abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45358753
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat ik al in een ander topic zei: Blijf jij en de rest nog maar lekker 'realistisch' doorgaan met knuffelen en theeDrinken, dan weet je tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.

De PvdA en consorten zijn verantwoordelijk voor de WIJ-ZIJ-cultuur.
Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.
pi_45358778
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
-knip-
hoe verzin je 't.

Het gaat om betrouwbaarheid.

Maar veel succes hoor met je verdere diepte-onderzoek
pi_45358839
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Onwetendheid is verantwoordelijk voor de wij-zij-cultuur.
Precies en dankzij de media/internet is de burger steeds meer te weten gekomen en nu zijn ze er klaar mee.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 14 januari 2007 @ 23:03:12 #254
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45358950
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:18 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Wat een grote nonsense, dit is pas racistisch denken, alsof het slagen van aziaten afhankelijk was geweest of de 'blanken' dit zouden toelaten. De meeste aziaten komen gewoon uit een cultuur waarin hard werken, studeren en je niet crimineel bezighouden hoog in het vaandel staan. Zij zijn uit eigen kunnen zo hoog geklommen op de maatschappelijke ladder, zij zijn gewoon beter in staat om zich aan te passen aan de westerse cultuur waarin je status wordt ontleend aan wat je kan en niet wie je bent.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:13:53 #255
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45359311
Ik sta ook negatief tegenover de Islam en moslims.
Waarom staan er nooit "gematigde" moslims op om zich uit te spreken tegen geweld en onderdrukking?
Ik krijg sterk de indruk dat ze het wel best vinden zo, of dat ze er zelfs begrip voor hebben.

Ik vind het erg opvallend dat alleen mensen als Hirsi Ali en Wilders zich er echt tegen verzetten.
pi_45360035
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het erg opvallend dat alleen mensen als Hirsi Ali en Wilders zich er echt tegen verzetten.
Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.
Je moet ook beseffen, waar we 10 jaar geleden stonden en wat je toen absoluut niet kon zeggen en waar we nu staan.
We zijn er nog lang niet, maar er is eindelijk een klein beetje licht in de duisternis.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45360232
quote:
Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving.
...
de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Interessant punt.
Ik denk dat (oost-)aziaten over het algemeen wat meer kapitalistischer zijn ingesteld dan bijvoorbeeld andere etnische minderheden. Waar andere groepen cultuur, geloof, etc. over het algemeen als zeer belangrijk beschouwen, zijn bijvoorbeeld oost-aziaten meer naar de realiteit gericht. Zij nemen bijvoorbeeld opleiding en aanzien hoog in het vaandel, waardoor ze meer in het beeld passen van de westerlingen. Ik geloof niet dat we bijvoorbeeld iets gegund krijgen vanwege onze vriendelijke lach. Maar dat Aziaten zich omhoog werken door hard te werken en op zo'n manier aanzien proberen te krijgen in de maatschappij. (kijk bijvoorbeeld naar de cultuur van Japan).

Het is niet dat ze totaal verschillen ten opzichte van andere etnische minderheden. Een hechte familieband is wat ze bijvoorbeeld overeenkomen met andere culturen i.t.t. westerse cultuur.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:50:36 #258
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_45360391
Zolang Moslims mij met rust laten, laat ik hun met rust. Zo goed?
pi_45360725
quote:
Inderdaad, het klopt dat de Aziatische exceptie ook bij de derde categorie van toepassing is, in dat geval niet louter omwille van seksuele fascinatie, maar tevens omwille van een beter voldoen aan middenklassenormen. In die zin spelen Aziaten (en dan gaat het vooral over Oost-Aziaten, niet over bv. Palestijnen of Libanezen) een beetje de rol die de "good negro" speelde in het beleid van de blanke V.S. tegenover de andere African-Americans. Rotsbloque haalt perfect aan waarom dat zo is: ze worden als a-politiek ervaren, duiken minder op in de statistieken van blauweboordencriminaliteit, zijn in de publieke verbeelding vrijwel onzichtbaar en klagen niet als ze gediscrimineerd worden (waarbij klagen de connotatie van "zeuren" heeft). Ten gevolge hiervan wordt hen een hogere socio-economische positie gegund dan andere etnische minderheden, wat de autochtonen de kans geeft om zichzelf voor te stellen als niet-racistisch en op die manier vervullen ze dus ongewild een rol in de etnische hiërarchisering van de samenleving. Uiteindelijk echter zijn ook zij een maatschappelijk achtergestelde groep, aangezien deze positie hen in de praktijk slechts zal gegung worden voor zo lang ze niet gepercipieerd worden als een bedreiging voor autochtone dominantie en de constructie van hun maatschappelijke identiteit in laatste instantie in handen blijft van de autochtonen.
Een hoop gezwets in het luchtledige.

Maar als ik het goed begrijp zijn het de racistische blanken, pleonasme?, die een groep tolereren bovenin de ladder of deze onderaan de ladder houdt?

Kortom de calimero pur sang gedachte van the white man is keeping us down. In plaats van het beste uit jezelf te halen geef je anderen de schuld en blijf je met de ellende achter en jij geeft ze daarin nog gelijk ook?

Jouw theorie is ook in Nederland van toepassing. Rémak beschuldigt rechter van racisme .
pi_45362037
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is opvallend, maar ook logisch. Dit proces moet geleidelijk groeien.
Je moet ook beseffen, waar we 10 jaar geleden stonden en wat je toen absoluut niet kon zeggen en waar we nu staan.
We zijn er nog lang niet, maar er is eindelijk een klein beetje licht in de duisternis.
Wie zijn 'we' en wat moeten 'jullie' voor elkaar krijgen?
  maandag 15 januari 2007 @ 01:04:55 #261
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_45362106
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Oost-Aziaten een hogere socio-economische status hebben dan andere minderheden omdat de autochtonen hen dat geven, wel dat ze hen dat gunnen, m.a.w. laten behouden, door geen symbolisch geweld (stigmatisatie e.d.) tegen hen te gebruiken (zoals ze dat bv. wel doen tegen Noord-Afrikaanse allochtonen) die hen qua maatschappelijk status in een neerwaardse spiraal zou brengen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_45362192
quote:
Op maandag 15 januari 2007 01:04 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat Oost-Aziaten een hogere socio-economische status hebben dan andere minderheden omdat de autochtonen hen dat geven, wel dat ze hen dat gunnen, m.a.w. laten behouden, door geen symbolisch geweld (stigmatisatie e.d.) tegen hen te gebruiken (zoals ze dat bv. wel doen tegen Noord-Afrikaanse allochtonen) die hen qua maatschappelijk status in een neerwaardse spiraal zou brengen.
Waarom zouden 'we' symbolisch geweld tegen Aziaten gebruiken? Die mensen zijn in 99 % van de gevallen niemand tot last, ze koken lekker en je hoort ze nergens over klagen of tegen aan schoppen.
This post is gonna be legendary!
pi_45362204
Ik weet al hoe het komt: De andere helft is zelf moslim!
  maandag 15 januari 2007 @ 01:16:48 #264
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_45362257
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:50 schreef -Wolf- het volgende:
Zolang Moslims mij met rust laten, laat ik hun met rust. Zo goed?
Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!
pi_45362331
Er is toch een verschil tussen de grote stedenproblematiek en de 'xenofobie' in de dorpen.
quote:
Ik sta ook negatief tegenover de Islam en moslims.
Waarom staan er nooit "gematigde" moslims op om zich uit te spreken tegen geweld en onderdrukking?
Ik krijg sterk de indruk dat ze het wel best vinden zo, of dat ze er zelfs begrip voor hebben.
Selectieve perceptie.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toad op 15-01-2007 01:29:00 ]
pi_45362472
Er is geen enkel Islamitisch land met een redelijke economie.
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 15:25 schreef MrSASO het volgende:

Pardon, Kuweit en Dubai bijvoorbeeld.
Zo zullen er nog wel een paar landen zijn, ik geef toe het zijn er niet veel maar heel typisch zijn dat dan ook de landen waar je niks over hoort als het gaat om terrorisme.
[..]

Toevallig zijn dat ook nog eens staten of landen die een statische economie hebben, en wel te weten een economie die puur draait om de (uitputtelijke) olie. Dubai doet t goed maar ook die staat is voortgekomen als centrum van de oliehandel.
Een land als Saudi Arabie heeft een middelmatige economie maar wel genoeg geld, dat geld blijf liggen bij enkele rijke sjeiks en wordt ook vaak gebruikt om de Jihad aan te wakkeren.

Het grappige is overigens dat Dubai en Kuweit eigenlijk Westerse satellietstaten zijn.
pi_45363254
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:02 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

half bloedjes zijn idd helemaal oke
zelf een keer een antilliaans/nederlands meisje gehad en die zijn zo mooi

ik vind nederlandse/engelse dames anders wel lelijk worden hoor, de gemiddelde nederlandse vrouw heeft overgewicht en teveel make-up.

zelfs de duitse dames zijn al mooier.
tjeez, na die opmerking begrijp ik ineens waarom die vrouwen een burka aan willen .. alsof je het over een stuk vee hebt ..

@ rotsbloque ..
quote:
elk 'ras' kent z'n mooie en lelijke exemplaren.
idd, en sommigen zijn lief en anderen bitches .. vraag is alleen waarom al die wandelende testosteronbommetjes maar niet kunnen begrijpen dat dat voor ieder mens telt, ongeacht ras, geslacht of geloof
pleased to meet you
  maandag 15 januari 2007 @ 03:51:26 #268
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45363355
quote:
Jij hebt echt een bord voor je hooft he, aziaten zijin gewoon goede mensen die zich aanpassen en weinig problemen veroorzaken. Je wil het gewoon elke keer op discriminatie gooien en niet op oorzaak gevolg. Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen ik heb zelfs nog met ze gewerkt. Ik koos hem zelfs nog vaker uit in het team als er klachten waren omdat hij ze goed oploste en een spontane gozer was.
mai pen rai
pi_45367751
quote:
Op maandag 15 januari 2007 01:16 schreef Abe_Lenstra het volgende:

[..]

Zolang je je hoofd in het zand kan steken: Vooral blijven doen!
Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.
pi_45369549
quote:
Op maandag 15 januari 2007 03:51 schreef niet_links het volgende:
Oorzaak is het totaal verkeerd gedragen van mensen. Daardoor hebben we problemen met moslims. Als ze zich beter hadden aangepast waren er geen problemen. Met goed aangepaste moslims zijn er ook geen problemen...
Zo zie je maar weer dat het islamitische geloof misschien toch niet de kern van de zaak is.
pi_45369553
in plaats van af te keuren gaan ze het hier verdedigen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45369966
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:40 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om met Moslims om te gaan. Ze interesseren me niet, dus ik wens er ook niet mee opgedrongen te worden.
tolerant ook. je geeft het goede voorbeeld
pi_45370088
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:48 schreef Meki het volgende:
in plaats van af te keuren gaan ze het hier verdedigen
De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanaf
pi_45370140
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:06 schreef buachaille het volgende:

[..]

De nederlandse jeugd denkt alleen negatief over de slechte moslims, de goede moslims (moslims die een gedeelte van de Islam links laten liggen) komen er veel beter vanaf
zo denk jij erover en dat is goed van jou
de andere mensen die negatief zijn zonder enige aanleiding zijn gewoon gehersenspoeld door lieden als Wilders

54 % is erg veel en dat is zeer gevaarlijk.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_45370204
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Meki het volgende:

[..]

zo denk jij erover en dat is goed van jou
de andere mensen die negatief zijn zonder enige aanleiding zijn gewoon gehersenspoeld door lieden als Wilders

54 % is erg veel en dat is zeer gevaarlijk.
En hoeveel allochtoontjes hebben volgens jou een hekel aan Nederland, de Nederlandse rechtstaat of wat dan ook?
Werken is voor arbeiders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')