Hoe spreek je dat dan uit?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:41 schreef Oxymoron het volgende:
Josse vind ik een leuke naam!
Je spreekt het uit als gewoon Jos-se. (Net als Jos, een jongensnaam, zo heet mijn ''baas'' van de boerderij ookquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:34 schreef Igraine het volgende:
Hoe spreek je dat dan uit?
Vast in het kader van 'meisjesnamen voor jongens en jongensnamen voor meisjes'quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:24 schreef Jelief het volgende:
Ow en gisteren op het kdv waar ik werkte was een jongen Engel en zijn zus Elvis![]()
Engel is een typische jongensnaam. Komt veel voor in de vissersplaats waar ik op de lagere school zat.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vast in het kader van 'meisjesnamen voor jongens en jongensnamen voor meisjes'
Kaja vind ik wel heel mooi
Echt? Dan ken ik weer een paar vrouwen met een jongensnaamquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:56 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Engel is een typische jongensnaam. Komt veel voor in de vissersplaats waar ik op de lagere school zat.
Ik vind Kaja wel meer een jongensnaam, eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vast in het kader van 'meisjesnamen voor jongens en jongensnamen voor meisjes'
Kaja vind ik wel heel mooi
Nee, een paar dorpen verder. Misschien is de hele NH kust wel vergeven van Engelenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:43 schreef Rewimo het volgende:
Engel is een naam die je in Zandvoort heel veel hoortWeet niet of Macka daar ook op doelt
Dan denk ik: hé, een kleur... sorryquote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:22 schreef Smoezie het volgende:
Wat vinden jullie van de naam 'Lila' voor een meisje?
Gewoon als in de kleur?
Ik heb dat altijd in mijn hoofd gehad als naam voor een dochter, maar het valt me op dat die naam haast nooit gekozen wordt. Heb ik dan echt zo'n wansmaak?
Eén van de zoons van Michiel de Ruyter heette Engel (17e eeuw).quote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:56 schreef Macka66 het volgende:
Engel is een typische jongensnaam. Komt veel voor in de vissersplaats waar ik op de lagere school zat.
Verschrikkelikj. Voor het kind, vind ik dan. Zo iemand groeit op, moet als volwassene gaan solliciteren e.d. met zo'n naam. Opzich is de <klank> van die naam ok natuurliljk. Maar de connotatie....my god, hoe kun je als ouder je kind dit aandoen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En die dochter heet inderdaad Elvis.
Zo heette de dochter van Wiebe en Eva in 'Hertenkamp'...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:22 schreef Smoezie het volgende:
Wat vinden jullie van de naam 'Lila' voor een meisje?
Gewoon als in de kleur?
Ik heb dat altijd in mijn hoofd gehad als naam voor een dochter, maar het valt me op dat die naam haast nooit gekozen wordt. Heb ik dan echt zo'n wansmaak?
Die Indigo (want ik denk dat wij dezelfde kennen) wordt meestal Indy genoemd. Dat klinkt dan weer heel anders, vind ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:47 schreef anneja het volgende:
Ik ken wel een Indigo (jongen), dat vind ik op zich niet lelijk maar ik zou mijn kind zo niet noemen. Lila vind ik niet mooi.
De dochter van Kate Moss heet ook Lilaquote:Op maandag 15 januari 2007 14:54 schreef Principessa het volgende:
[..]
Zo heette de dochter van Wiebe en Eva in 'Hertenkamp'...![]()
Zijn/haar ouders waren dol op Scrabble?quote:
Dat is een oude Friese naam.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Laatst op de website beebiesite.nl: Doutsen !![]()
Zoiets dacht ik al toen ik verder las.. Ze kwamen iid uit Friesland !quote:
Doutzen Kroes is een internationaal bekend Nederlands topmodel.. dus misschien raakt de naam wel weer wat in trek door haar.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
dat zal ongetwijfeld.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:06 schreef reese.com het volgende:
Je spreekt het uit als q-uu-ks. Zijn zusje heet Amarinse. Ze wonen in Wassenaar. Zou dat het zijn?
Vitaly*, Dennis, Sandro, Sander, Thomas, Jeroen*, Paolo, Verana, Martijn, Ayla en Aisha.quote:Op maandag 15 januari 2007 16:47 schreef anneja het volgende:
Enne, hoe heten die 11 broers en zussen van Olivander nou
Doe dan Gaia idd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:37 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind Kaja wel meer een jongensnaam, eigenlijk.
" Kick" is heel lang ook mijn favo geweest! Erg stoere naam!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:24 schreef Smoezie het volgende:
Mijn vriend roept dan meteen stuurs 'ja leuk, laten we een zoon dan Blauw noemen'.
Hmpf. Kerels...
En Kick vind ik leuk voor een jongen
Evie vind ik ook leuk voor een meisje trouwens.
Fotomodel Doutzen Kroesquote:Op maandag 15 januari 2007 20:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan denk ik: hé, een kleur... sorry
Sandro en Sander? Mwah...quote:Op maandag 15 januari 2007 20:11 schreef Ladybos het volgende:
Vitaly*, Dennis, Sandro, Sander, Thomas, Jeroen*, Paolo, Verana, Martijn, Ayla en Aisha.
O ja, dat zou kunnen natuurlijkquote:Op maandag 15 januari 2007 20:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is toch een samengesteld gezin? Waarschijnlijk is er een van papa en een van mama.
In het Westfries betekent kuuks 'raar'quote:Op maandag 15 januari 2007 20:06 schreef reese.com het volgende:
Je spreekt het uit als q-uu-ks. Zijn zusje heet Amarinse. Ze wonen in Wassenaar. Zou dat het zijn?
In het Brabants is een kuukske een koekjequote:Op maandag 15 januari 2007 20:48 schreef Macka66 het volgende:
In het Westfries betekent kuuks 'raar'![]()
Niet alleen dezelfde smaak qua babykamer dusquote:Op maandag 15 januari 2007 20:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
" Kick" is heel lang ook mijn favo geweest! Erg stoere naam!
" Rijk" vind ik trouwens ook erg leuk voor een jongenBeetje in dezelfde stijl.
Oh? Dat vind ik dan weer jammer, eigenlijk. Maar da's vast omdat ik een heel vervelende Indy kenquote:Op maandag 15 januari 2007 18:07 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Die Indigo (want ik denk dat wij dezelfde kennen) wordt meestal Indy genoemd. Dat klinkt dan weer heel anders, vind ik.
Zo ken ik een gezin met twee Martijnen, Martijn de Oudere en Martijn de Jongere.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is toch een samengesteld gezin? Waarschijnlijk is er een van papa en een van mama.
Mijn zoontje krijgt echter een Engelse naam, houd ik over het algemeen helemaal niet van (Kevin etcquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:13 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Niet alleen dezelfde smaak qua babykamer dus
"Rijk" is ook erg leuk idd!
Oh godquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mijn zoontje krijgt echter een Engelse naam, houd ik over het algemeen helemaal niet van (Kevin etc![]()
)
Dit was de enige naam die ik leuk vind sinds ik klein was en mijn vriend had hem ook toevallig al lang in zijn hoofd.
Ook een korte stoere naam. dat dan weer wel
ik vind "Ramses" trouwens ook geweldig
Mijn naam begint met een letter best wel aan het begin van het alfabetquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:38 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Oh god
Dan ben ik razend benieuwd wat zijn naam gaat worden, want ik vond (samen met "Kick" dus) nog een andere naam erg leuk en dat is een korte, Engelse/Amerikaanse naam (1 lettergreep)
Een kennis van ons (uit Engeland, wonend in Amerika) heet Tris (van Tristan). Tris vind ik ook een leuke naam, maar dat is dus niet de naam die ik hierboven bedoel.
Die naam die ik bedoel begint met een letter tamelijk aan het einde aan het alfabet
Die is het niet neequote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:09 schreef Smoezie het volgende:
Ik heb een idee. Niet dat het nu makkelijk te raden is hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn, maar aangezien wij wel een beetje (understatement of the year) dezelfde smaak hebben (ik denk niet dat wij ooit onze mannen aan elkaar moeten voorstellen![]()
) denk ik een idee te hebben.
(God, wat een idiote zin...)
Die naam die ik bedoelde, kan ik nu wel zeggen want dat is dus niet die van jou, was Vic
Hier een stukje over het gezin, met foto en filmpje, inclusief Olivander-Atreyu.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:11 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Vitaly*, Dennis, Sandro, Sander, Thomas, Jeroen*, Paolo, Verana, Martijn, Ayla en Aisha.
'Tis een Engelse naam, zie bovenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:42 schreef livelink het volgende:
Succes Lishe met het vinden van een leuke naam!
Voor Vivi gok ik dan op Abe of Bor (puur alleen op de hint van beginletter begin van alfabet en 1 lettergreep)
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:22 schreef Brighteyes het volgende:Viev, je wil het volgens mij zo graag vertellen!
![]()
Abe is in het engels wel 1 lettergreep, anders niet wel zie ik gelijk (bij de engelse versie) die man met die baard en hoge hoed voor me ... En Bor zie ik niet als een engelse naam. Ik vind ze beide niet mooi in ieder geval. Bor is toch TE Bor de Wolf voor mijquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:42 schreef livelink het volgende:
Succes Lishe met het vinden van een leuke naam!
Voor Vivi gok ik dan op Abe of Bor (puur alleen op de hint van beginletter begin van alfabet en 1 lettergreep)
Idd, die associatie heb ik precies zo!quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:35 schreef Igraine het volgende:
[..]
Abe is in het engels wel 1 lettergreep, anders niet wel zie ik gelijk die man met die baard en hoge hoed voor me ... En Bor zie ik niet als een engelse naam. Ik vind ze beide niet mooi in ieder geval. Bor is toch TE Bor de Wolf voor mij![]()
Dat is een meisjesnaam milagroquote:
Ik denk ook Benquote:
Uhuh, maar dan mag ik toch wel mee doen met jullie in verwarring brengen en raden!quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:38 schreef reese.com het volgende:
BE, jij was toch al lang op de hoogte?
Zie je wel, dat dacht ik wel dat dit de achterliggende gedachte was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh, maar dan mag ik toch wel mee doen met jullie in verwarring brengen en raden!
Veel te leuk!
Oeh, wat te denken van John? Is dat een Vivi-naam?
Of Kanequote:Op donderdag 18 januari 2007 19:36 schreef reese.com het volgende:
Ik zeg ook Dean.
Cain dan, anders klopt die alfabetletter weer niet...quote:
Gawd jij hebt ook altijd een antwoord maar ja je naam zegt ook niet voor niks Bright(eyes).quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
De j zit anders links van het midden hoor.
Maar goed, ik zeg niks!
Buck is de tweede naam van Morrisquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:59 schreef texelonia het volgende:
Misschien Dane, of Dave. Of Clyde. Of Buck.
Ja, dat vinden wij eigenlijk ook welquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:40 schreef Lishe het volgende:
Morris Buck. Dat wist ik niet, wat Stoer!!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Vivi het volgende:
We hebben toch maar besloten dat het "Krelis" wordt!
"Butch"?![]()
Pffff zeg dat wel. het is me ook allebei de keren niet meegevallenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:09 schreef Lishe het volgende:
Zie, teveel keus. En teveel net niet goed genoeg als het voor het echt is.....
Jamaar dat is toch zielig voor een evt. dochter 2, dat Luuke en jij dan de L delen en zij niet mee kan doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Lishe het volgende:
Gij!
Ik stort me wel op het geboortekaartje vast.Da's al af in mijn hoofd.
![]()
Ontopic.... Lena.Ik denk dat dat mijn liefste meisjesnaam is. Maar lief vind het niet kunnen, 3 L's in 1 gezin.
Een uur later en ik vraag me op eens af of het wel om de drie-L's-zo-lastig-voor-de-post gaat..?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:23 schreef Principessa het volgende:
Of dan plak je er toch een paar letters aan vast? Helena, Elena, Marlena of Esmeralda-en-we- noemen- haar- lena.
Ik heb een boek over 'Borre, de nachtzwarte kat'.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:50 schreef kozakken het volgende:
Ik vind Borre heel mooi
en Merik...
![]()
Hagar vind ik ook mooi! Ik zou het alleen niet snel gebruiken, aangezien de achternaam van mijn vriend een naam is die bij Joden veel voorkomt, en Hagar dus ook een Joodse naam is. Noem me wantrouwend, maar gezien het antisemitisme wat nog steeds heerst, durf ik die combinatie niet aan, bang dat een eventuele dochter het op haar bord zou kunnen krijgen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef prupke het volgende:
Meisjes namen die ik heel mooi vind : Hagar en Resi-Ann
Ik ook, maar het is Borre én de nachtzwarte katquote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een boek over 'Borre, de nachtzwarte kat'.![]()
Ik vind veel namen mooiquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:50 schreef milagro het volgende:
in feite speel je de haatdragenden er juist mee in de kaart, hè, je gaan aanpassen aan hun achterlijkheden, al begrijp ik het wel ergens.... maar toch niet helemaal
je moet je kind gewoon die mooie naam geven die je in gedachten had, zij laten zich ook niet door 'ons' ringeloren tenslotte.
volgens mij kan hagar voor een jongen en een meisje.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:23 schreef innovative het volgende:
[..]
Hagar vind ik ook mooi! Ik zou het alleen niet snel gebruiken, aangezien de achternaam van mijn vriend een naam is die bij Joden veel voorkomt, en Hagar dus ook een Joodse naam is. Noem me wantrouwend, maar gezien het antisemitisme wat nog steeds heerst, durf ik die combinatie niet aan, bang dat een eventuele dochter het op haar bord zou kunnen krijgen...![]()
Toch maar even een disclaimer: nee, ik heb niks tegen Joden, vind het juist vreselijk dat de haat jegens hen weer hand over hand toe neemt. Zoals ik sowieso een hekel heb aan beoordelen op grond van geloof of ras. Maar het ís er wel, en als ik mijn kind daarvoor zou kunnen behoeden met zoiets triviaals als een naamkeuze, dan doe ik dat.
Is het ook, en je hebt gelijk met "je steunt mensen in hun vooroordelen". Het zou iig niet zo moeten zijn dat mensen (lees, ik) er uberhaupt over nadenken. Maar aan de andere kant, ik zou het een beetje egoïstisch van mezelf vinden als ik mijn kind willens en wetens een naam geef waar toch bezwaren aan hangen, puur en alleen "omdat ik het wil". Vind ik te weinig reden...quote:
er hangen juist geen bezwaren aanquote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:35 schreef innovative het volgende:
[..]
Is het ook, en je hebt gelijk met "je steunt mensen in hun vooroordelen". Het zou iig niet zo moeten zijn dat mensen (lees, ik) er uberhaupt over nadenken. Maar aan de andere kant, ik zou het een beetje egoïstisch van mezelf vinden als ik mijn kind willens en wetens een naam geef waar toch bezwaren aan hangen, puur en alleen "omdat ik het wil". Vind ik te weinig reden...
Ja, je geeft ze in feite gelijk, ja. Maar ik wil geen mensenleven gebruiken om een standpunt te maken, althans, niet iemand die daar niet zelf voor kan kiezen. Want dat zou het nu toch een beetje worden. Ik vind het mooi, het voelt niet goed, toch doen om "anderen geen gelijk te geven"...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:47 schreef milagro het volgende:
Het is geen verwijt, hoor, ieder zijn mening, maar ik vind het echt jammer gewoon, zoals ik al zei, je geeft ze in feite gelijk (al bedoel je dat uiteraard niet zo)
hagar is voor mij die noorman uit dat stripje in de krant.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:52 schreef poemojn het volgende:
Sara is toch juist bij moslims ook populair nu?
En Hagar is voor mij ook een meisjesnaam.
Dat wou ik dus ook net zeggen!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hagar is voor mij die noorman uit dat stripje in de krant.
Die naam vind ik dus ook geweldigquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:46 schreef renzell het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar weet je wat ik echt een onweerstaanbaar stoere, coole en kicke naam vind?
![]()
![]()
JAMES
![]()
![]()
![]()
En lief bovendien...![]()
![]()
...
Ik zei al, ik kan er niks aan doen...![]()
Eem lompe Viking met een centenbakquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hagar is voor mij die noorman uit dat stripje in de krant.
1 lettergreep toch ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:42 schreef Oxymoron het volgende:
Ik denk dat vivi haar zoon Aiden/Aidan gaat noemen
Oh ja tuurlijk!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:56 schreef Maggie het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is Borre én de nachtzwarte katGeweldig boek, ken ik helemaal uit mn hoofd
Finn?quote:
Sarah is ook een "islamitisch verantwoorde" naam dacht ik idd. Een hoop namen uit de Bijbel worden onder moslims gebruikt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:52 schreef poemojn het volgende:
Sara is toch juist bij moslims ook populair nu?
En Hagar is voor mij ook een meisjesnaam.
Heb ik wel overwogen, maar die wordt het niet. Finn ook niet. Die hoor je zo vaak momenteel, en ik ben er ook niet echt stuk van.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:42 schreef Oxymoron het volgende:
Ik denk dat vivi haar zoon Aiden/Aidan gaat noemen
Nou hoor, je kunt een hoogzwangere vrouw toch niet zo lang in spanning latenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
De naam is wel genoemd trouwens, maar jullie zullen toch echt ff moeten wachten tot na het biggen
Freekquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb ik wel overwogen, maar die wordt het niet. Finn ook niet. Die hoor je zo vaak momenteel, en ik ben er ook niet echt stuk van.
De naam is wel genoemd trouwens, maar jullie zullen toch echt ff moeten wachten tot na het biggen
Dat zou dan "Freak" worden in het engels..dat wil ik 'm toch ook weer niet aandoenquote:
Of 'Don' !quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:37 schreef Brighteyes het volgende:
Jack? Of Brad idd... is ook aardig amerikaans en vroeg in het alfabet.
Uhuh..en dan komt ie eruit en zegt ie:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:19 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Of 'Don' !
(Sorry Viev, ik moest ook weer even raden, kon het niet laten)
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:59 schreef milagro het volgende:
ik weet het ik weet het mag ik het zeggen ik zeg het gewoon de naam begint met een.....tromgeroffel......B...... 1 lettergreep........ en het wordt.........tromgeroffel.......
Bef.
![]()
Ja ik wil niks liever! Volgens mij ben ik niet zwanger van een kind maar van een teek!quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:40 schreef Smoezie het volgende:
Vivi, ga nou eens werpen joh. Ik ben zo benieuwd![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja ik wil niks liever! Volgens mij ben ik niet zwanger van een kind maar van een teek!
Welke had je dan eerst?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:59 schreef Beaker het volgende:
Wij hadden een jongens naam, maar ineens hebben we weer een hele andere veel leukere![]()
![]()
Meisjes naam staat!
of op een nog calorie armere mayonaise soortquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:55 schreef Smoezie het volgende:
Het lijkt op 'Majorette'.
Ik hoor er ook meteen een fanfare bij en zie stokjes rondvliegen
Ja dat had ik dus ook!quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:55 schreef Smoezie het volgende:
Het lijkt op 'Majorette'.
Ik hoor er ook meteen een fanfare bij en zie stokjes rondvliegen
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:00 schreef milagro het volgende:
[..]
of op een nog calorie armere mayonaise soort
Linkje van die site?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:51 schreef Smoezie het volgende:
[..]![]()
(Misschien is dat een leuke naam voor het kindje?)
Ik vond laatst een site waar je kon checken hoeveel kindjes er vorig jaar zijn geboren met de naam die je in je hoofd hebt. Ik bedoel in het algemeen (niet persé die JIJ in je hoofd hebt) en ik had "Lila" even gecheckt omdat ik die naam leuk vind en nog geen kindjes ken die zo heten. Toch al vier keer gekozen vorig jaar!
Wat een leuke site! Heb "Leigh" even gecheckt, maar die is nul keer gekozen het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:51 schreef Smoezie het volgende:
[..]![]()
(Misschien is dat een leuke naam voor het kindje?)
Ik vond laatst een site waar je kon checken hoeveel kindjes er vorig jaar zijn geboren met de naam die je in je hoofd hebt. Ik bedoel in het algemeen (niet persé die JIJ in je hoofd hebt) en ik had "Lila" even gecheckt omdat ik die naam leuk vind en nog geen kindjes ken die zo heten. Toch al vier keer gekozen vorig jaar!
Woops, sorry, vergeten er bij te zetten in mijn enthousiasmequote:
Die spaarbeleg site is puur gebaseerd op de kinderen die bij hen aangemeld zijn en is dus niet erg betrouwbaar. Geen idee hoe betrouwbaar die andere site is overigens.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:47 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Woops, sorry, vergeten er bij te zetten in mijn enthousiasmeHet was een andere dan hierboven genoemd trouwens: http://babynamen.spaarbeleg.nl/?page=babynamen&sub=queryoccurance
Op die andere hierboven genoemd komt de naam vaker voor dan in deze link trouwens![]()
die in 1990 5 jongentjes ...ik weet hetquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Onze jongensnaam, althans, degene die we nu bovenaan hebben staan.
5 1990
5 1991
2 1992
6 1993
5 1995
4 1996
9 1997
7 1998
7 1999
15 2000
14 2001
14 2002
11 2003
19 2004
7 2005
Valt mee dus.
Jij hebt ook wel een hele mooie aparte naamquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn eigen naam is in alleen in 1995 1 keer voor een meisje gegeven.
Whahaha, ik ben gelukkig niet de enige aartsnieuwsgierige hier!quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:54 schreef livelink het volgende:
Ja, dan zit er niks anders op dan dat een zoon zijn favoriete jongensnaam krijgt en een dochter jouw favoriete meisjesnaam![]()
En die twee namen die nu afgebrand zijn kun je dan toch wel alvast noemen![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:16 schreef livelink het volgende:
Flauw hoor, het wordt nu echt zo'n raadseltopic. Eerst al de naam van Vivi, dan de jongensnaam van Brighteyes (misschien kan je wel alvast de beginletter geven, BE?) en dan ook nog jullie namen.
En het erge is dat ik dus echt jongensnamen in heb zitten tikken of ze misschien toch op wonderbaarlijke wijze op het rijtje van BE's naam uitkomen. En ik weet dus nu dat de jongensnaam van BE geen Marijn, Merijn, Melis of Nathan is. Daarna heb ik het opgegeven. Maar met een beginletter ga ik vrolijk weer verder zoeken, hoor.
ik vermoed dat dat ten dele ook wel invoerfoutjes zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:53 schreef livelink het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig om dan jouw meisjesnaam te zoeken als jongensnaam en vice versa.
Zo kom ik er achter dat er toch 26 meisjes met de naam Job rond moeten lopen en 3 jongens met de naam Katja.
en dat BigBrother babietje dan, was die niet net zo genoemd?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Fons was het populairste in 1993 met 35 keer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
Totdat je 'm zonder trema intypt...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Rottdog het volgende:
Volgens die site is de naam Zoë toch eigenlijk heel uniek![]()
Maar met andere schrijfwijze wel vaker... Tenminste, als je jou naam zo uitpreekt als ik denkquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh vast wel. Maar het gaat hier om meer dan een trema'tje.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar met andere schrijfwijze wel vaker... Tenminste, als je jou naam zo uitpreekt als ik denk
Gijs vind ik wel iets hebben, en Anne/Anna vind ik ook mooiquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:25 schreef Smoezie het volgende:
Teun is leuk. Gijs past ook leuk bij Fons. Vind ik dan
Of Iris en Fons!
Of of of of eh.... Anne en Fons vind ik ook schattig klinken.
Jari Litmanen voetbalt inderdaad al een tijdje niet meer in Nederland... maar nog wel in Zweden!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:31 schreef jellyrose het volgende:
...
Vroegah wilde ik een eventueel zoontje altijd Jari noemen, die is sinds 2003 niet meer voorgekomen volgens die site.. maar ja Jari Litmanen voetbalt ook al een tijdje niet meer natuurlijk![]()
...
Noli wint!quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:30 schreef Noli. het volgende:
Fons en Lieve
Fons en Gustaaf (Fons en Guus)
Gust hadden we al eens aan gedacht maar ik ken een Gust en dat is een flapdrol. Maar Guus zou dan idd ook wel kunnen.quote:
Verkleinnamen vind ik niks, ze worden nl ooit groot....quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:36 schreef snoopy het volgende:
Of Guusje voor een meisje
Fien, daar moest ik ook meteen aan denkenquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:44 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik kwam net de namen Olle en Fien tegen
Chachi natuurlijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Weet iemand hier een leuke naam die bij de naam Fons zou passen?
Nog geen tegengekomen die echt leuk is.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:52 schreef Smoezie het volgende:
En van de meisjesnamen, BM, tot nu toe?
Dan weten we je smaak een beetje
quote:
ik vind Lies heel leuk bij Fonsquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:58 schreef Bass-Miss het volgende:
Lies is wel mooi, maar kwam teveel voor in mijn generatie.
Ja, maar nu vind ik die niet meer zo...quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:59 schreef texelonia het volgende:
Hadden jullie geen meisjesnaam voor Fons dan Bass-Miss? Of wisten jullie al voordat jullie uit de namen waren dat het een jongen werd?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, maar nu vind ik die niet meer zo...
Mina (van Wilhelmina)quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:29 schreef texelonia het volgende:
En wat was jullie meisjesnaam dan?
Josefien vind ik mooi en lief.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
Hugo, Bass-Miss!![]()
![]()
![]()
En voor een meisje... Josefien of Madelief.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:59 schreef Sugar het volgende:
Dat wist ik. Ik vond dat leuk.![]()
Je had hem ook geraden ooit, weet je nog? Ik jokte!
Oh ja! Dat was het!quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:01 schreef snoopy het volgende:
[..]nee dat weet ik niet
Echt?
Ik ben wel een vergiet op het moment hoor, dat zal het wel zijn.
Ik dacht dat ik Storm geraden had en dat jij jokte
Jokkebrok![]()
Jan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:10 schreef Bass-Miss het volgende:
En Bix, ik ben benieuwd wat Anna geworden zou zijn moest het een broerke geweest zijn.
Is Fok representatief voor hoe vaak een naam voorkomt dan? Anders kun je die ene site nog even checken, die eerder werd genoemdquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:02 schreef Lishe het volgende:
Da's juist fijn Tex. Dan heeft niet iedereen dezelfde namen. (Emma vind ik mooier dan Emmy)
Ik wil zo graag weer een naam die weinig voorkomt, maar ik heb onze optionele meidennaam hier al vaker voorbij zien komen.
Moeilijk vind ik het, nog moeilijker dan bij een eerste.
Sug, ik vind het nog steeds een andere naam dan ik verwachtte bij jullie, Stella. Al wen ik langzaam wel een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |