Uhuh, maar dan mag ik toch wel mee doen met jullie in verwarring brengen en raden!quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:38 schreef reese.com het volgende:
BE, jij was toch al lang op de hoogte?
Zie je wel, dat dacht ik wel dat dit de achterliggende gedachte was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh, maar dan mag ik toch wel mee doen met jullie in verwarring brengen en raden!
Veel te leuk!
Oeh, wat te denken van John? Is dat een Vivi-naam?
Of Kanequote:Op donderdag 18 januari 2007 19:36 schreef reese.com het volgende:
Ik zeg ook Dean.
Cain dan, anders klopt die alfabetletter weer niet...quote:
Gawd jij hebt ook altijd een antwoord maar ja je naam zegt ook niet voor niks Bright(eyes).quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
De j zit anders links van het midden hoor.
Maar goed, ik zeg niks!
Buck is de tweede naam van Morrisquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:59 schreef texelonia het volgende:
Misschien Dane, of Dave. Of Clyde. Of Buck.
Ja, dat vinden wij eigenlijk ook welquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:40 schreef Lishe het volgende:
Morris Buck. Dat wist ik niet, wat Stoer!!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Vivi het volgende:
We hebben toch maar besloten dat het "Krelis" wordt!
"Butch"?![]()
Pffff zeg dat wel. het is me ook allebei de keren niet meegevallenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:09 schreef Lishe het volgende:
Zie, teveel keus. En teveel net niet goed genoeg als het voor het echt is.....
Jamaar dat is toch zielig voor een evt. dochter 2, dat Luuke en jij dan de L delen en zij niet mee kan doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Lishe het volgende:
Gij!
Ik stort me wel op het geboortekaartje vast.Da's al af in mijn hoofd.
![]()
Ontopic.... Lena.Ik denk dat dat mijn liefste meisjesnaam is. Maar lief vind het niet kunnen, 3 L's in 1 gezin.
Een uur later en ik vraag me op eens af of het wel om de drie-L's-zo-lastig-voor-de-post gaat..?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:23 schreef Principessa het volgende:
Of dan plak je er toch een paar letters aan vast? Helena, Elena, Marlena of Esmeralda-en-we- noemen- haar- lena.
Ik heb een boek over 'Borre, de nachtzwarte kat'.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:50 schreef kozakken het volgende:
Ik vind Borre heel mooi
en Merik...
![]()
Hagar vind ik ook mooi! Ik zou het alleen niet snel gebruiken, aangezien de achternaam van mijn vriend een naam is die bij Joden veel voorkomt, en Hagar dus ook een Joodse naam is. Noem me wantrouwend, maar gezien het antisemitisme wat nog steeds heerst, durf ik die combinatie niet aan, bang dat een eventuele dochter het op haar bord zou kunnen krijgen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:05 schreef prupke het volgende:
Meisjes namen die ik heel mooi vind : Hagar en Resi-Ann
Ik ook, maar het is Borre én de nachtzwarte katquote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een boek over 'Borre, de nachtzwarte kat'.![]()
Ik vind veel namen mooiquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:50 schreef milagro het volgende:
in feite speel je de haatdragenden er juist mee in de kaart, hè, je gaan aanpassen aan hun achterlijkheden, al begrijp ik het wel ergens.... maar toch niet helemaal
je moet je kind gewoon die mooie naam geven die je in gedachten had, zij laten zich ook niet door 'ons' ringeloren tenslotte.
volgens mij kan hagar voor een jongen en een meisje.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:23 schreef innovative het volgende:
[..]
Hagar vind ik ook mooi! Ik zou het alleen niet snel gebruiken, aangezien de achternaam van mijn vriend een naam is die bij Joden veel voorkomt, en Hagar dus ook een Joodse naam is. Noem me wantrouwend, maar gezien het antisemitisme wat nog steeds heerst, durf ik die combinatie niet aan, bang dat een eventuele dochter het op haar bord zou kunnen krijgen...![]()
Toch maar even een disclaimer: nee, ik heb niks tegen Joden, vind het juist vreselijk dat de haat jegens hen weer hand over hand toe neemt. Zoals ik sowieso een hekel heb aan beoordelen op grond van geloof of ras. Maar het ís er wel, en als ik mijn kind daarvoor zou kunnen behoeden met zoiets triviaals als een naamkeuze, dan doe ik dat.
Is het ook, en je hebt gelijk met "je steunt mensen in hun vooroordelen". Het zou iig niet zo moeten zijn dat mensen (lees, ik) er uberhaupt over nadenken. Maar aan de andere kant, ik zou het een beetje egoïstisch van mezelf vinden als ik mijn kind willens en wetens een naam geef waar toch bezwaren aan hangen, puur en alleen "omdat ik het wil". Vind ik te weinig reden...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |