Zei ik dat het bijzonder was? Ik zei alleen dat je het goed doet als je het resultaat van die afbeelding haalt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:42 schreef bleiblei het volgende:
Die winst halen in 17 jaar is echt niet bijzonder geweldig hoor .
Je begint notabene in 2003 .
Als je die winst haalt in 17 jaar als je begint in 1950. Das wel knap .
Volgens mij is hiervan de ontwikkeling helaas stopgezet tot ze iemand kunnen vinden die dit wil gaan ontwikkelen.quote:Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
...
*nieuwe AI (in ontwikkeling)
...
Ik speel tot nu toe alleen MiniIn OpenTTD (heel jammer dat ook hiervan de ontwikkeling is/wordt gestopt...). Misschien binnekort maar eens ttd patch maar eens proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:43 schreef Merovingian het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog TTDPatch spelers of doet iedereen aan OpenTTD?
Tja de nieuwe AI zit er wel in, alleen voor bussen. Ik denk dat het nog wel uitgebreid gaat worden, maar pas nadat de nieuwe map array af is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:12 schreef vanOekelen het volgende:
Uit de OP:
[..]
Volgens mij is hiervan de ontwikkeling helaas stopgezet tot ze iemand kunnen vinden die dit wil gaan ontwikkelen.
[..]
Ik speel tot nu toe alleen MiniIn OpenTTD (heel jammer dat ook hiervan de ontwikkeling is/wordt gestopt...). Misschien binnekort maar eens ttd patch maar eens proberen.
Dan heb je daar inderdaad 0% bij je ratings. Daarom bouw ik ook nooit treinen bij industrieën die maar een klein beetje produceren Wat ik wel heb gehad is dat ik in het begin van het spel op 0% sta omdat je dan nog geen snelle treinen hebt, die dan wel gewoon snel volladen, maar er gewoon meer dan een jaar over doen om van het ene naar het andere station en weer terug te rijden...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:02 schreef allardh het volgende:
Maar ik heb wel eens van die treintjes die in the middle of nowhere bij een station staan te wachten op een heel klein beetje om te vervoeren. Ze wachten dan een jaar (lijden ze dus een jaar verlies), maar dat jaar daarna hebben ze door de afstand dikke winst. Dan krijg je daar 0%.
verslavend ookquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:22 schreef Gamer_V het volgende:
Nieuw topic voor een topspel!
snellere treinenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:25 schreef Lampje_NL het volgende:
Dat van de treinen die er een jaar over doen om van ene station naar andere te gaan heb ik ook last van... Oplossing ?
Je moet ook niet teveel multi gaan spelen in het begin, anders kun je moeilijk meekomen. Gewoon lekker in single blijven spelen, eventueel met CPU-tegenstanders. Alhoewel je met multi natuurlijk altijd handige trucjes kunt leren/afkijken van anderen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:34 schreef Lampje_NL het volgende:
Hmmm oke, Thanks zal proberen
Ga nu single player doen
Vandaag 3x multi gedaan en 3x mee gekapt
Als je lange treinen bouwt moet je kijken of ze hun topsnelheid wel halen. Zo niet, locomotief erbij doen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:25 schreef Lampje_NL het volgende:
Dat van de treinen die er een jaar over doen om van ene station naar andere te gaan heb ik ook last van... Oplossing ?
Ja, daar verbaas ik me ook altijd al over. Misschien is het wel omdat het spel steeds weer opnieuw interessant wordt door de extra functionaliteiten die er steeds komen. Ik heb wel eens momenten dat ik absoluut geen zin heb om te spelen, maar dan lees ik over een nieuwe feature en zit ik er weer dagen aanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:44 schreef sk888er het volgende:
Wel grappig dat zo'n oud spel een steeds grotere userbase krijgt
En een evenbeeld in 3D is niet echt te vinden. Met hetzelfde evenbeeld, dezelfde mogelijkheden of de zelfde grote aantallen voertuigen etc. Lijkt me dat de huidige PC's dat nu niet eens aankunnen... Als je nu met 1000 voer/vaartuigen etc. al een slome PC krijgt...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, daar verbaas ik me ook altijd al over. Misschien is het wel omdat het spel steeds weer opnieuw interessant wordt door de extra functionaliteiten die er steeds komen. Ik heb wel eens momenten dat ik absoluut geen zin heb om te spelen, maar dan lees ik over een nieuwe feature en zit ik er weer dagen aan
Klopt ja, ik merk ook dat ik eigenlijk helemaal geen behoefte heb aan 3d bij een spel als dit. Ik denk niet dat het er mooier op zou worden, of handiger ofzo. Een draaioptie zou wel handig zijn om af en toe net achter dat hoge gebouw o.i.d. te kijken(maar daar hebben we x voor).quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:53 schreef Petre het volgende:
[..]
En een evenbeeld in 3D is niet echt te vinden. Met hetzelfde evenbeeld, dezelfde mogelijkheden of de zelfde grote aantallen voertuigen etc. Lijkt me dat de huidige PC's dat nu niet eens aankunnen... Als je nu met 1000 voer/vaartuigen etc. al een slome PC krijgt...
Langere treinen maken meer winst, maar in verhouding toch minder. Hoe langer de trein is, des te langer het duurt voor ie vol is. En de reistijd wordt ook meegerekend in de opbrengsten (zie de opbrengsten grafiek). De reistijd van langere treinen wordt ook nog eens langer omdat ze vaak langzaam op gang komen en hun topsnelheid niet halen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:17 schreef Nevermind het volgende:
"Miertjes" schieten niet echt op. Hoe langer hoe beter eigenlijk, maar soms is dat niet praktisch. Ik maak meestal 1/2 locomotieven (afhankelijk van het PK) met 14/15 wagons.
Denk dat Merovingian hier meer over weet, maar volgens mij is het zo dat hoe langer, hoe meer winst (relatief). En ook hoe verder, hoe sneller, etc. Een totale lengte van 16 wagons is bij mij meestal een goede middenweg tussen aankoopprijs en winst. Later in het spel hoef je je daar natuurlijk veel minder druk over te maken omdat je dan bijna altijd wel rijk bent
Multiplayerquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:09 schreef MaxMark het volgende:
Of je gebruikt die ene handige optie in het cheatmenu
dat valt nog wel mee hoor.. op een grote map kun je met een trein van 10 wagons (passagiers) hetzelfde bedrag halenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef Lampje_NL het volgende:
Dman... Dit is zo vet gemaakt
Van iemand in de zelfde server als mij
Klik voor plaatje !
En hij heeft totaal 22 van de lange treinen
En van wat je hier boven ziet... verdient ie 1,500.000 per trein per rit
sorryquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:06 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zeg, we gaan toch niet arrogant doen he, met die smileys?
wil ik ook wel, sinds nieuwe openTTD gaan ze bij mij ook vaak kapot..quote:Op zondag 7 januari 2007 01:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
heb het spel net geinstalleerd... ben een beetje mee aan het spelen... maar mn treinen gaan tot wel 3-4 keer per rit kapot :S iemand tips?
quote:Op zondag 7 januari 2007 01:15 schreef _dirkjan_ het volgende:
heb het spel net geinstalleerd... ben een beetje mee aan het spelen... maar mn treinen gaan tot wel 3-4 keer per rit kapot :S iemand tips?
Je kunt bij de instellingen het aantal breakdowns op 'None/Geen' zetten, in singleplayer. In multiplayer is het vaak ook uitgeschakeld, in ieder geval wel op Maarten's Server.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:28 schreef Petre het volgende:
[..]
wil ik ook wel, sinds nieuwe openTTD gaan ze bij mij ook vaak kapot..
Maak je wel gebruik van signalen?quote:Op zondag 7 januari 2007 01:33 schreef bosgorilla het volgende:
aarg ik zit met een grote irritatie... ik heb een RoRo station, 7 sporen breed, en tóch willen ze allemaal op hetzelfde spoortje terwijl er 6 anderen vrij zijn?!! iemand een verklaring?
quote:Op zondag 7 januari 2007 01:54 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kun je misschien een screenshotje laten zien?
Ah ja, volgens mij is het gewoon een kwestie van dubbele seinen bij elke ingang plaatsen.quote:Op zondag 7 januari 2007 02:00 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
[[url=httP://www.eindhovense-watervrienden.nl/ttd.jpg]afbeelding[/url]]
voila!
Het gaat dus om dat stuk "regionaal", bij lokaal werkt alles wel goed...
hm, waarom is dat? ik ga het ff proberen... (ze rijden wel door de presignal nl.)quote:Op zondag 7 januari 2007 02:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ah ja, volgens mij is het gewoon een kwestie van dubbele seinen bij elke ingang plaatsen.
Omdat de treinen met de zgn. pre-signals kijken welke sporen er vrij zijn en welke niet .quote:Op zondag 7 januari 2007 02:17 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
hm, waarom is dat? ik ga het ff proberen... (ze rijden wel door de presignal nl.)
edit: het lijkt te werken...
Ja, maar dat mag toch niets met enkele of dubbele seinen te maken hebben...quote:Op zondag 7 januari 2007 04:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat de treinen met de zgn. pre-signals kijken welke sporen er vrij zijn en welke niet .
Daardoor geeft het voorste signaal (voor het kruispunt) nooit een "vrij" als er geen spoor vrij is op het station. Doordat de trein "weet" dat er een spoor vrij is, weet ie ook naar welk spoor hij moet rijden. Zeg maar, enzo. TTD met alle patches blijft redelijk theorie die toevallig in de praktijk werkt .
juist wel, dat is expres ingebouwd in het spel, lees de OP maar ff door bij de regel "Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing?"quote:Op zondag 7 januari 2007 04:42 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag toch niets met enkele of dubbele seinen te maken hebben...
Ook op mijn server (Barts Server)quote:Op zondag 7 januari 2007 01:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Je kunt bij de instellingen het aantal breakdowns op 'None/Geen' zetten, in singleplayer. In multiplayer is het vaak ook uitgeschakeld, in ieder geval wel op Maarten's Server.
Er is een subsidiaries management patch zoals in TTDPatch, deze is alleen niet standaard geimplementeerd, als je dit wil zul je een aparte build moeten downloaden of zelf compilen. Meer info hier.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:17 schreef bosgorilla het volgende:
Grappig om te zien dat dit spel nog zo leeft idd, ik speel het ook al jaren met vlagen en gebruik zelf ttdpatch. Openttd ken ik niet; kan iemand mij vertellen hoe openttd 'is' op het gebied van "economische opties"? Ik erger me wel eens aan de slechte invulling van bv. aandelen kopen (die manage functie is dan weer wel leuk ). Volgens mij zou je veel meer kunnen doen met het financieele/economische aspect van het spel.
He! Beetje respect, er zijn op het TT subforum een paar gerenommeerde spelers, waaronder MaxMark, en de newbies hebben daar ontzag voor te hebbenquote:
Ok in dat geval heb ik niet goed genoeg gelezen... het werkt nu als een zonnetje in ieder geval!quote:Op zondag 7 januari 2007 10:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
juist wel, dat is expres ingebouwd in het spel, lees de OP maar ff door bij de regel "Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing?"
[..]
Ook op mijn server (Barts Server)
[..]
Er is een subsidiaries management patch zoals in TTDPatch, deze is alleen niet standaard geimplementeerd, als je dit wil zul je een aparte build moeten downloaden of zelf compilen. Meer info hier.
[..]
He! Beetje respect, er zijn op het TT subforum een paar gerenommeerde spelers, waaronder MaxMark, en de newbies hebben daar ontzag voor te hebben
Ooowww zwaar kloten is datquote:Op zondag 7 januari 2007 13:32 schreef Lampje_NL het volgende:
Ik super lekker bezig
Komt er zoon kut noob die alles verwijderd
Vergeten WW op mijn transport te zetten
moet... tentamen... gaan... leren...quote:Op zondag 7 januari 2007 13:28 schreef Q. het volgende:
Wat is het toch een verslavend kutspel.
Hertentamens zijn niet voor niks uitgevonden...quote:Op zondag 7 januari 2007 14:03 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
moet... tentamen... gaan... leren...
ctrl-dquote:Op zondag 7 januari 2007 10:56 schreef Q. het volgende:
Een nadeel vind ik dat tegenwoordig alles zo klein wordt, dat je ongeveer met je neus op de monitor moet zitten om het nog te kunnen zien. Is daar niets aan te doen?
als ik zoiets op mijn server zie gebeuren krijgen ze eerst een waarschuwing om te stoppen, toch doorgaan is kick, nog een keer later van zelfde ip = banquote:Op zondag 7 januari 2007 13:42 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ooowww zwaar kloten is dat
Dr moet een ipban-systeem komen op alle servers voor dat soort lui.
Mja, maar die personen weten maar al te goed hoeveel schade ze aanrichten, daarom doen ze het ook. Een waarschuwing is dan al veel te mild.quote:Op zondag 7 januari 2007 18:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
als ik zoiets op mijn server zie gebeuren krijgen ze eerst een waarschuwing om te stoppen, toch doorgaan is kick, nog een keer later van zelfde ip = ban
In openttd.cfg zoiets toevoegen:quote:Op zondag 7 januari 2007 22:01 schreef Q. het volgende:
Hoe gebruik ik NewGRF? Ik heb de bestanden in de data-dir gezet en ze toegevoegd in OpenTTD maar nu?
Die werken alleen in de nieuwste patch iig.quote:Op maandag 8 januari 2007 02:29 schreef Petre het volgende:
ik wil de tram-grf's maar die werkten de vorige keer niet ( ik speel patch en ottd door elkaar..)
En tijd.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:44 schreef Lampje_NL het volgende:
[afbeelding]
Fun hebben, en geld over hebben
Autosave-mapje checkenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef WyriHaximus het volgende:
Ruk laptop knalt uit tijdens het saven >_<
tja die ik in mijn post over newgrf al zette, met new stations... Vind het wel leuk om beetje creatieve stations te bouwen. Nadeel is gewoon dat op internet geen newgrfs bruikbaar zijn, of iedereen moet dezelfde gebruiken. Ik heb ook wel die nederlandse treinen set geinstalleerd, maar daar zaten nog te weinig treinen in naar mijn smaak. Ook heb ik grote bussen wel eens geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit, bussen die anderhalf vakje lang zijn ofzo. Die nacht versie heb ik ook geprobeerd, is wel mooi en knap gemaakt, maar na een tijdje word je gek van alles donkerblauw. Ook de toyland naar mars conversie is wel leuk voor even, maar het rode landschap gaat ook pijn doen aan je ogen. Je hebt ook nog een planeset maar die heb ik ook nog niet geprobeerd.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:00 schreef MaxMark het volgende:
Mero, welke grf's vind jij het tofst?
Was ik al van plan, heb autosave op 1 maand staan ^^.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:27 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Autosave-mapje checken
Kan zijn dat je dan wel een paar maandjes mist, maar dat is nog altijd beter dan je hele spel. Er vanuitgaand dat je autosave aan hebt staan, uiteraard.
Die planetset heb ik toevallig gisteravond zelf geprobeerd. Is best wel een leuke verandering, allemaal bekende vliegtuigen. Die site die je gaf kende ik nog niet, ga ik meteen even proberenquote:Op maandag 8 januari 2007 17:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
tja die ik in mijn post over newgrf al zette, met new stations... Vind het wel leuk om beetje creatieve stations te bouwen. Nadeel is gewoon dat op internet geen newgrfs bruikbaar zijn, of iedereen moet dezelfde gebruiken. Ik heb ook wel die nederlandse treinen set geinstalleerd, maar daar zaten nog te weinig treinen in naar mijn smaak. Ook heb ik grote bussen wel eens geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit, bussen die anderhalf vakje lang zijn ofzo. Die nacht versie heb ik ook geprobeerd, is wel mooi en knap gemaakt, maar na een tijdje word je gek van alles donkerblauw. Ook de toyland naar mars conversie is wel leuk voor even, maar het rode landschap gaat ook pijn doen aan je ogen. Je hebt ook nog een planeset maar die heb ik ook nog niet geprobeerd.
Voor zo'n beetje alle grf moet je op deze site zijn.
En MaxMark, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag in mijn eerste post van dit topic
Je hebt inmiddels vast wel al gemerkt dat weinig mensen de OP (volledig) doorlezenquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Merovingian het volgende:
Die site staat ook in de OP
quote:Op maandag 8 januari 2007 17:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je hebt inmiddels vast wel al gemerkt dat weinig mensen de OP (volledig) doorlezen
http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/test.phpquote:Op maandag 8 januari 2007 17:14 schreef Jump het volgende:
Eens zien als mijn screenshots van mijn oude spel nog online staan
quote:Op maandag 8 januari 2007 18:32 schreef Lampje_NL het volgende:
Een vraagje... waarvoor zijn nou precies tussenstops/Waypoint ?
Ik heb het al 2 keer gevraagt op TTD Multi... maar snap er eigenlijk nog niks van
Leuke screensquote:Op maandag 8 januari 2007 18:21 schreef Jump het volgende:
[..]
http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/test.php
Daar staan ze allemaal
Een selectie:
File door een verkeerd geplaatst sein.
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR32.png]afbeelding][/url]
45 jaar in dienst. Spel is zonder inflatie
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR40.png]afbeelding][/url]
Een nog simpel kruispuntje
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR47.png]afbeelding][/url]
Werking in uitvoering, hopelijk zonder hinder voor het verkeer
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR60.png]afbeelding][/url]
Eerste cargo
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR69.png]afbeelding][/url]
Nieuwe cargolijn in aanmaak. Deze is na enkele jaren afgebroken wegens veel betere en snellere route
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR86.png]afbeelding][/url]
Zelfde kruispunt als in SRC47, nu iets later in het spel.
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR88.png]afbeelding][/url]
Easter egg in de "total town replacement set v2"
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR95.png]afbeelding][/url]
De oude brug staat klaar voor af te breken
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR108.png]afbeelding][/url]
Samen zo'n 2 miljoen ton olie per maand, dat zijn een aantal treinen
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR118.png]afbeelding][/url]
Goods productie
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR121.png]afbeelding][/url]
Versie drie van het kruispunt
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR124.png]afbeelding][/url]
De toestand in 2069. Tevens laatste gevonden screenshot
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR132.png]afbeelding][/url]
Ja dat wel, maar er is meestal wel genoeg te doen op een kleine map Zeker als je met enkele goed producerende fabriekjes zit.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:56 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Leuke screens
Die Spongebob Squarepants
Maar hier zie je wel weer het nadeel van TTDPatch: de kleine maps...
schop....quote:Op maandag 8 januari 2007 13:49 schreef bosgorilla het volgende:
Weet iemand hoe het kan komen dat ik in de voertuigenoverzichten (derde groep knopjes van links in de OP) niets meer zie (iig geen afbeeldingen of tekst) ik gebruik ttdpatch...
alles laatste versie...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:10 schreef Merovingian het volgende:
geen idee, speel geen ttdpatch. misschien een bug? als je de nieuwste versie dld, heb je het dan nog? en post eens een screen, misschien dat iemand dan iets herkent...
vierde groep, 'scuseer!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef MaxMark het volgende:
Derde groep knopjes van links...bedoel je dan het 'Hoofdkwartier'-knopje? Die met het overzicht van het totaal aantal voertuigen?
klopt, ik kan ook gewoon klikken en dan krijg ik ook wel een venster te zien met de trein...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:56 schreef MaxMark het volgende:
Wel erg vaag idd, de scrollbalk zit er wel gewoon..
Schopjequote:Op maandag 8 januari 2007 18:55 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
bwhehehequote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef MaxMark het volgende:
Btw, ToppieTrans
Als je problemen hebt met geklooi in de OP op wiki geef je me maar een seintje dan beveilig ik de paginaquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Merovingian het volgende:
Die site staat ook in de OP
En in de OP staat "voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen" dus daar wil ik mee zeggen als je tips/vragen/opmerking voor de OP hebt, deze gaarne aan mij doorgeven. Dit om te voorkomen dat iedereen maar wat gaat lopen kloten in de OP.
1. Op het forum heet ik Mero, geen Bart, Jeffrey.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:19 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
Schopje
En:
[afbeelding]
(Edit: plaatje is GROOT... geen zin om te verkleinen)
Bart snapt hem wel
[afbeelding]
Sorry Bart
Ik kon het niet laten, en trouwens ook niet om 2 lange files te maken met jou treinen
Volgende keer doe ik het niet meer hoor
Ja, dat dutte.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:11 schreef uppie83 het volgende:
Zo... ook maar eens RC3 gedownload. Kon hem gewoon installeren en hij zette zichzelf automatisch over het origineel heen.
laatste keer dat ik keek niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:27 schreef bleiblei het volgende:
is de NS trainset al helemaal klaar, ja?
wat is het nut daarvan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:53 schreef Lampje_NL het volgende:
Van mij mag er wel iets komen zodat er meerdere treinen tegelijk kunnen laden
dan heb je dus teveel treinen en verkoop je er een paarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:24 schreef Lampje_NL het volgende:
Wat het nut van is... dat als je een groot station hebt, met veel goederen/vee/graan/kool (of iets anders) en er staan 5 treinen te wachten -.-
(Hmm... dit klopt niet echt wat ik zeg volgens mij )
Difficulty settings -> computer players(of opponents ofzo, 1 van de eerste opties) op 0 zettenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:17 schreef uppie83 het volgende:
Hoezet je voor singleplayer de computertegenstander uit? Of kan dat niet in OpenTTD? In het origineel kon het wel dacht ik.
kreeg, ben ik er mee gestopt.quote:Vehicle Limit reached
wanneer ik de laatste versie van OpenTTD wil openen. Weet iemand wat er moet gebeuren om dit probleem te verhelpen?quote:No available language packs
Bouw ze zelf danquote:Op zondag 14 januari 2007 16:19 schreef uppie83 het volgende:
Weet je waar ik altijd last van heb... ik heb altijd wel oliebronnen staan, maar nooit van die dingen waar de olie naar toe moet
Ik had de installer gebruikt, maar heb nu ook de zip geprobeert en krijg bij beide dezelfde foutmelding... Ik zal wel iets verkeerd doen, maar wat?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:57 schreef vanOekelen het volgende:
Heb je de windows-installer gebruikt of het zip-filetje?
In een van beiden zat geloof ik een foutje, dus moet je de andere even proberen :-) .
Hoe dan?quote:
De bedrijvenknop ingedrukt houden. Dan klapt er een menuutje uit met de optie "Fund new industry". Daarmee kun je nieuwe bedrijven starten. Kost wel een miljoentje ofzo, maar dan heb je ten minste een bedrijf waar je het hebben wil.quote:
Check!quote:Op zondag 14 januari 2007 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bedrijvenknop ingedrukt houden. Dan klapt er een menuutje uit met de optie "Fund new industry". Daarmee kun je nieuwe bedrijven starten. Kost wel een miljoentje ofzo, maar dan heb je ten minste een bedrijf waar je het hebben wil.
nee, geen pbs voorlopigquote:Op zondag 14 januari 2007 16:42 schreef Piles het volgende:
In de nieuwste versie zit zeker nog steeds geen PBS?
Straks maar weer eens spelen, na een pauze van een paar maanden
http://wiki.openttd.org/index.php/PBSquote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signalingquote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
te laat...quote:Op zondag 14 januari 2007 18:08 schreef Piles het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling
Zeer handig
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:08 schreef Piles het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling
Zeer handig
Transparant buildings aanzetten in je opties-menu.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
Je kunt in je opties volgens mij bruggen en gebouwen uit zetten, dan worden ze zo weergegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:05 schreef Tijn het volgende:
Waarom zit PBS er niet standaard in eigenlijk? Wat zijn de problemen?
Tsja. Ik speel alleen maar online, dus ik heb niet zoveel keus over wat er precies aan en uit staatquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.
Zover ik weet zijn er geen echt concrete plannen voor een 3D omgeving (zie: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=28044 ). Wel zijn ze bezig om voor alle graphics 32bpp plaatjes te maken met blender. Deze plaatjes zien er dus veel mooier uit maar het wordt niet 3D.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:29 schreef Jump het volgende:
De wiki staat vol met plannen die ze ooit eens willen doen. Hoe zit het met hun 3D geval?
Zijn ze mee gestopt, toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:47 schreef Tijn het volgende:
Ik zie PBS nergens op een roadmap staan.
Ik weet het niet, maar op de wiki zeggen ze:quote:
quote:One of the main projects that has been put on hold until YAPF is finished is Path Based Signalling (PBS). The PBS code was interwoven in with the NPF code, and was considered too buggy and the code too messy to stay in the main branch. Once YAPF is complete, work should begin on a completely new PBS algorithm.
Enter, dan verschijnt er een vakje onderin je schermquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:34 schreef vanOekelen het volgende:
Even een stom vraagje, hoe chat je in een multiplayer game?
Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekundquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:49 schreef vanOekelen het volgende:
Ah ok, en ik maar alle knopjes met de muis afgaan
"Speak to company" e.d. danquote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekund
Dat spreek voor zichquote:Op zondag 11 februari 2007 20:09 schreef Piles het volgende:
En natuurlijk eenrichtingsverkeersseinen
Anders weten ze het verschil tussen "heen" en "terug" niet
Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezenquote:Op zondag 11 februari 2007 20:10 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat spreek voor zich
En als dat voor personen niet vanzelfsprekend is, lees dan de OP eens goed door...
Truequote:Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezen
Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberenquote:Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef Hmail het volgende:
Dat vond ik nog ingewikkelder
Ik ga hem toch nog maar eens goed doorlezen, want ik snap er geen reet meer van
En multiplayer op internet kijken hoe anderen het doen...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberen
Welk deel van pre-signals snap je niet na het lezen van de OP? Als je de OP hebt doorgelezen, kunnen we natuurlijk helpen (Daarvoor niet, dan word je gewoon doorverwezen )quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Hmail het volgende:
Die one-way signals heb ik werkend, maar die pre-signals, daar begrijp ik geen moer van. Ik ga maar eens via multiplayer kijken denk ik.
Dat is toch precies hetzelfde als de gewone signals? (Die je krijgt na 1x klikken)quote:Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het “aanvoer”-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter
Het verschil is het volgende:quote:Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef Hmail het volgende:
Dit stukje:
[..]
Dat is toch precies hetzelfde als de gewone signals? (Die je krijgt na 1x klikken)
Ik zal maar niet op de zaken vooruit lopenquote:Op zondag 11 februari 2007 23:22 schreef Hmail het volgende:
[[url=http://xs112.xs.to/xs112/07060/woeii.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Het was een enorm gepruts om alles werkend te krijgen, en uiteindelijk bleek dat ik een stukje rails had aangelegd zonder bovenleiding zodat de treinen er niet langswilden, maar uiteindelijk werkt het precies zoals ik wil.
En ik begrijp het ook nog
Merovingian en andere(n) bedankt!
Een voorruit zit in een autoquote:Op zondag 11 februari 2007 23:46 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik zal maar niet op de zaken voorruit lopen
Euh.. nee? Ik heb wel het signal daar weggehaald, nu moeten die treinen maar even in het station wachten tot er een trein voorbij gereden is (zit daar vlakbij), maar echt verbeteren... ik was er wel tevreden overquote:Op zondag 11 februari 2007 23:46 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik zal maar niet op de zaken voorruit lopen
Maar zeg pls dat je die "kruising" rechtsboven aan ook al aan het verbeteren bent??!!
quote:
Oohw dank je nu kan ik heerlijk slapenquote:Op maandag 12 februari 2007 00:31 schreef Hmail het volgende:
[..]
Euh.. nee? Ik heb wel het signal daar weggehaald, nu moeten die treinen maar even in het station wachten tot er een trein voorbij gereden is (zit daar vlakbij), maar echt verbeteren... ik was er wel tevreden over
Ik wil overigens wel ja zeggen als je er anders niet van kunt slapen hoor
graag gedaanquote:Op zondag 11 februari 2007 23:22 schreef Hmail het volgende:
[[url=http://xs112.xs.to/xs112/07060/woeii.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Het was een enorm gepruts om alles werkend te krijgen, en uiteindelijk bleek dat ik een stukje rails had aangelegd zonder bovenleiding zodat de treinen er niet langswilden, maar uiteindelijk werkt het precies zoals ik wil.
En ik begrijp het ook nog
Merovingian en andere(n) bedankt!
Bij 'Difficulty settings' staat ergens onderin de optie 'Breakdowns'. Die moet je op 'None' zettenquote:Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Hallo,
Ik speel dan ook wel eens OpenTTD ik heb de laatste versie en heb last dat mijn treinen om de haverklap kapot gaan; zeg maar bijna constant. Waar kan dit aan liggen ?
Zover ik weet, kan dat niet. Enige dat je kunt doen is zelf een beetje experimenterenquote:Ook vraag ik mij af hoe je in godsnaam kunt zien hoeveel wagons je maximaal achter één locomotief kunt hangen en het treintje nog gewoon functioneerd en waar dat afhankelijk van is ?
Gewoon de laatste versie: 0.5.0 RC5 ( http://www.openttd.org/downloads.php )quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:23 schreef JapyDooge het volgende:
Oeoeoeoeeoe!!! OpenTTD Jaaaren niet gedaan !! Welke versie spelen jullie / server / nightly of gewoon, whatever?
Wij doen daar niet moeilijk overquote:Op zondag 25 februari 2007 02:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een hele illegale tvp.
OpenTTD is ook het populairst. TTDPatch blijft toch een beetje achterquote:Groot fan van TTD, speel voornamelijk OpenTTD.
De efficientie vanuit de klant .quote:Op zondag 25 februari 2007 17:40 schreef Vonkenboer het volgende:
De "rang" van een station in OpenTTD waar is dat allemaal afhankelijk van ?
Het enigste dat ik kan bedenken is hoevaak een trein op dat bewuste perron een x aantal hoeveelheid goederen meeneemt.
Dit omdat er enkele stations zijn die een "slechte rang" hebben en ik niet direct een oorzaak van kan vinden
Kijk daar kunnen we wat meequote:Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De efficientie vanuit de klant .
Hoe snel worden producten die de klant op het station zet opgehaald (en misschien ook afgeleverd).
Als je op een station met slechte rating ervoor zorgt dat er nooit producten op het perron staan dan zou het een goede rating moeten krijgen.
Komt op hetzelfde neer .quote:Op zondag 25 februari 2007 19:53 schreef Merovingian het volgende:
Rating wordt bepaald door:
-Hoe vaak komt er een trein op het station? (Oftewel: meer korte treinen is beter dan minder lange treinen voor de rating, aangezien er dan vaker een trein de goederen komt ophalen).
-Hoe lang staan de goederen te wachten op het station? (Gebruik de full-load optie, en zorg dat je genoeg treinen hebt dat er altijd exact 1 trein staat te wachten op het station, dan worden je goederen namelijk altijd in minimale tijd ingeladen).
Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wiltquote:Op zondag 25 februari 2007 22:26 schreef reconnect het volgende:
humz ik heb nu 3 vliegvelden gebouwd, en kan geen vliegtuigen bouwen :s
die waarde staat bij mij al op 500 ik snap er niks van..nja ik probeer nog wel ff wat uit, thnx iigquote:Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wilt
ik heb het ooit op een blauwe maandag gespeeld, maar heb je ze wel orders gegeven om langs stations te gaan?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
Zijn er wel huizen in de buurt?quote:Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te rakenquote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef bleiblei het volgende:
Doe je dat, moet je opletten dat je de bussen niet laat unloaden of full loaden op een station. In het eerste geval mag er niemand in stappen, in het tweede geval mag niemand er uit en verdien je dus ook geen geld met het ding .
Owja klopt .quote:Op dinsdag 27 februari 2007 00:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te raken
Klopt, maar dat zou ook dom zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Owja klopt .
Dat het misgaat met fullload is alleen als je bijv. aan de ontvangende kant fullload doet bij vervoer van producten. Fullload van ijzererts bji de hoogovens bijv.
Een vrij lange kolenlijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:47 schreef most_wanted het volgende:
Wat is het slimst om mee te beginnen?
Om je bedrijf goed te krijgen?
Mooi ik kom dus op het juiste moment instromenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:26 schreef vanOekelen het volgende:
OpenTTD 0.5.0 Final is sinds gisteravond uit, te downloaden via www.openttd.org .
De belangrijkste vernieuwingen hierin ten opzichte van de laatste officieele stabiele versie zijn:
YAPF: De nieuwe pathfinder
TGP: De nieuwe landschapsbedenker
Unicode support (vooral handig voor niet latijnse alfabetten.
NewGRF: Newstations en Newsounds
Multiplayer is sterk verbeterd
Vooral windows 9x/ ME en vista gebruikers doen er verstandig aan om even alles door te lezen op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=558636#558636
Je bent al .4 delen te laatquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Mooi ik kom dus op het juiste moment instromen
Ik zit niet zo in de .grf-wereld, dus ik zou het niet weten. Ben er zelf ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:04 schreef bleiblei het volgende:
Is er al bekend wanneer er weer iets gaat gebeuren met de NL trainset? .
Ik ben nog steeds daar op aan het wachten .
quote:
Wie nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
vroeger heb ik het orgineel nog gespeelt
Het was mijn eerste spel wat ik kocht voor Windows 98quote:
RRT2, ook een heerlijk spelquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Het was mijn eerste spel wat ik kocht voor Windows 98
Samen met Rollercoaster en Railroad Tycoon II
Railroad Tycoon IIquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Het was mijn eerste spel wat ik kocht voor Windows 98
Samen met Rollercoaster en Railroad Tycoon II
Creatief zijnquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:58 schreef appelsientje het volgende:
Oke.. dat wist ik niet.. je moet een orginele versie hebben...
Maar waar haal ik die vandaan.. die had ik vroeg op een floppy staan
Als je nou eens de OP doorleest, en daarna pas vragen gaat stellenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:58 schreef appelsientje het volgende:
Oke.. dat wist ik niet.. je moet een orginele versie hebben...
Maar waar haal ik die vandaan.. die had ik vroeg op een floppy staan
Die heb ik vaker gehoord... (een nare eigenschap van mij )) ik denk nooit na voordat ik iets doms zegquote:Op woensdag 28 februari 2007 18:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je nou eens de OP doorleest, en daarna pas vragen gaat stellen
Ik deed eerst Patch voor de rails met bovenleiding en de nieuwe stations (dat je mooiere overkappingen kan maken en meer vakje bij vakje customizen) maar sinds die ook in de nighty builds zitten speel ik nu alleen OpenTTD omdat die toch lekkerder draait op mijn pc. De meeste nieuwe graphics zijn ook wel bruikbaar in OpenTTD (de meesten worden toch nog voor patch ontwikkeld geloof ik). Ik heb nu ook de new buildings patch en dat geeft t spel wel wat meer uitstraling zegmaar. die gebouwen (vooral in de latere periodes) vond ik erg lelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:43 schreef Merovingian het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog TTDPatch spelers of doet iedereen aan OpenTTD?
Waypoints heb ik zelf weleens gebruikt om goederentreinen om krappe stedelijke stations heen te leiden via een buitenlijn. je kan dan bij de orders eerst station A aanklikken dan de waypoint en dan station B dan komt er te staan:quote:
Er is 1 heel belangrijk voordeel aan Patch dat OpenTTD voorzover ik weet nog niet heeft: Newindustries met toeristen, vis en bier als nieuwe producten om te vervoeren. Vooral biertreinen zijn leuk. het rottige is echter dat biertreinen eigenlijk altijd naar stadions toe moeten en die dingen verplaatsen de hele tijd.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:34 schreef Q. het volgende:
Ik zie TTDPatch nog verder achter gaan lopen in de toekomst, er is maar een beperkte hoeveelheid dingen die je kan doen met een patch, OpenTTD heeft veel meer toekomstpotentieel.
openttd heeft ook bovenleidingquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:56 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik deed eerst Patch voor de rails met bovenleiding en de nieuwe stations (dat je mooiere overkappingen kan maken en meer vakje bij vakje customizen) maar sinds die ook in de nighty builds zitten speel ik nu alleen OpenTTD omdat die toch lekkerder draait op mijn pc. De meeste nieuwe graphics zijn ook wel bruikbaar in OpenTTD (de meesten worden toch nog voor patch ontwikkeld geloof ik). Ik heb nu ook de new buildings patch en dat geeft t spel wel wat meer uitstraling zegmaar. die gebouwen (vooral in de latere periodes) vond ik erg lelijk.
Edit: ik zie dat new stations nu van de nightlies naar de main branch (of hoe ze die ook noemen) is gegaan
Stuur eens een PMquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:58 schreef appelsientje het volgende:
Oke.. dat wist ik niet.. je moet een orginele versie hebben...
Maar waar haal ik die vandaan.. die had ik vroeg op een floppy staan
Ik heb hem alquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:51 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Stuur eens een PM
Laatst trouwens SimCity Classic weer gedaan Dat was ook lache, maar OpenTTD blijft toch de beste
Ik zie het nu ja, maar pas in 0.5.0 dan. Het voegt toch wel iets toe vind ik, zeker als je met de Deutsche Bahn set speeltquote:
Het is pas topic nummer 12, logisch dat je hem nog niet eerder gezien hadquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Bravo_Johnny het volgende:
WOW!!!!! een topic over het beste spelletje ooit!!!!
Ik speel het nog... had geen idee dat er een topic over is!
straks ff door bladeren!
OpenTTD: ctrl-dquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Speel het nog wel; maar voornamelijk op mijn laptop
Op mijn gewone pc is het namelijk zo klein allemaal dat je echt moet turen en dat speelt niet fijn
OpenTTD opstarten -> multiplayer -> server zoeken en de rest wijst zichzelf wel denk ik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb die nieuwste Open TTD ook maar even gedownload.. Maar hoe kan ik nou met jullie in een server spelen? (heb uberhaupt nog nooit spelletjes online met multiplayer gedaan, dus ik weet NIKS)
Op het knopje "Multiplayer" drukken?quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb die nieuwste Open TTD ook maar even gedownload.. Maar hoe kan ik nou met jullie in een server spelen? (heb uberhaupt nog nooit spelletjes online met multiplayer gedaan, dus ik weet NIKS)
Ha thomas!quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb die nieuwste Open TTD ook maar even gedownload.. Maar hoe kan ik nou met jullie in een server spelen? (heb uberhaupt nog nooit spelletjes online met multiplayer gedaan, dus ik weet NIKS)
Eerst ff tentamentje makenquote:Op zondag 15 april 2007 01:37 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ha thomas!
Gaan we binnenkort ff uitproberen
Kom gezellig op de server! Alleen zit de mijne nu wel vol, maar over een half uurtje is er misschien weer een plekjequote:
Studie? Wat is dat?quote:Op zondag 15 april 2007 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
Laat je niks wijsmaken hoor, OpenTTD kan je studie in gevaar brengen
Daar heb ik OpenTTD al niet meer voor nodig, mijn studie is al in gevaar.. die van _dirkjan_ ook trouwensquote:Op zondag 15 april 2007 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
Laat je niks wijsmaken hoor, OpenTTD kan je studie in gevaar brengen
Dat heb ik dus ook vaak..... dus ben ik vanaf vandaag maar TWEE servers gaan draaien. De linux bak waarop ze draaien kan er makkelijk twee aanquote:Op zondag 15 april 2007 14:30 schreef Merovingian het volgende:
Kom gezellig op de server! Alleen zit de mijne nu wel vol, maar over een half uurtje is er misschien weer een plekje
Tja ik kan er ook wel meer aan, maar ik vind het wel best zo Mensen hebben maar wat geduld.quote:Op maandag 16 april 2007 06:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook vaak..... dus ben ik vanaf vandaag maar TWEE servers gaan draaien. De linux bak waarop ze draaien kan er makkelijk twee aan
Ik vond het ook wel handig om servers te hebben met wat andere settings.... verschillende periodes, leningen etc.quote:Op maandag 16 april 2007 07:54 schreef Merovingian het volgende:
Tja ik kan er ook wel meer aan, maar ik vind het wel best zo Mensen hebben maar wat geduld.
Mwah misschien ga ik nog een keer een server opzetten met 2048*2048 map. En dan een waarschuwing erbij dat het connecten van players lang kan duren Upload van 125 kB/s (in werkelijkheid 110kB/s) met een map van 5MB duurt 40 seconde...quote:Op maandag 16 april 2007 08:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel handig om servers te hebben met wat andere settings.... verschillende periodes, leningen etc.
Ja dat soort trieste kleuters blijf je houden... Als ik het zie op mijn server krijgen ze 1 waarschuwing om het weg te halen, doen ze dat niet binnen een minuut worden ze gekickt en noteer ik hun IP. Als ze het weer flikken dan gelijk ban. Helaas kan ik niet 24/7 mijn server in de gaten gaan houden en glippen er wel eens wat sneue lui tussendoor...quote:Op maandag 16 april 2007 20:59 schreef Kluupkluup het volgende:
bah, wat zat ik net bij een irritant ventje in de server zeg..
Bij ieder klein vliegveld dat ik bouwde ging hij de grond eromheen kopen, zodat, wanneer er grote vliegvelden kwamen ik geen groot vliegveld kon bouwen
En ook bij grote treinstations van mij een lullig vrachtwagentje neerzetten (bij dezelfde fabriek) en dat vrachtwagentje dan continu laten laden en lossen op hetzelfde punt. Wat je dat krijgt is dat zijn rating van die fabriek hoger dan die van mij komt, waardoor hij mijn goederen 'kaapt'.. Zonder er iets mee te doen verder..
how sad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |