abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 17:39:20 #151
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_45348705
ik heb me probleem op gelost. dat me treinen zo langzaam rijden.

had eerst gekeken hoe hard me trein reed zonder wagonnen. en dat deden ze goed.
en met 1 waron reed die 80 en met 2 wagonnen reeed die 65.
wel erg langzaam als de topsnelheid 201 is.

maar ik had in mee menu me topsnelheid limiet aan staat. en daar door reden ze langzaam.
nu kan ik gelukkig weer oneindig treinen neer zeten.
ik type ook mar wat
pi_45349425
pbs wat is dat?
FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
  zondag 14 januari 2007 @ 18:08:02 #153
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45349582
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
http://wiki.openttd.org/index.php/PBS
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45349591
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling
Zeer handig
  zondag 14 januari 2007 @ 18:10:09 #155
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45349639
quote:
te laat...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45350388
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:10 schreef Merovingian het volgende:

[..]

te laat...


pi_45441664
quote:
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:37:34 #158
141482 Q.
JurassiQ
pi_45441903
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
Transparant buildings aanzetten in je opties-menu.
For great justice!
pi_45441954
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
Je kunt in je opties volgens mij bruggen en gebouwen uit zetten, dan worden ze zo weergegeven.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Lieve Belg woensdag 17 januari 2007 @ 16:46:49 #160
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45442268
Op X rammen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:49:18 #161
141482 Q.
JurassiQ
pi_45442386
Ah, sneltoetsen, altijd handig.
For great justice!
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:05:07 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_45443051
Waarom zit PBS er niet standaard in eigenlijk? Wat zijn de problemen?
pi_45443551
Ja ik snap het idd ook niet helemaal. Aangezien de treintjes bij mij standaard redelijk goed reageren op de seinen. Behalve als 2 treinen hetzelfde blok alleen dan van de andere kant in willen rijden... dan staan ze altijd even op elkaar te wachten.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_45443729
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:05 schreef Tijn het volgende:
Waarom zit PBS er niet standaard in eigenlijk? Wat zijn de problemen?
PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:28:28 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_45443914
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.
Tsja. Ik speel alleen maar online, dus ik heb niet zoveel keus over wat er precies aan en uit staat

Maar goed, de planning is wel dat er een nieuw PBS-systeem komt die compatible is met YAPF, lees ik op de wiki. Dus ik wacht gewoon rustig af.
  Lieve Belg woensdag 17 januari 2007 @ 17:29:41 #166
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45443964
De wiki staat vol met plannen die ze ooit eens willen doen. Hoe zit het met hun 3D geval?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45444071
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:29 schreef Jump het volgende:
De wiki staat vol met plannen die ze ooit eens willen doen. Hoe zit het met hun 3D geval?
Zover ik weet zijn er geen echt concrete plannen voor een 3D omgeving (zie: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=28044 ). Wel zijn ze bezig om voor alle graphics 32bpp plaatjes te maken met blender. Deze plaatjes zien er dus veel mooier uit maar het wordt niet 3D.
  Lieve Belg woensdag 17 januari 2007 @ 17:35:01 #168
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45444146
Ja, maar is toch al meer dan een jaar dat ze er met bezig zijn, en er is nog steeds geen standaard voor het opslaan dacht ik. Zal er ooit wel eens komen. Momenteel toch te druk om het te spelen, en al lang geleden ook
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:29:11 #169
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45451927
Ze willen het vooralsnog niet 3d maken. Misschien in de hele verre toekomst. Eerst nieuwe map array en 32 bit graphics. Zie ook de roadmap
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg woensdag 17 januari 2007 @ 21:33:06 #170
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45452069
Mja, met die 3D bedoel ik in feite die nieuwe 32bit graphics waar ze al lang aan bezig zijn. Maar er zitten wel mooi dingen tussen, dat wel.

Die 3D was iets foutief uitgedrukt.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:47:24 #171
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_45452621
Ik zie PBS nergens op een roadmap staan.
pi_45453176
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:47 schreef Tijn het volgende:
Ik zie PBS nergens op een roadmap staan.
Zijn ze mee gestopt, toch?
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:07:37 #173
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_45453435
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Zijn ze mee gestopt, toch?
Ik weet het niet, maar op de wiki zeggen ze:
quote:
One of the main projects that has been put on hold until YAPF is finished is Path Based Signalling (PBS). The PBS code was interwoven in with the NPF code, and was considered too buggy and the code too messy to stay in the main branch. Once YAPF is complete, work should begin on a completely new PBS algorithm.
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:21:54 #174
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45454070
Er staat me iets bij dat ze PBS willen gaan afmaken zodra de nieuwe map array af is, maar een bron heb ik niet...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45643992
Ik zie dat RC4 inmiddels alweer uit is. Valt alleen niet te downloaden omdat SF kut doet
pi_45646632
Als ik de fora zo eens doorlees is het niet echt de moeite van het upgraden waard...
Maar voor de mensen die er toch geļnteresseerd in zijn, hier de belangrijkste bekende bugs en de changelog:

Known bugs for RC4:


* The russian file has been broken slightly in a recent commit, causing OpenTTD to start the first time in Russian instead of English when not using the current locale. Solution: delete russian.lng or set language=english.lng in openttd.cfg or in the options dialog select english if you can find your way through all the '?'-s.
* For RC5 (or the final, depending what else is found) the -h help output will go to stdout instead of stderr on consoles.


Changes since RC3:

* - Feature: Increase spritecache size to 2MB, will increase performance in games using newgrf files (r8218)
* - Feature: OS/2 support with GCC (Watcom is dropped) (r8042)
* - Codechange: Add Japanese, Slovenian language as an official translation and split Norwegian into Bokmal and Nynorsk (r7987, r8084, r8069)
* - Codechange: Show error messages about our own data files as a popup, or to stderr if console is available (and not to stdout) (r8013, r8134)
* - Codechange: Change the ordering of the network list, compatible servers just missing grf files are below fully compatible servers, not on the bottom (r8118)
* - Fix: Return proper error value when unthreaded save fails, prevents server sending 0-sized files (r8171)
* - Fix: Network client crashes when a server sends a 0-sized savegame [FS#556] (r8167)
* - Fix: Several desync fixes (incorrect roadstop update of old games, autoreplace bugs) [FS#551] (r8137, r8147, r8157)
* - Fix: Some disaster-events fixed: combat chopper shoots from right position, submarine once again moves around (r8140, r8158)
* - Fix: "out of sprite memory" warning messages due to incorrect assumption of requested memory for sprites (r8133)
* - Fix: Bouys are now built and numbered 1..9 not 9..1 [FS#538] (r8123)
* - Fix: Clicking for more news properly cycles through the news history backwards, and doesn't show the first item doubly if it's already open (r8049)
* - Fix: Crash when removing a town in the scenario editor while the query window is open for one of the town's tiles (r8030)
* - Fix: Overflow of system-ticks was not handled properly, resulting in a possibly unresponsive server/client (r8028)
* - Fix: Automatic pause interfering with 'pause_on_join setting' in MP when <shift> is pressed [FS#486] (r8027)
* - Fix: Picking up en-route cargo will also have virtual profit deducted for trains aswell (r8026)
* - Fix: Out-of-bounds read access on _clients array (harmless) (r7984)


List of fixes for bugs that were introduced after 0.4.8/RC3:
Changes since RC3:

* - Codechange: MSVC solution files will make openttd THE startup project (r8112)
* - Codechange: Add the ability to load savegames without matching grf's. ONLY allow games with matching GRFID's (and non-matching MD5SUM) to be loaded; missing is still denied as it can crash OpenTTD (r8106)
* - Codechange: The station list does now remember the sort settings (r8065)
* - Fix: Apply railtype offset to station graphics if no custom station is in use, shows maglev graphic for maglev station [FS#557] (r8186)
* - Fix: ParseConnectionstring didn't use the port parameter if a player was also specified (r8168)
* - Fix: Do not assert when removing duplicates would remove non-static grf (r8135)
* - Fix: The game could crash when the chat key (<ENTER>) is pressed too quickly during join in MP (r8132)
* - Fix: Uninitializing windows calls WE_DESTROY to free dynamic memory used, cut down on memleaks (r8101, r8119)
* - Fix: Show the activated status of the GRF after pressing apply in window (r8094)
* - Fix: [win32] *nprintf functions are broken, 'len = count' wasn't handled, now string is always null-terminated (r8089, r8090)
* - Fix: Float division by 0 in YAPF code on Win9x (r8079, r8080)
* - Fix: Heightmap crashes when rescaling, or using 24bpp bitmaps [FS#537] (r8070, r8074)
* - Fix: Inauguration date of companies from TTDP games was wrong [FS#536] (r8071)
* - Fix: One more news-window crash fix (r8049)
* - Fix: Segfault in the newgrf loading code when using certain newgrf files (r7979)

Het is te downloaden via:
http://www.openttd.org/downloads.php
pi_45648745
Altijd handig, die koppie pasta van dingen die we zelf ook altijd lezen
pi_45674430
Ach ja, niet iedereen komt elke dag op tt-forums.net he....

[ Bericht 13% gewijzigd door vanOekelen op 25-01-2007 22:42:14 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:33:49 #180
141482 Q.
JurassiQ
pi_46143887
Tof, maar weer eens upgraden dan.
For great justice!
pi_46171937
Even een stom vraagje, hoe chat je in een multiplayer game?
pi_46172136
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:34 schreef vanOekelen het volgende:
Even een stom vraagje, hoe chat je in een multiplayer game?
Enter, dan verschijnt er een vakje onderin je scherm
pi_46172296
Ah ok, en ik maar alle knopjes met de muis afgaan
pi_46173992
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:49 schreef vanOekelen het volgende:
Ah ok, en ik maar alle knopjes met de muis afgaan
Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekund
pi_46174112
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:52 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekund
"Speak to company" e.d. dan
pi_46175504
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:56 schreef Piles het volgende:

[..]

"Speak to company" e.d. dan
Dat zijn subknopjes
pi_46214088
Kan iemand me helpen met die signals? Ik kom er werkelijk niet uit, ik heb mezelf vroeger aangelegd om 1 trein per track te hebben, en ben sinds kort bezig om meer treinen over 1 track te laten rijden, maar bij deze track blijven de treinen maar lost raken:


Het gaat om die kruising in het midden. Daar rijden in totaal 4 treinen over.
Vanaf links gezien gaat er 1 trein linksaf, en 2 rechtdoor. Vanaf rechts gezien gaat er 1 rechtsaf.
Ik hoop dat het zo duidelijk is

Iemand enig idee hoe ik die signals voor dat kruispunt moet instellen?
  zondag 11 februari 2007 @ 20:01:25 #188
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46214624
Je moet nooit op enkel spoor treinen 2 kanten op laten rijden, als ze verbonden zijn met andere enkelspoors lijnen waar ook treinen 2 kanten op rijden. Doordat er een keer een trein naar een depot moet wordt een verkeerd spoor bezet, waardoor de trein die eigenlijk die kant op moet een bezet spoor en dus rood sein tegenkomt, vervolgens een andere kant op gaat en raakt dan dus verdwaald. Gebruik gewoon dubbel spoor, en maak een 3-weg kruising:
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46214733
Maar hoe zorg ik er voor dat de treinen dan het juiste spoor pakken van die twee? Uit jouw afbeelding begrijp ik tenminste dat het de bedoeling is dat er over 1 track 'heen' word gereden, en over het andere track 'terug'.

Het ziet er ingewikkeld maar leuk uit btw
  zondag 11 februari 2007 @ 20:07:12 #190
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46214817
treinen pakken automatisch het juiste spoor, dat heet nou pathfinding
Als je ze orders geeft: ga naar station A, ga naar station B; waarbij A links en B boven ligt, dan pakt de trein vanzelf het spoor naar boven, in plaats van het spoor naa rechts. De terug weg gaat ie dan weer netjes naar links.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46214877
En natuurlijk eenrichtingsverkeersseinen
Anders weten ze het verschil tussen "heen" en "terug" niet
  zondag 11 februari 2007 @ 20:10:50 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46214944
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:09 schreef Piles het volgende:
En natuurlijk eenrichtingsverkeersseinen
Anders weten ze het verschil tussen "heen" en "terug" niet
Dat spreek voor zich
En als dat voor personen niet vanzelfsprekend is, lees dan de OP eens goed door...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46215016
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:10 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Dat spreek voor zich
En als dat voor personen niet vanzelfsprekend is, lees dan de OP eens goed door...
Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezen
  zondag 11 februari 2007 @ 20:16:33 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46215180
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezen
True
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46215442
Dat vond ik nog ingewikkelder
Ik ga hem toch nog maar eens goed doorlezen, want ik snap er geen reet meer van
pi_46215706
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef Hmail het volgende:
Dat vond ik nog ingewikkelder
Ik ga hem toch nog maar eens goed doorlezen, want ik snap er geen reet meer van
Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberen
  zondag 11 februari 2007 @ 20:33:21 #197
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46215776
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberen
En multiplayer op internet kijken hoe anderen het doen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46215996
Die one-way signals heb ik werkend, maar die pre-signals, daar begrijp ik geen moer van. Ik ga maar eens via multiplayer kijken denk ik.
  zondag 11 februari 2007 @ 20:44:36 #199
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46216284
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Hmail het volgende:
Die one-way signals heb ik werkend, maar die pre-signals, daar begrijp ik geen moer van. Ik ga maar eens via multiplayer kijken denk ik.
Welk deel van pre-signals snap je niet na het lezen van de OP? Als je de OP hebt doorgelezen, kunnen we natuurlijk helpen (Daarvoor niet, dan word je gewoon doorverwezen )
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46216468
Dit stukje:
quote:
Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het “aanvoer”-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter
Dat is toch precies hetzelfde als de gewone signals? (Die je krijgt na 1x klikken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')