quote:Op maandag 8 januari 2007 18:32 schreef Lampje_NL het volgende:
Een vraagje... waarvoor zijn nou precies tussenstops/Waypoint ?
Ik heb het al 2 keer gevraagt op TTD Multi... maar snap er eigenlijk nog niks van
Leuke screensquote:Op maandag 8 januari 2007 18:21 schreef Jump het volgende:
[..]
http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/test.php
Daar staan ze allemaal
Een selectie:
File door een verkeerd geplaatst sein.
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR32.png]afbeelding][/url]
45 jaar in dienst. Spel is zonder inflatie
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR40.png]afbeelding][/url]
Een nog simpel kruispuntje
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR47.png]afbeelding][/url]
Werking in uitvoering, hopelijk zonder hinder voor het verkeer
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR60.png]afbeelding][/url]
Eerste cargo
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR69.png]afbeelding][/url]
Nieuwe cargolijn in aanmaak. Deze is na enkele jaren afgebroken wegens veel betere en snellere route
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR86.png]afbeelding][/url]
Zelfde kruispunt als in SRC47, nu iets later in het spel.
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR88.png]afbeelding][/url]
Easter egg in de "total town replacement set v2"
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR95.png]afbeelding][/url]
De oude brug staat klaar voor af te breken
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR108.png]afbeelding][/url]
Samen zo'n 2 miljoen ton olie per maand, dat zijn een aantal treinen
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR118.png]afbeelding][/url]
Goods productie
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR121.png]afbeelding][/url]
Versie drie van het kruispunt
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR124.png]afbeelding][/url]
De toestand in 2069. Tevens laatste gevonden screenshot
[[url=http://files.fok.nl/forum/jump/CargoTrans/t/SCR132.png]afbeelding][/url]
Ja dat wel, maar er is meestal wel genoeg te doen op een kleine map Zeker als je met enkele goed producerende fabriekjes zit.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:56 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Leuke screens
Die Spongebob Squarepants
Maar hier zie je wel weer het nadeel van TTDPatch: de kleine maps...
schop....quote:Op maandag 8 januari 2007 13:49 schreef bosgorilla het volgende:
Weet iemand hoe het kan komen dat ik in de voertuigenoverzichten (derde groep knopjes van links in de OP) niets meer zie (iig geen afbeeldingen of tekst) ik gebruik ttdpatch...
alles laatste versie...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:10 schreef Merovingian het volgende:
geen idee, speel geen ttdpatch. misschien een bug? als je de nieuwste versie dld, heb je het dan nog? en post eens een screen, misschien dat iemand dan iets herkent...
vierde groep, 'scuseer!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef MaxMark het volgende:
Derde groep knopjes van links...bedoel je dan het 'Hoofdkwartier'-knopje? Die met het overzicht van het totaal aantal voertuigen?
klopt, ik kan ook gewoon klikken en dan krijg ik ook wel een venster te zien met de trein...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:56 schreef MaxMark het volgende:
Wel erg vaag idd, de scrollbalk zit er wel gewoon..
Schopjequote:Op maandag 8 januari 2007 18:55 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
bwhehehequote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef MaxMark het volgende:
Btw, ToppieTrans
Als je problemen hebt met geklooi in de OP op wiki geef je me maar een seintje dan beveilig ik de paginaquote:Op maandag 8 januari 2007 17:52 schreef Merovingian het volgende:
Die site staat ook in de OP
En in de OP staat "voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen" dus daar wil ik mee zeggen als je tips/vragen/opmerking voor de OP hebt, deze gaarne aan mij doorgeven. Dit om te voorkomen dat iedereen maar wat gaat lopen kloten in de OP.
1. Op het forum heet ik Mero, geen Bart, Jeffrey.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:19 schreef Lampje_NL het volgende:
[..]
Schopje
En:
[afbeelding]
(Edit: plaatje is GROOT... geen zin om te verkleinen)
Bart snapt hem wel
[afbeelding]
Sorry Bart
Ik kon het niet laten, en trouwens ook niet om 2 lange files te maken met jou treinen
Volgende keer doe ik het niet meer hoor
Ja, dat dutte.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:11 schreef uppie83 het volgende:
Zo... ook maar eens RC3 gedownload. Kon hem gewoon installeren en hij zette zichzelf automatisch over het origineel heen.
laatste keer dat ik keek niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:27 schreef bleiblei het volgende:
is de NS trainset al helemaal klaar, ja?
wat is het nut daarvan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:53 schreef Lampje_NL het volgende:
Van mij mag er wel iets komen zodat er meerdere treinen tegelijk kunnen laden
dan heb je dus teveel treinen en verkoop je er een paarquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:24 schreef Lampje_NL het volgende:
Wat het nut van is... dat als je een groot station hebt, met veel goederen/vee/graan/kool (of iets anders) en er staan 5 treinen te wachten -.-
(Hmm... dit klopt niet echt wat ik zeg volgens mij )
Difficulty settings -> computer players(of opponents ofzo, 1 van de eerste opties) op 0 zettenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:17 schreef uppie83 het volgende:
Hoezet je voor singleplayer de computertegenstander uit? Of kan dat niet in OpenTTD? In het origineel kon het wel dacht ik.
kreeg, ben ik er mee gestopt.quote:Vehicle Limit reached
wanneer ik de laatste versie van OpenTTD wil openen. Weet iemand wat er moet gebeuren om dit probleem te verhelpen?quote:No available language packs
Bouw ze zelf danquote:Op zondag 14 januari 2007 16:19 schreef uppie83 het volgende:
Weet je waar ik altijd last van heb... ik heb altijd wel oliebronnen staan, maar nooit van die dingen waar de olie naar toe moet
Ik had de installer gebruikt, maar heb nu ook de zip geprobeert en krijg bij beide dezelfde foutmelding... Ik zal wel iets verkeerd doen, maar wat?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:57 schreef vanOekelen het volgende:
Heb je de windows-installer gebruikt of het zip-filetje?
In een van beiden zat geloof ik een foutje, dus moet je de andere even proberen :-) .
Hoe dan?quote:
De bedrijvenknop ingedrukt houden. Dan klapt er een menuutje uit met de optie "Fund new industry". Daarmee kun je nieuwe bedrijven starten. Kost wel een miljoentje ofzo, maar dan heb je ten minste een bedrijf waar je het hebben wil.quote:
Check!quote:Op zondag 14 januari 2007 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bedrijvenknop ingedrukt houden. Dan klapt er een menuutje uit met de optie "Fund new industry". Daarmee kun je nieuwe bedrijven starten. Kost wel een miljoentje ofzo, maar dan heb je ten minste een bedrijf waar je het hebben wil.
nee, geen pbs voorlopigquote:Op zondag 14 januari 2007 16:42 schreef Piles het volgende:
In de nieuwste versie zit zeker nog steeds geen PBS?
Straks maar weer eens spelen, na een pauze van een paar maanden
http://wiki.openttd.org/index.php/PBSquote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signalingquote:Op zondag 14 januari 2007 18:01 schreef Lampje_NL het volgende:
pbs wat is dat?
te laat...quote:Op zondag 14 januari 2007 18:08 schreef Piles het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling
Zeer handig
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:08 schreef Piles het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling
Zeer handig
Transparant buildings aanzetten in je opties-menu.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
Je kunt in je opties volgens mij bruggen en gebouwen uit zetten, dan worden ze zo weergegeven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:30 schreef uppie83 het volgende:
Wat zijn die soort van doorzichtige bruggen en hoe kom je daar aan?
PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:05 schreef Tijn het volgende:
Waarom zit PBS er niet standaard in eigenlijk? Wat zijn de problemen?
Tsja. Ik speel alleen maar online, dus ik heb niet zoveel keus over wat er precies aan en uit staatquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:23 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
PBS werkt niet samen met YAPF, de vernieuwde pathfinder voor de treinen. In de MiniIn kan je YAPF uitzetten, dus dan kan je pbs wel gebruiken.
Zover ik weet zijn er geen echt concrete plannen voor een 3D omgeving (zie: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=28044 ). Wel zijn ze bezig om voor alle graphics 32bpp plaatjes te maken met blender. Deze plaatjes zien er dus veel mooier uit maar het wordt niet 3D.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:29 schreef Jump het volgende:
De wiki staat vol met plannen die ze ooit eens willen doen. Hoe zit het met hun 3D geval?
Zijn ze mee gestopt, toch?quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:47 schreef Tijn het volgende:
Ik zie PBS nergens op een roadmap staan.
Ik weet het niet, maar op de wiki zeggen ze:quote:
quote:One of the main projects that has been put on hold until YAPF is finished is Path Based Signalling (PBS). The PBS code was interwoven in with the NPF code, and was considered too buggy and the code too messy to stay in the main branch. Once YAPF is complete, work should begin on a completely new PBS algorithm.
Enter, dan verschijnt er een vakje onderin je schermquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:34 schreef vanOekelen het volgende:
Even een stom vraagje, hoe chat je in een multiplayer game?
Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekundquote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:49 schreef vanOekelen het volgende:
Ah ok, en ik maar alle knopjes met de muis afgaan
"Speak to company" e.d. danquote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Multiplayer heeft geen extra knopje t.o.v. singeplayer, dus dat had sowieso al niet gekund
Dat spreek voor zichquote:Op zondag 11 februari 2007 20:09 schreef Piles het volgende:
En natuurlijk eenrichtingsverkeersseinen
Anders weten ze het verschil tussen "heen" en "terug" niet
Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezenquote:Op zondag 11 februari 2007 20:10 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat spreek voor zich
En als dat voor personen niet vanzelfsprekend is, lees dan de OP eens goed door...
Truequote:Op zondag 11 februari 2007 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien Hmail dat kruispunt van jou al ingewikkeld vindt, wordt het denk ik tijd om de OP door te lezen
Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberenquote:Op zondag 11 februari 2007 20:24 schreef Hmail het volgende:
Dat vond ik nog ingewikkelder
Ik ga hem toch nog maar eens goed doorlezen, want ik snap er geen reet meer van
En multiplayer op internet kijken hoe anderen het doen...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet alleen lezen, ook op een leeg veld (in een nieuw spel) gewoon gaan proberen
Welk deel van pre-signals snap je niet na het lezen van de OP? Als je de OP hebt doorgelezen, kunnen we natuurlijk helpen (Daarvoor niet, dan word je gewoon doorverwezen )quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Hmail het volgende:
Die one-way signals heb ik werkend, maar die pre-signals, daar begrijp ik geen moer van. Ik ga maar eens via multiplayer kijken denk ik.
Dat is toch precies hetzelfde als de gewone signals? (Die je krijgt na 1x klikken)quote:Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het “aanvoer”-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |