abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 februari 2007 @ 20:59:17 #201
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46216952
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:48 schreef Hmail het volgende:
Dit stukje:
[..]

Dat is toch precies hetzelfde als de gewone signals? (Die je krijgt na 1x klikken)
Het verschil is het volgende:


Je ziet dat zonder pre-signals de trein de kruising oprijdt, ook als alle sporen bezet zijn. Hierdoor kunnen treinen het station nooit meer verlaten. Gevolg: alles staat vast. Rechts zie je met pre-signals. Als alle exit-signals rood zijn (alle sporen van het station zijn bezet) is het pre-signal ook rood. De trein blijft voor de kruising staan, treinen op het station kunnen gewoon wegrijden, en zodra een spoor vrijkomt, rijdt de wachtende trein automagisch het vrije spoor op
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46217239
Volgens mij snap ik 'm
Ik pruts wel even verder, en als ik er toch niet uitkom dan hoor je me wel weer

tnx anyway
  zondag 11 februari 2007 @ 21:29:26 #203
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46218331
Geen probleem

Als je verder hulp wil, dan niet van mij tot morgenavond. Ik ga nu naar bed, morgen weer vroeg werken... Veel plezier met TT
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 11 februari 2007 @ 23:14:36 #204
141482 Q.
JurassiQ
pi_46222961
Wat is het toch een verslavend kutspel.
For great justice!
pi_46223230



Het was een enorm gepruts om alles werkend te krijgen, en uiteindelijk bleek dat ik een stukje rails had aangelegd zonder bovenleiding zodat de treinen er niet langswilden, maar uiteindelijk werkt het precies zoals ik wil.

En ik begrijp het ook nog
Merovingian en andere(n) bedankt!
pi_46224190
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:22 schreef Hmail het volgende:

[[url=http://xs112.xs.to/xs112/07060/woeii.png.xs.jpg]afbeelding][/url]

Het was een enorm gepruts om alles werkend te krijgen, en uiteindelijk bleek dat ik een stukje rails had aangelegd zonder bovenleiding zodat de treinen er niet langswilden, maar uiteindelijk werkt het precies zoals ik wil.

En ik begrijp het ook nog
Merovingian en andere(n) bedankt!
Ik zal maar niet op de zaken vooruit lopen
Maar zeg pls dat je die "kruising" rechtsboven aan ook al aan het verbeteren bent??!!

[ Bericht 1% gewijzigd door sk888er op 12-02-2007 11:14:11 ]
pi_46224441
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:46 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ik zal maar niet op de zaken voorruit lopen
Een voorruit zit in een auto
pi_46225763
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:46 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ik zal maar niet op de zaken voorruit lopen
Maar zeg pls dat je die "kruising" rechtsboven aan ook al aan het verbeteren bent??!!
Euh.. nee? Ik heb wel het signal daar weggehaald, nu moeten die treinen maar even in het station wachten tot er een trein voorbij gereden is (zit daar vlakbij), maar echt verbeteren... ik was er wel tevreden over

Ik wil overigens wel ja zeggen als je er anders niet van kunt slapen hoor
pi_46231774
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:52 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Een voorruit zit in een auto
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:31 schreef Hmail het volgende:

[..]

Euh.. nee? Ik heb wel het signal daar weggehaald, nu moeten die treinen maar even in het station wachten tot er een trein voorbij gereden is (zit daar vlakbij), maar echt verbeteren... ik was er wel tevreden over

Ik wil overigens wel ja zeggen als je er anders niet van kunt slapen hoor
Oohw dank je nu kan ik heerlijk slapen
pssst, gooi er een tunnel onderdoor of een brug overheen

[ Bericht 2% gewijzigd door sk888er op 12-02-2007 11:15:47 (ik zie al dat een tunnel moeilijk wordt) ]
  maandag 12 februari 2007 @ 17:21:43 #210
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46243560
quote:
Op zondag 11 februari 2007 23:22 schreef Hmail het volgende:

[[url=http://xs112.xs.to/xs112/07060/woeii.png.xs.jpg]afbeelding][/url]

Het was een enorm gepruts om alles werkend te krijgen, en uiteindelijk bleek dat ik een stukje rails had aangelegd zonder bovenleiding zodat de treinen er niet langswilden, maar uiteindelijk werkt het precies zoals ik wil.

En ik begrijp het ook nog
Merovingian en andere(n) bedankt!
graag gedaan

enne, je kan een screenshot maken met ctrl-s (wel in opties instellen dat ie hem in png formaat maakt), die komt dan in de map van OpenTTD te staan... scheelt weer een start menu in de afbeelding
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46249918
met welk versie spellen de nu vaak multieplay.
want kan in eens niet meer ergens mee doen.
ik type ook mar wat
pi_46249960
Nieuwste versie
pi_46250135
en dat is.
dan kan ik hem op zoeken.
ik type ook mar wat
  maandag 12 februari 2007 @ 21:29:52 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46250587
wat dacht je van: ff zoeken naar de link van de site van openttd in de OP, en daar eens kijken naar de nieuwste versie?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_46277577
Ik loop weer eens vast

Onderstaand kruistpunt is een druk punt, en ik heb het zo snel mogelijk gemaakt, maar daarvoor moest ik wel een ingewikkelde kruising maken. Als het echter een beetje drukker word, dan gaat alles vaststaan, en treinen gaan op niks staan wachten. Iemand een idee hoe ik dit beter krijg?

  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:21:14 #216
141482 Q.
JurassiQ
pi_46277975
Pre-signals. En zorg voor wat meer ruimte voor en na dat viaduct zodat je daar seinen neer kan zette.
For great justice!
pi_46284705
Wat Q. zegt.


Als je goed kijkt dan zie je dat de 2 treinen elkaar blokeren omdat er geen stoplicht meer tussen staat. Dit kun je oplossen door op de brug signals te zetten, maar aangezien die mogelijkheid er nog niet is moet je wat meer ruimte voor en na de bruggen maken zodat er signals kunnen komen te staan.
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 18:17:23 #218
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46464042
Hallo,

Ik speel dan ook wel eens OpenTTD ik heb de laatste versie en heb last dat mijn treinen om de haverklap kapot gaan; zeg maar bijna constant.

Waar kan dit aan liggen ? Ook vraag ik mij af hoe je in godsnaam kunt zien hoeveel wagons je maximaal achter één locomotief kunt hangen en het treintje nog gewoon functioneerd en waar dat afhankelijk van is ?
pi_46464222
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Hallo,

Ik speel dan ook wel eens OpenTTD ik heb de laatste versie en heb last dat mijn treinen om de haverklap kapot gaan; zeg maar bijna constant. Waar kan dit aan liggen ?
Bij 'Difficulty settings' staat ergens onderin de optie 'Breakdowns'. Die moet je op 'None' zetten
quote:
Ook vraag ik mij af hoe je in godsnaam kunt zien hoeveel wagons je maximaal achter één locomotief kunt hangen en het treintje nog gewoon functioneerd en waar dat afhankelijk van is ?
Zover ik weet, kan dat niet. Enige dat je kunt doen is zelf een beetje experimenteren
pi_46546367
Oeoeoeoeeoe!!! OpenTTD Jaaaren niet gedaan !! Welke versie spelen jullie / server / nightly of gewoon, whatever?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_46546917
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:23 schreef JapyDooge het volgende:
Oeoeoeoeeoe!!! OpenTTD Jaaaren niet gedaan !! Welke versie spelen jullie / server / nightly of gewoon, whatever?
Gewoon de laatste versie: 0.5.0 RC5 ( http://www.openttd.org/downloads.php )
pi_46552252
Ja tnx xD al gedaan zie het servertopic rofl
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  zondag 25 februari 2007 @ 02:24:03 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46645369
Even een hele illegale tvp.
Groot fan van TTD, speel voornamelijk OpenTTD.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_46648137
quote:
Op zondag 25 februari 2007 02:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een hele illegale tvp.
Wij doen daar niet moeilijk over
quote:
Groot fan van TTD, speel voornamelijk OpenTTD.
OpenTTD is ook het populairst. TTDPatch blijft toch een beetje achter
  zondag 25 februari 2007 @ 12:34:08 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_46650741
Ik zie TTDPatch nog verder achter gaan lopen in de toekomst, er is maar een beperkte hoeveelheid dingen die je kan doen met een patch, OpenTTD heeft veel meer toekomstpotentieel.
For great justice!
  zondag 25 februari 2007 @ 15:58:08 #226
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46658848
Persoonlijk vind ik het allergrootste nadeel van TTDPatch dat ze geen bigger maps hebben... Laatst weer eens gespeeld op zo'n kleine kaart, je hebt hem zo volgebouwd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 17:40:14 #227
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46662912
De "rang" van een station in OpenTTD waar is dat allemaal afhankelijk van ?
Het enigste dat ik kan bedenken is hoevaak een trein op dat bewuste perron een x aantal hoeveelheid goederen meeneemt.

Dit omdat er enkele stations zijn die een "slechte rang" hebben en ik niet direct een oorzaak van kan vinden
pi_46663191
tvp. blijft een tof spel.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 25 februari 2007 @ 17:52:56 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46663400
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:40 schreef Vonkenboer het volgende:
De "rang" van een station in OpenTTD waar is dat allemaal afhankelijk van ?
Het enigste dat ik kan bedenken is hoevaak een trein op dat bewuste perron een x aantal hoeveelheid goederen meeneemt.

Dit omdat er enkele stations zijn die een "slechte rang" hebben en ik niet direct een oorzaak van kan vinden
De efficientie vanuit de klant .
Hoe snel worden producten die de klant op het station zet opgehaald (en misschien ook afgeleverd).
Als je op een station met slechte rating ervoor zorgt dat er nooit producten op het perron staan dan zou het een goede rating moeten krijgen.
  Moderator zondag 25 februari 2007 @ 19:15:06 #230
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46666604
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De efficientie vanuit de klant .
Hoe snel worden producten die de klant op het station zet opgehaald (en misschien ook afgeleverd).
Als je op een station met slechte rating ervoor zorgt dat er nooit producten op het perron staan dan zou het een goede rating moeten krijgen.
Kijk daar kunnen we wat mee
  zondag 25 februari 2007 @ 19:53:05 #231
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_46668074
Rating wordt bepaald door:
-Hoe vaak komt er een trein op het station? (Oftewel: meer korte treinen is beter dan minder lange treinen voor de rating, aangezien er dan vaker een trein de goederen komt ophalen).
-Hoe lang staan de goederen te wachten op het station? (Gebruik de full-load optie, en zorg dat je genoeg treinen hebt dat er altijd exact 1 trein staat te wachten op het station, dan worden je goederen namelijk altijd in minimale tijd ingeladen).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 25 februari 2007 @ 22:10:15 #232
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46674695
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:53 schreef Merovingian het volgende:
Rating wordt bepaald door:
-Hoe vaak komt er een trein op het station? (Oftewel: meer korte treinen is beter dan minder lange treinen voor de rating, aangezien er dan vaker een trein de goederen komt ophalen).
-Hoe lang staan de goederen te wachten op het station? (Gebruik de full-load optie, en zorg dat je genoeg treinen hebt dat er altijd exact 1 trein staat te wachten op het station, dan worden je goederen namelijk altijd in minimale tijd ingeladen).
Komt op hetzelfde neer .
Let op dat je niet veel lange treinen met full load gaat gebruiken, want de tijd dat een trein op het perron stil staat om vol te laden (omdat je bijv. teveel vervoer capaciteit hebt voor wat de aangrenzende industrie kan leveren) gaat je rating ook omlaag omdat dan bijv. een halve trein kolen een half jaar in het station staat te wachten. Kortom, zoek het evenwicht van veel treinen zodat het niet te lang duurt voordat er een trein in het station verschijnt icm. hoeveel kan de trein meenemen (het liefst precies de hoeveelheid dat er op moment van binnenkomen staat te wachten).
  zondag 25 februari 2007 @ 22:11:50 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46674798
Ik heb vaak op korte lijntjes 3 treinen rijden, op lange lijnen een stuk meer treinen afhankelijk van de lengte van het traject natuurlijk. Maar nooit minder dan 2 treinen (of de lijn moet echt 5 blokjes van elkaar verwijderd zijn. Dan is het niet efficient om daar veel treinen op te zetten.)
pi_46675520
humz ik heb nu 3 vliegvelden gebouwd, en kan geen vliegtuigen bouwen :s
pi_46675805
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:26 schreef reconnect het volgende:
humz ik heb nu 3 vliegvelden gebouwd, en kan geen vliegtuigen bouwen :s
Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wilt
pi_46699576
quote:
Op zondag 25 februari 2007 22:32 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Moet je even bij "Kies Patches (Ingame 3e knop ingedrukt houden)" of "Selecteer Patches" in het hoofdmenu -> "Voertuigen" bij de optie "Maximaal aantal vliegtuigen per speler" de waarde omhoog gooien naar wat jij wilt
die waarde staat bij mij al op 500 ik snap er niks van..nja ik probeer nog wel ff wat uit, thnx iig
  maandag 26 februari 2007 @ 16:58:20 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46699655
In welk jaar zit je? Je kan pas vanaf een bepaald jaar vliegtuigen bouwen.
Vliegvelden mogen geloof ik ook eerder dan vliegtuigen om een rare reden.
pi_46717630
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
pi_46717689
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
ik heb het ooit op een blauwe maandag gespeeld, maar heb je ze wel orders gegeven om langs stations te gaan?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_46717711
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:32 schreef most_wanted het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, nou heb ik meteen een vraag. Ik heb een aantal busstationnen gemaakt en een bus laten rijden, maar er komt niet meer geld door binnen, en hij pikt ook geen mensen op bij het station. Ik heb bij die taken dinges gekeken en op laden gedrukt maar dan pakt ie ze nog niet.
Zijn er wel huizen in de buurt?
  maandag 26 februari 2007 @ 23:51:59 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46718330
Komen er uberhaupt wel mensen op het station? Als dat niet het geval is moet je de volgende keer er voor zorgen dat er huizen in de buurt/naast het station staan. Staan er wel mensen op het station moet je even kijken of je de bussen wel specifiek naar stations laat gaan. Doe je dat, moet je opletten dat je de bussen niet laat unloaden of full loaden op een station. In het eerste geval mag er niemand in stappen, in het tweede geval mag niemand er uit en verdien je dus ook geen geld met het ding .
pi_46718438
Ja maar, ik had orders gegeven, maar dan na die orders gaat ie weer terug naar de loods. En er stonden wel passagiers ja.
pi_46719486
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef bleiblei het volgende:
Doe je dat, moet je opletten dat je de bussen niet laat unloaden of full loaden op een station. In het eerste geval mag er niemand in stappen, in het tweede geval mag niemand er uit en verdien je dus ook geen geld met het ding .
Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te raken
pi_46719565
-laat maar-
  dinsdag 27 februari 2007 @ 10:08:26 #245
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46724103
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 00:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Van dat unloaden, dat weet ik niet, omdat ik het nooit gebruik. Maar full loaden laat je passagiers nog wel gewoon uitstappen, dus daar verlies je geen geld op. Je verliest hooguit geld als de bus overdreven lang moet wachten om vol te raken
Owja klopt .
Dat het misgaat met fullload is alleen als je bijv. aan de ontvangende kant fullload doet bij vervoer van producten. Fullload van ijzererts bji de hoogovens bijv.
pi_46724986
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Owja klopt .
Dat het misgaat met fullload is alleen als je bijv. aan de ontvangende kant fullload doet bij vervoer van producten. Fullload van ijzererts bji de hoogovens bijv.
Klopt, maar dat zou ook dom zijn
pi_46725058
Wat is het slimst om mee te beginnen?
Om je bedrijf goed te krijgen?
pi_46725097
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:47 schreef most_wanted het volgende:
Wat is het slimst om mee te beginnen?
Om je bedrijf goed te krijgen?
Een vrij lange kolenlijn.
En afhankelijk van je settings een paar gesubsidieerde passagierslijnen, waar je ook nog post bij vervoerd.
Dan krijg je dubbele subsidie, ook voor de post.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:43:37 #249
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46768045
Ik had dit topic nog helemaal niet gezien...
IK ga vanavond meteen maar ff downloaden... zo'n brut spel gewoon
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46769461
OpenTTD 0.5.0 Final is sinds gisteravond uit, te downloaden via www.openttd.org .

De belangrijkste vernieuwingen hierin ten opzichte van de laatste officieele stabiele versie zijn:
YAPF: De nieuwe pathfinder
TGP: De nieuwe landschapsbedenker
Unicode support (vooral handig voor niet latijnse alfabetten.
NewGRF: Newstations en Newsounds
Multiplayer is sterk verbeterd

Vooral windows 9x / ME en vista gebruikers doen er verstandig aan om even alles door te lezen op http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=558636#558636
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')