abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45019087

Elke donderdag van 20.30 tot 21.30 uur op Nederland 1
(herhaling maandag van 15.05 tot 16.00 uur op Nederland 2)

Vorige delen
Laatste topic vorige reeks: WIDM #18: De uitslag is bekend.
WIDM 2007 #1: De kandidaten zijn bekend!
WIDM 2007 #2: Nog 0 nachtjes slapen!

De WIDM-Promo: WIDM-prono 2007: Aflevering #1

Zie ook: WIDM 2007: Avrobode Puzzels

Van wieisdemol.com:
quote:
In het vroege voorjaar van 2007 komt de AVRO met een nieuwe reeks ’Wie is de mol…?’
Tien weken lang kan de kijker zich weer verdiepen in de vraag ’wie is de verrader van de groep’.

Paul Rabbering, Eva van der Gucht, Menno Bentveld, Inge Ipenburg, Sander Lantinga, Liesbeth Kamerling, Renate Verbaan, Alex Klaasen, Nadja Hüpscher en Dick Jol reizen voor dit seizoen af naar Thailand, wederom onder bezielende leiding van Karel van de Graaf.
Paul Rabbering, DJ 3FM:

Eva van der Gucht, Belgisch actrice, o.a. BNN\'s Kanibalen:

Menno Bentveld, presentator:

Inge Ipenburg, actrice:

Sander Lantinga, DJ en presentator BNN:

Liesbeth kamerling, actrice:

Renate Verbaan, VJ TMF, binnenkort presentatrice RTL5:

Alex Klaassen, cabaretier, o.a. Kopspijkers:

Nadja Hüpscher, actrice:

Dick Jol, voetbalscheidsrechter:

De OP
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:30:57 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45019113
Hij was nog niet vol, hoor, toen je deze opende. Dus dicht maar weer . .

Waarom moet Eva zo nodig weg van jullie? (van mij moet ze ook weg, maar ik weet eigenlijk niet waarom). Vanaf volgende week doe ik mee met de prono. Mijn mol voor nu is Menno .
Niet meer actief op Fok!
pi_45019132
Eva als Nieuwe Milouska

Sander eruit, Techno is wel cool
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:31:24 #4
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45019134
Dick Jol voor mij.
Jawel, je keek.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:31:40 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45019142
Ik begrijp dat niet mensen na één aflevering al denken te weten wie de Mol is
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_45019147
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:30 schreef Viking84 het volgende:
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:31:52 #7
131729 jna
pi_45019148
quote:

Waarom moet Eva zo nodig weg van jullie? (van mij moet ze ook weg, maar ik weet eigenlijk niet waarom). Vanaf volgende week doe ik mee met de prono. Mijn mol voor nu is Menno .
Omdat ze irritant is
Jawel, je keek.
pi_45019152
wel jammer van sander iig hij was wel leuk voor het programma geweest
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:21 #9
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45019171
Ga het ook maar eens volgen van begin af aan

Ik was verbaasd dat Sander er uit moest. Hij was na deze aflevering mol#1 voor mij. Dus nu mag ik weer opnieuw beginnen met gokken.
Had aan het begin 3 kandidaten: Nadja Hübscher, Dick Jol en Sander Lantinga. Dick en Nadja hebben een andere kleur boekje gekregen. Dick rood en Nadja blauw. Sander schreef in zijn boek met een rood potlood en deed wat mollenstreken, vandaar dat hij mijn mol was. Nadja was vandaag lekker onopvallend, en bleef even achter in de drukte van Bangkok. Dit maakt haar mijn nieuwe mol.

Ik gok dus op Nadja
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:27 #10
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_45019176
Ik denk dat Nadja of Liesbeth de mol is, maar ik hoop Menno, zodat hij er sowieso nog lang in zit
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:29 #11
79801 tuvokki
knuffels en koekjes!
pi_45019181
ik had liever die eva er dan die coole Sander

Pauil is de mol
Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
-- TGW
pi_45019185
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had het al op voorhand ingeschat
Idd een kutwijf
Renates reactie snapte ik trouwens niet. Waarom moet je eerst vijf seconden denken of je het over Sander als winnaar of als mol had? En die blik... Ik weet het niet...
Zou wel te makkelijk zijn dan. Maar anders die Indo. Al is Paul idd wel erg stil .

Maar je gaat echt bij alles denken zeg...
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:45 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_45019188
quote:
Niet zo mierenneuken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:59 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_45019196
Leuke aflevering, ben meteen weer helemaal achterdochtig. .

Eva is het irritantst, samen met de 'rrrr' van Alex.
Menno lijkt me tof, Liesbeth ook.

Japanse meters....klinkt me niet echt geloofwaardig. .
Verrassing dat Sander weg is, had hem toch wel hoger verwacht.

Tweede opdracht kwam wat suf over, beetje door een stad wandelen en die verkennen. Al kan daar al wel goed gemold worden. Als je het goed doet.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:32:59 #15
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_45019197
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:31 schreef The_S het volgende:
wel jammer van sander iig hij was wel leuk voor het programma geweest
hij komt vast wel weer terug in een van de volgende afleveringen
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
  FOK!fossiel donderdag 4 januari 2007 @ 21:33:13 #16
8443 cptmarco
it's captain...
pi_45019203
waar zou ik Eva van moeten kennen eigenlijk?? Ik kan mij niet herinneren haar ooit gezien te hebben...
pi_45019216
oja mij nieuwe mol is, renate
pi_45019228
Erg leuk hoor , mijn eerste gedachte gaat uit naar Menno, zeker met dat meetlint dat was wel heeel erg dom

En laten we hopen dat Liesbeth Kamerling er nog heeeeel lang in mag blijven voor het visuele aspect
pi_45019248
Leuke aflevering, ik heb nu al zin in volgende week

Ik denk dat of Liesbeth of Eva de mol is.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:34:38 #20
131729 jna
pi_45019252
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:33 schreef cptmarco het volgende:
waar zou ik Eva van moeten kennen eigenlijk?? Ik kan mij niet herinneren haar ooit gezien te hebben...
Ze komt alleen in breedbeeld programma's
Jawel, je keek.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:34:48 #21
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_45019260
Wat een verslavend programma is het toch
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_45019264
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:32 schreef digispeed het volgende:

[..]

hij komt vast wel weer terug in een van de volgende afleveringen
In de laatste

Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_45019267
Ik stem nu ook op Renate, maar ze is wel slecht als ze de mol is
Who knew?
pi_45019270
Ik vind Dick nu al irritant eigenlijk, hij wil wel erg graag aanwezig zijn...
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:35:11 #25
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_45019272
Eva volgende aflevering wéér een laaguitgesneden truitje . het gebeurd niet vaak dat ik hoop dat een vrouw niet bukt

jammer dat Sander eruit is.

bij de vorige 2 series bleek de gene die ik het minst mocht de mol te zijn. dus nu is het Liesbeth. qua aanwijzingen kom je nog niet ver.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_45019277
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:33 schreef cptmarco het volgende:
ze zat in het tenenkrommend slechte programma De Kannibalen

Oftewel het vleesgeworden bewijs dat dikke mensen niet altijd leuk en grappig zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:35:28 #27
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45019278
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:32 schreef JeroenV het volgende:
Renates reactie snapte ik trouwens niet. Waarom moet je eerst vijf seconden denken of je het over Sander als winnaar of als mol had? En die blik... Ik weet het niet...
Dat snapte ik wel. Je gaat als deelnemer toch niet meteen vertellen wie jij denkt dat de Mol is? Je laat zo min mogelijk in je kaarten kijken. Ik had niet eens op die vraag geantwoord!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 januari 2007 @ 21:36:17 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45019307
Eerste ingeving: Liesbeth is de Mol. Eva mag snel wegwezen, wat een irritant betwetertje zeg. En trek eens een behoorlijk shirt aan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 januari 2007 @ 21:36:21 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_45019312
Dick is de Mol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_45019318
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:34 schreef jna het volgende:

[..]

Ze komt alleen in breedbeeld programma's
Ze beslaat inderdaad de helft van het beeld (maar ik heb dan ook een kleine tv op m'n kamer)
pi_45019324
Ik gok - gok met een grote G - op Nadja. Ik heb nog niet veel van haar gezien, maar ook niet veel wat voor haar kan pleiten als supergedreven kandidate...
pi_45019342
Sander was ook eigenlijk té duidelijk .

Allereerst het Beatles-verhaal, en niet veel later de aanwijzing waardoor ik em door dacht te hebben: Karel komt in beeld en zegt iets als "er is niet veel gebeurd, blablabla, de Mol lijkt vooralsnog met de armen over elkaar te kunnen uitrusten". Daarna wat beelden van (het verkeer in) Bangkok, muziek op de achtergrond voor de afleiding, en dan een shot van de kandidaten die ergens op zitten te wachten, met..... Sander rustend tegen een muur met de armen over elkaar!!

Daar dacht ik em dus te pakken te hebben! En toen ie het spel daarna die telefoon zowat uit iemand hand rukte om meteen verwarring te zaaien omdat het niet duidelijk is of ie nou links of rechts had gezegd wist ik het helemaal zeker: Sander was de Mol.

En dan een paar minuten later moet ie naar huis.....
pi_45019355
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

ze zat in het tenenkrommend slechte programma De Kannibalen

Oftewel het vleesgeworden bewijs dat dikke mensen niet altijd leuk en grappig zijn
pi_45019358
Je hebt altijd van die types bij de mol, waarbij je zo kan wegstrepen wie het niet zijn. Meestal zijn dit zeikwijven. Ik noem:
Eva, Bah, ze moet zich schamen met zo'n pens in zo'n land. Ze doet dom, is dom en niet de mol dus
Inge, zo'n typische dertiger/veertiger, midlife-BN'er, laatste hoogtijdagen, niet de mol
Liesbeth, Bah, zo'n feministisch menske heb ik zo het idee, te actief, "doet mee om het spel blabla" Niet de mol
Renate, kan wel de mol zijn, niet zo erg op de achtergond en zo, ook niet te inactief
Nadja, ook zo'n typische nep BN'er, denk ik 30% kans op mol zijn ( tegen 70% niet)
Paul Rabbering is tof, doet leuk mee en zo, heeft nog geen slechte dingen gedaan, zou een lieve mol zijn
Alex, kan ook goed de mol zijn, lacht om zichzelf
Dick Jol, zou een leuke mol zijn, is actief maar denk dat 'ie te nuchter is om gemene dingen te doen
Menno ook natuurlijk ,vergeten, kan het zijn, denk het niet

Conclusie:
Wie is de mol neemt vaak dezelfde types in het programma, en de mol is meestal iemand die niet de hele tijd zeikt over niks en toch goed mee kan komen met de "betere" anderen. Al die zeikerds hierboven vallen dus af, om uit te komen op Dick Jol, Paul, Alex, Nadja of Renate; degenen die ik ook graag zie in de latere afleveringen en wat waarschijnlijk ook gebeurd
Makkelijk!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 21:37:23 #35
42184 crew  DaMart
pi_45019360
Ik heb eigenlijk 3 aanwijzingen gezien die direct naar een van de kandidaten wijzen:

- Dick Jol krijgt als enige een rood molboekje, de rest een groene.
- In filmpje Eva komt WIDM logo naar voren.
- Het boek 'Adrian Mole' ligt in spel 2. Die naam is een anagram voor 'Nadia R Mole', brak Engels voor: Nadja is de mol.

En dan moet ik dus kiezen uit die drie... hm... ik ga dan voor Nadja... meest verborgen hint van de drie, en ze hield zich wel erg op de achtergrond. Bovendien bleek de vorige twee edities dat degene die ik het meest irritant vond de mol was, en nadja is een goede kanshebster om de meest irritante kandidaat te zijn deze editie!
pi_45019403
tvp
pi_45019414
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef DaMart het volgende:
Ik heb eigenlijk 3 aanwijzingen gezien die direct naar een van de kandidaten wijzen:

Nadja kreeg een paars molboekje
pi_45019437
quote:

- Het boek 'Adrian Mole' ligt in spel 2. Die naam is een anagram voor 'Nadia R Mole', brak Engels voor: Nadja is de mol.
Dat lijkt me een hele goede aanwijzing
pi_45019455
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:35 schreef washandje het volgende:
Ik stem nu ook op Renate, maar ze is wel slecht als ze de mol is
dit dacht iedereen vorig jaar met milouska ook
pi_45019466
Paul draaide een liedje van Imaani in z'n uitzending vanmiddag
I see your picture in a frame is de eerste regel, in Renate's huis hingen allemaal fotolijstjes aan de muur
Misschien toch een aanwijzing?
pi_45019478
pi_45019483
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Wie is de mol neemt vaak dezelfde types in het programma, en de mol is meestal iemand die niet de hele tijd zeikt over niks en toch goed mee kan komen met de "betere" anderen. Al die zeikerds hierboven vallen dus af, om uit te komen op Dick Jol, Paul, Alex, Nadja of Renate; degenen die ik ook graag zie in de latere afleveringen en wat waarschijnlijk ook gebeurd
Makkelijk!
Die van vorig jaar was het grootste zeikwijf van de Nederlandse televisie
Who knew?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:40:35 #43
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45019489
quote:

En dan moet ik dus kiezen uit die drie... hm... ik ga dan voor Nadja... meest verborgen hint van de drie, en ze hield zich wel erg op de achtergrond. Bovendien bleek de vorige twee edities dat degene die ik het meest irritant vond de mol was, en nadja is een goede kanshebster om de meest irritante kandidaat te zijn deze editie!
En ze bleef ook even achter in de drukte van Bangkok wat verdacht is
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:40:35 #44
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45019490
Dick of Renate!
pi_45019537
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:39 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat lijkt me een hele goede aanwijzing
Je moet niet zo diep zoeken joh Je moet het gewoon over het geheel bekijken, wie doet het meest raar en zo, werkte vorige serie voor mij ook prima. Als je gaat zoeken naar aanwijzingen, die meestal heel bekrompen in elkaar zitten kunnen ze dat programma niet eens meer normaal (objectief voor de kijker) maken
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:42:02 #46
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45019556
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Je hebt altijd van die types bij de mol, waarbij je zo kan wegstrepen wie het niet zijn. Meestal zijn dit zeikwijven. Ik noem:
Eva, Bah, ze moet zich schamen met zo'n pens in zo'n land. Ze doet dom, is dom en niet de mol dus
Inge, zo'n typische dertiger/veertiger, midlife-BN'er, laatste hoogtijdagen, niet de mol
Liesbeth, Bah, zo'n feministisch menske heb ik zo het idee, te actief, "doet mee om het spel blabla" Niet de mol
Renate, kan wel de mol zijn, niet zo erg op de achtergond en zo, ook niet te inactief
Nadja, ook zo'n typische nep BN'er, denk ik 30% kans op mol zijn ( tegen 70% niet)
Paul Rabbering is tof, doet leuk mee en zo, heeft nog geen slechte dingen gedaan, zou een lieve mol zijn
Alex, kan ook goed de mol zijn, lacht om zichzelf
Dick Jol, zou een leuke mol zijn, is actief maar denk dat 'ie te nuchter is om gemene dingen te doen
Menno ook natuurlijk ,vergeten, kan het zijn, denk het niet

Conclusie:
Makkelijk!
Waar is Menno in je analyse?

[edit]Oh zie het al[/edit]
Something for your mind, your body and your soul.
pi_45019620
Dick Jol is de mol.

Waarom? Mijn theorie:
z'n achternaam rijmt op "mol".
Amen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:43:45 #48
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_45019624
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:38 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nadja kreeg een paars molboekje
Oh daar gaan we weer het overactief bekijken van hints en als deze serie voorbij is wordt er mischien verteld dat het om een druk fout ging.

Ik ga voor Menno Bentveld en Renate Verbaan.
Ik heb het opgenomen dus ik ga straks terug kijken kijken of ik mijn mening kan bijschaven.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_45019670
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:40 schreef marientje het volgende:
I see your picture in a frame is de eerste regel, in Renate's huis hingen allemaal fotolijstjes aan de muur
Er was nog een huis waar ik een foto voorbij zag komen...
pi_45019677
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:41 schreef Nappeklapperapper het volgende:

[..]

Je moet niet zo diep zoeken joh Je moet het gewoon over het geheel bekijken, wie doet het meest raar en zo, werkte vorige serie voor mij ook prima. Als je gaat zoeken naar aanwijzingen, die meestal heel bekrompen in elkaar zitten kunnen ze dat programma niet eens meer normaal (objectief voor de kijker) maken
Ja maar als je gewoon op fouten in de spellen gaat letten word het er vaak alleen maar vager op. Omdat er heel veel zijn die zich verdacht willen maken dan kun je nog beter op die specifieke dingen letten.
pi_45019682
Ik heb nog geen flauw idee wie de mol is..
Wel jammer dat Sander eruit is, had liever Eva zien vertrekken. Ik ken haar verder toch niet.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:45:08 #52
132411 Mr_Booze
pi_45019683
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:43 schreef Jivis het volgende:
Dick Jol is de mol.

Waarom? Mijn theorie:
z'n achternaam rijmt op "mol".
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:45:22 #53
131729 jna
pi_45019691
quote:

In het filmpje was al te zien dat Nadja dat boek aan het lezen was in het vliegtuig. Toch blijft Dick Jol met dat beatles shirt ook verdacht voor mij hoor.
Jawel, je keek.
  FOK!fossiel donderdag 4 januari 2007 @ 21:45:54 #54
8443 cptmarco
it's captain...
pi_45019705
waarom moeten gezette mensen altijd net iets te strakke shirtjes aan?? Is dat verplicht ofzo?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:45:59 #55
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45019710
quote:
Heb je de rest van de liedjes in zijn uitzending ook geanalyseerd?

Ik ga voor Renate. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
pi_45019714
quote:
Jij zit scherp op te letten. Zoek je van alle songs die 'ie draait de lyrics? of zei hij er iets speciaals bij?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:46:14 #57
34813 Jerommeke.nl
pi_45019723
Wie kregen trouwens de 2 afwijkende kleuren boekjes?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:47:04 #58
132411 Mr_Booze
pi_45019754
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:46 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Nadja en Dick
pi_45019755
quote:
Dick Jol en Nadja
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 21:47:12 #60
42184 crew  DaMart
pi_45019759
quote:
Dat zou dan een aanwijzing richting Eva zijn. Je zag het logo (picture) van de mol op een televisie (frame) in een filmpje dat bij Eva hoorde!
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:47:17 #61
131729 jna
pi_45019762
quote:
Dick en Nadja
Jawel, je keek.
pi_45019784
quote:
Draaide die dat met een verwijzing naar De Mol-uitzending van vanavond... aan de andere kant, het is wel verdacht om een Songfestivalklassieker op 3FM te draaien
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:48:06 #63
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45019787
Degene die wel de mol kunnen zijn denk ik zijn Nadja, Dick of Menno.

Menno te weinig gezien maar droeg een groene blouse vandaag (om maar niet op een mol te lijken )
Nadja krijgt een paars boekje, is niet echt actief geweest vandaag maar maakt zich nog niet verdacht (wat verdacht is )
En Dick, omdat hij een rood boekje krijgt.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:48:22 #64
34813 Jerommeke.nl
pi_45019800
Mmm... zou op Dick bevestiging kunnen lijken
pi_45019809
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:47 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat zou dan een aanwijzing richting Eva zijn. Je zag het logo (picture) van de mol op een televisie (frame) in een filmpje dat bij Eva hoorde!
Maar dat was niet echt verborgen, het werd zelfs nog duidelijk gezegd. 'Belgische versie van de Mol'.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:48:48 #66
71384 Urnie
.... is een zij
pi_45019815
Ik gok dat Menno de mol is. Verder nergens op gebaseerd.
Ik wist tijdens de test wel dat Sander eruit zou gaan, die noemde nl. geen naam van wie hij dacht dat de mol was. Misschien toeval, maar het bleek vorig seizoen ook vaak te kloppen.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_45019817
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:45 schreef cptmarco het volgende:
waarom moeten gezette mensen altijd net iets te strakke shirtjes aan?? Is dat verplicht ofzo?
er zijn helaas niet altijd shirts in XXXL te krijgen
pi_45019839
Jammer dat Sander alweer vertrokken is. Wel een leuke deelnemer, maar helaas.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:50:22 #69
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45019873
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:49 schreef Nouk het volgende:
Jammer dat Sander alweer vertrokken is. Wel een leuke deelnemer, maar helaas.
Niet getreurd, misschien komt hij nog wel terug i.p.v. Eva ofzo
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45019898
Op één of andere manier heb ik het gevoel dat de Mol een man is, omdat vorige jaren het vaak een vrouw was. Is natuurlijk geen argument, maar toch ..

Alex valt voor mij al af. Ik vind niet dat je als Mol al de eerste echte opdracht kan missen. Van Renate en Inge denk ik ook niet dat ze de Mol zijn, omdat ze al snel geld wonnen voor de pot. Al kan dat natuurlijk ook een dwaalspoor zijn.

Mijn gevoel gaat uit naar Menno. Vaak op de achtergrond, maar overal wel ja knikken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45019941
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:50 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Wanneer kan iemand terug komen dan?
pi_45019944
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:51 schreef RayMania het volgende:
Op één of andere manier heb ik het gevoel dat de Mol een man is, omdat vorige jaren het vaak een vrouw was. Is natuurlijk geen argument, maar toch ..
Ik heb een beetje dezelfde gedachtenkronkel
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 21:52:09 #73
42184 crew  DaMart
pi_45019953
De eerste dagboekbijdrage van de mol staat ook al online, trouwens. Maar even tussen spoilertags, je weet maar nooit wie het niet wil lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_45019964
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:50 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat die afgevallen mensen weer terugkomen. Zoals Richard vorig jaar, en Gijs het jaar daarvoor. Weg is weg!!!
pi_45019997
Was alex (of paul) die gast met dat ambivalent toen hij zichzelf omschreef?
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 21:53:34 #76
42184 crew  DaMart
pi_45020024
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef Marvellous het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat die afgevallen mensen weer terugkomen. Zoals Richard vorig jaar, en Gijs het jaar daarvoor. Weg is weg!!!
Gijs was toen toch meer omdat een kandidaat ziek moest afhaken en ze anders te weinig mensen overhielden voor een volgende eliminatieronde?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:53:36 #77
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020025
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:51 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Wanneer kan iemand terug komen dan?
Vorig jaar stond er een gewoon tijdens een opdracht in een lege fabriekshal ergens in een kooi (weet niet meer wie het was). Toen hadden de deelnemers de keuze om op de knop te drukken om hem terug in het spel te laten, of 2 jokers te pakken die ernaast liggen . Goed dat hij er een ronde later uit ligt is zijn eigen schuld
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:54:23 #78
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020052
quote:
nee, de aanwijzing zou niet gaan over wie de mol was maar over de aflevering van vanavond.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:55:15 #79
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020092
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef DaMart het volgende:
De eerste dagboekbijdrage van de mol staat ook al online, trouwens. Maar even tussen spoilertags, je weet maar nooit wie het niet wil lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt heel erg Renate
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:56:47 #80
132411 Mr_Booze
pi_45020153
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:48 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Maar dat was niet echt verborgen, het werd zelfs nog duidelijk gezegd. 'Belgische versie van de Mol'.
Hohoho

Menno Bentveld gokte erop dat het de Belgische versie was maar als je een beetje wie is de mol? volgt de afgelopen jaren was het of een compilatie van oudere NL series of alleen het 2e seizoen met Nico & Sigrid toen in Schotland.
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:57:55 #81
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_45020204
dat dagboek moet je met een korrel zout nemen. dat word gewoon geschreven door de producenten, of in ieder geval zwaar bewerkt zodat er geen hints inzitten en er allerlei dingen gezegt worden waardoor je op een dwaalspoor word gezet. nu ook weer. ambivilante zei Alex, maar metertjes tellen... daar was ie niet bij. oftwel: je kunt er niks mee
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:57:57 #82
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020208
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Draaide die dat met een verwijzing naar De Mol-uitzending van vanavond... aan de andere kant, het is wel verdacht om een Songfestivalklassieker op 3FM te draaien
songfestival is feest van de nichten
where are you now ging er dus over dat de enige nicht die mee doet, Alex, tijdelijk verdwenen was....
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:58:01 #83
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_45020213
Als Dick Jol de Mol is, dan is het nu al bij voorbaat de slechtste serie ooit.

Jol draagt tijdens de executie waarbij Sander (de Beatlesfan) moet vertrekken een Beatles t-shirt. Wel héél opvallend.
2 mogelijkheden:
- Dick is toevallig ook een fan van The Beatles en wel zo erg dat hij op zijn leeftijd nog met band-shirts gaat rondlopen, of
- Dick is de Mol, want die kon als enige weten dat Sander de lul zou zijn tijdens de executie.

Ik hoop echt dat het toeval was en dat Jol er in aflevering 2 uitvliegt, want anders is er nu al geen reet meer aan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_45020271
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:58 schreef Jane het volgende:

Jol draagt tijdens de executie waarbij Sander (de Beatlesfan) moet vertrekken een Beatles t-shirt. Wel héél opvallend.
2 mogelijkheden:
- Dick is toevallig ook een fan van The Beatles en wel zo erg dat hij op zijn leeftijd nog met band-shirts gaat rondlopen, of
- Dick is de Mol, want die kon als enige weten dat Sander de lul was tijdens de executie.

Ik hoop echt dat het toeval was en dat Jol er in aflevering 2 uitvliegt, want anders is er nu al geen reet meer aan.
Ik vind het wel briljant gevonden eigenlijk, was mij niet opgevallen

Jij bent goed
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:15 #85
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020299
trouwens, bij ALex, de gok, was Paul de enige die twee keer slaan zei....
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:15 #86
42184 crew  DaMart
pi_45020300
quote:

2 mogelijkheden:
- Dick is de Mol, want die kon als enige weten dat Sander de lul zou zijn tijdens de executie.

Volgens mij weet de mol niet wie er die aflevering uit gaat hoor.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:17 #87
132411 Mr_Booze
pi_45020302
quote:

2 mogelijkheden:

Maar als mol geef je jezelf toch nooit op om te wachten bij zo'n bordje hij miste het laatste deel van de opdracht.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:21 #88
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020307
quote:

2 mogelijkheden:
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45020317
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:55 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Klinkt heel erg Renate
Ik vind het heel erg Menno, het waren ook zijn gehaktballen
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:00:44 #90
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_45020320
quote:

2 mogelijkheden:

Hoe weet de mol al bij voorbaat wie eruitvliegt? Dat heeft toch te maken met hoe de kandidaten de vragen invullen, en daar heeft de mol toch niets mee van doen?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:01:33 #91
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020357
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef evert het volgende:
trouwens, bij ALex, de gok, was Paul de enige die twee keer slaan zei....
Dus Paul was de enige die oplette. Niet echt overduidelijk iets voor de mol
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45020367

Hoe heette dat nummer in het begin ook al weer.. shavia shania?

Tq
jammer
pi_45020374
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Hoe weet de mol al bij voorbaat wie eruitvliegt? Dat heeft toch te maken met hoe de kandidaten de vragen invullen, en daar heeft de mol toch niets mee van doen?
Precies, dat kon hij niet weten.
sig verwijderd door FA
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:02:07 #94
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020380
quote:

2 mogelijkheden:

volgens mij had Dick dat t shirt al de hele tijd aan.... bovendien weet de mol niet wie eruit vliegt...
pi_45020400
Ik hoop niet dat Renate de mol is, zij is te opzichtig. Maar dat hoopte ik van Milouska ook niet
pi_45020441
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:51 schreef RayMania het volgende:
Ja, en vorig jaar had Karel steeds een roze overhemd aan ... en was een vrouw de Mol.
Nu had hij een blauw overhemd aan .
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:03:29 #97
132411 Mr_Booze
pi_45020451
Renate deed me denken aan Milouska van vorig jaar met de reactie van

"Ik heb op jouw gestemd" maar dan minder erg.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:03:39 #98
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020458
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Was meer met de schoenen. Zei Sander tegen Renate ofzo. Nou Sander ligt eruit dus Renate kan. Maar dat zou ik te veel een dom "kijk mij, ik ben belangrijk want ik kom altijd op TV" kutje vinden. Net als vorig jaar
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45020480
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ga voor Menno.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:05:03 #100
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020526
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:01 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Dus Paul was de enige die oplette. Niet echt overduidelijk iets voor de mol
juist verwarring zwaaien....
pi_45020528
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:03 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja, en vorig jaar had Karel steeds een roze overhemd aan ... en was een vrouw de Mol.
Damn, waar sommige mensen al niet op letten
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:05:17 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45020534
Menno of Nadja.
tvp
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:05:37 #103
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45020541
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:03 schreef easy-going het volgende:

[..]

goed gevonden! ik ga dan voor Paul
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:05:49 #104
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020551
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:05 schreef evert het volgende:

[..]

juist verwarring zwaaien....
Kan, maar ik gok nog steeds op Nadja
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45020608
quote:
Paul kan alleen weten wie de Mol is als hij bij de laatste 3 heeft gezeten.
Ik kan me tenminste van vorig jaar herinneren dat ze die terugkomdag hadden toen het programma al een aantal weken bezig was. Dus of hij aanwijzingen kan geven???
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:07:02 #106
132411 Mr_Booze
pi_45020612
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:05 schreef golfer het volgende:
Menno of Nadja.
tvp
Waarom zien sommigen in Nadja de mol want ik vind het eerder het type dat volgende week eruit gaat ik vond ook niet echt veel mollenstreken.

Iemand redenen molverdenking Nadja?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:07:09 #107
1986 Jane
pi_45020616
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Volgens mij weet de mol niet wie er die aflevering uit gaat hoor.
Volgens mij wordt de Mol constant bijgepraat, dus kan die dat best weten.

We zullen iig zien. Dick zat ook naast Sander tijdens de executie. Als hij de volgende keer weer naast degene zit die moet vertrekken of er op een andere manier blijk van geeft te weten wie er weggaat, dan gaan bij mij toch echt de alarmbellen nog veel harder loeien.
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef Mr_Booze het volgende:

Maar als mol geef je jezelf toch nooit op om te wachten bij zo'n bordje hij miste het laatste deel van de opdracht.
Mwah, vind ik een minder opvallend iets. Ze waren er toch al bijna, dus dat kan ook zijn om een low profile te houden als mol. Het enige is dat hij zo niet kon meebeslissen over het aantal gongslagen... Mij is trouwens ontgaan waarom Jol die keer moest achterblijven. Misschien kwam hij er door de manier van beslissen van de groep wel niet onderuit.
pi_45020636

Weet iemand hoe dat nummer heet in het begin.. zoiets als .. shavia shania?? werd er gezongen.. Nederlands..

Tq
jammer
pi_45020680
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:07 schreef Jane het volgende:
Mij is trouwens ontgaan waarom Jol die keer moest achterblijven.
Loten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:09:30 #110
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020696
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:07 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Waarom zien sommigen in Nadja de mol want ik vind het eerder het type dat volgende week eruit gaat ik vond ook niet echt veel mollenstreken.

Ze bleef even achter in de drukte van Bangkok, terwijl de anderen haar kwijt waren. Ook kreeg ze een paars boekje i.p.v. rood. Ook met dat ene boekje in dat sudoku ding wat hierboven ergens staat kan een aanwijzing zijn.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:09:40 #111
42184 crew  DaMart
pi_45020702
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:07 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

1. Zie mijn vorige bericht: Nadja las boek 'Adrian Mole' (anagram voor 'Nadia R Mole', brak Engels voor 'Nadja is de mol')
2. ze hield zich erg op de achtergrond, en keek rustig bij wat kraampjes rond tijdens de opdracht.
3. Ze was mij wel heel erg kalm bij de eliminatieronde, alsof ze toch al zeker was dat ze zou blijven.
4. Ik mag haar het minst, en de vorige edities was degene waar ik de grootste hekel aan had de mol...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:10:31 #112
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020733
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

1. Zie mijn vorige bericht: Nadja las boek 'Adrian Mole' (anagram voor 'Nadia R Mole', brak Engels voor 'Nadja is de mol') 2. ze hield zich erg op de achtergrond, en keek rustig bij wat kraampjes rond tijdens de opdracht.
3. Ze was mij wel heel erg kalm bij de eliminatieronde, alsof ze toch al zeker was dat ze zou blijven.
4. Ik mag haar het minst, en de vorige edities was degene waar ik de grootste hekel aan had de mol...
Volgens mij had iedereen vorig jaar een hekel aan Milouska

Maar ik sluit me hierbij aan
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:10:45 #113
132411 Mr_Booze
pi_45020743
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:07 schreef Jane het volgende:

[..]

Mwah, vind ik een minder opvallend iets. Ze waren er toch al bijna, dus dat kan ook zijn om een low profile te houden als mol. Het enige is dat hij zo niet kon meebeslissen over het aantal gongslagen... Mij is trouwens ontgaan waarom Jol die keer moest achterblijven. Misschien kwam hij er door de manier van beslissen van de groep wel niet onderuit.
- edit-
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:10:54 #114
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45020746
quote:

[..]

1. Zie mijn vorige bericht: Nadja las boek 'Adrian Mole' (anagram voor 'Nadia R Mole', brak Engels voor 'Nadja is de mol')
2. ze hield zich erg op de achtergrond, en keek rustig bij wat kraampjes rond tijdens de opdracht.
Klinkt helemaal heel plausibel.
Had je trouwens ook een hekel aan Elise
pi_45020765
quote:
Dat 'Pfoe, dat is wel even schrikken zeg' vond ik er wel gemaakt uitkomen.

Maar iedereen denkt toch wat anders en je kan overal wat achter gaan denken.

Zijn de vorige seizoenen nog ergens te zien ofzo? Dit heb ik dus zoveel jaar moeten missen
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:11:20 #116
131729 jna
pi_45020769
Ik blijf er gewoon bij dat het beatles shirtje er wat mee te maken heeft. Zowel de theorie van Jane als m'n eigen theorie kloppen daarmee
Jawel, je keek.
pi_45020773
Aaah mijn mol Sander is eruit!!! Had hem nog wel langer erin willen zien... Als het Renate is, is het inderdaad TE opzichtig, het ligt er te dik bovenop (maar dat was bij Milouska vorige keer ook zo erg).. Heb net zoals iemand hierboven ook het idee dat ze dit jaar een man willen, dus denk ook aan Menno of Dick.. Alex is niet logisch want hij kon dat spel op deze manier niet beïnvloeden/bij de groep zijn. Nadja is ook verdacht en zou het inderdaad kunnen zijn (wat jullie hierboven zeiden klinkt logisch), maar van 1 iemand hoop ik dat ze het zeker niet is: EVA!!! Dan zien we haar al die andere afleveringen ook nog met die bezwete laag uitgesneden vieze truitjes!!!!
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:12:00 #118
1986 Jane
pi_45020809
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:01 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Precies, dat kon hij niet weten.
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:02 schreef evert het volgende:

[..]

volgens mij had Dick dat t shirt al de hele tijd aan.... bovendien weet de mol niet wie eruit vliegt...
Hoe komen jullie er toch bij dat de Mol dat niet weet??! De Mol wordt constant op de hoogte gehouden van het verloop van het spel. En had Dick dat shirt al aan? Dat zou ik moeten nakijken, maar het was mij (als Beatlesfan!!) niet eerder opgevallen en tijdens de executie wel gelijk.

Het kan toeval zijn, en dat hoop ik ook! Daarom zei ik ook "ALS Dick Jol de Mol is, dan is het de slechtste serie ooit...".
Ik hoop echt dat dit niet de knulligste 'geheime' aanwijzing ooit is.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:13:14 #119
132411 Mr_Booze
pi_45020861
Ik vind die redenen van Nadja niet echt heel erg duidelijk als mol moet je er gewoon voor zorgen dat er weinig geld in de pot komt en dat had ik niet het gevoel bij haar ze greep niet in bij het pakken van de telefoon etc.

En lezend in het dagboek komt het over dat de mol nogal zeker is van zijn zaak .
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:13:50 #120
42184 crew  DaMart
pi_45020889
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:10 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Klinkt helemaal heel plausibel.
Had je trouwens ook een hekel aan Elise
Ik doel op de vorige twee edities, met de BN'ers dus
pi_45020912
En Jol met zijn stappen? Hij zat er wel naast...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:32 #122
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45020976
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:14 schreef JeroenV het volgende:
En hij had het over Japanse meters
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:32 #123
132411 Mr_Booze
pi_45020977
Ik mis Sjors, Jantien, Sigrid en Nico en die winnaar van seizoen drie die waren geweldig.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:36 #124
42184 crew  DaMart
pi_45020981
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:13 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik vind die redenen van Nadja niet echt heel erg duidelijk als mol moet je er gewoon voor zorgen dat er weinig geld in de pot komt en dat had ik niet het gevoel bij haar ze greep niet in bij het pakken van de telefoon etc.

En lezend in het dagboek komt het over dat de mol nogal zeker is van zijn zaak .
Als mol kun je je ook op de achtergrond houden, als andere kandidaten de boel al verpesten... waarom zou je dan meteen al een risico nemen om je verdacht te maken?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:57 #125
131729 jna
pi_45020999
quote:
En hij kwam met die Japanse meters aanzetten....
Jawel, je keek.
pi_45021020
quote:
Die penalty's kloppen dus ook nooit
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:17:43 #127
132411 Mr_Booze
pi_45021071
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:15 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als mol kun je je ook op de achtergrond houden, als andere kandidaten de boel al verpesten... waarom zou je dan meteen al een risico nemen om je verdacht te maken?
Ligt eraan hoe je het bekijkt lijkt me dat veel mensen denken oh de onopvallenste die zal het wel zijn want dat was in serie 2 en 3 ook zo.
pi_45021078
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:16 schreef easy-going het volgende:

[..]

Geslacht: Vrouw

Daarom staat er een stip op het veld
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:18:23 #129
131729 jna
pi_45021107
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Wou het net zeggen
Jawel, je keek.
pi_45021113
quote:

[..]

negen meter bij pingels...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:19:17 #131
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45021138
quote:

[..]

Vrije trappen, bedoel je.
pi_45021166
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:18 schreef jna het volgende:

[..]

Wou het net zeggen
Hij was wel erg makkelijk
pi_45021190
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

worden op plek van overtreding gehouden. Nee dus
pi_45021211
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:17 schreef Piles het volgende:

[..]

Weer een mysterie opgelost

pi_45021224
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:19 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Muurtje ja

Schop VBL
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:24:38 #136
67174 Dos37
Come on Twente
pi_45021375
Het begint weer leuk. Nou moet ik het niet vergeten op te nemen want normaal kan ik donderdags nooit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:26:23 #137
42184 crew  DaMart
pi_45021453
Nu ik er over nadenk, een kandidaat kwam wel erg mollig over!
SPOILER
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:26:32 #138
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45021461
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:20 schreef Nappeklapperapper het volgende:

[..]

worden op plek van overtreding gehouden. Nee dus
De muur, sukkeltje, de muur.
pi_45021475
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:26 schreef DaMart het volgende:
SPOILER
Tè flauw
Amen.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:27:30 #140
42184 crew  DaMart
pi_45021497
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:26 schreef Jivis het volgende:

[..]

Tè flauw
Sorry, het is ook al laat he...
pi_45021543
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:26 schreef DaMart het volgende:
SPOILER
Zou op zich nog wel een subtiele hint kunnen zijn
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:32:39 #142
132411 Mr_Booze
pi_45021723
Ik ben al benieuwd naar kijkcijfers!
pi_45021741
De Mol!

Paul Rabbering
Zo wie zo errug leuk!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:33:15 #144
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45021750
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:28 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Zou op zich nog wel een subtiele hint kunnen zijn
Als je het subtiel wilt noemen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_45021784
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:33 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Als je het subtiel wilt noemen
Dat was eigenlijk wel een understatement idd
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:35:54 #146
67174 Dos37
Come on Twente
pi_45021886
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:33 schreef Bartjebart het volgende:
De Mol!

[afbeelding]
Paul Rabbering
Zo wie zo errug leuk!
Dat denk ik ook.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:36:46 #147
131729 jna
pi_45021940
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:33 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk wel een understatement idd
Meer een Underkin

Kan het nog flauwer
Jawel, je keek.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:37:47 #148
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_45021993
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:36 schreef jna het volgende:

[..]

Meer een Underkin

Kan het nog flauwer
Ik vond het er vandaag nogal "Dick" bovenop liggen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:37:48 #149
42184 crew  DaMart
pi_45021994
quote:

[..]

Meer een Underkin

Kan het nog flauwer
Ja. Als ze zelf een grap maakt.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:39:06 #150
42184 crew  DaMart
pi_45022052
quote:

[..]

Meer een Underkin

Kan het nog flauwer
Mijn ouders zijn ooit in Thailand geweest, en volgens hen koken ze daar zeker niet flauw. Dus het is maar te hopen dat Eva van pittig eten houdt... al zit het met dat eten wel snor...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:40:10 #151
12761 Major_Star
 ik een eikel?
pi_45022112
hintje
don't kill the piano player
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:40:55 #152
131729 jna
pi_45022148
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:40 schreef Major_Star het volgende:
hintje
[afbeelding]
Was al langsgekomen idd
Jawel, je keek.
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:41:10 #153
42184 crew  DaMart
pi_45022161
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:40 schreef Major_Star het volgende:
hintje
[afbeelding]
quote:

[..]

pi_45022232
Dat van dat boek zou toch ook te opvallend zijn eigenlijk?
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:43:57 #155
42184 crew  DaMart
pi_45022280
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:42 schreef JeroenV het volgende:
Dat van dat boek zou toch ook te opvallend zijn eigenlijk?
En daarom juist een erg goede hint, als iedereen denkt dat het te opvallend is en dus geen hint kan zijn!
pi_45022285
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:40 schreef jna het volgende:
Was al langsgekomen idd
Al een keer of 4
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:43 schreef DaMart het volgende:
En daarom juist een erg goede hint, als iedereen denkt dat het te opvallend is en dus geen hint kan zijn!
En daarom juist weer niet
pi_45022336
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als je op die 'hints' af zou moeten gaan zou het dus Dick of Nadja moeten zijn...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:45:16 #158
131729 jna
pi_45022351
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Al een keer of 4
Zal ik dan mijn Dick Jol en de geheime beatles plaat theorie nog een keer vertellen? Dan is die ook een stuk of 4 keer langsgekomen
Jawel, je keek.
pi_45022612
Die 'hint' van dat boek vind ik te obvious. Daarnaast zal de Mol in het vliegtuig echt geen hint geven aan de kandidaten, want die kunnen het ook allemaal zien.
pi_45022731
Mwoaah, Milouska had vorige edite de eerste aflevering ook zo'n opvallend shirt aan (weet niet meer wat er op stond), maar dat zou dan ook een te duidelijke hint zijn...
pi_45022766
Je bedoelt dat shirt met die M? Volgens mij had ze die niet in aflevering 1 aan hoor. En daarnaast kun je altijd het argument plaatsen dat het de M van Milouska is.
pi_45022991
Heeft Dick Jol al bij zijn groenteboer gegokt op de winnaar?
pi_45023190

inderdaad
Maar het is wel vaak zo dat alle puzzelstukjes op het eind pas echt heel duidelijk in elkaar vallen, als alles wordt opgesomd, net als dit shirt dus; gokken op de juiste mol is heel moelijk omdat iedereen zo zijn eigenaardigheden heeft.
pi_45023460
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:15 schreef jna het volgende:

[..]

En hij kwam met die Japanse meters aanzetten....
Was het niet Menno die dit zei? (en dat Dick vervolgens zei 'O ja, Japanse meters')
pi_45023614
Dick zei het. Ik zie op internet ook echt niks over Japanse meters staan, maargoed...
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:27:10 #166
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45024134
easy-going - donderdag 4 januari 2007 @ 22:06
quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:40 schreef marientje het volgende:
Paul kan alleen weten wie de Mol is als hij bij de laatste 3 heeft gezeten.
Ik kan me tenminste van vorig jaar herinneren dat ze die terugkomdag hadden toen het programma al een aantal weken bezig was. Dus of hij aanwijzingen kan geven???
---

nee, paul draaide iets wat over de uitzending van vanavond zou gaan.
hij draaide een songfestivalnummer = nichtenfeest = de enige homo die erin zit was er een tijd niet
pi_45024405
Ik kreeg net een persbericht binnen dat de winnaar al bekend is geworden (door een lek).
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:36:07 #168
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45024435
trouwens, lees nog ergens dit citaat van Sander:
Sander Lantinga: “Het is heel raar, aan de ene kant is de sfeer heel gezellig, aan de andere kant weet je dat iemand de boel loopt te besodemieteren. Je kunt niemand, niemand vertrouwen. Dat is wel een beetje eng. Je gaat aan iedereen en alles twijfelen.”

wel knap als je op dag 2 al naar huis moet. misschien toch een terugkomst?
pi_45024455
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:35 schreef detulp050 het volgende:
Ik kreeg net een persbericht binnen dat de winnaar al bekend is geworden (door een lek).
En van wie is dat persbericht dan afkomstig en wie is het lek?
pi_45024468
quote:
Neeeeeee dat meen je niet.. Dat verpest heel de serie
pi_45024486
Een of andere weblog, ze hebben het over 'betrouwbare bron' 'bronnen rond het programma' etc. etc.
Ik geloof er niet zo heel erg veel van om eerlijk te zijn. Nu heb ik wel gelezen wat zij zeggen, maar ik hecht er geen waarde aan.
pi_45024581
Ik kan me ook niet voorstellen dat het is uitgelekt... zal wel een hoax zijn
pi_45024896
ik kan dit pas later kijken een keer.
ik lees dus geen woord uit dit topic.
beetje jammere topictitel dus
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_45024900
Dat kan ik ook wel op een blog zetten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:54:11 #175
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45025022
nog een gedachtenkronkel: Paul is een autofanaat en is in zijn vrije tijd ook ralleycoureur. toch had hij veel moeite om het motorblok zodanig te herleiden (diesel of benzine).
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:56:57 #176
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45025094
en nog een opmerking: ik heb volgens mij geen voorstukje voor volgende week gezien. anders kon je altijd al kijken welk stukje uit de introfilm al eens geweest is of in de komende aflevering aan de orde komt. of mis ik iets?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:00:23 #177
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45025184
Dat voorstukje heb je dan zelf gemist, want het was er wel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 02:00:31 #178
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_45028361
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:11 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Zijn de vorige seizoenen nog ergens te zien ofzo? Dit heb ik dus zoveel jaar moeten missen
Via http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1931 is in ieder geval de vorige serie nog terug te kijken.
pi_45029092
Spoiler in de TT, erg vervelend, niet iedereen kijkt direct als het op TV is.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_45029626
quote:
Gisteren bij RTL Boulevard wisten ze ook al te melden dat
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door cinnamongirl op 05-01-2007 09:35:56 (Spoilertags geplaatst) ]
pi_45030444
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 04:57 schreef linebear het volgende:

[..]
Spoiler
Zet dan tussen spoilers!!!!!!

[ Bericht 23% gewijzigd door cinnamongirl op 05-01-2007 09:36:45 (Spoiler verwijderd) ]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:47:01 #182
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45031109
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 04:57 schreef linebear het volgende:

[..]

Gisteren bij RTL Boulevard wisten ze ook al te melden dat
SPOILER
Ik heb het al gelezen voordat het in spoilers stond. Er mag trouwens ook wel even vermeld worden dat de winnaar tussen de spoilertags staat. Maar in ieder geval zijn ze bij boulevard ook een stel hufters dat ze dat dan meteen naar buiten brengen, alles voor de scoop natuurlijk.
pi_45031175
Hou dat alsjeblieft binnen spoilertags inderdaad. Erg kinderachtig van Boulevard en ik vind het geeneens een scoop. Alsof je speciaal naar Boulevard gaat kijken om de mol te weten. Dat doet toch niemand.
pi_45031196
Ik vond Renate heel verdacht overkomen, maar het kan ook op die wijze gemonteerd zijn. Ik denk dat ik nog maar even vasthoudt aan Dick.
pi_45031235
Dick had trouwens direct het bed gemold
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:19:57 #186
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_45031661
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:54 schreef Urquhart het volgende:
Dick had trouwens direct het bed gemold
Omg

Ik verdenk Menno. Hoe vaak is hij wel niet in het buitenland geweest voor reisprogramma's? Vaak. En dan wist hij plotseling niet dat er Japanse meters op de centimeter stonden?
Op nummer 2 van mijn "Mol-lijst" staat Dick. Er kwamen wel erg veel Beatle-dingen voorbij in deze aflevering, het leek zich bijna allemaal te wijzen op Dick...
NUmmer 3 is Renate; Miloushka de tweede...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_45031728
het is een hoax hoor, dat de mol al bekend is.
gewone een flauwe grap van een treiterweblog.
+ een opmerking in rtl boulevard die overhyped wordt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:31:29 #188
128056 MrManiak
pi_45031883
Aflevering 1, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Eerste dagboek-bijdrage van de Mol

De verantwoordelijkheid rust op mijn schouders. Dit programma heet ‘Wie is de mol?’ en ik weet wie die mol is. Dat ben ik! En daarmee valt of staat het spel met mijn streken. Maar ik kan die verantwoordelijkheid dragen. Ik houd wel van die spanning, die aandacht, dat ambivalente dat ik vanaf nu zal uitstralen. Je kunt van mij verwachten dat ik de mol ben. Maar zul je het zien? Zullen zij het zien? Een flesje shampoo en een paar schoenen meer of minder. Wie let daar nu op? Toch werd het me al snel duidelijk dat er overal op gelet wordt. Gehaktballen bijvoorbeeld. Of precies metertjes tellen. Maar ik kan het allemaal mooi naar mijn hand zetten en ik zal ieder detail in mij op nemen. Ik ben de mol en jullie horen nog van mij!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:45:09 #189
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45032143
Renate is bij mij al afgevallen als mol, ze scoorde namelijk samen met Inge ¤2500 voor de pot bij de filmpjes opdracht.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:04:06 #190
128056 MrManiak
pi_45032568
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:45 schreef Freezor het volgende:
Renate is bij mij al afgevallen als mol, ze scoorde namelijk samen met Inge ¤2500 voor de pot bij de filmpjes opdracht.
En waarom zou ze dan volgens jou geen goede Mol kunnen zijn? Nu verdenkt niemand haar omdat ze zo braaf geld heeft verdiend .
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:11:46 #191
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45032779
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:04 schreef MrManiak het volgende:

[..]

En waarom zou ze dan volgens jou geen goede Mol kunnen zijn? Nu verdenkt niemand haar omdat ze zo braaf geld heeft verdiend .
Het lijkt mij dat de Mol er nooit zelf voor zal zorgen dat er geld in de pot komt. Maar als ze vanaf de komende afleveringen alleen nog maar geld verspeelt zou je het inderdaad kunnen bestempelen als een actie om vertrouwen te winnen.
pi_45033219
1.358.000 kijkers gisteren.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:28:14 #193
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45033257
Mijn gevoel zegt Menno.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_45033406
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:12 schreef JeroenV het volgende:
Dick zei het. Ik zie op internet ook echt niks over Japanse meters staan, maargoed...
Het schijnt toch wel te bestaan http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_units_of_measurement (zie het stukje bij "Length")
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:42:21 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45033663
hartstikke bedankt hè linebear, WIDM heeft komend seizoen een kijker minder .
Wat een kutlui van RTL Boulevard. Hartstikke leuk voor hen dat ze t weten, maar ze moeten er gewoon hun bek over houden op tv. Ik hoop dat ze een rechtszaak aan hun broek krijgen. .
Niet meer actief op Fok!
pi_45033711
Idd, RTL Boulevard moet gewoon zijn mond houden hierover
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:45:27 #197
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45033736
Ze hebben helemaal niet gezegd dat het zo is hoor. Enkel dat het eventueel zo zou kunnn zijn.
pi_45033814
ja, idd.
ik ga niet zeggen wat ze zeiden. maar ik zou er weinig waarde aan hechten.
er wordt vanalles gebrabbeld in dat programma over niets.

verder was er nog een weblog ergens.
maar iedereen kan een logje tikken om te stoken. enkel voor extra hits.

dus: helemaal niets is bekend geworden.
pi_45033914
Leuke aflevering! Vooral gaaf dat ze in Chinatown waren.
pi_45033973
Heb nog geen enkele spoiler gehoord of gelezen en dat wil ik graag zo houden

Voor mij blijft Menno de Mol....
pi_45034109
Voor mij zijn er een aantal mensen verdacht, als ik even terugkijk:

Renate: Wel heel toevallig dat zij over gehaktballen begint, en het filmpje daar over gaat. Bovendien probeert ze ook verwarring te zaaien door te zeggen dat ze op Sander zat bij de test.
Nadja Dat boek is typisch zo'n Mol-aanwijzing van de laatste jaren. Houdt zich op dit moment nog behoorlijk op de achtergrond, wat mij een beetje doet denken aan Milouschka.
Menno Stond te klungelen met het meten. Rare keuze voor Liesbeth bij het filmpje.

En bij Dick is het meer een gevoel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:59:23 #202
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45034156
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:42 schreef Viking84 het volgende:
hartstikke bedankt hè linebear, WIDM heeft komend seizoen een kijker minder .
Wat een kutlui van RTL Boulevard. Hartstikke leuk voor hen dat ze t weten, maar ze moeten er gewoon hun bek over houden op tv. Ik hoop dat ze een rechtszaak aan hun broek krijgen. .
ach, het is een gerucht. een paar weken geleden wist het AD al te melden dat Sander Lantinga de Mol was, we weten hoe waar dit is....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:10:05 #203
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45034494
van een weblog, van michiel veenstra van 12 juni 2006:
Expansiedrift
Hiernaast ziet u mijn gewaardeerde collega Paul Rabbering, presentator van het alom geprezen radioprogramma RabRadio. Kijk nog maar even goed naar hem, want hier moet je het voorlopig mee doen: Paul is drie en een halve week afwezig en tijdens zijn afwezigheid draai ik dubbele diensten: niet alleen ben ik er gewoon 's avonds in MetMichiel, maar vanaf vanmiddag dus ook dik drie weken RabRadioMetMichiel.

---
paul is dus 3,5 week weggeweest. zou iedereen dit 'standaard' als vrij opnemen bij deelname van WIDM?
pi_45034628
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:10 schreef evert het volgende:
Expansiedrift
Hiernaast ziet u mijn gewaardeerde collega Paul Rabbering, presentator van het alom geprezen radioprogramma RabRadio. Kijk nog maar even goed naar hem, want hier moet je het voorlopig mee doen: Paul is drie en een halve week afwezig en tijdens zijn afwezigheid draai ik dubbele diensten: niet alleen ben ik er gewoon 's avonds in MetMichiel, maar vanaf vanmiddag dus ook dik drie weken RabRadioMetMichiel.

---
paul is dus 3,5 week weggeweest. zou iedereen dit 'standaard' als vrij opnemen bij deelname van WIDM?
Lijkt me logisch
pi_45034770
quote:
Kregen zij de gekleurde boekjes direct na elkaar van Karel of zat er nog iemand tussen ?

Gekleurd boekje 1 - normaal boekje - gekleurd boekje 2 ?
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
pi_45034804
Ik hou het op Renate of Eva voorlopig, door dat gedoe over die motor aan de telefoon. Volgens mij zei Sander het correct (diesel = rechts meen ik), Eva en Renate stonden erbij en toen ontstond er ineens verwarring omdat één van hen ineens begon met "hee, je zei toch diesel=links". Verder vond ik het heel duidelijk dat Alex stond te liegen (ik had even gemist hoeveel keer slaan nou wat betekende omdat er iemand doorheen zat te kwekken ) en Eva had dat eruit moeten/kunnen pikken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:20:56 #207
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45034947
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:58 schreef Urquhart het volgende:
Menno Stond te klungelen met het meten. Rare keuze voor Liesbeth bij het filmpje.
De Mol had er gee belang bij die vraag fout te beantwoorden toch? Het was nog niet de zesde, hij had deze gewoon goed kunnen doen zonder op te vallen omdat hij een vrij voor de hand liggende fout had. Misschienw el toevallig is dat ze begonnen met zijn filmpje, zodat hij die zeker goed had. Geeft hem een joker, waarmee hij zich toch meer als een kandidaat kan profileren, die hebben die jokers immers nodig.
pi_45035295
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:20 schreef BVO het volgende:

[..]

De Mol had er gee belang bij die vraag fout te beantwoorden toch? Het was nog niet de zesde, hij had deze gewoon goed kunnen doen zonder op te vallen omdat hij een vrij voor de hand liggende fout had.
Dat dacht ik ook, vond het al vreemd dat Renate dat als reden aangaf waarom hij de mol zou zijn. En dat maakt Renate bij mij weer verdacht .
quote:
Misschienw el toevallig is dat ze begonnen met zijn filmpje, zodat hij die zeker goed had.
Ik neem aan dat de Mol alle filmpjes al kende en dus wist bij wie het hoorde...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:38:11 #209
34813 Jerommeke.nl
pi_45035551
Laf van die titel
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:46:57 #210
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45035828
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:30 schreef Svensational het volgende:
Ik neem aan dat de Mol alle filmpjes al kende en dus wist bij wie het hoorde...
Oh ja. Maar zo kon hij hem in ieder geval wel 'ongestrafd' goed hebben, zonder zich verdacht te maken.

En het was Liesbeth die dat zei toch .
pi_45036275
Ik kijk het vanavond dus ga nog niks lezen hier.
pi_45036330
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:46 schreef BVO het volgende:
En het was Liesbeth die dat zei toch .
Oh ja ! Nou ja, hoe wist zij dat hij dat zei dan. Want zij was toen al weg...! Hoewel hij het later natuurlijk verteld kan hebben .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:05:16 #213
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_45036438
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:10 schreef evert het volgende:
Expansiedrift

---
Ik geloof nooit dat deelnemers die afvallen direct op het vliegtuig terug gezet worden
volgens mij geld voor de groep samen uit en samen thuis, al wil men in dit programma ons het tegendeel laten geloven.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_45036498
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:05 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat deelnemers die afvallen direct op het vliegtuig terug gezet worden
volgens mij geld voor de groep samen uit en samen thuis, al wil men in dit programma ons het tegendeel laten geloven.
Dat denk ik dus ook... als je mensen op verschillende tijdstippen naar huis stuurt lekt het veel te snel uit...
pi_45036846
Wat lijkt die Paul Rabbering trouwens ontzettend op Tiësto !
pi_45036995
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:14 schreef Svensational het volgende:
Dat was mij idd ook al opgevallen
pi_45038160
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:14 schreef Svensational het volgende:
dat viel mij ook al op
pi_45038270
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:17 schreef Mr_Romano het volgende:

[..]

Kregen zij de gekleurde boekjes direct na elkaar van Karel of zat er nog iemand tussen ?

Gekleurd boekje 1 - normaal boekje - gekleurd boekje 2 ?
ze lagen op een stapel en die rode en blauwe zaten er apart tussen

volgens mij zat er tussen de blauwe en de rode iets van 3 of 4 groene boekjes tussen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:12:40 #219
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45038845
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:55 schreef The_S het volgende:

[..]

ze lagen op een stapel en die rode en blauwe zaten er apart tussen

volgens mij zat er tussen de blauwe en de rode iets van 3 of 4 groene boekjes tussen
maar de boekjes werden van bovenaf uitgedeeld, dus zou de mol precies moeten weten waar hij moet gaan staan
pi_45039009
pi_45039287
Hadden jullie ook niet het gevoel dat het geluid van de stem van Rabbering van bovenaf leek te komen. Zeg maar als een commentator? .

Verder denk ik niet dat Alex gaat winnen. Vorige jaren waren er ook altijd neppe lekken.
pi_45039390
Klopt het dat Eva in de lead (heet dat zo?) niet te zien was, of heb ik het gemist?
Wie is daar?
pi_45039396
Dat gebeuren over Japanse meters was trouwens ook onzin, volgens mij?

Sowieso bestaan 'Japanse meters' volgens mij niet, maar ik weet niet precies waarin Japanners meten.
Al vroeg menno duidelijk om een 'meter'.

En ze zijn niet eens in Japan
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:32:00 #224
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45039524
Mmm, ik had Sander als verliezer, jammer.

Het moet dit jaar volgens mij wel een man zijn, ook de hint van Easy Going (blauw overhemd) zit wel wat in, Menno dus denk ik!

Renate zie ik nog wel als winnaar, een beetje Isabelle van 2 jaar terug. Dat was ook de leukste club, met Marc-Marie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45040127
Ik volg hier de topics over de Mol al jaren (ik kijk vanaf seizoen 3), en eigenlijk is dit mijn eerste reactie. Ik heb nog geen idee wie de Mol is, de eerste aflevering heb ik het toch nooit goed...

Andere jaren hadden zo ook altijd wel eens wat met getallen? Nu is het mij opgevallen dat de 6 nogal vaak terugkwam, gisteren: het getal wat de kandidaten noemden was 6, bij het 6e filmpje kregen ze geld (alhoewel dat met elkaar te maken kan hebben), de brommerkoerier had 66 op zijn shirt zijn, en volgens mij was Sander de 6e bij de eliminatie. (of draai ik nu door...)
Ik weet trouwens niet op wie dit kan wijzen...
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_45040139
Het is weer begonnen

ik ben een beetje laat, ik weet het , maar het is beter dan een TVP
Leuke aflevering, met aardige personen, alleen Eva en Nadja in mindere mate
pi_45040513
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:51 schreef Lein80 het volgende:
Ik volg hier de topics over de Mol al jaren (ik kijk vanaf seizoen 3), en eigenlijk is dit mijn eerste reactie. Ik heb nog geen idee wie de Mol is, de eerste aflevering heb ik het toch nooit goed...

Andere jaren hadden zo ook altijd wel eens wat met getallen? Nu is het mij opgevallen dat de 6 nogal vaak terugkwam, gisteren: het getal wat de kandidaten noemden was 6, bij het 6e filmpje kregen ze geld (alhoewel dat met elkaar te maken kan hebben), de brommerkoerier had 66 op zijn shirt zijn, en volgens mij was Sander de 6e bij de eliminatie. (of draai ik nu door...)
Ik weet trouwens niet op wie dit kan wijzen...
en karel is vroeger 6 geweest! en Paul ook!
pi_45040569
Het lijkt me niet dat de kleuren van de boekjes een hint zijn; de vorige keer waren de hints tenslotte al met kleuren. Verder komt het zoooo vaak voor dat er afwijkende dingen uitgedeeld worden (in de opdracht met de filmpjes kregen sommigen een bordje en sommigen een schrijfblok). Dat doen ze volgens mij ook om het later in de vragen over de Mol te verwerken... "Wat voor kleur boekje heeft de Mol", dat soort dingen. Er valt geen peil op te trekken.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:24:23 #229
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45041321
Over die gekleurde boekjes, vorig jaar werden er ook steeds per ronde een afwijkende kleur aan iemand gegeven (helm, roos, boekje) en volgens mij blijft er 1 iemand over die niet zo'n afwijkende kleur heeft gekregen; de mol... maar dat weet ik niet meer zeker

Ik denk dat of Nadja of Menno de mol is.. bij Nadja heb ik dit gevoel door:
1. Het boek Adrian Mole (wat ook vol in beeld was voor een hele korte tijd bij die soduku ronde)
2. Dat ze vet afwezig was op die markt, dat ze even kwijt was (blijkt maar hoe oplettend Liesbeth was)
3. Bij de executie zat ze een beetje lacherig te doen vlak voordat zij bekend gemaakt werd, en toen haar naam groen werd deed ze vet overdreven: "wow, dat was wel even spannend" of iets in die richting..

Bij Menno heb ik zo'n gevoel door::
1. De Japanse meters
2. Bij dat "gehaktballen-filmpje" waar het algemeen bekend was in de groep dat Renate dat het beste kon maken, en dat er uitgerekend bij Menno een filmpje over gehaktballen was (het ging nog niet eens over hemzelf ook, maar over zijn vrouw).. (Ik neem ook aan dat een mol invloed kan hebben op de getoonde filmpjes?)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:45:02 #230
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45042088
Als je gewoon objectief bekijkt zijn er totnogtoe twee mensen die niet hebben bijgedragen aan het verzamelen van geld voor de pot. Dat zijn: Alex, Dick en Menno. Daarvan vertoonde Menno het meeste mollen-gedrag. Ik ga dus voor Menno.

[ Bericht 1% gewijzigd door Heerlijkheid op 05-01-2007 16:14:10 ]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:48:24 #231
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45042216
Ik denk trouwens dat ik maar elke week ga bijhouden wie wat heeft gepresteerd in het voordeel van de pot. Dan zal er langzamerhand wel een patroon te zien zijn:

Paul Rabbering 1
Eva van der Gucht1
Menno Bentveld 0
Inge Ipenburg 2
Sander Lantinga 1
Liesbeth Kamerling 1
Renate Verbaan 2
Alex Klaasen* 0
Nadja Hüpsche 1
Dick Jol 0

Doorgestreepte deelnemers doen niet meer mee
* Aantal vrijstellingen

[ Bericht 3% gewijzigd door Heerlijkheid op 05-01-2007 16:13:38 ]
pi_45042485
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:24 schreef Haunter het volgende:
Over die gekleurde boekjes, vorig jaar werden er ook steeds per ronde een afwijkende kleur aan iemand gegeven (helm, roos, boekje) en volgens mij blijft er 1 iemand over die niet zo'n afwijkende kleur heeft gekregen; de mol... maar dat weet ik niet meer zeker
Klopt volgens mij ja
Who knew?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:11:40 #233
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_45043154
Ja, eindelijk een cycle waarbij ik op tijd ben begonnen met kijken en om al genoemde redenen verdenk ik op dit moment nadja
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:18:11 #234
132411 Mr_Booze
pi_45043429

Bron: Wieisdemol.com

Hij is weer terug!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:19:08 #235
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45043472
Ik zit wel te twijfelen: was het nou aan Dick Jol te wijten dat het meten verkeerd ging?

(ik kan de uitzending hier niet bekijken)
pi_45043950
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:28 schreef Xrenity het volgende:
Dat gebeuren over Japanse meters was trouwens ook onzin, volgens mij?

Sowieso bestaan 'Japanse meters' volgens mij niet, maar ik weet niet precies waarin Japanners meten.
Al vroeg menno duidelijk om een 'meter'.

En ze zijn niet eens in Japan
Tuurlijk vroeg 'ie om een meter, want zo'n ding heet zo, je 'meet' er iets mee. Ook al staan er inches op, het blijft dan een meetlint. Heeft dus niks met meters te maken.
pi_45043976
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:19 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik zit wel te twijfelen: was het nou aan Dick Jol te wijten dat het meten verkeerd ging?

(ik kan de uitzending hier niet bekijken)
Dat vraag ik me ook nog af.
pi_45044465
Ik had nog nooit van Eva van der Gucht gehoord eigenlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eva_Van_Der_Gucht

Ze heeft ook wel het Vlaamse accent van heb ik jou daar. Heeft ze gewoon een Nederlands accent aangeleerd.
Eva is trouwens geboren in Mortsel. Dit is ook een anagram voor Mol Ster.
Maak nie regtig saak nie
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:05:16 #239
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_45045185
Ik denk nu ook menno, hoewel ik dat boek van Nadja wel erg vindt lijken op die mollentrui van Miloushka... Maar menno kan goed doen alsof hij actief met de groep bezig is, en actief meedoet, maar ondertussen levert het niets op.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_45046360
Ik heb nog te weinig aanwijzingen om te kunnen weten wie de Mol is. Maar goed, bij de vorige series wist ik het ook pas na aflevering 2 of 3.

Ik kom er achter door gewoon goed te analyseren wat je als Mol wel of niet zou willen doen. al die zogenaamde verborgen aanwijzingen zeggen me niet zoveel. Alles kan wel een aanwijzing zijn.

Opdracht 1: bagage inleveren
De Mol wil natuurlijk zo weinig mogelijk inleveren, maar dit was maar zo kort in beeld dat ik niet duidelijk zag wie wat inleverde. Alleen dat Nadja geen schoenen wilde inleveren.

Opdracht 2:de filmpjes van de kandidaten
De Mol zou met het over zichzelf vertellen kunnen proberen te liegen, of zo weinig mogelijk te vertellen. Paul was nog niet aan de beurt geweest om over zichzelf te vertellen toen het kwartier om was. Toeval?
De Mol wil niet dat er geld in de kas komt, dus zit waarschijnlijk niet bij de twee overgebleven kandidaten met zes jokers. Wel kan de Mol de filmpjes van tevoren gezien hebben en daarop inspelen met misleidende info. Bijvoorbeeld dus de gehaktballen van Menno.

Opdracht 3: Alex vinden
Twee mogelijkheden. Of Alex is de Mol, of de Mol zat in de groep. Alex had tijdens de opdracht wel grote invloed. Hij heeft de groep van het geld beroofd en ze met Siam op het verkeerde been gezet. Aan de andere kant: zou de Mol al in aflevering 1 zo willen opvallen door zich in die positie te begeven?
Als de Mol in de groep zat dan wilde hij met zo min mogelijk kandidaten bij Alex aankomen voor een zo laag mogelijk bedrag, maar zelf zo lang mogelijk deel van de groep uitmaken om te kunnen manipuleren. Dat wijst op Menno, die als laatste afviel nadat hij de groep had overtuigd om een verkeerde kant op te lopen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:43:55 #241
15080 static
pi_45046418
Pas maar op, De Mol staat pontificaal op diverse websites.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:50:08 #242
67174 Dos37
Come on Twente
pi_45046617
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:43 schreef static het volgende:

Iemand die dat lekt moet je iets ernstigs toewensen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:52:24 #243
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45046693
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:43 schreef static het volgende:
Weet je zeker dat dat geen nepspoilers zijn? Met die boeteclausule lijkt het me sterk dat het écht naar buiten komt... .
pi_45046839
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:05 schreef faberic het volgende:
Ik denk nu ook menno, hoewel ik dat boek van Nadja wel erg vindt lijken op die mollentrui van Miloushka... Maar menno kan goed doen alsof hij actief met de groep bezig is, en actief meedoet, maar ondertussen levert het niets op.
Mollentrui van Milouschka? Het was toch een pet, met een 'M' erop?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:58:28 #245
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45046902
Ik denk/hoop dat die lek toch echt een hoax is, was er andere jaren ook niet telkens zo'n bericht?

Zolang de avro niets bevestigd/ontkend, blijft het in ieder geval spannend of de berichten waar zijn ja of nee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:58:39 #246
15080 static
pi_45046912
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:52 schreef BVO het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat geen nepspoilers zijn? Met die boeteclausule lijkt het me sterk dat het écht naar buiten komt... .
Geen idee, zo staat het op diverse sites omschreven:
quote:
Misschien had de AVRO ook wat aandacht moeten besteden aan de salarissen van de productiemensen, want een anonieme bron die betrokken is bij het programma zegt .......................
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:13:07 #247
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45047407
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:42 schreef k_man het volgende:
Opdracht 1: bagage inleveren
De Mol wil natuurlijk zo weinig mogelijk inleveren, maar dit was maar zo kort in beeld dat ik niet duidelijk zag wie wat inleverde. Alleen dat Nadja geen schoenen wilde inleveren.
dat was toch Renate?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:13:41 #248
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45047425
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als je gewoon objectief bekijkt zijn er totnogtoe twee mensen die niet hebben bijgedragen aan het verzamelen van geld voor de pot. Dat zijn: Alex, Dick en Menno. Daarvan vertoonde Menno het meeste mollen-gedrag. Ik ga dus voor Menno.
er zijn twee mensen en je noemt Alex, Dick en Menno......
pi_45047812
yeeeh sander is eruit
ik vind eva helemaal niet irritant trouwens, dat vinden jullie vast alleen omdat ze dikker en lelijker is dan de rest
't zou best kunnen dat nadia de mol is...
pi_45048052
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:18 schreef Mr_Booze het volgende:
[[rl]]

Hij is weer terug!
Vriendlief rules!!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_45048108
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:56 schreef Eveli het volgende:

[..]

Mollentrui van Milouschka? Het was toch een pet, met een 'M' erop?
Nee hoor, het was echt een tshirt, een groene wel te verstaan met een grote witte M er op!
pi_45048227
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:33 schreef Tezz het volgende:

[..]

Nee hoor, het was echt een tshirt, een groene wel te verstaan met een grote witte M er op!
Er staat zelfs een screencap nog van in dit topic.
Syllables govern the world
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:43:57 #253
128056 MrManiak
pi_45048490
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:18 schreef Mr_Booze het volgende:
[afbeelding]

Hij is weer terug!
Had ik al eerder gepost .
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:44:00 #254
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45048491
ach, als dit de reden is klopt het al niet, de productie wordt immers niet door de avro gedaan maar door id tv en die gaan over de salarissen:

----
Geen idee, zo staat het op diverse sites omschreven:
quote:Misschien had de AVRO ook wat aandacht moeten besteden aan de salarissen van de productiemensen, want een anonieme bron die betrokken is bij het programma zegt .......................
----
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:47:43 #255
128056 MrManiak
pi_45048618
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:49:57 #256
15080 static
pi_45048701
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:13 schreef evert het volgende:

[..]

dat was toch Renate?
Nee, Nadja. Ze zou zes paar schoenen nodig hebben oid.
pi_45048776
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:31 schreef Eveli het volgende:

[..]

Tuurlijk vroeg 'ie om een meter, want zo'n ding heet zo, je 'meet' er iets mee. Ook al staan er inches op, het blijft dan een meetlint. Heeft dus niks met meters te maken.
En al vraag je nou in het engels om 'a meter'?
pi_45049119
quote:
Dat denk ik dus ook... als je mensen op verschillende tijdstippen naar huis stuurt lekt het veel te snel uit...
Slim, zo had ik het nog niet bekeken, ik dacht ook dat ze nog mochten blijven, maar meer omdat dat dan part of the deal zou zijn. Gratis vakantie in ruil voor deelname. Je krijgt dan ook meer mensen die willen meedoen. Maar de uitlek-reden, das ook een goeie...

Dat boek "Het geheime dagboek van Adrian Mole 13 3/4 jaar" van Sue Townsend is overigens erg aan te raden een soort Bridget Jones avant la lettre en dan voor en met pubers... Ik vind dat ook wel een erg duidelijke hint dat Nadja de mol zou zijn, ben er nog niet uit of het té obvious is...

Ik vind Eva ook helemaal niet vervelend, wel grappig eigenlijk, bovendien speelde ze een hele leuke rol in "Iedereen beroemd". Dus heeft ze behoorlijk wat credits wat mij betreft.
Eigenlijk heb ik sowieso nog geen hekel aan een van de kandidaten, hoewel ik aan voel komen dat Dick Jol mijn type niet gaat zijn....
pi_45049692
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:49 schreef static het volgende:

[..]

Nee, Nadja. Ze zou zes paar schoenen nodig hebben oid.
Volgens mij wilden zowel Nadja als Renate weinig bagage inleveren.
Overigens vind ik Eva ook niet zo irritant als de meesten hier. Voor mij is ze wel een van de kandidaten om de mol te zijn. Ze was behoorlijk bezig met verwarring zaaien namelijk.
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:43:34 #260
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_45050735

[ Bericht 100% gewijzigd door Jump op 05-01-2007 19:54:41 ]
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  Lieve Belg vrijdag 5 januari 2007 @ 19:56:13 #261
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45051278
Niet spoileren aub. Als je het doet, gebruik de spoiler tag en zet een waarschuwing erbij wat er te lezen valt.

Bij het expres verklappen van info uit nog niet gezonden afleveringen wil wel eens een ban vallen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:57:53 #262
88233 Steve
Still the best.
pi_45051345
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:43 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Had ik al eerder gepost .
Dat dagboekfragment wat je postte was ook al gepost. Niemand die erover valt.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:08:13 #263
128056 MrManiak
pi_45051720
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:57 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dat dagboekfragment wat je postte was ook al gepost. Niemand die erover valt.
Oja, welke post dan
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:16:15 #264
36326 Freezor
Cold as stone
pi_45052039
Hier kan je de uitzending terug kijken:

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)emol/bb.20070104.asf
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:16:55 #265
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_45052062
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:08 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Oja, welke post dan
Bitte:
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:52 schreef DaMart het volgende:
SPOILER
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:17:36 #266
128056 MrManiak
pi_45052086
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:16 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Bitte:
[..]
Mh...ja...oke....tsja...uhm...
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:20:13 #267
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_45052188
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:17 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Mh...ja...oke....tsja...uhm...
Maakt niets uit hoor
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:20:21 #268
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45054399
De eerste exit mag toch altijd in aflevering 3 terugkomen? Ik meen mij te herinneren dat dat vorige jaren ook zo was. Nog geen van die terugkomers bleek later de mol te zijn, maar misschien dit jaar juist wel.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45054644
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:20 schreef ouderejongere het volgende:
De eerste exit mag toch altijd in aflevering 3 terugkomen? Ik meen mij te herinneren dat dat vorige jaren ook zo was. Nog geen van die terugkomers bleek later de mol te zijn, maar misschien dit jaar juist wel.
dat zou wel raar zijn, want waar moeten de kandidaten in aflevering 2 dan op stemmen, aangezien de mol buiten het spel zit
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:29:48 #270
88233 Steve
Still the best.
pi_45054761
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:20 schreef ouderejongere het volgende:
Vorige keer met Geert Hoes was dat niet het geval hoor. De keer ervoor was het Gijs, maar dat was als ik het goed heb onthouden ook niet de eerste afvaller.
pi_45055012
Richard keerde vorig jaar wel terug, maar die was niet de eerste afvaller inderdaad.
pi_45056445
Ik twijfel of ik t goed heb meegekregen, maar stemde Liesbeth niet op Sander?
Ze keek vervolgens namelijk wel erg laconiek toen ie afviel..

Overigens zie ik t nut van Nadja niet zo om achter te blijven.. je kunt je ook in de groep op de achtergrond houden, en t zou ook niet zijn om tijd te rekken aangezien de opdracht niet op tijd ging.
Volgens mij gaat Nadja wel heeeel bewust voor een 'onpeilbare' uitstraling, maar dat kan ook goed een kandidaten-tactiek zijn..

De 'de mol houdt zich in afl 1 op de achtergrond'-theorie vind ik ook niet echt heel sterk.. vorig jaar wist ik na aflevering 1 juist overduidelijk dat Milouschka de mol was, met haar 'ongelukje' bij het memory-spel.

Kwam het aantal vakjes van t sudoku-spel (of van 1 9e deel) toevallig overeen met het kamertje-ruilen-spel van vorig jaar... en zoja, wiens voorwerp lag nu in t vakje wat correspondeert met het vakje waar vorig jaar Milouschka's boekje in lag?
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:46:27 #273
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45057456
Ik zit nu de aflevering weer te kijken, en bij het napraten over de executie hoor je op de achtergrond iemand zeggen: "Heey uuuh, Jol mol..."
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:09:19 #274
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45060809
van de weblog van paul rabbering:
Sander weg De eerste aflevering van Wie is de Mol 2007 zit er op. We hebben kennis gemaakt met elkaar en het verloren schaap Alex teruggevonden. Het meest denk ik terug aan de laatste minuten...

De executie vond plaats in een tempel midden in Bangkok. Hoewel dat een erg luidruchtige stad is hing er in de tempel een enorme stilte.
Daar zaten we met z’n tienen, recht tegenover Karel. Hij nam rustig de tijd om iedereen aan te kijken. Het duurde voor m’n gevoel zeker een minuut voordat hij iets zei. De spanning was voelbaar bij iedereen. Zeker op het moment nadat je naam is ingevoerd.. .vlak voordat Karel op ‘enter’ drukt.

De eerste executie is een loterij. Natuurlijk was is dolblij dat ik niet verdween uit het spel, maar ik vond het nogal rot dat Sander de eerste moest zijn.
Sander was de enige die ik persoonlijk kende voordat we vertrokken. We deelden de hotelkamer de eerste nacht. Hoewel je het spel echt alleen moet spelen was hij toch min of meer een maat.

Sander is weg. Volgende week breng ik mezelf naar een hoger niveau
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:21:48 #275
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_45061240
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:29 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Vorige keer met Geert Hoes was dat niet het geval hoor. De keer ervoor was het Gijs, maar dat was als ik het goed heb onthouden ook niet de eerste afvaller.
Gijs was toen wel de eerste afvaller, maar die mocht toen terugkomen om de leeg gekomen plaats van Roeland Fernhout in te nemen die ziek was geworden en daarom het spel moest verlaten
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:31:35 #276
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_45063434
Menno is de Mol.

- Het eerste filmpje was van hem, pleitte hij ook niet voor het nummer 6?
- Hij dacht dat het huis van Eva van Liesbeth was
- Hij liep te kloten met het meetlint
- Hij stuurde de groep later nog eens de verkeerde kant op
- Hij gedroeg zich naar mijn mening in 't algemeen vrij verdacht

[ Bericht 90% gewijzigd door Flem op 06-01-2007 02:00:13 ]
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:34:03 #277
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_45063499
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:31 schreef Flem het volgende:
Menno is de Mol.
Ja die staat bij mij nu wel verdachte nummer 1

Ze zullen heus niet zo stom zijn om daarvoor een echte acteur/actrice te nemen
dat zou namelijk veel te veel opvallen
pi_45067607
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:34 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Ja die staat bij mij nu wel verdachte nummer 1

Ze zullen heus niet zo stom zijn om daarvoor een echte acteur/actrice te nemen
dat zou namelijk veel te veel opvallen
Waarom niet? Molletje spelen is niets anders dan acteren, toch?
pi_45068348
Eerste muzikale hint is 'Turn, turn, turn'

Gisteren was het Sander die als eerste weer het vliegtuig terug naar Nederland kon nemen. Telefonisch doet hij zijn verhaal in het programma Schiffers.fm. En natuurlijk wordt er ook dit jaar wekelijks weer een muzikale hint uitgezonden. Het blijkt 'Turn, turn, turn' van The Byrds te zijn
pi_45068429
Spannend weer,

Ik ga sowieso de aflevering nog een keer bekijken voor ik een definitief lijstje opstel. Ik probeer niet meer mee te gaan in onwaarschijnlijke hints, want dan krijg je last van een tunnelvisie.

Nu zijn er bij mij verdacht:
Dick
Alex

En van Renate dacht ik dat zij verdacht kon zijn, maar ik heb haar later maar weer van het verdachtenlijstje afgevoerd.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_45068594
quote:
To every thing
turn, turn, turn
There is a season
turn, turn, turn
And a time
to every purpose under heaven
A time to be born
A time to die
A time to plant
A time to reap

A time to kill
A time to heal
A time to laugh
A time to weep

To every thing
turn, turn, turn
There is a season
turn, turn, turn
And a time
A to build up
A time to break down
A time to dance
A time to mourn
A time to cast away stones
A time to gather stones together

To every thing
turn, turn, turn
There is a season
turn, turn, turn
And a time
A time of love
A time of hate
A time of war
A time of peace
A time you may embrace
A time to refrain from embracing

To every thing
turn, turn, turn
There is a season
turn, turn, turn
And a time
A time to gain
A time to lose
A time to rend
A time to sew
A time for love
A time for hate
A time for peace
I swear it's not too late
Mogelijke verklaringen:
Dick: - Turn, Turn. tijdens het China Town spel, werd er rondgedraaid met die klinknagel en wie bleef er toen achter?
- The Byrds: fluiten, wat op een scheidsrechter kan slaan.
- Volgens wikipedia waren The Byrds een tegenhanger van de bekende Beatles. Dick droeg hier een shirt van.

Liesbeth:
A time of love
A time of hate
A time of war
A time of peace
----> Goede tijden Slechte tijden

Bovendien speelde zij het personage Daantje Mus
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:03:24 #282
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45069028
turn turn turn kan ook slaan op het draaien (van plaatjes) = Paul Rabbering
  Moderator zaterdag 6 januari 2007 @ 12:04:56 #283
42184 crew  DaMart
pi_45069051
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:03 schreef evert het volgende:
Of op het feit dat Eva probeerde de volgende afslag (turn) bij het motorblok om te draaien (turn) door verwarring te zaaien.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:13:02 #284
132411 Mr_Booze
pi_45069196
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:04 schreef DaMart het volgende:

[..]

Of op het feit dat Eva probeerde de volgende afslag (turn) bij het motorblok om te draaien (turn) door verwarring te zaaien.
Het kan in feite op alles slaan.

Muzikale hint brachten mij de vorige jaren ook niet verder.

Ik ga gewoon een lijstje bijhouden van mollenacties.
  Moderator zaterdag 6 januari 2007 @ 12:15:23 #285
42184 crew  DaMart
pi_45069256
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:13 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Dat wilde ik inderdaad even duidelijk maken!
pi_45069288
Klopt, het is alleen de kunst niet te moeilijk te denken. De meest voor de hand liggende optie is het ook.
pi_45069431
Alex is de Mol... Waarom?

De redactie van de Mol had iemand nodig om te ontvoeren voor het spel. Anders zou het spel niet gespeeld kunnen worden. Als eerste gingen ze naar Alex toe om te vragen of hij het wilde doen, met kans op een vrijstelling. Maar wat nou als de eerste kandidaat had geweigerd? Dan was voor de groep al meteen duidelijk geweest dat er iemand ontvoerd zou worden en dat het om een vrijstelling zou gaan. De radactie heeft nu dus op save gespeeld door de Mol te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vakkie_W op 06-01-2007 12:35:23 ]
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45069480
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:13 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Muzikale hint brachten mij de vorige jaren ook niet verder.

Ik ga gewoon een lijstje bijhouden van mollenacties.
Is er toevallig ook een topic over vorig jaar waar de hints terug werden gekeken toen bekent was wie de Mol was?
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45069599
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:25 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Is er toevallig ook een topic over vorig jaar waar de hints terug werden gekeken toen bekent was wie de Mol was?
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/144264
pi_45069625
quote:
Volgens wikipedia waren The Byrds een tegenhanger van de bekende Beatles
En Sander Lantinga was zo fan van de beatles toch?
Who knew?
pi_45069639
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:32 schreef washandje het volgende:

[..]

En Sander Lantinga was zo fan van de beatles toch?
Achteraf ja
pi_45069668
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:23 schreef Vakkie_W het volgende:
Alex is de Mol... Waarom?

De redactie van de Mol had iemand nodig om te ontvoeren voor het spel. Anders zou het spel niet gespeelt kunnen worden. Als eerste gingen ze naar Alex toe om te vragen of hij het wilde doen, met kans op een vrijstelling. Maar wat nou als de eerste kandidaat had geweigerd? Dan was voor de groep al meteen duidelijk geweest dat er iemand ontvoerd zou worden en dat het om een vrijstelling zou gaan. De radactie heeft nu dus op save gespeeld door de Mol te nemen.
Dit is echt een prima theorie .
pi_45070669
Ik neig naar Nadja of Renate. Maar Nadja ligt er misschien weer te veel voor de hand...

Renate wilde geen schoenen/bagage afgeven dus spekte zij de pot net, heeft het gehad over de gehaktballen, zette alles op Sander maar kwam wel door de 1e ronde, tijdens telefoon opnemen doet ze net alsof ze het niet verstaat en de koerier die het pakje komt brengen vraagt wie is de mol en zij reageert direct....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 januari 2007 @ 13:13:55 #294
862 Arcee
Look closer
pi_45070728
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:03 schreef evert het volgende:
evert

* Arcee zwaait even naar Fok!buuf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45070902
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:34 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dit is echt een prima theorie .
Nah, vind ik wel meevallen, t spelletje viel of stond niet met óf de kandidaten wisten dat er iemand ontvoerd ging worden..
én als iemand 'nee' had gezegd had diegene vast instructies gekregen hier niets over te zeggen, net zoals Sander bij zijn vertrek er even op gewezen werd door Karel dat hij verder niets mocht zeggen..
pi_45070979
* Vicky zwaait weer even terug naar d'r FokBuum

Hmm een theorie voor Alex:

Hij weet niet dat Thailand Siam heette. Karel de Graaff zei dat de mol het makkelijk had tijdens het 2e spel, die kon met zijn armen overelkaar zitten en even later zie je Alex met zijn armen over elkaar zitten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:22:55 #297
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45070989
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:13 schreef evert het volgende:

[..]

er zijn twee mensen en je noemt Alex, Dick en Menno......
Ja, komt doordat ik m'n bericht later heb aangepast (ivm Dick)
pi_45071091
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:16 schreef Mvnl het volgende:
Kwam het aantal vakjes van t sudoku-spel (of van 1 9e deel) toevallig overeen met het kamertje-ruilen-spel van vorig jaar... en zoja, wiens voorwerp lag nu in t vakje wat correspondeert met het vakje waar vorig jaar Milouschka's boekje in lag?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:38:23 #299
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45071439
Pfff.. als dat de aanwijzingen zijn, dan stop ik met kijken
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:20:51 #300
128056 MrManiak
pi_45072755
@MVNL: Nee.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:22:27 #301
128056 MrManiak
pi_45072797
Vol!
Mag ik in de TT van deel 4 staan, misschien?
Mijn (inte)r(e)views!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')