abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:29:50 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45003035
Hier verder .

Deeltje 1: Nick Cave and the bad seeds

En er komt een nieuwe dvd aan
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:25 schreef pdiscs het volgende:
Op 29 januari komt een nieuwe DVD uit:



THE ABATTOIR BLUES TOUR
Nick Cave & The Bad Seeds will release a live double DVD on January 29th 2007. The release features several songs from their Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus, in addition to an array of classic material. The two disc DVD contains footage of two live concerts: disc one is taken from the second of the bands’ three sold out Brixton Academy London shows filmed on 11th November 2004 during the “Abattoir Blues” European tour; the second disc offers excerpts from the Hammersmith Apollo show filmed on 7th June 2003 during the “Nocturama” tour. The DVDs also include all the promotional videos from the last two albums, plus special bonus behind the scenes footage shot by Bad Seeds guitarist Mick Harvey during the making of the “Bring It On” video.

Also available is a limited edition Deluxe Box containing the DVDs and a two CD set comprising of live recordings from various concert dates on the “Abattoir Blues” tour 2004. These recordings will also be available as digital downloads and as a two CD set exclusively from Mute Bank.

Nick Cave & The Bad Seeds are:
Nick Cave – vocals, piano
Martyn Casey – bass
Warren Ellis – violin, mandolin, bouzouki, flute
Mick Harvey – guitars, bouzouki
James Johnston – organ, guitar
Conway Savage – piano
Jim Sclavunos – drums, percussion
Thomas Wydler – drums, percussion
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:43:52 #2
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_45003485
Ik heb onlangs the road to god knows where gekocht!

nick cave is een held!

t to the v to the p!
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:10:30 #3
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_45010586
Joh, Nick Cave heeft gewoon een topic vol op Fok!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_45014995
Ik ben weer van de partij!
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:53:40 #5
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45015715
Die dvd ziet er mooi uit!
pi_45021013
Lijkt me wel een aardige DVD, maar waar is Blixa gebleven Hij was mijn held met zijn gitaar spel.

Ik heb Nick Cave gezien in 1984 in de Meervaart en in 1985 in Paradiso, onvergetenlijk!
Saint Huck en Knocking on Heavens Door, zo mooi

Ben helaas na Your Funeral, My Trial afgehaakt, ik heb nog wel Tender Pray en Henry's Dream op CD maar het rauwe was er wel vanaf

BTW heeft iemand ooit de docu van de VPRO gezien toen hij nog in Berlijn woonde?
Zal deze graag nog eens terug zien.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45057810
Trouwens ik weet niet of het al eerder is vermeld, maar liefhebbers van dit soort muziek moeten ook eens luisteren naar Crime + The City Solution.
De zanger Simon Bonney was eerder de zanger van The Boy's Next Door, toen Nick Cave de vocalen overnam werd het The Birthday Party.

Crime + The City Solution heeft hele goede cd's uitgebracht met vele (ex) Bad Seeds band leden oa Mick Harvey en Chrislo Haas.

Luister eens naar "Shine" of "Just South of Heaven" en geniet
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:48:19 #8
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_45068792
Iemand op Hyves vertelde dat hij de DVD al in zijn bezit had. Hij werkt voor een radiostation of zo, en heeft hem al eerder gehad.
pi_45097807
Nick Cave heeft een nieuw project Grinderman. Op Myspace hebben de heren een account waar een tweetal nummers te horen zijn.

http://www.myspace.com/grinderman
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:05:15 #10
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_45170672
Kent iemand dit album?


Blixa Bargeld, Nick Cave & Mick Harvey
To Have And To Hold
Release Date : Sep 04 2003

1. To Have And To Hold
2. Jungle Of Love
3. Candlelit Bedroom
4. Luther
5. House In The Jungle
6. Delerium
7. River At Night
8. Mourning Song - Raun Raun Theatre
9. Romantic Theme
10. Snow Vision
11. Rose
12. Clouds
13. Noah's Funeral
14. Flight
15. Kate Leaves
16. We're Coming The Riot
17. Murder
18. Red Dress
19. I Threw It All Away - Walker, Scott
20. To Have And To Hold
21. Gangster Bone - Keety General
pi_46831588
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:16 schreef Mr_Memory het volgende:
Lijkt me wel een aardige DVD, maar waar is Blixa gebleven Hij was mijn held met zijn gitaar spel.

Ik heb Nick Cave gezien in 1984 in de Meervaart en in 1985 in Paradiso, onvergetenlijk!
Saint Huck en Knocking on Heavens Door, zo mooi

Ben helaas na Your Funeral, My Trial afgehaakt, ik heb nog wel Tender Pray en Henry's Dream op CD maar het rauwe was er wel vanaf

BTW heeft iemand ooit de docu van de VPRO gezien toen hij nog in Berlijn woonde?
Zal deze graag nog eens terug zien.
Was dat Stranger in a strange town? Van Bram van Splunteren die hij op het einde zit te plagen .?

Grinderman, waar ik nu naar luister is zijn nieuwe project en dat is tamelijk rauw. Ik zag vorige week op de BBC een interview met zijn muziekanten: het soort zwaar bebaarde eind veertigers (a la Pieke Dassen) waar je op straat een kop soep voor wilt kopen.
Ik heb hem besteld, op 5 maart komt hij officieel uit, maar hij is al via de bekende kanalen te krijgen, met No pussy blues als hit-single.
pi_46832061
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:16 schreef Mr_Memory het volgende:
Lijkt me wel een aardige DVD, maar waar is Blixa gebleven Hij was mijn held met zijn gitaar spel.

Ik heb Nick Cave gezien in 1984 in de Meervaart en in 1985 in Paradiso, onvergetenlijk!
Saint Huck en Knocking on Heavens Door, zo mooi

Ben helaas na Your Funeral, My Trial afgehaakt, ik heb nog wel Tender Pray en Henry's Dream op CD maar het rauwe was er wel vanaf
.
Grinderman is wel niet zo rauw als bv de BP. Ik weet nog de schok van herkenning die ik had toen ik naar Fun House van de Stooges luisterde: Fantastisch! Daar hadden ze het dus vandaan, Nick the Stripper & Zoo music girl revisited!
pi_46841090
Grinderman is wel tof, Nick met een snor is ook tof
pi_46850528
Ik heb nu een paar keer geluisterd en hij is erg de moeite waard, en tekstueel ijzersterk.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:44:03 #15
162749 Spuit12
Heeft altijd het laatste woord
pi_46851212
Op welk album van Nick Cave & z'n Bad Seeds lijkt het een beetje? Want ik heb een paar albums (The Firstborn Is Dead, Henry's Dream, The Boatman's Call) en die verschillen onderling nogal.
pi_46867827
Tja, moeilijk te zeggen zo. Het heeft niet dezelfde rauwheid van de vroegere Cave, zoals het uitgebeende geluid van zijn eerste LP.
Het sluit toch meer aan bij de hardere nummers op de latere albums zou ik zo zeggen (bedenk dat ik het nog niet vaak geluisterd heb). Er staan iig geen gevoelige piano-ballads op
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:18:16 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_47061109
Heerlijk album van grinderman, pure rock, van het ruwste soort, maar toch zo aanstekelijk.

Nick Cave en warren ellis spelen voor het eerst elektrische gitaar. Bij elke andere groep zeg je dan, als dit maar goed afloopt, bij Nick Cave weet je gewoon dat er iets geniaals volgt.
pi_47062177
Kindamuzik heeft ook een aardige recensie: http://www.kindamuzik.net/recensie/grinderman/grinderman
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47606667
Hij is erg goed inderdaad hoor!

Paar fantastisch dynamische rocksongs en toch ook weer wat meer ingetogen schoonheid gaan hand in hand.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47606738
Grinderman is erg goed inderdaad.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_47607381
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:59 schreef Herodus het volgende:

[..]

Was dat Stranger in a strange town? Van Bram van Splunteren die hij op het einde zit te plagen .?
Yup
Ging die quasi ruzie op het eind niet over zijn drugs gebruik?

Ben nu wel benieuwd naar dit Grinderman project, klinkt veelbelovend iigv
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47639403
Ik vind Grinderman ook wel erg ok.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 01:04:36 #23
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_47698310
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:58 schreef Herodus het volgende:
Tja, moeilijk te zeggen zo. Het heeft niet dezelfde rauwheid van de vroegere Cave, zoals het uitgebeende geluid van zijn eerste LP.
Het sluit toch meer aan bij de hardere nummers op de latere albums zou ik zo zeggen (bedenk dat ik het nog niet vaak geluisterd heb). Er staan iig geen gevoelige piano-ballads op
Dat klinkt alsof ´t niet helemaal voor mij is weggelegd, aangezien ik over het algemeen het meest van de rustige nummers hou. Maar ik ga ´t zeker luisteren als ik terug in Nederland ben.

Kwam afgelopen week trouwens een gast tegen die de tapijten van Nick Cave schoonmaakt, die woonde in dezelfde stad (maar had nooit z´n muziek geluisterd, al ging hij dat nou op mijn aanraden toch maar eens doen...) Heb gezegd dat als ´ie Nick nog een keer spreekt dat hij moet zeggen dat we in Nederland weer op een concert wachten
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_47751134
Nou, zo ruig is het ook weer niet hoor. Sommige nummers zijn vrij hard gespeeld, maar over het algemeen is er altijd wel melodie te ontdekken vind ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47751994
Inderdaad, de meeste nummers rocken wel, maar hebben wel melodie, er staan toch ook wel prachtige rustige nummers op als Electric Alice.
pi_47801859
Ik zit nu Your Funeral... My Trial weer eens te beluisteren. Sommige songs hebben qua thematiek nog wel wat verwantschap met Grinderman valt me op.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_47802910
Na het album 1 keer geluisterd te hebben, moet ik zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben!

Grinderman rocks
Zo hoor ik Cave graag, hard, goor en meeslepend.

Het nummer Grinderman is echt top, klinkt inderdaad een beetje als het album Your Funeral... My Trial.

Een topper.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47967774
Best een rauwe plaat van Grinderman inderdaad, en dan staat er ineens zo'n juweeltje als Man In The Moon tussen. Dat is in korte tijd een van mijn favoriete Cave-nummers geworden.
A mind with a heart of it's own
pi_47967833
Woohooo Nick Cave topic...

Heb Grinderman ook gekocht, heerlijk bruut album zeg, zoals Nick vroeger was...
Nice.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_48066771
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:16 schreef DrMarten het volgende:
Best een rauwe plaat van Grinderman inderdaad, en dan staat er ineens zo'n juweeltje als Man In The Moon tussen. Dat is in korte tijd een van mijn favoriete Cave-nummers geworden.
Ik had er nog niet zoveel op gelet, maar wat een prachtig nummer!
Dank voor de opmerkzaamheid.
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:39:06 #31
11502 nipeng
The last ride is free
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:57:57 #32
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_49542523
Ik kwam per toeval deze link tegen. Lekker, zoveel kabaal. Daar kan de hele metal-scene nog wat van leren. Vooral qua metal-geluid dan.

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)asf?title=Grinderman - No Pussy Blues&author=Grinderman
  zondag 20 mei 2007 @ 10:56:50 #33
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_49562871
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:57 schreef wallofdolls het volgende:
Ik kwam per toeval deze link tegen. Lekker, zoveel kabaal. Daar kan de hele metal-scene nog wat van leren. Vooral qua metal-geluid dan.

http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)asf?title=Grinderman - No Pussy Blues&author=Grinderman
Link doet het niet.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:08:49 #34
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_49564513
Oh vaag, als ik er gewoon op klik doet ie t wel. Niet helemaal selecteren dus
pi_49709490
Luister de plaat van Grinderman nu regelmatig en vind hem toch wel briljant
Lekkere plaat voor op de fiets.
A mind with a heart of it's own
pi_49709785
Tvp
  zondag 23 september 2007 @ 12:51:41 #37
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_53402670
Gisteren is Nick Cave 50 jaar geworden.

Proficiat Abraham!
  zondag 23 september 2007 @ 15:55:14 #38
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53408009
Ik heb nog nooit Nick Cave gehoord.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53408362
quote:
Op zondag 23 september 2007 15:55 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb nog nooit Nick Cave gehoord.
Ga daar eens heel snel iets aan doen dan
A mind with a heart of it's own
pi_53410950
indeed
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_53411086
Nou, laat maar.
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:35:45 #42
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_54335140
Nick Cave & The Bad Seeds release their 14th studio album DIG, LAZARUS, DIG!!! on 3rd March 2008.

Produced by Nick Cave & The Bad Seeds and Nick Launay who worked with the band on their last album Abattoir Blues/ Lyre of Orpheus, the new album was recorded over the summer at State of the Ark Studios in Richmond and mixed by Nick Launay at British Grove in Chiswick.

DIG, LAZARUS, DIG!!! features artwork by British artists Tim Noble and Sue Webster.

Nick Cave & The Bad Seeds will announce single and tour news soon, and rest assured you will be the first to hear about it.
pi_54335935
Ik ben benieuwd
A mind with a heart of it's own
pi_54391847
Zo zeker weten, erg benieuwd naar dat nieuwe album, als het net zo'n juweeltje word als Abbatoir Blues / Lyre Of Orpheus dan... tja, weet niet wat ik dan doe, waarschijnlijk heel veel luisteren :p
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_54797182
Heeft iemand de muzien uit de film 'The Assassination of Jesse James...' gemaakt door Cave en Warren Eliis al gehoord? Ik heb het al een tijdje op HD staan, maar vergeet het telkens te beluisteren.
anonieme razernist
pi_54799394
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef placebeau het volgende:
Nick Cave & The Bad Seeds release their 14th studio album DIG, LAZARUS, DIG!!! on 3rd March 2008.

Produced by Nick Cave & The Bad Seeds and Nick Launay who worked with the band on their last album Abattoir Blues/ Lyre of Orpheus, the new album was recorded over the summer at State of the Ark Studios in Richmond and mixed by Nick Launay at British Grove in Chiswick.

DIG, LAZARUS, DIG!!! features artwork by British artists Tim Noble and Sue Webster.

Nick Cave & The Bad Seeds will announce single and tour news soon, and rest assured you will be the first to hear about it.
Waar haal je dit nieuwtje van?
pi_54803132
Toch jammer dat Grinderman geen tour doet.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 25 november 2007 @ 12:17:38 #48
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_54821541
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:28 schreef warpozio het volgende:

[..]

Waar haal je dit nieuwtje van?
dat weet ik niet meer, maar ik heb het wel al op studiobrussel ook gehoord.
pi_56291213
http://www.nickcaveandthebadseeds.com/

Hier is het nieuws te vinden plus het aardige titlenummer.
anonieme razernist
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:40:50 #50
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_56427409
quote:
Maandag 28 april geven Nick Cave and the Bad Seeds een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De voorverkoop voor dit concert begint zaterdag 2 februari.

Na zijn solo concerten in 2006, keert Nick Cave nu terug naar Nederland met zijn band the Bad Seeds. Nick Cave, vorig jaar opgenomen in de Australische Hall of Fame, wordt al jaren beschouwd als een van de betere songwriters van de laatste decennia. Met Nick Cave & the Bad Seeds, opgericht in 1984, bracht hij inmiddels dertien albums uit.

Op 1 maart verschijnt het nieuwe album ‘Dig, Lazarus, Dig!!!’, geïnspireerd op het Bijbelse verhaal van de wederopstanding van Lazarus uit de dood. Dit album is net als het alom bejubelde vorige album ‘Abatoir blues/The lyre of Orpheus’ geproduceerd door Nick Launay.

Nick Cave and the Bad Seeds speelden voor het laatst in Nederland op Lowlands 2005.
Bron: website Heineken Music Hall


Ik ben wel van plan weer te gaan! Ben erg benieuwd ook naar het nieuwe album, of het nog wel een beetje in de stijl is van de laatste albums van Nick Cave & the Bad Seeds (en niet zoals Grinderman weer terug naar dat eerdere rauwe gebeuren...)
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_56427562
De muziek van de film 'the assasination of Jesse james by the coward Bob Ford"is ook van Nick Cave en Warren Ellis en is best mooi en rustig. Cave doet ook mee in die film trouwens: hij heeft een klein rolletje als zanger/gitarist in een saloon.
anonieme razernist
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:01:06 #52
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_57019719
Iemand de nieuwe Cave al beluisterd? Hij komt 3 maart uit.

pi_57019887
Ik heb hem zondag al een paar keer beluisterd ja, maar ik kan nog niet echt zeggen wat ik er van vind . Wel een paar mooie nummers gehoord hoor, maar daaarna werd ik weer ziek en is er weinig blijven hangen...
anonieme razernist
pi_57080406
Ik vind het een erg sterk album. The Lyre of Orpheus wordt weliswaar niet overtroffen, maar toch is het album zeer goed. Het enige jammere is, wat mij betreft, dat het album voor mijn gevoel erg weinig samenhang heeft. De volgorde van de nummers klopt 'ergens' niet, ik kan er mijn vinger niet precies opleggen.

Desalniettemin een aanrader!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_57096466
Het mist een soort consistentie? Zover ben ik nog niet, maar als ik dat hoor moet ik aan The Mercy Seat denken: zwak en sterk wiseelen elkaar af en halen eigenlijk het geheel omlaag. Misschien hb ik dat ook wel met No more shall we part en Nocturama, die eigenlijk niet echt slecht waren, maar ik luister ze nooit meer, itt tot No more shall we part b.v.
Soms heb ik overigens wel wat moeite met Cave's religie-beleving: in de side-notes wordt er zelfs de skeptische held Houdini bijgehaalt die vanuit het hiernamaals kreunt: I don't know what it is but there is definitely something going on upstairs", terwijl het toch best een leuk nummer is...
anonieme razernist
pi_57101097
Met Nicks religie houd ik me niet echt bezig. Het ligt er in ieder geval niet dik genoeg op om me af te schrikken. Wat me wel opvalt aan het album is dat ik het al een keer of zes, zeven geluisterd heb zonder het compleet zat te worden. Want hoewel er mindere nummers tussenzitten is We Call Upon the Author bijvoorbeeld in zijn eentje al de aankoop van het album waard .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_57101530
Ik vind het wel een degelijk album zo als eerste indruk, heb hem inmiddels pas een of twee keer gehoord. Na een keertje of 10 kan ik denk ik een beter beeld vormen
More news from nowhere is momenteel wel een beetje mijn favo.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_57101942
More News From Nowhere staat inderdaad wel gelijk met We Call Upon the Author, maar toen ik dat bericht typte was ik We Call... toevallig aan het luisteren .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_57103385
Die springen er echt uit ja, in ieder geval qua toegangkelijkheid.

[ Bericht 21% gewijzigd door NoCigar op 02-03-2008 14:17:05 ]
anonieme razernist
  maandag 3 maart 2008 @ 18:01:54 #60
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57131190
Ik heb 'm besteld bij cd-wow, toch wel erg voordelig vaak met nieuwe cd's. Nu heb ik de laatste bestellingen geannuleerd omdat het te lang duurde, ik hoop dat het bij deze weer beter gaat (eigenlijk zou hij er gewoon morgen moeten zijn).

Ben in ieder geval erg benieuwd. En ben trotse bezitter van een kaartje voor het concert op 28-04.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_57131361
Hij lag hier net in de bus. Straks luisteren, the Gutter Twins zijn eerst aan de beurt.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_57131501
Nog niet geluisterd ..wel een clipje al gezien op youtube.
Kan niet wachten.
Grinderman is heel erg goed.
Iemand trouwens Der Himmel uber Berlin gezien?
  maandag 3 maart 2008 @ 23:01:01 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57139066
Hij staat in de luisterpaal. Eerste luistersessie, dus ik kan nog weinig zeggen...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:13:40 #64
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57149314
Ik dacht dat hij op tafel lag. Er lag een bubbeltjesenvelop, meestal zijn die voor mij en iets anders verwachtte ik eigenlijk niet. Maar er stond helaas een andere voorletter op (en de envelop was reeds geopend en geleegd). Ook nog geen bericht dat 'ie verzonden is trouwens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:06:44 #65
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57150418
quote:
We are writing to you regarding your order for: Dig, Lazarus, Dig by NICK CAVE & THE BAD SEEDS

We are currently awaiting stock of this title and hope to be able to dispatch this item to you on the 10/03/2008.
Kutwinkel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_57153441
Valt wel mee, (van gisteren):


Willen we u graag laten weten dat :
Dig, Lazarus, Dig (Limited Rigid Slipcase Edition) by NICK CAVE & THE BAD SEEDS verzonden is.

De levertijd voor dit product bedraagt maximaal 7 dagen.

Wij horen het graag als uw product na deze tijd nog niet aangekomen is.

Hiermee is uw order compleet.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice CD WOW!
anonieme razernist
pi_57153471
Vriend van me had hem vandaag in de winkel gekocht en koos voor een versie met een teksboekje en een erg lelijk t-shirt (die versie was 2 euro duurder.)
Ben benieuwd welke ik krijg.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 04-03-2008 19:55:34 ]
anonieme razernist
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:49:03 #68
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57153566
Ik had de normale editie besteld. Nu maar voor 2 tientjes in de winkel gekocht, maar ik heb 'm in ieder geval. Vorige keren hebben ze het gepresteerd om de verzending van een nieuwe cd 3 keer uit te stellen, daar ga ik niet op wachten.

Jammer dat ik dit vaak gebeurt de laatste tijd, ik vond het altijd een zeer fijne site.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:00:30 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57153741
Ik heb hem nu 1 keer geluisterd. Hij blijft niet zo hangen als het vorige album. Maar er staan wel een paar goede nummers op, zeker tegen het eind van de cd, zoals Jesus of the Moon en More News from Nowhere.
pi_57156486
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik had de normale editie besteld. Nu maar voor 2 tientjes in de winkel gekocht, maar ik heb 'm in ieder geval. Vorige keren hebben ze het gepresteerd om de verzending van een nieuwe cd 3 keer uit te stellen, daar ga ik niet op wachten.

Jammer dat ik dit vaak gebeurt de laatste tijd, ik vond het altijd een zeer fijne site.
Ik heb dat bijna altijd met CD Wow. Ik had tegelijkertijdmet DLD! ook Let Love in besteld: die bleken ze achteraf, nadat ik betaald had, toch eigenlijk niet te hebben.
anonieme razernist
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:28:15 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_57157256
Ook al een eerste luisterbeurt achter de rug.

Het leuke aan nick cave is dat elk album een unieke sfeer uitstraalt. Je hebt altijd iets nieuws in handen.

Maar ik moet hem nog verder tot me door laten dringen. Op 1 mei ga ik naar het optreden in vorst.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:41:54 #72
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57157634
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:57 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik heb dat bijna altijd met CD Wow. Ik had tegelijkertijdmet DLD! ook Let Love in besteld: die bleken ze achteraf, nadat ik betaald had, toch eigenlijk niet te hebben.
Erg jammer. In 2005 en 2006 bestelde ik er vrij vaak, en was ik altijd erg tevreden. Ergens in 2007 kregen ze wat juridisch gezeur ofzo, sindsdien ging het steeds slechter. De klantenservice is wel erg fijn, snel, correct, behulpzaam, maar ja, daar kom ik niet voor.

De cd ben ik nu voor de tweede keer aan het luisteren. En zoals al vaker gepost, het is moeilijk om er na 1 of anderhalve luisterbeurt iets over te zeggen. Een enkel nummer vind ik nu al erg sterk (titelsong, Lie down here), maar zo'n eerste indruk verandert vaak snel. Ik ben in ieder geval blij dat ik 'm heb, ook al kostte het wat meer.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:54:26 #73
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_57157987
Ben weer benieuwd. Het Grinderman uitstapje was vooral door het nummer 'No pussy blues' geslaagd te noemen!
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:58:06 #74
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57173212
Recensie van nrcnext, waar ook de cd te beluisteren is:

http://www.nrcnext.nl/uitenthuis/muziek/article960449.ece
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:53:58 #75
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57251769
Voor de geïnteresseerden: Morgen op Canvas/Ketnet om 20.55 Tom Barman in gesprek met Nick Cave.
pi_57300477
Yeaaah, ik ben ook in de HMH erbij. Nieuwe album is gaaf!
pi_57325569
Paar keer al zitten luisteren, Today's Lesson

Goed album over het algemeen alleen zit het einde me niet zo.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:42:11 #78
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_57325668
Lekker groovy sound heeft het album. Niet zijn beste, maar wel nog steeds op niveau, wat je van niet veel artiesten na 14 studioalbums kan zeggen.
pi_57377239
Ik ben ook lekker Lazarus aan het diggen momenteel.

Bij de eerste draaibeurt nog geen directe uitschieters ontdekt, maar het is allemaal prima luisterbaar. De echte gekte van vroeger is toch wel weg, ondanks dat ik dat in enkele recensies zag opduiken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57998869
Voor fans van Cave die ook andere bands willen beluisteren die door hem zijn beïnvloed of leden van The Bad Seeds hebben:

Gallon Drunk

www.gallondrunk.com

Dit is de band van James Johnston. Hij zingt, speelt gitaar, orgel en piano voor zijn band, waarin verder ook ruimte is voor saxofoon, trompet en banjo.

Een lekker rockend geluid dat her en der aan The Birthday Party doet denken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 16 april 2008 @ 10:37:03 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58083408
http://www.myspace.com/davegraney

Voorprogramma 28-04 in de HMH. Ook al staat op de site van de HMH nog dat er geen voorprogramma zal zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_58086624
Een voorprogramma? Hmm, ben ik nooit echt blij mee. Neemt weer zoveel tijd in beslag en ik moet ook nog met de trein terug .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_63240910
Ben een beetje Nick Cave aan het luisteren. Heb al een tijd, op aanraden van iemand, the Boatmans Call gehad. En kon er nooit echt helemaal inkomen vanwege de rare teksten, en het enigszins eentonige van de nummers. Maar, naarmate ik het meer hoor begin ik het erg vet, erg ambiant en erg inspirerend te vinden. Je moet er echt even inkomen! Nu wil ik wel eens wat meer werk van hem ontdekken, maar zag door de bomen het bos niet meer. Welke albums zijn echte aanraders? Let Love In schijnt een aanrader te zijn, Murder Ballads heb ik ook al gedeeltelijk (ben Cave leren kennen vanwege Where The Wild Roses Grow met Kylie, wat ik een geweldig nummer vind)...Maar meer weet ik niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_63249253
Ik zou geen Let Love In doen... Tenminste, afhankelijk van wat je mooi vindt. Als The Boatman's Call je erg aanspreekt, dan zou ik beginnen met bijvoorbeeld No More Shall We Part of Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus of The Good Son. De albums voor laatstgenoemde zijn toch wat "ruiger" en misschien spreekt dat je minder aan. Maar eigenlijk is alles wel de moeite waard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:26:41 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63249501
Hier en hier staat een interview met Nick Cave over Dig, Lazurus, Dig!, Grinderman, hoe telleurstellend Londen was de eerste keer en zijn nieuwste boek.
pi_63249644
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hier en hier staat een interview met Nick Cave over Dig, Lazurus, Dig!, Grinderman, hoe telleurstellend Londen was de eerste keer en zijn nieuwste boek.
Oe, straks maar eens kijken
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:35:59 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63249722
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:33 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oe, straks maar eens kijken
Ik heb ze ook maar even in mijn 'later lezen' lijstje gezeten, al hoef ik het niet te lezen, maar zo noemt die extensie het nu eenmaal.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_65330766
Mick Harvey verlaat the Bad Seeds
quote:
Mick Harvey verlaat Nick Cave & the Bad Seeds

(Novum) - Mick Harvey, een van de oprichters van Nick Cave & the Bad Seeds, heeft zijn vertrek aangekondigd. 'Wegens een keur aan persoonlijke en werkgerelateerde redenen' zegt de muzikant de band na 25 jaar vaarwel. "Ik ben er zeker van dat Nick een creatieve kracht blijft en dat dit het juiste moment is om mijn artistieke en leidinggevende rol over te dragen", stelt hij in een verklaring die via platenmaatschappij EMI is verspreid.

De 50-jarige muzikant richtte Nick Cave & the Bad Seeds in 1983 op met Nick Cave, die de zangpartijen voor zijn rekening nam. Harvey staat te boek als een zeer veelzijdig muzikant. Hij speelt onder meer gitaar, keyboard en drums. In de jaren dat hij met Cave speelde, bracht hij ook enkele soloalbums uit, waaronder 'Intoxicated man' (1995) en 'One man's treasure' (2005).

Nick Cave & the Bad Seeds bracht tussen 1984 en 2008 veertien studioalbums uit, waaronder het populaire 'Murder ballads', met daarop gastartiesten als Kylie Minogue en PJ Harvey. Begin vorig jaar verscheen het laatste album van de band, 'Dig, Lazarus, dig!!!'.

Cave blijft niet in zijn eentje achter. De band bestaat na het vertrek van Harvey uit in totaal zes muzikanten.
Bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_65332343
Zuur, maar dit schaadt de band niet zo zeer. Of zeg ik iets verkeerds nu?
pi_65332724
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:26 schreef emokid het volgende:
Zuur, maar dit schaadt de band niet zo zeer. Of zeg ik iets verkeerds nu?
Cave zal ongetwijfeld briljante muziek blijven maken, maar na het eerdere vertrek van Blixa Bargeld is dit wel een enorme aderlating voor The Bad Seeds. Jammer dat ie ermee ophoudt.
A mind with a heart of it's own
pi_65332730
Ach, de band heeft toch iedere plaat weer een totaal andere sound. Ze verliezen een getalenteerd musicus, maar ze redden het wel . Zolang Warren Ellis maar blijft, al is het maar voor zijn hele verschijning bij de liveshows!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:44:16 #92
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65341488
Erg jammer dit.
Blixa was een grotere aderlating, maar Mick was toch ook één van dé bad seeds.
pi_65342187
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:44 schreef Beregd het volgende:
Erg jammer dit.
Blixa was een grotere aderlating, maar Mick was toch ook één van dé bad seeds.
Nou, Mick Harvey was itt tot Bargeld wel een stuk meer verantwoordelijk voor het geluid.
anonieme razernist
pi_65349327
Wel erg jammer, sterke factor in het geheel. Zijn laatste soloplaat was redelijk interessant, ben benieuwd wat daar op kan volgen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72552203
Nick Cave 14 oktober in Carré Amsterdam.
quote:
Nick Cave
Exclusief in Carré
Nick Cave geeft dit jaar een exclusief optreden in Carré. Anders dan men gewend is, zal Nick Cave niet alleen muziek ten gehore brengen, maar ook voorlezen uit zijn nieuwe roman.

‘De dood van Bunny Munro’ is de tweede roman van Nick Cave. Het boek is kort geleden uitgebracht en verhaalt over de drankzuchtige en seksverslaafde handelsreiziger Bunny Munro die, na de zelfmoord van zijn vrouw, de zorg van zijn 9-jarig zoontje op zich moet nemen en begint aan een zwalkende roadtrip langs zuidkust van Engeland. Irvine Welsh (o.a. Trainspotting): ‘Stop Cormac McCarthy, Franz Kafka en Benny Hill samen in een strandhuisje en die zouden wel eens aan kunnen komen zetten met Bunny Munro.’

Nick Cave werd voor velen bekend als frontman van ‘The Birthday Party’, verkreeg meer commercieel succes met ‘zijn’ ‘Bad Seeds’ en startte in 2007 zijn nieuwe project ‘Grinderman’. Het laatste album van ‘ Nick Cave and the Bad Seeds’ is het uit 2008 afkomstige ‘Dig, Lazarus, Dig!!!’ dat wereldwijd een groot verkoopsucces was. Nick Cave werkte samen met o.a. PJ Harvey,en Kylie Minogue en schreef ook filmmuziek, gedichten en een eerdere roman.
Kaarten gaan tussen de 32,- en 49,- euro kosten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:58:12 #96
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_72801605
Ik heb de kaarten inmiddels binnen! Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:00:15 #97
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72801666
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:58 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb de kaarten inmiddels binnen! Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag geloven
  zaterdag 19 september 2009 @ 09:35:56 #98
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_72898954
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef Beregd het volgende:

[..]

een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag geloven
Ik verheug me er nu al op !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:18:55 #99
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_73731513
Het was in één woord: VET!
pi_74229948
Nick Cave, koning..Lig nu al 2 dagen ziek op bed..maar dan is zijn muziek toch wel erg sterk en ook Let Love In kan ik wel waarderen, errug goed
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_74240477
Haha...Ik postte dit een beetje uit een opwelling. Had nog niet zoveel muziek van hem geluisterd ofzo, maar ik ben nu door die post echt helemaal verkocht...Alles is nu de revue aan het passeren Let Love In is echt geniaal, en Boatman's Call vond ik al cool...maar nu is het helemaal geweldig! Ben nu alle albums aan het proberen. Geweldig, zeker omdat ze (zoals vaak in dit topic gezegd) allemaal net een iets andere ondertoon hebben. Zo uniek, zo geweldig. Zo duister.

Maar goed, naar zijn teksten luisteren kan ik nog niet..is mij stiekem nog allemaal wat te complex en zo. Iemand tips ofzo? Of een soort omschrijving wat de rode draad van elk album is?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:22:24 #102
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_74243252
Bij "Murder Ballads" laat zich die rode draad makkelijk raden, lijkt me.
pi_74244282
Onze grote christelijke God en zijn prachtige onvolmaakte schepping. Halleluja!
anonieme razernist
pi_74246199
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:22 schreef pdiscs het volgende:
Bij "Murder Ballads" laat zich die rode draad makkelijk raden, lijkt me.
Ja ok, daar had ik al wat minder moeite mee inderdaad Maar het is ook meer de tekst per nummer, ik vind het vaak toch moeilijk te verstaan. Gister zat ik vaak te luisteren met een lyrics site voor mijn neus, en zelfs toen had ik moeite
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 9 november 2009 @ 14:26:43 #105
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74540584
het cd-boekje van murder ballads leest als een roman. Geniaal
pi_74621862
Vraagje: Het lijkt me wel een beetje duidelijk wat jullie de beste albums van Nick Cave vinden, maar wat zijn zijn beste nummers??

Voorlopig val ik voor Hallelujah, Do You Love Me? en There Is A Kingdom...Red Right Hand is ook vet, en zo nog vele anderen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_74623535
Watching Alice, Oh My Lord, When I Came First To Town en deze uitvoering van Sad Waters:

  donderdag 12 november 2009 @ 09:03:29 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74625335
hangt er maar net vanaf in welke stemming je bent.

Live zijn papa won't leave you henry en tupelo wel hoogtepunten
  donderdag 12 november 2009 @ 14:04:07 #109
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_74633703
Lime tree arbor?
pi_75390944
Ben ook sinds kort Nick Cave aan het luisteren, eerst The boatman's call gedownload, was meteen verkocht.

Vanmiddag heb ik de opvolger No More Shall we Apart op de kop weten te tikken, tweedehands dat wel maar de prijs was maar 5 euro, dus dan kan er weinig misgaan .Vind het weer prachtig, zijn alle albums vergelijkbaar of verschilt de stijl per album?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 7 december 2009 @ 22:53:15 #111
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_75393243
Luister maar eens naar oudere albums, b.v. Let Love In, Murder Ballads, of nog eerdere albums.
pi_75395964
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:02 schreef Felagund het volgende:
Ben ook sinds kort Nick Cave aan het luisteren, eerst The boatman's call gedownload, was meteen verkocht.

Vanmiddag heb ik de opvolger No More Shall we Apart op de kop weten te tikken, tweedehands dat wel maar de prijs was maar 5 euro, dus dan kan er weinig misgaan .Vind het weer prachtig, zijn alle albums vergelijkbaar of verschilt de stijl per album?
Het verschilt echt enorm. Zijn vroegere werk en zijn heel nieuwe werk is veel ruiger. Maar inderdaad de albums No More Shall We Part, Boatman's Call, Murder Ballads, Abbatoir/Lyre van rond de eeuwwisseling en er nat na zijn een beetje van dezelfde setting. Vooral Let Love In vind ik een aanrader als je net wat ruiger wilt maar niet meteen té ruig, wat een geniaal album is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 08-12-2009 09:26:30 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:21:31 #113
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_75399536
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het verschilt echt enorm. Zijn vroegere werk en zijn heel nieuwe werk zijn veel ruiger. Maar inderdaad de albums No More Shall We Part, Boatman's Call, Murder Ballads, Abbatoir/Lyre van rond de eeuwwisseling en er nat na zijn een beetje van dezelfde setting. Vooral Let Love In vind ik een aanrader als je net wat ruiger wilt maar niet meteen té ruig, wat een geniaal album is dat.
Helemaal mee eensch!
  woensdag 30 december 2009 @ 23:51:55 #114
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_76245788
quote:
Birthday Party-gitarist Rowland S. Howard overleden

Uitgegeven: 30 december 2009 14:49
Laatst gewijzigd: 30 december 2009 18:06

AMSTERDAM - De Australische gitarist Rowland S. Howard is woensdagmorgen 30 december op 50-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van leverkanker

Dat meldt de Herald Sun op haar website. Howard maakte begin jaren tachtig met Nick Cave deel uit van de roemruchte rockband The Birthday Party.

Samen met Cave richtte hij in 1973 de band Boys Next Door op. Pas nadat de naam in 1980 werd veranderd in The Birthday Party werden ze echt bekend, ondermeer door klassieke platen als Prayers On Fire en Junkyard.

Vanaf 1987 tot in de jaren negentig speelde Howard in de band These Immortal Souls. Daarna maakte hij nog enkele solo-albums. Afgelopen oktober kwam zijn plaat Pop Crimes uit.

De geplande tournee kon daarna niet meer doorgaan: hij wachtte tevergeefs op een levertransplantatie.
RIP
pi_76246758
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:48 schreef Norrage het volgende:
Haha...Ik postte dit een beetje uit een opwelling. Had nog niet zoveel muziek van hem geluisterd ofzo, maar ik ben nu door die post echt helemaal verkocht...Alles is nu de revue aan het passeren Let Love In is echt geniaal, en Boatman's Call vond ik al cool...maar nu is het helemaal geweldig! Ben nu alle albums aan het proberen. Geweldig, zeker omdat ze (zoals vaak in dit topic gezegd) allemaal net een iets andere ondertoon hebben. Zo uniek, zo geweldig. Zo duister.

Maar goed, naar zijn teksten luisteren kan ik nog niet..is mij stiekem nog allemaal wat te complex en zo. Iemand tips ofzo? Of een soort omschrijving wat de rode draad van elk album is?
Luister vooral eens naar Brother, My Cup is Empty (op Henry's Dream), die tekst is schitterend. Of nu ja, schitterend... Bijzonder treffend in ieder geval. Er zit een soort wanhoop is die ik nog in geen ander nummer heb aangetroffen.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  donderdag 31 december 2009 @ 09:19:26 #116
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76253343
Leuk boek trouwens! Een begenadigd schrijver is hij ook.
pi_79023751
Iemand heeft Shane ook weer weten te reanimeren. Met Nick.




[ Bericht 5% gewijzigd door NoCigar op 13-03-2010 03:12:50 ]
anonieme razernist
pi_81882732
New Album
Grinderman will release their new studio album Grinderman 2 through Mute on 13th September (14th in North America on Anti). Grinderman 2 was recorded in 2009 at London's RAK, State of The Ark and Assault and Battery studios. Co-produced by Grinderman and Nick Launay, the album was mixed by Launay at London's British Grove in August 2009 and LA's Seedy Underbelly in April 2010.
anonieme razernist
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:26:28 #119
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_81883207
pi_81885937
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81892951
Yess!!!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:15:10 #122
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_81895574
Ha, nice. Ze zijn geweldig live, meneer Cave legt zelfs vijftigjarige mannen het zwijgen op alsof ze kleine kinderen zijn. Ben ook zeer benieuwd naar Grinderman 2. Ergens hoop ik op veel No Pussy Blues-achtige nummers, maar dingen als Vortex (bonusnummer op 't eerste album geloof ik, net als Chain of Flowers) zijn ook niet bepaald slecht:

  woensdag 26 mei 2010 @ 08:55:36 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_81907296
ik vind "grinderman" uberhaupt een van de beste "nick cave-albums", ben dus erg benieuwd.

Live was het inderdaadf ook erg tof. Luid vooral. Veel noise, maar alles strak georkestreerd door een bloednerveuze Cave.
pi_81907956
Kaarten voor Vredenburg gaan trouwens 42 euro kosten excl. servicekosten en gaan a.s. vrijdag in de verkoop via o.a. Ticketmaster en waarschijnlijk ook wel via de site van Vredenburg zelf.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81909504
Oh fuck, ik hoopte stiekem op een wonder maar ik zal alsnog rond de 40 euro moeten betalen.. Vooruit dan maar.
pi_81909840
Waar zie je dat trouwens? Kan het nergens vinden.
pi_81909898
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:29 schreef emokid het volgende:
Waar zie je dat trouwens? Kan het nergens vinden.
Hiero.

http://alternative.blog.n(...)an-concert-vredenbur
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81910119
Ah, bedankt. Is de Vredenburg trouwens goed te bereiken vanaf Centraal? Ben heel wat keren in Utrecht geweest voor een concert maar dit is nieuw.
pi_81910614
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:38 schreef emokid het volgende:
Ah, bedankt. Is de Vredenburg trouwens goed te bereiken vanaf Centraal? Ben heel wat keren in Utrecht geweest voor een concert maar dit is nieuw.
Gratisch met de bus!

http://www.vredenburg.nl/informatie/Gratis_met_de_bus_/
quote:
Gratis busvervoer naar Vredenburg Leidsche Rijn en Vredenburg Leeuwenbergh!
Vredenburg Utrecht en het GVU een hebben een overeenkomst gesloten, waarbij bezoekers van Vredenburg gratis gebruik kunnen maken van het GVU-busvervoer van en naar Vredenburg Leidsche Rijn en Vredenburg Leeuwenbergh.

Op vertoon van het Vredenburg entreebewijs kunnen bezoekers op de dag van het concert gratis reizen met de GVU-bussen. Voorwaarde is dat de kaart voorzien is van een GVU-logo. De lijnen 26, 28 en 39 stoppen bij de halte Vredenburg Leidsche Rijn en lijn 2 bij Vredenburg Leeuwenbergh. Klik hier voor een plattegrond (pdf) van het busstation van Utrecht met daarop de locatie van de opstaphaltes van deze lijnen.

Het ticket is vanaf drie uur voor aanvang van het concert geldig als vervoersbewijs. Bij concerten ’s avonds is het geldig tot en met de laatste dienst van die dag, bij concerten ’s middags is het geldig tot 4 uur na aanvangstijd van de voorstelling.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:34:38 #130
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81972850
Yeah.

M'n oom is Cave-fan, die wist van gekkigheid niet hoeveel smsjes hij binnen 3 minuten moest terugsturen toen ik hem hierop attendeerde (8 ofzo ).

Maar als ik morgen liquide ben zijn wij dus ook van de partij.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:37:14 #131
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81973290
quote:
Dit concert is niet in het "oude" Vredenburg (wordt momenteel verbouwd) maar in Vredenburg Leidsche Rijn (langs de A2).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:47:05 #133
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81973442
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:44 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dit concert is niet in het "oude" Vredenburg (wordt momenteel verbouwd) maar in Vredenburg Leidsche Rijn (langs de A2).
Oh, ik wist t namelijk ook niet, dus ik heb gewoon vredenburg ingetypt!
pi_82009956
Kaarten zijn nu al te bestellen via Ticketmaster maar ik wacht nog wel 10 minuten tot de site van Vredenburg ze ook in de verkoop gooit.
Bij Ticketmaster betaal je verdorie bijna 6,50 voor betaling met iDEAL en dan ook nog eens 3,50 extra voor een e-ticket of 6 euro per ticket voor postbezorging!

Edit:
Besteld bij Vredenburg!
Er kwam in totaal maar 3,50 euro aan kosten bij.
Kijk, zo kan het dus ook.

[ Bericht 22% gewijzigd door Felixa op 28-05-2010 10:00:42 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_84049078
28 oktober ook in de Oosterpoort - Groningen:

http://www.de-oosterpoort.nl/programma/grinderman
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_86311346
Overmorgen komt Grinderman 2 uit.

Zal die op de Luisterpaal komen?
What's it going to be then, eh?
pi_86313793
Shipped items:
1 x LCDSTUMM299
Grinderman - Grinderman 2 (Limited Deluxe Edition)

Koop ik weer eens een cd'tje.
anonieme razernist
pi_87461332
De nieuwe Grinderman is weer een goed album, al is het niet echt vernieuwend.

Nick Cave is trouwens beschuldigd van plagiaat:
http://www.oor.nl/news_details.asp?id=8642
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:22:20 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87463105
ik vind het lelijk tegenvallen, zeker omdat de eerste zo'n koningsalbum was, deze is echt maar een afkooksel.
pi_87795406
Fantastisch optreden gisteren! _O_

Hier de recensie van oor.nl (alleen de link om niet te spoileren voor de mensen die nog naar Groningen gaan.)

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1485
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:25:01 #141
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88105304
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:34 schreef Felixa het volgende:
Fantastisch optreden gisteren! _O_
In Groningen gister ook!
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_89981475
Ik hoorde in Harry Potter 7a een liedje was later O Children bleek te zijn: wat een prachtig nummer, er zit zóveel gevoel in! Toen ging ik een beetje Youtuben en ik bleek een nummer van ze te kennen, die met Kylie Minogue, ook een mooi nummer. En nu heb ik Carry Me opstaan, en na 10 seconden was ik al verkocht, nog zo'n lied met enorm veel gevoel erin, ik kreeg er gewoon kriebels van. Ik wil MEER! :D
pi_89981551
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:54 schreef Dail het volgende:
Ik hoorde in Harry Potter 7a een liedje was later O Children bleek te zijn: wat een prachtig nummer, er zit zóveel gevoel in! Toen ging ik een beetje Youtuben en ik bleek een nummer van ze te kennen, die met Kylie Minogue, ook een mooi nummer. En nu heb ik Carry Me opstaan, en na 10 seconden was ik al verkocht, nog zo'n lied met enorm veel gevoel erin, ik kreeg er gewoon kriebels van. Ik wil MEER! :D
Krijg Murder Ballads en Lyre of Orpheus dan maar snel in je bezit, daar staan die nummers op en die andere nummers zijn net zo goed!! En lees anders de rest van de posts in dit topic maar voor andere tips :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_89983307
Vergeet As I Sat Sadly By Her Side niet, geweldige teksten :P
Ach, wat lul ik, zijn hele repertoire is briljant :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_89984328
Hee en Nick Cave en de slechte zaadjes topic! nice
  donderdag 16 december 2010 @ 00:03:08 #146
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_89984743
Wat een heerlijke plaat is Grinderman 2 toch.

White Lunar is ook wel een aanradertje, van de heren Cave en Ellis.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_89984831
Even een tip voor de mensen in dit topic trouwens: De vrouwelijke Nick Cave, PJ Harvey, staat 31 Mei in Paradiso! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_89985243
Wertk Cave nog steeds van 9 tot 5 trouwens?
pi_89995612
Grinderman staat in mei op Primavera in Barcelona! :s)
pi_89997258
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:18 schreef Nemephis het volgende:
Wertk Cave nog steeds van 9 tot 5 trouwens?
Ik las laatst ergens dat hij na de Grindermantour inderdaad gewoon tijdens kantooruren achter zijn bureau gaat zitten en de hele dag muziek schrijven tot er een nieuw album is. Vreemde aanpak, eigenlijk. Anderzijds beweert hij wel dat hij in 5 minuten het beste liefdesliedje dat je ooit gehoord hebt kan schrijven.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:44:43 #151
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_90002585
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:47 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik las laatst ergens dat hij na de Grindermantour inderdaad gewoon tijdens kantooruren achter zijn bureau gaat zitten en de hele dag muziek schrijven tot er een nieuw album is. Vreemde aanpak, eigenlijk. Anderzijds beweert hij wel dat hij in 5 minuten het beste liefdesliedje dat je ooit gehoord hebt kan schrijven.
Sja. Whatever works.

Het levert in elk geval prima songs op.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zondag 11 december 2011 @ 18:23:43 #152
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105461642
Grinderman calls it quits.

http://www.messandnoise.com/news/4390855
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 18:50:31 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105462623
Dan komt er vast wel weer een bad seeds plaat :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_105462787
Inderdaad, of een ander leuk projectje.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_105463527
Ik ga Dirty Three zien op Primavera volgend jaar. Erg benieuwd naar. Dat ze stoppen met Grinderman kan alleen maar goeds betekenen.
pi_105561550
quote:
Ergens wel jammer, maar er komt inderdaad vast iets anders voor in de plaats. Of gewoon weer een good ol' Bad Seeds plaat.
What's it going to be then, eh?
pi_114575340
Even helemaal Abbatoir Blues/ Lyre of Orpheus platgedraaid de laatste dagen. wat een album zeg O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114587841
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef Norrage het volgende:
Even helemaal Abbatoir Blues/ Lyre of Orpheus platgedraaid de laatste dagen. wat een album zeg O+
Ik heb een tijdje geleden zo'n live dvd van die tour binnengehaald en heel veel bekeken op mijn computer: koortje, enorm podium, grote band, mooie zaal, bevlogen optreden: perfect.
anonieme razernist
pi_114596244
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:07 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden zo'n live dvd van die tour binnengehaald en heel veel bekeken op mijn computer: koortje, enorm podium, grote band, mooie zaal, bevlogen optreden: perfect.
Volgens mij heb ik die ooit eens gekocht, maar uitgeleend. Nooit meer terug gehad ;(
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 10:44:24 #160
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_114597408
Ik had een zeer voorzichting gemaakt in het boek van Nick Cave. :@

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:47:25 #161
67089 Gillingham
The horror...
pi_114597481
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:44 schreef belsen het volgende:
Ik had een zeer voorzichting gemaakt in het boek van Nick Cave. :@

[ afbeelding ]
Wat heb je gedaan?

The Death of Bunny Munro is een vermakelijk boek, trouwens. :)
What's it going to be then, eh?
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 10:56:58 #162
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_114597749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan?

The Death of Bunny Munro is een vermakelijk boek, trouwens. :)
Zeer voorzichtig begin gemaakt... :@

Verder dan drie bladzijden ben ik nog niet, hoor. Ik ben wel benieuwd.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_114597788
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:56 schreef belsen het volgende:

[..]

Zeer voorzichtig begin gemaakt... :@

Verder dan drie bladzijden ben ik nog niet, hoor. Ik ben wel benieuwd.
Mag ik dan voorzichtig vragen waarom je de Nederlandse versie van het boek hebt?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_114604953
Ey, die heb ik als app op mijn IPad. Kost een tientje, krijg je het boek plus een voorgelezen versie door de heer Cave zelf. Moet er nog altijd eens meer dan drie bladzijden uit lezen na anderhalf jaar. Het lijkt me eigenlijk wel eenvoudig te lezen, maar ik kom er maar niet toe en vergeet het dan weer etcenz.
anonieme razernist
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:36:46 #165
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_114613284
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:58 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Mag ik dan voorzichtig vragen waarom je de Nederlandse versie van het boek hebt?
heb ik ook. prima vertaling.
pi_114613739
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:36 schreef Beregd het volgende:

[..]

heb ik ook. prima vertaling.
Ik vind Cave zijn teksten beter tot zijn recht komen in het Engels, Nederlands doet hem in mijn mening niet genoeg recht aan.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118087563
Nick heeft samen met Warren Ellis de soundtrack bij de film Lawless verzorgd en die mag er, met gastbijdragen van o.a. Mark Lanegan, Emmylou Harris en Willie Nelson, zeker wezen. Doet qua sfeer een beetje denken aan O Brother Where Art Thou, beetje ouderwetse country, folk en blues.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119668692
quote:
Nick Cave and the Bad Seeds Announce New Album, Push the Sky Away

Nick Cave and the Bad Seeds have announced details of their 15th (!) studio album: Push the Sky Away will be released in February (18 in the UK, U.S. date TBA). That's the artwork above. The first single to be taken from the follow-up to 2008's Dig!!! Lazarus Dig!!!, "We No Who U R", will be available from December 3. Watch a tense trailer for the album below, featuring footage of the band recording. "This is one of those nasty ballads!" Cave exclaims at one point.

Push the Sky Away is, according to a release, the most "subtly beautiful" of all the Bad Seeds' albums. It was produced by Nick Launay and recorded at La Fabrique, a studio ensconsed within a 19th century mansion in south France. "Well, if I were to use that threadbare metaphor of albums being like children, then Push the Sky Away is the ghost-baby in the incubator and Warren's [Ellis] loops are its tiny, trembling heart-beat," wrote Cave.
The Bad Seeds are Warren Ellis, Martyn Casey, Thomas Wydler, Jim Sclavunos, and Conway Savage. Check out the album's tracklist below, followed by the trailer.

Push the Sky Away

1. We No Who U R
2. Wide Lovely Eyes
3. Water's Edge
4. Jubilee Street
5. Mermaids
6. We Real Cool
7. Finishing Jubilee Street
8. Higgs Boson Blues
9. Push The Sky Away

Pitchfork
Woohooooooo! *O*
pi_119668720
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119668769
Dat is al vrij snel ook.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_119668917
Ah, een nieuw album. Nice!

Heb laatst de film 'The assasination of Jesse James by the coward Robert Ford' gezien, drie keer raden wie daarvoor de muziek heeft geschreven.
pi_119669093
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:57 schreef Nemephis het volgende:
Ah, een nieuw album. Nice!

Heb laatst de film 'The assasination of Jesse James by the coward Robert Ford' gezien, drie keer raden wie daarvoor de muziek heeft geschreven.
Nick Cave samen met Warren Ellis toch? Ik ken alleen de soundtrack, film nog niet gezien.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:23:33 #173
67089 Gillingham
The horror...
pi_119686092
Goed nieuws! Ben ook wel meer toe aan een Bad Seeds album dan aan nog een Grinderman.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:03 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nick Cave samen met Warren Ellis toch? Ik ken alleen de soundtrack, film nog niet gezien.
Die film is zeker een aanrader.
What's it going to be then, eh?
pi_119699089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:03 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nick Cave samen met Warren Ellis toch? Ik ken alleen de soundtrack, film nog niet gezien.
Het is een heerlijke trage western (moet je wel een beetje van houden) waar de muziek uitstekend bij past.
pi_119700399
quote:
2s.gif Op woensdag 28 november 2012 01:40 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Het is een heerlijke trage western (moet je wel een beetje van houden) waar de muziek uitstekend bij past.
Westerns zijn allemaal traag, dat maakt ze zo geweldig O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119701577
Ben de laatste tijd weer veel Nick Cave aan het luisteren, man man man die vent schrijft goede muziek.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:44:24 #177
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_119765334
Nieuw album Nick Cave & The Bad Seeds in aantocht

Op 18 februari 2013 verschijnt 'Push the Sky Away', het nieuwe album van Nick Cave & The Bad Seeds, dat al meer dan vier jaar op zich liet wachten.

pi_119789061
Goeie hoes!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119793274
Oew, leuk *O*
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_119793722
Al bekend wat voor een album?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_119797143
Vorige pagina staat meer info over het nieuwe album.
pi_119808589
Dan maar hopen dat hij ook weer gaat touren met het nieuwe album.
pi_120001361
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:57 schreef Nemephis het volgende:
Ah, een nieuw album. Nice!

Heb laatst de film 'The assasination of Jesse James by the coward Robert Ford' gezien, drie keer raden wie daarvoor de muziek heeft geschreven.

deze vind ik zo mooi _O_
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_120001823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:04 schreef Basp1 het volgende:
Dan maar hopen dat hij ook weer gaat touren met het nieuwe album.
Tourt hij normaal ook door Nederland?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 17:12:43 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120002001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:05 schreef methodmich het volgende:
Goeie hoes!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120003203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:08 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Tourt hij normaal ook door Nederland?
Sommige tours wel, sommige niet :D

Ik kan het niet voorspellen als het aan mij ligt komt hij naar 013, kan ik er tenminste kruipend naar toe. :+
Maar op werchter mag hij ook wel komen daarvan zijn de kaartjes ook al binnen.
pi_120004221
Gaat er iemand de extra special limited edition kopen? Slechts 90 pond.
anonieme razernist
  donderdag 6 december 2012 @ 19:34:52 #189
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120007930
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:11 schreef NoCigar het volgende:
Gaat er iemand de extra special limited edition kopen? Slechts 90 pond.
wel erg duur

wat is er zo extra special aan?
pi_120023558
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:34 schreef Beregd het volgende:

[..]

wel erg duur

wat is er zo extra special aan?
Geen geld! Hij heet trouwens Super de luxe box set, ik wist het allemaal even niet meer, en ik hoef hem ook niet trouwens, maar voor de liefhebber is het vast leuk:

[Super Deluxe Box Set]

Made to order super deluxe box set. Contents encased in linen bound lift-off lid box as shown.



Ever wanted to know how a song comes about? The very special notebook in this bespoke box set is an anatomy of the album, song by song. The multitude of written notes are painstakingly reproduced, a detailed dissection of each song, an autopsy with a runaway scalpel; dozens of unused verses, alternate song titles, rants and screeds, embarrassing digressions, photographs, drawings and scribbles that in a sane world should never see the light of day. Here Nick gives the listener an unprecedented insight into the mania of the songwriting process.



Includes:

CD Album and vinyl album [180gm Heavyweight Vinyl]
DVD with specially created visuals by artists Iain Forsyth & Jane Pollard
2 x exclusive 7" vinyls containing non album bonus tracks
Exclusive 120-page replica of Nick Cave's handwritten, hand stamped and hand glued notebooks
Numbered certificate of authenticity signed by Nick Cave (original signature limited to first 300 orders)
Exclusive liner notes



Digital download of the track We No Who U R, delivered to your 'My Account' area instantly upon purchase.

Digital album delivered by e-mail 18 February 2013.
The box set will be delivered April 2013.
anonieme razernist
  vrijdag 7 december 2012 @ 06:26:04 #191
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120024725
klinkt idd nog wel aardig :) maar goed, het is crisis...
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:36:57 #192
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_120027022
Ik denk dat ik die wel ga kopen, ja.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:48:20 #193
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_120027307
quote:
YOUR ORDER HAS BEEN RECEIVED
En ook gelijk maar gedaan.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_120066524
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 06:26 schreef Beregd het volgende:
klinkt idd nog wel aardig :) maar goed, het is crisis...
Mwa, ja, maar die 'vinyl' troep hoef ik niet. Ik zou er serieus over nadenken als dat er niet bijzat. En dan maar hopen dat je bij de eerste 300 zit, which seems unlikely. Dus maar gewoon de 'special edition' besteld, en eigenlijk een beetje spijt van: die is hier vast ook gewoon te koop zonde zes pond vervoerskosten.
Het eerste nummer - we no who U R- dat je gereleased is klinkt nogal erg Boatmanscall-achtig. Heeft er weer iemand het uitgemaakt met arme Nick?
Hier te beluisteren http://www.nickcave.com/.
anonieme razernist
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:07:26 #195
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120071782
"Higgs Boson Blues"

leuke songtitel :D
pi_121548667
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121549204
Man, wat een heerlijk nummer! _O_
pi_122509853
Heb de limited edition, hij is erg gaaf!

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122510224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:25 schreef methodmich het volgende:
Heb de limited edition, hij is erg gaaf!

[ afbeelding ]
Die zou toch volgens een paar postings hier boven pas over enkele maanden uitkomen. :?
pi_122510314
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die zou toch volgens een paar postings hier boven pas over enkele maanden uitkomen. :?
Komt uit het buitenland.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122510360
OOoeh, het is dus al online te vinden *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122526233
Ok hij staat aan. Maar 9 nummers :o Maar wel een paar lange :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122562309
Het is wel echt een goede plaat hoor. Mermaids vind ik mooi.

En het boekwerk is ook fraai. Fijne aanschaf. Alleen de DVD moet ik nog kijken. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122566455
Ik weet nog niet wat ik ervan vind, vooralsnog vind ik het een saai, erg rustig album. Maar het is vast een groeibriljantje :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122602332
Ik denk dat je hem moet laten groeien. Doet me nog het meest denken aan The Boatman's Call tot nu toe trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:33:30 #206
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_122602724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die zou toch volgens een paar postings hier boven pas over enkele maanden uitkomen. :?
Dat is de vinylbox, die komt in april. Dit is toch "gewoon" de cd boxset met dvd?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_122603289
Ja, dit is de CD met DVD in deluxe uitvoering.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:33:25 #208
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_122614801
Ik moet nog maar even geduld opbrengen. Tegen die tijd ben ik vast weer vergeten dat ik deze box nog krijg, dus is het een aangename verrassing. ;)
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_122621398
Ik moet er aan wennen, heb 'm nu twee keer gehoord maar weet nog niet precies wat ik er nu van vind. Het is toch weer een ander geluid, dat vind ik wel knap van Cave en co.
pi_122625106
Ik vind hem tot nu toe prima. Minder toegankelijk, inderdaad, en behoorlijk melancholisch. Het lijkt wel (denkend aan de door hen samen gecomponeerde filmmuziek) of de Warren Ellis invloed groter is geworden, en die van Mick Harvey natuurlijk kleiner.
, niet per se positief. Sommige stukken zijn meer soundscapes, daarin onderscheidt het zich van the Boatmans call in ieder geval. Ik vind de zeggingskracht er tot nu toe niet minder op geworden. (ik ben halverwege)

[ Bericht 8% gewijzigd door NoCigar op 08-02-2013 01:45:57 ]
anonieme razernist
pi_122632907
Nu zo met mijn headphones op op werk klinkt het toch wel erg fijn. Vooral Jubilee Street en Higgs Boson Blues :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122636894
Mijn favoriet is tot nu toe Water's Edge, hoewel Mermaids en Jubilee Street ook tof zijn!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122638653
https://apps.flteam.de/nickcave/mobile/?track=

Het album is hier ook alvast online te beluisteren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 14:38:34 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_122638669
Staat ook op de luisterpaal
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_122660912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:50 schreef methodmich het volgende:
Mijn favoriet is tot nu toe Water's Edge, hoewel Mermaids en Jubilee Street ook tof zijn!
Ik vind Water's Edge verlopig misschien wel het minste nummer :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:48:25 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_122662777
Heel aardig op eerste gehoor. Maar te vroeg om een oordeel te geven. Jubilee Street vond ik al een tof nummer en is voorlopig nog steeds mijn favoriet.
What's it going to be then, eh?
pi_122669776
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:08 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind Water's Edge verlopig misschien wel het minste nummer :o
Ja? Grappig. Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122670590
Het is écht een koptelefoon album zeg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122795014
Ze komen 17 november naar de HMH. Kaarten gaan donderdag in de voorverkoop!
pi_122795268
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Ze komen 17 november naar de HMH. Kaarten gaan donderdag in de voorverkoop!
Jaaa!! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_122795548
Tof dat ze komen. Wil er best heen, maar eerst op Primavera kijken.
pi_122796648
50 Euro ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122796668
Maar dat ga ik wel doen hoor. HMH is goede zaal ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122841636
In OOR kreeg de nieuwe plaat donders lovende kritieken, voor wat het waard is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122843344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:42 schreef methodmich het volgende:
In OOR kreeg de nieuwe plaat donders lovende kritieken, voor wat het waard is.
En vijf sterren in de Volkskrant.
anonieme razernist
pi_122845029
Oor is over alles positief. VK neem ik serieuzer :) maar in dit geval is iedereen lyrisch :)

Ik vind het album iig steeds beter, doet me om een of andere reden aan de nieuwe Dylan denken :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122846191
Net geluisterd en ik vind hem weer fijn :)
A mind with a heart of it's own
pi_122847171
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:44 schreef Norrage het volgende:
Oor is over alles positief. VK neem ik serieuzer :)
Doet Cave toch goed, net als die wereldplaat van Anne Soldaat 5 sterren krijgen. ;)
pi_122848095
quote:
10s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Doet Cave toch goed, net als die wereldplaat van Anne Soldaat 5 sterren krijgen. ;)
_O-
pi_122848634
quote:
10s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:19 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Doet Cave toch goed, net als die wereldplaat van Anne Soldaat 5 sterren krijgen. ;)
Ik neem recensies over niet Nederlandse artiesten van de VK serieus. Mijn god zeg :') Die Anne Soldaat recensie :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 14 februari 2013 @ 11:28:50 #231
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_122864507
17 November in de bierhal.

Je kan gelijk kaarten kopen.

http://tickets.nickcave.c(...)ualItem.html?ID=1403
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_122864699
Is wel een prettig nieuw album. Hem hem een paar keer gehoord en hij ligt me nu al beter dan de Lyre of Orpheus of Lazarus. :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_122864725
Ik wilde ook al kaarten bestellen, maar wij moeten er 5 hebben en je kunt er maar 4 kopen.
Ik doe het morgen wel gewoon via Ticketmaster, zo'n vaart zal het niet lopen. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_122906487
Nu weet ik waarom ik Higgs Boson Blues zo goed vind :o het is wel erg goed vergelijkbaar met On The Beach _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 12:27:07 #235
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_122909637


Wow, wat een prachtige voorkant. :o
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_122916081
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:46 schreef Norrage het volgende:
Nu weet ik waarom ik Higgs Boson Blues zo goed vind :o het is wel erg goed vergelijkbaar met On The Beach _O_
Ah, merci, dat is 'm. Ik zat ook al te puzzelen waar het me aan deed denken! :)
pi_122916639
Jezus, ik vind ¤50 excl. wel erg duur eerlijk gezegd. Was het niet tussen de 30-40 vorige keer in HMH? Of verzin ik dit nu..

Heb trouwens alleen nog maar Grinderman gezien live en dat pakte mij niet echt, ondanks dat ik groot fan ben van de platen. Dirty Three was wel weer briljant live. Voor zover zijprojecten. Binnenkort voor het eerst de Bad Seeds zien, ben benieuwd.
pi_122917342
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:39 schreef emokid het volgende:
Jezus, ik vind ¤50 excl. wel erg duur eerlijk gezegd. Was het niet tussen de 30-40 vorige keer in HMH? Of verzin ik dit nu..

Heb trouwens alleen nog maar Grinderman gezien live en dat pakte mij niet echt, ondanks dat ik groot fan ben van de platen. Dirty Three was wel weer briljant live. Voor zover zijprojecten. Binnenkort voor het eerst de Bad Seeds zien, ben benieuwd.
Heb even in mijn bak met concertkaartjes zitten wroeten en vond dit:
Grinderman - Utrecht - 2010: EUR 42,-
Nick Cave and the Bad Seeds - HMH - 2004: EUR 39,-
Nick Cave and the Bad Seeds - HMH - 2003: EUR 36,-
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_122917455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:56 schreef Felixa het volgende:

[..]

Heb even in mijn bak met concertkaartjes zitten wroeten en vond dit:
Grinderman - Utrecht - 2010: EUR 42,-
Nick Cave and the Bad Seeds - HMH - 2004: EUR 39,-
Nick Cave and the Bad Seeds - HMH - 2003: EUR 36,-
Ah, alright. Die van 2004 is té lang geleden denk ik om te vergelijken. Denk dat ik in de war ben met de prijs van Grinderman. Daar was ik overigens niet bij, ook hen zag ik op een festival.
pi_122919784
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 10:46 schreef Norrage het volgende:
Nu weet ik waarom ik Higgs Boson Blues zo goed vind :o het is wel erg goed vergelijkbaar met On The Beach _O_
Wat is dat, ik ken alleen dat nummer van Chris Rea of Deburgh.
anonieme razernist
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:57:38 #241
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_122922016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:59 schreef emokid het volgende:

[..]

Ah, alright. Die van 2004 is té lang geleden denk ik om te vergelijken. Denk dat ik in de war ben met de prijs van Grinderman. Daar was ik overigens niet bij, ook hen zag ik op een festival.
In 2008 kostte het volgens mij ook al 50 euro.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_122922450
Oh ja, 2008! Ook nog even het kaartje opgezocht. Dat was EUR 45,- excl. servicekosten.
Dus dat ligt allemaal wel aardig in lijn met elkaar.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_122922528
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Wat is dat, ik ken alleen dat nummer van Chris Rea of Deburgh.
_O_

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122934744
Wow, concert in de HMH is nu al uitverkocht! :o
Dacht wel dat het uiteindelijk zou uitverkopen, maar niet binnen een dag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 15 februari 2013 @ 22:46:03 #245
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_122934925
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:42 schreef Felixa het volgende:
Wow, concert in de HMH is nu al uitverkocht! :o
Dacht wel dat het uiteindelijk zou uitverkopen, maar niet binnen een dag.
Idd, niet verwacht. Netjes :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_122934996
:o
Wat? Ik dacht dat de verkoop pas morgen open ging :o dat is al de 2e keer deze week dat iets uitverkoopt op een dag dat ik dacht dat de vvk nog niet eens open was gegaan :o :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122935070
Toe maar, heb ik toch te lang getwijfeld deze keer. Ik had wel iets meer speling verwacht. Zonde.
pi_122935808
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Toe maar, heb ik toch te lang getwijfeld deze keer. Ik had wel iets meer speling verwacht. Zonde.
Ja godver. Ik wilde morgenochtend bestellen...omdat ik nog wat vrienden moest overhalen...maar goed...kansloos ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122937059
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja godver. Ik wilde morgenochtend bestellen...omdat ik nog wat vrienden moest overhalen...maar goed...kansloos ;(
Same here... mooi klote :(
Zou er kans zijn dat er nog een concert bij komt vanwege veel vraag ernaar?
pi_122937144
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:27 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Same here... mooi klote :(
Zou er kans zijn dat er nog een concert bij komt vanwege veel vraag ernaar?
Denk het niet. Dag later spelen ze in Antwerpen. Enige kans is dat dag eerder een concert wordt ingelast, maar dat is niet zo heel gebruikelijk, toch?
pi_122937185
Het enige realistische (enigszins realistische) is dat ze het naar een groter podium gooien. Ziggo Dome ofzo, is toch naast de HMH...Of naar Ahoy. En dan wil ik al niet meer gaan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122937244
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:27 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Same here... mooi klote :(
Zou er kans zijn dat er nog een concert bij komt vanwege veel vraag ernaar?
Denk het niet, dan zou hij 5 dagen achter elkaar moeten spelen. Dat doet bijna niemand. En al helemaal niet op zijn leeftijd. :7
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_122937252
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:30 schreef Norrage het volgende:
Het enige realistische (enigszins realistische) is dat ze het naar een groter podium gooien. Ziggo Dome ofzo, is toch naast de HMH...Of naar Ahoy. En dan wil ik al niet meer gaan.
Godverdomme, dan word je me een partij genaaid, als ze 't verplaatsen naar Ahoy. _O-
pi_122937456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:31 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Godverdomme, dan word je me een partij genaaid, als ze 't verplaatsen naar Ahoy. _O-
Ziggo Dome klinkt nog wel enigszins realistisch, maar dat is toch denk ik net een maatje te groot voor hem. Maar het zou me niet verbazen als ze wel iets willen doen. Niemand had verwacht dat het zo snel zou uitverkopen?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122941687
quote:
Ach, die LP ken ik niet van Neil. Maar het lijkt er inderdaad op,
anonieme razernist
  maandag 18 februari 2013 @ 20:31:33 #256
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_123045380
geniaal nieuw album _O_ echt. En weer helemaal zichzelf heruitgevonden. Doet bij momenten denken aan scott walker O+
pi_123068587
Ik kende Nick Cave nauwelijks maar deze plaat heeft me gegrepen, wat een prachtplaat. Alles klopt, de teksten, de stem en een geweldige band die mij muzikaal af en toe op het verkeerde been weet te zetten...ben echt onder de indruk
pi_123068635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef IAmKloot het volgende:
Ik kende Nick Cave nauwelijks maar deze plaat heeft me gegrepen, wat een prachtplaat. Alles klopt, de teksten, de stem en een geweldige band die mij muzikaal af en toe op het verkeerde been weet te zetten...ben echt onder de indruk
Dan gaat er nu een wonderbaarlijke wereld voor je open :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_123068659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef IAmKloot het volgende:
Ik kende Nick Cave nauwelijks maar deze plaat heeft me gegrepen, wat een prachtplaat. Alles klopt, de teksten, de stem en een geweldige band die mij muzikaal af en toe op het verkeerde been weet te zetten...ben echt onder de indruk
Veel plezier met het ontdekken van zijn andere albums :P
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_123068812
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123070244
Leuk plaatje hoor, die jongen komt er wel.
pi_123070979
Ik vind vooral de higs bossons blues een erg orgineel nummer.

Hoe verzin je het.
pi_123077422
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:04 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Veel plezier met het ontdekken van zijn andere albums :P
waar te beginnen ???
pi_123077646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:27 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

waar te beginnen ???
Misschien eerst beginnen met de rustigere albums die wat meer op deze lijken: Boatman's Call, Murder Ballads, No More Shall We Part, Abbatoir Blues/Lyre of Orpheus. En als je genoeg Cave ervaring hebt kan je je aan het harde werk gaan wagen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123078718
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

Misschien eerst beginnen met de rustigere albums die wat meer op deze lijken: Boatman's Call, Murder Ballads, No More Shall We Part, Abbatoir Blues/Lyre of Orpheus. En als je genoeg Cave ervaring hebt kan je je aan het harde werk gaan wagen :P
Ik zou Abbatoir Blues overslaan, maar dat ben ik. Goede lijst wel. ;)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_123079383
Mwah, zo verkeerd vind ik Abattoir Blues ook niet hoor. Staan enkele fijne songs op.

Overigens zou ik ipv Murder Ballads dan eerder The Good Son kiezen, maar dat is dan weer mijn gevoel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_123079467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik zou Abbatoir Blues overslaan, maar dat ben ik. Goede lijst wel. ;)
Abbatoir is misschien wel zijn beste :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:11 schreef methodmich het volgende:
Mwah, zo verkeerd vind ik Abattoir Blues ook niet hoor. Staan enkele fijne songs op.

Overigens zou ik ipv Murder Ballads dan eerder The Good Son kiezen, maar dat is dan weer mijn gevoel.
Ohja, die was ik vergeten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:50:38 #268
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_123086254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik zou Abbatoir Blues overslaan, maar dat ben ik. Goede lijst wel. ;)
Ik zou ermee beginnen, eerlijk gezegd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:13:23 #269
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_123087510
Wat een geweldig nieuw album zeg. Hypnotiserend mooi!
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:25:52 #270
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_123091673
Inmiddels 3 keer geprobeerd het album van de site te downloaden, maar 3 keer een foutmelding. Dan maar een torrentje zoeken totdat de LP boxset binnen is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_123092932
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik zou ermee beginnen, eerlijk gezegd.
Het is, wel samen met Lyre of Orpheus, denk ik met overtuigende marge mijn meest favo Nick Cave album. Maar hij heeft weinig slechts gemaakt, uiteraard. Dat hele oude rouwe werk vind ik wel wat moeilijk te doorgronden though.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123106527
SNELLLLL!!!

Er zijn wat extra kaarten vrijgekomen!

TicketserviceNL twitterde op woensdag 20-02-2013 om 09:49:22 Extra tickets voor het uitverkochte Nick Cave & The Bad Seeds! Koop ze snel via http://t.co/c1e6VZvg reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_123106666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:46 schreef Felixa het volgende:
SNELLLLL!!!

Er zijn wat extra kaarten vrijgekomen!

TicketserviceNL twitterde op woensdag 20-02-2013 om 09:49:22 Extra tickets voor het uitverkochte Nick Cave & The Bad Seeds! Koop ze snel via http://t.co/c1e6VZvg reageer retweet
Niet meer :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123107262
Dat is snel gegaan dan! :o Het ging om 86 kaarten...
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_123129159
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is, wel samen met Lyre of Orpheus, denk ik met overtuigende marge mijn meest favo Nick Cave album. Maar hij heeft weinig slechts gemaakt, uiteraard. Dat hele oude rouwe werk vind ik wel wat moeilijk te doorgronden though.
Mwah, ik vind het geen slechte plaat, maar komt toch niet in de hoogste regionen als ik alle Cave-albums op volgorde zou moeten zetten.

Daar zitten voor mij toch wel de serie Your Funeral My Trial tot en met The Boatman's Call.

Maar kan me ook wel weer voorstellen dat je die dubbelaar hoog zet, omdat die wel meerdere gezichten combineert.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:47:56 #276
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_123130475
staan twee van zijn beste songs ooit op, breathless _O_ nature boy _O_
Dit dubbelalbum heeft bij mij ook wel ff moeten groeien, maar is ondertussen toch bij mijn favorieten.
pi_123132075
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:47 schreef Beregd het volgende:
staan twee van zijn beste songs ooit op, breathless _O_ nature boy _O_
Dit dubbelalbum heeft bij mij ook wel ff moeten groeien, maar is ondertussen toch bij mijn favorieten.
En Messiah Ward, en Easy Money, en O Children, en Abbatoir Blues _O_ O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123201775
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123201817
Ik weet het nog niet met het nieuwe album, maar ik heb het ook nog maar twee keer geluisterd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123202020
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:13:25 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123202142
Ik moet hem nog eens gaan luisteren. The boatman's call is mijn favoriete album O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_123202298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:02 schreef Felagund het volgende:
Ik weet het nog niet met het nieuwe album, maar ik heb het ook nog maar twee keer geluisterd.
Meer luisteren! Ik vond het de eerste keer maar niks geloof ik :@
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123205249
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_123208246
Spuit elf hier..... Ik dacht ik zal eens kijken of Nick Cave niet gaat touren nu er een nieuw album is. -O-

Nou ja, was waarschijnlijk toch niet gelukt zo snel uitverkocht.

Wat een prachtig album zeg! O+
pi_123208801
Na een reisje naar Berlijn de film der Himmel über Berlin weer eens gezien met vanaf 2.15 Cave met een van zijn gruwelijkste nummers: (en daarvoor, the Carny)
anonieme razernist
pi_123210124
Concert van NC van gisteravond, te zien voor de komende 24 uur.



*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210238
Godverdomme wat goed :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210457
Wauw, ziet er goed uit. Ga ik vanavond eens rustig kijken op apple-TV.

Toch doet hij me altijd aan Hans Teeuwen denken (of andersom natuurlijk)...
pi_123210471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw, ziet er goed uit. Ga ik vanavond eens rustig kijken op apple-TV.

Toch doet hij me altijd aan Hans Teeuwen denken (of andersom natuurlijk)...
Hans Teeuwen _O-
het is gewoon 1 en dezelfde persoon!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210493
Maar dat kinderkoortje erbij :o kippevel :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210495
Ja, moet jij daar nooit aan denken? Zijn haar, zijn gezichtsuitdrukking, zelfs de manier van bewegen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 16:43:47 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_123210505
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:33 schreef Norrage het volgende:
Concert van NC van gisteravond, te zien voor de komende 24 uur.



*O*
Ja heb hem ook een half uurtje op nu, mooi.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_123210513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, moet jij daar nooit aan denken? Zijn haar, zijn gezichtsuitdrukking, zelfs de manier van bewegen.
Altijd :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210666
Comment je nu op je eigen link? :D @Norrage
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123210682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:48 schreef Felagund het volgende:
Comment je nu op je eigen link? :D
Ja. Ik had het meteen gepost en nog niet geluisterd :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123210954
Die kinderen O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123211246
Wow, Jubilee Street met die kindjes! O+
Wat een godverdommese held is Nick Cave toch... _O_
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_123211556
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_123211747
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_123211899
Wel verrassend. Wist niet dat hij zo populair was in Nederland.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_123211930
Dan sluit ik het topic ook maar meteen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')