Het concept van TW is niets origineels. Ik had verwacht dat je het allemaal wat herkauwd vond, of ergens anders een stuk beter had gezien.quote:
Ik ga dit gewoon beamen, maar wil nog toevoegen dat 'ie nergens écht bijzonder was en ik 'm dus over een week ofzo grotendeels vergeten ben. Met het cijfer ga ik ook nog wel mee, maar dat wordt dan een heel mager zeventje.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:23 schreef Gorro het volgende:
Down in the Valley (David Jacobson, 2006)
Sfeervolle film met degelijk tot goed acteerwerk van de sterke cast. Het lome tempo past prima bij het verhaal. Je voelt dat er iets niet helemaal klopt aan Harlan en dat gevoel blijkt niet ongegrond. Het script neemt soms wat eenvoudige wegen, maar de film blijft toch overeind. De mooie beelden en toffe muziek zorgen voor een lekkere sfeer. ***½
hoezoquote:Op zondag 7 januari 2007 22:04 schreef cwk het volgende:
Godverdomme Pascal. Ligt jij al twee dagen met een gebroken been op bed ofzo?
quote:Op zondag 7 januari 2007 22:54 schreef DuchessX het volgende:
Four Brothers
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film kijken
Jij hier vertellen wat jij vinden van film.
Jij misschien ook plaatje plaatsen.
Jij meer zeggen dan titel.
quote:
..en toch ben ik nog steeds erg nieuwgierig.quote:Op maandag 8 januari 2007 01:41 schreef victorinox het volgende:
Horizonica
Nederlandse horrorfilm.
De eerste film die ik dit jaar in de bios gezien heb en waarschijnlijk ook meteen de slechtste.![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 11:48 schreef RuneRose het volgende:
Underground Woohoo! Complete chaos! Geweldig.
Tip: het vervolg Saraband en het verwante Trolösaquote:Op maandag 8 januari 2007 13:38 schreef Doff het volgende:
Scener ur ett aktenskap (Ingmar Bergman, 1973)
Dit heet nou acteren. Ullmann en Josephson spelen werkelijk de sterren van de hemel als een getrouwd stel dat alles toch niet zo goed op orde heeft als het denkt. 167 Minuten aan bijna alleen dialoog die voorbij zijn voordat je het weet. En het inzicht dat Bergman telkens weer in de menselijke psyche verschaft is echt klasse. Fantastische film.
[afbeelding]
Ah, tof. Bedankt.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:14 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Tip: het vervolg Saraband en het verwante Trolösa
Heb deze ook net gezien. Het is gewoon een erg leuke, vermakelijke film inderdaad.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:34 schreef Morrigun99 het volgende:
Little Miss Sunshine
Ik heb hem eindelijk gezien en eigenlijk vind ik dat hij hier al meer dan genoeg aan de orde geweest is. Maar aan de andere kant verdient deze film al die lofzang ook wel.
Ik had alleen verwacht dat met name het personage van Olive heel erg innemend zou zijn. Dat vond ik dus niet het geval. Voor mij was het écht de rol van Steve Carell en en mindere mate ook die Alan Arkin die de show stalen. Heerlijke film, dat wel.
Waarom vind je dat? Ik ben het op zich wel met je eens hoor. Ik ben een behoorlijk Murray fan, maar ik denk dat hij in deze film té veel de aandacht op zichzelf zou vestigen, terwijl je nu echt met een familie klucht te maken hebt. Ik ben op zich ook wel fan van Robin Williams, maar het merendeel van zijn filmrollen vind ik buitengewoon oninteressant om over zijn standup comedy shows nog maar te zwijgen. In Good Will Hunting vind ik hem daarentegen wel weer de perfecte melodramatische eenling spelen.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Blij toe overigens dat Bill Murray en Robin Williams bedankten voor de rol van Frank.
Ik ben ook aardig fan van Bill Murray, maar dit was geen rol voor hem. Het handelsmerk van Murray is toch vaak de cynicus, zelfs in Lost in Translation schemerde dat er wat doorheen. Dat handelsmerk (of de schijn cq. verwachting ervan) zou alleen maar afleiden van de film.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat? Ik ben het op zich wel met je eens hoor. Ik ben een behoorlijk Murray fan, maar ik denk dat hij in deze film té veel de aandacht op zichzelf zou vestigen, terwijl je nu echt met een familie klucht te maken hebt. Ik ben op zich ook wel fan van Robin Williams, maar het merendeel van zijn filmrollen vind ik buitengewoon oninteressant om over zijn standup comedy shows nog maar te zwijgen. In Good Will Hunting vind ik hem daarentegen wel weer de perfecte melodramatische eenling spelen.
En bovendien is het leuk om te zien dat Steve Carell ook zulke rollen aankan.
quote:Op maandag 8 januari 2007 23:30 schreef washandje het volgende:
Adaptation.
[afbeelding]
Ik schrok me werkelijk de koleretyfus toen ik het imdb-cijfer voor deze film zag. Wat een pretentieus prutswerk. Bijna niemand levert een goed optreden, maar de acteurs zijn nog maar de minste van het probleem. Ik dacht dat we het nou wel gehad hadden met de film binnen de film. Adaptation. heeft het vaak over clichés in films en vervalt zelf tot één groot cliché. Waar in de film nog wordt gezegd dat films geen gemaakt einde moeten hebben heeft de film één van de slechtste eindes ooit. En wie hier oscar/golden globenominaties overheen heeft gestrooid is echt niet helemaal goed in zijn hoofd. Ik kan er echt razend om worden dat mensen dit soort wannabe slimme films goed vinden. Zoals Brian Cox in zijn zeer korte optreden in deze film zegt:
Why the FUCK are you wasting my two precious hours with your movie? I don't have any use for it. I don't have any bloody use for it.
Alsof meneer Kaufman zelf niet tevreden was met zijn werk en commentaar levert. 3/10 imdb 7.8
En had ik al gezegd dat Nicolas Cage in deze film verschrikkelijk is?
Ik zag wel in dat het ironisch was het einde ja. Maar dat maakt het niet leuker om naar te kijken. En het acteerwerk vond ik vooral van de kant van Cage niet goed. Helaas vulde die het grootste deel van de tijd het scherm. De rest was allemaal wel aardig maar zeker niet oscar(nominatie)waardig.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:38 schreef cwk het volgende:
Wel bruut dat je de film daar zo op afrekent Washandje. Natuurlijk is dat einde compleet bewust gedaan, uit je kritiek lijkt het alsof je dat niet door hebt... Ik vond het ironische einde ook niet erg geslaagd, had de meer heil gezien in de voortzetting van de tragi-komische scènes die trouwens wél erg prettig zijn. Maar bovenal moet je toch toegeven dat het allemaal tip-top geacteerd is?
Toffe film vond ik het. Mooie soundtrack ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:57 schreef Silentuz het volgende:
Net afgekeken: The Virgin Suicides
Ik vond het op zich een redelijke film (zeker omdat Kirsten Dunst erin meespeelt), maar zo ongeloofelijk wazig. Het verhaal was erg raar, en nog veel raarder uitgewerkt. Ik vond het nog net geen Donnie Darko, maar het komt dicht in de buurt :/
Snap nog steeds niet waar de film nou over gaat (behalve dan die meisjes)....
ohja, lux is alles behalve virgin als ze zelfmoord pleegt
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef JelleS het volgende:
INLAND EMPIRE (2006)
[afbeelding]
Gister eindelijk (of al) gezien. Het was precies wat ik verwachtte, ik had namelijk geen flauw idee wat er allemaal zou gaan gebeuren. Nu nog steeds niet. Lost Highway is een simpel thrillertje vergeleken met dit. Er zit echter wel degelijk enige logica in, er worden constant dingen genoemd die je eerder ook al tegen kwam, symbolen en metaforen, en ik heb zo mijn eigen theorie. Maar waarschijnlijk zit er niet een echte waarheid achter, aangezien Lynch alles vlak voor het opnemen dag voor dag schreef. Inland Empire is een 3 uur durende nachtmerrie. De horrorelementen zijn beter en beklemmender dan in elke horrorfilm die je ooit gezien zult hebben, maar het is geen horror. Het is een mysterie waarbij je net zo goed totaal de weg kwijt bent als Nikki/Susan, inderdaad een geweldige rol van Laura Dern.
INLAND EMPIRE heeft veel weg van de korte films van Lynch, en bijv Rabbits (daar van zitten delen gewoon erin). Visueel is het ook geweldig. Digital Video mist scherpte, maar in dit geval komt Lynch er mee weg. Maar vooral de geweldige montage, effecten en belichting zijn 3 uur lang genieten. Je zult met koppijn de bioscoop verlaten, dagen verwart zijn wat je er nu precies van vindt, en een groot gedeelte zal het afdoen als pretensiese rotzooi zonder verhaal. Dit is echter kunst, en herdefinieert de betekenis van film, namelijk als een ervaring, en niet zozeer een verhaal.
Nu hou ik absoluut niet van de meeste experimentele cinema, maar wat INLAND EMPIRE beter maakt dan al die films zijn de karaktesr. Ze hebben een verleden (ook al weet je niet wat daarvan realiteit en surrealiteit is) en gevoelens, waardoor je een beetje snapt wat ze ondergaan. Dat zorgde er bij mij voor dat ik verward maar wel erg enthousiast de zaal verliet. Over 15 jaar is dit een heuze cult-klassieker, maar voor nu zal hij nog door velen worden afgekraakt.
Wat mij betreft het zoveelste meesterwerk van Lynch (maar Mulholland Dr. blijft tot nu toe wel beter). Misschien dat het nog gaat veranderen, kan niet wachten om em nog een keer te kijken, helaas duurt het nog tot 5 april. Ik heb veel gemist, en als ik recensies uit Amerika lees hebben zij weer totaal andere dingen opgepikt. Maar zoals Lynch zelf zegt, en zoals Mulholland Dr. ook al aantoonde, je hoeft een film niet te begrijpen om het geweldig te vinden, het gaat om jouw interpretatie en ervaring.
Mijn Cijfer: 9,0
IMDB: 8,1
Ben het opzich wel eens, maar de film werd verpest door een aantal kleine dingetjes. Er zijn namelijk groffe fouten gemaakt in de kleding, waardoor ik dacht dat een scene zich afspeelde in het verleden of de toekomst, maar het was dus in feite het fatale concert. Dat miste ik doordat de kleding niet klopte, en zo doende werd de hele film verpest. Schandalig natuurlijk, zo veel geld en moeite in een film steken, en dan de aankleding in de belangrijkste scene verkeerd doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
La Tourneuse de Pages
Prachtige, ingetogen film met de (in deze film dan) geheimzinnige Déborah François. Zij speelt een jongedame die een weekje op het zoontje van een concertpianiste en een advocaat past. Er ontstaat een gespannen vriendschap tussen de pianiste en de oppas, die al snel op treedt als paginadraaier tijdens een van de pianoconcerten van de moeder. Ze blijkt echter meer in haars mars te hebben, maar Denis Dercourt laat je lang in prettige spanning over de afloop van dit verhaal.
[afbeelding]
Juist niet, deze film kan niet lang genoeg durenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:38 schreef washandje het volgende:
Forrest Gump
[afbeelding]
Die moest ik nog zien. Prachtige film. Tom Hanks speelt vol overtuiging de op z'n zachtst gezegd niet zo slimme jongen Forrest Gump. Hij heeft wel een hart van goud en daar kom je ook aardig ver mee, zo blijkt maar weer. Ontzettend grappig en ontroerend verhaal op geniale wijze verteld met een groot aantal leuke bijrollen, waaronder Gary Sinise als Luitenant Dan en Mykelti Williamson als Bubba. Het enige kleine puntje commentaar dat ik erop kan hebben is dat de film wmb iets te lang is. Een stuk of 15-25 minuten van de film hadden wat mij betreft op de dvd bij de deleted scenes gemogen. 9/10 imdb 8.3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |