abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2007 @ 12:23:39 #151
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45104245
Happy Feet (George Miller, 2006)
Best aardige animatie-film, die wel heel erg teert op de schattigheid van pinguins. Veel meer heeft de film niet te bieden. De animaties zijn wel heel mooi en de muziek is ook nog wel aardig. Het verhaaltjes is echter flinterdun en de moraal wordt op het einde niet bepaald subtiel benadrukt. **½

Down in the Valley (David Jacobson, 2006)
Sfeervolle film met degelijk tot goed acteerwerk van de sterke cast. Het lome tempo past prima bij het verhaal. Je voelt dat er iets niet helemaal klopt aan Harlan en dat gevoel blijkt niet ongegrond. Het script neemt soms wat eenvoudige wegen, maar de film blijft toch overeind. De mooie beelden en toffe muziek zorgen voor een lekkere sfeer. ***½
pi_45104659
Gisteren The Transporter Goeie film
  zondag 7 januari 2007 @ 13:00:31 #153
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45105230
quote:
Op zondag 7 januari 2007 08:06 schreef Sokolsky het volgende:

Waarom?
Het concept van TW is niets origineels. Ik had verwacht dat je het allemaal wat herkauwd vond, of ergens anders een stuk beter had gezien.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 13:18:16 #154
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45105667
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:23 schreef Gorro het volgende:
Down in the Valley (David Jacobson, 2006)
Sfeervolle film met degelijk tot goed acteerwerk van de sterke cast. Het lome tempo past prima bij het verhaal. Je voelt dat er iets niet helemaal klopt aan Harlan en dat gevoel blijkt niet ongegrond. Het script neemt soms wat eenvoudige wegen, maar de film blijft toch overeind. De mooie beelden en toffe muziek zorgen voor een lekkere sfeer. ***½
Ik ga dit gewoon beamen, maar wil nog toevoegen dat 'ie nergens écht bijzonder was en ik 'm dus over een week ofzo grotendeels vergeten ben. Met het cijfer ga ik ook nog wel mee, maar dat wordt dan een heel mager zeventje.
Sheridana +1
  zondag 7 januari 2007 @ 13:19:54 #155
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_45105720
KILINK ISTANBUL'DA

KILLING IN INSTANBUL

Dat Turken van stelen houden blijkt wel weer in deze film want de muziek komt van alles tussen GOJIRA en James Bond, de antiheld Kilink is een kopie van een Mexicaanse superheld en de superheld uit deze film is een mix van Superman en Batman

Anyway, tis natuurlijk wel allemaal zo onbedoeld lachwekkend dat de 2 sequels ook gezien gaan worden

Moderator zondag 7 januari 2007 @ 14:05:39 #156
9859 crew  Karina
Woman
pi_45107126
Lonely Hearts
Waargebeurd verhaal, speelt zich af in de vijftiger jaren. Twee politieagenten (John Travolta en James Gandolfini) op zoek naar een stel oplichters (man en zijn vriendin) die eenzame, rijke vrouwen oplichten en meer. Goede film met goed acteerwerk, ouderwets sfeertje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 7 januari 2007 @ 16:32:51 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45112125
World Trade Center

Het is moeilijk om onbevooroordeeld naar een film als WTC te kijken, ik heb het geprobeerd maar toch: dit was niet zo best. Het stuk tot het instorten van de torens is nog best aardig, maar daarna stuitert de film alle kanten op met het volgen van twee families, één of andere redneck die 's avonds samen met iemand door het puin Cage en die andere kerel vinden en ook nog de vrij standaard onder-het-puin-scenes. Het meest jammere nog is dat de reddingsoperatie niet echt goed uitgewerkt wordt en het meest belachelijke is die Jezusverschijning met een fles water . Cijfer: 4,5

[ Bericht 4% gewijzigd door Falco op 08-01-2007 10:55:34 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 januari 2007 @ 16:43:11 #158
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45112489
Fire in the Sky (1993)
Een goede alien-abduction verhaal. Uiteraard gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Met Robert Patrick (ja wel de T1000 van Terminator 2) en Henry Thomas (gozert uit ET)

Een groepje houthakkers komen gestrest in een cafe een doen hun verhaal aan de politie over het missen van een vriend. De politie wil er niets van weten en het dorp denk aan moord...

Het is degelijk gefilmd en natuurshots zijn mooi. Rollen zijn ook wel overtuigend..

cijfer 7.2 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:09:18 #159
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_45119674
THE DEPARTED

Wat kan ik hier over zeggen wat nog niet gezegd is? Tis iig een lekker filmpie

zondag 7 januari 2007 @ 20:33:41 #160
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45120767
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:07:19 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:05:21 #161
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45122143
Apocalypto
Mel Gibson's nieuwste film gaat over de Maya bevolking.De film begint lekker luchtig,maar dat is maar van zéér korte duur.Het probleem wat ik met deze film heb is hetzelfde als met Gibson's vorige film,The Passion of the Christ.Op een gegeven moment word 't geweld belangrijker dan 't verhaal.Het eerste uur vertelt mooi het verhaal over de Maya bevolking,het tweede uur had ik 't gevoel dat ik naar "Rambo in de Amazone" zat te kijken.Wat begint als 'n soort drama word steeds meer 'n actiefilm en dat vond ik jammer.Fans van gore hoeven niet te vrezen,want ook in deze film laat Gibson het bloed rijkelijk vloeien.Aardige film,maar misschien had ik wel té hoge verwachtingen.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:26:43 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45123129
Top Gun
Meer jaren `80 dan dit zul je niet snel krijgen in een film. Eigenlijk gewoon compleet fout: de kleren, de cheesy dialogen en bovenal de muziek. Maar toch heb ik zeker geamuseerd met Tony Scott`s tweede film. Lekker vermaak voor op de zondag middag

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Timo20 op 07-01-2007 21:34:21 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 21:48:37 #163
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_45124270
HIGHWAYMEN

Redelijke roadmovie met een verfrissend simpel verhaaltje

6,5
pi_45124716
Crank (Neveldine en Taylor, 2006)

Vermakkelijke film, actie met leuke scenes, camerawerk is ook geinig gedaan.

Cijfer: 7

The Illusionist (Neil Burger, 2006)

Een film die mij vanaf de 1e scene al pakte en dit niet meer los liet, ondanks het relatieve simpele verhaal is dit een prachtige verfilming, mede door de zeer mooie aankleding, goede sfeer en het prima rollenspel.

Cijfer: 8,1

Children of Men (Alfonso Cuarón,2006)

Indrukwekkende film, mooie rauwe beelden en adembenemend camerawerk, het hele sfeertje is bijzonder en het overtuigende acteerwerk mag niet ontbreken

cijfer: 8,2
  zondag 7 januari 2007 @ 22:04:00 #165
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45125139
Godverdomme Pascal. Ligt jij al twee dagen met een gebroken been op bed ofzo?
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45125273
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:04 schreef cwk het volgende:
Godverdomme Pascal. Ligt jij al twee dagen met een gebroken been op bed ofzo?
hoezo

weekend he
  zondag 7 januari 2007 @ 22:09:53 #167
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45125466
Heerlijk dat.
pi_45125600
Sin City

Ik had eerder al eens een poging gedaan om deze film te kijken, maar toen heb ik hem na 20 minuten uitgezet omdat ik er geen zak aan vond. Ik weet nu eigenlijk helemaal niet meer waarom. Het verhaal heeft me niet helemaal overtuigd (ik ben geen fan van stripboeken en dit is allemaal niet iets te 'comic book-esque'), maar alles is prachtig in beeld gebracht. Qua stijl een erg prachtige film. It's a lousy room in a lousy part of a lousy town. 8/10 imdb 8.4
Who knew?
  zondag 7 januari 2007 @ 22:17:02 #169
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45125809
The Sentinel (2006)
De letter M is een goede letter om deze film te omschrijven.
De M van middelmatig.
De M van mooie Eva Longoria
Maar vooral de M van Micheal Douglas.
cijfer: 6
  zondag 7 januari 2007 @ 22:20:02 #170
40664 Durbin
Who knows..
pi_45125969
Altered (2006, USA)

Een film van de hand van Eduardo Sánchez, het meest bekend als één van de twee regisseurs van de Blair Witch Project. In Altered volgen we een drietal rednecks, die de jacht op één of ander buitenaards wezen hebben geopend. Wanneer dat tot eigen verbazing slaagt, vluchten ze in de bosrijke omgeving naar de woning van een oude vriend, wetende dat meerdere wezens nu hèn als doel hebben gesteld. Wat Feast voor velen was, bleek Altered voor mij. Een interessante, spannende, gore-rijke film, waarbij de tijd voor mij voorbij vloog. Hulde!
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:22:36 #171
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45126111
Night at the museum

Klikje voor IMDB
Grappige film met Ben Stiller, Owen Wilson en Robin Williams. Het plot is dat Ben Stiller daar gaat werken als nachtwaker en 's avonds komt alles tot leven in het museum. Dit leid tot hilarische scénes waarin romeinse en 'western'-miniaturen met elkaar gaan vechten tot een dinosaurus die wil spelen. Leuke film voor een avondje uit!
(Nu in Amerika in de bioscoop en daar ook gezien.)
Cijfer: 8/IMDB: 6.5

Click

Clickje voor IMDB
Comedy-Drama met Adam Sandler in de hoofdrol. Het plot is dat hij een ongelukkig leven leid, iets leid hem tot een handige afstandbediening die zijn leven kan regelen, zo kan hij dingen stilzetten en ter plekke veranderen, stukjes doorspoelen, vroegere fragmenten bekijken. Dit leid tot leuke scénes in het begin maar hoe meer hij het gaat gebruiken hoe meer het hem in de problemen brengt en hem uiteindelijk nog ongelukkiger maakt.
(In Nederland nog niet uit op DVD volgens mij.)
Cijfer: 7.5/IMDB: 6.8

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Klikje IMDB

Als Will Ferrel fan heb ik me natuurlijk weer kapot gelachen om deze film. Hij gaat zijn vader achterna en wordt een Nascar racer. De stupide karakters zijn natuurlijk om te lachen net als de opmerkingen. Als je een fan bent van Will Ferrel moet je deze film natuurlijk ook zien! Ook Sacha Cohen speelt in deze film mee als een homofiele formule 1 driver die Ricky Bobby wil verslaan.
Ricky Bobby: Dear little baby Jesus, who's sittin' in his crib watchin the Baby Einstein videos, learnin' 'bout shapes and colors. I would like to thank you for bringin' me and my moma together, and also that my kids no longer sound like retarded gang-bangers.
Ricky Bobby: Dear Lord baby Jesus, we thank you so much for this bountiful harvest of Dominos, KFC, and the always delicious Taco Bell. I just want to take time to say thank you for my family. My two sons, Walker, and Texas Ranger, or TR as we call him. And of course my red hot smokin' wife Carley, who is a stone cold fox.
Cal Naughton, Jr.: mmm-mmm...
Ricky Bobby: Dear tiny infant Jesus...
Carley Bobby: Hey, um... you know sweetie, Jesus did grow up. You don't always have to call him baby. It's a bit odd and off puttin' to pray to a baby.
Ricky Bobby: Well look, I like the Christmas Jesus best, and I'm sayin grace. When you say grace, you can say it to grown up Jesus, or teenage Jesus, or bearded Jesus, or whatever you want.

(In Nederland nog niet uit op DVD volgens mij.)
Cijfer: 9.5/IMDB: 6.4
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 7 januari 2007 @ 22:54:13 #172
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45127530
Countess Dracula (1971)

Weduwe Countess Elizabeth Dracula.
Ze is Meedogenloos, Gewiekst, Narcistisch. En bitter.. Want ze is oud.
En het ouder worden valt haar niet mee. Ze heeft betere tijden gekend wat betreft haar uiterlijk.
Wat ook wel te zien is in deze film. Want ze blijkt een schitterend mooie vrouw te zijn geweest in haar jeugd.
Maar dat zijn vervlogen tijden voor haar.
Ze hunkert naar mooie jonge mannen en haar slettige ex-bestaan.
Ze laat haar oog vallen op een jonge soldaat.

Niet veel later ontdekt ze per toeval dat jonge maagdenbloed haar jeugdige uiterlijk weer terruggeeft.
En of dit komt omdat zij óók de bloedvloek van Dracula heeft geerfd wordt niet verteld in deze film.
Ze laat haar dochter, dat op bezoek zou komen wegens haar vaders dood, onderweg ontvoeren.
En doet zich voor als haar om iedereen te misleiden en de jonge soldaat te versieren.

Het zieke is dat om jeugdig te blijven ze dan ook regelmatig slachtoffers moet maken.
En daar loopt ze niet voor uit de weg.
Want..

Beauty "Counts"

Nog meer nutteloze eigen kijk op de film:
De film begeeft zich meer op het occulte van hekserij en de zwarte magie.
Er zijn geen bovennatuurlijke wezens te zien met uitklapbare slagtanden die veranderen in grote vleermuizen.
De film was wat mij betreft ook veel te kort om dit vrij intrigerende verhaal van Countess Dracula mooi uiteen te
zetten. Het verhaal gaat simpelweg te vlug.
Er is geen moderne verfilming. Maar ik vind het daar wel goed voer voor.

Film komt uit 1971.

[ Bericht 0% gewijzigd door SKETSj op 07-01-2007 22:59:59 ]
If I had a Hammer...
pi_45127544
Four Brothers
#geen
  zondag 7 januari 2007 @ 23:02:23 #174
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45127855
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:54 schreef DuchessX het volgende:
Four Brothers
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film kijken
Jij hier vertellen wat jij vinden van film.
Jij misschien ook plaatje plaatsen.
Jij meer zeggen dan titel.
If I had a Hammer...
pi_45129193

the texas chainsaw massacre : the beginning

Leuk filmpje voor de goreliefhebbers, aangezien het verhaal bar weinig verschilt van het origineel en de remake.
Als het je om diepgang en een vernieuwend verhaal gaat , laat deze dan maar liggen.

Acteerwerk was erg ok....overtuigend genoeg in ieder geval.

Ik heb er erg van genoten aangezien je aardig wat hack ,n slashwerk te zien krijgt......altijd mooi om die kettingzaag weer in actie te zien.

Krijgt van mij een 7,5.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zondag 7 januari 2007 @ 23:55:40 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45129817
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:02 schreef SKETSj het volgende:

[..]

[..]

volgens mij wordt de hint nog niet begepen
pi_45130177
EL VAMPIRO

THE VAMPIRE

Sfeervol, goede muziek, goede vertolkingen en een oud kasteel doet het natuurlijk altijd goed in een griezelfilm. Deze Mexicaanse variant op het vampierverhaal is prima met een uitstekende Germán Robles als vampier!

Verder zit de film vol mooie plaatjes

maandag 8 januari 2007 @ 00:36:30 #178
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45131117
Shooting Dogs (2005)
Met films als Hotel Rwanda, The Constant Gardener, het opkomende Blood Diamond en The Last King of Scotland, en bovengenoemde titel lijkt Afrika het nieuwe hot onderwerp te zijn geworden voor films. Niet zo raar aangezien het onderwerp zich leent voor aangrijpend persoonlijk drama, grote morele dillema's en dit overladen met een politiek sausje. En zolang dit goed gebeurt levert dit sterke zeer aangrijpende films op. Shooting Dogs, met een zeer sterke rol van John Hurt en niet in mindere mate van Hugh Dancy, is zo'n film. Het grijpt je bij de keel en laat je niet meer los. De enige vraag, waar je na afloop (weer) mee zit is: Waarom?
cijfer: 8.5
  maandag 8 januari 2007 @ 01:00:48 #179
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45131824
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:07:20 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:41:27 #180
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_45132675
Horizonica
Nederlandse horrorfilm.
De eerste film die ik dit jaar in de bios gezien heb en waarschijnlijk ook meteen de slechtste.

Een maniak verspreid een virus via het drinkwater waardoor half Eindhoven in zombie's veranderd. Hierdoor komt een groep studenten tijdens een dropping zwaar in de problemen.

Na het einde van de film vroeg ik me af waar ik in godsnaam naar gekeken had.
Het is een onsamenhangend geheel geworden, met een flink aantal scenes die weinig met het plot te maken hebben.
De dialogen zijn belabberd en het acteerwerk beschamend slecht.

Het was wel leuk om Lloyd Kaufman (Ted Roma ) in een cameo te zien.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')