abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 23:32:44 #201
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45164677
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:30 schreef washandje het volgende:
Adaptation.

[afbeelding]

Ik schrok me werkelijk de koleretyfus toen ik het imdb-cijfer voor deze film zag. Wat een pretentieus prutswerk. Bijna niemand levert een goed optreden, maar de acteurs zijn nog maar de minste van het probleem. Ik dacht dat we het nou wel gehad hadden met de film binnen de film. Adaptation. heeft het vaak over clichés in films en vervalt zelf tot één groot cliché. Waar in de film nog wordt gezegd dat films geen gemaakt einde moeten hebben heeft de film één van de slechtste eindes ooit. En wie hier oscar/golden globenominaties overheen heeft gestrooid is echt niet helemaal goed in zijn hoofd. Ik kan er echt razend om worden dat mensen dit soort wannabe slimme films goed vinden. Zoals Brian Cox in zijn zeer korte optreden in deze film zegt:
Why the FUCK are you wasting my two precious hours with your movie? I don't have any use for it. I don't have any bloody use for it.
Alsof meneer Kaufman zelf niet tevreden was met zijn werk en commentaar levert. 3/10 imdb 7.8

En had ik al gezegd dat Nicolas Cage in deze film verschrikkelijk is?

Adaptation
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 januari 2007 @ 23:34:44 #202
862 Arcee
Look closer
pi_45164750
Het coolste van Adaptation. is natuurlijk de punt die achter de titel moet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 8 januari 2007 @ 23:38:52 #203
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45164879
Wel bruut dat je de film daar zo op afrekent Washandje. Natuurlijk is dat einde compleet bewust gedaan, uit je kritiek lijkt het alsof je dat niet door hebt... Ik vond het ironische einde ook niet erg geslaagd, had de meer heil gezien in de voortzetting van de tragi-komische scènes die trouwens wél erg prettig zijn. Maar bovenal moet je toch toegeven dat het allemaal tip-top geacteerd is?
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_45164972
We Are Marshall (2006)

Het is een waar gebeurt verhaal, film vertelt het verhaal van een Marshall University football team dat in 1970 omkomt door een vliegtuig ongeluk. Enige spelers die niet op het vliegtuig zaten en een nieuwe coach (gespeelt door Matthew McConaughey) bouwen een nieuw football team op, althans dat proberen ze met spelers die geplukt worden uit basketball, voetbal en andere sporten of delen van het land.

Vind het een mooie film, en ik heb al een zwak voor trieste sportfilms, kreeg ook best wel een brok op het eind in me keel. Best een triest verhaal, maar het is mooi verfilmd en uiteraard is het einde van de film zo'n beetje de meeste memorable wedstrijd van het team uit 1971. Af en toe, en vooral op het einde, zitten er ook nog beelden tussendoor van de échte Marshall spelers en het team.

Goede film, zeker een aanrader ook als je niet zo'n fan bent van sportfilms.

Cijfer: 8.0/10 imdb:7.0/10
pi_45165022
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:38 schreef cwk het volgende:
Wel bruut dat je de film daar zo op afrekent Washandje. Natuurlijk is dat einde compleet bewust gedaan, uit je kritiek lijkt het alsof je dat niet door hebt... Ik vond het ironische einde ook niet erg geslaagd, had de meer heil gezien in de voortzetting van de tragi-komische scènes die trouwens wél erg prettig zijn. Maar bovenal moet je toch toegeven dat het allemaal tip-top geacteerd is?
Ik zag wel in dat het ironisch was het einde ja. Maar dat maakt het niet leuker om naar te kijken. En het acteerwerk vond ik vooral van de kant van Cage niet goed. Helaas vulde die het grootste deel van de tijd het scherm. De rest was allemaal wel aardig maar zeker niet oscar(nominatie)waardig.
Who knew?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 00:16:46 #206
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45165969
Ballada o Soldate

Een ode aan de Russische soldaat tijdens de WOII: Alyosha krijgt verlof, omdat hij twee tanks heeft weten te vernietigen. Zijn reis naar zijn moeder verloopt echter niet zo gemakkelijk, als aanvankelijk werd gedacht. Zo moet hij bijvoorbeeld een soldaat omkopen om met een trein, die hooi vervoert, mee te reizen en krijgt onderweg onbedoeld een beeldschone dame mee in zijn wagon. Al met al was het een prima film met helaas wel wat ongeloofwaardige punten en ook rare foutjes. De broodnodige moraal ontbreekt overigens ook niet . Cijfer: 7,5

Volver

Dit was erg oke, interessant drama. Alleen jammer dat er geplaybackt wordt door overduidelijk iemand anders, wanneer Penelope Cruz opeens gaat zingen .

Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 januari 2007 @ 00:19:53 #207
40664 Durbin
Who knows..
pi_45166042
Sl8n8 (aka Slachtnacht) (2006, Belgium/Netherlands)

Samen met Dood Eind werd deze film in 2006 redelijk gehyped als de opkomst van de "Nederhorror". In Sl8n8 raakt Kristel (Koblenko) betrokken bij een auto-ongeluk, waarbij haar vader dodelijk gewond raakt. Als afleiding vertrekt ze met haar vrienden naar België, om daar het manuscript van haar vader op te halen. Aldaar raakt ze bekend met het verhaal rondom Andries Martiens en diens afschuwelijke verleden in de plaatselijke mijn. Na een disastreus verlopen rondleiding komt ze met haar vrienden in de mijn vast te zetten, opgejaagd door één of andere verschijning.

Dood Eind had ik een tijdje geleden al gezien, en ik was daar niet echt van onder de indruk. Voor Nederlandse maatstaven een behoorlijke horrorfilm met redelijke effects, maar het verhaal kon me echter geheel niet boeien. Sl8n8 slaagde daar aanzienlijk beter in. Eén van de eerste dingen die me opviel, was het chaotische camerawerk gedurende sommige scenes. Bij een actie-scene kan ik me nog voorstellen dat je daarmee een bepaalde mystiek wilt bereiken, maar het begon al voordat ook maar enige actie in beeld was geweest. Afgezien daarvan heb ik me verder goed vermaakt met deze film. Het verhaal is goed te doen en zelfs gore is enigszins aanwezig, zij het soms wat kortdurig in beeld gebracht. Kortom, best de moeite waard. Het zal de makers er niet om te doen zijn geweest, maar Sl8n8 heeft wat mij betreft de strijd met Dood Eind ruimschoots gewonnen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_45166881
Net afgekeken: The Virgin Suicides

Ik vond het op zich een redelijke film (zeker omdat Kirsten Dunst erin meespeelt ), maar zo ongeloofelijk wazig. Het verhaal was erg raar, en nog veel raarder uitgewerkt. Ik vond het nog net geen Donnie Darko, maar het komt dicht in de buurt :/

Snap nog steeds niet waar de film nou over gaat (behalve dan die meisjes)....

ohja, lux is alles behalve virgin als ze zelfmoord pleegt
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:23:26 #209
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_45169323
Love & Death was wel een toffe spoof-movie, daarna had ik zomaar zin om Det sjunde inseglet weer eens op te zetten, en die was zoals altijd sterk.

[ Bericht 22% gewijzigd door RuneRose op 09-01-2007 08:29:34 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:28:09 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45169366
Vannacht nog even Flags of our Fathers gekeken, een oorlogsdrama over drie van de soldaten van de beroemde van een Amerikaanse vlag op het eiland Iwo Jima. Sterke film, met een mooie interactie tussen het naoorlogse en de flashbacks. Er wordt wel veelvuldig met losse lichaamsdelen gesmeten, maar dat past er eigenlijk wel bij.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45173338
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 00:57 schreef Silentuz het volgende:
Net afgekeken: The Virgin Suicides

Ik vond het op zich een redelijke film (zeker omdat Kirsten Dunst erin meespeelt ), maar zo ongeloofelijk wazig. Het verhaal was erg raar, en nog veel raarder uitgewerkt. Ik vond het nog net geen Donnie Darko, maar het komt dicht in de buurt :/

Snap nog steeds niet waar de film nou over gaat (behalve dan die meisjes)....

ohja, lux is alles behalve virgin als ze zelfmoord pleegt
Toffe film vond ik het. Mooie soundtrack ook
Who knew?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:11:41 #212
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45178192

Vive L'amour van watermeloennenman Tsai was een ervaring apart. De eenzaamheid van de mens in de grote stad. Centraal staan de vrouw die geen liefde kan vinden en een baan heeft die ze haat, een getergde homoseksueel, en de arrogante straatverkoper zonder toekomst. Het dialoog is minimaal en voor het grootste deel oninteressant. We moeten het hebben van de stille emoties, de uitgerekte scènes waarin we zoveel leren over de karakters in hun compleet lege bestaan. De beste scènes uit de film zijn ook gelijk de laatste twee scènes waarin een boel duidelijk wordt. Realistisch, rauw en absoluut niet vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een prachtige inkijk op menselijk leed. ****
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:22:08 #213
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45178539
#227 Little Miss Sunshine
Nadat natuurlijk iedereen hem hier al had gezien en hem had geprezen was ik aan de beurt. Ik heb gisteravond deze gezien. Ongeveer op de helft van de film wist de film nog steeds niet zo te boeien dat ik bijvoorbeeld er niet meer aan dacht om nieuw drinken in te schenken, of ff tussendoor wat ouwehoeren ofzo kon ook best wel. Er gebeuren wel heel veel dingen, maar je hebt niet elke situatie nodig om het geheel te begrijpen. Pas aan het einde begreep ik dat de hele film een metafoor is voor een dubbele diepere laag. Deze boodschap is een goede boodschap waar ik ook zeer voor strijd, maar ik betwijfel of een gemiddeld filmpubliek dit wel door zou hebben. Zij zullen dit bestempelen als lage snelheid, niet interessant, boeiend wat er met die mensen opgepropt in een busje gebeurt. Ik deel half de mening. Het duurt me wat te lang voordat het echt diepgaand wordt. Hierdoor een 7,5. Anders was flink hoger geweest denk ik.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:50:58 #214
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45179529
Had ook nog wat meer gezien bedenk ik me nu. Harold & Maude gaf mij gemixte gevoelens. Enerzijds digde ik die muziek van Cat Stevens wel, anderzijds raakte het liefdesverhaal mij minder en vond ik Ruth Gordon bij vlagen vervelend. Maar dan heb je natuurlijk wel die reeks ijzersterke scènes met Bud Cort en zijn zelfmoord/zelfverminking waar je niet omheen kan, en de kolonel-oom . Moeilijk moeilijk. ***½ neigend naar ****

Zelig was een leuke Woody omdat ie niet té Woody was. Het technische aspect van de film gooide hoge ogen bij mij en het gebrek aan de gebruikelijke filosofie was ook fijn. Zeker na Love & Death die ik zo matig vond. De grapjes die er wel waren waren gelukkig erg leuk. Prima vermaak en niet zo lang! Jammer is dat het karakter Zelig op een gegeven moment zijn hoogtepunt heeft bereikt, en de leuk er gestaag van af gaat ***½
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:31:34 #215
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45183130
INLAND EMPIRE (2006)

Gister eindelijk (of al) gezien. Het was precies wat ik verwachtte, ik had namelijk geen flauw idee wat er allemaal zou gaan gebeuren. Nu nog steeds niet. Lost Highway is een simpel thrillertje vergeleken met dit. Er zit echter wel degelijk enige logica in, er worden constant dingen genoemd die je eerder ook al tegen kwam, symbolen en metaforen, en ik heb zo mijn eigen theorie. Maar waarschijnlijk zit er niet een echte waarheid achter, aangezien Lynch alles vlak voor het opnemen dag voor dag schreef. Inland Empire is een 3 uur durende nachtmerrie. De horrorelementen zijn beter en beklemmender dan in elke horrorfilm die je ooit gezien zult hebben, maar het is geen horror. Het is een mysterie waarbij je net zo goed totaal de weg kwijt bent als Nikki/Susan, inderdaad een geweldige rol van Laura Dern.

INLAND EMPIRE heeft veel weg van de korte films van Lynch, en bijv Rabbits (daar van zitten delen gewoon erin). Visueel is het ook geweldig. Digital Video mist scherpte, maar in dit geval komt Lynch er mee weg. Maar vooral de geweldige montage, effecten en belichting zijn 3 uur lang genieten. Je zult met koppijn de bioscoop verlaten, dagen verwart zijn wat je er nu precies van vindt, en een groot gedeelte zal het afdoen als pretentieuse rotzooi zonder verhaal. Dit is echter kunst, en herdefinieert de betekenis van film, namelijk als een ervaring, en niet zozeer een verhaal.

Nu hou ik absoluut niet van de meeste experimentele cinema, maar wat INLAND EMPIRE beter maakt dan al die films zijn de karaktesr. Ze hebben een verleden (ook al weet je niet wat daarvan realiteit en surrealiteit is) en gevoelens, waardoor je een beetje snapt wat ze ondergaan. Dat zorgde er bij mij voor dat ik verward maar wel erg enthousiast de zaal verliet. Over 15 jaar is dit een heuze cult-klassieker, maar voor nu zal hij nog door velen worden afgekraakt.

Wat mij betreft het zoveelste meesterwerk van Lynch (maar Mulholland Dr. blijft tot nu toe wel beter). Misschien dat het nog gaat veranderen, kan niet wachten om em nog een keer te kijken, helaas duurt het nog tot 5 april. Ik heb veel gemist, en als ik recensies uit Amerika lees hebben zij weer totaal andere dingen opgepikt. Maar zoals Lynch zelf zegt, en zoals Mulholland Dr. ook al aantoonde, je hoeft een film niet te begrijpen om het geweldig te vinden, het gaat om jouw interpretatie en ervaring.

Mijn Cijfer: 9,0
IMDB: 8,1

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 09-01-2007 20:19:15 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:49:56 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_45185779
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef JelleS het volgende:
INLAND EMPIRE (2006)

[...]

Lucky you.
What's it going to be then, eh?
pi_45185923
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef JelleS het volgende:
INLAND EMPIRE (2006)

[afbeelding]

Gister eindelijk (of al) gezien. Het was precies wat ik verwachtte, ik had namelijk geen flauw idee wat er allemaal zou gaan gebeuren. Nu nog steeds niet. Lost Highway is een simpel thrillertje vergeleken met dit. Er zit echter wel degelijk enige logica in, er worden constant dingen genoemd die je eerder ook al tegen kwam, symbolen en metaforen, en ik heb zo mijn eigen theorie. Maar waarschijnlijk zit er niet een echte waarheid achter, aangezien Lynch alles vlak voor het opnemen dag voor dag schreef. Inland Empire is een 3 uur durende nachtmerrie. De horrorelementen zijn beter en beklemmender dan in elke horrorfilm die je ooit gezien zult hebben, maar het is geen horror. Het is een mysterie waarbij je net zo goed totaal de weg kwijt bent als Nikki/Susan, inderdaad een geweldige rol van Laura Dern.

INLAND EMPIRE heeft veel weg van de korte films van Lynch, en bijv Rabbits (daar van zitten delen gewoon erin). Visueel is het ook geweldig. Digital Video mist scherpte, maar in dit geval komt Lynch er mee weg. Maar vooral de geweldige montage, effecten en belichting zijn 3 uur lang genieten. Je zult met koppijn de bioscoop verlaten, dagen verwart zijn wat je er nu precies van vindt, en een groot gedeelte zal het afdoen als pretensiese rotzooi zonder verhaal. Dit is echter kunst, en herdefinieert de betekenis van film, namelijk als een ervaring, en niet zozeer een verhaal.

Nu hou ik absoluut niet van de meeste experimentele cinema, maar wat INLAND EMPIRE beter maakt dan al die films zijn de karaktesr. Ze hebben een verleden (ook al weet je niet wat daarvan realiteit en surrealiteit is) en gevoelens, waardoor je een beetje snapt wat ze ondergaan. Dat zorgde er bij mij voor dat ik verward maar wel erg enthousiast de zaal verliet. Over 15 jaar is dit een heuze cult-klassieker, maar voor nu zal hij nog door velen worden afgekraakt.

Wat mij betreft het zoveelste meesterwerk van Lynch (maar Mulholland Dr. blijft tot nu toe wel beter). Misschien dat het nog gaat veranderen, kan niet wachten om em nog een keer te kijken, helaas duurt het nog tot 5 april. Ik heb veel gemist, en als ik recensies uit Amerika lees hebben zij weer totaal andere dingen opgepikt. Maar zoals Lynch zelf zegt, en zoals Mulholland Dr. ook al aantoonde, je hoeft een film niet te begrijpen om het geweldig te vinden, het gaat om jouw interpretatie en ervaring.

Mijn Cijfer: 9,0
IMDB: 8,1
Tof!
Wel klote om nog zo ontzettend lang te moeten wachten.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 21:04:00 #218
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45191440
Ik wil eigenlijk wat zinnigs zeggen over The Secret Life of Words, maar dat is moeilijk. Het komt wat traag op gang, maar de laatste pak 'm beet 45 minuten hakken er erg hard in. Zeer aangrijpende film van Coixet, die met Polley en Robbins ook wel ideale acteurs heeft voor dit soort rollen. Cámara, in een bijrol, is ook altijd goed. Gewoon gaan zien, je krijgt er geen spijt van.

Verder was North Country precies wat ik er van verwachtte; het moraliserende toontje van Caro was in Whale Rider niet zo storend vanwege de prachtige omgeving, maar tussen de mijnwerkers pakt dit wat anders uit, de overtuigende performance van Theron ten spijt. Wel een ruime voldoende. Dat haalt ook The Proposition, een film die mij niet helemaal wist te overtuigen, zowel met het Peckinpah-achtige geweld als met de quasi-filosofische quotes van Cave.

[ Bericht 38% gewijzigd door Sokolsky op 09-01-2007 21:09:18 ]
Sheridana +1
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:16:56 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45194666
The Public Enemy
Heerlijke gangster film met een briljante rol van James Cagney. De hele film is geweldig: het verhaal is goed en zit goed in elkaar, de regie is sterk en de fotografie is prachtig. De manier waarop een aantal shots zijn gefilmd en eruit zien is om van te smullen. De film blijft, mede doordat ie maar 80 minuten duurt, de hele tijd spannend en het einde is (alhoewel redelijk voorspelbaar) prachtig.
Ook cool om te zien hoe de film van invloed is geweest op de hedendaagse gangsterfilms, zowel op gebied van het verhaal, van acteren en van aankleding. Sommige dingen uit bijvoorbeeld Goodfellas en ook The Sopranos zijn goed terug te herkennen.
Zeker een kijkbeurt waard.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:46:24 #220
45532 ziggyziggyziggy
pi_45196015
La Tourneuse de Pages
Prachtige, ingetogen film met de (in deze film dan) geheimzinnige Déborah François. Zij speelt een jongedame die een weekje op het zoontje van een concertpianiste en een advocaat past. Er ontstaat een gespannen vriendschap tussen de pianiste en de oppas, die al snel op treedt als paginadraaier tijdens een van de pianoconcerten van de moeder. Ze blijkt echter meer in haars mars te hebben, maar Denis Dercourt laat je lang in prettige spanning over de afloop van dit verhaal.

pi_45197037
Even Money

Zeer middelmatige film. Aan de cast te zien zou je er meer van kunnen verwachten, maar door het zwakke plot wordt deze film niet echt goed. Aan de acteurs ligt het niet, want Danny DeVito speelt een hele leuke goochelaar en Kim Basinger, Nick Cannon, Forest Whitaker en Ray Liotta spelen allemaal goed. Liotta speelt ongeveer de normaalste man in de wereld, maar ziet er nog steeds creepy uit met die kop van 'm. Het verhaal, daarentegen, was af en toe gewoon oninteressant. De drie verhaallijnen (ook in 2007 is de mozaïekfilm in) die door elkaar heen lopen gaan over twee gokverslaafden en een duo dat een bookie runt. Deze laatste van de verhaallijnen had wat mij betreft geschrapt mogen worden. Ik gaf werkelijk niks om deze personages en hun situatie. Het einde is al lange tijd voorspelbaar en als er dan nog een twist komt aan het einde, is hij totaal niet interessant en eigenlijk ook nauwelijks relevant aan het verhaal. De goede optredens van enkele bekende namen redden dit zwakke verhaal. 6/10 imdb 6.2
Who knew?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:23:28 #222
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45197611
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
La Tourneuse de Pages
Prachtige, ingetogen film met de (in deze film dan) geheimzinnige Déborah François. Zij speelt een jongedame die een weekje op het zoontje van een concertpianiste en een advocaat past. Er ontstaat een gespannen vriendschap tussen de pianiste en de oppas, die al snel op treedt als paginadraaier tijdens een van de pianoconcerten van de moeder. Ze blijkt echter meer in haars mars te hebben, maar Denis Dercourt laat je lang in prettige spanning over de afloop van dit verhaal.

[afbeelding]
Ben het opzich wel eens, maar de film werd verpest door een aantal kleine dingetjes. Er zijn namelijk groffe fouten gemaakt in de kleding, waardoor ik dacht dat een scene zich afspeelde in het verleden of de toekomst, maar het was dus in feite het fatale concert. Dat miste ik doordat de kleding niet klopte, en zo doende werd de hele film verpest. Schandalig natuurlijk, zo veel geld en moeite in een film steken, en dan de aankleding in de belangrijkste scene verkeerd doen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:43:42 #223
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45198474
The Pursuit of Happyness(2006)

Will Smith speelt Chris Gardner,een niet al te succesvolle verkoper van ziekenhuisapperatuur.Hij heeft dan ook ongelooflijk veel schulden.Hij besluit zijn droom te volgen en wil aandelen verkoper worden.Zijn vrouw kan hun financiele sutuatie niet meer aan en verlaat hem.Chris zet alles op alles om die baan als aandelen verkoper te behalen.Ondertussen moeten hij en z'n zoontje verscheidene tegenslagen doorstaan.
The Pursuit of Happyness is een typische film over "The American Dream".Smith speelt zijn rol als wanhopige vader met overtuiging.Jammer dat het einde van de film vrij voorspelbaar is.

Stranger Than Fiction(2006)

Will Ferrell speelt Harold Crick.Hij werkt bij de belasting en leid een eenzaam en voorspelbaar bestaan.Harold heeft het gevoel dat hij z'n eigen leven niet leid;hij denkt dat hij de hoofdrolspeler is van 'n verhaal.Op de achtergrond hoort hij namelijk vaak 'n vrouwenstem als het ware "voorlezen".Samen met een professor Literatuur(Dustin Hoffman) zoekt Harold naar de waarheid.Omdat hij niet weet welk lot hem staat te wachten,besluit Harold zijn houding te veranderen en eindelijk zijn leven te leven zoals hij dat graag zou willen.Ondertussen blijft hij op zoek naar de schrijfster van "zijn verhaal".
Stranger Than Fiction is 'n Charlie Kaufman-achtige film.Je moet er dus echt van houden anders zul je de film vrij vergezocht en ongeloofwaardig vinden.Ik vond het in ieder geval een mooie film.Ferrell speelt z'n rol als de droge,nuchtere Harold fantastisch.Mooie bijrollen van Hoffman,Maggie Gyllenhaal en Emma Thompson als vertelster/schrijfster met writers block maken de film compleet.Aanrader!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_45209101
The Killing (1956)
De film begint met introducties van diverse personen in de film op de paarden-racebaan. Dit gaat allemaal in een snel tempo, waarbij uiteindelijk duidelijk wordt wat het plan is, geld beroven van de racebaan. Eén van de meest indrukwekkendste film-noirs die ik heb gezien. Zeer gaaf in elkaar gezet en je ziet gedurende de film het plan uitgewerkt worden, uiteraard horen hier ook dingen bij als een dame die op geld uit is en de nodige plottwists. Prachtig en een grote aanrader.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:18:01 #225
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_45213110
Ik heb gisteren Magnolia voor het eerst gezien.. het is een lange zit,maar goed acteerwerk een plot waarin alles verbonden lijkt te zijn en alles een reden lijkt te hebben, en een verrassend einde. 8/10
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:43:15 #226
67089 Gillingham
The horror...
pi_45213988
V for Vendetta (2005) 8/10

Entertainend, gevat en hip. Een dystopisch uitgangspunt als in deze film is natuurlijk niks nieuws meer, maar dat betekent niet dat de film geen originaliteit kan bevatten. De invloed van de broertjes Wachowski was duidelijk te herkennen en dat niet alleen in het verhaal en de uitwerking daarvan. Zo kwam er zelfs een techniek in terug die ik voor deze film maar zal omschrijven als 'knife-time', een aardige variant op de welbekkende bullet-time uit The Matrix, bedacht door dezelfde broertjes. Toch doen een aantal stukken uit V for Vendetta af en toe wat overdreven en kitscherig aan, wat een aantal scènes soms bijna lachwekkend maakt, maar dan op een minder positieve manier. Hierdoor blijkt het ontbreken van de meer vernieuwende en beter uitgedachte ideeën uit The Matrix. Desondanks is de film onderhoudend en zeer zeker vermakelijk, alhoewel ik de al te lovende commentaren op het acteerwerk van Hugo Weaving niet helemaal begrijp. Wat hij doet is leuk, maar met zo'n masker blijft het niet veel meer dan een uitermate geschikte stem. Natalie Portman weet er nog een acht uit te trekken.

Chocolat (2000) 7/10
Best leuk allemaal. Het verhaal zelf stelt nauwelijks iets voor, maar de schattige uitwerking daarvan kon ik nog best goed verdragen. De muziek is best leuk, de vrouwen zijn best leuk en de setting is best leuk. Johnny Depp voegt weinig extra's toe, maar kan makkelijk met deze relatief simpele rol uit de voeten. Het totaal is dan ook best leuk, alhoewel ik de oscarnominaties niet helemaal begrijp. Dat is niet de eerste keer natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gillingham op 10-01-2007 15:59:34 ]
What's it going to be then, eh?
pi_45230712
Forrest Gump

Die moest ik nog zien. Prachtige film. Tom Hanks speelt vol overtuiging de op z'n zachtst gezegd niet zo slimme jongen Forrest Gump. Hij heeft wel een hart van goud en daar kom je ook aardig ver mee, zo blijkt maar weer. Ontzettend grappig en ontroerend verhaal op geniale wijze verteld met een groot aantal leuke bijrollen, waaronder Gary Sinise als Luitenant Dan en Mykelti Williamson als Bubba. Het enige kleine puntje commentaar dat ik erop kan hebben is dat de film wmb iets te lang is. Een stuk of 15-25 minuten van de film hadden wat mij betreft op de dvd bij de deleted scenes gemogen. 9/10 imdb 8.3
Who knew?
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:15:45 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45234749
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:38 schreef washandje het volgende:
Forrest Gump

[afbeelding]

Die moest ik nog zien. Prachtige film. Tom Hanks speelt vol overtuiging de op z'n zachtst gezegd niet zo slimme jongen Forrest Gump. Hij heeft wel een hart van goud en daar kom je ook aardig ver mee, zo blijkt maar weer. Ontzettend grappig en ontroerend verhaal op geniale wijze verteld met een groot aantal leuke bijrollen, waaronder Gary Sinise als Luitenant Dan en Mykelti Williamson als Bubba. Het enige kleine puntje commentaar dat ik erop kan hebben is dat de film wmb iets te lang is. Een stuk of 15-25 minuten van de film hadden wat mij betreft op de dvd bij de deleted scenes gemogen. 9/10 imdb 8.3
Juist niet, deze film kan niet lang genoeg duren , idd een prachtige film en ook één van mijn favorieten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:25:58 #229
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45235114
Blood Diamond

De film gaat over de diamantenhandel in Sierra Leone.Tegen de achtergrond van de Burgeroorlog zijn 'n smokkelaar(DiCaprio) en 'n boer(Hounsou) op zoek naar een waardevolle diamant.Tevens moeten ze proberen de zoon van Hounsou te bevrijden,die in handen van de rebellen is gevallen om als kindsoldaat te dienen.Hierbij worden ze geholpen door 'n Amerikaanse journaliste(Connely).Zij zit op haar beurt weer achter de waarheid rond de illegale diamantenhandel in Sierra Leone.
Blood Diamond is een goede film die het vooral moet hebben van het acteerwerk van DiCaprio en Hounsou.Het personage van Connely vind ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd overkomen,met haar "ik wil de wereld veranderen" mentaliteit.Het camerawerk is mooi(het Afrikaanse landschap word mooi in beeld gebracht).Zwick weet de gekte van de Burgeroorlog mooi in beeld te brengen.Enige nadelen van de film vond ik dat hij mij te lang duurde(bijna 2,5 uur) en dat de film op 'n gegeven moment te dramatisch(vooral het laatste half uur) werd.Al met al een goede film.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:36:29 #230
45532 ziggyziggyziggy
pi_45235504
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Juist niet, deze film kan niet lang genoeg duren , idd een prachtige film en ook één van mijn favorieten.
Nou ja, de scenes op het bankje in het park hadden er wat mij betreft uitgemogen, maar voor de rest idd een schitterende film.
  donderdag 11 januari 2007 @ 01:08:24 #231
128635 Kokstra
Feelin' kinda Kokstra
pi_45236372
Deja Vu, vond ik redelijk puik alleen kwam ik in het begin niet echt in het verhaal vanwege de onwaarschijnlijkheid (maarja, het is scifi ) en vorige week Casino Royale. Ben niet zo'n Bondfan, maar hij was 2.5 uur toch best te pruimen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 01:36:04 #232
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45236861
Altered (2005)

Vermakelijk. En dat eind..
If I had a Hammer...
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:52:21 #233
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45241354
The Brothers Grimm
Gisteravond deze gezien. Ik had niet al teveel verwachtingen aangezien er nogal wat neersabelende reviews waren over deze film. Deze reacties snap ik ook wel. De film lijkt een donker sprookje te wezen zoals Tim Burton ze zo mooi kan maken. Neem dan als regisseur Gilliam en dan moet het toch wel wat verheffends wezen. Toch is dit deze keer niet het geval. De jongens maken op verkeerde momenten grappen waardoor de hele spanning van de film weggaat. Wat dan overblijft had net zo goed een film met Owen Wilson ofzo kunnen wezen. Allemaal makkelijk verteerbaar, goed idee voor een film, ziet er allemaal mooi uit, maar om nou te spreken van een topper? Nee, dat is het zeker niet. Gewoon goed vermaak. Een 7 dus.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:56:37 #234
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45256520
Inmiddels al weer eergisteren gezien:

Dnevnoy dozor (Day Watch) (Timur Bekmambetov, 2006)
Evenals z'n voorganger is ook dit een rommelig geheel. Behalve dat het verhaal weer enigzins rommelig verteld wordt, wordt dit ook nog eens versterkt door de overdaad aan after-effects. Bijna elk shot moest wel één of ander laagje toegepast worden. De humor is eigenlijk te flauw, maar gelukkig heeft de film nog wel wat aardige actie te bieden, zodat de film ook nooit saai wordt. ***

Apocalypto (Mel Gibson, 2006)
Verwacht geen geschiedenisles over de Maya. De focus ligt veel meer op het lot van één familie dan van de totale Maya bevolking. De film geeft ook niet een echt feitelijk correct beeld van de cultuur. Wat de film echter wel biedt is een spannende actie/avonturen film. Door het gebruik van digitale camera's voor de vele achtervolgingen door de jungle krijgen deze scenes een flitsende vitaliteit, die je op het puntje van je stoel weet te krijgen. Regelmatig zijn er ook prachtige shots te zien. Wat ik een beetje miste was een mystieke/mysterieuze sfeer wat de Maya cultuur toch om zich heeft hangen. ****
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:54:17 #235
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45260844
Mat i syn

Een zoon neemt de zorg op van zijn stervende moeder. Dat is alles wat deze film te vertellen heeft.

Waar Tarkovsky in zijn films een langzaam tempo hanteert, gaat Aleksandr Sokurov helemaal tot het uiterste. Eerstgenoemde creëert met dat langzame tempo vaak nog spanning, bij Mat i syn is het gewoon strontvervelend. Met alleen mooie plaatjes red je het niet. Cijfer: 5

La Double vie de Véronique

Jammer jammer, ik had bij deze film misschien te hoge verwachtingen. Niet dat het een en al ergernis is, dat zeker niet, maar het wist me niet te pakken. Irene Jacob speelt een boeiende dubbelrol op heel mooie wijze, dat weer wel. Cijfer: 7
pi_45266581
Saw III (2006)
Niet slecht voor een 3de deel. De 'games' waren wel weer 'uniek' te noemen. Alleen bepaalde scenes waren erg langdradig en ik begon me gedurende de film te irriteren aan Amanda. Afgezien daarvan is het beter dan ik verwacht had.
pi_45268673
Wat is Starship Troopers toch een geweldige film. De stijl die is gekozen wordt echt perfect uitgewerkt. Tuurlijk, er zitten enorme fouten in, er wordt vreselijk geacteerd etc. etc, maar dat MOET ook gewoon in deze film.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:49:45 #238
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_45270176
Jackass 2

Ik heb me tranen met tuiten gelachen minstens net zovele als bij deel 1. Soms weet je ook gewoon neit waarom je zit te lachen maar doe je het toch. De grappen die de groep uit haalt zijn wel vaak iets harder geworden dan de 1ste film, ensommige fragmenten zijn dan ook niet voor mensen met een zwakke maag *imompelt ets met een paard ofzo *
Ik heb me kostelijk vermaakt en het was een mooie afleiding van het leren van een tentamen een must see voor iedere liefhebber van het mannen-onder-mekaar-we-doen-elkaar-pijn-en-maken-flauwe-grappen-genre
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_45270997
Ook net voor het eerst in jaren Starship Troopers weer eens gezien. En potver, wat hou ik toch van Paul Verhoeven. Beetje ongemakkelijk hoe actueel de film op het moment weer voelt overigens.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:17:58 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45271084
Idd
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:00 schreef Falco het volgende:
TS begint: Starship Troopers wordt dus zwaar ondergewaardeerd. Het heeft prachtige special effects, Denise Richards, een spannend verhaal en dan krijg je ook nog een typische Verhoevenvisie erbij, die helaas erg profetisch was. Op Imdb krijgt hij maar een 6,7, heel erg magertjes dus. Ik vind hem wel een ruime 8 waard eigenlijk !

Afijn, game on
Uit: De meest ondergewaardeerde film
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:19:51 #241
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45271157
Nouja je kan het ook overdrijven. Goed fout e.d. kent ook zijn grenzen. Begrijp me niet verkeerd, ik kan ST ook erg op prijs stellen, maar het aantal knulligheden en tenenkrommende acteerwerk maakt het geheel geen 8 waard.
pi_45271384
Ik vond dat er weinig mis was met het acteerwerk. Personages met de diepgang van een vingerhoedje en een script dat haast uit zijn voegen barstte van cliché's: mijns inziens heeft de cast precies gedaan wat er van ze gevraagd werd.
En voor zover ik weet niet zozeer om nu eens een lekkere foute film te maken; de boodschap van de film ging wel wat verder dan alleen kitsch en lollige satire.
pi_45272278
net "pulse" gezien, vond het zelf een erg leuke film. geen uber top film maar een leuk idee en gewoon vermakkelijk om naar te kijken. kijk ik op imdb krijgt die een 3,9 en een en al geklaag. en dan saw 3 wel leuk vinden
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_45272882
Pariah

'Pariah' is het verhaal van Steve (Damon Jones) en Sam, een multiraciaal echtpaar dat totaal onverwacht door een groep Neo-Nazi Skin heads wordt aangevallen. Deze gewelddadige aanval heeft ingrijpende gevolgen voor hun leven. Hoewel Steve zichzelf hervindt, kan Sam haar verkrachting niet verwerken en pleegt zelfmoord. Ze laat Steve stuurloos achter. Zijn enige doel is wraak. Hij besluit als skinhead te infiltreren in de bende om zo deze mensen, voor wie het leven niet meer is dan haat en geweld, te leren kennen.
#geen
pi_45273009
United 93.Heb me meer "vermaakt" dan ik verwacht had. Was toch wel ff stil op het end

Starship Troopers gemist, die ga ik binnenkort weer eens in mn dvdspeler proppen
pi_45273661
DARK WATERS

DEAD WATERS

2e x

Zo traag als dikke stront door een trechter, dialogen zijn minimaal, de muziek is geniaal en de cinematografie zo mogelijk onaards briljant

Critici die destijds de film de grond in boordden moeten gelynched worden want dit is een film die misschien wel de meest sfeervolle allertijden genoemd mag worden

Aan de ene kant een hommage aan de gotische Italiaanse horror/griezelfilms a la Mario Bava, aan de andere kant een ode aan de nunsploitation flicks die eind jaren '70 hun hoogtij dagen kenden

Het verhaal doet er weinig toe als je zo een hallucinante sfeertekening kan schetsen en de dialogen pas tot je doordringen als de zin bijna afgelopen is

9.7

pi_45287241
Adaptation (Spike Jonze, 2002)
Niet onaardige film met een vrij chaotisch verhaal en leuke acteurs. Vooral Chris Cooper is hier erg leuk en Cage lijkt totaal geen moeite te hebben met zijn dubbelrol als de gebroeders Kaufman. De plot was me echter net iets te warrig om het tot een speciale film te maken. En die moralistische hintjes gingen er bij mij ook niet zo goed in.

The Notebook (Nick Cassavetes, 2004)
Achja. Best geinige film; sympathiek verhaal met idem acteurs dat nergens echt saai wordt. Spannend of origineel wordt het daarnaast ook niet, maar als je hier een meisje met lage-emotionele-drempel gelukkig mee kan maken is het nog best vol te houden.

Zo'n film ja.

Running Scared (Wayne Kramer, 2006)
Merkwaardig mengsel van actie en bijna sprookjes-achtige thema's waar de stijlbreuken en cliché's je met moordend tempo om de oren vliegen. Het acteerwerk stelt weinig voor en de plot lijkt op een gegeven moment 'op' ofzo te zijn waarna het geheel zich vrolijk overal en nergens heen sleept. Toch heb ik me eigenlijk best wel vermaakt, met dank aan de prettig een-dimensionale personages en de vrij onvoorspelbare plotwendingen. Stiekem nog de leukste van de drie.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  Moderator vrijdag 12 januari 2007 @ 16:11:37 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_45288558
SAW III
Ik vond hem iets minder dan de eerste twee en had eerlijk gezegd meer ranzigheid verwacht. Waarom mensen in de bioscoop flauwvielen is mij eigenlijk een raadsel. Maar vond het toch wel weer spannend en het einde duidt op een deel 4.

Als je deel 1 en 2 niet hebt gezien is het denk ik iets minder goed te volgen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_45289179
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:29 schreef Doff het volgende:
Running Scared (Wayne Kramer, 2006)
Merkwaardig mengsel van actie en bijna sprookjes-achtige thema's waar de stijlbreuken en cliché's je met moordend tempo om de oren vliegen. Het acteerwerk stelt weinig voor en de plot lijkt op een gegeven moment 'op' ofzo te zijn waarna het geheel zich vrolijk overal en nergens heen sleept. Toch heb ik me eigenlijk best wel vermaakt, met dank aan de prettig een-dimensionale personages en de vrij onvoorspelbare plotwendingen. Stiekem nog de leukste van de drie.
[afbeelding]
Running Scared vond ik echt prachtig. Gewoon kei- en keiharde actie.
Who knew?
pi_45291183
Freaks (1932)

Wat mij betreft had deze film meer 'man zonder armen en benen steekt sigaret aan met alleen zijn mond' mogen hebben en minder verhaal. De eerste 40 minuten van de film (de totale lengte is 60 minuten) gaan eigenlijk nergens over. Desondanks is het een interessant beeld van hoe men omging met lichamelijke handicaps in de jaren '30. Een aantal van de 'Freaks' die langskomen zijn heel speciaal en interessant. 5/10 imdb 7.7
Who knew?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')