abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45010707
Night at the museum goeie film

komt 15 februari in de bios.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:22:39 #67
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45012669
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Simon een redelijke goede film voor Nederlandse begrippen vind. Wat vind je dan een echt goede Nederlandse film?
Eigelijk geen een maarjah. Phileine Zegt Sorry vind ik nog het beste, al is het boek vele malen beter.

Nederlandse films die ik echt slecht vind: Van God Los, Sl8N8, Dood Eind, De Dominee, Feestje! en Vet Hard
pi_45013682
C.R.A.Z.Y.

Tsja, alles is er eigenlijk al wel over gezegd. Fantastisch acteerwerk, prachtig verhaal, mooi in beeld gebracht. Als 'ie mee was gegaan in mijn lijstje van vorig jaar dan had hij denk ik op nummer 2 of 3 gestaan, maar nu komt hij zeker in januari 2008 op de lijst. 9/10imdb 8.2
Who knew?
pi_45022691
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:54 schreef washandje het volgende:
C.R.A.Z.Y.

[afbeelding]

Tsja, alles is er eigenlijk al wel over gezegd. Fantastisch acteerwerk, prachtig verhaal, mooi in beeld gebracht. Als 'ie mee was gegaan in mijn lijstje van vorig jaar dan had hij denk ik op nummer 2 of 3 gestaan, maar nu komt hij zeker in januari 2008 op de lijst. 9/10imdb 8.2

ik zet nog even Charles Aznavour - Emmenez moi op
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:54:57 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_45022785
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:52 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik zet nog even Charles Aznavour - Emmenez moi op
Ik heb na de film gezien te hebben meteen Hier Encore gedownload.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 januari 2007 @ 22:57:54 #71
862 Arcee
Look closer
pi_45022927
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:15 schreef Falco het volgende:
Lost in Translation

[afbeelding]

Bill Murray en ook wel Scarlett Johansson . Wat ontzettend gaaf, die minimale dialogen, die sfeer, en Tokyo! Cijfer: 9
Inderdaad, Tokyo zag er nog nooit zo gaaf uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:59:55 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45023025
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:54 schreef washandje het volgende:
C.R.A.Z.Y.

[afbeelding]

hmmm... moet `m toch eens gaan denk ik zo. Alleen maar positieve dingen die ik er over lees
pi_45023188
Vanavond gezien:

The Roaring Twenties (1939)

Heerlijke gangstermovie die zich afspeeld tijden de drooglegging van Amerika in de jaren 20, energiek en sfeervol. Genieten van James Cagney en een "kleine" rol van Bogart.

Cijfer: 8
pi_45023249
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:59 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hmmm... moet `m toch eens gaan denk ik zo. Alleen maar positieve dingen die ik er over lees
jeetje timo heb je hem nog niet gezien, ah dat kan echt niet hoor
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:12:19 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45025526
Kruistocht in Spijkerbroek
Gozer beland onbedoeld in 13e eeuw in z'n spijkerbroek. Hij belandt precies tussen een kinder-kruistocht naar Jerusalem. Onderweg wordt meneer verliefd en doet ie wonderen, tja huidige common-knowledge ben je daar een wonder of duivel.

Opzich is het geen slechte film alleen de doelgroep is zo miniem. 8-12 jaar. Om eerlijk te zijn heeft het niets echt boeiends. En eigenlijk op veel punten te voorspelbaar. En het duurt nog is ruim 2 uur.

cijfer 5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:31:14 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45026076
Gigli (Spreek uit als 'dzjillie')

Tsja, dit is niet zo'n heel beste film. Alleen de verstandelijk beperkte Brian was nog enigszins oke, maar ook hij had zijn rol beter kunnen maken/spelen. Raar dat ook opeens Al Pacino acte de presence geeft trouwens. Cijfer: 3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:51:59 #77
160346 Mavro
Black & Red
pi_45026658
Pane e Tulipani

Leuke film! Niet heel bijzonder maar toch vermakelijk en lief.

Rosalba komt erachter dat er meer in het leven is dan haar gezinnetje. Tijdens een vakantie valt het haar man en twee zoons niet eens op dat ze na een stop bij een wegrestaurant achter is gebleven. In plaats van zich weer te laten oppikken, lift ze naar huis. Maar als een automobilist met wie ze meerijdt richting Venetië blijkt te gaan, besluit ze mee te rijden. Als ze de volgende dag de trein mist en vrijwel platzak is vraagt ze een ober of hij een goedkoop adresje weet voor de komende nacht. Hij biedt haar een kamer in zijn huis aan. Deze keurige, al wat oudere heer verrast Rosalba de volgende dag met een uitgebreid ontbijt. Als Rosalba die dag langs een bloemenzaak loopt waarvan de eigenaar een winkelhulp zoekt, besluit ze in Venetië te blijven. Ze sluit vriendschappen, herontdekt muziek en dansen, en vat een diepe sympathie op voor haar melancholieke ´huisbaas´. Intussen heeft haar man een privé-dectective op haar spoor gezet. Maar ook voor hem zal de dogenstad bevrijdend werken.

"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:06:33 #78
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45027076
Eragon

Bereid je maar voor op een redelijk standaard fantasy-film. Ik heb het boek niet gelezen maar ik vind dat het verhaal veel te snel gaat, sommige stukken zijn heel lang en soms zelfs een beetje langdradig, en dan zit je in 5 minuten opeens weer in een volledig ander stuk van de film. Daarnaast eindigt de film ook erg plotseling
Verder is het gewoon een leuke film, maar de uitspraak, past in de reeks LOTR vind ik absoluut niet gepast, de special effects zijn nou niet echt wat je ervan verwacht en het verhaal is een stuk minder. Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij word dit ook weer een filmreeks, dat zou verklaren waarom het meer op een inleiding van de films lijkt dan op een eerste deel.
Maargoed, zoals ik al zei, het is gewoon een leuke fantasy-film en ik denk dat de gemiddelde TV-kijker zich er best mee zou vermaken.
Cijfer:7

The Illusionist

Weet niet precies wat ik ervan moet vinden.. Het verhaal is over het algemeen vrij standaard. Maar de uitwerking ervan is zeker niet slecht. Ik zal niks verklappen maar ik vind het einde redelijk voorspelbaar.
Maar ik vond het een leuke film om naar te kijken, het is typisch een film die je met je vriendin zou kunnen kijken, romantiek, actie en een mysterie..
Cijfer:8

Beerfest

Had er weinig van verwacht maar toch gedownload gehuurd om een keer op een avondje drinken met vrienden op de achtergrond te draaien. Bereid je voor op veel droge grappen, seks, stereotypjes, en véél, héél veel bier.. Tijdens een avondje drinken best vermakelijk omdat je zo weer wat nieuwe bierspelletjes te doen hebt.
Cijfer: nuchter 6 Dronken: 7

En nu ben ik Night at the museum aan het downloaden, ben benieuwd
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45028404
Scarface - Howard Hawks;Richard Rosson 1932

Losjes gebaseerd op Al Capone (die Scarface Al werd genoemd, en het verhaal volgt sommige grote gebeurtenissen uit zijn carriere) kent de film eigenlijk dezelfde gewelddadigheid, geplaatst in die tijd, en obsessies als de versie van De Palma.
En misschien was Scarface destijds, vergeleken met films als 'Public Enemy, wel net zo over the top als de jaren tachtig versie.
Paul Muni speelt een prachtige rol en er is sprake van, zo blijkt nu, redelijke tijdloze immigranten thematiek .
Je zou tegenwoordig-met wat aanpassingen hier en daar vrij geloofwaardig een Nederlandse versie kunnen maken met een recente immigrant in de hoofdrol.
Helpt waar hij kan!
pi_45028693
Laatste paar dagen films die al een tijde uit zijn maar die ik nog niet had gezien ff gekeken

Catch me if you can
Lucky Number Slevin
The Boondock Saints (tering wat een goede film)
Employee of the month
pi_45031892
Miss Congeniality
Beter dan verwacht, met name door Bullock. Verder gewoon romkom, best grappig enz. Een typische ik-hang-op-de-bank-heb-niets-te-doen-en-wil-iets-simpels-zien movie.

Een 6.5/10

Zwartboek
Goed, véél beter als verwacht. Na een paar minuten spelen (op dat bootje in de Biesbosch) begon ik me acuut te ergeren aan het amateuristische geacteer. Da's dan ook het enige punt waar dat gebeurt, verder is het een professionele film van Hollywoodkwaliteit en prima geacteerd. Ook het verhaal is prima met een onverwachte wending die ik niet aan zag komen.
Ik twijfel tussen een 8.5 en een 9, maar ga uiteindelijke voor de 9 omdat het een Nederlandstalige productie is en daarin een van de besten.
pi_45032000
Fight club
In Tyler Durden we trust
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_45032711
Dead Mans shoes van Shane Meadows

http://us.imdb.com/title/tt0419677/

Paddy Considine speelt Richard, een soldaat met een steekje los. En Toby Kebbel speelt zijn geestelijk gehandicapte broertje. Richard komt terug naar het dorp waar ze opgroeide, om wraak te nemen. Een groepje drugsdealers heeft zijn broertje wat aangedaan. Tijdens de film zie je met flashbacks wat dat precies is geweest.

Ik vind het na 8 x nog steeds 1 van de beste films die ik gezien heb. Toby Kebbel speelt zijn rol echt perfect, je zou bijna denken dat hij een echte retard is. Considine, die ook meeschreef aan het script zet ook een fantastische rol neer. Er zitten een lekkere tempo in de film. Af en toe ook wat humor. Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.

Hij krijgt van mij een 10
pi_45032895
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:09 schreef BobRooney het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Paddy Considine speelt Richard, een soldaat met een steekje los. En Toby Kebbel speelt zijn geestelijk gehandicapte broertje. Richard komt terug naar het dorp waar ze opgroeide, om wraak te nemen. Een groepje drugsdealers heeft zijn broertje wat aangedaan. Tijdens de film zie je met flashbacks wat dat precies is geweest.

Ik vind het na 8 x nog steeds 1 van de beste films die ik gezien heb. Toby Kebbel speelt zijn rol echt perfect, je zou bijna denken dat hij een echte retard is. Considine, die ook meeschreef aan het script zet ook een fantastische rol neer. Er zitten een lekkere tempo in de film. Af en toe ook wat humor. Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.

Hij krijgt van mij een 10
dat accent is idd bijna niet te verstaan, ook jammer dat er geen eng. subs op de dvd zitten
pi_45033480
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:15 schreef pascalheister het volgende:

[..]

dat accent is idd bijna niet te verstaan, ook jammer dat er geen eng. subs op de dvd zitten
Dat is echt minder inderdaad. Ik had er zeker eerste paar keer behoorlijk moeite mee.
Nu versta ik ze wel..na 8x. De film wordt dus elke keer beter ...vind ik dan.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:46:23 #86
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45033756
Twelve and Holding (2005)
Zeer degelijke drama over 3 vrienden van 12. De film begint met een scené over de tweelingbroers Jacob en Rudy, die in hun boomhut achterna gezeten worden door twee oudere pestkoppen. Rudy gooit pis over hen heen. Als wraak willen de pestkoppen de boomhut slopen. Rudy gaat samen met vriend Leonard de boomhut bewaken. Door een "ongeluk" wordt Rudy levend verbrand. Tweelingbroer Jacob, die een grote wijnvek op zijn gezicht heeft, zint hierna op wraak. En gaat de pestkoppen bezoeken in hun jeugdgevangenis om ze steeds te herinneren aan hun afschuwelijke daad. Al is dit het meest verontrustendste deel, zijn het de twee andere (sub)plotjes die de film een echt hart geven. De eerste gaat over de veels te dikke vriend Leonard, die na de klap op zijn hoofd niks meer kan reuken. Hierdoor "lust" die al die snoep en junkfood van zijn ouders niet meer en eet alleen nog maar appels. Op aanraden van zijn coach gaat hij trainen en afvallen. Dit alles tegen wil van zijn moeder in. Het andere (en imo leukste en beste plot) gaat over Malee, het Aziatische slimmere meisje, die een grote crush ontwikkelt op een oudere jongeman. En hier de aandacht probeert te vinden die ze thuis van haar overwerkende moeder en afwezige vader niet krijgt.
Alle 3 de kinderen zetten een degelijke acteerprestatie neer, maar het is het meisje Zoe Weizenbaum dat er net boven uitspringt.
cijfer: 7.5
pi_45044188

Ergens las ik dat Superman de moeilijkste superheld is om op film te zetten. De tendens de laatste jaren, zoals Spider-Man en Batman, is om de superheld zo menselijk mogelijk te maken. Superman is (was) in tegenstelling tot alle anderen nooit mens, dus dat gaat nogal moeilijk: vandaar dat de relatie Superman - Lois Lane zo geforceerd overkomt. Door niet opnieuw te beginnen met het verhaal, maar in te springen op de reeds bestaande films, wordt die geforceerdheid enkel vergroot.

Toch zetten Brandon Routh en Kate Bosworth een heel degelijke performance neer, waar Kevin Spacey wel duidelijk last heeft van de grenzen van zijn vrij waterpasse karakter. Met zijn onvermijdelijke one-liners kwam hij eerder lachwekkend dan kwaad over. Grafisch gezien is Superman Returns de crčme-de-la-crčme van dit moment, nog meer dan bij X-men werd ik overdonderd door de actiescčnes. Deze momenten gaan vaak gepaard met een gevoel van euforie dat opborrelt vanuit je borst, wat een teken is dat de film toch niet zo slecht is als veel recensies doen vermoeden. ***½
Graag op anoniem
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:36:45 #88
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45046193
Superman and the Mole Men
Verslaggevers Clark Kent en Lois Lane arriveren in een klein dorpje in Silsby om getuigen te zijn van het boren van 's werelds diepste olieput. Het geboor verstoort echter het leven van een ondergronds levend volk. 's Avonds komen ze woedend tevoorschijn, en de inwoners van het dorp roepen de hulp in van Luke Benson ze uit de weg te ruimen, maar alleen Superman kan een tragedie voorkomen.
6/10
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:30:20 #89
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45052558
Picnic At Hanging Rock was betoverend. Niet zozeer meesterwerk betoverend, maar zo betoverend dat je helemaal in de film word opgezogen. Het lugubere sfeertje wat nooit visueel tot uiting komt wordt gevoed door de vreemde muziek, die ergens tussen lieftallig en naargeestig zweeft. Dat het merendeel van de cast qua acteren er niet zoveel van bakt is compleet secundair. Speciaal filmpje. ****

Hard Times behoort tot Bronsons betere werkjes. Bovendien is de grijns van James Coburn ook wel wat waard. ***½

En ik zag nog deeltje 2 van de Caribische piraatjes. Ik baalde dat ik niet om Depp moest lachen, want hij deed wel ontzettend zijn best. Actie was er volop, wat goed was. De clichés kan ik de laatste tijd niet zo goed verdragen merk ik, zo nodig ook niet bij deze film. Ook wil ik nog even melden dat de SFX de beste zijn die ik ooit heb gezien. Dat is niet zo vreemd, maar toch een pluspuntje. ***
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 20:46:15 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_45053200
The Illusionist
Jongen wordt verliefd op meisje van adel, maar ze worden uit elkaar gehaald. Jaren later is de jongen een bekend illusionist en hij ontmoet haar opnieuw, maar ze is verloofd met de opvolger van de keizer van Oostenrijk. Goede film met op het eind een verrassing.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:30:36 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45054792
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:04 schreef pascalheister het volgende:

[..]

jeetje timo heb je hem nog niet gezien, ah dat kan echt niet hoor

ik zal de schuld maar geven aan de bioscopen hier in de buurt die `m niet draaien

Vanavond gezien:
Airplane
Nog nooit helemaal gezien, alleen wat stukken hier en daar. Maar hij was geweldig. Uiteraard een superdun verhaaltje, maar wel een hele reeks aan heerlijk flauwe grappen. Echt te flauw voor woorden, maar o zo fijn op de vrijdag avond.
Een goed begin van het weekend.
And don`t call me Shirley

IMDB cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_45055861
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:30 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ik zal de schuld maar geven aan de bioscopen hier in de buurt die `m niet draaien
zonder bios kun je hem ook wel zien hoor
pi_45057160
Gisteren heb ik Snakes on a plane gekeken, wat een but film!
Vanmiddag heb ik Click met Adam Sandler gezien, een echte feel good movie.
En zometeen ga ik Breed (in het engels)kijken, gaat over een paar jongelui die een feest op het strand aan het vieren zijn en die stuk voor stuk worden vermoord door honden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:41:35 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45057291
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef pascalheister het volgende:

[..]

zonder bios kun je hem ook wel zien hoor
whehe ja das waar
ga de dvd maar eens bestellen, maak ik mezelf tenminste nuttig
pi_45057532

Ik heb een week geleden The Fly met onder andere Jeff Goldblum en Geena Davis gezien op de televisie. Een echte jaren 80 scifi/horror film. Het gaat over de geniale wetenschapper Seth Brundle die bezig is met het bouwen van een teleportatiesysteem. Wanneer een test met een levende baviaan na vele mislukte pogingen is geslaagd, besluit hij op een avond in dronken toestand zelf de stoute schoenen aan te trekken en laat zichzelf teleporteren. Echter, op het moment dat de deur van de kabine bijna gesloten is, vliegt er nog net een huisvlieg bij in en samen met de huisvlieg wordt de wetenschapper van de ene kabine naar de andere geteleporteerd. De computer kan de twee organismen niet van elkaar onderscheiden en derhalve mengt deze de twee als het ware tot één. De wetenschapper komt ogenschijnlijk ongedeerd terecht in de tweede kabine en de eerste dagen lijkt alles in orde te zijn, maar dan wordt steeds meer duidelijk dat er iets niet in de haak is. Langzaam aan verandert Brundle in een reuzenvlieg!

Ik vond het een hele enge film en heb die nacht dan ook niet kunnen slapen. (Ja, ik ben een echte angsthaas als het gaat om films.) Het engste vond ik de scenes waarin je er weer wat tijd was verstreken en je dan opeens Brundle weer heel onverwachts in beeld kreeg en dat deze verder was gemuteerd.

Schoolcijfer: 7

[ Bericht 6% gewijzigd door zwambtenaar op 05-01-2007 22:58:52 ]
pi_45057632
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:15 schreef Falco het volgende:
Lost in Translation

[afbeelding]

Bill Murray en ook wel Scarlett Johansson . Wat ontzettend gaaf, die minimale dialogen, die sfeer, en Tokyo! Cijfer: 9
Inderdaad een zeer mooie film. Visueel gebeurt er weinig, maar de film heeft mij geen moment tot verveling gedreven!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:20:11 #97
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45061185
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:38 schreef Mainport het volgende:
Superman is (was) in tegenstelling tot alle anderen nooit mens, dus dat gaat nogal moeilijk
Waarom moet ik nu direct aan David Carradine denken?
quote:
"Now, a staple of the superhero mythology is, there's the superhero and there's the alter ego. Batman is actually Bruce Wayne, Spider-Man is actually Peter Parker. When that character wakes up in the morning, he's Peter Parker. He has to put on a costume to become Spider-Man. And it is in that characteristic Superman stands alone. Superman didn't become Superman. Superman was born Superman. When Superman wakes up in the morning, he's Superman. His alter ego is Clark Kent. His outfit with the big red "S", that's the blanket he was wrapped in as a baby when the Kents found him. Those are his clothes. What Kent wears - the glasses, the business suit - that's the costume. That's the costume Superman wears to blend in with us."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45061796
THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING

Ondanks dat ik wist dat het niet geweldig zou gaan zijn was ik toch gespannen om de film te zien omdat ik van mezelf weet dat ik er soms naast zit (al komt dit natuurlijk maar weinig voor )

De grote kracht van THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE is the power of suggestion maar de sequels hebben dat absoluut niet. Zo ook het geval met deze prequel op de remake (die ik overigens zeer kan waarderen).

Het heeft allemaal een heel groot been-there-done-that gehalte en door het spanningsloze plot en de voorspelbare schrikeffecten kan ik niet op een voldoende komen.

De film ziet er produktiegewijs wel erg prima uit. Dat wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 januari 2007 @ 00:56:20 #99
862 Arcee
Look closer
pi_45062309
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:09 schreef BobRooney het volgende:

Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.
Daar heb je dan weer ondertitels voor.

Goeie film idd. Sfeervol ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:58:48 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45062393
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:07:18 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:59:04 #101
45532 ziggyziggyziggy
pi_45062400
Vanavond flarden gezien van films die me wel interessant lijken.
La Tourneuse de Pages: Franse film over een jongedame die zich opdringt in een "gelukkig" huwelijk.
Elementarteilchen: Met de halve cast van Lola Rennt, maar een stuk integerder. En tieten.
Eden: Topkok raakt goed bevriend met getrouwde vrouw.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:28:14 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45063316
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:07:19 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:30:46 #104
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_45063405
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:22 schreef kinky_queen het volgende:
Drie pornootjes dus
KQ, deze weet jij vast wel:
Fok Movie Trivia
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_45063501
The Illusionist
Prachtige art direction en bewerkte beelden (is hier een term voor?) om de negentiende-eeuwse sfeer goed neer te zetten. Verder is het een niet echt geloofwaardig romantisch drama met op een einde een Usual Supspects-achtig twistje dat eigenlijk niet zo verrassend is. Zeker niet als je ergens gelezen hebt dat er iets onverwachts gebeurd op het einde.
Ik heb me niet verveeld, maar denk niet dat ik het lang ga onthouden.
Helpt waar hij kan!
pi_45063820
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:48 schreef zwambtenaar het volgende:
[afbeelding]

Ook weer een stuk van gezien op TV toen, sinds een flinke tijd, en het beviel me weer goed; en sommige stukken blijven smerig.
Overigens, ik wil niet gewild moeilijk of pretentieus doen (anders negeer het maar) , maar zeker geplaatst in het oeuvre van David Cronenberg sluit het prachtig aan bij bijvoorbeeld Spider, die op het eerste gezicht een film is over schizofrenie, net als the Fly op het eerste gezicht een horror-film is, maar allebei hebben ze een diepere, existensiëlere laag die de films zoveel meerwaarde geven wmb.
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:46:17 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45063885
Sayat Nova

Hmm, waar ging dit eigenlijk over... Volgens mij over een gekwelde poeet ofzo . Het had wel iets weg van bijvoorbeeld Zerkalo, maar dan écht plotloos. De fragmenten/scenes an sich waren wel oke, sommigen waren wel verrassend mooi en sommigen dan weer minder boeiend. Jammer dat er wel wat dieren het loodje hebben moeten leggen voor deze film. Cijfer: 6

Children of Men

Erg tof opgezet allemaal, een SF-film zonder hippe gadgets en zwevende transportmiddelen. De kijker krijgt niet alles te weten hoe (en het waarom erachter) het nou precies zit in het jaar 2027. Soms is dat wel jammer (iets meer uitleg over de verhoudingen tussen Engeland en de rest van de wereld had gemogen), maar meestal maakte dat voor mij niet zo veel uit. Het verhaal is origineel en met de actie zit het ook prima in orde. Het camerawerk is overigens fantastisch en dan vooral in die scene op het eind . Cijfer: 8,5

Buono, il brutto, il cattivo, Il

Op jacht naar een schat gaan is nog nooit zo leuk geweest . Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:52:09 #108
45532 ziggyziggyziggy
pi_45064037
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:46 schreef Falco het volgende:
Op jacht naar een schat gaan is nog nooit zo leuk geweest . Cijfer: 8,5
Dan heb je The Treasure of the Sierra Madre nog niet gezien.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 januari 2007 @ 02:14:10 #109
862 Arcee
Look closer
pi_45064578
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dan heb je The Treasure of the Sierra Madre nog niet gezien.
Of juist wel.
pi_45066003
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:48 schreef zwambtenaar het volgende:
[afbeelding]

Ik heb een week geleden The Fly met onder andere Jeff Goldblum en Geena Davis gezien op de televisie. Een echte jaren 80 scifi/horror film. Het gaat over de geniale wetenschapper Seth Brundle die bezig is met het bouwen van een teleportatiesysteem. Wanneer een test met een levende baviaan na vele mislukte pogingen is geslaagd, besluit hij op een avond in dronken toestand zelf de stoute schoenen aan te trekken en laat zichzelf teleporteren. Echter, op het moment dat de deur van de kabine bijna gesloten is, vliegt er nog net een huisvlieg bij in en samen met de huisvlieg wordt de wetenschapper van de ene kabine naar de andere geteleporteerd. De computer kan de twee organismen niet van elkaar onderscheiden en derhalve mengt deze de twee als het ware tot één. De wetenschapper komt ogenschijnlijk ongedeerd terecht in de tweede kabine en de eerste dagen lijkt alles in orde te zijn, maar dan wordt steeds meer duidelijk dat er iets niet in de haak is. Langzaam aan verandert Brundle in een reuzenvlieg!

Ik vond het een hele enge film en heb die nacht dan ook niet kunnen slapen. (Ja, ik ben een echte angsthaas als het gaat om films.) Het engste vond ik de scenes waarin je er weer wat tijd was verstreken en je dan opeens Brundle weer heel onverwachts in beeld kreeg en dat deze verder was gemuteerd.

[afbeelding]

Ik wil je bedanken voor deze tip Ik heb hem zojuist gezien, en ondanks ik een hersenloze horrorfilm verwachtte was het juist verre van. De materie was vrij diepgaand, al begrijp ik niet waarom hij zichzelf niet terug kon veranderen in een normaal persoon, al was het misschien niet het kunnen maar het willen dat hem tegenhield.

En als echte diehard heb ik hem dus midden in de nacht gekeken. Al heb ik af en toe wel even mijn ogen op een kiertje gezet, en schrok ik ook enorm op 2 puntjes
pi_45068843
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 03:20 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik wil je bedanken voor deze tip Ik heb hem zojuist gezien, en ondanks ik een hersenloze horrorfilm verwachtte was het juist verre van. De materie was vrij diepgaand, al begrijp ik niet waarom hij zichzelf niet terug kon veranderen in een normaal persoon, al was het misschien niet het kunnen maar het willen dat hem tegenhield.

En als echte diehard heb ik hem dus midden in de nacht gekeken. Al heb ik af en toe wel even mijn ogen op een kiertje gezet, en schrok ik ook enorm op 2 puntjes
Geen dank . Het is inderdaad een goede film, terwijl je zou verwachten dat het de zoveelste 80's scifi/horror B-film zou zijn, maar niets is minder waar. Het technische verhaal achter de teleportatietechniek en vervolgens de wereld van de insecten (insectpolitics) komen realistisch over. Waarom hij zichzelf niet meer terug kon veranderen als 100% mens? Dat vond ik zelf wel logisch op zich. Voor de computer is hij op dat moment een organisme op zich. De computer teleporteert alleen maar, maar kan niet bepalen welke onderdelen van de moleculaire structuur en het DNA moeten worden verwijderd om de vlieg uit de mens te halen. Daarvoor is die machine ook niet bedoeld. De reden waarom ze in de eerste plaats met elkaar werden vermengd, was eigenlijk gewoon een bug in het systeem, die twee losstaande objecten niet uit elkaar kan houden en ze dus maar met elkaar samensmelt als het ware.

De enige manier om nog zo menselijk mogelijk te worden, was door zichzelf met zoveel mogelijk pure mensen samen te laten teleporteren, zodat het aandeel van de vlieg relatief steeds kleiner wordt.

Maar hij was inderdaad best eng, hč ?
pi_45070208
Mr. Smith Goes to Washington (Frank Capra, 1939)

Een hele jonge Stewart die de wereld wil gaan verbeteren maar in een corrupte wereld terecht komt. Stewart is in het begin van de film nog wat aan het dwalen maar streeft naar het eind naar een fantastische rol, dat mag ook worden gezegd van Arthur, wat spat ze van het scherm af zeg. Capra zet in de film leuke kenmerken neer en bouwt het in z'n geheel prima op, de typische elementen die je vanaf het begin al raken.

Cijfer: 8,2

Shadows (John Cassavetes, 1959)

Fascinerende debuutfilm van Cassavetes over het leven van een zwarte familie in New York, Hugh's zijn zangcarriere komt maar moeizaam op gang omdat hij nauwelijk wordt geaccepteerd door zijn huidskleur, zijn broer Bennie en jongere zusje Leila zijn minder getint en hebben hier minder last van... desondanks heeft een ieder zijn eigen confrontaties.
Realistisch gebracht, mooi ruw camerawerk, lichteffecten en improvisaties zijn goed gedaan.

Cijfer: 7,9
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:18:31 #113
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45070865
The Road to Guantanamo (Michael Winterbottom, 2006)
Best goede film over de mistanden rondom de CIA gevangenissen in Guantanamo Bay, met name rondom de drie Britten die daar onschuldig hebben vastgezeten. De film heeft dezelfde vorm als Touching the Void, namelijk die van een documentaire waar het verhaal door acteurs nagespeeld wordt, terwijl de echte mensen hun verhaal doen. Bij Touching the Void werd ik hierdoor naar het puntje van m'n stoel gelokt, maar hier bleef dat enigszins uit. Dan werkte de aanpak van Winterbottom in In This World, waar deze documentaire-achtige onderbrekingen niet inzaten toch wat beter. Desalniettemin is de film zeker de moeite waard. ****

Sl8n8 (Frank van Geloven & Edwin Visser, 2006)
De lichteffecten zijn erg tof gedaan. De mijn biedt ook een goede locatie voor een horrorfilm. Jammer dat het verhaal één en al herkauwd materiaal is. Echt spannend wordt het helaas ook nergens, maar het tempo is hoog genoeg om de gedachten niet af te laten dwalen. **½
pi_45071250
Blood diamond

Zeer indrukwekkende film over zogenaamde "bloed diamanten". De diamanten waarmee vele rebellen legers in Afrika mee worden bewapend.

Ik vond Dicaprio een erg sterke rol neerzetten. Maar ook Djimon Hounsou vond ik erg goed overkomen als wanhopige vader van een uiteengescheurd gezin.

pi_45072666
Happy Feet

Ik ben een groot fan van films als Finding Nemo, The Incredibles en recenter nog Flushed Away. Helaas is Happy Feet minder leuk dan zo'n beetje alle digi-animatiefilms die ik heb gezien. Hoewel de schattigheidsfactor hoog is, is het verhaal van Happy Feet nogal matig. Naast het standaard verhaal over een penguin die anders is dan de anderen en niet geaccepteerd wordt, wordt de mensheid er namelijk ook nog bijgehaald. De film probeert duidelijk te maken dat de mens alleen maar kwaad doet voor de penguins, enz. Dit is ongetwijfeld waar, maar ik kan er niet tegen dat ze deze boodschap dmv een tekenfilm proberen over te brengen. In een documentaire had dat beter gepast. Het idee van een animatiefilm combineren met een musical vind ik tof, maar dat zou ik graag nog een keer beter uitgewerkt zien dan in Happy Feet. 6/10 imdb 6.8
Who knew?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 14:33:01 #116
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45073131
Volver (2006)

Het zou u misschien verbazen, maar ik vond de vorige twee films van Almodóvar tegenvallen en totaal niet de hype waar maken. Hierdoor ging ik met enige huivering Volver in. Dit was misschien maar goed ook, want hierdoor viel de film me mee. Natuurlijk ziet het er allemaal weer prachtig uit, wat nooit mijn kritiek is geweest op Almodóvar. Maar itt de andere films vond ik het verhaal en de karakters in deze film ook boeiend. Al is de film natuurlijk (wederom) één grote ode aan de (Spaanse) vrouw. Toch zit er ook nog iets van een plotje en karakters in, die boeiender waren dan in zijn vorige films.
Het acteren van de gehele (voornamelijk vrouwelijke) cast is van zeer hoog niveau. Penelope Cruz bewijst in deze film voor eens en altijd echt te kunnen acteren, en veel meer te zijn dan een sexy poppetje. Ze draagt de film met beiden schouders. En is de vleesgeworden ode van Almodóvar aan de Spaanse vrouwen in de manier waarop ze de sexy krachtige onafhankelijke, doch gevoelige, onzekere, hulpbehoevende vrouw.
cijfer: 8
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:15:13 #117
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45074565
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond flarden gezien van films die me wel interessant lijken.
La Tourneuse de Pages: Franse film over een jongedame die zich opdringt in een "gelukkig" huwelijk.
Elementarteilchen: Met de halve cast van Lola Rennt, maar een stuk integerder. En tieten.
Eden: Topkok raakt goed bevriend met getrouwde vrouw.
La Tourneuse de Pages is opzich wel leuk als je een aantal fouten over het hoofd ziet waar ik mee dood aan ergerde.

Elementarteilchen moet je absoluut niet gaan kijken.

Eden schijnt wel leuk te zijn.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:13:29 #118
67089 Gillingham
The horror...
pi_45076598
Educating Rita (1983) 5/10
Weinigzeggend filmpje wat toevalligerwijs langskwam op de Nederlandse tv op deze zaterdagmiddag. Ik dacht: waarom ook niet? Erg nuttig was deze tijd niet besteed en de film viel wat tegen, maar heel slecht en saai was de film net niet. Al was het maar door Michael Caine die het irritante acteerwerk van zijn tegenspeelster Julie Walters enigszins compenseerde. Nee, geen aanrader, maar een hele dikke buil kun je je er niet aan vallen.
What's it going to be then, eh?
pi_45077482
Little Miss Sunshine
Ik heb hem eindelijk gezien en eigenlijk vind ik dat hij hier al meer dan genoeg aan de orde geweest is. Maar aan de andere kant verdient deze film al die lofzang ook wel.
Ik had alleen verwacht dat met name het personage van Olive heel erg innemend zou zijn. Dat vond ik dus niet het geval. Voor mij was het écht de rol van Steve Carell en en mindere mate ook die Alan Arkin die de show stalen. Heerlijke film, dat wel.
pi_45078068
Kwaidan

Ik heb genoten van de schitterende, handgeschilderde, sets die heerlijk vervreemdend werken.
Ik heb genoten van de vier verhalen waaruit dit vierluik is opgebouwd, met name van het ronduit briljante derde verhaal.
Ik heb genoten van de sfeer die niet zozeer eng is, maar door het lage verteltempo je wel geheel weet op te slokken.

Ik heb genoten van dit absolute meesterwerk.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:15:56 #121
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_45078943
Flodder 3
Deze heb ik indertijd in de bios gezien met groep 8 . Tussendoor ook wel vaker gezien van video en gisteravond was ie weer eens aan de beurt. Deze film is gedaan door het team van de serie. Dit is uiteraard te zien aan de acteurs maar ook aan het verhaal. Het is allemaal wat minder groots dan de vorige twee films. Behalve het einde dan waarin Zonnedael flink in de fik gaat. Tegenwoordig zou dit denk ik niet meer mogen in een nederlandse film want het meeste van de ontploffingen is te danken aan schuurtje met flink wat opgeslagen vuurwerk die in de fik gaat. Voor de rest gewoon goed vermaak. Een 7.

Ong-bak
Toen nog deze gezien. Deze film moest goede gevechten hebben en daarom was ik wel geinteresseerd. Uiteindelijk waren de gevechten zeker goed maar het duurde me soms te lang voordat er gevochten werd. Het verhaal tussendoor is natuurlijk niet al te diepgaand en daarom moet je natuurlijk de focus houden op gevechten. Dat thais vind ik maar een hele vreemde taal om naar te luisteren en soms is het ook best wel irritant. De film vermaakt dus wel en werd door de gevechten zeker verheffend maar een echte topper is het ook weer niet te noemen. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 17:28:14 #122
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45079402
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:50 schreef Kolkus het volgende:
Kwaidan

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb genoten van de schitterende, handgeschilderde, sets die heerlijk vervreemdend werken.
Ik heb genoten van de vier verhalen waaruit dit vierluik is opgebouwd, met name van het ronduit briljante derde verhaal.
Ik heb genoten van de sfeer die niet zozeer eng is, maar door het lage verteltempo je wel geheel weet op te slokken.

Ik heb genoten van dit absolute meesterwerk.
Wat was ook alweer het derde verhaal? Dat beschilderen met karakters?
Sheridana +1
pi_45080428
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:28 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat was ook alweer het derde verhaal? Dat beschilderen met karakters?
Klopt, Hoichi the earless heet het verhaal.

Geweldig.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:06:34 #124
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45080804
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:38 schreef kinky_queen het volgende:
THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING

Ondanks dat ik wist dat het niet geweldig zou gaan zijn was ik toch gespannen om de film te zien omdat ik van mezelf weet dat ik er soms naast zit (al komt dit natuurlijk maar weinig voor )

De grote kracht van THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE is the power of suggestion maar de sequels hebben dat absoluut niet. Zo ook het geval met deze prequel op de remake (die ik overigens zeer kan waarderen).

Het heeft allemaal een heel groot been-there-done-that gehalte en door het spanningsloze plot en de voorspelbare schrikeffecten kan ik niet op een voldoende komen.

De film ziet er produktiegewijs wel erg prima uit. Dat wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[afbeelding]
Net ook gezien. Een hoop grafisch geweld. En dat had zeker minder gemogen.

Nee, laat ik t anders zeggen; het is gewoon allemaal smerig.

[ Bericht 3% gewijzigd door arneaux op 06-01-2007 18:15:08 ]
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  Moderator zaterdag 6 januari 2007 @ 18:47:22 #125
9859 crew  Karina
Woman
pi_45082304
Rocky Bilbao
De film komt een beetje traag op gang en Stallone kan nog steeds niet acteren of normaal praten. Maar... bij het gevecht zat ik op het puntje van mijn stoel, ouderwets genieten. Alleen daarom, wat mij betreft, een aanrader. De muziek helpt ook wel mee natuurlijk, vooral vanwege het nostalgische gevoel dat je er bij krijgt. Leuk detail: Mike Tyson komt ook nog even in beeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door Karina op 06-01-2007 19:02:10 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:03:14 #126
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45082851
A night at the museum
Click
Talledega Nights
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_45083395
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:03 schreef LasTeR het volgende:
A night at the museum
Click
Talledega Nights
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film kijken
Jij hier vertellen wat jij vinden van film.
Jij misschien ook plaatje plaatsen.
Jij meer zeggen dan titel.
Graag op anoniem
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:18:12 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45083398
Behalve het eerste seizoen van Lost ( hoe goed is dat), vorige week, heb ik gisteren eens twee DVDs gekocht en bekeken:

Big Fish - lief sprookje van Tim Burton over een zoon die op zoek gaat naar de waarheid achter de fantastische verhalen van zijn vader. Mooi, teder verhaal, best wel sterke plot en een visuele lekkernij. Leuk!

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - intrigerend, weird, absurd, tragisch, komisch, gevoelvol, origineel. Tja ik ga hier gewoon lekker helemaal niks over zeggen, echt een film die je als een complete verrassing moet ondergaan. (nou ja,voor diegenen die hem nog niet gezien hebben: hoofdrollen zijn voor Kate Winslet en Jim Carrey, mooie chemistry tussen die twee)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 19:32:21 #129
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45083943
Als ik in mijn Excelfile kijkt lijkt de 7½ bij uitstek het cijfer te worden voor films die visueel overdonderend zijn maar verhaaltechnisch daar iets op achter blijven. Het nieuwste lid van deze verzameling is Where the Truth Lies. Leuke sfeer, prachtig geschoten, met name de naaktscčnes, redelijk acteerwerk (ik vind Lohman altijd oké, ook al werd ze hiervoor nogal de grond in geschreven) maar het gecompliceerd opgezette verhaal vond ik uitelndelijk wat gekunsteld, als ware het een grote en imposante verpakking voor een eigenlijk vrij klein cadeautje.
Sheridana +1
pi_45084294
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:32 schreef Sokolsky het volgende:
Als ik in mijn Excelfile kijkt lijkt de 7½ bij uitstek het cijfer te worden voor films die visueel overdonderend zijn maar verhaaltechnisch daar iets op achter blijven.
Herkenbaar. Zouden ze een speciale rating voor moeten verzinnen.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')