abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:13:24 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44991104
Je hebt helemaal gelijk washandje. Één van de meest overschatte films van het afgelopen decenium.
pi_44992915
Ik heb net Rocky Balboa gezien. En het slaat nergens op echt een domme film had ik niet verwacht..!!
TurK..
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:15:27 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44993223
Lost in Translation

Bill Murray en ook wel Scarlett Johansson . Wat ontzettend gaaf, die minimale dialogen, die sfeer, en Tokyo! Cijfer: 9

Cinderella Man

Eigenlijk heel standaard, zo'n fall-and-rise-verhaal over een bokser, maar Ron Howard weet er toch wel wat van te maken. Alleen is het zo oversentimenteel. Het gezin heeft financiële zorgen, maar ondanks dat is het heel gelukkig met alles wat ze hebben. Walgelijk voorbeeldje is dat vader, moeder en kinderen het net bij elkaar gezochte hout in de kachel gooien en er dan zo'n houten speelgoedtreintje in beeld komt. Tsja, ik moet vast denken: "Oh wat erg, zometeen wordt het speelgoed van de kinderen ook in de kachel gegooid" . Desondanks waren de boksscenes opvallend spannend. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_44995440
Idi i Smotri Klimov, SU,1975

Een oorlogsfilm die hard aankomt en soms heel wat van de kijker eist: tegen het einde had ik de neiging om even weg te lopen.
Niet alleen een van de betere oorlogsfilms.
Helpt waar hij kan!
pi_44995461
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:31 schreef kinky_queen het volgende:
LITTLE MISS SUNSHINE

Zwaar onder de indruk van deze fantastische roadmovie...
[..]

Wat kan ik hier nog aan toevoegen? De film is veeeeel te kort!!!

Dit zou nu al eens de film van het jaar kunnen zijn!

[afbeelding]
Heb 'm net gekeken. Vond het wel een gave film opzich, maar niet heel bijzonder.
Beetje clichématige karakters, de film kabbelde een beetje voort en eindigde ook niet bepaald bijzonder..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_44996985
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:04 schreef Morrigun99 het volgende:

KQ waar ik wel benieuwd naar ben....wat is jouw lievelingsfilm? En wat vindt je de beste, slechte film (als in: het genre wat jij 9 van de 10 keer kijkt)?
Er is hier ergens een top 100 topic waar ik een post heb gedaan

donderdag 4 januari 2007 @ 09:11:04 #57
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_44997469
Dirty Love
Ok, waarom had ik deze film gedownload? Misschien om het feit dat af en toe wat geile wijven met dikke tieten in een komedie wel grappig al dan niet opwindend kunnen wezen. Nu had ik al begrepen dat de film slecht was, maar zo slecht? Meestal kan een film mij wel bekoren. Je ziet mij ook niet zo vaak een onvoldoende geven omdat ik al een 6 geef als ik me de volledige tijd vermaak. Bij deze film was het wat anders. Hoe kunnen ze zulke lekkere wijven er zo onaantrekkelijk en ranzig in een film zetten? Af en toe moest ik echt walgen om situaties die grappig bedoeld waren. De hele film gaat echt nergens over. Ik snap het punt ook niet. Dat dit gemaakt is. Oef, zelfs blote tieten konden de film niet redden. Hierdoor dus maar een 4.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_44998262
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 07:47 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Er is hier ergens een top 100 topic waar ik een post heb gedaan

Ik heb hem gevonden. Interessante lijst, zoals ik al verwachtte. Leuk trouwens dat Das Kabinett des Doktor Caligari in je top 10 staat. Die heb ik onlangs gezien en vond ik echt geweldig.
Ja, leuke lijst.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:34:51 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44999839
Tideland (2005)
Nadat Jeliza-Rose moeder een overdosis heeft gehad, vlucht ze samen met pappa, de rockerjunkie, naar het oude huis van zijn moeder. Oma is echter ook allang dood en het huis verlaten. Jeliza-Rose gaat op onderzoek uit in het huis, terwijl pappa nog een heroïne shot neemt. Maar pappa overdoset ook. Dat laat Jeliza-Rose alleen achter. Die samen met haar poppenhoofden op avontuur gaat. Zo ontmoet ze de mysterieuze Dell en haar gestoorde broertje Dickens.
Dat de film begint met een quote uit Alice in Wonderland maakt meteen duidelijk wat voor een film we hier te zien krijgen. Namelijk een soort van Terry Gilliams moderne drugsversie van het beroemde sprookje. De film deed mij persoonlijk ook veel denken aan Spirited Away. Terry Gilliam weet imho wederom een fantasierijke, doch enigszins donkere en verontrustende wereld neer te zetten.
Jeff Bridges zet voor een korte tijd een soort van revival van the Big Lebowski neer. Maar de absolute ster van de film is Jodelle Ferland. Dit 12-jarige meisje zet een prestatie neer waar ik u tegen zeg. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo onder de indruk ben geweest van een kindacteur. De manier waarop ze de wereldvreemde, fantasierijke Jeliza-Rose neer zet is superb. Scené's waarin ze met zichzelf praat via haar poppenhoofden zijn om van te smullen. De carrieré van dit meisje ga ik met alle belangstelling volgen.
cijfer: 8.5
Voor degene die het interesseren, als ik mijn top 25 van 2006 nu zou aanpassen zou Tideland op plaats 16 binnenkomen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:54:52 #60
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45007738
De Dominee

Echt weer zo'n Nederlandse baggerfilm. De film verteld het verhaal in vlagen, je weet dus helemaal niet waarom hij ineens 2 Ferarri's en een dikke villa heeft en volgens mij heeft Klaas Bruinsma veel meer geflikt dan in de film werd vermeld. Ik vond het ook net een slappe remake van Scarface (Hij vind het liefje van zijn baas leuk, hij dood al zijn dierbaren (oke Scarface dood zijn vrouw niet maargoed) etc

een dikke 1 voor De Dominee

Ook heb ik pas geleden Simon gezien, dit vond ik wel een redelijk goede film voor Nederlandse begrippen. Cees Geel en Marcel Hensema brengen het leuk en verhaal is ook best ok.

Cijfer: 7
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:12:37 #61
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45008457
Als je Simon een redelijke goede film voor Nederlandse begrippen vind. Wat vind je dan een echt goede Nederlandse film?
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:39:03 #62
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45009436
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je Simon een redelijke goede film voor Nederlandse begrippen vind. Wat vind je dan een echt goede Nederlandse film?
als?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:47:38 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45009760
Simon.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:59:38 #64
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45010242

Een film die je midden in de nacht moet kijken ,Alfred Hitchcock
9.5/10
  † In Memoriam † donderdag 4 januari 2007 @ 17:04:15 #65
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45010389
Ik vind De Dominee best aardig en die kritiekpunten van RuutR maar een beetje raar.

Ook zag ik Science des Rêves. Moeilijk. Enkele briljante momenten, maar Gondry neemt zoveel hooi op z'n vork dat het wat onevenwichtig wordt. Charlotte Gainsbourg is een groot pluspunt, die stem... Zweeft ergens tussen de 7 en de 8, ik denk dat 'ie uiteindelijk op het hogere deel belandt. En dan zou 'ie in de 2006-lijst dus rond nummer 20 uitgekomen zijn.
Sheridana +1
pi_45010707
Night at the museum goeie film

komt 15 februari in de bios.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:22:39 #67
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_45012669
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eigelijk geen een maarjah. Phileine Zegt Sorry vind ik nog het beste, al is het boek vele malen beter.

Nederlandse films die ik echt slecht vind: Van God Los, Sl8N8, Dood Eind, De Dominee, Feestje! en Vet Hard
pi_45013682
C.R.A.Z.Y.

Tsja, alles is er eigenlijk al wel over gezegd. Fantastisch acteerwerk, prachtig verhaal, mooi in beeld gebracht. Als 'ie mee was gegaan in mijn lijstje van vorig jaar dan had hij denk ik op nummer 2 of 3 gestaan, maar nu komt hij zeker in januari 2008 op de lijst. 9/10imdb 8.2
Who knew?
pi_45022691
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:54 schreef washandje het volgende:
C.R.A.Z.Y.

[afbeelding]

Tsja, alles is er eigenlijk al wel over gezegd. Fantastisch acteerwerk, prachtig verhaal, mooi in beeld gebracht. Als 'ie mee was gegaan in mijn lijstje van vorig jaar dan had hij denk ik op nummer 2 of 3 gestaan, maar nu komt hij zeker in januari 2008 op de lijst. 9/10imdb 8.2

ik zet nog even Charles Aznavour - Emmenez moi op
  Moderator donderdag 4 januari 2007 @ 22:54:57 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_45022785
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:52 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik zet nog even Charles Aznavour - Emmenez moi op
Ik heb na de film gezien te hebben meteen Hier Encore gedownload.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 januari 2007 @ 22:57:54 #71
862 Arcee
Look closer
pi_45022927
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:15 schreef Falco het volgende:
Lost in Translation

[afbeelding]

Bill Murray en ook wel Scarlett Johansson . Wat ontzettend gaaf, die minimale dialogen, die sfeer, en Tokyo! Cijfer: 9
Inderdaad, Tokyo zag er nog nooit zo gaaf uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:59:55 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45023025
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:54 schreef washandje het volgende:
C.R.A.Z.Y.

[afbeelding]

hmmm... moet `m toch eens gaan denk ik zo. Alleen maar positieve dingen die ik er over lees
pi_45023188
Vanavond gezien:

The Roaring Twenties (1939)

Heerlijke gangstermovie die zich afspeeld tijden de drooglegging van Amerika in de jaren 20, energiek en sfeervol. Genieten van James Cagney en een "kleine" rol van Bogart.

Cijfer: 8
pi_45023249
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:59 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hmmm... moet `m toch eens gaan denk ik zo. Alleen maar positieve dingen die ik er over lees
jeetje timo heb je hem nog niet gezien, ah dat kan echt niet hoor
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:12:19 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45025526
Kruistocht in Spijkerbroek
Gozer beland onbedoeld in 13e eeuw in z'n spijkerbroek. Hij belandt precies tussen een kinder-kruistocht naar Jerusalem. Onderweg wordt meneer verliefd en doet ie wonderen, tja huidige common-knowledge ben je daar een wonder of duivel.

Opzich is het geen slechte film alleen de doelgroep is zo miniem. 8-12 jaar. Om eerlijk te zijn heeft het niets echt boeiends. En eigenlijk op veel punten te voorspelbaar. En het duurt nog is ruim 2 uur.

cijfer 5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:31:14 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45026076
Gigli (Spreek uit als 'dzjillie')

Tsja, dit is niet zo'n heel beste film. Alleen de verstandelijk beperkte Brian was nog enigszins oke, maar ook hij had zijn rol beter kunnen maken/spelen. Raar dat ook opeens Al Pacino acte de presence geeft trouwens. Cijfer: 3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:51:59 #77
160346 Mavro
Black & Red
pi_45026658
Pane e Tulipani

Leuke film! Niet heel bijzonder maar toch vermakelijk en lief.

Rosalba komt erachter dat er meer in het leven is dan haar gezinnetje. Tijdens een vakantie valt het haar man en twee zoons niet eens op dat ze na een stop bij een wegrestaurant achter is gebleven. In plaats van zich weer te laten oppikken, lift ze naar huis. Maar als een automobilist met wie ze meerijdt richting Venetië blijkt te gaan, besluit ze mee te rijden. Als ze de volgende dag de trein mist en vrijwel platzak is vraagt ze een ober of hij een goedkoop adresje weet voor de komende nacht. Hij biedt haar een kamer in zijn huis aan. Deze keurige, al wat oudere heer verrast Rosalba de volgende dag met een uitgebreid ontbijt. Als Rosalba die dag langs een bloemenzaak loopt waarvan de eigenaar een winkelhulp zoekt, besluit ze in Venetië te blijven. Ze sluit vriendschappen, herontdekt muziek en dansen, en vat een diepe sympathie op voor haar melancholieke ´huisbaas´. Intussen heeft haar man een privé-dectective op haar spoor gezet. Maar ook voor hem zal de dogenstad bevrijdend werken.

"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:06:33 #78
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45027076
Eragon

Bereid je maar voor op een redelijk standaard fantasy-film. Ik heb het boek niet gelezen maar ik vind dat het verhaal veel te snel gaat, sommige stukken zijn heel lang en soms zelfs een beetje langdradig, en dan zit je in 5 minuten opeens weer in een volledig ander stuk van de film. Daarnaast eindigt de film ook erg plotseling
Verder is het gewoon een leuke film, maar de uitspraak, past in de reeks LOTR vind ik absoluut niet gepast, de special effects zijn nou niet echt wat je ervan verwacht en het verhaal is een stuk minder. Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij word dit ook weer een filmreeks, dat zou verklaren waarom het meer op een inleiding van de films lijkt dan op een eerste deel.
Maargoed, zoals ik al zei, het is gewoon een leuke fantasy-film en ik denk dat de gemiddelde TV-kijker zich er best mee zou vermaken.
Cijfer:7

The Illusionist

Weet niet precies wat ik ervan moet vinden.. Het verhaal is over het algemeen vrij standaard. Maar de uitwerking ervan is zeker niet slecht. Ik zal niks verklappen maar ik vind het einde redelijk voorspelbaar.
Maar ik vond het een leuke film om naar te kijken, het is typisch een film die je met je vriendin zou kunnen kijken, romantiek, actie en een mysterie..
Cijfer:8

Beerfest

Had er weinig van verwacht maar toch gedownload gehuurd om een keer op een avondje drinken met vrienden op de achtergrond te draaien. Bereid je voor op veel droge grappen, seks, stereotypjes, en véél, héél veel bier.. Tijdens een avondje drinken best vermakelijk omdat je zo weer wat nieuwe bierspelletjes te doen hebt.
Cijfer: nuchter 6 Dronken: 7

En nu ben ik Night at the museum aan het downloaden, ben benieuwd
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45028404
Scarface - Howard Hawks;Richard Rosson 1932

Losjes gebaseerd op Al Capone (die Scarface Al werd genoemd, en het verhaal volgt sommige grote gebeurtenissen uit zijn carriere) kent de film eigenlijk dezelfde gewelddadigheid, geplaatst in die tijd, en obsessies als de versie van De Palma.
En misschien was Scarface destijds, vergeleken met films als 'Public Enemy, wel net zo over the top als de jaren tachtig versie.
Paul Muni speelt een prachtige rol en er is sprake van, zo blijkt nu, redelijke tijdloze immigranten thematiek .
Je zou tegenwoordig-met wat aanpassingen hier en daar vrij geloofwaardig een Nederlandse versie kunnen maken met een recente immigrant in de hoofdrol.
Helpt waar hij kan!
pi_45028693
Laatste paar dagen films die al een tijde uit zijn maar die ik nog niet had gezien ff gekeken

Catch me if you can
Lucky Number Slevin
The Boondock Saints (tering wat een goede film)
Employee of the month
pi_45031892
Miss Congeniality
Beter dan verwacht, met name door Bullock. Verder gewoon romkom, best grappig enz. Een typische ik-hang-op-de-bank-heb-niets-te-doen-en-wil-iets-simpels-zien movie.

Een 6.5/10

Zwartboek
Goed, véél beter als verwacht. Na een paar minuten spelen (op dat bootje in de Biesbosch) begon ik me acuut te ergeren aan het amateuristische geacteer. Da's dan ook het enige punt waar dat gebeurt, verder is het een professionele film van Hollywoodkwaliteit en prima geacteerd. Ook het verhaal is prima met een onverwachte wending die ik niet aan zag komen.
Ik twijfel tussen een 8.5 en een 9, maar ga uiteindelijke voor de 9 omdat het een Nederlandstalige productie is en daarin een van de besten.
pi_45032000
Fight club
In Tyler Durden we trust
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_45032711
Dead Mans shoes van Shane Meadows

http://us.imdb.com/title/tt0419677/

Paddy Considine speelt Richard, een soldaat met een steekje los. En Toby Kebbel speelt zijn geestelijk gehandicapte broertje. Richard komt terug naar het dorp waar ze opgroeide, om wraak te nemen. Een groepje drugsdealers heeft zijn broertje wat aangedaan. Tijdens de film zie je met flashbacks wat dat precies is geweest.

Ik vind het na 8 x nog steeds 1 van de beste films die ik gezien heb. Toby Kebbel speelt zijn rol echt perfect, je zou bijna denken dat hij een echte retard is. Considine, die ook meeschreef aan het script zet ook een fantastische rol neer. Er zitten een lekkere tempo in de film. Af en toe ook wat humor. Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.

Hij krijgt van mij een 10
pi_45032895
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:09 schreef BobRooney het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Paddy Considine speelt Richard, een soldaat met een steekje los. En Toby Kebbel speelt zijn geestelijk gehandicapte broertje. Richard komt terug naar het dorp waar ze opgroeide, om wraak te nemen. Een groepje drugsdealers heeft zijn broertje wat aangedaan. Tijdens de film zie je met flashbacks wat dat precies is geweest.

Ik vind het na 8 x nog steeds 1 van de beste films die ik gezien heb. Toby Kebbel speelt zijn rol echt perfect, je zou bijna denken dat hij een echte retard is. Considine, die ook meeschreef aan het script zet ook een fantastische rol neer. Er zitten een lekkere tempo in de film. Af en toe ook wat humor. Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.

Hij krijgt van mij een 10
dat accent is idd bijna niet te verstaan, ook jammer dat er geen eng. subs op de dvd zitten
pi_45033480
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:15 schreef pascalheister het volgende:

[..]

dat accent is idd bijna niet te verstaan, ook jammer dat er geen eng. subs op de dvd zitten
Dat is echt minder inderdaad. Ik had er zeker eerste paar keer behoorlijk moeite mee.
Nu versta ik ze wel..na 8x. De film wordt dus elke keer beter ...vind ik dan.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:46:23 #86
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45033756
Twelve and Holding (2005)
Zeer degelijke drama over 3 vrienden van 12. De film begint met een scené over de tweelingbroers Jacob en Rudy, die in hun boomhut achterna gezeten worden door twee oudere pestkoppen. Rudy gooit pis over hen heen. Als wraak willen de pestkoppen de boomhut slopen. Rudy gaat samen met vriend Leonard de boomhut bewaken. Door een "ongeluk" wordt Rudy levend verbrand. Tweelingbroer Jacob, die een grote wijnvek op zijn gezicht heeft, zint hierna op wraak. En gaat de pestkoppen bezoeken in hun jeugdgevangenis om ze steeds te herinneren aan hun afschuwelijke daad. Al is dit het meest verontrustendste deel, zijn het de twee andere (sub)plotjes die de film een echt hart geven. De eerste gaat over de veels te dikke vriend Leonard, die na de klap op zijn hoofd niks meer kan reuken. Hierdoor "lust" die al die snoep en junkfood van zijn ouders niet meer en eet alleen nog maar appels. Op aanraden van zijn coach gaat hij trainen en afvallen. Dit alles tegen wil van zijn moeder in. Het andere (en imo leukste en beste plot) gaat over Malee, het Aziatische slimmere meisje, die een grote crush ontwikkelt op een oudere jongeman. En hier de aandacht probeert te vinden die ze thuis van haar overwerkende moeder en afwezige vader niet krijgt.
Alle 3 de kinderen zetten een degelijke acteerprestatie neer, maar het is het meisje Zoe Weizenbaum dat er net boven uitspringt.
cijfer: 7.5
pi_45044188

Ergens las ik dat Superman de moeilijkste superheld is om op film te zetten. De tendens de laatste jaren, zoals Spider-Man en Batman, is om de superheld zo menselijk mogelijk te maken. Superman is (was) in tegenstelling tot alle anderen nooit mens, dus dat gaat nogal moeilijk: vandaar dat de relatie Superman - Lois Lane zo geforceerd overkomt. Door niet opnieuw te beginnen met het verhaal, maar in te springen op de reeds bestaande films, wordt die geforceerdheid enkel vergroot.

Toch zetten Brandon Routh en Kate Bosworth een heel degelijke performance neer, waar Kevin Spacey wel duidelijk last heeft van de grenzen van zijn vrij waterpasse karakter. Met zijn onvermijdelijke one-liners kwam hij eerder lachwekkend dan kwaad over. Grafisch gezien is Superman Returns de crème-de-la-crème van dit moment, nog meer dan bij X-men werd ik overdonderd door de actiescènes. Deze momenten gaan vaak gepaard met een gevoel van euforie dat opborrelt vanuit je borst, wat een teken is dat de film toch niet zo slecht is als veel recensies doen vermoeden. ***½
Graag op anoniem
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:36:45 #88
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45046193
Superman and the Mole Men
Verslaggevers Clark Kent en Lois Lane arriveren in een klein dorpje in Silsby om getuigen te zijn van het boren van 's werelds diepste olieput. Het geboor verstoort echter het leven van een ondergronds levend volk. 's Avonds komen ze woedend tevoorschijn, en de inwoners van het dorp roepen de hulp in van Luke Benson ze uit de weg te ruimen, maar alleen Superman kan een tragedie voorkomen.
6/10
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:30:20 #89
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45052558
Picnic At Hanging Rock was betoverend. Niet zozeer meesterwerk betoverend, maar zo betoverend dat je helemaal in de film word opgezogen. Het lugubere sfeertje wat nooit visueel tot uiting komt wordt gevoed door de vreemde muziek, die ergens tussen lieftallig en naargeestig zweeft. Dat het merendeel van de cast qua acteren er niet zoveel van bakt is compleet secundair. Speciaal filmpje. ****

Hard Times behoort tot Bronsons betere werkjes. Bovendien is de grijns van James Coburn ook wel wat waard. ***½

En ik zag nog deeltje 2 van de Caribische piraatjes. Ik baalde dat ik niet om Depp moest lachen, want hij deed wel ontzettend zijn best. Actie was er volop, wat goed was. De clichés kan ik de laatste tijd niet zo goed verdragen merk ik, zo nodig ook niet bij deze film. Ook wil ik nog even melden dat de SFX de beste zijn die ik ooit heb gezien. Dat is niet zo vreemd, maar toch een pluspuntje. ***
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 20:46:15 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_45053200
The Illusionist
Jongen wordt verliefd op meisje van adel, maar ze worden uit elkaar gehaald. Jaren later is de jongen een bekend illusionist en hij ontmoet haar opnieuw, maar ze is verloofd met de opvolger van de keizer van Oostenrijk. Goede film met op het eind een verrassing.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:30:36 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45054792
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:04 schreef pascalheister het volgende:

[..]

jeetje timo heb je hem nog niet gezien, ah dat kan echt niet hoor

ik zal de schuld maar geven aan de bioscopen hier in de buurt die `m niet draaien

Vanavond gezien:
Airplane
Nog nooit helemaal gezien, alleen wat stukken hier en daar. Maar hij was geweldig. Uiteraard een superdun verhaaltje, maar wel een hele reeks aan heerlijk flauwe grappen. Echt te flauw voor woorden, maar o zo fijn op de vrijdag avond.
Een goed begin van het weekend.
And don`t call me Shirley

IMDB cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_45055861
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:30 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ik zal de schuld maar geven aan de bioscopen hier in de buurt die `m niet draaien
zonder bios kun je hem ook wel zien hoor
pi_45057160
Gisteren heb ik Snakes on a plane gekeken, wat een but film!
Vanmiddag heb ik Click met Adam Sandler gezien, een echte feel good movie.
En zometeen ga ik Breed (in het engels)kijken, gaat over een paar jongelui die een feest op het strand aan het vieren zijn en die stuk voor stuk worden vermoord door honden.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:41:35 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45057291
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef pascalheister het volgende:

[..]

zonder bios kun je hem ook wel zien hoor
whehe ja das waar
ga de dvd maar eens bestellen, maak ik mezelf tenminste nuttig
pi_45057532

Ik heb een week geleden The Fly met onder andere Jeff Goldblum en Geena Davis gezien op de televisie. Een echte jaren 80 scifi/horror film. Het gaat over de geniale wetenschapper Seth Brundle die bezig is met het bouwen van een teleportatiesysteem. Wanneer een test met een levende baviaan na vele mislukte pogingen is geslaagd, besluit hij op een avond in dronken toestand zelf de stoute schoenen aan te trekken en laat zichzelf teleporteren. Echter, op het moment dat de deur van de kabine bijna gesloten is, vliegt er nog net een huisvlieg bij in en samen met de huisvlieg wordt de wetenschapper van de ene kabine naar de andere geteleporteerd. De computer kan de twee organismen niet van elkaar onderscheiden en derhalve mengt deze de twee als het ware tot één. De wetenschapper komt ogenschijnlijk ongedeerd terecht in de tweede kabine en de eerste dagen lijkt alles in orde te zijn, maar dan wordt steeds meer duidelijk dat er iets niet in de haak is. Langzaam aan verandert Brundle in een reuzenvlieg!

Ik vond het een hele enge film en heb die nacht dan ook niet kunnen slapen. (Ja, ik ben een echte angsthaas als het gaat om films.) Het engste vond ik de scenes waarin je er weer wat tijd was verstreken en je dan opeens Brundle weer heel onverwachts in beeld kreeg en dat deze verder was gemuteerd.

Schoolcijfer: 7

[ Bericht 6% gewijzigd door zwambtenaar op 05-01-2007 22:58:52 ]
pi_45057632
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:15 schreef Falco het volgende:
Lost in Translation

[afbeelding]

Inderdaad een zeer mooie film. Visueel gebeurt er weinig, maar de film heeft mij geen moment tot verveling gedreven!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:20:11 #97
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45061185
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:38 schreef Mainport het volgende:
Superman is (was) in tegenstelling tot alle anderen nooit mens, dus dat gaat nogal moeilijk
Waarom moet ik nu direct aan David Carradine denken?
quote:
"Now, a staple of the superhero mythology is, there's the superhero and there's the alter ego. Batman is actually Bruce Wayne, Spider-Man is actually Peter Parker. When that character wakes up in the morning, he's Peter Parker. He has to put on a costume to become Spider-Man. And it is in that characteristic Superman stands alone. Superman didn't become Superman. Superman was born Superman. When Superman wakes up in the morning, he's Superman. His alter ego is Clark Kent. His outfit with the big red "S", that's the blanket he was wrapped in as a baby when the Kents found him. Those are his clothes. What Kent wears - the glasses, the business suit - that's the costume. That's the costume Superman wears to blend in with us."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45061796
THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING

Ondanks dat ik wist dat het niet geweldig zou gaan zijn was ik toch gespannen om de film te zien omdat ik van mezelf weet dat ik er soms naast zit (al komt dit natuurlijk maar weinig voor )

De grote kracht van THE TEXAS CHAIN SAW MASSACRE is the power of suggestion maar de sequels hebben dat absoluut niet. Zo ook het geval met deze prequel op de remake (die ik overigens zeer kan waarderen).

Het heeft allemaal een heel groot been-there-done-that gehalte en door het spanningsloze plot en de voorspelbare schrikeffecten kan ik niet op een voldoende komen.

De film ziet er produktiegewijs wel erg prima uit. Dat wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 januari 2007 @ 00:56:20 #99
862 Arcee
Look closer
pi_45062309
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:09 schreef BobRooney het volgende:

Enige nadeel is , dat je soms geen reet van ze verstaat door hun accent, maar na 8x ga je ze al beter verstaan.
Daar heb je dan weer ondertitels voor.

Goeie film idd. Sfeervol ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:58:48 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_45062393
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 15:07:18 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')