abonnement Unibet Coolblue
pi_44920677
Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Ervaringen met "Roaccutane"
Ervaringen met Roaccutane, deel 2
Ervaringen met Roaccutane - deel 3
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 4 alweer
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 5 -
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 6 -
Ervaringen met Roaccutane - Deel 7
Ervaringen met Roaccutane - Deel 8
Ervaringen met Roaccutane - Deel 9
Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 11
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 12
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
Het Roaccutane topic - deel 14
Het Roaccutane topic - deel 15
Het Roaccutane topic - deel 16

pi_44937690
thnx voor het aanmaken van nieuwe deel

heb vraagje.. je hebt tijdens de roa (veel!) sneller spierpijn.. zelfs als ik één oefening doe op de fitness heb ik dagen daarna nog steeds spierpijn. Maar betekent dit nou ook dat je sneller en makkelijker breed kan worden? Want spierpijn betekent toch dat je lichaam de gescheurde spiertjes hersteld en extra nieuwe spiertjes aanmaakt??

zou wel leuk zijn.

Verder zit ik nu alweer zo'n 3 maanden aan de roa, begonnen met 20mg en nu alweer een tijdje aan de 10mg. Niet zo zware dosis dus, maar het effect is er toch zeker wel! Mijn huidje is inmiddels lekker zacht, heb toevallig vandeweek één mee-eter gehad, maar die heb ik tegenwoordig ook nooit meer! Ben echt blij met de roa, ook omdat de bijwerkingen -vanwege de lage dosis- bij mij nihil zijn. Zit alleen nog met de rode vlekjes waar geloof ik bijna iedereen wel last van heeft, maar ook voor mij geldt: liever rode vlekjes dan puistjes! Maar wat is gebruikelijk voor die vlekjes? Trekken ze tijdens de kuur ook langzaam weg? Of gaat dat pas na de kuur? Of gaan ze helemaal niet meer weg? Is er nog een leuk goedje om erop te smeren oid?

thnq!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:37:40 #3
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_44937926
Mijn oog viel op dit topic omdat ik dit in een ver verleden ook gebruikt heb. Inhoudelijk geen reactie van mij op dit moment, maar ik wil even reageren op de link naar de uitleg van Generiek in de OP. Hier staat:
quote:
Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.
Ik wil graag de nuancering maken dat dit wel geldt voor de werkzame stof, maar dat hulpstoffen die ervoor zorgen dat de pil vast wordt, met een bepaalde snelheid afbreekt etc. niet altijd hetzelfde zijn. Het kan dus WEL DEGELIJK zo zijn dat mensen geen last hebben van specialitee (in dit geval Roaccutane) maar wel van de generieke (isotretinoïne), of andersom.
pi_44938862
Ik zit nu net 2 weken aan de roa... Dosis is van in het begin 40mg. Binnen 14 dagen moet ik terug op controle en word er ook voor de eerste keer bloed getrokken.

Heb al zowat alle vaak voorkomende bijwerkingen al vanaf week 1... Droge lippen kwamen er erg snel. Sinds 3 dagen ook vaak last van bloedneuzen en nu begint men huid ook erg te schilferen. Heb op het einde van week 1 een grote uitbraak gehad, die nu eindelijk wat begint weg te trekken (godzijdank)...
pi_44945864
Ik ga denk ik ook weer beginnen met ROA *huil* *huil* (2e kuur). Deze beslissing heb min of meer ik gister genomen. Helaas, maar ik merk dat 't gewoon langzaam terug aan het komen is. Weet niet of mensen mij nog kennen maar 1.5 jaar terug heb ik ook ROA gebruikt, met succes tot voor kort.

Waarom misschien weer beginnen?

Ben sowieso ongeveer 1 jaar clean geweest, maar merk toch dat mijn acne na 3 kwart jaar heel rustig terug aan het ‘vechten’ is en weer in mijn gezicht sluipt . Het is nog steeds beter dan 2 jaar geleden (veel beter), maar tóch heb ik dagelijks weer een aantal puisten en is mijn huid vetter. Hier baal ik van! En de afgelopen dagen was de maat vol. Ik was weer veel bezig met mijn huid wordt onzekerder, voel me niet meer prettig. Zéker nu ik stage loop. Wat voorbeelden wat ik weer aan doen ben (netzoals 'vroeger' voor de 1e roa kuur):

- Personen aan het ‘ontlopen’ (zo min mogelijk met mensen in contact komen, zeg maar)
- Precies zo gaan staan (gedraaid) dat ze de beste kant van mijn gezicht zien.
- Ik loop regelmatig naar een spiegel, om me huid te inspecteren.
- Ik probeer het te camoufleren met Sudocreme (vooral de uitgedroogde puisten waar nu een rood vlekje zit). Hierdoor mis ik ook regelmatig de bus (zeker ’s ochtends als ik vroeg op moet)
- Als iemand tegen me praat of als ik naar iemand toe moet denk ik steeds ‘klote, hij ziet nu mijn slechte huid’.
- Ik probeer ’t zo donker mogelijk te maken in mijn kantoor (tot op zekere hoogte :’) , maar elk extra lichtje gaat wél uit)
- Ben weer onzekerder, stap niet snel ff op mensen af als ik een 'slechte dag' heb.
- Voel me alleen écht op mijn gemak als ik ’s ochtends in het donker op de bus sta te wachten Of als ik uit stage weer in de bus zit…

Het klinkt overdreven, maar als ik het zo opschrijf is het best een lange lijst . Herkenbaar voor iemand?

Ander voorbeeld; ik heb met oud&nieuw in een discotheek in Wijchen met een meisje gezoend! . Toen namen we afscheid ín de discotheek (natuurlijk vrij donkere ruimte ) en 20 min later smste ze dat ze nog buiten stonden en of ik ook kwam. En ik voelde me toch kut, want buiten was het vrij licht door al die lampen daar, en voelde me toch een partij onzeker . Ik schrok er zelf van…. Probeerde zo weinig mogelijk te praten, weg te draaien, kraag hoog etc. etc…

Wanneer begin ik dan

Ik moet mijn huidarts nog wel contacten maar ik wil over 4 weken beginnen. WAAROM niet eerder?: Ten 1e moet ik nog ff bloedprikken en moet ik de ROA in huis krijgen. Maar belangrijkste; over 4 weken heb ik het (zuip)schoolkamp en als ik dat gehad heb ben ik hopelijk klaar om een paar maanden ff niets te drinken.

Waar zie je tegenop

Buiten de bijwerkingen zie ik het meest op tegen het niet (veel) mogen drinken van alcohol. Niet dat dát het probleem is (ben geen alcoholist ) maar ik zie er tegenop om tegen iedereen te zeggen dat ik geen alcohol meer mag. Ik ga elke week wel 2x uit met verschillende groepen en drink dan wordt er standaard rondjes bier gehaald. Nu kan ik stééds weer tegen die groepen waarmee ik zit (sport/school/vriendengroep) een verhaal ophangen dat ik niet mag drinken omdat ik een bepaald medicijn voor ….. gebruik :’) (ga niet zeggen dat ik ROA gebruik, dat hoeven ze niet te weten ).

Oja en carnaval (normaal bierfestijn) zal ook lastig worden, maargoed, ga niet nóg eens 4 weken wachten

Dit was mijn verhaal! Interessant? Ik houdt jullie op de hoogte!

IK had ook nog een vraag

Zijn er in dit TOPIC ook andere users die een 2e ROA kuur hebben gevolgd? Hoelang is die kuur geweest en met hoeveel MG per dag? Want volgens mij hoeft ’t nu geen 6 maanden toch? Ben benieuwd
Haleloeja
pi_44961764
@ gelderland
damn minder man 2de kuur maja ik snap je wel ik zou het zelf denk ook doen maar hoop er niet op en met carnaval zit ik ook man ben nu al verkozen tot colakoning en bob verder suc6 man

@ lowietje30
hahaha ik heb zelf met fitnisse ook altijd meer last zekers met rug egt damn erg hahaha maar geen idee of je er breder van wordt zou wel leuk zijn maar beter dat je met zo lage dossis al goede resultaten hebt (ik heb zelf 30 mg ook niet super hoog) maar duurt jouw kuur door lage dossis dan niet langer???

@ senne
Ik had de eerste week ook een grote uitbraak heel men gezicht rood egt helemaal onder niet relaxed en jaah heb er nog wel paar gehad gaat eerst beetje up en down voordat het goed gaat werken denk maar suc 6 verder

update ik ben nu zelf 7 weken bezig ging weer goed alleen met oud en nieuw je kent het wel veel eten weinig slapen weinig frisse lucht (ivm uitgaan) (ps niks gedronken vondt iik al knap maja) de volgende ochtend toch zekers weer een aantal puisten erbij kleinere die gewoon groter waaren geworden nu 2 dagen later is het al wat minder men huid is zekers gladder dat wel maar nog steeds puisten kijk nu al uit naar de dag dat het gewoon voor 100% werkt de roa en gewoon niks meer heb en krijg want kan het me nog gewoon niet voorstellen
verder iedreen suc6

[ Bericht 19% gewijzigd door Jeltos op 03-01-2007 01:24:04 ]
pi_44965296
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:13 schreef Jeltos het volgende:
@ lowietje30
hahaha ik heb zelf met fitnisse ook altijd meer last zekers met rug egt damn erg hahaha maar geen idee of je er breder van wordt zou wel leuk zijn maar beter dat je met zo lage dossis al goede resultaten hebt (ik heb zelf 30 mg ook niet super hoog) maar duurt jouw kuur door lage dossis dan niet langer???
Geen idee, waarschijnlijk wel, maar heb nog nooit gevraagd hoelang ik er waarschijnlijk aan moet.. Maar opzich vind ik het niet zo heel erg, omdat het maar 10mg is kan ik gewoon net zoveel blijven drinken als altijd en van de overige bijwerkingen heb ik ook weinig last op het moment..
pi_44977011
Ik heb net vanmiddag van de huidarts dit spul mee naar huis gekregen, maar ik zit nog te twijfelen of ik het wel wil gebruiken.

Ik vind dat ik niet goed genoeg ben voorgelicht over de bijwerkingen die je hiervan kan krijgen, ook al weet ik dat het niet bij iedereen voorkomt moet ik toch zeggen dat ik bang ben geworden van alle bijwerkingen die (na wat verhalen gelezen te hebben) toch wel erg vaak voorkomen.

Bijvoorbeeld depressie kan ernstiger worden (Heb ik niet, maar is ook niet naar gevraagd)
Bij niet goede leverfunctie mag het niet gebruikt worden, geen idee of ik dat heb, is ook niet getest.
Lenzen dragen kan vrijwel onmogelijk worden, lenzen heb ik dan weer wel, is ook niet naar gevraagd.

Lees net ook op de achmea site:
quote:
- de patiënt moet voor gebruik eerst een akkoordverklaring (= ínformed consent')tekenen
oh ik niet :|

Ik kreeg alleen een folder in de handen gedrukt waarmee ik het zelf maar uit moet zoeken...

Ik heb zelf vooral last van acne op mijn rug, niet extreem maar wel hardnekkig.
Ik zit er over te denken om eerst maar een poging te doen met wat natuurlijker spul zoals Vilantae
-
pi_44978123
@ Vital: gewoon doen joh, weet niet hoe hoge MG je hebt, maar zodra je veel water, weinig alcohol etc.. drinkt moet het gewoon goedgaan, en je kan altijd stoppen als het je te erg wordt. Ik kan ook een positief verhaal van mezelf vertellen. Mijn bijwerkingen waren alleen;

- droge lippen (maar door aquaphor was dat SUPER goed te doen)
- af en toe wat droge ogen (niet storend)
- droge huid (maar door Cetaphil was dat SUPER goed te doen)
- sneller wondjes, dunne huid (dat was wel lastig soms)

Vond 't erger dat ik geen alcohol mocht Maargoed!! we horen wel wat je gaat doen!!
Haleloeja
pi_44978376
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:26 schreef Gelderland het volgende:
@ Vital: gewoon doen joh, weet niet hoe hoge MG je hebt, maar zodra je veel water, weinig alcohol etc.. drinkt moet het gewoon goedgaan, en je kan altijd stoppen als het je te erg wordt. Ik kan ook een positief verhaal van mezelf vertellen. Mijn bijwerkingen waren alleen;

- droge lippen (maar door aquaphor was dat SUPER goed te doen)
- af en toe wat droge ogen (niet storend)
- droge huid (maar door Cetaphil was dat SUPER goed te doen)
- sneller wondjes, dunne huid (dat was wel lastig soms)

Vond 't erger dat ik geen alcohol mocht Maargoed!! we horen wel wat je gaat doen!!
Alcohol word inderdaad een lastige ja

Maar mijn reden is vooral dat er genoeg natuurlijke(re) middeltjes zijn die geen tot weinig ernstige bijwerkingen hebben maar met geen officieel bewezen resultaat dus moeilijker te krijgen (wel onofficieel bewezen door diverse instellingen)

maar ik heb 20mg, wat mij erg veel lijkt in vergelijking met anderen die veel ernstigere hebben...

Maar het ligt ook aan mij denk ik, ik heb mezelf aangeleerd om geen medicijnen te vertrouwen die ernstigere bijwerkingen hebben dan de ziekte zelf
-
pi_44978529
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:35 schreef Vital_Remains het volgende:

[..]

Alcohol word inderdaad een lastige ja

Maar mijn reden is vooral dat er genoeg natuurlijke(re) middeltjes zijn die geen tot weinig ernstige bijwerkingen hebben maar met geen officieel bewezen resultaat dus moeilijker te krijgen (wel onofficieel bewezen door diverse instellingen)

maar ik heb 20mg, wat mij erg veel lijkt in vergelijking met anderen die veel ernstigere hebben...

Maar het ligt ook aan mij denk ik, ik heb mezelf aangeleerd om geen medicijnen te vertrouwen die ernstigere bijwerkingen hebben dan de ziekte zelf
dan moet je het NIET doen! Ik zeg alleen; 20 MG is écht weinig hoor...(weet niet hoeveel je weeg/hoelang je bent) maar het is iig minimale hoeveelheid. In VS gebruikens ze volgens mij soms 70-80 MG per dag (correct me if wrong , dacht 't ooit ergens gelezen te hebben) en dan over een korte periode. Ja als je dát gaat doen dan heb je kans op die verschrikkelijke bijwerkingen. Maar wat jij niet gelezen hebt maar óók in de bijsluiter staat is: 'hoe meer MG per dag, hoe meer kans op bijwerkingen'.. Jij hebt met 20 MB per dag een vrij lage dosis (gemiddelde ligt hier denk ik rond de 40, en er zijn ook die 60 slikken).... dus ook klein risico!

ik ga trouwens (als het formulier op tijd binnen is), vrijdag bloedprikken
Haleloeja
pi_44978924
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

dan moet je het NIET doen! Ik zeg alleen; 20 MG is écht weinig hoor...(weet niet hoeveel je weeg/hoelang je bent) maar het is iig minimale hoeveelheid. In VS gebruikens ze volgens mij soms 70-80 MG per dag (correct me if wrong , dacht 't ooit ergens gelezen te hebben) en dan over een korte periode. Ja als je dát gaat doen dan heb je kans op die verschrikkelijke bijwerkingen. Maar wat jij niet gelezen hebt maar óók in de bijsluiter staat is: 'hoe meer MG per dag, hoe meer kans op bijwerkingen'.. Jij hebt met 20 MB per dag een vrij lage dosis (gemiddelde ligt hier denk ik rond de 40, en er zijn ook die 60 slikken).... dus ook klein risico!

ik ga trouwens (als het formulier op tijd binnen is), vrijdag bloedprikken
Ah okee dan valt het mee, ik dacht dat 10 laag was en 20 hoog, de rest wist ik inderdaad niet...

Ach, mischien moet ik me gewoon niet zo aanstellen een schone huid is de uitgedroogde lippen wel waard denk ik, en na wat meer delen van deze reeks doorgelezen te hebben kwam ik weinig slechte reacties tegen, alleen nog een beetje huiverig voor de uitbarstingen aan het begin, maar het zit vrijwel niet in mijn gezicht dus dat zal ook wel meevallen

Zal alleen nog even uitzoeken hoe het zit met mijn lenzen en een vervolg afspraak.

Thx voor de reactie, je hebt me wel redelijk de goede kant op geholpen denk ik, ik slaap er nog even over en dan begin ik morgen ofzo

En sterkte met bloedprikken
-
pi_44979196
@ vital: Ja 20 MG is pér pil het hoogst.. Je hebt 10 en 20 mg pillen Maar ik slikte dus 2 van 20 op een dag (40 totaal p/d)....

En voor die uitbraak was ik mijn 1e kuur ook wel 'bang'. Zelfs zo 'bang' dat ik het uitgesteld heb en in de vakantie begonnen ben met minder MG per dan de huidarts geschreven had! Maar die uitbraak is er niet écht gekomen. Had de 2e dag wel wat meer acne, maar kan ook placebo effect zijn natuurlijk!! Je moet er ff doorheen, maar denk dat je over paar maanden blij bent als je het gedaan hebt

Ik baal alleen dat ik Carnaval nu 'half' moet missen (het bier) én dat ik tegen 'iedereen (ga zo'n 2x per week uit) geen alchol mag drinken Want als ze me aan cola zien krijg je toch altijd reacties van :'waarom geen alchol en kan ik 't weer uitleggen pfff )

en hoe 't zit met lenzen: tja er is wel grote kans (denk ik dan) dat je er last van krijgt, omdat alles gewoon erg droog wordt.... Maar ik heb me daar niet in ingelezen omdat ik geen lenzen heb. Misschien kan je het gewoon oplossen door oogdruppels/andere lenzen/paar uur per dag uit! Maar nogmaals; het kan net zo goed zijn dat je daar nite écht last van hebt, 't is bij iedereen verschillend dusja
Haleloeja
pi_44981341
20 mg is inderdaad niet zo veel... Ik zit zelf vanaf het begin aan 40mg, dus das al het dubbele! En ik heb maar vrij milde acne.

Men huid ziet er vandaag trouwens erg goed uit! Het lijkt alsof de pukkels minder worden naarmate je huid harder schilfert... Erg vreemd om te zien dat ze zo weggaan eigenlijk. Als het zo zou blijven, zou ik erg blij zijn! Maar ik krijg al schrik voor de volgende uitbraak

Heb eigenlijk wel veel last van men rug als ik lang in een bepaalde houding heb gezeten, of als ik 's avonds ga slapen. Nog mensen die dat hebben gehad?
pi_44981679
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef Vital_Remains het volgende:

Lees net ook op de achmea site:
[..]

oh ik niet :|

Ik kreeg alleen een folder in de handen gedrukt waarmee ik het zelf maar uit moet zoeken...
Dat is ook niet gebruikelijk. Informed consent wil meer zeggen dat de arts je moet informeren / waarschuwen voor de nadelige gevolgen bij het gebruik van ROA. Als de arts dit niet gedaan heeft en het dus overlaat aan de folder is dat niet (m.i.) niet correct.
pi_44989594
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:20 schreef Gelderland het volgende:
Ik ga denk ik ook weer beginnen met ROA *huil* *huil* (2e kuur). Deze beslissing heb min of meer ik gister genomen. Helaas, maar ik merk dat 't gewoon langzaam terug aan het komen is. Weet niet of mensen mij nog kennen maar 1.5 jaar terug heb ik ook ROA gebruikt, met succes tot voor kort.

Waarom misschien weer beginnen?

Ben sowieso ongeveer 1 jaar clean geweest, maar merk toch dat mijn acne na 3 kwart jaar heel rustig terug aan het ‘vechten’ is en weer in mijn gezicht sluipt . Het is nog steeds beter dan 2 jaar geleden (veel beter), maar tóch heb ik dagelijks weer een aantal puisten en is mijn huid vetter. Hier baal ik van! En de afgelopen dagen was de maat vol. Ik was weer veel bezig met mijn huid wordt onzekerder, voel me niet meer prettig. Zéker nu ik stage loop. Wat voorbeelden wat ik weer aan doen ben (netzoals 'vroeger' voor de 1e roa kuur):

- Personen aan het ‘ontlopen’ (zo min mogelijk met mensen in contact komen, zeg maar)
- Precies zo gaan staan (gedraaid) dat ze de beste kant van mijn gezicht zien.
- Ik loop regelmatig naar een spiegel, om me huid te inspecteren.
- Ik probeer het te camoufleren met Sudocreme (vooral de uitgedroogde puisten waar nu een rood vlekje zit). Hierdoor mis ik ook regelmatig de bus (zeker ’s ochtends als ik vroeg op moet)
- Als iemand tegen me praat of als ik naar iemand toe moet denk ik steeds ‘klote, hij ziet nu mijn slechte huid’.
- Ik probeer ’t zo donker mogelijk te maken in mijn kantoor (tot op zekere hoogte :’) , maar elk extra lichtje gaat wél uit)
- Ben weer onzekerder, stap niet snel ff op mensen af als ik een 'slechte dag' heb.
- Voel me alleen écht op mijn gemak als ik ’s ochtends in het donker op de bus sta te wachten Of als ik uit stage weer in de bus zit…

Het klinkt overdreven, maar als ik het zo opschrijf is het best een lange lijst . Herkenbaar voor iemand?

Ander voorbeeld; ik heb met oud&nieuw in een discotheek in Wijchen met een meisje gezoend! . Toen namen we afscheid ín de discotheek (natuurlijk vrij donkere ruimte ) en 20 min later smste ze dat ze nog buiten stonden en of ik ook kwam. En ik voelde me toch kut, want buiten was het vrij licht door al die lampen daar, en voelde me toch een partij onzeker . Ik schrok er zelf van…. Probeerde zo weinig mogelijk te praten, weg te draaien, kraag hoog etc. etc…

Wanneer begin ik dan

Ik moet mijn huidarts nog wel contacten maar ik wil over 4 weken beginnen. WAAROM niet eerder?: Ten 1e moet ik nog ff bloedprikken en moet ik de ROA in huis krijgen. Maar belangrijkste; over 4 weken heb ik het (zuip)schoolkamp en als ik dat gehad heb ben ik hopelijk klaar om een paar maanden ff niets te drinken.

Waar zie je tegenop

Buiten de bijwerkingen zie ik het meest op tegen het niet (veel) mogen drinken van alcohol. Niet dat dát het probleem is (ben geen alcoholist ) maar ik zie er tegenop om tegen iedereen te zeggen dat ik geen alcohol meer mag. Ik ga elke week wel 2x uit met verschillende groepen en drink dan wordt er standaard rondjes bier gehaald. Nu kan ik stééds weer tegen die groepen waarmee ik zit (sport/school/vriendengroep) een verhaal ophangen dat ik niet mag drinken omdat ik een bepaald medicijn voor ….. gebruik :’) (ga niet zeggen dat ik ROA gebruik, dat hoeven ze niet te weten ).

Oja en carnaval (normaal bierfestijn) zal ook lastig worden, maargoed, ga niet nóg eens 4 weken wachten

Dit was mijn verhaal! Interessant? Ik houdt jullie op de hoogte!

IK had ook nog een vraag

Zijn er in dit TOPIC ook andere users die een 2e ROA kuur hebben gevolgd? Hoelang is die kuur geweest en met hoeveel MG per dag? Want volgens mij hoeft ’t nu geen 6 maanden toch? Ben benieuwd
echt, de voorbeelden die je gaf van onzekerheid, daar heb ik ook zo'n last van! ik sta het liefst de hele dag in het donker, haha. het is echt vreselijk. nouja, je bent in ieder geval niet de enige die er zo over denkt! maargoed.. naar dat je aan je tweede kuur moet beginnen, ik hoop dat het snel aanslaat. succes!
pi_44990844
nog mensen die eens op MSN willen spreken, zie my profile
Haleloeja
pi_44994164
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef Senne het volgende:
20 mg is inderdaad niet zo veel... Ik zit zelf vanaf het begin aan 40mg, dus das al het dubbele! En ik heb maar vrij milde acne.

Men huid ziet er vandaag trouwens erg goed uit! Het lijkt alsof de pukkels minder worden naarmate je huid harder schilfert... Erg vreemd om te zien dat ze zo weggaan eigenlijk. Als het zo zou blijven, zou ik erg blij zijn! Maar ik krijg al schrik voor de volgende uitbraak

Heb eigenlijk wel veel last van men rug als ik lang in een bepaalde houding heb gezeten, of als ik 's avonds ga slapen. Nog mensen die dat hebben gehad?
id 20 is weinig ik begon ook met 30 en heb ook vrij milde ance tjaa rug blijft lastig ik heb het vooral na fitnisse of als ik gewoon aan werk ben nu al minder dan in begin maar is helaas gewoon een bijwerking bij mij was het met oud en nieuw weer erger maar nu 2 dagen erna al stukken minder en jaah men huid begint egt glad te worden dus van mij mag het zo doorgaan ik heb het er allemaaal voor over

ow en @ Vital_Remains tjaa het is maar net wat je ervoor over hebt toen ik de folder las over bijwerkingen van haaruitval tot slokdarm verkleining depressie ectra dacht ik ook waar ben ik aan begonnen maar achteraf (ben nu bijna 2 maandne bezig valt het reuze mee) alleen droge lippen droge huid maja daar hebbe allemaal wat voor cetaphil maar als je er echt niet mee wil beginnen kan je ook wat anders krijgen denk een vriend van mij heeft het erger als mij maar die krijgt gewoon antibiotica en een zalf (wat overigens ook goed werkt) maar waar ik aan twijfel is dat antibiotica maar tijdelijk is maar we zullen zijn het is jouw keus maar ik vindt dat er voor mij meer voordelen aan zitten
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:48:59 #19
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44997891
Ik denk dat over het algemeen de bijwerkingen van ROA wel meevallen anders hadden ze het niet zo vaak voorgeschreven, en heb zelf ook alleen maar last gehad van droge lippen en droge huid.

duz je moet je niet zo laten afschrikken van al die bijwerkingen denk ik, want het staat er alleen maar bij zo dat je op die dingen kunt letten om er optijd wat tegen te kunnen doen.

ff een update van mijn Differin kuur: Ben nu begonnen aan mijn 2e tubbe en heb het gevoel dat het nu echt begint te werken .
Ben nu in de 6e week van de kuur en heb nog een herhaal recept duz ben heel benieuwd of het nog gaat werken en dat het straks echt weg is.
Want een jaar na mijn ROA kuur kwamen de eerste puistjes zei het wel veel milder terug.

owjah en de bijwerkingen vallen erg mee geen last van 'steken' op de huid maar alleen een beetje droge huid, maar is mee te leven.
pi_45016116
Ik slik nu ruim 3 weken en mn huid is gewoon al glad Mijn voorhoofd is zelfs helemaal gaaf. Alleen last van wat droge lippen. Vanmiddag bloed wezen prikken en voor volgende week een afspraak met de ha. De dosering kan wat omhoog lijkt me.
pi_45016196
Overigens ben ik ook wel stijfjes, als ik opsta na gehurkt te hebben gezeten voel ik me net een oud wijf met kleine pijntjes

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2007 20:08:57 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:16:13 #22
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45016496
gehe ROA leeftijdsverhoger
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:18:41 #23
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45016608
Al meer dan een jaar clean.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_45018282
-edit: doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 04-01-2007 21:21:14 ]
Haleloeja
pi_45018298
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:16 schreef flashermx het volgende:
gehe ROA leeftijdsverhoger
Sterven we gemiddeld 25 jaar eerder Ik hoop het niet!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:36:00 #26
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45031964
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:
Al meer dan een jaar clean.
gefeliciteerd, ik kreeg na ongeveer een jaar weer last van lichte acne. Daarom ben ik nu aan de Differin kuur. hopen dat ik daarna ook langer clean ben
pi_45035858
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:36 schreef flashermx het volgende:

[..]

gefeliciteerd, ik kreeg na ongeveer een jaar weer last van lichte acne. Daarom ben ik nu aan de Differin kuur. hopen dat ik daarna ook langer clean ben
bewust niet gekozen voor een 2e roa kuur
Haleloeja
pi_45040033
ik heb gister bloedgeprikt Volgende week bellen en hopen dat 't goed is...

heb wél het recept al meegekregen (opgestuurd) zonder dat ik de huidarts gezien/gesproken heb (gewoon gebeld naar de afdeling en gevraagd voor 2e kuur)... wel mooi dus Hoeveel MG ik moet gaan slikken weet ik niet. Kan niet écht wijs worden uit 't recept. Er staat wel 20 MG, m. 90, S-3 del..... dusja... dat zie ik wel als ik het op ga halen... de aphoteek zal er wel wijzer uit worden

Maar eerst hopen dat de bloedwaardes goed zijn......
Haleloeja
pi_45042017
Het is eigenlijk wel vreemd dat ik niet vooraf heb moeten laten bloed afnemen? Zeker aangezien de huidarts ook weet dat ik in de zomer nog klierkoorts heb gehad. Maar ja, we zullen zien als ik de 16de januari de eerste keer op controle moet + bloed laten afnemen.

Ondertussen blijft men huid nu enkel nog maar verbeteren... Ik hoop dat het zo blijft en dat ik geen uitbraak meer krijg Ook heb ik geen bloedneuzen meer gehad!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:18:12 #30
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45047572
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:47 schreef Gelderland het volgende:

[..]

bewust niet gekozen voor een 2e roa kuur
De huidarts advieseerde mij diffrin te nemen aangezien het niet super veel puistjes meer waren en het had met de leeftijd te maken.
pi_45049946
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:18 schreef flashermx het volgende:

[..]

De huidarts advieseerde mij diffrin te nemen aangezien het niet super veel puistjes meer waren en het had met de leeftijd te maken.
en is diffrin een creme of slik je dat? en tja leeftijd ik wil gewoon clean zijn, en roa kan daar voor ALTIJD voor zorgen... met zo'n creme kan het altijd terugkomen!

hoop alleen dat me bloed goed is , maargoed, horen we vd week wel
Haleloeja
pi_45054014
Ben aan mijn laatste doosje begonnen!!

Zestien januari moet ik weer naar de dermatoloog dus dan horen we het wel! Mijn huid is glad en puistloos! Alleen is mijn huid wel iets té glad heb ik het idee want hij glimt nog steeds.. Niet zo erg meer als eerst maar hij glimt gewoon alsof hij super gezond is ofzo.

Reinig mijn huid wel 2 keer daags. Zou het daardoor kunnen komen?

Succes iedereen!
pi_45054290
Ik was mijn gezicht nu eens per dag alleen met water, 2 keer per dag is sowieso niet goed volgens mij.. probeer eens 1 keer per dag en wellicht een matterende creme ofzoiets?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:11:59 #34
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45058501
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:24 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en is diffrin een creme of slik je dat? en tja leeftijd ik wil gewoon clean zijn, en roa kan daar voor ALTIJD voor zorgen... met zo'n creme kan het altijd terugkomen!

hoop alleen dat me bloed goed is , maargoed, horen we vd week wel
Dat is in een gel vorm en die smeer je op je gezicht, en het is een soort vitamine a ding net als Roa maar dan voor op de huid.

meer info over Adapaleen gel (Differin ®) http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1140346218

( ik heb daarvoor al een Roa kuur gehad van iets meer dan 7 a 8 maanden )

[ Bericht 6% gewijzigd door flashermx op 05-01-2007 23:18:00 ]
pi_45061379
* Remcoo geeft gelderland een hand
na een half jaar clean te zijn geweest voelde ik de afgelopen paar weken m'n huid steeds vetter worden. En ja hoor.. daar zijn ze weer. Nog niet in de mate waarin ik het vroeger had, maar goed.. ik voel er steeds meer opkomen. *huil*
  zaterdag 6 januari 2007 @ 09:24:13 #36
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45067208
Remcoo ik zou niet te lang wachten en weer ff naar je derma te gaan want, ik had het zelfde maar dan na ongeveer een jaar, en heb nu een andere kuur (zie mij vorige post)
pi_45068106
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:26 schreef Remcoo het volgende:
* Remcoo geeft gelderland een hand
na een half jaar clean te zijn geweest voelde ik de afgelopen paar weken m'n huid steeds vetter worden. En ja hoor.. daar zijn ze weer. Nog niet in de mate waarin ik het vroeger had, maar goed.. ik voel er steeds meer opkomen. *huil*
minder man ik ben wel wat langer z.g.a clean geweest en nu soms nóg...(in donkere ruimte ) maargoed.... 't voelt niet lekker aan, dan maar weer ROA

hoor net dat ik over precies 5 weken een DIK DIK (zuip)feest heb (donderdag voor de carnaval)... Daar legt iedereen 15 euro in en dan onbeperkt zuipen.... maar in mijn planning begin ik over 2.5 week met ROA.... en vanaf dan: NO ALCOHOL Dus komt weer lekker uit (kan ik weer 100x op dat feest uitleggen dat ik medicijn gebruik als ik met mijn cola in me handje sta )
Haleloeja
pi_45068176
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:05 schreef Gelderland het volgende:

[..]

minder man ik ben wel wat langer z.g.a clean geweest en nu soms nóg...(in donkere ruimte ) maargoed.... 't voelt niet lekker aan, dan maar weer ROA

hoor net dat ik over precies 5 weken een DIK DIK (zuip)feest heb (donderdag voor de carnaval)... Daar legt iedereen 15 euro in en dan onbeperkt zuipen.... maar in mijn planning begin ik over 2.5 week met ROA.... en vanaf dan: NO ALCOHOL Dus komt weer lekker uit (kan ik weer 100x op dat feest uitleggen dat ik medicijn gebruik als ik met mijn cola in me handje sta )
Alcohol gebruik is al meerdere malen aan de orde geweest in de diverse topic delen. (en net zo vaak veroordeeld) Ik blijf erbij dat een avondje volgieten geen kwaad kan. Doe het met enige regelmaat(2x pm) en mn derma is daar niet echt onder de indruk van.
pi_45080679
met mijn huid gaat het eigenlijk bestwel goed nu. ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig, en bijna alle ontstekingen zijn weg, alleen nogsteeds..veel rooie plekjes! weet iemand misschien een soort gekleurde dagcreme die goed is? ik zag wel van nivea iets, maar dat lijkt me nou niet al te geweldig eigenlijk .
pi_45094866
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef sinasasappeltje het volgende:
met mijn huid gaat het eigenlijk bestwel goed nu. ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig, en bijna alle ontstekingen zijn weg, alleen nogsteeds..veel rooie plekjes! weet iemand misschien een soort gekleurde dagcreme die goed is? ik zag wel van nivea iets, maar dat lijkt me nou niet al te geweldig eigenlijk .
zelfde als bij mij;) men huid is ook goed glad aan worden alleen wondjes moeten id wegtrekken naja ik w8 het maar gewoon af (eigelijk helpt zon super goed geneest het heel snel ) maja das geen optie natuurlijk
ik zou wel id goeie dagcreme zoeken die je porien niet verstopt want dan tjaa dat weet je natuurlijk wel ik zelf gebruik alleen hydratherdende lotion (cetaphil) verders niks meer ben het beetje beu met al die middeltjes de roa werkt geod genoeg woensdag weer na dermatoloog voor controle ben benieuwd
suc 6 verder iedreen
pi_45109231
Ik zit zelf ook zwaar te overwegen om aan de roaccutane te gaan, heb een tijd lang minocycline gebruikt in combinatie met eryderm. Het is echt een stuk beter geworden, maar nog steeds geen gaaf huidje.

Van afstand lijkt mn huid nu best gaaf, maar dichterbij zitten er toch nog veel puisten. Ik denk dus dat ik binnenkort maar eens een afspraak maak met mn dokter, hopelijk wil hij me roaccutane voorschrijven. Denk het helaas niet
  zondag 7 januari 2007 @ 15:08:22 #42
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45109327
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:05 schreef riX- het volgende:
Ik zit zelf ook zwaar te overwegen om aan de roaccutane te gaan, heb een tijd lang minocycline gebruikt in combinatie met eryderm. Het is echt een stuk beter geworden, maar nog steeds geen gaaf huidje.

Van afstand lijkt mn huid nu best gaaf, maar dichterbij zitten er toch nog veel puisten. Ik denk dus dat ik binnenkort maar eens een afspraak maak met mn dokter, hopelijk wil hij me roaccutane voorschrijven. Denk het helaas niet
Dan zoek je er eentje die het wel wil voorschrijven. Mijn oorspronkelijke huisarts schrijft het principieel niet voor. Ik heb tien jaar geklooid met die onzin en ik heb er geestelijk écht last van gehad. Ik had veel eerder naar een andere arts moeten gaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 7 januari 2007 @ 15:15:27 #43
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45109573
een huisarts mag dat volgens mij ook niet eens voorschrijven,
Daarvoor moet je echt bij een dermatoloog zijn.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:17:31 #44
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45109629
Ja hoor, dat mag zeker wel. Ik heb het gewoon door een huisarts voorgeschreven gekregen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 7 januari 2007 @ 15:20:02 #45
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45109710
uhm wel vaag dan ik ben juist daarom doorverwezen naar een derma
  zondag 7 januari 2007 @ 15:21:25 #46
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45109754
Ik denk dat het van je huisarts afhangt. Mijn huidige huisarts was het gewoon met me eens dat het genoeg was en dat we dit maar eens moesten proberen. En ik zie dan niet zo waarom ik dan eerst naar een dermatoloog zou moeten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 7 januari 2007 @ 15:22:18 #47
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45109785
misschien de sterkte van het medicijn of door de bijwerkingen?

achja als je het maar gekregen hebt of het nou via je huisarts of derma is maakt niet uit
  zondag 7 januari 2007 @ 15:24:07 #48
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45109836
Inderdaad. Het mag rotzooi zijn, maar dat spul heeft mijn leven gewoon leuker gemaakt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 7 januari 2007 @ 15:27:14 #49
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45109961
ok dan, mij heeft het ook een stuk aangenamergemaakt, alleen vindt ik zelf dat ik een beetje te laat naar de dokter gestapt om want aan de acne te doen
pi_45110383
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:15 schreef flashermx het volgende:
een huisarts mag dat volgens mij ook niet eens voorschrijven,
Daarvoor moet je echt bij een dermatoloog zijn.
Ik heb het ook gewoon van de huisarts.
  zondag 7 januari 2007 @ 18:15:18 #51
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45115199
dus het is echt wat je huisarts zelf 'wil' voorschrijven.
pi_45115955
ik werdt ook doorverwezen naar dermatoloog de huisarts zij veel te zwaar medicijn ben 5 min bij dermatoloog binnen aub roacutane suc 6 ermee tot over 3 maanden komt goed
dus licht inderdaad beetje aan arts

edit volgens mij worden de meeste mensen doorverwezen naar derma
pi_45120097
@ Jeltos: Ja, cetaphil gebruik ik inderdaad ook al, lekker spul is dat wel! echt een aanrader voor iedereen. (thanks, gelderland. )

@ RiX-: Ik ben ook met mino begonnen, het werd wel iets beter, maar veel onstekingen bleven, dus ik heb om roa gevraagd, en dat mocht toen. Ik ben er wel heel blij mee moet ik zeggen, want het hielp een stuk sneller dan de minocycline. succes ermee!
pi_45122616
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:19 schreef sinasasappeltje het volgende:
@ Jeltos: Ja, cetaphil gebruik ik inderdaad ook al, lekker spul is dat wel! echt een aanrader voor iedereen. (thanks, gelderland. )

@ RiX-: Ik ben ook met mino begonnen, het werd wel iets beter, maar veel onstekingen bleven, dus ik heb om roa gevraagd, en dat mocht toen. Ik ben er wel heel blij mee moet ik zeggen, want het hielp een stuk sneller dan de minocycline. succes ermee!
id cetaphil rulez:P



heb ook aan minocycline gezeten mwa dat hielp id een beetje maar toch niet zogoed als roa doet minocycline is volgens mij ook maar tijdelijk
  zondag 7 januari 2007 @ 22:27:07 #55
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45126336
wat is cetaphil dan net zoiets als Differin ?
pi_45136773
kep cetaphil net ook maar es besteld, heb t niet nodig eigenlijk maar heb het al zo vaak voorbij horen komen helpt t misschien ook een beetje tegen die rode vlekjes?

@flashermx: nee, tis gewoon hydraterende creme
pi_45137171
De laatste 2 dagen weer 2 maal een bloedneus gehad En dat zijn dan telkens zo'n ernstige dat ik denk dat ik bijna leegbloed

Ik slik nu bijna 3 weken 40mg, en mijn huid ziet er best al wat beter uit. De laatste week geen enkele puist bijgekregen! Ik merk wel dat ik meer zwarte puntjes krijg, vooral op en rond mijn neus. En de oude die ik al had lijken groter te worden. Komt dit bekend voor bij enkelen?
pi_45138039
Helpt roa alleen tegen puisten op je hoofd of ook voor de rest van je lichaam? Kheb namelijk redelijk wat puisten op mn rug, maakt de kans weer wat groter dat ik roa meekrijg.

Ik heb weinig tot geen grote puisten, maar allemaal erg kleine en heel veel. Van een afstandje ziet het er best goed uit, maar van dichtbij het tegenovergestelde. Ook heb ik dan zo'n rode 'gloed' over mn gezicht, ook niet bepaald mooi.
pi_45138921
Roa helpt tegen acne over je hele lichaam

Of je grote puisten hebt of niet, speelt ook niet echt een rol. Ik heb zelf ook vrij milde acne. Zonder grote ontstekingen etc. Maar ik maak nogal snel littekens aan, dus vooral daarvoor heb ik dit middel voorgeschreven gekregen.

En als je er zelf gewoon last van hebt, moet je even naar de huidarts gaan en vragen of je het krijgt of niet.
pi_45141675
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:27 schreef flashermx het volgende:
wat is cetaphil dan net zoiets als Differin ?
hahah neej hydratherende creme maar erg fijn bij roa omdat:

Cetaphil® hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum Cetaphil® hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen.

en dus geen vette troep of andere zooi inzit ik vindt echt super spul maar het helpt niet tegen ance ofzo maar dat doet de roa al
pi_45141789
Iik gebruik tegenwoordig Bepanthen creme, ook superspul!
pi_45141814
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Senne het volgende:
De laatste 2 dagen weer 2 maal een bloedneus gehad En dat zijn dan telkens zo'n ernstige dat ik denk dat ik bijna leegbloed

Ik slik nu bijna 3 weken 40mg, en mijn huid ziet er best al wat beter uit. De laatste week geen enkele puist bijgekregen! Ik merk wel dat ik meer zwarte puntjes krijg, vooral op en rond mijn neus. En de oude die ik al had lijken groter te worden. Komt dit bekend voor bij enkelen?
jaah alle meeeters lijken er bij mij ook eruit te komen vooral de eerste weken werdt er gek van heletijd nu zijn bijna allemaal weg ben 7 weken bezig maar nog steeds wel een paar die eruit moeten echt irritant maja die zwarte puntjes kunnen gewoon niet verdwijnenen denk ik dus die moeten er gewoon uitkomen (ik slik trouwes 30 mg) men huid ziet er al welk stukken beter uit gaat steeds beter gelukkig
suc6
  maandag 8 januari 2007 @ 14:41:43 #63
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45142856
uhm vanmorgen geschoren en toen kwamen er weer 6 puisten bij , en dat terwijl ik al bijna 1,5 maand
Differin gebruik
pi_45149389
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Senne het volgende:
De laatste 2 dagen weer 2 maal een bloedneus gehad En dat zijn dan telkens zo'n ernstige dat ik denk dat ik bijna leegbloed

Ik slik nu bijna 3 weken 40mg, en mijn huid ziet er best al wat beter uit. De laatste week geen enkele puist bijgekregen! Ik merk wel dat ik meer zwarte puntjes krijg, vooral op en rond mijn neus. En de oude die ik al had lijken groter te worden. Komt dit bekend voor bij enkelen?
had ik inderdaad ook, opeens zwarte puntjes waar het nooit zat, op mn neus bijvoorbeeld.! ik slik het anderhalve maand en de meeste mee-eters zijn bij mij al weggetrokken, dus dat komt bij jou ook nog wel neem ik aan .

succes!
pi_45153188
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:41 schreef flashermx het volgende:
uhm vanmorgen geschoren en toen kwamen er weer 6 puisten bij , en dat terwijl ik al bijna 1,5 maand
Differin gebruik
uhh, differin gebruik je toch alleen op de (bestaande/opkomende) puisten zelf vind je het gek dat er dan gewoon nieuwe puisten bij komen? je pakt het niet van binnenuit aan toch

Ik zie acne nét als onkruid. Die zalfjes/gels zoals Differin zijn de heggeschaar en Roaccutane is onkruidverdelger wat je in de grond spuit..... Met andere woorden: het ene is heel erg oppervlakkig; het is ff weg, maar komt gewoon weer terug... Dat andere (onkruidverdelger cq. Roaccutane); is wat heftiger maar je zorgt dat 't wel ff een flinke tijd wegblijft en niet meer uit de grond (de huid ) komt .....

btw. onkruidverdelger kan je ook gewoon op het onkruid strooien (oftewel; een creme op je huid smeren) dan is het ook ff tijdelijk weg (paar dagen) maar komt het net zo hard terug.... je moet het onder de grond aanpakken bij de wortels (ofterwel: roa gebruiken )

raar voorbeeld maar opzich wel toepasselijk denk ik
Haleloeja
  maandag 8 januari 2007 @ 21:11:23 #66
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45157716
ik snap wat je bedoeld en acne is ckers onkruid

Het klinkt wel logisch wat je zegd, maar waarom mag je als je zwanger bent het niet gerbuiken omdat het de zelfde bijwerking kan geven als ROA??

[ Bericht 39% gewijzigd door flashermx op 08-01-2007 21:18:12 ]
pi_45159193
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:11 schreef flashermx het volgende:
ik snap wat je bedoeld en acne is ckers onkruid

Het klinkt wel logisch wat je zegd, maar waarom mag je als je zwanger bent het niet gerbuiken omdat het de zelfde bijwerking kan geven als ROA??
die different gel bedoel?? mag je dat niet bij je zwangerschap gebruiken??
roaccutane kan schijnbaar voor miskraam zorgen hoe weet ik ook niet maar staat in bijsluiter dusjaa das wel link zooi (denk dat het iets met hormoon verandering heeft te maken )

@ sinasasappeltje jaah id laten we het hopen dat meeeters wegtrekken (zij zijn al voor groot deel weg maar alles moet weg ) bij mij werlt roa nu denk voor 70% maar moet naar 100 toe natuurlijk dat er never meer puist komt maja ben pas 7 weken bezig woensdag weer langs derma benieuwd wat hij zegt of ik gewoon door moet gaan met 30 mg of dat ik hoger krijg ik laat het weten

@ gelderland hahah mooie verklaring man ance is omkruig:P naja zo hardnekkig zekers wel hahaha mooi man
  maandag 8 januari 2007 @ 22:02:43 #68
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45160339
jah different gel bedoel ik jeltos, nee mag je net als bij roa om de zelfde reden niet gebruiken omdat het ook een retinoïde-achtige (vitamine A zuur).

en het is volgens mij ook nog vrij nieuw want het effect op langer termijn weten ze nog niet.
pi_45160620
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef flashermx het volgende:
jah different gel bedoel ik jeltos, nee mag je net als bij roa om de zelfde reden niet gebruiken omdat het ook een retinoïde-achtige (vitamine A zuur).

en het is volgens mij ook nog vrij nieuw want het effect op langer termijn weten ze nog niet.
owkay dan appart naja ik kan zoizo niet zwanger worden maja voor vrouwen wel probleem die aan roa willen schijnt ook dat voorbehoedsmiddelen minder goed werken pil dan.
heb jij trouwes combinatie van different gel antibiotica?? want vriend van mij heeft dat wel (werkt bij hem erg goed overigens)
  maandag 8 januari 2007 @ 22:24:36 #70
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45161480
ik ben in feb 2005 begonnen met een roa kuur en die duurde t/m sep. 2005 en toen was ik helemaal clean. maar midden 2006 (ongeveer juli) kwamen de eerste pruistjes weer op, en ik heb het even aangekeken t/m nov. maar ze gingen niet echt weg. Het was/ is wel eens waar veel minder en minder dieper dan voor de Roa kuur. Dus toen ben ik op 28 nov weer naar de derma geweest en die schreef mij different voor en geen roa kuur meer omdat het niet zo extreem meer is en de leeftijd had het ook mee te maken. Vandaar dat ik nu different gebruik.

en voor zover ik het begrijp is different gel ook een soort van Roa maar dan niet voor oraal gebruik.
pi_45162455
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef flashermx het volgende:
ik ben in feb 2005 begonnen met een roa kuur en die duurde t/m sep. 2005 en toen was ik helemaal clean. maar midden 2006 (ongeveer juli) kwamen de eerste pruistjes weer op, en ik heb het even aangekeken t/m nov. maar ze gingen niet echt weg. Het was/ is wel eens waar veel minder en minder dieper dan voor de Roa kuur. Dus toen ben ik op 28 nov weer naar de derma geweest en die schreef mij different voor en geen roa kuur meer omdat het niet zo extreem meer is en de leeftijd had het ook mee te maken. Vandaar dat ik nu different gebruik.

en voor zover ik het begrijp is different gel ook een soort van Roa maar dan niet voor oraal gebruik.
ah owkay dan ik hoop dat bij mij bij deze kuur blijft we zulle zien suc 6 verder
  maandag 8 januari 2007 @ 22:48:39 #72
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_45162844
jij ook suc 6
pi_45180310
Zo, ik heb voor aanstaande maandag een afspraak staan bij de dokter. Hopelijk krijg ik roa voorgeschreven.
pi_45184160
Succes! Al zelfs ik het heb gekregen.. check mijn huid mensen!

Begin:


En na 4 weken:


Even een vraagje.. soms is mijn huid een paar dagen erg droog, zo droog dat het ook echt schilfert, als jullie dat hebben halen jullie die schilfers dan weg? Ik scrub ze eraf en smeer mn huid lekker in met Bepanthen maar om dat nou iedere dag te doen.. laten zitten is geen gezicht, bovendien zit het zo los dat je alleen met je hand het al weg kan halen.
pi_45184284
Dat is overigens mn 'slechte' kant, dit is mn goeie kant na 4 weken:

pi_45185694
Hallo iedereen, ik heb ook al jaren last van acne.. Heb erg veel middelen gebruikt en niets gaf goede resultaten. Heb benzoylperoxide gebruikt, antibiotica, heb huidtherapie gehad. Ben zelfs zo stom geweest om producten van telsell te proberen.
Ik ben al 2x eerder bij de dermatoloog geweest. De eerste keer heb ik geen roacctune genomen omdat ik bang was voor de bijwerkingen. De tweede keer was in december net voor de feestdagen. Dat was niet verstandig ivm de alcohol. Mij is toen een 2e antibiotcakuur voorgeschreven. Daar ben ik op dit moment mee bezig, maar het helpt amper. Vrijdag heb ik opnieuw een afspraak bij de dermatoloog. Ik denk dat ik nu echt overga op roacctune omdat ik van veel mensen hoor dat het echt helpt.
Wel zie ik ontzettend op tegen de eerste maanden, hoop niet dat het veel erger gaat worden. Wel is het zo dat ik geen gevoelige huid heb. Tijdens mijn huidtherapie werkt mij streng aanbevolen niet in de felle zon te komen ivm pigmentvlekken. De therapie heb ik midden in de zomer gehad. Meteen daarna op vakantie gegaan naar Turkije waar ik ontzettend veel in de zon heb gelopen en nergens last van had gekregen.
Dus hoop stiekem dat ik niet veel last krijg van breakouts.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
pi_45188241
Ik begin nu dus aan mijn 3de week. Ben nog vergeten te vermelden dat ik van de huidarts ook lijnzaadolie moet innemen om mijn porieën te verkleinen.

Heb vanmorgen ook even foto's genomen. De eerste foto is dus van mijn kin, waar ik normaal het meeste last heb van acne... Terwijl je nu eigenlijk al amper iets ziet, buiten rode vlekjes. Ik had men huid ook nog niet ingesmeerd toen, dus je ziet goed dat ze toch wel erg droog begint te worden.



De tweede foto is dan van de zwarte puntjes die ik ineens allemaal krijg. Hiervoor had ik hier dus geen last van. (op foto lijken ze wat kleiner te zijn).

pi_45190459
ahh tof dat jullie foto's posten! maar heaven, WOW! wat een goed huidje joh ik ben jaloers! ik heb niet heel erg veel last van schilfers, waarschijnlijk vanwege de cetaphil lotion die ik gebruik. maargoed, ik zou ze laten zitten, gaat vanzelf wel over..

en @ senne, zulke puntjes had ik inderdaad in het begin ook op mn neus, die zijn nu weg! dat komt nog wel hoor, geen zorgen

@ jeltos: yeaah! let me know wat de huidarts zei, ben benieuwd!
pi_45203308
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef heaven7 het volgende:
Even een vraagje.. soms is mijn huid een paar dagen erg droog, zo droog dat het ook echt schilfert, als jullie dat hebben halen jullie die schilfers dan weg? Ik scrub ze eraf en smeer mn huid lekker in met Bepanthen maar om dat nou iedere dag te doen.. laten zitten is geen gezicht, bovendien zit het zo los dat je alleen met je hand het al weg kan halen.
volgens mij is t heel slecht voor je huid om tijdens de roa kuur te scrubben... (omdat ie al erg dun is etc) Ikzelf douche savonds voor t slapen en smeer mn gezicht dan in met een hydraterende creme en sochtends nog een keer een hydraterende creme. Zo heb je bijna geen last van de schilfers en hoef je ook niet te scrubben! (althans ik dan..)
pi_45208887
Dankje Sinasappeltje!

@Lowietje; mijn huid is een paar keer zó droog geweest dat de schilfers er zelfs zo vanaf vallen, geen gezicht als je dus een verjaardag ofzo hebt Dus dan wrijf ik ze er toch maar vanaf en smeer het goed in.. het is anders echt geen gezicht. Echt scrubben is dus niet eens nodig! Sinds ik geen reiningsspul meer gebruik maar alleen water valt het trouwens enorm mee gelukkig.
pi_45210259
@ senne hahah die puntjes heb iik precies ook zo op men neus maja die trekken hoppelijk wel weg
nu weer hele opluchting heb vandaag men rijbewijs gehaald dus weer wat stress weg zeg dat toch wel beter dalyk (4 uur) na het ziekenhuis weer langs derma dus jullie horen het wel
suc 6

EDIT Zo ben weer terug weer 5 min binnnen bloed was alles goed hij zij zit al goede vooruitgang in maar je bent er nog lang niet logish maja wat ik dus alwel verwacht had nog 4 maanden doorgaan met 30 Mg en dan weer terug

[ Bericht 20% gewijzigd door Jeltos op 10-01-2007 16:51:34 ]
pi_45218210
Jeltos proficiat met je rijbewijs!

vrijdag naar de derma.. iemand tips wat te doen tegen schrale huid? Geloof dat de derma je iest voorschrijft of wat werkt het beste?
pi_45219312
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:33 schreef sb01 het volgende:
Jeltos proficiat met je rijbewijs!

vrijdag naar de derma.. iemand tips wat te doen tegen schrale huid? Geloof dat de derma je iest voorschrijft of wat werkt het beste?
bedankt Sb0 1
schrale huid ik zou zeggen proberen CETAPHIL HYDRATHERENDE LOTION 200mg
Gewoon te halen bij apotheek (vraag misschien na bij de dermatoloog hoe die erover denkt )

Even weer wat info:
Cetaphil® hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum Cetaphil® hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen.

Er zijn meerdere mensen in deze topic die Cetahil gebruiken ik heb het op advies van Gelderland gebruikt en het is echt super spul gewoon ik raad je dat gewoon aan
suc 6
pi_45238813
Okee, mensen. Nieuw deel aangemaakt zie ik. Heb het erg druk gehad de afgelopen weken. Dus weinig tijd gehad om te posten, en mn dagboek te updaten. Maar inmiddels is er weer een update: http://roaccutane-dagboek.blogspot.com

Helaas heb ik geen voor foto's gemaakt. Ik post, als mijn kuur af is, ergens in april/mei wel een eindresultaat :-)

Voor nu, veel leesplezier!
pi_45239575
Terug van huisarts. Hij wil de dosering zo laten dus 20 per dag omdat ik er goed op reageer en geen bijwerkingen heb (bloed was ook goed), over een maand weer terugkomen en als er dan nog wat puistjes zitten gaat ie naar 30.
Dit tot aan half april ongeveer. Beetje een bummer omdat ik een verhoogde dosering had verwacht en gehoopt.. ik lees steeds maar op internet dat je een bepaalde dosering moet hebben voor het optimale resultaat, toen ik daarover begon kreeg ik weer een uitbrander dat ie lak heeft aan wat op internet staat, hij moet mij, volgens zijn bijsluiter, tussen de 7 en 70 mg per dag geven en 20 zit daar mooi tussenin..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 09:32:39 ]
pi_45255390
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:32 schreef heaven7 het volgende:
Terug van huisarts. Hij wil de dosering zo laten dus 20 per dag omdat ik er goed op reageer en geen bijwerkingen heb (bloed was ook goed), over een maand weer terugkomen en als er dan nog wat puistjes zitten gaat ie naar 30.
Dit tot aan half april ongeveer. Beetje een bummer omdat ik een verhoogde dosering had verwacht en gehoopt.. ik lees steeds maar op internet dat je een bepaalde dosering moet hebben voor het optimale resultaat, toen ik daarover begon kreeg ik weer een uitbrander dat ie lak heeft aan wat op internet staat, hij moet mij, volgens zijn bijsluiter, tussen de 7 en 70 mg per dag geven en 20 zit daar mooi tussenin..
ik zoiu serieus maar eens naar een andere arts gaan hoor, die van jouw praat echt veel onzin (ook wat je x op MSN zei toen)...

hij 'moet' ook tussen de 0.5 en de 1 MG per kilo lichaamsgewicht geven.... 0.5 is vrij laag en 1 is vrij hoog. Als jij dus 40 KG weegt zit je dus op 0.5 MG per lichaamsgewicht, neem aan dat je wel iets meer weegt, dus krijg je in principe te weinig toegedient! En je hebt gelijk, hoe meer hoe 'beter' voor het eindresultaat. Ik vind altijd, ALS je het gebruikt, doe het dan gelijk goed en hoog, ben je er hopelijk snel weer van af...

Wat je ook kan doen; zelf extra pillen aanvragen (herhalingsrecept) en dan 2x 20 slikken.... (40)...

Ik bel morgen om te kijken of mijn bloed goed is... i hope so
Haleloeja
pi_45255642
Ik ben halverwege november naar de huisarts gegaan, die me toen Minocycline voorschreef. Dat is ook zo iets als Roaccutane alleen iets minder 'paardemiddel' achtig geloof ik.
Anyway ik moest het 3 maanden slikken, en ik zit nu dan ergens in de tweede maand. Ik zie nog geen verschil, ik heb zelfs outbreaks op bepaalde plekken (rug, bijvoorbeeld) waar het echt onwaarschijnlijk ernstig is.
Dus, kortom; het werkt niet zo als ik zou willen. Ik hou jullie op de hoogte, dacht dat dit misschien wel intressant zou zijn voor dit topic, misschien krijg ik de volgende keer wel Roaccutane mee.
pi_45256190
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik zoiu serieus maar eens naar een andere arts gaan hoor, die van jouw praat echt veel onzin (ook wat je x op MSN zei toen)...

hij 'moet' ook tussen de 0.5 en de 1 MG per kilo lichaamsgewicht geven.... 0.5 is vrij laag en 1 is vrij hoog. Als jij dus 40 KG weegt zit je dus op 0.5 MG per lichaamsgewicht, neem aan dat je wel iets meer weegt, dus krijg je in principe te weinig toegedient! En je hebt gelijk, hoe meer hoe 'beter' voor het eindresultaat. Ik vind altijd, ALS je het gebruikt, doe het dan gelijk goed en hoog, ben je er hopelijk snel weer van af...

Wat je ook kan doen; zelf extra pillen aanvragen (herhalingsrecept) en dan 2x 20 slikken.... (40)...

Ik bel morgen om te kijken of mijn bloed goed is... i hope so
Ik weet het.. maar wordt sowieso niet serieus genomen door die kerel, ik wordt behandeld als een klein kind. Doorverwijzen doet hij niet en naar een andere arts kan toch niet? Niet bij onze huisartsenpost in ieder geval.. ik ben blij met het tot nu toe geboekte resultaat maar zie het gebeuren dat het weer net zo hard terug komt na april..
Maar ik kan toch niet zomaar meer gaan slikken dan hij heeft voorgeschreven? Hij heeft me nu weer een recept voor 1 maand voorgeschreven van 20 per dag.. 60 tabletten van 10. Na die maand moet ik weer terugkomen en kan het desnoods verhoogd worden naar 30.

Succes morgen!
pi_45265363
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik zoiu serieus maar eens naar een andere arts gaan hoor, die van jouw praat echt veel onzin (ook wat je x op MSN zei toen)...

hij 'moet' ook tussen de 0.5 en de 1 MG per kilo lichaamsgewicht geven.... 0.5 is vrij laag en 1 is vrij hoog. Als jij dus 40 KG weegt zit je dus op 0.5 MG per lichaamsgewicht, neem aan dat je wel iets meer weegt, dus krijg je in principe te weinig toegedient! En je hebt gelijk, hoe meer hoe 'beter' voor het eindresultaat. Ik vind altijd, ALS je het gebruikt, doe het dan gelijk goed en hoog, ben je er hopelijk snel weer van af...

Wat je ook kan doen; zelf extra pillen aanvragen (herhalingsrecept) en dan 2x 20 slikken.... (40)...

Ik bel morgen om te kijken of mijn bloed goed is... i hope so
Gelderland ben het met je eens goed en hoog vindt ik ook.
Maar ik heb trouwes ook gehoord dat ze in amerika afbouwen dus van 40 na 30 na 20 omdat je lichaam dan steeds minder aan went om het met het medicijn te doen en het dan veel beter werkt maargoed

maar ik zelf zit op 30 mg en weeg 64 kg dus bij mij zit het goed hij heeft het niet verhoogt naar 40 laaste keer dat ik bij derma was dus moet nu in totaal 6 maanden 30 slikken. Maja ik twijfel om 40 zommaar te slikken zonder dat hij het opgeeft. Maja je hebt toch het idee dat het medicijn sneller gaat werken dan.

@heaven7 vraagje? jij slikt 20 mg he maar op die fotos zag je super vooruitgang en als je over maandje met 20 toch helemaal niks meer hebt zou het toch goed zijn denk ik. Het zal alleen zo zijn denk ik dat je langer moet kuuren omdat je lagere dossis hebt. Dus in zon geval zou verhoging dossis niet nodig zijn of zie ik het verkeerd???
pi_45265519
Ja dat zou ik ook denken maar de fabrikant vertelde me dat er een bepaalde hoeveelheid nodig is om zoveel mogelijk blijvend (ook erg belangrijk!) resultaat te behalen.. ik hoop niet dat alles na de kuur weer net zo hard terugkomt omdat ik al die tijd een te lage dosering heb gehad..
pi_45265700
Ik weeg dus 60kg en zit aan de 40mg... Dat is volgens mij zowat de ideale dosering zoals ze is voorgeschreven?

Had vandaag voor de eerste keer sinds een week een puistje. Na een halve dag is die echter zelf al verdwenen
Men lippen irriteren me wel enorm hard! Zeker met dit weer zijn ze nog droger, en ik kan dan niet weerstaan om er aan te gaan prullen...
pi_45265753
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:51 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat zou ik ook denken maar de fabrikant vertelde me dat er een bepaalde hoeveelheid nodig is om zoveel mogelijk blijvend (ook erg belangrijk!) resultaat te behalen.. ik hoop niet dat alles na de kuur weer net zo hard terugkomt omdat ik al die tijd een te lage dosering heb gehad..
ja dat snap ik dat denk ik nu ook wel anders kan ik weer terug geen zin in natuurlijk.

ik kan wel 40 slikken omdat ik teveel heb mee gekregen van apotheek maja lijkt me niet slim als derma zegt 30 tiss inderdaad beetje moeilijk want jaah ik zit 5 min bij die derma hoppa doe nog maar 3 maandne 30 mg en dan maar weer kijken er zit ook wel vooruitgang in dat niet maja heb het idee dat het nu even stil staat

@ senne vaag dat jij 40 krijg en je weegt 60 en ik 64 met 30 mg echt een beetje raar
pi_45275639
Het varieert gewoon een beetje tussen de artsen. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je in totaal een bepaalde hoeveelheid binnen krijgt. Lage dosis is dus langer slikken. Voor de rest maakt het niet zoveel uit. En beter een lagere dosis dan een hogere als je gevoelig bent voor de bijwerkingen.
pi_45275845
net terug van de derma.. heb me nog een keer om laten praten om iets anders te proberen voordat ik op ROA over ga. Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen. Dat remt de groei van bacterien en schijnt te helpen tegen acne. Ben benieuwd. Ik heb `t gevoel dat niks werkt alleen ROA. Over 6 weken moet ik terug komen. Enige voordeel is dat ik met carnaval nog kan drinken
pi_45283483
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:18 schreef sb01 het volgende:
net terug van de derma.. heb me nog een keer om laten praten om iets anders te proberen voordat ik op ROA over ga. Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen. Dat remt de groei van bacterien en schijnt te helpen tegen acne. Ben benieuwd. Ik heb `t gevoel dat niks werkt alleen ROA. Over 6 weken moet ik terug komen. Enige voordeel is dat ik met carnaval nog kan drinken
Denk dat ze dat vooral doen omdat roa gewoon zwaar middel is maja de ene arts denkt er anders over dan andere maar ik heb ook hele waslijst voordat ik aan de roa mocht:

- Benzolperioxide 5%
- Benzolperioxide 10%
- Tertoirine creme 5% (ofzo)
- Minociline 50 mg
- Minociline 100 mg
- Vitamina a zuur creme

En toen pas roacutane maar ik snap je wel want bij mij werkt roa dus nu ook als enige van al die dingen en dit zijn alleen dingen van huisarts nog maar en id voordeel dat je met carnaval nog mag drinken ik ben nu al als bob gekozen ik zou het gewoon proberen werkt dat niet dan krijg je vast wel ROA man tiss gewoon lange weg helaas suc 6
pi_45288258
Lijkt me echt vervelend als je eerst nog 100 andere middeltjes moet proberen...

Men huidarts heeft meteen roa voorgeschreven, zonder dat ik het zelf voorstelde ofzo. Terwijl ik helemaal niet zo'n ernstige acne heb zoals je vaak bij roagebruikers ziet...
pi_45289596
Ik slik sinds 2 weken Roa en heb inderdaad ook eerst allerlei andere middeltjes moeten proberen, tenminste, van m'n oude dermatoloog. Hij kende Roa niet, of wou t me niet voorschrijven, dat weet ik niet. Maar toen hij niet meer wist wat ie er aan kon doen, heb ik besloten om naar een andere dermatoloog te gaan en het eerste dat die zei was Roa....
Ik slik 40 Mg per dag en ga straks naar 80.. Ik heb nu nog niet echt last van bijwerkingen, alleen beetje droge lippen. Maar ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor de bijwerkingen van die 80 Mg. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
pi_45290994
Ik heb gebeld en mijn bloed was goed Dat betekend dat ik na volgend weekend (heb zuipweekend met school eerst).... ook ga beginnen 2e kuur..
Haleloeja
pi_45291035
80 is wel vrij veel... Maar als ge zegt dat je nu nog geen last hebt van die 40 zal je dat wel aankunnen. Ik heb zelf ook al 3 weken 40 en heb al meer als genoeg bijwerkingen
pi_45291208
Ik heb ook gezegd tegen m`n derma dat ik `t echt gehad heb met de acne en dat ik liever meteen op ROA over was gegaan. Dus dit is echt het laatste middel wat ik probeer (duurt 6 weken) en als dit niet werkt ga ik zeker over op ROA. Dat heb ik ook afgesproken met de derma.
Maar eerst eens kijken of de doxycycline werkt. Heb het niet zo op zalfjes maar goed. Ik hou julie op de hoogte.
pi_45298876
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:47 schreef sb01 het volgende:
Ik heb ook gezegd tegen m`n derma dat ik `t echt gehad heb met de acne en dat ik liever meteen op ROA over was gegaan. Dus dit is echt het laatste middel wat ik probeer (duurt 6 weken) en als dit niet werkt ga ik zeker over op ROA. Dat heb ik ook afgesproken met de derma.
Maar eerst eens kijken of de doxycycline werkt. Heb het niet zo op zalfjes maar goed. Ik hou julie op de hoogte.
hahah id ik haat ook zalfjes zon onzin werkt toch niet moet van binnenuit

@ senne de huisarts wou mij geen roa geven de dermatoloog gaf het mij meteen zonder vragen. maar ik heb ook vrij milde ance maja na 5 jaar is het gewoon genoeg wil er gewoon vanaf maar bne blij met roa
pi_45303944
ik heb een rare bijwerking. heel erg pijn aan mn heup als ik te lang op 1 been leun zegmaar. heeft iemand anders dat ook!?
pi_45307522
Ik kom net tot de conclusie dat ik gisterenavond mijn pilletje ben vergeten in te nemen. Ik moest ergens gaan eten, en heb er totaal niet meer aan gedacht...

Kan dit eigenlijk kwaad of niet? Ik neem normaal dus gewoon 2x20mg per dag, en heb vanmorgen zoals gewoon weer 20 ingenomen.
pi_45308289
kan geen kwaad nee..... gewoon weer normale hoeveelheid nemen nu
Haleloeja
pi_45313183
Ik zit te denken wat ik nou in hemelsnaam moet doen Dit lijkt me erg zinloos, doorgaan met slechts 20 per dag.. hij had me in het begin ook gezegd dat we het op moesten bouwen en hij wilde laag beginnen om de reactie van mijn lichaam eerst af te wachten. Maar alles is goed, bloed ook enzo en hij wil niet omhoog omdat dit toch goed genoeg is?? Ik baal er van en wil eigenlijk gewoon worden doorverwezen maar dat doet ie niet want hij kan, mag en wil het toch voorschrijven? Wat moet ik doen? De fabrikant nog eens mailen en dat mailtje dan de volgende keer meenemen?
Hij zal wel zeggen dat de fabrikant dat ook alleen maar zegt om meer te kunnen verkopen
pi_45322796
Ik ben bijna heel februari op wintersport, die zon is een behoorlijke impact op je huid. Maakt dat nog uit voor de kuur?
pi_45325721
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:41 schreef riX- het volgende:
Ik ben bijna heel februari op wintersport, die zon is een behoorlijke impact op je huid. Maakt dat nog uit voor de kuur?
nauw je huid zal heel snel verbranden dus neem echt hoge factor zonnebrand mee das aan te raden en pas op met zon tiss gewoon kut maja je verbrand echt snel suc6
pi_45330391
Hallo mensen, morgen begin ik dan eindelijk en ik zal jullie uiteraard hier op de hoogte houden. Op het doosje staat trouwens Isotretitoine Alpharma, maar ik neem aan dat dat hetzelfde is als Roa. Een capsule is 20mg en ik moet er 2 per dag, dus zit op 40mg. Weeg ongeveer 70kg. Is dit een goede dosis of is het nog aan de lage kant? Heb vooral heel ernstige acne op mn rug. Op mn gezicht is het gelukkig de laatste maanden eindelijk minder geworden, maar een groot deel van wat eerst daar zat is nu verplaatst naar mn hals.

Verder kwam er uit de bloedtest dat mijn leverwaarden een klein beter hoger zijn normaal. De arts dacht dat dat komt door teveel alchohol, maar ik drink bijna nooit en als ik drink, dan drink ik vrij weinig. De laatste keer voor de bloedtest was zelfs ruim twee weken! Iemand die dit bekend voorkomt en misschien andere oorzaken weet die deze waarden kunnen verklaren?

De arts wil me nu dus al na 14 dagen weer zien. Sneller dan normaal dus, er is dan toch nog helemaal geen resultaat? Het lijkt me juist eerder dat het dan erger is geworden ipv minder omdat je lichaam eerst nog moet wennen. Hoelang duurt een gemiddelde kuur trouwens als je het dus ook op je rug etc. hebt? Ik bereid me geestelijk toch wel voor op minimaal 5-6 maanden en misschien nog wel langer. Hoelang duurt het voordat er zichtbaar verbetering is, een maand of twee?

Sorry voor al de vragen, maar veel is gewoon nog onduidelijk. Het zou fijn zijn als sommigen van jullie een of meerder van deze vragen zouden kunnen beantwoorden.
pi_45333600
sooww, vanavond (net) lekke rmet vrienden bier gedronken... en om 't half uur dacht ik: shit, strax kan dit 3-4 maanden ofzo niet meer wel balen maar aan de andere kant krijg ikook een mooi huidje, daar moet ik maar aan denken

(moet 't ze nog wel vertellen overigens )

edit: nu/vandaag ben ik weer zo goed als clean en vraag ik me af of ik wel ROA wíl gebruiken... gister was 't zoooo gezellig, lekker biertjes gedronken etc. pffff

maar ik zet wel door denk ik

[ Bericht 27% gewijzigd door Gelderland op 14-01-2007 11:58:51 ]
Haleloeja
pi_45338639
Nou ja, je moet het bier toch niet helemaal laten? Gewoon met mate... Ik blijf ook gewoon drinken, enkel drink ik niet meer dan 2 à 3 biertjes op een avond. En zo'n ramp is het toch ook niet om minder te drinken? Als je niet kan zonder alcohol bij het uitgaan, is dat het teken dat je ergens iets verkeerd doet hoor

Men huid begint er weer wat beter uit te zien. Was weer 3 dagen wat erger geweest. De zwarte puntjes op mijn neus beginnen ook wat te minderen, je ziet dat ze allemaal aan het loskomen zijn eigenlijk.

Heb al een hele tijd geen bloedneus gehad En mijn lippen zijn voor de eerste dag sinds het begin van de kuur weer een beetje als normaal. Benieuwd hoe lang dat gaat duren

Dinsdag dus naar de huidarts, dan ben ik net een maandje bezig. Nog 5 te gaan dan...
pi_45351588
@ Gelderland gewoon doorbijten! Als je het straks bijvoorbeeld niet hebt gedaan en je krijgt weer last heb je er spijt van.. Heb er ook spijt van dat ik niet meteen aan de Roa wilde maar eerst Minocycline wilde.

MAAR.... Morgen mijn laatste 2 pilletjes!! Dus daar ben ik wel weer blij mee! Alleen ben ik bang dat het weer terug komt.. Ik bedoel ik ben nu echt aan die gladde huid gewend en zou het echt kut vinden als ik weer last zou krijgen. Maar die vette huid zie ik nog het meest tegenop. Laat die maar helemaal wegblijven..

Dinsdag weer naar de derma voor de laatste bloedproeven en krijg een recept mee voor inderm.. Terwijl ik vroeg wanneer ik er weer last van zou krijgen wat we dan gingen doen en dan zou ik weer een kuur Roa krijgen. Snap het dan niet helemaal dat ik dan wel een recept mee krijg voor Inderm...


Succes iedereen!!
pi_45351643
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:14 schreef Pupil het volgende:
@ Gelderland gewoon doorbijten! Als je het straks bijvoorbeeld niet hebt gedaan en je krijgt weer last heb je er spijt van.. Heb er ook spijt van dat ik niet meteen aan de Roa wilde maar eerst Minocycline wilde.

MAAR.... Morgen mijn laatste 2 pilletjes!! Dus daar ben ik wel weer blij mee! Alleen ben ik bang dat het weer terug komt.. Ik bedoel ik ben nu echt aan die gladde huid gewend en zou het echt kut vinden als ik weer last zou krijgen. Maar die vette huid zie ik nog het meest tegenop. Laat die maar helemaal wegblijven..

Dinsdag weer naar de derma voor de laatste bloedproeven en krijg een recept mee voor inderm.. Terwijl ik vroeg wanneer ik er weer last van zou krijgen wat we dan gingen doen en dan zou ik weer een kuur Roa krijgen. Snap het dan niet helemaal dat ik dan wel een recept mee krijg voor Inderm...


Succes iedereen!!
hey!

fijn dat je aan je laatste pilletjes bent begonnen! is het bij jou he-le-maal weggegaan? en hoelang heb je het ongeveer geslikt?
pi_45352092
Het is nu helemaal gaaf, alleen hier en daar een vlekje. Verder heb ik af en toe een heel klein puntje wat niet echt een puistje waardig te noemen is. Slik het nu 6.5 maand op 40MG bij 80 KG
pi_45352462
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:28 schreef Pupil het volgende:
Het is nu helemaal gaaf, alleen hier en daar een vlekje. Verder heb ik af en toe een heel klein puntje wat niet echt een puistje waardig te noemen is. Slik het nu 6.5 maand op 40MG bij 80 KG
Mooi man ik ben nu 2 maanden bezig met 30 mg en weeg 65 kg. Gaat goed huid wordt steeds gladder maar krijg nog wel puistjes niet meer zoveel als eerst maar roa werkt nog niet voor 100% maar dat komt nog wel. Vraagje na hoeveel tijd werkte roa bij jouw voor 100% dat je helemaal niks meer bij kreeg???

Ik hoop ook dat als ik klaar ben het gewoon weg blijft zou het ook denk ik echt erg vinden als het terug zou komen.

maar dat hopen we maar niet
pi_45352560
Ben begin Juli begonnen, en rond September geen last meer gekregen
  zondag 14 januari 2007 @ 23:42:21 #116
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_45360144
Ik heb van augustus t/m december 2005 een roa kuur gehad. Ik zat er onder op mijn rug en nek. Na een jaar clean te zijn geweest (wel af en toe eens een pukkeltje, maar dat is niet erg), heb ik dus al weer een paar weken last van puisten in mijn nek. gvd wat baal ik daarvan zeg, echt geen gezicht. 4 van die dikke rode puisten allemaal naast elkaar, van de hals tot onder het oor. Aan beide kanten.

Zal het nog wel een paar weken aanzien. Als het niet minder wordt, maar weer naar de huisarts en kijken wat hij zegt.
pi_45368745
@pupil ik denk dat ik ook 40 mg krijg.. weeg namelijk ook rond 80 kg. Hoe zijn die 6,5 maand verlopen? Heb je alcohol gedronken, vaak break-outs, welke bijwerkingen?

Ben nou bezig met een zalfje heb ik van de derma voorgeschreven. Kan nog niet echt zeggen dat het werkt. Dus over 6 weken aan de ROA.. eindelijk!
pi_45381497
Hallo! SInds afgelopen donderdag ben ik aan een roaccutanekuur begonnen. Ik heb al veel aan jullie posts gehad, weet nu al veel meer hoe deze kuur gaat verlopen! Ik hoop dat het ook bij mij goed gaat en een gave huid krijg!
pi_45386257
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:10 schreef J-STAR06 het volgende:


Hallo! SInds afgelopen donderdag ben ik aan een roaccutanekuur begonnen. Ik heb al veel aan jullie posts gehad, weet nu al veel meer hoe deze kuur gaat verlopen! Ik hoop dat het ook bij mij goed gaat en een gave huid krijg!
suc 6 man komt allemaal goed hoeveel mg heb je eigelijk?

even update van mij heb nu het idee dat het steeds beter gaat begint steeds minder puistjes op te komen en wordt steeds gladder dus we zullen zine
pi_45393501
Zo, vanmorgen weer langsgeweest bij de derma, krijg nog 2 maanden 10mg en dan moet ik over 3 maanden terugkomen..!! Einde is dus (nu al) in zicht
pi_45396886
Vandaag dus net een maand bezig

Om half 2 moet ik naar de huidarts + bloed laten afnemen. Nou heb ik gisteren nog een Duvel gedronken op café, achteraf bekeken was dat misschien niet zo slim om te doen als men bloed vandaag word genomen...

Met men huid is alles gewoontjes op het moment. Het is ietsje minder als voor de kuur, maar nu niet zo spectaculair minder ofzo. Men lippen zijn al wel minder droog als 2 weken geleden, misschien begint al men smeren zijn vruchten af te werpen

De zwarte puntjes op men neus trekken ook nog altijd meer en meer weg! Daaraan merk ik nu heel hard dat de roa werkt. Je ziet ze elke dag gewoon minderen!
pi_45397136
Gisteren naar de dokter geweest, kheb een verwijzing naar de dermatoloog gekregen. 13 februari pas
pi_45402046
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:02 schreef Jeltos het volgende:

[..]

suc 6 man komt allemaal goed hoeveel mg heb je eigelijk?

even update van mij heb nu het idee dat het steeds beter gaat begint steeds minder puistjes op te komen en wordt steeds gladder dus we zullen zine
Dankje! Ja ik heb dr ook alle vertrouwen in, positief beginnen he . Ik gebruik 30 mg, 1x per dag, vandaag de 6e keer
pi_45404546
Zonet terug van de huidarts...

Moet vanaf nu 10mg meer innemen, dus dan komt het op 50... Dat was echt het maximum voor mijn gewicht blijkbaar (60kg). Vreemd, want zo'n harde acne heb ik ook weer niet. Maar blijkbaar was ze nog niet tevreden met het resultaat.

Heb nu wel veel schrik voor de bijwerkingen, en dan voornamelijk voor een outbreak die er dan wel tegen het weekend zou aankomen. Net wanneer ik volgende week een mondeling examen heb!

En donderdag heb ik de resulaten van men bloed!
pi_45404715
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:25 schreef J-STAR06 het volgende:

[..]

Dankje! Ja ik heb dr ook alle vertrouwen in, positief beginnen he . Ik gebruik 30 mg, 1x per dag, vandaag de 6e keer
zelfde als mij dus ik heb ook 30 mg bij avond eten in nemen suc6

@senne soo id 50 mg is echt veel joh maja als het maar werkt maja id wel klote voor bijwerkingen natuurlijk ook suc6
pi_45405724
Ben vandaag dus bij de derma geweest, en krijg nog 2 maanden extra... Als ik dan klaar ben heb ik 8,5 maanden 40 MG geslikt waarvan 1 maand 60 MG.

Flinke domper eigenlijk vooral omdat hij de vorige keer zei dat ik een depper mee zou krijgen voor wanneer ik weer last zou krijgen. Maar goed, laat die 2 maanden dan ook maar op de kop toe nemen!! Als het dan ook echt weg is en blijft, ben ik best tevreden.
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:18 schreef sb01 het volgende:
@pupil ik denk dat ik ook 40 mg krijg.. weeg namelijk ook rond 80 kg. Hoe zijn die 6,5 maand verlopen? Heb je alcohol gedronken, vaak break-outs, welke bijwerkingen?

Ben nou bezig met een zalfje heb ik van de derma voorgeschreven. Kan nog niet echt zeggen dat het werkt. Dus over 6 weken aan de ROA.. eindelijk!
Die 6.5 maand tot nu zijn prima verlopen. In het begin wel veel last van de bijwerkingen gehad vooral rugpijn!! In het begin van de kuur had ik een kleine breakout op mijn wang, en die heeft ook vlekjes achter gelaten helaas! Maar dat is vooral gekomen doordat ik er aan heb gezeten. Ze zijn nu wel weer weg door een product van de schoonheidsspecialiste maar ik zou dus dan ook iedereen adviseren: NIET AAN ZITTEN!!

Alcohol heb ik wel gewoon gedronken, maar wel minder. Je bent namelijk best wel snel dronken en dan lijkt het net of je niks kan hebben. Gewoon rustig aan doen en een rondje niet mee drinken maakt ook niets uit toch?
pi_45406395
*Senne: 50 mg lijkt me wel veel! Mijn dermatoloog vertelde namelijk dat de dosis dmv je gewicht wordt berekend: 0.5 mg per kilo. Je gwicht delen door 2 dus. Ik weeg 50 kilo en heb 30mg, mijn dosis is dus al iets boven de norm, laat staan nog hoger! Maarja het kan ook zijn dat het per mening van derma verschilt, als het maar wel beter gaat toch. Hoe gaat het nu dan en hoeveel weken ben je bezig?
pi_45409085
De dosis moet tussen de 0.5 en de 1 mg liggen per kilo heeft ze me verteld. Dus daar zit ik wel binnen. Ze wou eerst nog 60 geven, maar omdat dat net op die 1mg grens lag, is ze toch voor 50 gegaan.

Wel heeft ze heel uitdrukkelijk gewaarschuwd dat ik absoluut niet mag gaan skieën of onder de zonnebank gaan, omdat de dosis nu zo hoog is dat dat nu heeeeel schadelijk zou zijn.

Hoe het nu gaat? Lastig te zeggen... Ik krijg minder puistjes, maar men gezicht ziet er slechter uit omdat het nu allemaal rode vlekjes zijn. Men huid is erg droog, waardoor ik ook wat last heb van droge rode plekjes op mijn handen. Men lippen vallen op dit moment heel goed mee qua droogte, daar ben ik erg blij mee! Vorige week had ik opeens heel veel zwarte puntjes op mijn neus, maar die trekken nu weer heel snel weg ook. Ik merk dat ik nu wat puistjes op mijn borst aan het krijgen ben, waar ik voordien er nooit had. Voor de rest de typische bloedneuzen en rugpijn... En ik ben nu net 4 weken bezig dus.
pi_45413789
Beste Roa gebruikers,

Ook ik heb enige tijd hier gebivakeert op dit forum. Heb zelf een maand of 7 Roa geslikt en ben inmiddels een jaar gestopt met de Roa. Ben tot nu toe nog steeds erg tevreden. Heb heel af en toe nog weleens een puistje maar dit beperkt zich tot 1 of 2 kleine puistjes, en meestal ben ik dus clean.

Net als anderen is ook mijn huid langzaam weer wat vetter geworden na de kuur, maar zeker niet zo vettig als ervoor (en dus niet blinkend).

Vind overigens ook dat Gelderland (die ik ook nog ken van dit forum een hele tijd terug ), het wel lichtelijk overdrijft met de alcohol. Ik heb tijdens mijn kuur ook gewoon alcohol gedronken in de weekeinden, en niet gelet op het aantal. Mijn leverwaarden zijn altijd goed geweest, wat het belangrijkste is.

Dus mijn tip is, drink soms lekker je biertjes (of wat anders), maar hou wel in de gaten wanneer het problemen gaat opleveren.
pi_45421263
ik zit nu op 2 maanden, en de rugpijn is EINDELIJK minder. ik kreeg wel een paar dagen terug opeens een puistje net boven mn lip (heel fijn, die blijven echt een eeuw zitten) maargoed. verder gewoon rood-vlekkerig. eind van de maand weer naar de derma, ik ben benieuwd! ook vooral wanneer de rooie vlekjes wegtrekken. en wat betreft alcohol, inderdaad, best snel aangeschoten dus gewoon rustig aan.
pi_45428296
Ik heb weer een aantal tubes Aquaphor naar Nederland laten komen (aangezien ik ook weer ga beginnen).. Aquaphor is het beste product dat op de markt is voor Roaccutane. Het is er voor ontwikkeld en alle ROA gebruikers in de VS (waar het te krijgen is) gebruiken het… Soort vasaline alleen dan nog met wat ingrediënten erin. En de tubes die ik laat overkomen zijn 0.25 OZ en dus lekker klein.. (netzoals een lipstick)

Als mensen interesse hebben in wat tubes, voeg me ff toe op MSN, dan kan ik kijken of er wat over zijn..
Haleloeja
pi_45442969
OMG, kwam net terug van apotheek en op de verpakking staat dat ik 3x 20 MG moet slikken (totaal 60 MG) best hoog hé voor 2e kuur denk dat ik maar eens met 40 begin (weeg 83 kg)
Haleloeja
pi_45445441
Ik gebruik nu een week roa en de kleur van mn huid is iets geelig vandaag, hebben jullie dat ook gehad? Op de bijsluiter staat dat bij leverontsteking geelzucht kan optreden, maar zo geel is het ook niet en ik heb ook geen pijn ofzo (aan mn lever).
pi_45449903
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:20 schreef J-STAR06 het volgende:
Ik gebruik nu een week roa en de kleur van mn huid is iets geelig vandaag, hebben jullie dat ook gehad? Op de bijsluiter staat dat bij leverontsteking geelzucht kan optreden, maar zo geel is het ook niet en ik heb ook geen pijn ofzo (aan mn lever).
mmmh das appart jaah mijn hoofd was eerder helemaal rood. als het erger wordt zou ik meteen terug gaan naar arts want dan kan het inderdaad geelzucht zijn even afw8 denk ik suc6

@Gelderland

60 mg das inderdaad veeeeel joh maja die puisten moeten gewoon helemaal dood dusjaa dan maar liever hard aanpakken maar denk je dat je eerst outbreak gaat krijgen ofniet???
Omdat je nu helemaal clean bent???. suc6
pi_45450848
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:30 schreef Jeltos het volgende:
@Gelderland

60 mg das inderdaad veeeeel joh maja die puisten moeten gewoon helemaal dood dusjaa dan maar liever hard aanpakken maar denk je dat je eerst outbreak gaat krijgen ofniet???
Omdat je nu helemaal clean bent???. suc6
nou 'helemaal ' clean is overdreven maar van afstond is het wel aardig OK.. hier zou ik wel voor tekenen. Als ik altijd zo;n huid had als vandaag, zou ik geen ROA gebruiken.

En die oudbreak... tja; wat gebeurd dat gebeurd hé.... de 1e keer had ik niet écht een super outbreak, maar ook niet écht resultaat.... ben benieuwd of ik nu wél een outbreak krijg, maar ik hoop 't niet (het hoeft ook niet altijd hé )
Haleloeja
pi_45451546
Hoelang duurt zo'n outbreak ongeveer?
pi_45458958
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef riX- het volgende:
Hoelang duurt zo'n outbreak ongeveer?
Hangt ervan af.. Ik had een paar puisten op mijn wang waar ik dus nooit een puist had. Die kwamen erdoor en toen die weg waren kwamen er geen nieuwe puisten voor terug. Duurde denk ik een weekje of 1/1,5 voor die weer weg waren. Na 2 maanden was ik zo goed als clean.
pi_45468872
Vandaag ben ik niet meer geel haha en ik heb vandaag de uitslag van mn bloedtest gehad en die was helemaal goed. Dus ik heb gelukkig geen geelzucht haha!

Gelderland, ben je al begonnen met een nieuwe kuur?
pi_45472280
Men bloed was helemaal in orde

Men huid daarentegen ziet er niet echt denderend uit vandaag...
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:23:35 #140
51748 H4ze
wait...what?
pi_45488692
Zijn er hier nog mensen die lenzen hebben? Zo ja, wat heeft jullie huidarts gezegd over het inhouden van je lenzen terwijl je aan de roa zit?
*BURP*
pi_45489877
hoeren volgende week dik verjaardagsfeestje en iedereen legt 10 euro in om gratis te zuipen komen ook zwaar leuke dames ben weer sterk aan twijfeln om me kuur ff weekje uit te stellen..
Haleloeja
  vrijdag 19 januari 2007 @ 02:00:56 #142
51748 H4ze
wait...what?
pi_45496523
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:48 schreef Gelderland het volgende:
hoeren volgende week dik verjaardagsfeestje en iedereen legt 10 euro in om gratis te zuipen komen ook zwaar leuke dames ben weer sterk aan twijfeln om me kuur ff weekje uit te stellen..
Sja...zo blijf je bezig met uitstellen he...
*BURP*
pi_45500515
Zoals verwacht is er nu een uitbraak na de overschakeling op 50mg

Ik merk het verschil wel duidelijk tussen 40 en 50 mg eigenlijk. Men huid is echt veel droger. En elke dag zie ik meer zwarte puntjes verdwijnen! Nu moet de rest nog verdwijnen
pi_45506735
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:55 schreef Senne het volgende:
Zoals verwacht is er nu een uitbraak na de overschakeling op 50mg

Ik merk het verschil wel duidelijk tussen 40 en 50 mg eigenlijk. Men huid is echt veel droger. En elke dag zie ik meer zwarte puntjes verdwijnen! Nu moet de rest nog verdwijnen
na hoeveel dagen kwam bij jouw de uitbraak Ik denk dat ik niet volgende week maar de week erop begin... gewoon 1 februari... heb volgende week (1 februari) ook belangrijke praktjk cursus waar ik nog een redelijk goede huid voor wil hebben (anders voel ik me niet prettig) en als ik a.s week begin dan is er grote kans dat de out-break dán is
Haleloeja
pi_45508925
Ik neem vanaf dinsdag de 50mg.. Dus dat is na 3 dagen al...Maar in het begin had ik ook al na 2 dagen last van droge lippen enzo, dus ik reageer volgens de huidarts vrij snel op dat spul.

De eerste uitbraak (die van 40mg dan) was er na een week.
pi_45509814
zo ik zit alweer op 9 weken roa en het gaat opzich goed tiss zekers wel goed verbeterd veel gladder enzo maar heb nu het idee dat het even beetje stilstaat en sommige kleine bultjes niet wegtrekken maar vraagje

ik slik dus 30 mg maar nu heb ik van aphotheek teveel mee gekregen en ik had nu uitgerekend dat ik dus 3 maandne 40 mg (zit nu al 9 weken op 30mg) kan slikken maar van derma moest ik 6 maanden 30 mg slikken zou dat kwaad kunnen eerst 30 mg (3maanden waarvan ik al 2,5 maande slik) dan 3 maanden 40mg en dan weer door met 30mg of raden jullie mij aan gewoon op 30mg te blijven.
ik ben benieuwd
pi_45510221
Kan op zich geen kwaad. Hangt er wel wat vanaf hoeveel je weegt?

En natuurlijk, de raad van een huidarts opvolgen blijft wel het beste, aangezien hij een bepaalde weg voor je heeft uitgestippeld.
pi_45511502
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:14 schreef Senne het volgende:
Kan op zich geen kwaad. Hangt er wel wat vanaf hoeveel je weegt?

En natuurlijk, de raad van een huidarts opvolgen blijft wel het beste, aangezien hij een bepaalde weg voor je heeft uitgestippeld.
ik weeg 65 kg dus in dat opzicht maakt het niet uit en die weg jaah geen id hij zij bij vorige gesprek nog maar 3 maanden 30 dan zien we wel weer maar bedankt voor reactie
Edit ik denk dat ik gewoon nog 3 weken (dan zit ik op 3 maanden) 30 mg blijf slikken als dan niet echt vooruitgang in zit probeer ik gewoon 40
pi_45512625
Je kan het in ieder geval wel aan dan
pi_45521314
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:23 schreef H4ze het volgende:
Zijn er hier nog mensen die lenzen hebben? Zo ja, wat heeft jullie huidarts gezegd over het inhouden van je lenzen terwijl je aan de roa zit?
hey! ik heb lenzen.. de huidarts zei dat ik ze gewoon kon blijven dragen en als het te droog wordt (ik heb er nog niet echt last van gehad eigenlijk) dan even wat oogdruppels kopen (duratears was geloof ik een aanrader!) succes ermee!
pi_45572584
Hmmm... Dit is een beetje kut... Heeft iemand anders ook last van de dunne huid tijdens de seks..?? Ik heb nu nl. brandwonden (!) op mijn eikel zitten......... Dénk dat het met de roa te maken heeft..
pi_45573099
Tja, ik ken 't probleem... (nja niet op mn eikel dan.. ) Maar glijmiddel gebruiken helpt!
pi_45573719
Tis allemaal wat droger ja...
pi_45573781
Ik ga vanavond mijn eerste pil sinds 1 jaar en 7 maanden innemen.:)

Ik begin dus officieël aan mijn 2e kuur ondanks dat ik zaterdag een zuip-feest voor de boeg heb (waar ik dus niets drink, moet 't nog ff laten weten dat ze wat frisdrank inslaan ).

Wel spannend maar ik snak gewoon weer naar een niet vette, cleane huid . Dat is serieus, ik snák er echt naar…. Terwijl het nog veel minder is dan voor mijn 1e kuur, maar ik wil gewoon lkkr clean zijn zónder puisten Mezelf gewoon geen zorgen maken, niet steeds aan me huid denken, alles doen wat ik wil doen en vooral; niet meer zo onzeker zijn…

Ben wel benieuwd; krijg ik een (grote) outbreak, na hoeveel tijd zie ik verbetering.. pfff… Vorige x moest ik 5 maanden wachten toen ik pas écht clean werd, maar misschien is dat nu bij een 2e kuur anders I hope so…

BTW. Vaak is zo’n 2e kuur toch ook korter (ik slik overigens 40 mg p/d, wat ik miss ga opvoeren na 60 mg p/d als alles goed gaat )
Haleloeja
pi_45575945
Fuck Echt NIEMAND slikt de hele kuur lang alleen maar 20 Stomme kuthuisarts
pi_45576657
@gelderland: succes in ieder geval! Knap van je dat je toch nu begint en niet wacht tot na het zuipfeest

@heaven: in Amerika zijn er ook een heleboel mensen die een hele kuur van 10mg per dag doen hoor Maar daar heb je natuurlijk ook gestoorde mensen die 140mg op een dag innemen...
pi_45576881
Het land van de uitersten Ik wil ook gewoon 40
pi_45578765
De volgende keer gewoon zeggen dat je 40 wil omdat je vind dat het te traag gaat ofzo?
  maandag 22 januari 2007 @ 15:18:06 #159
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_45580489
Ik heb een dringende vraag voor de wat ervaren gebruikers. Ik heb nu na een aantal maanden gebruik van ROA een redelijk cleane huid (alleen de bekende plekjes nog), maar opeens kwamen er vorige week een aantal puistjes bij. Vervolgens kreeg ik weer de vervelende droge lippen en huid op mijn gezicht, wat de laatste maanden juist steeds minder werd. Nu is mijn vraag of de droogte een reactie van de ROA is op de paar puistjes of dat het één of andere spontane vervelende en vooral onverwachte reactie is???
Find hungry samurai...
pi_45584731
1e pil is genomen ben nu officieël begonnen
Haleloeja
pi_45585428
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:18 schreef Senne het volgende:
De volgende keer gewoon zeggen dat je 40 wil omdat je vind dat het te traag gaat ofzo?
Ik ga 40 opperen Zal een nieuw mailtje van de fabrikant die 20 veel te laag vindt meenemen, hopelijk heeft het nut.
pi_45585857
hebben jullie ook last van een veel..rooiere huid? vooral met die kou, als ik naar buiten stap heb ik meteen KNALrooie neus een rooie wangen. best irritant!
pi_45586621
@Mjon en Senne: thnx voor reply

@heaven7: ik zit zelfs maar aan de 10mg, maar waarom zou je een hogere dosis willen als het toch al effect heeft??
pi_45588258
@Gelderland: Succes hè!

@sinasasappeltje: Yep, klinkt zeer bekend!

Ik merk zelf het verschil tussen die 40 en die 50 echt wel hard... Men lippen zijn een pak droger. Na de uitbraak is er nog maar 1 nieuwe pukkel bijgekomen. De rode vlekjes verdwijnen ook sneller + de zwarte puntjes op men neus zijn bijna allemaal weg. Momenteel heb ik enkel op men kin last van acne.

Maar ik heb voor het eerst in men leven kleine puistjes op men borst en rug. Dat had ik echt nog nooit gehad

Ik ben wel blij met de hogere dosis. Ik heb sindsdien ook geen bloedneus meer gehad, en de rugpijn is ook helemaal over. En ik ben ondertussen net 5 weken bezig.
pi_45591818
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 02:06 schreef lowietje30 het volgende:
@Mjon en Senne: thnx voor reply

@heaven7: ik zit zelfs maar aan de 10mg, maar waarom zou je een hogere dosis willen als het toch al effect heeft??
Omdat ik heb begrepen dat je een bepaalde dosis verspreid over een aantal maanden moet binnenkrijgen voor het optimaalste en meest blijvende effect (dit heeft de fabrikant mij gemaild), met 4 maanden 20 kom je daar bij lange na niet aan.
Ik vergelijk het zelf een beetje met een anti-bioticakuur.
pi_45594440
Ik slik nu bijna twee weken roa. Nu kan ik al zien dat mijn huid rustiger wordt en anderen valt het ook op! Qua bijwerkingen heb ik een droge huid met schilfers, maar die gaan er makkelijk af met water. Ook heb ik hele droge lippen die soms zelfs wat pijn doen.. Ik heb wel een abrikozenoliestick voor de lippen, maar volgens mij is dit niet genoeg. Weten jullie misschien wat het beste zalfje/crempje/stickje voor droge lippen door roa is?
pi_45594541
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:54 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Omdat ik heb begrepen dat je een bepaalde dosis verspreid over een aantal maanden moet binnenkrijgen voor het optimaalste en meest blijvende effect (dit heeft de fabrikant mij gemaild), met 4 maanden 20 kom je daar bij lange na niet aan.
Ik vergelijk het zelf een beetje met een anti-bioticakuur.
Inderdaad... Als ik 40mg/dag op 6 maanden zou innemen zat ik net aan het goeie aantal. Ik dacht dat dat 120mg per kilo dat je weegt ofzo was? Staat wel ergens in de vorige topics... Dus nu met mijn 50mg per dag zou ik er sneller vanaf moeten zijn.

+ dat je toch wel tussen de 0.5 en 1 mg/kilo moet zitten. En ik denk niet dat je daar aan zit?

@J-STAR06 :

Ik gebruik Ceralip van La Roche... Is een tube, en geen lippenstift. Werkt wel goed, maar is vrij vettig en glimt dus ook redelijk. Dat vind ik wat minder als man zijnde... Kost wel 9¤ voor een tube, maar ik doe er nu toch al 5 weken mee.

Heb je nog geen uitbraak gehad dan als je huid nu rustig is?
pi_45594938
Ik gebruik Blistex MedPlus for Lips (het donkerblauwe potje) en dat werkt bij mij erg goed! Kost iets van 3¤.
pi_45595096
Bedankt, ik ga vanmiddag even naar de apotheek.

Mn huid werd ongeveer twee dagen iets rooier na een week. Maar ik heb niet meer puistjes dan normaal gehad.
pi_45597359
Hey ik ben nu 9 weken bezig met roa en de kweek van nieuwe puisten begint aardig af te nemen.
Helaas heb ik rode vlekken op mijn beide slapen en op mijn voorhoofd in de vorm van puisten. Dit zijn volgens mij gewoon puisten die wegtrekken. Ik heb ze er nu al 2 week zitten en ik ben doodsbenauwd dat ze niet weggaan . Ik heb er wel een beetje aangepulkt maar toch niet echt opgekrabt ofzo.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat die vlekken echt weggaan?

owjah kben 70kg en ik heb een dosis van 60mg

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoimorgen op 23-01-2007 17:25:00 ]
pi_45598335
Zal het kort houden gezien het grote aantal vragen dat hier al gesteld wordt.

Ik ben nu 1,5 week bezig, maar het wordt eigenlijk eerder erger dan minder. Ik dacht dat dit alleen de eerste paar dagen het geval zou zijn. Is dit normaal?

Na de 1,5 week is mijn huid inmiddels enorm droog. Zo droog dat het het overal schilfert, wat behoorlijk opvalt, waardoor ik soms reacties krijg dat het leek alsof ik glitters op mn gezicht had Nogal vervelend dus. Weet iemand een product dat goed helpt tegen deze droge huid en bij de gemiddelde drogist te verkrijgen is? Heb geen zin om in de winkel de situatie uit te gaan leggen namelijk om zo advies te kunnen vragen.

Ik heb overigens, afgezien van de droge lippen en huid, helemaal geen last van bijwerkingen, terwijl ik op 40mg per dag zit. Geen droge ogen, geen spierpijn, rugpijn, hoofdpijn oid. Daar ben ik dan wel weer heel blij mee Voorlopig worden de zaken alleen erger ipv minder.
pi_45599372
Ik had ook nog even een vraagje: In de vorige topics werd er vaak gesproken over sudocrem tegen de rode vlekjes. Iemand die nu bezig is met een kuur die er ervaring mee heeft? Ik denk dat ik het alvast eens ga proberen...

Hoimorgen : Je neemt al 9 maand 60mg? Da's wel erg lang dacht ik?

Avaro : Het is volledig normaal dat je nu een uitbreek krijgt. Die komt er normaal tussen de eerste en de 3de week, verschillend per persoon. Die droge huid is uiteraard ook logisch, en is makkelijk te verhelpen door een hydraterende crème te gebruiken. Er zijn er wel enorm veel van alle mogelijke merken, dus je kan best die kiezen die je zelf goed vind.
pi_45602287
@ Senne
Lol typfout ik bedoel 9 week
pi_45604734
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:31 schreef J-STAR06 het volgende:
Ik slik nu bijna twee weken roa. Nu kan ik al zien dat mijn huid rustiger wordt en anderen valt het ook op! Qua bijwerkingen heb ik een droge huid met schilfers, maar die gaan er makkelijk af met water. Ook heb ik hele droge lippen die soms zelfs wat pijn doen.. Ik heb wel een abrikozenoliestick voor de lippen, maar volgens mij is dit niet genoeg. Weten jullie misschien wat het beste zalfje/crempje/stickje voor droge lippen door roa is?
Je kan het beste niet alleen met water wassen want daardoor droogt je huid ook uit... doe er daarna dus nog ff dun een goede creme op (cetaphil bijvoorbeeld, bij aptoheek te koop)

en voor je lippen raad ik Aquaphor aan, volgens de meeste gebruikers het BESTE spul voor droge lippen.l Ik heb afgelopen week weer een lading uit de VS gehaald dus als je interesse hebt, PM me ff ofzo.
Haleloeja
pi_45612316
quote:
Op maandag 22 januari 2007 23:46 schreef sinasasappeltje het volgende:
hebben jullie ook last van een veel..rooiere huid? vooral met die kou, als ik naar buiten stap heb ik meteen KNALrooie neus een rooie wangen. best irritant!
hahaha jaah zekers wel door roa heb ik altijd rooie kop maar vindt niet erg opzich ziet er ook wel gezond uit niet zo bleek maar komt id door de roa en vooral met kouw jaah
pi_45612649
@Avaro

Het verschilt heel erg bij persoon hoelang het erger wordt dat komt omdat alles er natuurlijk ook beetje uit moet ik heb ook gehad dat het een week erger werdt. maar gewoon doorzetten. roa kost helaas gewoon tijd.

Tegen schilferige huid zou ik zegge gebruik Cetaphil hydreatheerden lotion 200 ml te krijgen bij aphotheek speciaal voor huid onder dermatologise behandeling ik gebruik het zelf echt super spul
hier even wat info erover:

Cetaphil hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum. Cetaphil hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen
Kost overigens 15 euro maar gaat super lang mee dus zeker doen is mijn aanraden er zijn meerdere mensen op dit forum die hem ook gebruiken



en bijwerking hahah sorry maar bij mij duurde het ook even maar na 3 weken waren men lippen kurk droog en natuurlijk verschilt ook dit per persoon. even mijn verhaal ben nu bijna 10 weken bezig en gaat eindelijk goeie kant op alles begint langzaam weg te trekken en wordt steeds gladder dus gewoon doorgaan tiss gewoon een lange weg helaas maar suc6 natuurlijk
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:21:50 #177
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_45614044
Bedankt voor de tip Jeltos. Ik denk vooral dat het belangrijk is dat je dat soort producten al gebruikt voordat je het eigenlijk nodig hebt. Dit geldt ook voor een lippenbalsem. Beter voorkomen dan genezen geldt zelfs voor Roa.
Find hungry samurai...
pi_45628060
Blijkbaar kennen ze in België sucodrem niet ech bij het kruidvat etc. Nog maar even verder zoeken dan.

Men huid ziet er goed uit vandaag! Enkel 2 puistjes die nog overblijven van de uitbreek vorige week. En dat is het! Voor de rest enkel rode vlekjes eigenlijk.
pi_45633857
Dinsdag heb ik een tube creme voor de lippen bij de apotheek gehaalt. Het is van het merk Vichy en werkt ook erg goed!
pi_45639289
ben wel lkkr veel aan water drinken... vandaag al wel 2-3 liter op
Haleloeja
pi_45643015
pas maar op... van te veel water drinken ga je dood...:P
pi_45644330
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:17 schreef Gelderland het volgende:
ben wel lkkr veel aan water drinken... vandaag al wel 2-3 liter op
hahahah:P werkt dat goed tegen droge huid lippen dan(A) drink wel veel thee dus ongveer zelfde dnk
pi_45646579
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:38 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Je kan het beste niet alleen met water wassen want daardoor droogt je huid ook uit... doe er daarna dus nog ff dun een goede creme op (cetaphil bijvoorbeeld, bij aptoheek te koop)

en voor je lippen raad ik Aquaphor aan, volgens de meeste gebruikers het BESTE spul voor droge lippen.l Ik heb afgelopen week weer een lading uit de VS gehaald dus als je interesse hebt, PM me ff ofzo.
Is dat echt alleen in de VS te krijgen?! want de laatste weken gaat het niet zo geweldig met mijn lippen. ik smeer wel veel purol en vaseline, maar het is nogal gescheurd ..
pi_45649655
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:27 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

Is dat echt alleen in de VS te krijgen?! want de laatste weken gaat het niet zo geweldig met mijn lippen. ik smeer wel veel purol en vaseline, maar het is nogal gescheurd ..
Als je er één wil van Gelderland, wil je er dan gelijk 2 vragen? Ik krijg nl geen antwoord van em en heb ook kapotte en pijnlijke lippen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2007 00:06:34 ]
pi_45670187
Hallo mensen, ik volg dit forum al een tijdje en zal even wat over mijn situatie vertellen. Ben zelf al 3,5 maand bezig met Roaccutane. Mijn gezicht is enorm opgeknapt sinds ik begonnen ben, had erg veel rode vlekken die zo goed als weggetrokken zijn. Wel heb ik nog steeds wat puisten, die ook redelijk lang blijven zitten. Gelukkig zijn deze niet zo erg dat ik me er aan erger.
Waar ik me wel aan stoor zijn die littekentjes/ putjes waar ik er wat van op mn wang heb zitten. Volgens mijn huisarts trekken deze ook nog weg maar zelf zie ik het wat somberder in....
Nu zit ik nog met een ander probleem, ik ga ik eind februari op winstersport.. en moet ik stoppen van de huisarts..zelf lijkt me dit ook verstandiger ivm met de zon. Ik ben dan maar zo'n 4 maanden aan de Roa geweest, in mijn ogen te kort....
Al met al: Spijt heb ik geen moment gehad om met dit zware medicijn te beginnen..Vraag me alleen af of het erg terug komt,nu ik maar 4 maanden aan de roa ben geweest???

@ Gelderland: Ik las dat jij aan een tweede kuur bent begonnen. Toen je gestopt bent met de eerste kuur,begon je gezicht toen pas echt op te knappen of was dat al tijdens de kuur? Ik vang hier in mijn omgeving verhalen op dat je pas echt resultaat ziet vlak na de kuur, vooral ivm littekentjes/putjes...

Mensen,hoe kijken jullie aan tegen hetgeen ik hierboven beschrijf?
En hoe denken jullie over peelings of iets in de richting van (micro)dermabrasie na de kuur,om de kadootjes, oftewel littekentjes weg te werken/schaven. Ik heb er namelijk een paar op mn rechterwang,die natuurlijk niet erg fraai zijn...
Naja ..ik hoor het wel
pi_45670407
Mijn resultaat was al goed toen ik stopte, maar verbeterde nog meer (gewoon bleef goed) na de kuur..... Ik zag pas resultaat na 5 maanden!

Nu ben ik 3 dagen bezig met mijn 2e kuur en heb serieus het idee dat 't al werkt... mijn huid is al wat droger en mijn huid wordt nu al gladder heb nog geen échte oubreak gehad.... Die outbreak kan nog komen, maar had ik de 1e kuur ook niet. Zag wel patroon puistjes steeds, maar werd niet zozeer super erger...

Ben benieuwd, outbreak kan natuurlijk nog komen, maar bij een 2e kuur zal het anders zijn! Vanaf volgende week ga ik over op 60 mg per dag en dan wordt 't echt KNALLEN! Zo zie ik het... want nogmaals; ik ben nu alweer bijna zga clean hé Maar wil tóch ook de laatste puisten etc weghebben en vooral weghouden (wil 't nooit meer) en dat gaat de komende 3-4 maanden gebeuren hopelijk...

Weet iemand dit trouwens: Ik heb uit 2005 nog wat pillen... van mijn vorige kuur... Kan ik die nog gebruiken En moet je bij je 2e kuur ook aan de 120 mg komen
Haleloeja
pi_45675429
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:51 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Als je er één wil van Gelderland, wil je er dan gelijk 2 vragen? Ik krijg nl geen antwoord van em en heb ook kapotte en pijnlijke lippen
zal ik zeker doen! als ie mij tenminste wel beantwoord, hint hint. (en voor nu, smeer superveel vaseline en wat bij mij ook wel helpt is heeeel zacht met je tandenborstel over je lippen wrijven, daar gaan de velletjes een beetje van weg en maakt het weer een beetje soepel! maar pas op dat je niet hard drukt!)
pi_45675633
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:27 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

Is dat echt alleen in de VS te krijgen?! want de laatste weken gaat het niet zo geweldig met mijn lippen. ik smeer wel veel purol en vaseline, maar het is nogal gescheurd ..
jep is alleen de VS te krijgen nja me MSN staat in mijn profiel voor als je interesse hebt voor tubetje
Haleloeja
pi_45690476
Mijn lippen lagen aan het begin ook aan gort. Tot dat ik vaseline ontdekte. Savonds en Sochtends een laag er op, sinddien nauwelijks last van mijn lippen!:D
pi_45697012
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:39 schreef BunnyRabbit het volgende:
Mijn lippen lagen aan het begin ook aan gort. Tot dat ik vaseline ontdekte. Savonds en Sochtends een laag er op, sinddien nauwelijks last van mijn lippen!:D
Aquaphor is nóg beter dan vasaline (is soort vasaline, alleen met nog wat ingredieënten erin) kan je nagaan
Haleloeja
pi_45723493
Men huid doet het echt super de laatste dagen!

Ik gebruik nu al 4 dagen de doodgewone Labello, en eigenlijk ben ik daar meer tevreden van dat van dat andere spul van La Roche dat ik had. Dus ik hou het een tijdje op labello...

De droge lippen blijven toch het vervelendste van de hele roa kuur. Vervelend om te kussen ook.
pi_45725253
wat ook vervelend is, is dat je huid op een gegeven moment zo dun wordt, dat je een knal rode kop kan krijgen Ik heb sowieso al een vrij lichte huid, en door ROA wordt ik al helemaaaaal snel rood Als je bloost bijvoorbeeld helemaal valt zo op hé

oja... vandaag 1e avondje zonder alcohol . Gelijk zuip-feest waar iedereen 10 euro inlegt om onbeperkt te zuipen, maar ik moet telkens 'nee' verkopen en het 'verhaal' uitleggen En volgende week ook een (zuip)verjaardag, die week daarna een apres-ski feest en daarna Carnaval ow wat heb ik 't zwaar (en nee, ik drink ook echt niets, miss paar biertjes met Carnaval, maar ga sowieso niet zat/dronken worden )
Haleloeja
pi_45725280
Ben nu al een ruim half jaar ermee klaar maar op mijn bovenarmen heb ik nu een rode bobbelende huid, ook op mijn borstkast heb ik van die witte puntjes. Dus ik ga volgende week maar is een afspraak maken met de dermatoloog
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_45730325
Hoi, ik heb een tijd terug een kuur gedaan van 4 maanden maar omdat ik dus veel te weinig ROA heb binnengekregen kwam alles weer terug (duh, stomme dermatoloog). Dus nu ben ik aan een tweede kuur begonnen, waarbij ik hopelijk wel 120 mg/kg binnenkrijg.

Maar nu heb ik 3 maanden na m'n eerste kuur en 4 maanden voor m'n tweede kuur allemaal eczeem op m'n borst gekregen! aaaargh! Ronde rode vlekken, voelt als schuurpapier, en witte velletjes er omheen. Ik heb dus een witte huid, maar met allemaal rode vlekken er overheen! Ziet er niet uit! Iemand tips hoe ik hier weer vanaf kom? Ik ben al tijden aan het smeren met vaseline om het te hydrateren, maar dat werkt voor geen meter.
pi_45738011
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:28 schreef Gelderland het volgende:
wat ook vervelend is, is dat je huid op een gegeven moment zo dun wordt, dat je een knal rode kop kan krijgen Ik heb sowieso al een vrij lichte huid, en door ROA wordt ik al helemaaaaal snel rood Als je bloost bijvoorbeeld helemaal valt zo op hé

oja... vandaag 1e avondje zonder alcohol . Gelijk zuip-feest waar iedereen 10 euro inlegt om onbeperkt te zuipen, maar ik moet telkens 'nee' verkopen en het 'verhaal' uitleggen En volgende week ook een (zuip)verjaardag, die week daarna een apres-ski feest en daarna Carnaval ow wat heb ik 't zwaar (en nee, ik drink ook echt niets, miss paar biertjes met Carnaval, maar ga sowieso niet zat/dronken worden )
JA PRECIES. die rooie kop is ZO irritant..ik ga je wel even toevoegen anders maar niet nu want ik moet rennen naar een afspraak!
pi_45738107
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:29 schreef Roi het volgende:
Ben nu al een ruim half jaar ermee klaar maar op mijn bovenarmen heb ik nu een rode bobbelende huid, ook op mijn borstkast heb ik van die witte puntjes. Dus ik ga volgende week maar is een afspraak maken met de dermatoloog
heel even tussendoor hoor, wat een SUPERlieve foto's staan er op je profielding. echt heel schattig, haha! maar succes met je huid! heb je nog geen last van je gezicht verder?!
pi_45738311
Gelderland: Toch knap dat je nu wel van de alcohol gaat blijven! In vergelijking met de vorige kuur waar je toch verder bleef drinken.

De rooie kop is erg irritant ja! Kreeg daarnet echter nog de opmerking dat ik een gezonde kleur had, en iemand dacht zelfs dat ik onder de zonnebank was gegaan!

De dunne huid is wel vervelend bij het scheren ook. Het doet meer pijn eigenlijk. Iemand die het herkent? Misschien overstappen op scheerolie ofzo?
pi_45749783
Sooww wat erg zeg ben net half uurtje terug van feestje, en nou nou wat heb ik me vermaakt Op gegeven moment ging zelfs een groepje zingen: 'aaaaaaaaaaan de cola, aaan de colaaa, aan de cola, aande cola ' en ook grappen van 'die ice tea valt zeker zwaar' ontbraken niet Heb 1 biertje op (ff smaak proeven) maar vond 't zeer zeer kut! en dat de te bedenken dat Carnaval en een nog een rits verjaardagen moeten komen

Maarja, zonder jullie steeds lastig te vallen met dit; ik ga volgende week over op 60 MG/pd..... ik heb niet écht een erge outbreak gehad, wel wat meer kleine puistjes rond mijn mond... maargoed, kan ik overleven
Haleloeja
  zondag 28 januari 2007 @ 09:20:18 #199
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45749958
Ik dronk wel gewoon toen ik Roa gebruikte, alleen ik lette een beetje meer op. Je wordt sneller dronken als je Roa gebruikt, dus dat is dan wel weer voordelig.

Je vrienden zijn een beetje lame trouwens als ze zo achterlijk doen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_45752657
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:59 schreef emss het volgende:
Hoi, ik heb een tijd terug een kuur gedaan van 4 maanden maar omdat ik dus veel te weinig ROA heb binnengekregen kwam alles weer terug (duh, stomme dermatoloog). Dus nu ben ik aan een tweede kuur begonnen, waarbij ik hopelijk wel 120 mg/kg binnenkrijg.

Maar nu heb ik 3 maanden na m'n eerste kuur en 4 maanden voor m'n tweede kuur allemaal eczeem op m'n borst gekregen! aaaargh! Ronde rode vlekken, voelt als schuurpapier, en witte velletjes er omheen. Ik heb dus een witte huid, maar met allemaal rode vlekken er overheen! Ziet er niet uit! Iemand tips hoe ik hier weer vanaf kom? Ik ben al tijden aan het smeren met vaseline om het te hydrateren, maar dat werkt voor geen meter.
In totaal moet je, voor het beste resultaat, 120 mg per kilo gewicht binnenkrijgen verspreid over een aantal maanden?
pi_45752700
Ik krijg verspreid over 16 weken slechts 22 mg per kilo binnen
pi_45753620
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:29 schreef heaven7 het volgende:

[..]

In totaal moet je, voor het beste resultaat, 120 mg per kilo gewicht binnenkrijgen verspreid over een aantal maanden?
jep... vaak over 6 maanden dat je dat wel redt
Haleloeja
pi_45753923
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:06 schreef Gelderland het volgende:

[..]

jep... vaak over 6 maanden dat je dat wel redt
Nou, met 4 maanden 20 mg bij langenaniet!

Maareh, wat ben jij selectief bezig? Waarom?
pi_45754334
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:43 schreef sinasasappeltje het volgende:

[..]

heel even tussendoor hoor, wat een SUPERlieve foto's staan er op je profielding. echt heel schattig, haha! maar succes met je huid! heb je nog geen last van je gezicht verder?!
Bedankt !
Op m'n gezicht heb ik geen last meer van acne maar ik heb wel een "kraterhuid", daar ga ik het dus ook met de dermatoloog over hebben.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_45756117
ben vanaf vandaag officieël overgegaan op 60 ipv 40 mg... dus ff stapje hoger... ik wil er toch echt blijvend vanaf.... ik weeg 83 kg dus zit nu op 0.75 per kilo lichaamsgewicht ofzo... lijkt me netjes

dat is verspreidt over 16 weken, 84 mg ROA per kg lichaamsgewicht.... weet alleen niet of je bij je 2e kuur ook persé 120 mg moet hebben Mijn acne is namelijk veel minder dan 'normaal' (voor mijn 1e kuur)
Haleloeja
pi_45756188
Nonjedu zakkewasser Reageer dan verdomme helemaal niet!

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2007 18:43:39 ]
pi_45757811
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:29 schreef heaven7 het volgende:

[..]

In totaal moet je, voor het beste resultaat, 120 mg per kilo gewicht binnenkrijgen verspreid over een aantal maanden?
Ja dat is mij ook verteld,maar dit haal ik niet omdat ik op wintersport ga .Want dan stop ik, ivm met de felle zon.
Enne,over dat alcohol gebeuren..Ik heb in deze periode elke maand mn bloed laten testen,en alles was gewoon in orde.
Terwijl ik gewoon mijn biertjes dronk ieder weekend. Naar mijn mening moet dit ook kunnen, zorg gewoon dat je je niet klem zuipt alhoewel dat soms wel verleidelijk is om ff die roa-shit/stress te vergeten. Want die pillen werken uitstekend,maar tijdens de kuur heb ik me nooit 100% gevoeld. Alleen dat ik vooruitgang zag motiveerde me om verder te gaan, desondanks voelde ik me soms wel verrot..magoed dat is mijn ervaring..
pi_45759595
Nou, het gaat om de cumulatieve hoeveelheid ROA die je binnekrijgt heb ik me laten vertellen. Zei ik trouwens m'n tweede kuur? Ik ben nu met m'n DERDE kuur bezig.

4 jaar geleden een kuur van 7 maanden waar ik echt genoeg heb binnengekregen, en het resultaat was ook een 100% gaaf huidje. Dat heeft 3 jaar geduurd, en toen wou ik weer aan de ROA maar vond m'n dermatoloog het onzin om me heel veel voor te schrijven, dus heb ik maar 4 maanden lang 40 mg geslikt. En toen kwam alles dus onwijs erg weer terug! En nu ben ik dus aan m'n derde kuur bezig. En ik heb de dermatoloog kunnen overtuigen dat ik echt die 120 mg binnen wil krijgen, en gelukkig mocht dat! Ben nu alweer 2 weken bezig. Maar dat &^%$#-eczeem!!!!

Ik slik trouwens veel vitamine E (softgels) en dat helpt echt heel veel tegen droogheid. Soms prik ik een capsule door en smeer ik de olie op de droge plekken op m'n gezicht en armen, en de volgende dag is m'n huid zo zacht als die van een baby! Ik heb dat nog niet op m'n eczeem geprobeerd trouwens. Ik ben nu met Miconazol aan het smeren en dat lijkt ook goed te helpen.

Hebben jullie trouwens ook last van vochtblaasjes op je handen en voeten? Daar heb ik elke kuur nog onwijze last van gehad (maar ook hier helpt miconazol goed).

Er staat trouwens een complete Roaccutane encyclopedie op internet:
http://www.adamconnors.com/Accutane/

[ Bericht 7% gewijzigd door emss op 28-01-2007 16:10:54 ]
pi_45761188
3e kuur hoe erg was het teruggekomen na je 1e kuur? weer netzoals het begin of minder/erger?
Haleloeja
pi_45761758
Veeeeeeel minder. maar langzamerhand kreeg ik weer meer bobbeltjes op m'n huid, en ik besteedde weer veel te veel tijd voor de spiegel. In plaats van 's nachts m'n gezicht te wassen en meteen m'n bed in te duiken, stond ik weer uren voor de spiegel voor het naar bed gaan om m'n gezicht te bestuderen. In plaats van nooit aan m'n gezicht te denken liep ik weer rond met een spiegeltje om steeds m'n gezicht te checken. In plaats van pukkeltjes die binnen 2 dagen verdwenen had ik weer pukkels die weken bleven zitten.

Ik was bang dat het erger zou worden, dus daarom wilde ik een tweede kuur. En die tweede kuur hielp echt, maar zodra ik stopte kwam alles DUBBEL zo erg weer terug, bijna zo erg als 4 jaar geleden (voor m'n eerste kuur dus) en ik denk dat dat komt doordat ik veel te weinig ROA heb binnengekregen. M'n dermatoloog vond 4 maanden wel genoeg :-(

Nu m'n derde kuur dus. Ik wou dat ik gewoon m'n tweede kuur wat langer mocht doen. Ik denk dat ik na deze kuur echt wel weer een perfecte huid heb. En daarna wil ik echt NOOIT meer aan de ROA. Ik wil dan niet langer m'n gezondheid te grabbel gooien door het slikken van dit medicijn.
pi_45762633
3e kuur is inderdaad wel erg veel! Doet me al schrik krijgen dat ik nog eens zou moeten beginnen... Maar je had waarschijnlijk wel vrij harde acne voor je 1ste kuur?
pi_45762785
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:48 schreef emss het volgende:
Veeeeeeel minder. maar langzamerhand kreeg ik weer meer bobbeltjes op m'n huid, en ik besteedde weer veel te veel tijd voor de spiegel. In plaats van 's nachts m'n gezicht te wassen en meteen m'n bed in te duiken, stond ik weer uren voor de spiegel voor het naar bed gaan om m'n gezicht te bestuderen. In plaats van nooit aan m'n gezicht te denken liep ik weer rond met een spiegeltje om steeds m'n gezicht te checken. In plaats van pukkeltjes die binnen 2 dagen verdwenen had ik weer pukkels die weken bleven zitten.

Ik was bang dat het erger zou worden, dus daarom wilde ik een tweede kuur. En die tweede kuur hielp echt, maar zodra ik stopte kwam alles DUBBEL zo erg weer terug, bijna zo erg als 4 jaar geleden (voor m'n eerste kuur dus) en ik denk dat dat komt doordat ik veel te weinig ROA heb binnengekregen. M'n dermatoloog vond 4 maanden wel genoeg :-(

Nu m'n derde kuur dus. Ik wou dat ik gewoon m'n tweede kuur wat langer mocht doen. Ik denk dat ik na deze kuur echt wel weer een perfecte huid heb. En daarna wil ik echt NOOIT meer aan de ROA. Ik wil dan niet langer m'n gezondheid te grabbel gooien door het slikken van dit medicijn.
herken je 1e alinea heel erg (daarom doe ik ook een 2e kuur) Goede les voor mij dat ik dus niet té weinig slik.. maar weet je ook hoeveel MG je binnengekregen hebt? WAnt volgens mijn dermatoloog hoeft een 2e kuur niet zo lang als een 1e kuur (Staat volgens mij ook ergens in zo;n ROA boekje )
Haleloeja
pi_45763556
ja, ik dacht ook dat 4 maanden genoeg zou zijn, maar niet dus!!!! Ik dacht dus zelf ook van 4 maanden is genoeg, m'n acne is niet zo erg meer, maarrrrr verkeerd gedacht. het kwam echt 10x zo erg weer terug.

Ik heb 4 maanden 40 mg geslikt (=4800 mg). Ben 68 kilo, dus zou eigenlijk 8160 mg hebben moeten
slikken.

En andere mensen vinden mijn acne 'mild' en vinden dat ik me er niet zo druk over moet maken. En m'n acne valt inderdaad wel mee, maar ik zit er wel mee. Het beheerst wel een beetje m'n leven (ik probeer het niet zo belangrijk te vinden, maar dat lukt niet erg). En m'n derma zag ook wel in dat het iets psychisch was, vandaar dat ze me voor de derde keer ROA heeft voorgeschreven. Ze zou het normaal niet voorschrijven bij mensen met milde acne zoals ikzelf. En 4 jaar geleden was het veel erger dan nu, maar ook toen vond men dat ik er maar mee moest leren leven. Maar ik had er toen ook al zo'n 10 jaar last van. Dan heb ik liever 1 jaar lang ontzettend acne dat vanzelf weer weggaat, dan 10 jaar lang milde acne waar je je ook voor schaamt. Het was dus echt iets chronisch. Mensen denken dat dat vanzelf wel wegtrekt, maar bij sommige mensen gebeurt dat dus NIET.
pi_45764429
ben jij toevallig die meid van die blog? (die nu offline is).. Herken je heeeeel erg in je verhaal..... en dat had ik ook bij zo;n blog toen .. was ook ene Em... Maar die was dacht ik pas met d'r 2e kuur bezig....
Haleloeja
pi_45766782
jaaa, dat ben ik! die tweede kuur heb ik vorige zomer gedaan (mei t/m augustus). maar m'n site heb ik offline gehaald omdat wat mensen er nogal vervelend over gingen doen.
pi_45766903
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:20 schreef emss het volgende:
jaaa, dat ben ik! die tweede kuur heb ik vorige zomer gedaan (mei t/m augustus). maar m'n site heb ik offline gehaald omdat wat mensen er nogal vervelend over gingen doen.
ahaaa wat leuk dat je hier post dan (ofja, je had zelf liever gehad van niet natuurlijk ) Ik herkende me toen al erg in je verhaal (blijkt maar weer, want toen ik net je bovenstaande reactie las, leek 't net of ik mezelf 'las' ) Jammer dat je site offline is, vond 't altijd wel leuk om te lezen! Mocht je x willen chatten ofzo, zie me profiel voor msn (lijkt me wel leuk )
Haleloeja
  maandag 29 januari 2007 @ 17:54:05 #217
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_45796632
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:05 schreef emss het volgende:

Er staat trouwens een complete Roaccutane encyclopedie op internet:
http://www.adamconnors.com/Accutane/
Bedankt voor die link, ik denk dat ik meteen ga beginnen met Vit E en die essentiële vetten.
Find hungry samurai...
  maandag 29 januari 2007 @ 18:03:16 #218
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_45796957
Rond mijn 16e of 17e ook erg veel last van gehad. Veel van die meuk gehad van de dokter, maar niks bleek te helpen. Met die giftige Roaccutane rotzooi was alles binnen een half jaar afgelopen echt zwaar ok.

Heb er nog altijd spijt van dat ik er niet 2 jaar eerder mee begonnen was, maar ja die kutdokter he
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_45801978
Hallo! Ik ben sinds vandaag ook officieel Roa gebruiker. Ik ben 20 jaar en heb al sinds mn dertiende last van acne. Ik ben het dus echt zat, en heb toen tegen mn huisarts gezegd dat ik enkel nog een verwijsbrief naar dermatoloog wilde. Geen kwakzalferij meer, geen 'nou, even dit proberen, misschien helpt het wel...' terwijl ze toch allang weten dat het voor geen kont opschiet.

Vandaag dus naar de dermatoloog, en ik was van plan te vertellen dat ze maar direct met roa vol moest stoppen. Totaal niet nodig, ze keek er nog geen 20 seconden naar, en riep gelijk Roa.

:D Eindelijk! Ik moet nu 30mg per dag slikken, dat is toch best weinig? Hopen maar dat het werkt...
pi_45802249
welkom Hoeveel weeg je? (en hoe erg is je acne)

ik heb vandaag heel gevoelig voorhoofd en ook soms bonkende koppijn, denk nadelig effect van de ROA
Haleloeja
pi_45804778
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:17 schreef Hammet het volgende:
Hallo! Ik ben sinds vandaag ook officieel Roa gebruiker. Ik ben 20 jaar en heb al sinds mn dertiende last van acne. Ik ben het dus echt zat, en heb toen tegen mn huisarts gezegd dat ik enkel nog een verwijsbrief naar dermatoloog wilde. Geen kwakzalferij meer, geen 'nou, even dit proberen, misschien helpt het wel...' terwijl ze toch allang weten dat het voor geen kont opschiet.

Vandaag dus naar de dermatoloog, en ik was van plan te vertellen dat ze maar direct met roa vol moest stoppen. Totaal niet nodig, ze keek er nog geen 20 seconden naar, en riep gelijk Roa.

:D Eindelijk! Ik moet nu 30mg per dag slikken, dat is toch best weinig? Hopen maar dat het werkt...
hoi ook welkom ik zelf slik ook 30 mg en weeg 65 kg dus hangt er beetje vanaf hoeveel je weegt zoals gelderland al zij. Ben nu 10 weken bezig en jaah gaat goed maar nog steeds werkt roa nog niet voor 100% nog niet alles trekt weg maar ik lees dat soms pas na 5 maanden begint dus gewoon afwachten maar suc6 verder.
pi_45805023
he`gelderland herken je gevoelens zoals je eerder beschreef volg nu ook mijn tweede roa. ook flinke hoofdpijn rode kop maar voor de rest gaat het allemaal wel moet nog ff afwachten ben een week bezig. maar bij mij zat er 5 jaar tussen. ben er wel ziek van dat het weer een keertje moet.
pi_45805151
wat ik vergeet te zeggen volg je verhaal al vanaf deel 7.
best wel indrukwekend.
pi_45806569
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Gelderland het volgende:
welkom Hoeveel weeg je? (en hoe erg is je acne)

ik heb vandaag heel gevoelig voorhoofd en ook soms bonkende koppijn, denk nadelig effect van de ROA
Ja welkom en succes met je kuur. Ook ik herken die hoofdpijn. Vaak in het begin van de middag begint het en houdt er dan de hele dag last van. Veel water drinken envroeg naar bed is dan het enige dat bij mij helpt.

Even over mijn eigen kuur.. Ik gebruik nu 2,5 week 30 mg per dag roa en het resultaat is fantastisch. Vaak lees je dat er een out-break komt en dat het de eerste maand alleen maar erger wordt. Nou bij mij was het zo dat mn huid de eerste paar dagen roder werd en heel droog. Na een week had ik gewoon geen grote puisten meer. Wel een paar kleintjes, maar die waren heel makkelijk uit te drukken.

Ik merk wel dat de mee-eters (op mn neus en kin) harder worden en wat meer opvallen, herkent iemand dit? Verder gebruik ik lippencreme van Vichy en maak ik mn huid goed schoon met een lotion om schilfers weg te halen.

Ook al gebruik ik nog maar 2,5 week roa, het gaat dus al super goed. Ik hoop dat her nog beter wordt en ook de rode vlekjes weggaan. Aan het eind vd deze week moet ik weer bloed prikken en volgende week woensdag voor de tweede keer naar de derma.
pi_45808108
om de hoeveel tijd prikken jullie bloed? Ik heb pas in april een afspraak met de huidarts... (kon niet eerder) en dat is oo kde 1e keer datie me ziet met mijn 2e kuur.. Die heb ik namelijk telefonisch aangevraagd bij zo'n assistente... Ik moet binnenkort wel weer wat pillen aanvragen (zijn al na 2-3 weken op denk ik) dus ga ik gelijk ff formuliertje aanvragen om wéér bloed te prikken. Wil dat gewoon regelmatig doen. Maar wat is normaal? om de 5-6 weken ofzo?
Haleloeja
pi_45808212
bij mij zit er 6 weken tussen
pi_45809569
Het is vandaag weer veel erger geworden Vooral enkele kleine puistjes bijgekregen. Ben benieuwd of ze morgen al zullen weg zijn...
pi_45811618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Gelderland het volgende:
welkom Hoeveel weeg je? (en hoe erg is je acne)

ik heb vandaag heel gevoelig voorhoofd en ook soms bonkende koppijn, denk nadelig effect van de ROA
Ik weeg zo rond de 69kg. Ik las dat je tijdens de kuur zo rond de 120mg/kg binnen moet krijgen? Als dat zo is, dan ben ik 9 maanden bezig... Nou goed, ik zie wel. Misschien wil de dermatoloog gewoon eerst even kijken, en zal ze het bij de eerste controle verhogen. Gewoon afwachten dus.

Mijn acne is niet zeer ernstig, maar toch wel behoorlijk. Ik heb een erg onrustige, rommelige huid. Het is ook erg vet, met van die grote poriën enzo. Verder heb ik vooral last van veel zwarte puntjes op en rond mn neus, en van die grote rode onstekingen, van die bulten zeg maar. Ze doen pijn enzo en het ziet er niet uit, maar ik heb gelukkig niet veel witte mee-eters, dat vind ik nog lelijker.
pi_45815064
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:25 schreef wapper het volgende:
wat ik vergeet te zeggen volg je verhaal al vanaf deel 7.
best wel indrukwekend.
aha ok! leuk om te horen me MSN staat in me profiel, mocht je me willen toevoegen

@ Hammet (en andere): die zwarte puntjes zijn hoogstwaarschijnlijk 'gewoon' meeëters (=ook talg, en komt ook naar 'boven')
Haleloeja
pi_45815552
Weet ik, maar die vind ik minder vervelend dan die witte .
pi_45832093
Hoi! 30 mg bij het begin van je kuur is prima. Zo kan je lichaam wennen aan de ROA, en heb je weinig last van bijwerkingen. Meestal krijg je als het goed gaat dan over een paar weken/maanden een hogere dosis.

Ik lees ook wel eens dat voor het optimale effect je laag moet beginnen en hoog moet eindigen voor de extra kick. Bijvoorbeeld de laatste 4 weken 80 mg slikken. Dat schijnt beter te werken dan de hele kuur lang een gewone dosis (40) te slikken. Vandaar dat ik nu 30 mg slik, en volgende week overga op 40, en de laatste maand wil ik 60 slikken.

Zo'n tweede (of derde) kuur werkt bij mij trouwens veel sneller dan m'n eerste. Ik ben nog niet eens 2 weken bezig, en heb nu al onwijs resultaat. Wel rood hoofd maar ja. :-)
pi_45832835
Waar kan ik dat sudocrem kopen trouwens? gewoon bij de drogist?
pi_45832952
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef emss het volgende:
Waar kan ik dat sudocrem kopen trouwens? gewoon bij de drogist?
Sudocreme kan je kopen bij de drogist (kruidvat/DA sowieso), staat tussen de baby-artikelen
Haleloeja
pi_45832964
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef emss het volgende:
Waar kan ik dat sudocrem kopen trouwens? gewoon bij de drogist?
Wat is sudocrem?
pi_45833537
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:20 schreef J-STAR06 het volgende:

[..]

Wat is sudocrem?


Sudocrem is een effectieve, zachte en beschermende crème

Sudocrem is een effectieve, zachte en beschermende crème voor baby's tere billetjes, maar ook voor de oudere huid.

Baby's:
Dagelijks gebruik van Sudocrem helpt vervelende rode billetjes voorkomen. Sudocrem is hypo-allergeen en heeft een doordachte formulering met zinkoxide voor de verkoelende werking en benzylcinnamaat en benzylbenzoaat die beide het herstellend vermogen van de huid ondersteunen. Sudocrem zorgt ervoor dat de rode en gevoelige huid weer zacht en glad wordt.

Mooie info maja je moet baby maar even wegdenken natuurlijk
pi_45836342
Spijtig genoeg heb ik sudocrem nog steeds niet gevonden hier in België
pi_45840535
hallo mensen! Ik had een vraag,en die luid: Ik heb last van acne al 5 jaar maar het is stukke minder dan hoe het eerst was maar ik heb het alleen nog rond mijn mond en op me wangen een beetje en in me hals(onder je kaaklijn zeg maar...maar is eht dan nog verstandig om roa te nemen of beter gewoon afwachten tot eht zelf weggaat?
pi_45848906
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Benait het volgende:
hallo mensen! Ik had een vraag,en die luid: Ik heb last van acne al 5 jaar maar het is stukke minder dan hoe het eerst was maar ik heb het alleen nog rond mijn mond en op me wangen een beetje en in me hals(onder je kaaklijn zeg maar...maar is eht dan nog verstandig om roa te nemen of beter gewoon afwachten tot eht zelf weggaat?
Ik zou het gewoon doen! ROA helpt echt! En dan ben je ervan af! Wie weet hoe lang t nog door gaat, als je gewoon gaat zitten afwachten...
pi_45855456
Benait: Hoe oud ben je? Als je nog vrij jong bent, kan je misschien nog afwachten... Erg gezond zijn die pilletjes nou niet echt...

Ik heb zelf ook zeer milde acne. Maar aangezien ik 20 word, werd het toch tijd dat het volledig wegging. Ik kreeg dan ook meteen roa voorgeschreven.
pi_45858574
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 14:11 schreef Senne het volgende:
Benait: Hoe oud ben je? Als je nog vrij jong bent, kan je misschien nog afwachten... Erg gezond zijn die pilletjes nou niet echt...

Ik heb zelf ook zeer milde acne. Maar aangezien ik 20 word, werd het toch tijd dat het volledig wegging. Ik kreeg dan ook meteen roa voorgeschreven.
@ Benait
same here heb ook milde ance maar ik wordt ook bijna 19 en heb er wel genoeg van gehad. Ik heb spijt dat ik gewoon ook niet eerder ben begonnen maar als je er erg mee zit zou ik het zeker doen. (maar je moet er wel wat voor over hebben want roa is ook nauw niet dat je zegt een pretje tiss wel zwaar spul) Het is maar net wat je ervoor over hebt en inderdaad hoe oud je bent ectra we horen het
pi_45859618
Ik ben 18 (over 2 maanden 19). Maja het is een zwaare medicijn zoals jullie al zeggen dus vandaar dat ik het liever niet wil doen...maja ik zie wel (en hee erg zit ik er ook niet mee hoor) alleen soms wel van die onstekingen, dat is wel minder.. en op fotos (ik weet niet of jullie dat ook hebben) zie je het niet (me acne)
pi_45859970
Tja, als je het zelf niet wilt, dan moet je het natuurlijk niet doen. Maar als ik jou was zou ik me niet zo'n zorgen maken over bijwerkingen.. Ik slik 80 mg per dag, en heb nergens last van...
pi_45860247
Bwa, je mag de bijwerkingen toch wel serieus nemen vind ik. Het zijn er toch een heleboel, die wel degelijk lastig zijn.

Maar als je roa wil, moet je het gewoon doen
pi_45860805
Goed, morgen naar de dokter! Ik wil absoluut minstens een verdubbeling. Ik blijf geen 20 slikken. Ik ga alles even opschrijven want die dokter maakt me echt zo nerveus dat ik niks zinnigs meer kan zeggen en me vast weer weg laat sturen

En ehm, ik zou me wel degelijk bezighouden met de (eventuele) bijwerkingen. Er zijn meer mensen die ze wel hebben dan niet.
pi_45862051
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:05 schreef heaven7 het volgende:
Goed, morgen naar de dokter! Ik wil absoluut minstens een verdubbeling. Ik blijf geen 20 slikken. Ik ga alles even opschrijven want die dokter maakt me echt zo nerveus dat ik niks zinnigs meer kan zeggen en me vast weer weg laat sturen

En ehm, ik zou me wel degelijk bezighouden met de (eventuele) bijwerkingen. Er zijn meer mensen die ze wel hebben dan niet.
goed plan dokter schuiven het maar beetje van zich af en er zijn natuurlijk seriuze bijwerking maar meestal valt het wel mee het is maar net wat je er voor over hebt
pi_45863198
Hou je standpunt zeker vast heaven7! 20 is toch inderdaad wat weinig...
pi_45863333
ik ga vanaf nu verder op 20 mg en de huidarts hoopt dat ik er begin april mee mag stoppen! als het zo door blijft gaan is het echt geweldig. succes iedereen!
pi_45864116
Bedankt jullie!

En ben blij dat jij wel gelukkig bent met 20 sinasasappeltje Hoeveel maanden slik jij dan precies hoeveel?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2007 21:31:48 ]
pi_45865544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:38 schreef Jeltos het volgende:

[..]

goed plan dokter schuiven het maar beetje van zich af
Mijn huisarts was ook zo, vandaar dat het ik jaren aankloten nu pas naar de derma kon. Die was gelukkig totaal niet moeilijk en gaf direct roa mee.
pi_45866063
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:02 schreef Hammet het volgende:

[..]

Mijn huisarts was ook zo, vandaar dat het ik jaren aankloten nu pas naar de derma kon. Die was gelukkig totaal niet moeilijk en gaf direct roa mee.
Nja, ik heb dus wel Roa maar een superlage dosering, hij wil me 4 maanden 20 mg laten slikken, that's all.
pi_45867223
Hoe zit het met die outbreak in het begin eigenlijk? Ik slik het nu drie dagen, en heb het idee dat het nu al stukken minder is (ook al is dat misschien sterk ).
pi_45868344
Hallo iedereen,

Ik heb de reacties hier wat doorgelezen. Ik ben zelf oud-gebruiker van ROA. Ik heb het voor het eerst gebruikt toen ik 18 was. Mijn acne was zeer ernstig, ik gebruikte het spul ongeveer 6 maanden. Het werkte perfect! Ik had, in mijn ogen, weer een perfecte huid.

Echter, na enkele maanden (in november/december) merkte ik dat het weer steeds erger werd. De acne verdween zoals vroeger niet meer na max. twee dagen, maar bleef steeds langer zitten. Vandaar dat ik aan mijn tweede kuur van ongeveer 4 maanden begon.

Op mijn 22e, weer in de winter, werd het weer erger. Niet zoals toen ik 18 was, maar toch merkbaar erger. Na mijn tweede kuur had ik mezelf beloofd om niet nogmaals aan ROA te beginnen, simpelweg omdat de bijwerkingen (bij mij) te erg waren. Ik kon me hier niet aan houden en begon alsnog aan een derde kuur. Vier maanden weer.

Nu ben ik 23 en het is weer winter. Sinds november heb ik weer steeds meer last van acne. Ik wil absoluut niet weer dat spul gaan slikken, maar helaas werkt niets anders. Ik merk dat ik er eigenlijk de hele dag mee bezig ben. Ik probeer zo min mogelijk naar buiten te gaan, ontwijk andere mensen, zeg veel afspraken af en ik ben erg onzeker. De acne blijft tegenwoordig ook veel langer zichtbaar dan vroeger. Nu is het niet meer zeldzaam dat een puistje ruim een maand blijft zitten. Ik heb dus op het moment behoorlijk veel van die "rode vlekken" op mijn huid zitten. Ik heb van alles geprobeerd om hiervan af te komen, maar zonder succes.

Mijn huisarts vertelde me dat het in de winter erger werd omdat ik een vette huid heb. Ik heb dus de zon nodig voor een gave huid. Nu zou je denken dat een zonnebank dan misschien maar helpt, maar nee. Het werd voor mijn gevoel zelfs erger.

Ik wil dus eigenlijk niet aan nog een kuur beginnen, want waar is dan de grens? Dan kan ik het elk jaar wel blijven doen. Daarnaast ken ik niemand die meer dan twee kuren heeft gehad.
Geen idee wat ik nu moet doen. Het is maar de vraag of het in de lente/zomer weer over is of niet. Ik hoop het wel.
pi_45876623
@Hammet: Bij mij begon de outbreak na anderhalve week. Het lijkt me sterk dat het na 3 dagen minder is ja Maar je kan het waarschijnlijk al wel merken dat de roa begint te werken.

@Resync: Heb je bij de kuren wel de 120mg per kg binnen gekregen? Dat kan wel belangrijk zijn voor het niet terugkeren van de acne. Aangezien je zeer ernstige acne had, was een tweede kuur wel logisch. Dan kan je de eerste keer niet alles wegkrijgen... Een 4de kuur lijkt me inderdaad ook wel erg veel. Je zeg dat je naar je huisarts bent geweest, heeft hij ook de roa voorgeschreven alle 3 de keren? Als dat het geval is, kan je misschien toch eens naar een dermatoloog gaan om zijn mening te horen.
pi_45885677
De eerste keer moest ik vooral 5 x 20mg slikken. Tweede en derde keer 3 x 20. De huisarts was inderdaad telkens degene die de roa voorschreef. Ik kijk alles nog even wat aan, als het te erg gaat worden kan ik inderdaad het beste naar een dermatoloog gaan.
pi_45885886
Wel balen met Carnaval , ze vroegen me mee ergens naar zo;n kroegentoch, duurt hele dag (eind vd ochtend tot 's avonds)... heb maar afgezegt dat ik 't niet leuk vond Maarja, leek me wel vet, alleen niet aan de cola Bij Carnaval hoort (veel) bier anders is 't niet leuk de hele dag Dus maar x jaartje overslaan, die TOP-dag.... Nu alleen op zaterdagavond ofzo (kunne er wel wat biertje in)
Haleloeja
pi_45887850
Hey roaccutane patientjes

20 Maart weer een nieuwe afspraak bij de Dermatoloog.. Hoop dat dat ik echt geen Roa dan meer nodig heb. Maar goed, nog 3 doosjes te gaan!

Ik had een outbreak na ongeveer een maand ofzo, toen begon het pas te werken, Had bij mij wel een tijdje nodig geloof ik, maar goed dat het werkt weet ik nu wel want alles ziet er zeer glad uit...
pi_45889322
Hmmm, elk jaar een kuur lijkt me niet gezond!!! Als het niet helpt, krijg je denk ik steeds een te weinige dosis. Misschien moet je gewoon nog 1 kuur proberen en dan zorgen dat je 120-140 mg/kg lichaamsgewicht binnenkrijgt. En dan laag beginnen, en eindigen met een hoge dosis (bv 80/100 mg) voor de laatste kick (zo'n laatste hoge dosis (voor een maand ofzo) geeft ook vaak goed resultaat).

Maar is je acne echt zo erg dat je weer aan de ROA wilt? Ik heb ook in de winter meer last van pukkeltjes dan in de zomer. Ik ben nu met m'n laatste kuur bezig, en als ik in de toekomst weer acne krijg dan ga ik er gewoon mee leren leven. Er zijn nog meer dingen in het leven behalve acne.

Ik zag laatste een docu over mensen die tijdens het Nieuwjaar in Volendam verbrand waren. Allebei enorm verminkt in het gezicht. De ene persoon haatte het leven, kwam nooit meer de deur uit, en schaamde zich enorm, en wilde eigenlijk dood. De andere persoon zag er net zo verschrikkelijk uit, maar hij was gelukkig. Hij zei dat de mensen hem maar moesten nemen zoals hij is. Dat is toch mooi als je zo kunt denken?

P.S. Ik ben met m'n derde kuur bezig. Maar alleen omdat m'n tweede kuur veel te kort was, en dat daardoor de acne 10X terug kwam. Mijn idee was twee kuren en daarna nooit meer. En ik tel de tweede kuur dus eigenlijk niet mee. Na deze 'volle' kuur ga ik nooit van m'n leven meer aan de ROA. Ik wil namelijk graag gezonde kinderen, en ik denk dat de ROA ook bijdraagt aan de achteruitgang van m'n algehele gezondheid (ik ben vaker ziek/verkouden dan vroeger - vroeger was ik noooooooooit ziek).
pi_45891749
Als ik klaar ben heb ik totaal 135MG/KG geslikt, en zit de hele tijd al gewoon op de normale dosis van 40MG per dag. Een boost lijkt me een beetje overbodig. Het gaat erom dat je op de 120MG/KG komt, de ene bereikt het door de hele kuur op 40MG te slikken en er langer over doet dan bijv. iemand die 60MG slikt en dus sneller klaar is..
pi_45891902
Heb net gegeten en kreeg daar toch een opvlieger van.. Alles gloeit gewoon gigantisch rood hoofd en vlekken in mijn nek... Dat is nog de vervelendste bijwerking. Hoop maar dat het over is als ik ga stappen vanavond..
pi_45893836
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:03 schreef Pupil het volgende:
Heb net gegeten en kreeg daar toch een opvlieger van.. Alles gloeit gewoon gigantisch rood hoofd en vlekken in mijn nek... Dat is nog de vervelendste bijwerking. Hoop maar dat het over is als ik ga stappen vanavond..
vaak trekt dat wel redelijk snel weg.....anders je kop ff onder een koude kraan of ff naar buiten (al dat helpt)

drink je trouwens tijdens 't uitgaan, zoals vanavond? of alleen fris ?
Haleloeja
pi_45894171
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:45 schreef emss het volgende:
Hmmm, elk jaar een kuur lijkt me niet gezond!!! Als het niet helpt, krijg je denk ik steeds een te weinige dosis. Misschien moet je gewoon nog 1 kuur proberen en dan zorgen dat je 120-140 mg/kg lichaamsgewicht binnenkrijgt. En dan laag beginnen, en eindigen met een hoge dosis (bv 80/100 mg) voor de laatste kick (zo'n laatste hoge dosis (voor een maand ofzo) geeft ook vaak goed resultaat).

Maar is je acne echt zo erg dat je weer aan de ROA wilt? Ik heb ook in de winter meer last van pukkeltjes dan in de zomer. Ik ben nu met m'n laatste kuur bezig, en als ik in de toekomst weer acne krijg dan ga ik er gewoon mee leren leven. Er zijn nog meer dingen in het leven behalve acne.

Ik zag laatste een docu over mensen die tijdens het Nieuwjaar in Volendam verbrand waren. Allebei enorm verminkt in het gezicht. De ene persoon haatte het leven, kwam nooit meer de deur uit, en schaamde zich enorm, en wilde eigenlijk dood. De andere persoon zag er net zo verschrikkelijk uit, maar hij was gelukkig. Hij zei dat de mensen hem maar moesten nemen zoals hij is. Dat is toch mooi als je zo kunt denken?

P.S. Ik ben met m'n derde kuur bezig. Maar alleen omdat m'n tweede kuur veel te kort was, en dat daardoor de acne 10X terug kwam. Mijn idee was twee kuren en daarna nooit meer. En ik tel de tweede kuur dus eigenlijk niet mee. Na deze 'volle' kuur ga ik nooit van m'n leven meer aan de ROA. Ik wil namelijk graag gezonde kinderen, en ik denk dat de ROA ook bijdraagt aan de achteruitgang van m'n algehele gezondheid (ik ben vaker ziek/verkouden dan vroeger - vroeger was ik noooooooooit ziek).
Ik denk ook; hoe meer ROA (hoe vaker), hoe slechter, ik zie het gewoon als een soort van vergif. Er zijn wel ergere kuren (chemo, dat sloopt alles), maar dit is ook vrij heftig (zie mogelijke bijwerkingen). Zeker voor vrouwen is kinderen een 'extra voorzichtigheid'.... mannen natuurlijk ook (zaadcellen) maar vrouwen maken toch meer van 't kind zeg maar

En idd wat jij zegt, daar denk ik ook zoooo vaak overna.. (brandwonden, oftwel mensen die écht ernstig verminkt zijn). Voorbeeld: Laatst liep ik in het ziekenhuis en ging op bezoek bij een vriend (had gebroken been). Ik kijk altijd in spiegel hoe mijn puisten zijn (gewoon voor me gevoel) en in het ziekenhuis dus ook. Op een willekeurige gang duik ik zo'n WC in en ga ff inspecteren.... (eventueel wat sudocreme aanbrengen op rode vlekjes) en voel stress dat ik weer 3-4 puisten heb.... Dan loop ik die WC weer uit en zie ik op zo'n afdeling (waar deuren van glas waren) wat (ernstig?) zieke kinderen liggen... dan denk ik ook van; 'pffff, waar maak ik me druk om'.... En ik vind het knap als je zo kan denken 'ik ben gelukkig en mensen nemen me maar zoals ik ben'.... Ik kan dat helaas niet goed Het onprettige/onzekere gevoel overtreft dat helaas. Ik zal altijd denken van 'hoe denkt die ander over mij'... En met acne heb ik dat eigenlijk altijd, bij ieder persoon (of 't moet een babyje zijn )

Ik merk direct dat als ik een enigzins cleane huid heb, ik straal Dán ben ik gelukkig, kan en ga ik alles doen wat ik wil.... heerlijk dat dat binnenkort weer zo is als 't goed is (ondanks alle nadelen van dit medicijn )

@EM: zou je me niet eens toe kunnen voegen op msn? (staat in me profiel)
Haleloeja
pi_45894265
Weet iemand of het verstandig is de roaccutane kuur een week te onderbreken ivm wintersport en na die tijd de kuur weer op te pakken? Ben nu 4 maanden aan de gang,maar wil eigenlijk nog wel verder. Ben er grotendeels vanaf op een paar puistjes na,maar ben wel bang dat het terug komt....En oja ik heb ook vaak een rode kop, je huid is erg dun, waardoor het weinig kan hebben wat denk ik resulteert in een rooie kop
pi_45894861
@Gelderland,

Ja drinkn wel gewoon tijdens het huitgaan.. Niet 20 bier ofzo maar een stuk of 10. Dan heb ik hem ook al aardig zitten. Vaak drinkk ik niet meer.

Rode kop is nu gelukkig al weer weg...
pi_45894931
Bunnyrabbit,

Het heeft geen zin om een week te stoppen. Je huid herstelt echt niet in een week. Je kan dan beter factor 30 of 50 gebruiken.
pi_45897029
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:05 schreef BunnyRabbit het volgende:
Weet iemand of het verstandig is de roaccutane kuur een week te onderbreken ivm wintersport en na die tijd de kuur weer op te pakken? Ben nu 4 maanden aan de gang,maar wil eigenlijk nog wel verder. Ben er grotendeels vanaf op een paar puistjes na,maar ben wel bang dat het terug komt....En oja ik heb ook vaak een rode kop, je huid is erg dun, waardoor het weinig kan hebben wat denk ik resulteert in een rooie kop
lijkt me ook niet zo'n goed plan! volgens heeft het sowieso geen zin, aangezien je huid die week toch nog wel heel dun is! dus veel plezier/succes op wintersport enneh, goed insmeren!
pi_45898004
ik wil je best toevoegen, maar ik ben NOOOOOOOOOIT op msn eigenlijk.
pi_45898220
heaven7, misschien moet je eerst even geduld op brengen. ik doe de roa kuur nu voor de tweede keer maar het kost gewoon tijd. per geval verschillend maar 1 tot 6 maanden is heel normaal.
pi_45899046
gelderland, uit ervaring weet ik dat je best een avondje door kan zakken. ik ben bar keeper geweest en in overleg met de huidarts kon ik gewoon me biertje blijven drinken (10 per dag) moest alleen wat vaker mijn bloed laten prikken, uitslag niets aan de hand. dus als je gezond bent kan een avond stappen juist ook relex werken. maar vraag het eerlijk en vraag een eerlijk antwoord aan de dermo.
bij mijn eerste kuur 3*20 mg bij mijn tweede kuur 2*20 mg
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:02:46 #269
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_45899106
Elke dag tien bier?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_45899972
ja ik bezit een cafe dus dan valt het wel mee en nogmaals in overleg met de dermo. en zoals gezegd je moet wel gezond zijn en veel, dus om de twee weken bloed laten controleren. en lees de bijsluiter maar er staat niets maar dan ook niets dat je niet mag drinken alleen te veel is niet goed maar een avond uit je bol gaan en lekker doorzakken is gewoon mogelijk.
pi_45906503
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:22 schreef wapper het volgende:
ja ik bezit een cafe dus dan valt het wel mee en nogmaals in overleg met de dermo. en zoals gezegd je moet wel gezond zijn en veel, dus om de twee weken bloed laten controleren. en lees de bijsluiter maar er staat niets maar dan ook niets dat je niet mag drinken alleen te veel is niet goed maar een avond uit je bol gaan en lekker doorzakken is gewoon mogelijk.
Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcohol .
pi_45909608
Ik ben gisterenavond naar de schoonheidsspecialiste geweest. Nou, dat deed goed! Men huid voelt nu enorm zacht aan en de grote zwarte puntjes die ik nog had op mijn neus zijn ook verwijderd. Ik ben er voor de roakuur ook heen geweest, en ze vond dat er al veel verbetering zichtbaar was.

Voor de rest ziet men huid er goed uit. Buiten die vervelende rode puntjes! Ik hoop dat die toch beginnen weg te trekken, want ik heb de indruk dat er enkel nog maar bijkomen.
pi_45917593
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 02:38 schreef Hammet het volgende:

[..]

Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcohol .
dan valt 10 bier/dag wel mee
pi_45919386
Een late tvp.
Heb er al eens aangezeten (1 jaartje terug ofzo) maar heb nu weer last. Moet in Maart dus weer naar de specialist
A man's got to do what a man's got to do.
pi_45920211
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 02:38 schreef Hammet het volgende:

[..]

Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcohol .
sorry zo bedoelde ik dat niet , maar ik ken vanuit dat cafe twee mensen die ook roa gebruiken en gewoon hun biertje drinken. dus een avondje uit je bol gaan moet volgens mij gewoon kunnen.
pi_45922208
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:44 schreef wapper het volgende:
heaven7, misschien moet je eerst even geduld op brengen. ik doe de roa kuur nu voor de tweede keer maar het kost gewoon tijd. per geval verschillend maar 1 tot 6 maanden is heel normaal.
Hij wil me 16 weken 20 mg laten slikken. Dat is te weinig.
pi_45927207
Ik heb al drie jaar last van jeugdpuistjes en helaas niet z'n beetje ook! Ik besloot hierop, verleden jaar, naar de dokter te gaan en die schreef me anti-biotica voor dat totaal niet werkten. Ik kwam dus een maand later terug en de dokter verwees me door naar de dermatoloog.

De dermatoloog schreef me toen Roaccutanne voor en ik slik het nu ongeveer 2 maanden. Mijn jeugdpuistjes verdwenen vrijwel direct. Het leek wel een wonder alleen nu komen er af en toe toch weer een paar terug maar er zit duidelijk een dalende lijn in. Ik moet de kuur ongeveer een half jaar doen.

Ik kreeg de eerste maand 30mg en daarna 40mg dit laatste is ook het maximale wat de dermatoloog mij wil voorschrijven. Daarnaast smeer ik elke avond ook nog differin gel op mijn huid.

Ik heb weinig last van bijwerkingen alleen af en toe een droge huid en zeer (!) droge lippen maar voor de rest niks geks en dat terwijl dat boekje, over Roa, mij toch wel bang maakte. Achteraf gezien valt het tot nog toe wel mee.
pi_45937214
Iemand ervaring met Bepanthen- creme? Volgens zo'n man van Roche is dat erg goed spul

al denk ik niet beter dan Aquaphor

nog wat anders, wat hij me schreef:
.
quote:
De dosering hangt zeker ook af van de ernst van de acne en ook van welke vorm van acne je uitgaat. Ook het persoonlijk kunnen hanteren van de bijwerkingen speelt daarbij een rol.
De doserings adviezen zijn: 0,5 - 1,0 mg per kg lichaamsgewicht. Dit zolang nemen totdat er een cummulatieve dosering is verkregen van 120 mg per kg lichaamsgewicht. Hoe korter de tijd is, dat die hoeveelheid is bereikt, hoeveel minder kans er bestaat op een terugkeren van de acne. Hierover zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd.
Haleloeja
pi_45939391
AHA... zie je wel! Je moet gewoon echt zo'n boost op het eind nemen. Laag beginnen om er aan te wennen, en dan steeds ophogen.
pi_45939881
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 12:38 schreef emss het volgende:
AHA... zie je wel! Je moet gewoon echt zo'n boost op het eind nemen. Laag beginnen om er aan te wennen, en dan steeds ophogen.
dat zegt hij niet, hij zegt alleen dat het beter is dat je gewoon in korte periode (6 maanden is gemiddeld) minimaal 120 mg moet binnen krijgen..... Dat betekent dat je minder 'blijvend effect' hebt als je een jaar lang 20 mg slikt.. Dan kan je beter (voor langer effect) een half jaar 40 mg slikken... Hij zegt niet dat je perse op 't einde moet verhogen... Dat doen sommige wel, ander wee niet..

ik heb ergens (misschien wel jouw blog) ook ergens gelezen dat 't weer goed was om af te bouwen (en dus niet ineens te stopppen) omdat je lichaam dan went aan steeds minder ROA.... Wat 't beste is, zal altijd in het midden liggen denk ik....
Haleloeja
pi_45945668
heb vorig jaar vanaf maart tot november ook roaccutane geslikt 60 mg/dag, totaal 200 mg/kg ...
wat ik merkte was dat de bijwerkingen beetje bij beetje afnamen hoe langer ik slikte, en hoe beter duh.. mijn huid werd. Na pakweg 6 maanden was mijn huid min of meer perfect, op die 'rode plekken' na. Nu na 3 maanden roaloos te zijn is alles nog steeds perfect, 2 keer klein puistje gehad wat binnen een dag weg was.

Volgens mij gaat bier gewoon, en is afbouwen niet nodig, een een boost op het einde ook niet, wennen is wel handig, ik begon eerst een paar weken met 40 mg, die gepaard gingen met bijwerkingen die echt 3x zo erg waren als de laatste paar maanden op 60, die voorbij gingen alsof ik helemaal niks slikte.

voor iedereen die het overweegt, doen!!
pi_45946031
ook vervelend vind ik; als de puist weg is, blijft er vaak een rood vlekje over, daar komt dan vaak een uitgedroogde witte rand (velletje) omheen.. grr van die uitgedroogde kringen. Kan je wel spul op smeren, maar als je dan sudocreme erop doet (om wat te camoufleren) droogt 't weer uit achja
Haleloeja
pi_45947559
ochja heel herkenbaar, vooral dat uitdrogen ..., iedereen weet wel dat rode vlekken bij acne horen, maar dat van die witte kringen, dat roept toch vragen op
ik heb gewoon iedereen die ik redelijk goed kende verteld dat ik roa slikte, dus ik werd er ook niet op aangekeken gelukkig, niemand die wat negatiefs zegt over je gezicht, alleen dat het verbetert, en geen gezeur over, waarom drinkt je zo weinig bier ??
overigens al die oude rode plekjes beginnen nu echt heel aardig te verdwijnen, dus ik ben echt tevreden
pi_45948479
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:34 schreef Gelderland het volgende:
ook vervelend vind ik; als de puist weg is, blijft er vaak een rood vlekje over, daar komt dan vaak een uitgedroogde witte rand (velletje) omheen.. grr
Hééééél herkenbaar, en inderdaad erg vervelend. Ziet eruit alsof je huid er meteen gaat afvallen

Ondertussen gaat het goed met men huid. Donderdag was ik dan naar de schoonheidsspecialiste gegaan, en zij heeft een lichte peeling gedaan. En dat merk je heel hard! De rode vlekjes zijn duidelijk wat vager dan voordien. Gisteren sinds lange tijd nog een puist gehad, en dan meteen een grote, zonder dat ik het doorhad

En ik moet iets zoeken voor men droge mondhoeken tijdens het zoenen... Is veel vervelender dan de droge huid etc.
pi_45975283
Weet iemand hoe het zit met operaties? Ik weet dat je huid langzamer herstelt als je ROA slikt, en ik moet misschien aan m'n knie geopereerd worden :-(. Dusssss...... heeft iemand ooit iets gelezen over operaties en ROA? Is het gevaarlijk? Ik weet dat botten misschien brozer worden. Maar in de bijsluiter lees ik verder niets.
pi_45975505
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:01 schreef Senne het volgende:
En ik moet iets zoeken voor men droge mondhoeken tijdens het zoenen... Is veel vervelender dan de droge huid etc.
al last van gehad Nja binnenkort komt Carnaval er aan hé
Haleloeja
pi_45977698
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:40 schreef emss het volgende:heeft iemand ooit iets gelezen over operaties en ROA? Is het gevaarlijk? Ik weet dat botten misschien brozer worden. Maar in de bijsluiter lees ik verder niets.
Even bellen naar je dermatoloog lijkt me het makkelijkste Normaal zal het wel geen probleem zijn hoor.

@Gelderland: Het is inderdaad wel lachen Maar toch echt niet handig
pi_45978028
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:47 schreef Gelderland het volgende:

[..]

al last van gehad Nja binnenkort komt Carnaval er aan hé
hahaha id met carnaval probleem droge lippen dusjaa veel smeren en probleem 1 alchol:P met carnaval is echt enige da ik echt baaaal gewoon echt verneukt maaj tis het waard he.

Gisteren uitgweest toen ik terug kwam toch weer aantal puisten erbij (terwijl ik dat weken ervoor nooit had) kleine outbreak dus (ben bijna 12 weken bezig) hoop dat het hierna weer goed gaat tiss vandaag alweer stuk minder.

Maar na 12 weken moet het toch onderhand wel gaan werken?????? (slik 30 mg en heb milde ance) zit maar te wachten tiss alwel verbeterd stukken maar ik hoor van veel mensen dat gewoon alles naar paar maanden al weg is en dat is bij mij nog niet iemand anders ervaring mee????
  maandag 5 februari 2007 @ 01:46:37 #289
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45996988
Hebben jullie echt alles geprobeerd voordat jullie zijn overgegaan tot roa?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45998289
quote:
Op maandag 5 februari 2007 01:46 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie echt alles geprobeerd voordat jullie zijn overgegaan tot roa?
Pretty much, de één meer dan de ander, waarom?
pi_45998599
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:50 schreef Jeltos het volgende:

[..]

hahaha id met carnaval probleem droge lippen dusjaa veel smeren en probleem 1 alchol:P met carnaval is echt enige da ik echt baaaal gewoon echt verneukt maaj tis het waard he.

Gisteren uitgweest toen ik terug kwam toch weer aantal puisten erbij (terwijl ik dat weken ervoor nooit had) kleine outbreak dus (ben bijna 12 weken bezig) hoop dat het hierna weer goed gaat tiss vandaag alweer stuk minder.

Maar na 12 weken moet het toch onderhand wel gaan werken?????? (slik 30 mg en heb milde ance) zit maar te wachten tiss alwel verbeterd stukken maar ik hoor van veel mensen dat gewoon alles naar paar maanden al weg is en dat is bij mij nog niet iemand anders ervaring mee????
Met Carnaval ga ik (voor de 1e keer dan in 4-5 weken) wél wat biertjes drinken hoor Gewoon 5-6 op een avond...Dan slik ik die dag maar 'iets' minder ROA ofzo...

En het werken; verschilt per persoon... Ik voel nu dat hij bij mij (2e kuur) wél begint aan te slaan.. maar bij mijn 1e kuur duurde het minstens 5 maanden
Haleloeja
  maandag 5 februari 2007 @ 15:23:17 #292
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_46008554
quote:
Op maandag 5 februari 2007 07:39 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Pretty much, de één meer dan de ander, waarom?
Nou veel mensen die min of meer alles hebben geprobeerd, bereiken goeie resultaten met het CSK van Dan (acne.org). Het is de meest logische behandeling: het doodt de bacterieen die verantwoordelijk zijn voor puistjes ZONDER nadelige bijeffecten als je het op de letter volgt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 5 februari 2007 @ 15:44:26 #293
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_46009253
Hallo allemaal,

ik ben hier aan het lezen geslagen omdat ik ook aan de Roa zit. Heb acne (conglobata) in mijn gezicht, die sinds november 2006 ineens heel erg is verergerd. Na een maand tevergeefs antibiotica slikken via de huisarts (erytricoline ofzoiets) wat nul komma nul effect had, ben ik weer bij de dermatoloog terechtgekomen en meteen op de Roa gezet. Ik ben nu 33 en dit is mijn 8e of 9e kuur tot nu toe gerekend vanaf mijn 18e jaar. Bij mij heeft het tot nu toe altijd heel goed geholpen (bleef na het einde van zo'n kuur telkens tot een jaar pukkelvrij) maar helaas kwam het telkens toch weer terug. En aangezien ik de bijwerkingen (die wel degelijk aanwezig waren) lang niet op vond wegen tegen het geweldige resultaat, schroomde ik niet om telkens weer opnieuw te beginnen.

Afijn, op mijn 29e voor het laatst een kuur gehad. Een jaar later werd ik zwanger. Tijdens en na zwangerschap kreeg ik weer acne, maar toen mocht ik er niets tegen doen natuurlijk (kreeg alleen een lotionnetje). Maar daarna stabiliseerde het weer en daar kon ik wel mee leven. Vond het niet erg genoeg om weer aan de Roa te gaan. Ben er wel 1 keer voor naar de dermatoloog geweest, maar vrouwen die in hun 'kinderen-krijg-periode-van-hun-leven' zitten willen ze het liever niet geven.

Maargoed nu kon ik er niet onderuit en wilde ik op het laatst niets liever meer. Dan voorlopig nog maar geen tweede kind hoor, EERST die k*tpukkels weg, het was echt verschrikkelijk compleet met onderhuidse ontstekingen.

Ik ben op 2 januari '07 begonnen en zit nu dus op 5 weken. Het verloop is als volgt. Ik begon met 30 mg per dag die ik tegelijk moest innemen (ik weeg 50 kg). De eerste twee weken verergerde mijn acne enorm (en het WAS al zo erg, nu zag ik er dus helemaal niet meer uit, voelde me diep en diep in de put). Derde week nam het wat af, maar vierde week vlamde het weer op (ik denk mede door mijn menstruatie). Daarna leek het weer te stabiliseren, maar sinds de huidarts de dosis vorige week heeft verhoogd van 30 naar 40 (1 x 2 capsules tegelijk innemen bij het avondeten) en lijkt het weer erger te worden. Zou dat daardoor komen, dat ik door het verhogen van die dosis dus weer een nieuwe uitbraak heb gekregen?

Verder een vraagje aan de dames: hoe doen jullie je anticonceptie? Ik had 2,5 jaar een spiraal (mirena), maar die moest eruit omdat die ook acne in de hand zou werken. Ik moest weer aan de Diane 35 pil. Maar ik heb die in het verleden ook geslikt en die deed toen al niets voor mijn pukkels, dus ik heb de huisarts gevraagd om de Yasmin. Dat gaat goed, ik heb niet het idee dat mijn huid erdoor verandert (maar die wordt nu toch door de Roa onderhanden genomen) maar ik heb er wel een halve cupmaat bij gekregen en dat is wel een heel fijn bijverschijnsel als je van jezelf maar cup A hebt (joepie!!!). Verder niet aangekomen in gewicht, ondanks dat ik ook nog ben gestopt met roken op 1 januari jl. Maar dames, doen jullie nu ook echt braaf 2 voorbehoedmiddelen tegelijk gebruiken? Pil en condoom dus?

Ik heb overigens de gangbare bijverschijnselen:

- droge lippen (heb 2 blikjes purol die ik overal mee naartoe sleep)
- droge gezichtshuid (schilferig) al wordt het prikken wat minder sinds de laatste 2 weken lijkt het wel, dat was meer in het allereerste begin
- wat pijn in mijn rug

Moeheid weinig last van, maar het kan ook doordat ik juist meer energie heb doordat ik met roken ben gestopt en dat dat elkaar dan weer opheft ofzo

Mijn huidarts zegt trouwens dat ik alleen Normaderm van Vichy op mijn aangedane huid moet smeren en niets anders. Maar je moet toch juist een vochtinbrengende creme gebruiken? Welke gebruiken jullie?

Nou ik blijf even geboeid lezen in dit topic, eindelijk wat lotgenoten om mee te praten (ook al ben ik al een ervaren 'gebruikster' dus jullie kunnen op jullie beurt ook vragen aan mij stellen).

Overigens heeft mijn derma er bewust voor gekozen om mijn kuur snel te doen met redelijk hoge dosering (40 mg per dag dus bij 50 kg lichaamsgewicht). Zodat ik er weer snel vanaf ben (ook vanwege die kinderwens etc.)

Groetjes Susan

[ Bericht 1% gewijzigd door Ladysusy op 05-02-2007 15:54:57 ]
pi_46012678
@ JimmyJames
jeps heb ook geprobeert vondt niks huid werdt zo droog zelf met moisterser ook denk ik dat zoveel benzol perioxide kan never goed zijn voor je huid schijnt dat je er later ook minder snel bruin van word en plekken in je gezicht krijgt.
En 2 het moet van binnenuit komen ben ik van mening wil niet afhankelijk zijn van middeltjes . Maar ik zeg niet dat roa goed tiss ook medicijn he aan en bijwerking valleen wel meej voor meesten mensen maar het is natuurlijk wat je zelf wil dus suc6


@ Ladysusy
Lang verhaal maar begrijp het wel veel 9 kuuren joh pfff maja ik snap het ik maar schijnt dat vrouwen tijdens zwangerschap meer last van krijgen had ons ma ook. verder ben ik geen vrouw dus voor die reacties moet je even w8 maar goed bijwerken heel herkenbaar drogge lippen schilferige huid, pijn in rug vooral na fitnisse. ikzelf heb wel heel vaak moeheid maar wen eraan.

Ikzelf ben blij dat ik heel milde ance heb, maar de meesten mensen die niks hebben snappen gewoon niet hoe het is om ance te hebben, het neemt gewoon enorm groot deel van je zelf vertrouwen weg. En heeft bij mij gewoon eigelijk 2 jaren van men leven verspilt (ben nu pas 18 maar toch) wou dat ik op men 16 al begonnen was met roa. dosering lijkt me zekers wel goed ikzelf ben 65 kg en heb 30 mg (ook vanwege milde ance) dus daarmee zit je goed


Verder hyderatherende lotion daar gaan we weer de gouden tip hahahah

Namens mij en veel mensen van dit forum zou ik zegge CETAPHIL HYDRATERENDE LOTION
DE INFO
Cetaphil hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum. Cetaphil hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen.

Verder heel veel suc6 met je kuur en daarna natuurlijk je kindje


[ Bericht 65% gewijzigd door Jeltos op 05-02-2007 17:34:44 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 17:26:26 #295
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_46012814
quote:
knip

Maar ik heb trouwes ook gehoord dat ze in amerika afbouwen dus van 40 na 30 na 20 omdat je lichaam dan steeds minder aan went om het met het medicijn te doen en het dan veel beter werkt maargoed

knip
Klopt, dit herinner ik me ook van mijn eerdere kuren. Ik heb toen ook afgebouwd.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:32:49 #296
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_46013033
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:22 schreef Jeltos het volgende:

[..]

jeps heb ook geprobeert vondt niks huid werdt zo droog zelf met moisterser ook denk ik dat zoveel benzol perioxide kan never goed zijn voor je huid schijnt dat je er later ook minder snel bruin van word en plekken in je gezicht krijgt.
Je moet het ook het CSR strict volgen dus geen 5% of 10% bp gebruiken maar 2,5% (te bestellen op acne.org). En de plekken, rode plekken is vrij normaal in het begin, maar ze trekken weg.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_46013140
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:32 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Je moet het ook het CSR strict volgen dus geen 5% of 10% bp gebruiken maar 2,5% (te bestellen op acne.org). En de plekken, rode plekken is vrij normaal in het begin, maar ze trekken weg.
hahah tjaa ik vondt het gewoon niks maja ik zou zeg het tiss proberen waard maar het lijkt mij niet gezond mijn mening maar ik zou zeggen suc6
pi_46014769
heeft iemand ervaring hoe het is om met een roa kuur in warme ruimtes te werken 25 tot 35 graden.
ik heb nu al last van een prikende huid en een beetje rood hoofd.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:58:32 #299
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_46015661
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:35 schreef Jeltos het volgende:

[..]

hahah tjaa ik vondt het gewoon niks maja ik zou zeg het tiss proberen waard maar het lijkt mij niet gezond mijn mening maar ik zou zeggen suc6
Maja ik deel dit puur mee omdat ik de mening ben toegedaan dat je je hele lichaam niet moet slopen voor wat puistjes. Je kunt IMO beter lokaal iets aanbrengen en BP is daar perfect voor.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_46017633
Ik ga vrijdag naar de huidarts en krijg zeer waarschijnlijk Roaccutane voorgeschreven. Is het misschien verstandig op ook Benzoylperoxide tegerlijkertijd te gebruiken? Misschien help dit de 'outbreaks' wat te remmen, en ik heb nergens iets kunnen vinden dat het niet tegelijk met Roa gebruikt mag worden.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:06:49 #301
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_46018268
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:51 schreef Bot13 het volgende:
Ik ga vrijdag naar de huidarts en krijg zeer waarschijnlijk Roaccutane voorgeschreven. Is het misschien verstandig op ook Benzoylperoxide tegerlijkertijd te gebruiken? Misschien help dit de 'outbreaks' wat te remmen, en ik heb nergens iets kunnen vinden dat het niet tegelijk met Roa gebruikt mag worden.
Lijkt me verstandiger eerst met BP aan de slag te gaan, en mocht het binnen 3 weken niets uithalen overgaan tot het paardenmiddel.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')