abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44920677
Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)

Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Ervaringen met "Roaccutane"
Ervaringen met Roaccutane, deel 2
Ervaringen met Roaccutane - deel 3
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 4 alweer
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 5 -
Ervaringen met Roaccutane - deeltje 6 -
Ervaringen met Roaccutane - Deel 7
Ervaringen met Roaccutane - Deel 8
Ervaringen met Roaccutane - Deel 9
Ervaringen met Roaccutane - Deel 10
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 11
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 12
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
[Centraal] Roaccutane Topic - Deel 13
Het Roaccutane topic - deel 14
Het Roaccutane topic - deel 15
Het Roaccutane topic - deel 16

pi_44937690
thnx voor het aanmaken van nieuwe deel

heb vraagje.. je hebt tijdens de roa (veel!) sneller spierpijn.. zelfs als ik één oefening doe op de fitness heb ik dagen daarna nog steeds spierpijn. Maar betekent dit nou ook dat je sneller en makkelijker breed kan worden? Want spierpijn betekent toch dat je lichaam de gescheurde spiertjes hersteld en extra nieuwe spiertjes aanmaakt??

zou wel leuk zijn.

Verder zit ik nu alweer zo'n 3 maanden aan de roa, begonnen met 20mg en nu alweer een tijdje aan de 10mg. Niet zo zware dosis dus, maar het effect is er toch zeker wel! Mijn huidje is inmiddels lekker zacht, heb toevallig vandeweek één mee-eter gehad, maar die heb ik tegenwoordig ook nooit meer! Ben echt blij met de roa, ook omdat de bijwerkingen -vanwege de lage dosis- bij mij nihil zijn. Zit alleen nog met de rode vlekjes waar geloof ik bijna iedereen wel last van heeft, maar ook voor mij geldt: liever rode vlekjes dan puistjes! Maar wat is gebruikelijk voor die vlekjes? Trekken ze tijdens de kuur ook langzaam weg? Of gaat dat pas na de kuur? Of gaan ze helemaal niet meer weg? Is er nog een leuk goedje om erop te smeren oid?

thnq!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:37:40 #3
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_44937926
Mijn oog viel op dit topic omdat ik dit in een ver verleden ook gebruikt heb. Inhoudelijk geen reactie van mij op dit moment, maar ik wil even reageren op de link naar de uitleg van Generiek in de OP. Hier staat:
quote:
Belangrijk is dat een generiek geneesmiddel volkomen gelijkwaardig (bio-equivalent) is aan het oorspronkelijke merkproduct.
Ik wil graag de nuancering maken dat dit wel geldt voor de werkzame stof, maar dat hulpstoffen die ervoor zorgen dat de pil vast wordt, met een bepaalde snelheid afbreekt etc. niet altijd hetzelfde zijn. Het kan dus WEL DEGELIJK zo zijn dat mensen geen last hebben van specialitee (in dit geval Roaccutane) maar wel van de generieke (isotretinoïne), of andersom.
pi_44938862
Ik zit nu net 2 weken aan de roa... Dosis is van in het begin 40mg. Binnen 14 dagen moet ik terug op controle en word er ook voor de eerste keer bloed getrokken.

Heb al zowat alle vaak voorkomende bijwerkingen al vanaf week 1... Droge lippen kwamen er erg snel. Sinds 3 dagen ook vaak last van bloedneuzen en nu begint men huid ook erg te schilferen. Heb op het einde van week 1 een grote uitbraak gehad, die nu eindelijk wat begint weg te trekken (godzijdank)...
pi_44945864
Ik ga denk ik ook weer beginnen met ROA *huil* *huil* (2e kuur). Deze beslissing heb min of meer ik gister genomen. Helaas, maar ik merk dat 't gewoon langzaam terug aan het komen is. Weet niet of mensen mij nog kennen maar 1.5 jaar terug heb ik ook ROA gebruikt, met succes tot voor kort.

Waarom misschien weer beginnen?

Ben sowieso ongeveer 1 jaar clean geweest, maar merk toch dat mijn acne na 3 kwart jaar heel rustig terug aan het ‘vechten’ is en weer in mijn gezicht sluipt . Het is nog steeds beter dan 2 jaar geleden (veel beter), maar tóch heb ik dagelijks weer een aantal puisten en is mijn huid vetter. Hier baal ik van! En de afgelopen dagen was de maat vol. Ik was weer veel bezig met mijn huid wordt onzekerder, voel me niet meer prettig. Zéker nu ik stage loop. Wat voorbeelden wat ik weer aan doen ben (netzoals 'vroeger' voor de 1e roa kuur):

- Personen aan het ‘ontlopen’ (zo min mogelijk met mensen in contact komen, zeg maar)
- Precies zo gaan staan (gedraaid) dat ze de beste kant van mijn gezicht zien.
- Ik loop regelmatig naar een spiegel, om me huid te inspecteren.
- Ik probeer het te camoufleren met Sudocreme (vooral de uitgedroogde puisten waar nu een rood vlekje zit). Hierdoor mis ik ook regelmatig de bus (zeker ’s ochtends als ik vroeg op moet)
- Als iemand tegen me praat of als ik naar iemand toe moet denk ik steeds ‘klote, hij ziet nu mijn slechte huid’.
- Ik probeer ’t zo donker mogelijk te maken in mijn kantoor (tot op zekere hoogte :’) , maar elk extra lichtje gaat wél uit)
- Ben weer onzekerder, stap niet snel ff op mensen af als ik een 'slechte dag' heb.
- Voel me alleen écht op mijn gemak als ik ’s ochtends in het donker op de bus sta te wachten Of als ik uit stage weer in de bus zit…

Het klinkt overdreven, maar als ik het zo opschrijf is het best een lange lijst . Herkenbaar voor iemand?

Ander voorbeeld; ik heb met oud&nieuw in een discotheek in Wijchen met een meisje gezoend! . Toen namen we afscheid ín de discotheek (natuurlijk vrij donkere ruimte ) en 20 min later smste ze dat ze nog buiten stonden en of ik ook kwam. En ik voelde me toch kut, want buiten was het vrij licht door al die lampen daar, en voelde me toch een partij onzeker . Ik schrok er zelf van…. Probeerde zo weinig mogelijk te praten, weg te draaien, kraag hoog etc. etc…

Wanneer begin ik dan

Ik moet mijn huidarts nog wel contacten maar ik wil over 4 weken beginnen. WAAROM niet eerder?: Ten 1e moet ik nog ff bloedprikken en moet ik de ROA in huis krijgen. Maar belangrijkste; over 4 weken heb ik het (zuip)schoolkamp en als ik dat gehad heb ben ik hopelijk klaar om een paar maanden ff niets te drinken.

Waar zie je tegenop

Buiten de bijwerkingen zie ik het meest op tegen het niet (veel) mogen drinken van alcohol. Niet dat dát het probleem is (ben geen alcoholist ) maar ik zie er tegenop om tegen iedereen te zeggen dat ik geen alcohol meer mag. Ik ga elke week wel 2x uit met verschillende groepen en drink dan wordt er standaard rondjes bier gehaald. Nu kan ik stééds weer tegen die groepen waarmee ik zit (sport/school/vriendengroep) een verhaal ophangen dat ik niet mag drinken omdat ik een bepaald medicijn voor ….. gebruik :’) (ga niet zeggen dat ik ROA gebruik, dat hoeven ze niet te weten ).

Oja en carnaval (normaal bierfestijn) zal ook lastig worden, maargoed, ga niet nóg eens 4 weken wachten

Dit was mijn verhaal! Interessant? Ik houdt jullie op de hoogte!

IK had ook nog een vraag

Zijn er in dit TOPIC ook andere users die een 2e ROA kuur hebben gevolgd? Hoelang is die kuur geweest en met hoeveel MG per dag? Want volgens mij hoeft ’t nu geen 6 maanden toch? Ben benieuwd
Haleloeja
pi_44961764
@ gelderland
damn minder man 2de kuur maja ik snap je wel ik zou het zelf denk ook doen maar hoop er niet op en met carnaval zit ik ook man ben nu al verkozen tot colakoning en bob verder suc6 man

@ lowietje30
hahaha ik heb zelf met fitnisse ook altijd meer last zekers met rug egt damn erg hahaha maar geen idee of je er breder van wordt zou wel leuk zijn maar beter dat je met zo lage dossis al goede resultaten hebt (ik heb zelf 30 mg ook niet super hoog) maar duurt jouw kuur door lage dossis dan niet langer???

@ senne
Ik had de eerste week ook een grote uitbraak heel men gezicht rood egt helemaal onder niet relaxed en jaah heb er nog wel paar gehad gaat eerst beetje up en down voordat het goed gaat werken denk maar suc 6 verder

update ik ben nu zelf 7 weken bezig ging weer goed alleen met oud en nieuw je kent het wel veel eten weinig slapen weinig frisse lucht (ivm uitgaan) (ps niks gedronken vondt iik al knap maja) de volgende ochtend toch zekers weer een aantal puisten erbij kleinere die gewoon groter waaren geworden nu 2 dagen later is het al wat minder men huid is zekers gladder dat wel maar nog steeds puisten kijk nu al uit naar de dag dat het gewoon voor 100% werkt de roa en gewoon niks meer heb en krijg want kan het me nog gewoon niet voorstellen
verder iedreen suc6

[ Bericht 19% gewijzigd door Jeltos op 03-01-2007 01:24:04 ]
pi_44965296
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:13 schreef Jeltos het volgende:
@ lowietje30
hahaha ik heb zelf met fitnisse ook altijd meer last zekers met rug egt damn erg hahaha maar geen idee of je er breder van wordt zou wel leuk zijn maar beter dat je met zo lage dossis al goede resultaten hebt (ik heb zelf 30 mg ook niet super hoog) maar duurt jouw kuur door lage dossis dan niet langer???
Geen idee, waarschijnlijk wel, maar heb nog nooit gevraagd hoelang ik er waarschijnlijk aan moet.. Maar opzich vind ik het niet zo heel erg, omdat het maar 10mg is kan ik gewoon net zoveel blijven drinken als altijd en van de overige bijwerkingen heb ik ook weinig last op het moment..
pi_44977011
Ik heb net vanmiddag van de huidarts dit spul mee naar huis gekregen, maar ik zit nog te twijfelen of ik het wel wil gebruiken.

Ik vind dat ik niet goed genoeg ben voorgelicht over de bijwerkingen die je hiervan kan krijgen, ook al weet ik dat het niet bij iedereen voorkomt moet ik toch zeggen dat ik bang ben geworden van alle bijwerkingen die (na wat verhalen gelezen te hebben) toch wel erg vaak voorkomen.

Bijvoorbeeld depressie kan ernstiger worden (Heb ik niet, maar is ook niet naar gevraagd)
Bij niet goede leverfunctie mag het niet gebruikt worden, geen idee of ik dat heb, is ook niet getest.
Lenzen dragen kan vrijwel onmogelijk worden, lenzen heb ik dan weer wel, is ook niet naar gevraagd.

Lees net ook op de achmea site:
quote:
- de patiënt moet voor gebruik eerst een akkoordverklaring (= ínformed consent')tekenen
oh ik niet :|

Ik kreeg alleen een folder in de handen gedrukt waarmee ik het zelf maar uit moet zoeken...

Ik heb zelf vooral last van acne op mijn rug, niet extreem maar wel hardnekkig.
Ik zit er over te denken om eerst maar een poging te doen met wat natuurlijker spul zoals Vilantae
-
pi_44978123
@ Vital: gewoon doen joh, weet niet hoe hoge MG je hebt, maar zodra je veel water, weinig alcohol etc.. drinkt moet het gewoon goedgaan, en je kan altijd stoppen als het je te erg wordt. Ik kan ook een positief verhaal van mezelf vertellen. Mijn bijwerkingen waren alleen;

- droge lippen (maar door aquaphor was dat SUPER goed te doen)
- af en toe wat droge ogen (niet storend)
- droge huid (maar door Cetaphil was dat SUPER goed te doen)
- sneller wondjes, dunne huid (dat was wel lastig soms)

Vond 't erger dat ik geen alcohol mocht Maargoed!! we horen wel wat je gaat doen!!
Haleloeja
pi_44978376
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:26 schreef Gelderland het volgende:
@ Vital: gewoon doen joh, weet niet hoe hoge MG je hebt, maar zodra je veel water, weinig alcohol etc.. drinkt moet het gewoon goedgaan, en je kan altijd stoppen als het je te erg wordt. Ik kan ook een positief verhaal van mezelf vertellen. Mijn bijwerkingen waren alleen;

- droge lippen (maar door aquaphor was dat SUPER goed te doen)
- af en toe wat droge ogen (niet storend)
- droge huid (maar door Cetaphil was dat SUPER goed te doen)
- sneller wondjes, dunne huid (dat was wel lastig soms)

Vond 't erger dat ik geen alcohol mocht Maargoed!! we horen wel wat je gaat doen!!
Alcohol word inderdaad een lastige ja

Maar mijn reden is vooral dat er genoeg natuurlijke(re) middeltjes zijn die geen tot weinig ernstige bijwerkingen hebben maar met geen officieel bewezen resultaat dus moeilijker te krijgen (wel onofficieel bewezen door diverse instellingen)

maar ik heb 20mg, wat mij erg veel lijkt in vergelijking met anderen die veel ernstigere hebben...

Maar het ligt ook aan mij denk ik, ik heb mezelf aangeleerd om geen medicijnen te vertrouwen die ernstigere bijwerkingen hebben dan de ziekte zelf
-
pi_44978529
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:35 schreef Vital_Remains het volgende:

[..]

Alcohol word inderdaad een lastige ja

Maar mijn reden is vooral dat er genoeg natuurlijke(re) middeltjes zijn die geen tot weinig ernstige bijwerkingen hebben maar met geen officieel bewezen resultaat dus moeilijker te krijgen (wel onofficieel bewezen door diverse instellingen)

maar ik heb 20mg, wat mij erg veel lijkt in vergelijking met anderen die veel ernstigere hebben...

Maar het ligt ook aan mij denk ik, ik heb mezelf aangeleerd om geen medicijnen te vertrouwen die ernstigere bijwerkingen hebben dan de ziekte zelf
dan moet je het NIET doen! Ik zeg alleen; 20 MG is écht weinig hoor...(weet niet hoeveel je weeg/hoelang je bent) maar het is iig minimale hoeveelheid. In VS gebruikens ze volgens mij soms 70-80 MG per dag (correct me if wrong , dacht 't ooit ergens gelezen te hebben) en dan over een korte periode. Ja als je dát gaat doen dan heb je kans op die verschrikkelijke bijwerkingen. Maar wat jij niet gelezen hebt maar óók in de bijsluiter staat is: 'hoe meer MG per dag, hoe meer kans op bijwerkingen'.. Jij hebt met 20 MB per dag een vrij lage dosis (gemiddelde ligt hier denk ik rond de 40, en er zijn ook die 60 slikken).... dus ook klein risico!

ik ga trouwens (als het formulier op tijd binnen is), vrijdag bloedprikken
Haleloeja
pi_44978924
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

dan moet je het NIET doen! Ik zeg alleen; 20 MG is écht weinig hoor...(weet niet hoeveel je weeg/hoelang je bent) maar het is iig minimale hoeveelheid. In VS gebruikens ze volgens mij soms 70-80 MG per dag (correct me if wrong , dacht 't ooit ergens gelezen te hebben) en dan over een korte periode. Ja als je dát gaat doen dan heb je kans op die verschrikkelijke bijwerkingen. Maar wat jij niet gelezen hebt maar óók in de bijsluiter staat is: 'hoe meer MG per dag, hoe meer kans op bijwerkingen'.. Jij hebt met 20 MB per dag een vrij lage dosis (gemiddelde ligt hier denk ik rond de 40, en er zijn ook die 60 slikken).... dus ook klein risico!

ik ga trouwens (als het formulier op tijd binnen is), vrijdag bloedprikken
Ah okee dan valt het mee, ik dacht dat 10 laag was en 20 hoog, de rest wist ik inderdaad niet...

Ach, mischien moet ik me gewoon niet zo aanstellen een schone huid is de uitgedroogde lippen wel waard denk ik, en na wat meer delen van deze reeks doorgelezen te hebben kwam ik weinig slechte reacties tegen, alleen nog een beetje huiverig voor de uitbarstingen aan het begin, maar het zit vrijwel niet in mijn gezicht dus dat zal ook wel meevallen

Zal alleen nog even uitzoeken hoe het zit met mijn lenzen en een vervolg afspraak.

Thx voor de reactie, je hebt me wel redelijk de goede kant op geholpen denk ik, ik slaap er nog even over en dan begin ik morgen ofzo

En sterkte met bloedprikken
-
pi_44979196
@ vital: Ja 20 MG is pér pil het hoogst.. Je hebt 10 en 20 mg pillen Maar ik slikte dus 2 van 20 op een dag (40 totaal p/d)....

En voor die uitbraak was ik mijn 1e kuur ook wel 'bang'. Zelfs zo 'bang' dat ik het uitgesteld heb en in de vakantie begonnen ben met minder MG per dan de huidarts geschreven had! Maar die uitbraak is er niet écht gekomen. Had de 2e dag wel wat meer acne, maar kan ook placebo effect zijn natuurlijk!! Je moet er ff doorheen, maar denk dat je over paar maanden blij bent als je het gedaan hebt

Ik baal alleen dat ik Carnaval nu 'half' moet missen (het bier) én dat ik tegen 'iedereen (ga zo'n 2x per week uit) geen alchol mag drinken Want als ze me aan cola zien krijg je toch altijd reacties van :'waarom geen alchol en kan ik 't weer uitleggen pfff )

en hoe 't zit met lenzen: tja er is wel grote kans (denk ik dan) dat je er last van krijgt, omdat alles gewoon erg droog wordt.... Maar ik heb me daar niet in ingelezen omdat ik geen lenzen heb. Misschien kan je het gewoon oplossen door oogdruppels/andere lenzen/paar uur per dag uit! Maar nogmaals; het kan net zo goed zijn dat je daar nite écht last van hebt, 't is bij iedereen verschillend dusja
Haleloeja
pi_44981341
20 mg is inderdaad niet zo veel... Ik zit zelf vanaf het begin aan 40mg, dus das al het dubbele! En ik heb maar vrij milde acne.

Men huid ziet er vandaag trouwens erg goed uit! Het lijkt alsof de pukkels minder worden naarmate je huid harder schilfert... Erg vreemd om te zien dat ze zo weggaan eigenlijk. Als het zo zou blijven, zou ik erg blij zijn! Maar ik krijg al schrik voor de volgende uitbraak

Heb eigenlijk wel veel last van men rug als ik lang in een bepaalde houding heb gezeten, of als ik 's avonds ga slapen. Nog mensen die dat hebben gehad?
pi_44981679
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef Vital_Remains het volgende:

Lees net ook op de achmea site:
[..]

oh ik niet :|

Ik kreeg alleen een folder in de handen gedrukt waarmee ik het zelf maar uit moet zoeken...
Dat is ook niet gebruikelijk. Informed consent wil meer zeggen dat de arts je moet informeren / waarschuwen voor de nadelige gevolgen bij het gebruik van ROA. Als de arts dit niet gedaan heeft en het dus overlaat aan de folder is dat niet (m.i.) niet correct.
pi_44989594
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:20 schreef Gelderland het volgende:
Ik ga denk ik ook weer beginnen met ROA *huil* *huil* (2e kuur). Deze beslissing heb min of meer ik gister genomen. Helaas, maar ik merk dat 't gewoon langzaam terug aan het komen is. Weet niet of mensen mij nog kennen maar 1.5 jaar terug heb ik ook ROA gebruikt, met succes tot voor kort.

Waarom misschien weer beginnen?

Ben sowieso ongeveer 1 jaar clean geweest, maar merk toch dat mijn acne na 3 kwart jaar heel rustig terug aan het ‘vechten’ is en weer in mijn gezicht sluipt . Het is nog steeds beter dan 2 jaar geleden (veel beter), maar tóch heb ik dagelijks weer een aantal puisten en is mijn huid vetter. Hier baal ik van! En de afgelopen dagen was de maat vol. Ik was weer veel bezig met mijn huid wordt onzekerder, voel me niet meer prettig. Zéker nu ik stage loop. Wat voorbeelden wat ik weer aan doen ben (netzoals 'vroeger' voor de 1e roa kuur):

- Personen aan het ‘ontlopen’ (zo min mogelijk met mensen in contact komen, zeg maar)
- Precies zo gaan staan (gedraaid) dat ze de beste kant van mijn gezicht zien.
- Ik loop regelmatig naar een spiegel, om me huid te inspecteren.
- Ik probeer het te camoufleren met Sudocreme (vooral de uitgedroogde puisten waar nu een rood vlekje zit). Hierdoor mis ik ook regelmatig de bus (zeker ’s ochtends als ik vroeg op moet)
- Als iemand tegen me praat of als ik naar iemand toe moet denk ik steeds ‘klote, hij ziet nu mijn slechte huid’.
- Ik probeer ’t zo donker mogelijk te maken in mijn kantoor (tot op zekere hoogte :’) , maar elk extra lichtje gaat wél uit)
- Ben weer onzekerder, stap niet snel ff op mensen af als ik een 'slechte dag' heb.
- Voel me alleen écht op mijn gemak als ik ’s ochtends in het donker op de bus sta te wachten Of als ik uit stage weer in de bus zit…

Het klinkt overdreven, maar als ik het zo opschrijf is het best een lange lijst . Herkenbaar voor iemand?

Ander voorbeeld; ik heb met oud&nieuw in een discotheek in Wijchen met een meisje gezoend! . Toen namen we afscheid ín de discotheek (natuurlijk vrij donkere ruimte ) en 20 min later smste ze dat ze nog buiten stonden en of ik ook kwam. En ik voelde me toch kut, want buiten was het vrij licht door al die lampen daar, en voelde me toch een partij onzeker . Ik schrok er zelf van…. Probeerde zo weinig mogelijk te praten, weg te draaien, kraag hoog etc. etc…

Wanneer begin ik dan

Ik moet mijn huidarts nog wel contacten maar ik wil over 4 weken beginnen. WAAROM niet eerder?: Ten 1e moet ik nog ff bloedprikken en moet ik de ROA in huis krijgen. Maar belangrijkste; over 4 weken heb ik het (zuip)schoolkamp en als ik dat gehad heb ben ik hopelijk klaar om een paar maanden ff niets te drinken.

Waar zie je tegenop

Buiten de bijwerkingen zie ik het meest op tegen het niet (veel) mogen drinken van alcohol. Niet dat dát het probleem is (ben geen alcoholist ) maar ik zie er tegenop om tegen iedereen te zeggen dat ik geen alcohol meer mag. Ik ga elke week wel 2x uit met verschillende groepen en drink dan wordt er standaard rondjes bier gehaald. Nu kan ik stééds weer tegen die groepen waarmee ik zit (sport/school/vriendengroep) een verhaal ophangen dat ik niet mag drinken omdat ik een bepaald medicijn voor ….. gebruik :’) (ga niet zeggen dat ik ROA gebruik, dat hoeven ze niet te weten ).

Oja en carnaval (normaal bierfestijn) zal ook lastig worden, maargoed, ga niet nóg eens 4 weken wachten

Dit was mijn verhaal! Interessant? Ik houdt jullie op de hoogte!

IK had ook nog een vraag

Zijn er in dit TOPIC ook andere users die een 2e ROA kuur hebben gevolgd? Hoelang is die kuur geweest en met hoeveel MG per dag? Want volgens mij hoeft ’t nu geen 6 maanden toch? Ben benieuwd
echt, de voorbeelden die je gaf van onzekerheid, daar heb ik ook zo'n last van! ik sta het liefst de hele dag in het donker, haha. het is echt vreselijk. nouja, je bent in ieder geval niet de enige die er zo over denkt! maargoed.. naar dat je aan je tweede kuur moet beginnen, ik hoop dat het snel aanslaat. succes!
pi_44990844
nog mensen die eens op MSN willen spreken, zie my profile
Haleloeja
pi_44994164
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef Senne het volgende:
20 mg is inderdaad niet zo veel... Ik zit zelf vanaf het begin aan 40mg, dus das al het dubbele! En ik heb maar vrij milde acne.

Men huid ziet er vandaag trouwens erg goed uit! Het lijkt alsof de pukkels minder worden naarmate je huid harder schilfert... Erg vreemd om te zien dat ze zo weggaan eigenlijk. Als het zo zou blijven, zou ik erg blij zijn! Maar ik krijg al schrik voor de volgende uitbraak

Heb eigenlijk wel veel last van men rug als ik lang in een bepaalde houding heb gezeten, of als ik 's avonds ga slapen. Nog mensen die dat hebben gehad?
id 20 is weinig ik begon ook met 30 en heb ook vrij milde ance tjaa rug blijft lastig ik heb het vooral na fitnisse of als ik gewoon aan werk ben nu al minder dan in begin maar is helaas gewoon een bijwerking bij mij was het met oud en nieuw weer erger maar nu 2 dagen erna al stukken minder en jaah men huid begint egt glad te worden dus van mij mag het zo doorgaan ik heb het er allemaaal voor over

ow en @ Vital_Remains tjaa het is maar net wat je ervoor over hebt toen ik de folder las over bijwerkingen van haaruitval tot slokdarm verkleining depressie ectra dacht ik ook waar ben ik aan begonnen maar achteraf (ben nu bijna 2 maandne bezig valt het reuze mee) alleen droge lippen droge huid maja daar hebbe allemaal wat voor cetaphil maar als je er echt niet mee wil beginnen kan je ook wat anders krijgen denk een vriend van mij heeft het erger als mij maar die krijgt gewoon antibiotica en een zalf (wat overigens ook goed werkt) maar waar ik aan twijfel is dat antibiotica maar tijdelijk is maar we zullen zijn het is jouw keus maar ik vindt dat er voor mij meer voordelen aan zitten
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:48:59 #19
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_44997891
Ik denk dat over het algemeen de bijwerkingen van ROA wel meevallen anders hadden ze het niet zo vaak voorgeschreven, en heb zelf ook alleen maar last gehad van droge lippen en droge huid.

duz je moet je niet zo laten afschrikken van al die bijwerkingen denk ik, want het staat er alleen maar bij zo dat je op die dingen kunt letten om er optijd wat tegen te kunnen doen.

ff een update van mijn Differin kuur: Ben nu begonnen aan mijn 2e tubbe en heb het gevoel dat het nu echt begint te werken .
Ben nu in de 6e week van de kuur en heb nog een herhaal recept duz ben heel benieuwd of het nog gaat werken en dat het straks echt weg is.
Want een jaar na mijn ROA kuur kwamen de eerste puistjes zei het wel veel milder terug.

owjah en de bijwerkingen vallen erg mee geen last van 'steken' op de huid maar alleen een beetje droge huid, maar is mee te leven.
pi_45016116
Ik slik nu ruim 3 weken en mn huid is gewoon al glad Mijn voorhoofd is zelfs helemaal gaaf. Alleen last van wat droge lippen. Vanmiddag bloed wezen prikken en voor volgende week een afspraak met de ha. De dosering kan wat omhoog lijkt me.
pi_45016196
Overigens ben ik ook wel stijfjes, als ik opsta na gehurkt te hebben gezeten voel ik me net een oud wijf met kleine pijntjes

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2007 20:08:57 ]
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:16:13 #22
151762 flashermx
pi_45016496
gehe ROA leeftijdsverhoger
pi_45016608
Al meer dan een jaar clean.
pi_45018282
-edit: doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 04-01-2007 21:21:14 ]
Haleloeja
pi_45018298
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:16 schreef flashermx het volgende:
gehe ROA leeftijdsverhoger
Sterven we gemiddeld 25 jaar eerder Ik hoop het niet!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:36:00 #26
151762 flashermx
pi_45031964
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:18 schreef Isegrim het volgende:
Al meer dan een jaar clean.
gefeliciteerd, ik kreeg na ongeveer een jaar weer last van lichte acne. Daarom ben ik nu aan de Differin kuur. hopen dat ik daarna ook langer clean ben
pi_45035858
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:36 schreef flashermx het volgende:

[..]

gefeliciteerd, ik kreeg na ongeveer een jaar weer last van lichte acne. Daarom ben ik nu aan de Differin kuur. hopen dat ik daarna ook langer clean ben
bewust niet gekozen voor een 2e roa kuur
Haleloeja
pi_45040033
ik heb gister bloedgeprikt Volgende week bellen en hopen dat 't goed is...

heb wél het recept al meegekregen (opgestuurd) zonder dat ik de huidarts gezien/gesproken heb (gewoon gebeld naar de afdeling en gevraagd voor 2e kuur)... wel mooi dus Hoeveel MG ik moet gaan slikken weet ik niet. Kan niet écht wijs worden uit 't recept. Er staat wel 20 MG, m. 90, S-3 del..... dusja... dat zie ik wel als ik het op ga halen... de aphoteek zal er wel wijzer uit worden

Maar eerst hopen dat de bloedwaardes goed zijn......
Haleloeja
pi_45042017
Het is eigenlijk wel vreemd dat ik niet vooraf heb moeten laten bloed afnemen? Zeker aangezien de huidarts ook weet dat ik in de zomer nog klierkoorts heb gehad. Maar ja, we zullen zien als ik de 16de januari de eerste keer op controle moet + bloed laten afnemen.

Ondertussen blijft men huid nu enkel nog maar verbeteren... Ik hoop dat het zo blijft en dat ik geen uitbraak meer krijg Ook heb ik geen bloedneuzen meer gehad!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:18:12 #30
151762 flashermx
pi_45047572
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:47 schreef Gelderland het volgende:

[..]

bewust niet gekozen voor een 2e roa kuur
De huidarts advieseerde mij diffrin te nemen aangezien het niet super veel puistjes meer waren en het had met de leeftijd te maken.
pi_45049946
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:18 schreef flashermx het volgende:

[..]

De huidarts advieseerde mij diffrin te nemen aangezien het niet super veel puistjes meer waren en het had met de leeftijd te maken.
en is diffrin een creme of slik je dat? en tja leeftijd ik wil gewoon clean zijn, en roa kan daar voor ALTIJD voor zorgen... met zo'n creme kan het altijd terugkomen!

hoop alleen dat me bloed goed is , maargoed, horen we vd week wel
Haleloeja
pi_45054014
Ben aan mijn laatste doosje begonnen!!

Zestien januari moet ik weer naar de dermatoloog dus dan horen we het wel! Mijn huid is glad en puistloos! Alleen is mijn huid wel iets té glad heb ik het idee want hij glimt nog steeds.. Niet zo erg meer als eerst maar hij glimt gewoon alsof hij super gezond is ofzo.

Reinig mijn huid wel 2 keer daags. Zou het daardoor kunnen komen?

Succes iedereen!
pi_45054290
Ik was mijn gezicht nu eens per dag alleen met water, 2 keer per dag is sowieso niet goed volgens mij.. probeer eens 1 keer per dag en wellicht een matterende creme ofzoiets?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:11:59 #34
151762 flashermx
pi_45058501
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:24 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en is diffrin een creme of slik je dat? en tja leeftijd ik wil gewoon clean zijn, en roa kan daar voor ALTIJD voor zorgen... met zo'n creme kan het altijd terugkomen!

hoop alleen dat me bloed goed is , maargoed, horen we vd week wel
Dat is in een gel vorm en die smeer je op je gezicht, en het is een soort vitamine a ding net als Roa maar dan voor op de huid.

meer info over Adapaleen gel (Differin ®) http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1140346218

( ik heb daarvoor al een Roa kuur gehad van iets meer dan 7 a 8 maanden )

[ Bericht 6% gewijzigd door flashermx op 05-01-2007 23:18:00 ]
pi_45061379
* Remcoo geeft gelderland een hand
na een half jaar clean te zijn geweest voelde ik de afgelopen paar weken m'n huid steeds vetter worden. En ja hoor.. daar zijn ze weer. Nog niet in de mate waarin ik het vroeger had, maar goed.. ik voel er steeds meer opkomen. *huil*
  zaterdag 6 januari 2007 @ 09:24:13 #36
151762 flashermx
pi_45067208
Remcoo ik zou niet te lang wachten en weer ff naar je derma te gaan want, ik had het zelfde maar dan na ongeveer een jaar, en heb nu een andere kuur (zie mij vorige post)
pi_45068106
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:26 schreef Remcoo het volgende:
* Remcoo geeft gelderland een hand
na een half jaar clean te zijn geweest voelde ik de afgelopen paar weken m'n huid steeds vetter worden. En ja hoor.. daar zijn ze weer. Nog niet in de mate waarin ik het vroeger had, maar goed.. ik voel er steeds meer opkomen. *huil*
minder man ik ben wel wat langer z.g.a clean geweest en nu soms nóg...(in donkere ruimte ) maargoed.... 't voelt niet lekker aan, dan maar weer ROA

hoor net dat ik over precies 5 weken een DIK DIK (zuip)feest heb (donderdag voor de carnaval)... Daar legt iedereen 15 euro in en dan onbeperkt zuipen.... maar in mijn planning begin ik over 2.5 week met ROA.... en vanaf dan: NO ALCOHOL Dus komt weer lekker uit (kan ik weer 100x op dat feest uitleggen dat ik medicijn gebruik als ik met mijn cola in me handje sta )
Haleloeja
pi_45068176
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:05 schreef Gelderland het volgende:

[..]

minder man ik ben wel wat langer z.g.a clean geweest en nu soms nóg...(in donkere ruimte ) maargoed.... 't voelt niet lekker aan, dan maar weer ROA

hoor net dat ik over precies 5 weken een DIK DIK (zuip)feest heb (donderdag voor de carnaval)... Daar legt iedereen 15 euro in en dan onbeperkt zuipen.... maar in mijn planning begin ik over 2.5 week met ROA.... en vanaf dan: NO ALCOHOL Dus komt weer lekker uit (kan ik weer 100x op dat feest uitleggen dat ik medicijn gebruik als ik met mijn cola in me handje sta )
Alcohol gebruik is al meerdere malen aan de orde geweest in de diverse topic delen. (en net zo vaak veroordeeld) Ik blijf erbij dat een avondje volgieten geen kwaad kan. Doe het met enige regelmaat(2x pm) en mn derma is daar niet echt onder de indruk van.
pi_45080679
met mijn huid gaat het eigenlijk bestwel goed nu. ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig, en bijna alle ontstekingen zijn weg, alleen nogsteeds..veel rooie plekjes! weet iemand misschien een soort gekleurde dagcreme die goed is? ik zag wel van nivea iets, maar dat lijkt me nou niet al te geweldig eigenlijk .
pi_45094866
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef sinasasappeltje het volgende:
met mijn huid gaat het eigenlijk bestwel goed nu. ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig, en bijna alle ontstekingen zijn weg, alleen nogsteeds..veel rooie plekjes! weet iemand misschien een soort gekleurde dagcreme die goed is? ik zag wel van nivea iets, maar dat lijkt me nou niet al te geweldig eigenlijk .
zelfde als bij mij;) men huid is ook goed glad aan worden alleen wondjes moeten id wegtrekken naja ik w8 het maar gewoon af (eigelijk helpt zon super goed geneest het heel snel ) maja das geen optie natuurlijk
ik zou wel id goeie dagcreme zoeken die je porien niet verstopt want dan tjaa dat weet je natuurlijk wel ik zelf gebruik alleen hydratherdende lotion (cetaphil) verders niks meer ben het beetje beu met al die middeltjes de roa werkt geod genoeg woensdag weer na dermatoloog voor controle ben benieuwd
suc 6 verder iedreen
pi_45109231
Ik zit zelf ook zwaar te overwegen om aan de roaccutane te gaan, heb een tijd lang minocycline gebruikt in combinatie met eryderm. Het is echt een stuk beter geworden, maar nog steeds geen gaaf huidje.

Van afstand lijkt mn huid nu best gaaf, maar dichterbij zitten er toch nog veel puisten. Ik denk dus dat ik binnenkort maar eens een afspraak maak met mn dokter, hopelijk wil hij me roaccutane voorschrijven. Denk het helaas niet
pi_45109327
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:05 schreef riX- het volgende:
Ik zit zelf ook zwaar te overwegen om aan de roaccutane te gaan, heb een tijd lang minocycline gebruikt in combinatie met eryderm. Het is echt een stuk beter geworden, maar nog steeds geen gaaf huidje.

Van afstand lijkt mn huid nu best gaaf, maar dichterbij zitten er toch nog veel puisten. Ik denk dus dat ik binnenkort maar eens een afspraak maak met mn dokter, hopelijk wil hij me roaccutane voorschrijven. Denk het helaas niet
Dan zoek je er eentje die het wel wil voorschrijven. Mijn oorspronkelijke huisarts schrijft het principieel niet voor. Ik heb tien jaar geklooid met die onzin en ik heb er geestelijk écht last van gehad. Ik had veel eerder naar een andere arts moeten gaan.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:15:27 #43
151762 flashermx
pi_45109573
een huisarts mag dat volgens mij ook niet eens voorschrijven,
Daarvoor moet je echt bij een dermatoloog zijn.
pi_45109629
Ja hoor, dat mag zeker wel. Ik heb het gewoon door een huisarts voorgeschreven gekregen.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:20:02 #45
151762 flashermx
pi_45109710
uhm wel vaag dan ik ben juist daarom doorverwezen naar een derma
pi_45109754
Ik denk dat het van je huisarts afhangt. Mijn huidige huisarts was het gewoon met me eens dat het genoeg was en dat we dit maar eens moesten proberen. En ik zie dan niet zo waarom ik dan eerst naar een dermatoloog zou moeten.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:22:18 #47
151762 flashermx
pi_45109785
misschien de sterkte van het medicijn of door de bijwerkingen?

achja als je het maar gekregen hebt of het nou via je huisarts of derma is maakt niet uit
pi_45109836
Inderdaad. Het mag rotzooi zijn, maar dat spul heeft mijn leven gewoon leuker gemaakt.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:27:14 #49
151762 flashermx
pi_45109961
ok dan, mij heeft het ook een stuk aangenamergemaakt, alleen vindt ik zelf dat ik een beetje te laat naar de dokter gestapt om want aan de acne te doen
pi_45110383
quote:
Op zondag 7 januari 2007 15:15 schreef flashermx het volgende:
een huisarts mag dat volgens mij ook niet eens voorschrijven,
Daarvoor moet je echt bij een dermatoloog zijn.
Ik heb het ook gewoon van de huisarts.
  zondag 7 januari 2007 @ 18:15:18 #51
151762 flashermx
pi_45115199
dus het is echt wat je huisarts zelf 'wil' voorschrijven.
pi_45115955
ik werdt ook doorverwezen naar dermatoloog de huisarts zij veel te zwaar medicijn ben 5 min bij dermatoloog binnen aub roacutane suc 6 ermee tot over 3 maanden komt goed
dus licht inderdaad beetje aan arts

edit volgens mij worden de meeste mensen doorverwezen naar derma
pi_45120097
@ Jeltos: Ja, cetaphil gebruik ik inderdaad ook al, lekker spul is dat wel! echt een aanrader voor iedereen. (thanks, gelderland. )

@ RiX-: Ik ben ook met mino begonnen, het werd wel iets beter, maar veel onstekingen bleven, dus ik heb om roa gevraagd, en dat mocht toen. Ik ben er wel heel blij mee moet ik zeggen, want het hielp een stuk sneller dan de minocycline. succes ermee!
pi_45122616
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:19 schreef sinasasappeltje het volgende:
@ Jeltos: Ja, cetaphil gebruik ik inderdaad ook al, lekker spul is dat wel! echt een aanrader voor iedereen. (thanks, gelderland. )

@ RiX-: Ik ben ook met mino begonnen, het werd wel iets beter, maar veel onstekingen bleven, dus ik heb om roa gevraagd, en dat mocht toen. Ik ben er wel heel blij mee moet ik zeggen, want het hielp een stuk sneller dan de minocycline. succes ermee!
id cetaphil rulez:P

heb ook aan minocycline gezeten mwa dat hielp id een beetje maar toch niet zogoed als roa doet minocycline is volgens mij ook maar tijdelijk
  zondag 7 januari 2007 @ 22:27:07 #55
151762 flashermx
pi_45126336
wat is cetaphil dan net zoiets als Differin ?
pi_45136773
kep cetaphil net ook maar es besteld, heb t niet nodig eigenlijk maar heb het al zo vaak voorbij horen komen helpt t misschien ook een beetje tegen die rode vlekjes?

@flashermx: nee, tis gewoon hydraterende creme
pi_45137171
De laatste 2 dagen weer 2 maal een bloedneus gehad En dat zijn dan telkens zo'n ernstige dat ik denk dat ik bijna leegbloed

Ik slik nu bijna 3 weken 40mg, en mijn huid ziet er best al wat beter uit. De laatste week geen enkele puist bijgekregen! Ik merk wel dat ik meer zwarte puntjes krijg, vooral op en rond mijn neus. En de oude die ik al had lijken groter te worden. Komt dit bekend voor bij enkelen?
pi_45138039
Helpt roa alleen tegen puisten op je hoofd of ook voor de rest van je lichaam? Kheb namelijk redelijk wat puisten op mn rug, maakt de kans weer wat groter dat ik roa meekrijg.

Ik heb weinig tot geen grote puisten, maar allemaal erg kleine en heel veel. Van een afstandje ziet het er best goed uit, maar van dichtbij het tegenovergestelde. Ook heb ik dan zo'n rode 'gloed' over mn gezicht, ook niet bepaald mooi.
pi_45138921
Roa helpt tegen acne over je hele lichaam

Of je grote puisten hebt of niet, speelt ook niet echt een rol. Ik heb zelf ook vrij milde acne. Zonder grote ontstekingen etc. Maar ik maak nogal snel littekens aan, dus vooral daarvoor heb ik dit middel voorgeschreven gekregen.

En als je er zelf gewoon last van hebt, moet je even naar de huidarts gaan en vragen of je het krijgt of niet.
pi_45141675
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:27 schreef flashermx het volgende:
wat is cetaphil dan net zoiets als Differin ?
hahah neej hydratherende creme maar erg fijn bij roa omdat:

Cetaphil® hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum Cetaphil® hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen.

en dus geen vette troep of andere zooi inzit ik vindt echt super spul maar het helpt niet tegen ance ofzo maar dat doet de roa al
pi_45141789
Iik gebruik tegenwoordig Bepanthen creme, ook superspul!
pi_45141814
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Senne het volgende:
De laatste 2 dagen weer 2 maal een bloedneus gehad En dat zijn dan telkens zo'n ernstige dat ik denk dat ik bijna leegbloed

Ik slik nu bijna 3 weken 40mg, en mijn huid ziet er best al wat beter uit. De laatste week geen enkele puist bijgekregen! Ik merk wel dat ik meer zwarte puntjes krijg, vooral op en rond mijn neus. En de oude die ik al had lijken groter te worden. Komt dit bekend voor bij enkelen?
jaah alle meeeters lijken er bij mij ook eruit te komen vooral de eerste weken werdt er gek van heletijd nu zijn bijna allemaal weg ben 7 weken bezig maar nog steeds wel een paar die eruit moeten echt irritant maja die zwarte puntjes kunnen gewoon niet verdwijnenen denk ik dus die moeten er gewoon uitkomen (ik slik trouwes 30 mg) men huid ziet er al welk stukken beter uit gaat steeds beter gelukkig
suc6
  maandag 8 januari 2007 @ 14:41:43 #63
151762 flashermx
pi_45142856
uhm vanmorgen geschoren en toen kwamen er weer 6 puisten bij , en dat terwijl ik al bijna 1,5 maand
Differin gebruik
pi_45149389
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:10 schreef Senne het volgende:

had ik inderdaad ook, opeens zwarte puntjes waar het nooit zat, op mn neus bijvoorbeeld.! ik slik het anderhalve maand en de meeste mee-eters zijn bij mij al weggetrokken, dus dat komt bij jou ook nog wel neem ik aan .

succes!
pi_45153188
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:41 schreef flashermx het volgende:
uhm vanmorgen geschoren en toen kwamen er weer 6 puisten bij , en dat terwijl ik al bijna 1,5 maand
Differin gebruik
uhh, differin gebruik je toch alleen op de (bestaande/opkomende) puisten zelf vind je het gek dat er dan gewoon nieuwe puisten bij komen? je pakt het niet van binnenuit aan toch

Ik zie acne nét als onkruid. Die zalfjes/gels zoals Differin zijn de heggeschaar en Roaccutane is onkruidverdelger wat je in de grond spuit..... Met andere woorden: het ene is heel erg oppervlakkig; het is ff weg, maar komt gewoon weer terug... Dat andere (onkruidverdelger cq. Roaccutane); is wat heftiger maar je zorgt dat 't wel ff een flinke tijd wegblijft en niet meer uit de grond (de huid ) komt .....

btw. onkruidverdelger kan je ook gewoon op het onkruid strooien (oftewel; een creme op je huid smeren) dan is het ook ff tijdelijk weg (paar dagen) maar komt het net zo hard terug.... je moet het onder de grond aanpakken bij de wortels (ofterwel: roa gebruiken )

raar voorbeeld maar opzich wel toepasselijk denk ik
Haleloeja
  maandag 8 januari 2007 @ 21:11:23 #66
151762 flashermx
pi_45157716
ik snap wat je bedoeld en acne is ckers onkruid

Het klinkt wel logisch wat je zegd, maar waarom mag je als je zwanger bent het niet gerbuiken omdat het de zelfde bijwerking kan geven als ROA??

[ Bericht 39% gewijzigd door flashermx op 08-01-2007 21:18:12 ]
pi_45159193
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:11 schreef flashermx het volgende:
ik snap wat je bedoeld en acne is ckers onkruid

Het klinkt wel logisch wat je zegd, maar waarom mag je als je zwanger bent het niet gerbuiken omdat het de zelfde bijwerking kan geven als ROA??
die different gel bedoel?? mag je dat niet bij je zwangerschap gebruiken??
roaccutane kan schijnbaar voor miskraam zorgen hoe weet ik ook niet maar staat in bijsluiter dusjaa das wel link zooi (denk dat het iets met hormoon verandering heeft te maken )

@ sinasasappeltje jaah id laten we het hopen dat meeeters wegtrekken (zij zijn al voor groot deel weg maar alles moet weg ) bij mij werlt roa nu denk voor 70% maar moet naar 100 toe natuurlijk dat er never meer puist komt maja ben pas 7 weken bezig woensdag weer langs derma benieuwd wat hij zegt of ik gewoon door moet gaan met 30 mg of dat ik hoger krijg ik laat het weten

@ gelderland hahah mooie verklaring man ance is omkruig:P naja zo hardnekkig zekers wel hahaha mooi man
  maandag 8 januari 2007 @ 22:02:43 #68
151762 flashermx
pi_45160339
jah different gel bedoel ik jeltos, nee mag je net als bij roa om de zelfde reden niet gebruiken omdat het ook een retinoïde-achtige (vitamine A zuur).

en het is volgens mij ook nog vrij nieuw want het effect op langer termijn weten ze nog niet.
pi_45160620
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:02 schreef flashermx het volgende:
jah different gel bedoel ik jeltos, nee mag je net als bij roa om de zelfde reden niet gebruiken omdat het ook een retinoïde-achtige (vitamine A zuur).

en het is volgens mij ook nog vrij nieuw want het effect op langer termijn weten ze nog niet.
owkay dan appart naja ik kan zoizo niet zwanger worden maja voor vrouwen wel probleem die aan roa willen schijnt ook dat voorbehoedsmiddelen minder goed werken pil dan.
heb jij trouwes combinatie van different gel antibiotica?? want vriend van mij heeft dat wel (werkt bij hem erg goed overigens)
  maandag 8 januari 2007 @ 22:24:36 #70
151762 flashermx
pi_45161480
ik ben in feb 2005 begonnen met een roa kuur en die duurde t/m sep. 2005 en toen was ik helemaal clean. maar midden 2006 (ongeveer juli) kwamen de eerste pruistjes weer op, en ik heb het even aangekeken t/m nov. maar ze gingen niet echt weg. Het was/ is wel eens waar veel minder en minder dieper dan voor de Roa kuur. Dus toen ben ik op 28 nov weer naar de derma geweest en die schreef mij different voor en geen roa kuur meer omdat het niet zo extreem meer is en de leeftijd had het ook mee te maken. Vandaar dat ik nu different gebruik.

en voor zover ik het begrijp is different gel ook een soort van Roa maar dan niet voor oraal gebruik.
pi_45162455
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef flashermx het volgende:
ik ben in feb 2005 begonnen met een roa kuur en die duurde t/m sep. 2005 en toen was ik helemaal clean. maar midden 2006 (ongeveer juli) kwamen de eerste pruistjes weer op, en ik heb het even aangekeken t/m nov. maar ze gingen niet echt weg. Het was/ is wel eens waar veel minder en minder dieper dan voor de Roa kuur. Dus toen ben ik op 28 nov weer naar de derma geweest en die schreef mij different voor en geen roa kuur meer omdat het niet zo extreem meer is en de leeftijd had het ook mee te maken. Vandaar dat ik nu different gebruik.

en voor zover ik het begrijp is different gel ook een soort van Roa maar dan niet voor oraal gebruik.
ah owkay dan ik hoop dat bij mij bij deze kuur blijft we zulle zien suc 6 verder
  maandag 8 januari 2007 @ 22:48:39 #72
151762 flashermx
pi_45162844
jij ook suc 6
pi_45180310
Zo, ik heb voor aanstaande maandag een afspraak staan bij de dokter. Hopelijk krijg ik roa voorgeschreven.
pi_45184160
Succes! Al zelfs ik het heb gekregen.. check mijn huid mensen!

Begin:

En na 4 weken:

Even een vraagje.. soms is mijn huid een paar dagen erg droog, zo droog dat het ook echt schilfert, als jullie dat hebben halen jullie die schilfers dan weg? Ik scrub ze eraf en smeer mn huid lekker in met Bepanthen maar om dat nou iedere dag te doen.. laten zitten is geen gezicht, bovendien zit het zo los dat je alleen met je hand het al weg kan halen.
pi_45184284
Dat is overigens mn 'slechte' kant, dit is mn goeie kant na 4 weken:

pi_45185694
Hallo iedereen, ik heb ook al jaren last van acne.. Heb erg veel middelen gebruikt en niets gaf goede resultaten. Heb benzoylperoxide gebruikt, antibiotica, heb huidtherapie gehad. Ben zelfs zo stom geweest om producten van telsell te proberen.
Ik ben al 2x eerder bij de dermatoloog geweest. De eerste keer heb ik geen roacctune genomen omdat ik bang was voor de bijwerkingen. De tweede keer was in december net voor de feestdagen. Dat was niet verstandig ivm de alcohol. Mij is toen een 2e antibiotcakuur voorgeschreven. Daar ben ik op dit moment mee bezig, maar het helpt amper. Vrijdag heb ik opnieuw een afspraak bij de dermatoloog. Ik denk dat ik nu echt overga op roacctune omdat ik van veel mensen hoor dat het echt helpt.
Wel zie ik ontzettend op tegen de eerste maanden, hoop niet dat het veel erger gaat worden. Wel is het zo dat ik geen gevoelige huid heb. Tijdens mijn huidtherapie werkt mij streng aanbevolen niet in de felle zon te komen ivm pigmentvlekken. De therapie heb ik midden in de zomer gehad. Meteen daarna op vakantie gegaan naar Turkije waar ik ontzettend veel in de zon heb gelopen en nergens last van had gekregen.
Dus hoop stiekem dat ik niet veel last krijg van breakouts.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
pi_45188241
Ik begin nu dus aan mijn 3de week. Ben nog vergeten te vermelden dat ik van de huidarts ook lijnzaadolie moet innemen om mijn porieën te verkleinen.

Heb vanmorgen ook even foto's genomen. De eerste foto is dus van mijn kin, waar ik normaal het meeste last heb van acne... Terwijl je nu eigenlijk al amper iets ziet, buiten rode vlekjes. Ik had men huid ook nog niet ingesmeerd toen, dus je ziet goed dat ze toch wel erg droog begint te worden.

De tweede foto is dan van de zwarte puntjes die ik ineens allemaal krijg. Hiervoor had ik hier dus geen last van. (op foto lijken ze wat kleiner te zijn).

pi_45190459
ahh tof dat jullie foto's posten! maar heaven, WOW! wat een goed huidje joh ik ben jaloers! ik heb niet heel erg veel last van schilfers, waarschijnlijk vanwege de cetaphil lotion die ik gebruik. maargoed, ik zou ze laten zitten, gaat vanzelf wel over..

en @ senne, zulke puntjes had ik inderdaad in het begin ook op mn neus, die zijn nu weg! dat komt nog wel hoor, geen zorgen

@ jeltos: yeaah! let me know wat de huidarts zei, ben benieuwd!
pi_45203308
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:02 schreef heaven7 het volgende:
Even een vraagje.. soms is mijn huid een paar dagen erg droog, zo droog dat het ook echt schilfert, als jullie dat hebben halen jullie die schilfers dan weg? Ik scrub ze eraf en smeer mn huid lekker in met Bepanthen maar om dat nou iedere dag te doen.. laten zitten is geen gezicht, bovendien zit het zo los dat je alleen met je hand het al weg kan halen.
volgens mij is t heel slecht voor je huid om tijdens de roa kuur te scrubben... (omdat ie al erg dun is etc) Ikzelf douche savonds voor t slapen en smeer mn gezicht dan in met een hydraterende creme en sochtends nog een keer een hydraterende creme. Zo heb je bijna geen last van de schilfers en hoef je ook niet te scrubben! (althans ik dan..)
pi_45208887
Dankje Sinasappeltje!

@Lowietje; mijn huid is een paar keer zó droog geweest dat de schilfers er zelfs zo vanaf vallen, geen gezicht als je dus een verjaardag ofzo hebt Dus dan wrijf ik ze er toch maar vanaf en smeer het goed in.. het is anders echt geen gezicht. Echt scrubben is dus niet eens nodig! Sinds ik geen reiningsspul meer gebruik maar alleen water valt het trouwens enorm mee gelukkig.
pi_45210259
@ senne hahah die puntjes heb iik precies ook zo op men neus maja die trekken hoppelijk wel weg
nu weer hele opluchting heb vandaag men rijbewijs gehaald dus weer wat stress weg zeg dat toch wel beter dalyk (4 uur) na het ziekenhuis weer langs derma dus jullie horen het wel
suc 6

EDIT Zo ben weer terug weer 5 min binnnen bloed was alles goed hij zij zit al goede vooruitgang in maar je bent er nog lang niet logish maja wat ik dus alwel verwacht had nog 4 maanden doorgaan met 30 Mg en dan weer terug

[ Bericht 20% gewijzigd door Jeltos op 10-01-2007 16:51:34 ]
pi_45218210
Jeltos proficiat met je rijbewijs!

vrijdag naar de derma.. iemand tips wat te doen tegen schrale huid? Geloof dat de derma je iest voorschrijft of wat werkt het beste?
pi_45219312
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:33 schreef sb01 het volgende:
Jeltos proficiat met je rijbewijs!

vrijdag naar de derma.. iemand tips wat te doen tegen schrale huid? Geloof dat de derma je iest voorschrijft of wat werkt het beste?
bedankt Sb0 1
schrale huid ik zou zeggen proberen CETAPHIL HYDRATHERENDE LOTION 200mg
Gewoon te halen bij apotheek (vraag misschien na bij de dermatoloog hoe die erover denkt )

Even weer wat info:
Cetaphil® hydraterende lotion zorgt voor een snelle en duurzame hydratatie van de bovenste lagen van de opperhuid, is hypoallergeen, niet comedogeen en bevat geen parfum Cetaphil® hydraterende lotion is dan ook geschikt voor hydratatie van de gevoelige, kwetsbare huid veroorzaakt door een huidziekte, het gebruik van geneesmiddelen of dermatologische behandelingen.

Er zijn meerdere mensen in deze topic die Cetahil gebruiken ik heb het op advies van Gelderland gebruikt en het is echt super spul gewoon ik raad je dat gewoon aan
suc 6
pi_45238813
Okee, mensen. Nieuw deel aangemaakt zie ik. Heb het erg druk gehad de afgelopen weken. Dus weinig tijd gehad om te posten, en mn dagboek te updaten. Maar inmiddels is er weer een update: http://roaccutane-dagboek.blogspot.com

Helaas heb ik geen voor foto's gemaakt. Ik post, als mijn kuur af is, ergens in april/mei wel een eindresultaat :-)

Voor nu, veel leesplezier!
pi_45239575
Terug van huisarts. Hij wil de dosering zo laten dus 20 per dag omdat ik er goed op reageer en geen bijwerkingen heb (bloed was ook goed), over een maand weer terugkomen en als er dan nog wat puistjes zitten gaat ie naar 30.
Dit tot aan half april ongeveer. Beetje een bummer omdat ik een verhoogde dosering had verwacht en gehoopt.. ik lees steeds maar op internet dat je een bepaalde dosering moet hebben voor het optimale resultaat, toen ik daarover begon kreeg ik weer een uitbrander dat ie lak heeft aan wat op internet staat, hij moet mij, volgens zijn bijsluiter, tussen de 7 en 70 mg per dag geven en 20 zit daar mooi tussenin..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 09:32:39 ]
pi_45255390
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 09:32 schreef heaven7 het volgende:
Terug van huisarts. Hij wil de dosering zo laten dus 20 per dag omdat ik er goed op reageer en geen bijwerkingen heb (bloed was ook goed), over een maand weer terugkomen en als er dan nog wat puistjes zitten gaat ie naar 30.
Dit tot aan half april ongeveer. Beetje een bummer omdat ik een verhoogde dosering had verwacht en gehoopt.. ik lees steeds maar op internet dat je een bepaalde dosering moet hebben voor het optimale resultaat, toen ik daarover begon kreeg ik weer een uitbrander dat ie lak heeft aan wat op internet staat, hij moet mij, volgens zijn bijsluiter, tussen de 7 en 70 mg per dag geven en 20 zit daar mooi tussenin..
ik zoiu serieus maar eens naar een andere arts gaan hoor, die van jouw praat echt veel onzin (ook wat je x op MSN zei toen)...

hij 'moet' ook tussen de 0.5 en de 1 MG per kilo lichaamsgewicht geven.... 0.5 is vrij laag en 1 is vrij hoog. Als jij dus 40 KG weegt zit je dus op 0.5 MG per lichaamsgewicht, neem aan dat je wel iets meer weegt, dus krijg je in principe te weinig toegedient! En je hebt gelijk, hoe meer hoe 'beter' voor het eindresultaat. Ik vind altijd, ALS je het gebruikt, doe het dan gelijk goed en hoog, ben je er hopelijk snel weer van af...

Wat je ook kan doen; zelf extra pillen aanvragen (herhalingsrecept) en dan 2x 20 slikken.... (40)...

Ik bel morgen om te kijken of mijn bloed goed is... i hope so
Haleloeja
pi_45255642
Ik ben halverwege november naar de huisarts gegaan, die me toen Minocycline voorschreef. Dat is ook zo iets als Roaccutane alleen iets minder 'paardemiddel' achtig geloof ik.
Anyway ik moest het 3 maanden slikken, en ik zit nu dan ergens in de tweede maand. Ik zie nog geen verschil, ik heb zelfs outbreaks op bepaalde plekken (rug, bijvoorbeeld) waar het echt onwaarschijnlijk ernstig is.
Dus, kortom; het werkt niet zo als ik zou willen. Ik hou jullie op de hoogte, dacht dat dit misschien wel intressant zou zijn voor dit topic, misschien krijg ik de volgende keer wel Roaccutane mee.
pi_45256190
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik zoiu serieus maar eens naar een andere arts gaan hoor, die van jouw praat echt veel onzin (ook wat je x op MSN zei toen)...

hij 'moet' ook tussen de 0.5 en de 1 MG per kilo lichaamsgewicht geven.... 0.5 is vrij laag en 1 is vrij hoog. Als jij dus 40 KG weegt zit je dus op 0.5 MG per lichaamsgewicht, neem aan dat je wel iets meer weegt, dus krijg je in principe te weinig toegedient! En je hebt gelijk, hoe meer hoe 'beter' voor het eindresultaat. Ik vind altijd, ALS je het gebruikt, doe het dan gelijk goed en hoog, ben je er hopelijk snel weer van af...

Wat je ook kan doen; zelf extra pillen aanvragen (herhalingsrecept) en dan 2x 20 slikken.... (40)...

Ik weet het.. maar wordt sowieso niet serieus genomen door die kerel, ik wordt behandeld als een klein kind. Doorverwijzen doet hij niet en naar een andere arts kan toch niet? Niet bij onze huisartsenpost in ieder geval.. ik ben blij met het tot nu toe geboekte resultaat maar zie het gebeuren dat het weer net zo hard terug komt na april..
Maar ik kan toch niet zomaar meer gaan slikken dan hij heeft voorgeschreven? Hij heeft me nu weer een recept voor 1 maand voorgeschreven van 20 per dag.. 60 tabletten van 10. Na die maand moet ik weer terugkomen en kan het desnoods verhoogd worden naar 30.

Succes morgen!
pi_45265363
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:21 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Gelderland ben het met je eens goed en hoog vindt ik ook.
Maar ik heb trouwes ook gehoord dat ze in amerika afbouwen dus van 40 na 30 na 20 omdat je lichaam dan steeds minder aan went om het met het medicijn te doen en het dan veel beter werkt maargoed

maar ik zelf zit op 30 mg en weeg 64 kg dus bij mij zit het goed hij heeft het niet verhoogt naar 40 laaste keer dat ik bij derma was dus moet nu in totaal 6 maanden 30 slikken. Maja ik twijfel om 40 zommaar te slikken zonder dat hij het opgeeft. Maja je hebt toch het idee dat het medicijn sneller gaat werken dan.

@heaven7 vraagje? jij slikt 20 mg he maar op die fotos zag je super vooruitgang en als je over maandje met 20 toch helemaal niks meer hebt zou het toch goed zijn denk ik. Het zal alleen zo zijn denk ik dat je langer moet kuuren omdat je lagere dossis hebt. Dus in zon geval zou verhoging dossis niet nodig zijn of zie ik het verkeerd???
pi_45265519
Ja dat zou ik ook denken maar de fabrikant vertelde me dat er een bepaalde hoeveelheid nodig is om zoveel mogelijk blijvend (ook erg belangrijk!) resultaat te behalen.. ik hoop niet dat alles na de kuur weer net zo hard terugkomt omdat ik al die tijd een te lage dosering heb gehad..
pi_45265700
Ik weeg dus 60kg en zit aan de 40mg... Dat is volgens mij zowat de ideale dosering zoals ze is voorgeschreven?

Had vandaag voor de eerste keer sinds een week een puistje. Na een halve dag is die echter zelf al verdwenen
Men lippen irriteren me wel enorm hard! Zeker met dit weer zijn ze nog droger, en ik kan dan niet weerstaan om er aan te gaan prullen...
pi_45265753
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:51 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat zou ik ook denken maar de fabrikant vertelde me dat er een bepaalde hoeveelheid nodig is om zoveel mogelijk blijvend (ook erg belangrijk!) resultaat te behalen.. ik hoop niet dat alles na de kuur weer net zo hard terugkomt omdat ik al die tijd een te lage dosering heb gehad..
ja dat snap ik dat denk ik nu ook wel anders kan ik weer terug geen zin in natuurlijk.

ik kan wel 40 slikken omdat ik teveel heb mee gekregen van apotheek maja lijkt me niet slim als derma zegt 30 tiss inderdaad beetje moeilijk want jaah ik zit 5 min bij die derma hoppa doe nog maar 3 maandne 30 mg en dan maar weer kijken er zit ook wel vooruitgang in dat niet maja heb het idee dat het nu even stil staat

@ senne vaag dat jij 40 krijg en je weegt 60 en ik 64 met 30 mg echt een beetje raar
pi_45275639
Het varieert gewoon een beetje tussen de artsen. Maar uiteindelijk gaat het erom dat je in totaal een bepaalde hoeveelheid binnen krijgt. Lage dosis is dus langer slikken. Voor de rest maakt het niet zoveel uit. En beter een lagere dosis dan een hogere als je gevoelig bent voor de bijwerkingen.
pi_45275845
net terug van de derma.. heb me nog een keer om laten praten om iets anders te proberen voordat ik op ROA over ga. Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen. Dat remt de groei van bacterien en schijnt te helpen tegen acne. Ben benieuwd. Ik heb `t gevoel dat niks werkt alleen ROA. Over 6 weken moet ik terug komen. Enige voordeel is dat ik met carnaval nog kan drinken
pi_45283483
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:18 schreef sb01 het volgende:
net terug van de derma.. heb me nog een keer om laten praten om iets anders te proberen voordat ik op ROA over ga. Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen. Dat remt de groei van bacterien en schijnt te helpen tegen acne. Ben benieuwd. Ik heb `t gevoel dat niks werkt alleen ROA. Over 6 weken moet ik terug komen. Enige voordeel is dat ik met carnaval nog kan drinken
Denk dat ze dat vooral doen omdat roa gewoon zwaar middel is maja de ene arts denkt er anders over dan andere maar ik heb ook hele waslijst voordat ik aan de roa mocht:

- Benzolperioxide 5%
- Benzolperioxide 10%
- Tertoirine creme 5% (ofzo)
- Minociline 50 mg
- Minociline 100 mg
- Vitamina a zuur creme

En toen pas roacutane maar ik snap je wel want bij mij werkt roa dus nu ook als enige van al die dingen en dit zijn alleen dingen van huisarts nog maar en id voordeel dat je met carnaval nog mag drinken ik ben nu al als bob gekozen ik zou het gewoon proberen werkt dat niet dan krijg je vast wel ROA man tiss gewoon lange weg helaas suc 6
pi_45288258
Lijkt me echt vervelend als je eerst nog 100 andere middeltjes moet proberen...

Men huidarts heeft meteen roa voorgeschreven, zonder dat ik het zelf voorstelde ofzo. Terwijl ik helemaal niet zo'n ernstige acne heb zoals je vaak bij roagebruikers ziet...
pi_45289596
Ik slik sinds 2 weken Roa en heb inderdaad ook eerst allerlei andere middeltjes moeten proberen, tenminste, van m'n oude dermatoloog. Hij kende Roa niet, of wou t me niet voorschrijven, dat weet ik niet. Maar toen hij niet meer wist wat ie er aan kon doen, heb ik besloten om naar een andere dermatoloog te gaan en het eerste dat die zei was Roa....
Ik slik 40 Mg per dag en ga straks naar 80.. Ik heb nu nog niet echt last van bijwerkingen, alleen beetje droge lippen. Maar ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor de bijwerkingen van die 80 Mg. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
pi_45290994
Ik heb gebeld en mijn bloed was goed Dat betekend dat ik na volgend weekend (heb zuipweekend met school eerst).... ook ga beginnen 2e kuur..
Haleloeja
pi_45291035
80 is wel vrij veel... Maar als ge zegt dat je nu nog geen last hebt van die 40 zal je dat wel aankunnen. Ik heb zelf ook al 3 weken 40 en heb al meer als genoeg bijwerkingen
pi_45291208
Ik heb ook gezegd tegen m`n derma dat ik `t echt gehad heb met de acne en dat ik liever meteen op ROA over was gegaan. Dus dit is echt het laatste middel wat ik probeer (duurt 6 weken) en als dit niet werkt ga ik zeker over op ROA. Dat heb ik ook afgesproken met de derma.
Maar eerst eens kijken of de doxycycline werkt. Heb het niet zo op zalfjes maar goed. Ik hou julie op de hoogte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')