vaak trekt dat wel redelijk snel weg.....anders je kop ff onder een koude kraan of ff naar buitenquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:03 schreef Pupil het volgende:
Heb net gegeten en kreeg daar toch een opvlieger van.. Alles gloeit gewoon gigantisch rood hoofd en vlekken in mijn nek...Dat is nog de vervelendste bijwerking. Hoop maar dat het over is als ik ga stappen vanavond..
Ik denk ook; hoe meer ROA (hoe vaker), hoe slechter, ik zie het gewoon als een soort van vergif. Er zijn wel ergere kuren (chemo, dat sloopt alles), maar dit is ook vrij heftig (zie mogelijke bijwerkingen). Zeker voor vrouwen is kinderen een 'extra voorzichtigheid'.... mannen natuurlijk ook (zaadcellen) maar vrouwen maken toch meer van 't kind zeg maarquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:45 schreef emss het volgende:
Hmmm, elk jaar een kuur lijkt me niet gezond!!! Als het niet helpt, krijg je denk ik steeds een te weinige dosis. Misschien moet je gewoon nog 1 kuur proberen en dan zorgen dat je 120-140 mg/kg lichaamsgewicht binnenkrijgt. En dan laag beginnen, en eindigen met een hoge dosis (bv 80/100 mg) voor de laatste kick (zo'n laatste hoge dosis (voor een maand ofzo) geeft ook vaak goed resultaat).
Maar is je acne echt zo erg dat je weer aan de ROA wilt? Ik heb ook in de winter meer last van pukkeltjes dan in de zomer. Ik ben nu met m'n laatste kuur bezig, en als ik in de toekomst weer acne krijg dan ga ik er gewoon mee leren leven. Er zijn nog meer dingen in het leven behalve acne.
Ik zag laatste een docu over mensen die tijdens het Nieuwjaar in Volendam verbrand waren. Allebei enorm verminkt in het gezicht. De ene persoon haatte het leven, kwam nooit meer de deur uit, en schaamde zich enorm, en wilde eigenlijk dood. De andere persoon zag er net zo verschrikkelijk uit, maar hij was gelukkig. Hij zei dat de mensen hem maar moesten nemen zoals hij is. Dat is toch mooi als je zo kunt denken?
P.S. Ik ben met m'n derde kuur bezig. Maar alleen omdat m'n tweede kuur veel te kort was, en dat daardoor de acne 10X terug kwam. Mijn idee was twee kuren en daarna nooit meer. En ik tel de tweede kuur dus eigenlijk niet mee. Na deze 'volle' kuur ga ik nooit van m'n leven meer aan de ROA. Ik wil namelijk graag gezonde kinderen, en ik denk dat de ROA ook bijdraagt aan de achteruitgang van m'n algehele gezondheid (ik ben vaker ziek/verkouden dan vroeger - vroeger was ik noooooooooit ziek).
lijkt me ook niet zo'n goed plan!quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:05 schreef BunnyRabbit het volgende:
Weet iemand of het verstandig is de roaccutane kuur een week te onderbreken ivm wintersport en na die tijd de kuur weer op te pakken? Ben nu 4 maanden aan de gang,maar wil eigenlijk nog wel verder. Ben er grotendeels vanaf op een paar puistjes na,maar ben wel bang dat het terug komt....En oja ik heb ook vaak een rode kop, je huid is erg dun, waardoor het weinig kan hebben wat denk ik resulteert in een rooie kop
Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcoholquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:22 schreef wapper het volgende:
ja ik bezit een cafe dus dan valt het wel mee en nogmaals in overleg met de dermo. en zoals gezegd je moet wel gezond zijn en veel, dus om de twee weken bloed laten controleren. en lees de bijsluiter maar er staat niets maar dan ook niets dat je niet mag drinken alleen te veel is niet goed maar een avond uit je bol gaan en lekker doorzakken is gewoon mogelijk.
dan valt 10 bier/dag wel meequote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:38 schreef Hammet het volgende:
[..]
Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcohol.
sorry zo bedoelde ik dat niet , maar ik ken vanuit dat cafe twee mensen die ook roa gebruiken en gewoon hun biertje drinken. dus een avondje uit je bol gaan moet volgens mij gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 02:38 schreef Hammet het volgende:
[..]
Oh ja, want als je een café bezit dan kan je lichaam beter tegen alcohol.
Hij wil me 16 weken 20 mg laten slikken. Dat is te weinig.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:44 schreef wapper het volgende:
heaven7, misschien moet je eerst even geduld op brengen. ik doe de roa kuur nu voor de tweede keer maar het kost gewoon tijd. per geval verschillend maar 1 tot 6 maanden is heel normaal.
quote:De dosering hangt zeker ook af van de ernst van de acne en ook van welke vorm van acne je uitgaat. Ook het persoonlijk kunnen hanteren van de bijwerkingen speelt daarbij een rol.
De doserings adviezen zijn: 0,5 - 1,0 mg per kg lichaamsgewicht. Dit zolang nemen totdat er een cummulatieve dosering is verkregen van 120 mg per kg lichaamsgewicht. Hoe korter de tijd is, dat die hoeveelheid is bereikt, hoeveel minder kans er bestaat op een terugkeren van de acne. Hierover zijn meerdere wetenschappelijke studies gepubliceerd.
dat zegt hij niet, hij zegt alleen dat het beter is dat je gewoon in korte periode (6 maanden is gemiddeld) minimaal 120 mg moet binnen krijgen..... Dat betekent dat je minder 'blijvend effect' hebt als je een jaar lang 20 mg slikt.. Dan kan je beter (voor langer effect) een half jaar 40 mg slikken... Hij zegt niet dat je perse op 't einde moet verhogen... Dat doen sommige wel, ander wee niet..quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:38 schreef emss het volgende:
AHA... zie je wel! Je moet gewoon echt zo'n boost op het eind nemen. Laag beginnen om er aan te wennen, en dan steeds ophogen.
Hééééél herkenbaar, en inderdaad erg vervelend. Ziet eruit alsof je huid er meteen gaat afvallenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:34 schreef Gelderland het volgende:
ook vervelend vind ik; als de puist weg is, blijft er vaak een rood vlekje over, daar komt dan vaak een uitgedroogde witte rand (velletje) omheen.. grr![]()
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:01 schreef Senne het volgende:
En ik moet iets zoeken voor men droge mondhoeken tijdens het zoenen... Is veel vervelender dan de droge huid etc.![]()
Even bellen naar je dermatoloog lijkt me het makkelijkstequote:Op zondag 4 februari 2007 16:40 schreef emss het volgende:heeft iemand ooit iets gelezen over operaties en ROA? Is het gevaarlijk? Ik weet dat botten misschien brozer worden. Maar in de bijsluiter lees ik verder niets.
hahaha id met carnaval probleem droge lippen dusjaa veel smeren en probleem 1 alchol:P met carnaval is echt enige da ik echt baaaal gewoon echt verneukt maaj tis het waard he.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:47 schreef Gelderland het volgende:
[..]
al last van gehad
Nja binnenkort komt Carnaval er aan hé
![]()
Pretty much, de één meer dan de ander, waarom?quote:Op maandag 5 februari 2007 01:46 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie echt alles geprobeerd voordat jullie zijn overgegaan tot roa?
Met Carnaval ga ik (voor de 1e keer dan in 4-5 weken) wél wat biertjes drinken hoorquote:Op zondag 4 februari 2007 17:50 schreef Jeltos het volgende:
[..]
hahaha id met carnaval probleem droge lippen dusjaa veel smeren en probleem 1 alchol:P met carnaval is echt enige da ik echt baaaal gewoon echt verneukt maaj tis het waard he.
Gisteren uitgweest toen ik terug kwam toch weer aantal puisten erbij (terwijl ik dat weken ervoor nooit had) kleine outbreak dus(ben bijna 12 weken bezig) hoop dat het hierna weer goed gaat tiss vandaag alweer stuk minder.
Maar na 12 weken moet het toch onderhand wel gaan werken?????? (slik 30 mg en heb milde ance) zit maar te wachten![]()
tiss alwel verbeterd stukken maar ik hoor van veel mensen dat gewoon alles naar paar maanden al weg is en dat is bij mij nog niet
iemand anders ervaring mee????
Nou veel mensen die min of meer alles hebben geprobeerd, bereiken goeie resultaten met het CSK van Dan (acne.org). Het is de meest logische behandeling: het doodt de bacterieen die verantwoordelijk zijn voor puistjes ZONDER nadelige bijeffecten als je het op de letter volgt.quote:Op maandag 5 februari 2007 07:39 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Pretty much, de één meer dan de ander, waarom?
Klopt, dit herinner ik me ook van mijn eerdere kuren. Ik heb toen ook afgebouwd.quote:knip
Maar ik heb trouwes ook gehoord dat ze in amerika afbouwen dus van 40 na 30 na 20 omdat je lichaam dan steeds minder aan went om het met het medicijn te doen en het dan veel beter werktmaargoed
knip
Je moet het ook het CSR strict volgen dus geen 5% of 10% bp gebruiken maar 2,5% (te bestellen op acne.org). En de plekken, rode plekken is vrij normaal in het begin, maar ze trekken weg.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:22 schreef Jeltos het volgende:
[..]
jeps heb ook geprobeert vondt niks huid werdt zo droog zelf met moisterser ook denk ik dat zoveel benzol perioxide kan never goed zijn voor je huid schijnt dat je er later ook minder snel bruin van word en plekken in je gezicht krijgt.
hahah tjaa ik vondt het gewoon niks maja ik zou zeg het tiss proberen waard maar het lijkt mij niet gezond mijn meningquote:Op maandag 5 februari 2007 17:32 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Je moet het ook het CSR strict volgen dus geen 5% of 10% bp gebruiken maar 2,5% (te bestellen op acne.org). En de plekken, rode plekken is vrij normaal in het begin, maar ze trekken weg.
Maja ik deel dit puur mee omdat ik de mening ben toegedaan dat je je hele lichaam niet moet slopen voor wat puistjes. Je kunt IMO beter lokaal iets aanbrengen en BP is daar perfect voor.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:35 schreef Jeltos het volgende:
[..]
hahah tjaa ik vondt het gewoon niks maja ik zou zeg het tiss proberen waard maar het lijkt mij niet gezond mijn meningmaar ik zou zeggen suc6
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |