En dit inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef wonko het volgende:
Jammer dat er alleen gerept wordt over de financiën en er niets geroepen wordt over de ecologische gevolgen.
WNF was een van de supporters van het plan. Het zand zou uit de noordzee worden geschrapen wat een diepe geul oplevert, dit zou dan een habitat moeten vormen voor diepzeevissen wat weer goed is voor de biodiversiteit.quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef wonko het volgende:
Jammer dat er alleen gerept wordt over de financiën en er niets geroepen wordt over de ecologische gevolgen.
Of een zeehondencrèchequote:Op zondag 31 december 2006 16:58 schreef SillyWalks het volgende:
Kunnen we op een van die eilanden dan niet het nieuwe Schiphol plaatsen?
Daar bij Dubai wilden ze dan ook alles snel snel, zodat er snel snel op gebouwd kon worden. Hier zou de primaire functie natuurlijk bescherming zijn, dus dat is belangrijker dan hoe lang het duurt om alles op te spuiten en te laten bezinken, etc.quote:Op zondag 31 december 2006 17:00 schreef raptorix het volgende:
Mwoah weet niet of dit haalbaar is, ik zag laatst docu op NG, over het palmeiland in Dubai, en daar was het behoorlijk penibel of het eiland het wel zou houden met ruwe storm, gezien de storm die we in nederland kunnen hebben, vraag ik me af of het haalbaar is.
Waarvoor?quote:Op zondag 31 december 2006 17:01 schreef raptorix het volgende:
Ik geloof meer in een constructie van drijvende constructies, die je eventueel modulair kan uitbouwen.
Je kan goedkoper starten en makkelijker uitbreiden, en zelfs eventueel verplaatsen, bovendien kan je constructie ook aan land doen.quote:
Ik bedoel, voor welk doel? Kustverdediging of constructieoppervlakte. Drijvende modules werken niet echt als kustverdediging.quote:Op zondag 31 december 2006 17:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kan goedkoper starten en makkelijker uitbreiden, en zelfs eventueel verplaatsen, bovendien kan je constructie ook aan land doen.
Das waar.quote:Op zondag 31 december 2006 17:11 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik bedoel, voor welk doel? Kustverdediging of constructieoppervlakte. Drijvende modules werken niet echt als kustverdediging.
Dat zou zeker kunnen, maar kan met moderne technieken wel voorspelt worden.quote:Op zondag 31 december 2006 17:18 schreef SilverBullet het volgende:
Hoe zit het met de kustlijn achter die eilanden? Gaat dat niet veranderen als de zee er niet direct meer invloed op uitoefend?
Ik denk dat we warmere watertemperaturen kunnen verwachten in Zandvoortquote:Op zondag 31 december 2006 17:18 schreef SilverBullet het volgende:
Hoe zit het met de kustlijn achter die eilanden? Gaat dat niet veranderen als de zee er niet direct meer invloed op uitoefend?
Dikke stroming ookquote:Op zondag 31 december 2006 17:26 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik denk dat we warmere watertemperaturen kunnen verwachten in Zandvoort
Stijgend water is ook niet zo'n probleem als je de dijken en duinen maar hoog genoeg houdt.quote:Op zondag 31 december 2006 16:42 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm, dit helpt tegen golven maar toch niet tegen stijgend water?
Ja, dat kan inderdaad en vanuit die inkomsten weer een nieuwe maken.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:01 schreef pberends het volgende:
Hij zei toch dat we eerst 1 eiland kunnen proberen?
We hebben nogal een tekort aan grond in Nederland. Die eilanden kunnen heel wat recreatie bergen en uitbreiding voor de haven van Rotterdam, een nationale luchthaven etc. En we kunnen niet overal langs onze kust hoge duinen kwijt.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:08 schreef Napalm het volgende:
ik kan niet bevatten dat een stel grolfbrekende eilanden in staat houden rendabeler is dan de duinen wat ophogen.
Maar dan moet dát toch ook weer beschermd worden? Hoeveel rijen eilanden hebben we nodig?quote:Op maandag 1 januari 2007 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
We hebben nogal een tekort aan grond in Nederland. Die eilanden kunnen heel wat recreatie bergen en uitbreiding voor de haven van Rotterdam, een nationale luchthaven etc. En we kunnen niet overal langs onze kust hoge duinen kwijt.
Iets wat je nieuw bouwt kan je stukken eenvoudiger beschermen dan iets wat er al staat.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar dan moet dát toch ook weer beschermd worden? Hoeveel rijen eilanden hebben we nodig?
We hebben grond zat in Nederland, maar we voeren een restrictief grondbeleid met alle gevolgen van dien. Grond toevoegen middels het in de OP genoemde voorstel zal daarom niets veranderen aan de problemen die wij op het gebied van (kunstmatige) grondschaarste kennen als daar geen beleidswijzigingen tegenover staan.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:29 schreef du_ke het volgende:
We hebben nogal een tekort aan grond in Nederland. Die eilanden kunnen heel wat recreatie bergen en uitbreiding voor de haven van Rotterdam, een nationale luchthaven etc. En we kunnen niet overal langs onze kust hoge duinen kwijt.
quote:Op maandag 1 januari 2007 18:36 schreef NewOrder het volgende:
[..]
We hebben grond zat in Nederland, maar we voeren een restrictief grondbeleid met alle gevolgen van dien. Grond toevoegen middels het in de OP genoemde voorstel zal daarom niets veranderen aan de problemen die wij op het gebied van (kunstmatige) grondschaarste kennen als daar geen beleidswijzigingen tegenover staan.
Zo'n eiland biedt natuurlijk wel een unieke kans om er een libertarisch concept op los te laten.
We hebben helemaal niet zat grond in Nederland.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:36 schreef NewOrder het volgende:
[..]
We hebben grond zat in Nederland, maar we voeren een restrictief grondbeleid met alle gevolgen van dien. Grond toevoegen middels het in de OP genoemde voorstel zal daarom niets veranderen aan de problemen die wij op het gebied van (kunstmatige) grondschaarste kennen als daar geen beleidswijzigingen tegenover staan.
Lijkt me een vrij matig plan. Een land inrichten op basis van een ideologie is niet zo'n heel goed idee blijkt keer op keer.quote:Zo'n eiland biedt natuurlijk wel een unieke kans om er een libertarisch concept op los te laten.
Dat is nou juist niet waar: dat is niet het enige probleem:quote:Op maandag 1 januari 2007 14:56 schreef du_ke het volgende: [..] Stijgend water is ook niet zo'n probleem als je de dijken en duinen maar hoog genoeg houdt.
Natuurlijk, mits de communistische gemeenschap bereid is om dat eiland zelf te financieren.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Mag er dan ook een communistisch eilandje komen?
Er is echt meer dan grond genoeg.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:40 schreef du_ke het volgende:
We hebben helemaal niet zat grond in Nederland.
Je bent natuurlijk bang dat meer en meer mensen inzien wat het libertarisme te bieden heeft.quote:Lijkt me een vrij matig plan. Een land inrichten op basis van een ideologie is niet zo'n heel goed idee blijkt keer op keer.
Ja in Flevoland en Groningen maar dat is niet altijd waar je grond nodig hebt.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:15 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Er is echt meer dan grond genoeg.
[..]
Nee ik ben bang dat je met het opleggen van een ideologie vele mensen in de ellende stort. Zelfs de SP heeft de maakbare samenleving al min of meer opgegeven.quote:Je bent natuurlijk bang dat meer en meer mensen inzien wat het libertarisme te bieden heeft.
Libertarische heilstaatjes zijn niet zo aanlokkend.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:15 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Er is echt meer dan grond genoeg.
[..]
Je bent natuurlijk bang dat meer en meer mensen inzien wat het libertarisme te bieden heeft.
Jawel hoor ga er wonen en in je eentje kan je alles wat daar gebeurt frustreren.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Libertarische heilstaatjes zijn niet zo aanlokkend.
quote:Op maandag 1 januari 2007 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Klinkt goed dat plan zeker als je die eilanden gelijk een hoogte geeft waardoor ze een hele tijd als zee wering kunnen dienen.
We vergruizen gewoon nog een paar bergen in Schotland of Noorwegen geen punt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:08 schreef zakjapannertje het volgende:
hoe gaan ze voorkomen trouwens dat die eilandjes in die verdiepte stroomgeul glijdt? dat gaat heel wat stenen kosten om die geulwand vast te leggen, met puin halen uit de Alpen misschien, die zijn immers toch door hun sneeuwtoppen heen
Door de vrijheid van het individu te erkennen leg je mensen een ideologie op? Wat is dat nou weer voor onzin. Er is ons reeds een aantal ideologieën opgelegd waar we nu juist van af willen.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:29 schreef du_ke het volgende:
Nee ik ben bang dat je met het opleggen van een ideologie vele mensen in de ellende stort. Zelfs de SP heeft de maakbare samenleving al min of meer opgegeven.
Waarom slechts voor een kleine groep? Vrijwel iedereen heeft baat bij een libertarische samenleving.quote:Er zijn namelijk wel voordelen maar slechts voor een kleine groep en om iets zo belangrijks als de kustverdediging over te laten aan de grillen van een libertair lijkt me niet verstandig.
Nee? Kijk maar eens naar Dubai, en daar is nog niet eens sprake van zuiver libertarisme.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:38 schreef Zyggie het volgende:
Libertarische heilstaatjes zijn niet zo aanlokkend.
Laat mij raden...Nederland zie jij als toekomstige stadstaat...groene ruimte kan men in de landen eromheen opzoeken.quote:Op maandag 1 januari 2007 21:15 schreef NewOrder het volgende:
Er is echt meer dan grond genoeg.
Klopt daar is eerder sprake van slavernij.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:32 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Nee? Kijk maar eens naar Dubai, en daar is nog niet eens sprake van zuiver libertarisme.
http://www.nu.nl/news/931(...)en_fors_duurder.htmlquote:Aanleg asfaltwegen fors duurder
Uitgegeven: 2 januari 2007 11:23
Laatst gewijzigd: 2 januari 2007 16:39
AMSTERDAM - De kosten voor de aanleg van asfaltwegen zijn vorig jaar met veertien procent toegenomen. In 2005 stegen deze kosten met 3,8 procent. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De stijging hangt samen met de prijsstijging van olie, die nodig is om wegenbouwbitumen te maken. De olieprijs is vorig jaar met 27 procent gestegen.
Ook de kosten voor de aanleg van spoorwegen zijn gestegen. Deze kosten namen met zes procent toe onder invloed van de toegenomen vraag naar staal vanuit Azië.
En dan is de aanleg van infra hier ook al achterlijk duur vanwege de slappe bodem en de slappe knieën van de ministers gaat lekker zoquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:45 schreef zakjapannertje het volgende:
overigens:
[..]
http://www.nu.nl/news/931(...)en_fors_duurder.html
Het kan inderdaad een recreatiegebied worden dat z'n weerga bijna niet kent.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:47 schreef FJD het volgende:
Kilometers lang keihard strand, ik ben voor
Helemaal niet. Verboden voor honden en badgastenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:51 schreef du_ke het volgende:
Het kan inderdaad een recreatiegebied worden dat z'n weerga bijna niet kent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |