Inderdaad, zo verschrikkelijk laf dit. Alsof ze bang van hem waren. Laat hem maar lekker jaren heen en weer slingeren tussen cel en rechtszaal. Hij is verantwoordelijk voor duizenden doden en hij wordt 'slechts' berecht voor een sumier aantal.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Niks complot theorie, hij is enorm snel terecht gesteld, en voor zijn overige misdaden en wandaden is hij niet berecht.
Ik zag Popolon in het vorige topic posten iets als:
Wederom van een moordenaar een martelaar gemaakt oid.
En daar ben ik ook bang voor.
Zeker. Maar het handvest van de VN is niet bindend, blijkbaar. En het relativeert de zogenaamde "illegaliteit" van deze oorlog wel, als iedereen blijkbaar zijn gang mag gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het 'tu quoque' beginsel? Nee, dat is sinds Nuremberg uit de rechtspraak verdwenen. Je kunt de ene misdaad niet goedpraten door te wijzen op soortgelijke misdaden die door anderen worden bedreven.
Bush geeft wel zo hoog op van de democratie, maar intussen is hij stikjaloers op Saddam, want hij zou zelf ook graag alles alleen voor het zeggen willen hebben. Dat hij democratisch is gekozen, zegt niks over zijn karakter.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:31 schreef more het volgende:
Kortom totaal geen overeenkomst met de democratisch gekozen president van de VS.
Er liep wel een tweede proces, maar dat zou niet verder gaan als ie geëxecuteerd zou worden, stond gisteren ergens.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
En daar is hij allemaal niet voor berecht...
Juist, eindelijk iemand die ook wakker is!quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:36 schreef stukovich het volgende:
[..]
Inderdaad, zo verschrikkelijk laf dit. Alsof ze bang van hem waren. Laat hem maar lekker jaren heen en weer slingeren tussen cel en rechtszaal. Hij is verantwoordelijk voor duizenden doden en hij wordt 'slechts' berecht voor een sumier aantal.
Juridisch niet, moreel gezien wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste Irakis ook helemaal niet nodig. Er bestaat helemaal geen twijfel bij hen over wat deze man heeft aangericht.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is bekend. Maar dan had je een jarenlang proces gekregen, nu is die viezerik tenminste weg hier, en kan hij uitleg gaan geven aan God.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah je bent woordvoerder van de bevolking geworden?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste Irakis ook helemaal niet nodig.
beetje zinloos ook, net als iemand een gevangenisstraf van 621 jaar gevenquote:Op zaterdag 30 december 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er liep wel een tweede proces, maar dat zou niet verder gaan als ie geëxecuteerd zou worden, stond gisteren ergens.
Nee, het geeft alleen aan dat de VN in feite een machteloze organisatie is, die zich moet beperken tot humanitaire zaken en politiek zich nergens mee moet bemoeien. Tenslotte heeft de VS resolutie 1441 gewoon aan de laars gelapt en is daar niets tegen gedaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:36 schreef klez het volgende:
[..]
Zeker. Maar het handvest van de VN is niet bindend, blijkbaar. En het relativeert de zogenaamde "illegaliteit" van deze oorlog wel, als iedereen blijkbaar zijn gang mag gaan.
Bij een moderne democratie hoort dus ook strafrecht...... en als iemand ergens van beschuldigd wordt, dan moet dat onderzocht worden, niet meteen na de eerste alinea een eind maken aan een verhaal!quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:37 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Juridisch niet, moreel gezien wel.
Doe niet zo hypocriet, dat doe jij in ditzelfde topic al meerdere malen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah je bent woordvoerder van de bevolking geworden?
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bush heeft ook nooit opzettelijk burgers willen uitmoorden. Het is wel eens gebeurd, maar dat heeft hij wel betreurd (he, het rijmt). Als je oorlog voert tegen een land, vallen er noodzakelijk burgerslachtoffers, dat kan niet anders.
weet je hoeveel mankracht er nodig zou zijn om hem te beveiligen de komende jaren....??? Nu hebben ze gewoon een probleem minder...en de amerikanen wilde hem altijd al zo snel mogelijk dood hebben...vond het al vreemd dat ze hem niet gedood hebben toen hij een tijdje geleden gevonden werd in een kerker....quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:36 schreef stukovich het volgende:
[..]
Inderdaad, zo verschrikkelijk laf dit. Alsof ze bang van hem waren. Laat hem maar lekker jaren heen en weer slingeren tussen cel en rechtszaal. Hij is verantwoordelijk voor duizenden doden en hij wordt 'slechts' berecht voor een sumier aantal.
Volgens mij de gifgasaanval op de koerden. Iig iets met de koerden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er liep wel een tweede proces, maar dat zou niet verder gaan als ie geëxecuteerd zou worden, stond gisteren ergens.
Dat dacht ik ook, maar het proces en de uiteindelijke executie vielen volgens mij onder Irak en daar had Amerika niks mee te maken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:39 schreef pberends het volgende:
Zo, zijn de Amerikanen alleen maar binnengevallen om een Middeleeuwse ophanging te voltrekken? Hulde aan de verlichting en de moderne westerse wereld!
Sorry, qua historische correctheid etc etc zou hij nog vele jaren meer rechtzaal in en uit gemoeten hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:37 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Juridisch niet, moreel gezien wel.
Aldus de Iraki's:quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is voor de meeste Irakis ook helemaal niet nodig. Er bestaat helemaal geen twijfel bij hen over wat deze man heeft aangericht.
http://www.upi.com/Intern(...)0061229-101021-1168rquote:BAGHDAD, Dec. 29 (UPI) -- About 90 percent of Iraqis feel the situation in the country was better before the U.S.-led invasion than it is today, according to a new ICRSS poll.
Inderdaad, Nuremberg was dus ook onnodig volgens jou?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:40 schreef rednajt het volgende:
[..]
weet je hoeveel mankracht er nodig zou zijn om hem te beveiligen de komende jaren....??? Nu hebben ze gewoon een probleem minder...en de amerikanen wilde hem altijd al zo snel mogelijk dood hebben...vond het al vreemd dat ze hem niet gedood hebben toen hij een tijdje geleden gevonden werd in een kerker....
Je zou bijna gaan denken, "ach, het zijn de Koerden maar" bijna dan...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Volgens mij de gifgasaanval op de koerden. Iig iets met de koerden.
Ja maar hoeveel kan de Iraakse 'regering' zonder toestemming of opdracht van de Amerikanen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:40 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar het proces en de uiteindelijke executie vielen volgens mij onder Irak en daar had Amerika niks mee te maken.
En dat betekent dat ze niet willen dat Saddam de doodstraf krijgt?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aldus de Iraki's:
[..]
http://www.upi.com/Intern(...)0061229-101021-1168r
Had ik bij Nuremberg ook. Er is niemand veroordeeld voor het bombardement op Rotterdam...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken, "ach, het zijn de Koerden maar" bijna dan...
gelooff je het zelf???? die amerikanen hebben er een grote stem in gehad...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:40 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar het proces en de uiteindelijke executie vielen volgens mij onder Irak en daar had Amerika niks mee te maken.
Ik durf wel te wedden dat dat Amerikaans showproces heel wat zorgvuldiger is geweest dan een "authentiek" Iraaks proces zonder sturing van buitenaf...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel kan de Iraakse 'regering' zonder toestemming of opdracht van de Amerikanen?
Imo was het een Amerikaans showproces en ik denk dat de meesten dat zullen vinden.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:44 schreef klez het volgende:
[..]
Ik durf wel te wedden dat dat Amerikaans showproces heel wat zorgvuldiger is geweest dan een "authentiek" Iraaks proces zonder sturing van buitenaf...
Je kan iemand nu eenmaal niet 6x ophangen voor verschillende *delicten* .quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welja.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kan iemand nu eenmaal niet 6x ophangen voor verschillende *delicten* .![]()
U krijgt 3 maal dood door middel van ophangingquote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zoveel Amerikanen zijn er niet gesneuveld hoor. 3000 staat in geen verhouding tot wat de extremisten met de Iraakse bevolking doen. Religieus fanatisme...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef stukovich het volgende:
Saddam heeft die duizenden Amerikanen niet vermoord hoor, het is de bevolking geweest NA de invasie en NA de aftocht van Saddam!
Nee. Die poll zou ik ook wel willen zien, ik denk dat wellicht een meerderheid hier wél voor is, aangezien een meerderheid shiitisch is.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:43 schreef klez het volgende:
[..]
En dat betekent dat ze niet willen dat Saddam de doodstraf krijgt?![]()
Dat zou voor mij wel het geval zijn...quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef yvonne het volgende:
Stel mijn vader is door direct toedoen van Sadam verdwenen/vermoord.
Zou ik me dan echt beter voelen met deze berechting?
Triest dat we dat anno 2006 nog doen...quote:Op zaterdag 30 december 2006 09:57 schreef Youssef het volgende:
[afbeelding]
Onwerkelijk gewoon,legaal iemand vermoorden![]()
Nuremberg niet gevolgd? Daar zijn ook mensen opgehangen op basis van 4 beschuldigingen. Je kunt best straffen combineren tot 1 straf, hoor.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken, "ach, het zijn de Koerden maar" bijna dan...
quote:
Iraq's Kurds and Shias, Hussein's political opponents irrespective of nationality and religion, and the people of Iran and Kuwait can say that justice has been done.
This may be so, but it has left a bitter aftertaste.
After handing down this sentence, the court began proceedings against Saddam and his accomplices for the genocide of 182,000 Kurds in Al-Anfal, where chemical weapons were used during an army operation in 1988. Other cases have not yet gone to court.
These trials can still be held after the dictator's execution, but we may never know what happened during his rule.
The trial of Hussein could have revealed many more secrets.
The misguided execution of Saddam Hussein
quote:
omdatquote:Op zaterdag 30 december 2006 10:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Triest dat we dat anno 2006 nog doen...
quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen vermoorden om te leren dat je geen mensen mag vermoorden... Waarom blijft het woord 'hypocrisie' zich toch aan me opdringen?![]()
zie tv.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:52 schreef Piovan het volgende:
Zijn er al filmpjes te bekijken?
Wellicht wat berusting?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef yvonne het volgende:
Is er nu echt aan de vele vele slachtoffers recht gedaan?
Heb video ff gepost op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eHNFvLu-pK0quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:52 schreef Piovan het volgende:
Zijn er al filmpjes te bekijken?
Ja. Ja. Ook al is hij nu geëxecuteerd voor het vermoorden van 148 mensen, die mensen zijn nog altijd vermoord. Hem in leven laten tussen rechtszaken en verschillende cellen door omdat hij nog meer doden op zijn geweten heeft is onzinnig. Hij blijft schuldig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef yvonne het volgende:
Is er nu echt aan de vele vele slachtoffers recht gedaan?
Ik denk dat de nabestaanden van de slachtoffers niets liever wilde dat Saddam zo snel mogelijk doodgemaakt zou worden....in dit soort landen wordt er anders gedacht of iemand wel of niet dood moet.....quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:46 schreef neo2000 het volgende:
. Voor de slachtoffers dan.
en de rest?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:53 schreef Scarafax het volgende:
[..]
Heb video ff gepost op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eHNFvLu-pK0
Ik heb zeer veel reacties gelezen op de moord, maar dit is toch wel de meest treffende.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen vermoorden om te leren dat je geen mensen mag vermoorden... Waarom blijft het woord 'hypocrisie' zich toch aan me opdringen?![]()
De rest is niet vrijgegeven... zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...quote:
Nou waarom niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
A: Omdat je je tot op hetzelfde niveau gaat begeven als een moordenaar zelfquote:
Wat? Heeft hij dat net ergens gezegd?quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:02 schreef Mikrosoft het volgende:
Bot hoopt op stap vooruit voor Irak.![]()
Ik denk dat nabestaanden het wel leuk gevonden hadden als er ook aan de dood van HUN geliefden aansacht was besteed. Dat ze ook het gevoel hadden dat hij daarvoor OOK veroordeeld zou zijn. Nu is hij dat niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:03 schreef Sharkdoggie het volgende:
Inderdaad want massa's mensen vermoorden valt heel goed te vergelijken met in een sloot springen. En de nabestaanden van die slachtoffers hadden niets liever gewild dan dat Saddam in leven bleef.
Ik zie je punt niet, dan zou je volgens die redenering een ontvoerder ook niet mogen vastzetten, of een afperser een boete mogen geven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
A: Omdat je je tot op hetzelfde niveau gaat begeven als een moordenaar zelf
''ja maar hij was geen lieverdje en vermoorde zelf massa's mensen''.
Als ik in een sloot spring, spring jij er dan ook maar in?
Dat is volledig subjectieg natuurlijk en dus geen argument.quote:B: Je schiet er werkelijk geen flikken mee op, iemand afleren te moorden doe je niet door het zelf te doen, en bovendien is een levenslange gevangenisstraf een zwaardere straf dan de doodstraf, helemaal voor een man die luxe en macht gewend in.
...quote:C: kortom![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:59 schreef Scarafax het volgende:
[..]
De rest is niet vrijgegeven... zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...![]()
Jij weet wat zij erover voelen dus? Knap...quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat nabestaanden het wel leuk gevonden hadden als er ook aan de dood van HUN geliefden aansacht was besteed. Dat ze ook het gevoel hadden dat hij daarvoor OOK veroordeeld zou zijn. Nu is hij dat niet.
Eenschquote:Op zaterdag 30 december 2006 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat nabestaanden het wel leuk gevonden hadden als er ook aan de dood van HUN geliefden aansacht was besteed. Dat ze ook het gevoel hadden dat hij daarvoor OOK veroordeeld zou zijn. Nu is hij dat niet.
Hoezo niet? Het was toch een Iraakse aangelegenheid? Irak was toch helemaal zelfstandig hierin?quote:zolang de Amerikaanse troepen het niet vrij geven zal het niet te vinden zijn op internet...
Een stap vooruit voor Irak is nog te min gezegd. Een grote stap voorwaarts voor de mensheid, deze executie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:02 schreef Mikrosoft het volgende:
Bot hoopt op stap vooruit voor Irak.![]()
Jup, en aangezien het gewoon op nationale tv is uitgezonden zal het ook hier snel genoeg verschijnen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het was toch een Iraakse aangelegenheid? Irak was toch helemaal zelfstandig hierin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |