Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef Delnooz het volgende:
@Arjan. Op zich een heel mooie foto, maar hij komt een tikkeltje bewerkt over? Het lijkt alsof je iets met de kleuren hebt gedaan waardoor de wolken er opgeplakt lijken te zitten? Klopt dat of komt het echt helemaal puur door het licht? Verder vind ik het een mooie foto! Heb zelf niet veel van zulke luchten gezien de laatste tijd
lekker bekkie heb ik hequote:Op zondag 7 januari 2007 11:29 schreef snakelady het volgende:
Vind het een hele mooi foto gose, lekkere boze sfeer alleen jammer van dat te samengetrokken mondje.
elefes![]()
Ja het is echt een oude werkbank dus ietwat scheef maar ook het gebouw zelf is aardig scheef. Oud gebouw. Ik moet zeggen dat de foto wat donkerder over komt dan bij mij zelf op de pc. Het enige wat ik gedaan heb is de kleur, temp, balans etc wat aangepast. Wat is HDR?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:11 schreef Gose het volgende:
ik vind het niet echt een lekkere plaat.
-puntjes:
hij staat behoorlijk scheef?
verschil in muur achter en links met recht
de handvaten van de werkbank zien er behoorlijk geshopt uit, bijna HDR
+puntjes:
Je hebt je doel wel bereikt dat ie oud lijkt.
hijs goed scherp
dat rommelige op de werkbank maakt het wel geloofwaardig
[offtopic]quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:23 schreef Arjan het volgende:
[..]
Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.
Leuke foto van jou overigens, wel iets teveel eruit geknipt naar mijn mening
Aha juist..zo goed ben ik nog niet met photoshop dus dat is geheel per toeval ontstaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef Gose het volgende:
hdr is een foto die bestaat uit 3 of meer foto's die allemaal verschillen qua belichting. Bijvoorbeeld 1 foto 1 stop onderbelicht 1 foto goed belicht en 1 foto 1 stop overbelicht. door deze 3 met photoshop samen te voegen krijg je een hele aparte foto. Je ziet de details van de donkere delen (door de overbelichte foto) maar ziet ook de details van de te lichte delen (door de onderbelichte foto). Vaak zie je dan ook zo'n glans ontstaan als ik ook op de handvaten van jou werkbank zie.
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel inquote:Op dinsdag 9 januari 2007 02:15 schreef LS-Drop het volgende:
+ mooie uitdrukking en goed contract
- vind de positie niet zo - zou misschien mooier zijn als ze rechtop zit/staat
[afbeelding]
Vind zelf de lantaarnpaal een beetje jammer en de achtergrond wat licht maar de compositie en contrast van de muur wel erg mooi.
origineel
Zorgen dat er weinig licht is (wat jij aan roltrappen in stations enzo wel vaker hebt), een lage ISO waarde en een klein diafragma.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:11 schreef compier het volgende:
even een vraagje hoe krijg je met zo'n lange sluitertijd dat je geen overbelichte foto krijgt?
ik zie geen challenge met dat thema?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:
[..]
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel in
- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren
En de mijne, toevallig net als de OP ook voor Dpchallenge.com.
Het thema/de titel is Move along.
[afbeelding]
+ heel mooi gedaan met die schimmenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:
[..]
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel in
- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren
En de mijne, toevallig net als de OP ook voor Dpchallenge.com.
Het thema/de titel is Move along.
[afbeelding]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:
+ gave actiefoto! mooi donker ook, op het vuur en gezicht na
- jammer dat heel veel vuur heel fel wit is
Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).
[afbeelding]
+ Mooie zonsondergang, leuk kader er omheen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:
+ gave actiefoto! mooi donker ook, op het vuur en gezicht na
- jammer dat heel veel vuur heel fel wit is
Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).
[afbeelding]
Ik heb er verder niks aan veranderd, ik verbaas me ook over de kleur van het gras.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
De kleuren zijn zoals ze in het echte weer ook waren (mooie geel/oranje zon), alleen door de mega felle zon kon ik het zelf moeilijk zien, ik verbaasde me dan ook enorm over het detail dat ik eruit kreeg met 2 stops onderbelichten en raw formaatquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
Lees de OPquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef _Fonz het volgende:
http://members.home.nl/mwieringa/PoesjeMauw.jpg
Standaard Powershot A80. Beetje bewerkt met CS2
De onderbelichting waar Pirke over praat maakt mij niet zo heel veel uit. Voor de sfeer vind ik het zelfs wel prettig, maar goed, dat is persoonlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:32 schreef Rubbish11 het volgende:
+Goed scherp en goeie diepte
-Kopje staat er niet helemaal op
[afbeelding]
*mompelt iets over de OpeningsPost, wat zelfs op deze pagina al eerder genoemd staat...*quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:26 schreef DeBastaard het volgende:
[afbeelding]
Even hier klikken voor 800 breed.. http://www.xs4all.nl/~van(...)G_2396_crop3_800.jpg
De bestandsnaam van dit plaatje:quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:28 schreef pirke het volgende:
Wat is dat 14.gif dat ik regelmatig voorbij zie komen?
Lekkere foto. De kleurstelling doet het goed in mijn ogen en hij is creatief opgezet. Wat me wel een beetje stoort is dat de aandacht vooral uitgaat naar de graffiti, en minder naar de bewegende persoon. hoe je het zou kunnen verbeteren... geen ideequote:Op woensdag 10 januari 2007 20:26 schreef DeBastaard het volgende:
+ Zeer mooie foto, vooral hoe de zonnestralen door de wolken schijnen!
- Misschien zijn sommige wolken iets té donker?
[afbeelding]
Even hier klikken voor 800 breed.. http://www.xs4all.nl/~van(...)G_2396_crop3_800.jpg
Zeg, ik wilde precies hetzelfde gaan zeggenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:01 schreef pirke het volgende:
Littledrummer, ik vind het een gave foto! Dit is een foto die juist sterker wordt als de horizon een keer scheef staat! Zo issie erg dreigend, alsof die hele stad naar beneden gaat glijden, bovenop die mensen.
Zelf had ik hem denk ik net iets meer contrast gegeven, maar ik weet niet hoe de lucht er dan uitziet, dus misschien wordt het er ook wel weer lelijker op.
+ Het is inderdaad wel een dreigende foto en de kleurbewerking heeft de foto weinig slechts gedaanquote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:
+ mooie warme kleuren
- onscherp
[afbeelding]
Daar ben ik het niet mee eens, die hele onderkant maakt hem in mijn ogen sterkerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:05 schreef WurM het volgende:
- Je had een stuk van de onderkant kunnen croppen, want ik vind dat dat niet veel bijdraagt...
+ Saaie compositie maakt een saaie foto.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:05 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Het is inderdaad wel een dreigende foto en de kleurbewerking heeft de foto weinig slechts gedaan
- Je had een stuk van de onderkant kunnen croppen, want ik vind dat dat niet veel bijdraagt...
Mijn foto is aan de linkerkant een stukje gecropt, stond een stukje van een ander voorwerp op, dat nogal stoordeVerder onbewerkt.
[afbeelding]
haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!quote:Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef snakelady het volgende:
kindjes blijven nu eenmaal niet stilstaan om te poseren als er andere kindjes spelen.
Maar wat vind je er nog meer niet goed aan dan, wil er wel wat van leren uiteraard.
Waarom zeg je sorry?quote:Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
Basically kun je zeggen dat ik studio portretten haat, sorry![]()
ah kijk, hier heb ik wat aan.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:09 schreef elmarz het volgende:
[..]
haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!
Ik vind het moment niet zo goed gekozen, niet echt flatteus voor het 'model'
Onderwerp in het midden vind ik in dit geval niet zo mooi gekozen
Vrij hard ingeflitst zo te zien...
Ik denk dat ik gewacht had op daglicht en de knappe dame recht van voren zonder tutter (?) gekiekt had...
Nogmaals, leuke snapshot (het komt over alsof ik de foto afzeik terwijl ik dat helemaal niet wil doen!)
+ Gewoon een mooie foto, mooie lucht, mooie spiegeling.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
elmarz:
+ Mooi meisje
- Ik vind de kleuren niet zo erg aanspreken, haar ogen hebben dezelfde kleur als de achtergrond, daardoor vind ik ze eng. Ik had de pukkel bij haar rechteroksel weggesoept, en ik vind de foto een beetje plat en koud. Niet zoveel diepte en warmte. Maar dat is allemaal persoonlijk. Ook persoonlijk is dat ik portretfoto's haat die zo overgeposeerd zijn. Er is niets spontaans aan. Basically kun je zeggen dat ik studio portretten haat, sorry![]()
Snakelady:
+ Poeppie van een kind, mooi modelletje dus, leuk moment vastgelegd, die oogjes!!!
- Jammer dat het haar aan de bovenkant een beetje donker is, verder vind ik het een heel mooie en leuke foto
Nieuwe dag, nieuwe foto
[afbeelding]
quote:
Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.
kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
dit is mijn eerste foto hier. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
[afbeelding]
ik vind het wel een redelijke plaat, alleen wat ik wel jammer (en een beetje storend) vind, is dat het onderwerp niet scherp is. Geen van beide handschoenen die uit het zand steken is scherp: het scherptepunt ligt net achter de rechterhanschoen. Volgende keer iets beter op lettenquote:Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.
kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
dit is mijn eerste foto hier. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
[afbeelding]
snelle jelle dus:quote:Op zondag 14 januari 2007 16:21 schreef pirke het volgende:
[..]
Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?
(oftewel, je mag mijn foto gaan beoordelen)
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
+ leuke plaat! mooi water ook.
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter, boven een klein beetje croppen en niet zo'n enorm fel wit licht
Hier een andere foto van vanmiddag:
[afbeelding]
(bijna niets aan de saturation gedaan, het was een superzonnetje!)
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Buiten dat ik beide foto's van je erg mooi vind, mag je er stiekem maar 1 per dag posten
Beide inderdaad met de 70-200 op 200mm gemaakt. Bij beestjes heb je de compositie niet altijd voor het zeggen, deze kwam heel snel op me af lopen, ik had geluk dat ik dit er nog uitkreegquote:Op zondag 14 januari 2007 21:21 schreef Elefes het volgende:
Van mij mag het met deze foto's wel voor een keertje hoor
De eerste foto vind ik gewoon lekker, fijne compositie en mooi scherptegebied. Eventueel had je de schaduw er helemaal op kunnen zetten.
De tweede foto ook fijn, goede kleuren en ook weer fijne scherpte. Recht was ie denk ik ook mooi geweest, maar dit geeft ook een fijn effect.
Waarmee gemaakt? (Ik gok 70-200?)
Ik vind 'm tof, maar ik zou net even bijsnijden boven dat bordje "te koop", dat doet imho wat af aan de compositie (het stoort een beetje)quote:Op zondag 14 januari 2007 21:20 schreef CaPS_ het volgende:
+ Mooie kleuren, t'was inderdaad mooie zon vandaag
- Hij had van mij best helemaal scherp gemogen (zie onderkant) en het boompje erachter vind ik 'storend'
[[url=http://farm1.static.flickr.com/145/356757140_a3a4a05d1e.jpg]afbeelding]
[/url]
En dan durf je zo'n foto te posten?quote:Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
[..]
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter
[..]
[afbeelding]
Mooie ogen heeft ze zegquote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:
+ Mooi licht (altijd met die lage zon he)
- Jammer dat de horizon ontbreekt (of stond er iets heel lelijks?)
(edit: heb je nu de foto aangepast? vlgs mij stond er net een andere versie)
Mijn dochter met een muts die ik van mijn werkgever heb gekregen:
[afbeelding]
Ja, golfer heeft de foto even bewerktquote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:
+ Mooi licht (altijd met die lage zon he)
- Jammer dat de horizon ontbreekt (of stond er iets heel lelijks?)
(edit: heb je nu de foto aangepast? vlgs mij stond er net een andere versie)
Je opzet is goed gelukt denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:
Een fijn sfeerplaatje als plus
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)
Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek
[afbeelding]
CC.
+ Gaaf idee, mooie machine, goede hoek.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:
Een fijn sfeerplaatje als plus
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)
Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek
[afbeelding]
CC.
Ik vind 'm vooral onscherp inderdaad (te onscherp) en het onderwerp staat wel erg in het midden. Als je bijvoorbeeld rechts en boven wat meer ruimte laat bij zo'n foto, krijg je al een interessanter beeld om naar te kijken doordat er meer compositie in zit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef ikbenblij het volgende:
+idee is goed
_ te donker op sommige plaatsen
[afbeelding]
hij(of is het zij) bleef gewoon zitten terwijl de eenden gevoerd werden.
de foto had scherpergekund(denkik) maar wel leuk effect dat de achtergrond wazig is
watvinden jullie
+origineelquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:11 schreef afraidtech het volgende:
+ mooie dof
- onscherp, centraal in beeld
voor de rest ga ik met elefes mee, want aan twee keer de zelfde advies heb je ook niets toch
[afbeelding]
ffies gekloot met knijpers en een softbox, had de softbox naar het dak gericht en dus boven op dat witte schermpje de knijpers gelegd
als het de bedoeling was, geen minpuntquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:21 schreef afraidtech het volgende:
[..]
was ook de bedoeling, high key, wee nie of je die tem ook mag gebruiken op niet-mensen.
+Inderdaad origineelquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:11 schreef afraidtech het volgende:
*knip*
Dan heb ik nog een klein minpuntje voor afraidtechquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
+Inderdaad origineel
- Eigenlijk niets
[afbeelding]
+Ik houd van nachtfoto's?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
+Inderdaad origineel
-Eigenlijk niets
[afbeelding]
het zit er per ongeluk, zag het toen ik hem poste... dankt u voor de aanwijzingquote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:37 schreef WurM het volgende:
[..]
Dan heb ik nog een klein minpuntje voor afraidtech
De middelste wasknijper, bij de veer, daar zit een wit kriegeldingWat is dat een waarom is het daar? Of zit t daar per ongeluk?
+ toffe wolken, toffe natuur, goede plaatquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:03 schreef Karp het volgende:
[..]
+Ik houd van nachtfoto's?
-Onscherp, compositie van likmevestje. Weinig spannend zo.
Mijn foto van vandaag. Ik kan hem even niet resizen, maar ach, groter is toch mooier.
[afbeelding]
Dit broertje knalt iets minder.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:25 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
+ toffe wolken, toffe natuur, goede plaat
- naar mijn idee is er iets teveel aan de kleur gepield, hij knalt me iets teveel.
[afbeelding]
ik dronk thee in het kruisheren hotel in maastricht.
Ik wist niet dat ik op alles moest reageren, het spijt me.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:10 schreef afraidtech het volgende:
he ik gaf je kritiek hoor, kun je er niet tegen? dan moet je niets posten.
nee maar ik gaf feedback op jouw foto en ineens kraak iemands andere foto helemaal af, of zo ik dat verkeerd,quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:12 schreef Karp het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik op alles moest reageren, het spijt me.
Als je dat al afkraken vindt?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:14 schreef afraidtech het volgende:
[..]
nee maar ik gaf feedback op jouw foto en ineens kraak iemands andere foto helemaal af, of zo ik dat verkeerd,zo ja dan ga ik naar bed dan komt het niet meer goed met mij
laat maar, tis te laatquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:15 schreef Karp het volgende:
[..]
Als je dat al afkraken vindt?
Ik reageerde op bloodylotte.
+'speelse' hoek, slanke DOF, onderwerp en settingquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:25 schreef BloodyLotte het volgende:
[afbeelding]
ik dronk thee in het kruisheren hotel in maastricht.
Ik inderdaad iets met de witbalans gespeeld om andere kleuren te krijgen, scherp opgemerkt. En ik denk dat het een scheve horizon is, of iets heuvelachtig. Vervorming heb ik eigenlijk nooit last van gehad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:28 schreef pirke het volgende:
@Karb: Mooie lucht! Volgens mij heb je alleen je witbalans verkeerd staan of teveel met de kleuren lopen spelen, die wolk hoort in mijn ogen op dat tijdstip van de dag onder die omstandigheden toch echt wit te zijn en niet geelOok zit er best veel lensvervorming in (de horizon), dat stoort me ook een beetje.
De ondergrond zou deze kleuren wel kunnen hebben, misschien net iets te rood en net iets te veel saturation, maar verder past het wel bij de sfeer. Alleen bij de wolken erger ik me er aanquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:36 schreef Karp het volgende:
[..]
Ik inderdaad iets met de witbalans gespeeld om andere kleuren te krijgen, scherp opgemerkt. En ik denk dat het een scheve horizon is, of iets heuvelachtig. Vervorming heb ik eigenlijk nooit last van gehad.
+ jij hebt hem gemaakt, en niet ikquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
+'speelse' hoek, slanke DOF, onderwerp en setting
-jij hebt hem gemaakt, en niet ik
Ik kan echt niets slecht zeggen, ik ga niet mierenneuken over dat rode ding linksboven
[afbeelding]
Vandaag een shoot gehad in Brabo land... ik zag deze liggen....
die streep laat ik erin zitten, dan heb je iets om over te klagen als je niks anders er fout aan kan vinden
Mja, als je hem vierkant gad gecropped, dan vond ik hem leuker. Nu doet het me weinig zo in het midden, sorry. Teveel loze ruimtequote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[afbeelding]
Vandaag een shoot gehad in Brabo land... ik zag deze liggen....
die streep laat ik erin zitten, dan heb je iets om over te klagen als je niks anders er fout aan kan vinden
De compositie heeft een model voor elkaar gekregen. De foto is wat dat betreft een registratie.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:28 schreef pirke het volgende:
@Shark.Bait: Leuke compositie zag je liggenSchoenen liggen speels, kleuren lekker, alleen die streep he
Verder kijk ik graag wat langer naar een foto, maar bij deze wordt ik helemaal gek van dat stippeltjespatroon zodat ik niet lekker naar de foto kan kijken, dat is jammer.
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen. Zoveel mensen, zoveel smaken. ik vind hem zo leuk anders had ik hem niet zo gepostquote:Op woensdag 17 januari 2007 09:33 schreef freud het volgende:
Mja, als je hem vierkant gad gecropped, dan vond ik hem leuker. Nu doet het me weinig zo in het midden, sorry. Teveel loze ruimte
Voel je je nou aangevallen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De compositie heeft een model voor elkaar gekregen. De foto is wat dat betreft een registratie.
Ik zal jouw ongenoegen over het tapijt doorgeven aan de eigenaar van het kasteel waar ik de foto nam. Wellicht dat hij of zij een genoegdoening eist in de vorm van een duel tot de dood met de degens jegens jouw belediging.
Ik doe er zelf niks mee, natuurlijk, maar ik postte mijn foto hier omdat ik het "Show hier je mooiste foto" topic kwijt ben.
Ik snap precies wat je bedoelt :pquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:58 schreef pirke het volgende:
[..]
De ondergrond zou deze kleuren wel kunnen hebben, misschien net iets te rood en net iets te veel saturation, maar verder past het wel bij de sfeer. Alleen bij de wolken erger ik me er aan
Het kan zijn dat de horizon heuvelachtig is, maar dat maakt weinig uit denk ik. Ik merk het op omdat het "net niet" recht is, en iets dat "net niet" is kan beter "niet" zijn, want "net niet" is meestal "helemaal niet" wenselijk of mooiVolg je me nog? Voorbeelden: net niet recht, net niet in het midden, net niet scherp, net niet wit, net niet symmetrisch, net niet ... Natuurlijk kan je overal weer van afwijken, maar doe het bewust.
Verder is het een leuke foto hoor, ga vooral door!
Nee hoor. Ik vind het alleen overbodig wat mij betreft. ik wil alleen een foto laten zien. Dat iemand anders het geen mooie foto zal vinden zal eerder een feit dan een verwachting zijn (net als het tegenovergestelde trouwens). Ik zal er nl niks mee doen, en dan heb jij voor niets energie in je commentaar gestoken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:04 schreef pirke het volgende:
Voel je je nou aangevallen?
Als je goed naar mn commentaar had gelezen was het vooral "ooh en aaa" ipv boee en baaa"quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen overbodig wat mij betreft. ik wil alleen een foto laten zien. Dat iemand anders het geen mooie foto zal vinden zal eerder een feit dan een verwachting zijn (net als het tegenovergestelde trouwens). Ik zal er nl niks mee doen, en dan heb jij voor niets energie in je commentaar gestoken.
Dus al s jij het een kutfoto vind, dan mag je dat van mij in dit topic over mijn foto's zeggen. Zo'n foto is nl eenmalig; de verbeterde kan ik hier ook niet plaatsen, daar is dit immers het juiste topic niet voor. Ik wil "oohs" en "aaas" zien, of "boeeeh"s en "baaah" s.
Als ik kritiek wil open ik een showcase of ga ik naar dat "bewerk hier me fotooh"
Niks persoonlijks, meer kritiek op het topic eigenlijk![]()
daar had ik ook niks op aan te merken, alleen over de stippeltjesquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:00 schreef pirke het volgende:
Als je goed naar mn commentaar had gelezen was het vooral "ooh en aaa" ipv boee en baaa"
been there, done thatquote:en kritiek op dit topic post je maar in feedback, hier gaat het om kritiek over foto's![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 08:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
+ jij hebt hem gemaakt, en niet ik
- die streep man...doe er toch eens wat aan
Mooie fotoquote:verder vind ik het een grappige fotoContrasteert leuk tegen elkaar en heeft een beetje speelse compo
[afbeelding]
Eentje uit een diep ver verledenlees: 10-12 maanden geleden toen ik nog zo gek was om analoog te fotograferen met zwartwit-rolletjes
Waarom post je eigenlijk wel?quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen overbodig wat mij betreft. ik wil alleen een foto laten zien. Dat iemand anders het geen mooie foto zal vinden zal eerder een feit dan een verwachting zijn (net als het tegenovergestelde trouwens). Ik zal er nl niks mee doen, en dan heb jij voor niets energie in je commentaar gestoken.
Dus al s jij het een kutfoto vind, dan mag je dat van mij in dit topic over mijn foto's zeggen. Zo'n foto is nl eenmalig; de verbeterde kan ik hier ook niet plaatsen, daar is dit immers het juiste topic niet voor. Ik wil "oohs" en "aaas" zien, of "boeeeh"s en "baaah" s.
Als ik kritiek wil open ik een showcase of ga ik naar dat "bewerk hier me fotooh"
Niks persoonlijks, meer kritiek op het topic eigenlijk![]()
Ongelooflijk dat jij ooit mod bent geweestquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:01 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
![]()
[..]
Mooie foto
"oooooooooh"
"aaaaaaaaaaah"
+ Gave dieptewerkingquote:
Beter?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:12 schreef pirke het volgende:
Ik zie weer niks Monotomo!
+Lekker licht, mooie kleuren. Je hebt vast veel moois kunnen schieten op dat moment/daarquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:25 schreef Newb het volgende:
Ik weet ook niet wat je ermee wilde Monotomo, maar het is een leuk voorbeeld van HDR.
Ik heb 'n foto van afgelopen zondag. Leuk uitgevallen. Cliche met z'n tweetjes naar het strand is het onderwerp. Goed te zien ook.
[afbeelding]
beter tot z'n recht in 't groot
http://www.dikketoeter.nl/foto/_MG_5939.JPG
Ik hoor dat vaker, dat er ruis op zit. Ik ben bang dat ik aan een andere monitor moet, want bij mij is er totaal geen ruis te zien. Comprimeren doe ik pas na alle bewerkingen, en aan deze foto heb ik alleen wat aan de saturatie en het contrast gedaan, meer niet. Ik zal hem eens proberen in het B/Wquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:44 schreef Delnooz het volgende:
+ Ik dacht eigenlijk dat je 't voor het bord deed. Vind dat bord wel cynisch grappig
- De wolk is inderdaad heel mooi, maar staat er net niet lekker scherp op lijkt?
Zowieso, bij de boomranden wat ruis achtig spul? Bewerking of comprimering die niet helemaal top is ofzo? Wordt deze foto niet veel indrukwekkender in zwart wit, als je nog een beetje extra met contrast speelt?
quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:36 schreef ElizabethR het volgende:
Karp
+ Mooi grillig
- beetje onnatuurlijk
Deze is van de heide en veengrond achter mijn huis. Mijn huis staat er ook nog op, het meest rechtse. Foto is genomen voor de mooie wolk.
[afbeelding]
Dat vond ik ook al.. Wat ik me afvraag is waarom het precies fotografisch zo sterk is? Of is het gewoon ook omdat ik het meisje erg mooi vind? Ik vind de schaduw op haar gezicht heel mooi vallen, precies zo dat haar rechteroog nog veel fantasie oproept, maar heb zo een twee drie geen vergelijk enzo.quote:
Het is uiteraard een mooie meid, maar de blik is gewoon super, hij is fijn belicht en heeft net wat spannends door die schaduw denk ikquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:49 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al.. Wat ik me afvraag is waarom het precies fotografisch zo sterk is? Of is het gewoon ook omdat ik het meisje erg mooi vind? Ik vind de schaduw op haar gezicht heel mooi vallen, precies zo dat haar rechteroog nog veel fantasie oproept, maar heb zo een twee drie geen vergelijk enzo.
Je eerste foto was vooral mooi door het moment, de tweede vond ik fotografisch ook best interessant, fijne kleuren en goede compositie. Waarom haal je ze weg?quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:45 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Edit: Laat maar dat bedoelde ik niet
Het model in kwestie is inderdaad heeeeel erg beweeglijk dus echt moeilijk op de foto te zetten. Ze had geen speen in maar ze bijt hier op d'r mouw, doet ze wel vaker als ze zenuwachtig isquote:Op zondag 14 januari 2007 02:09 schreef elmarz het volgende:
[..]
haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!
Ik vind het moment niet zo goed gekozen, niet echt flatteus voor het 'model'
Onderwerp in het midden vind ik in dit geval niet zo mooi gekozen
Vrij hard ingeflitst zo te zien...
Ik denk dat ik gewacht had op daglicht en de knappe dame recht van voren zonder tutter (?) gekiekt had...
Nogmaals, leuke snapshot (het komt over alsof ik de foto afzeik terwijl ik dat helemaal niet wil doen!)
Klopt, de foto's waren helemaal niet slecht. En door ze te laten beoordelen leer je juist wat er goed aan is en wat de volgende keer anders kan. De camera maakt inderdaad niets uit, want ik denk niet dat iedereen hier meteen met een dure dSLR is begonnen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je eerste foto was vooral mooi door het moment, de tweede vond ik fotografisch ook best interessant, fijne kleuren en goede compositie. Waarom haal je ze weg?
Verder maakt het vrij weinig uit wat voor camera je hebt (het is en blijft de fotograaf die de foto's maakt), nabewerken kan in bijna alle gevallen je foto nog verbeteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |