ah kijk, hier heb ik wat aan.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:09 schreef elmarz het volgende:
[..]
haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!
Ik vind het moment niet zo goed gekozen, niet echt flatteus voor het 'model'
Onderwerp in het midden vind ik in dit geval niet zo mooi gekozen
Vrij hard ingeflitst zo te zien...
Ik denk dat ik gewacht had op daglicht en de knappe dame recht van voren zonder tutter (?) gekiekt had...
Nogmaals, leuke snapshot (het komt over alsof ik de foto afzeik terwijl ik dat helemaal niet wil doen!)
+ Gewoon een mooie foto, mooie lucht, mooie spiegeling.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
elmarz:
+ Mooi meisje
- Ik vind de kleuren niet zo erg aanspreken, haar ogen hebben dezelfde kleur als de achtergrond, daardoor vind ik ze eng. Ik had de pukkel bij haar rechteroksel weggesoept, en ik vind de foto een beetje plat en koud. Niet zoveel diepte en warmte. Maar dat is allemaal persoonlijk. Ook persoonlijk is dat ik portretfoto's haat die zo overgeposeerd zijn. Er is niets spontaans aan. Basically kun je zeggen dat ik studio portretten haat, sorry![]()
Snakelady:
+ Poeppie van een kind, mooi modelletje dus, leuk moment vastgelegd, die oogjes!!!
- Jammer dat het haar aan de bovenkant een beetje donker is, verder vind ik het een heel mooie en leuke foto
Nieuwe dag, nieuwe foto
[afbeelding]
quote:
Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.
kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
dit is mijn eerste foto hier. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
[afbeelding]
ik vind het wel een redelijke plaat, alleen wat ik wel jammer (en een beetje storend) vind, is dat het onderwerp niet scherp is. Geen van beide handschoenen die uit het zand steken is scherp: het scherptepunt ligt net achter de rechterhanschoen. Volgende keer iets beter op lettenquote:Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.
kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
dit is mijn eerste foto hier. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
[afbeelding]
snelle jelle dus:quote:Op zondag 14 januari 2007 16:21 schreef pirke het volgende:
[..]
Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?
(oftewel, je mag mijn foto gaan beoordelen)
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
+ leuke plaat! mooi water ook.
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter, boven een klein beetje croppen en niet zo'n enorm fel wit licht
Hier een andere foto van vanmiddag:
[afbeelding]
(bijna niets aan de saturation gedaan, het was een superzonnetje!)
quote:Op zondag 14 januari 2007 21:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Buiten dat ik beide foto's van je erg mooi vind, mag je er stiekem maar 1 per dag posten
Beide inderdaad met de 70-200 op 200mm gemaakt. Bij beestjes heb je de compositie niet altijd voor het zeggen, deze kwam heel snel op me af lopen, ik had geluk dat ik dit er nog uitkreegquote:Op zondag 14 januari 2007 21:21 schreef Elefes het volgende:
Van mij mag het met deze foto's wel voor een keertje hoor
De eerste foto vind ik gewoon lekker, fijne compositie en mooi scherptegebied. Eventueel had je de schaduw er helemaal op kunnen zetten.
De tweede foto ook fijn, goede kleuren en ook weer fijne scherpte. Recht was ie denk ik ook mooi geweest, maar dit geeft ook een fijn effect.
Waarmee gemaakt? (Ik gok 70-200?)
Ik vind 'm tof, maar ik zou net even bijsnijden boven dat bordje "te koop", dat doet imho wat af aan de compositie (het stoort een beetje)quote:Op zondag 14 januari 2007 21:20 schreef CaPS_ het volgende:
+ Mooie kleuren, t'was inderdaad mooie zon vandaag
- Hij had van mij best helemaal scherp gemogen (zie onderkant) en het boompje erachter vind ik 'storend'
[[url=http://farm1.static.flickr.com/145/356757140_a3a4a05d1e.jpg]afbeelding]
[/url]
En dan durf je zo'n foto te posten?quote:Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
[..]
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter
[..]
[afbeelding]
Mooie ogen heeft ze zegquote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:
+ Mooi licht (altijd met die lage zon he)
- Jammer dat de horizon ontbreekt (of stond er iets heel lelijks?)
(edit: heb je nu de foto aangepast? vlgs mij stond er net een andere versie)
Mijn dochter met een muts die ik van mijn werkgever heb gekregen:
[afbeelding]
Ja, golfer heeft de foto even bewerktquote:Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:
+ Mooi licht (altijd met die lage zon he)
- Jammer dat de horizon ontbreekt (of stond er iets heel lelijks?)
(edit: heb je nu de foto aangepast? vlgs mij stond er net een andere versie)
Je opzet is goed gelukt denk ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:
Een fijn sfeerplaatje als plus
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)
Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek
[afbeelding]
CC.
+ Gaaf idee, mooie machine, goede hoek.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:
Een fijn sfeerplaatje als plus
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)
Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek
[afbeelding]
CC.
Ik vind 'm vooral onscherp inderdaad (te onscherp) en het onderwerp staat wel erg in het midden. Als je bijvoorbeeld rechts en boven wat meer ruimte laat bij zo'n foto, krijg je al een interessanter beeld om naar te kijken doordat er meer compositie in zit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef ikbenblij het volgende:
+idee is goed
_ te donker op sommige plaatsen
[afbeelding]
hij(of is het zij) bleef gewoon zitten terwijl de eenden gevoerd werden.
de foto had scherpergekund(denkik) maar wel leuk effect dat de achtergrond wazig is
watvinden jullie
+origineelquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:11 schreef afraidtech het volgende:
+ mooie dof
- onscherp, centraal in beeld
voor de rest ga ik met elefes mee, want aan twee keer de zelfde advies heb je ook niets toch
[afbeelding]
ffies gekloot met knijpers en een softbox, had de softbox naar het dak gericht en dus boven op dat witte schermpje de knijpers gelegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |