abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 11:14:17 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45337145
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:09 schreef elmarz het volgende:

[..]

haha nee dat klopt. ze zijn vrij beweeglijk!
Ik vind het moment niet zo goed gekozen, niet echt flatteus voor het 'model'
Onderwerp in het midden vind ik in dit geval niet zo mooi gekozen
Vrij hard ingeflitst zo te zien...
Ik denk dat ik gewacht had op daglicht en de knappe dame recht van voren zonder tutter (?) gekiekt had...

Nogmaals, leuke snapshot (het komt over alsof ik de foto afzeik terwijl ik dat helemaal niet wil doen!)
ah kijk, hier heb ik wat aan.
Opzich heb je gelijk maar buiten was het nogal vochtig dus een buitenfoto was geen optie en ik heb helaas alleen nog maar een interne flitser.
Maar dit zijn dingen waarmee ik in het vervolg rekening kan houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45338480
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:
elmarz:
+ Mooi meisje
- Ik vind de kleuren niet zo erg aanspreken, haar ogen hebben dezelfde kleur als de achtergrond, daardoor vind ik ze eng. Ik had de pukkel bij haar rechteroksel weggesoept, en ik vind de foto een beetje plat en koud. Niet zoveel diepte en warmte. Maar dat is allemaal persoonlijk. Ook persoonlijk is dat ik portretfoto's haat die zo overgeposeerd zijn. Er is niets spontaans aan. Basically kun je zeggen dat ik studio portretten haat, sorry

Snakelady:
+ Poeppie van een kind, mooi modelletje dus, leuk moment vastgelegd, die oogjes!!!
- Jammer dat het haar aan de bovenkant een beetje donker is, verder vind ik het een heel mooie en leuke foto

Nieuwe dag, nieuwe foto

[afbeelding]
+ Gewoon een mooie foto, mooie lucht, mooie spiegeling.
- Iets ruis of onscherp? Mss bij het verkleinen wat kwaliteitsverlies?

Gisteren gemaakt
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 14 januari 2007 @ 12:13:15 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_45338511
Nemo

Leuke foto hoor, niet zo superscherp maar ik vind het persoonlijk ook erg moeilijk om die vissen er schrp op te krijgen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_45338602
Dank

Er staan er in mijn [Showcase] Vissen topic wat meer, vaak ook wel scherp Deze vond ik persoonlijk heel mooi door de combi felle kleuren + vis aan het oppervlakte van het water
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_45343797
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:00 schreef ElizabethR het volgende:

Nieuwe dag, nieuwe foto

[afbeelding]
Wat lijkt het me heerlijk om daar te wonen (en te kunnen fotograferen). Mooi hoor
Misschien zou je er nog iets meer kleur in kunnen brengen (saturation) om het effect iets te "dramatiseren"/sterker te maken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45345775
+ mooie achtergrond, geen rare spiegelingen van de glaswand
- compositie had iets spannender gemogen, kleuren zijn een beetje dof

dus
pi_45345856
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.

kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
dit is mijn eerste foto hier. Ben benieuwd naar jullie commentaar.
pi_45345931
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.

kom net terug van het strand. Het stormt en er wordt veel zand terug de zee mee ingenomen. En dan kom je de raarste dingen tegen.
[afbeelding]
Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?

(oftewel, je mag mijn foto gaan beoordelen )
dus
pi_45346475
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:20 schreef ikbenblij het volgende:
+ mooi plaatje van vis
- niet geheel scherp.

[afbeelding]
ik vind het wel een redelijke plaat, alleen wat ik wel jammer (en een beetje storend) vind, is dat het onderwerp niet scherp is. Geen van beide handschoenen die uit het zand steken is scherp: het scherptepunt ligt net achter de rechterhanschoen. Volgende keer iets beter op letten maar wel een lekker strandplaatje.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_45346598
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:21 schreef pirke het volgende:

[..]

Haha, kwam ik er toch ff snel tussen he?

(oftewel, je mag mijn foto gaan beoordelen )
snelle jelle dus:
+ mooi plaatje , paardje ook goed geplaatst, dusniet in midden
_ hou niet zo van paardjes
  zondag 14 januari 2007 @ 20:01:45 #211
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_45353260
over de vorige foto:
+ orginele compositie
- scherpte

reach out and touch faith
pi_45355813
- Saaie compositie
+ Wel grappig, unisex heette dat toch?

D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_45355988
+ leuke plaat! mooi water ook.
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter, boven een klein beetje croppen en niet zo'n enorm fel wit licht

Hier een andere foto van vanmiddag:

(bijna niets aan de saturation gedaan, het was een superzonnetje!)
dus
pi_45356547
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
+ leuke plaat! mooi water ook.
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter, boven een klein beetje croppen en niet zo'n enorm fel wit licht

Hier een andere foto van vanmiddag:

[afbeelding]

(bijna niets aan de saturation gedaan, het was een superzonnetje!)
Buiten dat ik beide foto's van je erg mooi vind, mag je er stiekem maar 1 per dag posten
pi_45356755
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:15 schreef Elefes het volgende:

[..]

Buiten dat ik beide foto's van je erg mooi vind, mag je er stiekem maar 1 per dag posten

Heb je helemaal gelijk in, ik kon alleen niet wachten tot 0:01 uur

Meer komen er niet hoor, wees maar niet bang. Verder nog op- of aanmerkingen over beide fotos?
dus
pi_45356815
+ Mooie kleuren, t'was inderdaad mooie zon vandaag
- Hij had van mij best helemaal scherp gemogen (zie onderkant) en het boompje erachter vind ik 'storend'

pi_45356862
Van mij mag het met deze foto's wel voor een keertje hoor

De eerste foto vind ik gewoon lekker, fijne compositie en mooi scherptegebied. Eventueel had je de schaduw er helemaal op kunnen zetten.
De tweede foto ook fijn, goede kleuren en ook weer fijne scherpte. Recht was ie denk ik ook mooi geweest, maar dit geeft ook een fijn effect.

Waarmee gemaakt? (Ik gok 70-200? )
pi_45357216
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:21 schreef Elefes het volgende:
Van mij mag het met deze foto's wel voor een keertje hoor

De eerste foto vind ik gewoon lekker, fijne compositie en mooi scherptegebied. Eventueel had je de schaduw er helemaal op kunnen zetten.
De tweede foto ook fijn, goede kleuren en ook weer fijne scherpte. Recht was ie denk ik ook mooi geweest, maar dit geeft ook een fijn effect.

Waarmee gemaakt? (Ik gok 70-200? )
Beide inderdaad met de 70-200 op 200mm gemaakt. Bij beestjes heb je de compositie niet altijd voor het zeggen, deze kwam heel snel op me af lopen, ik had geluk dat ik dit er nog uitkreeg Die tweede vind ik zo veel spannender, weer eens wat anders dan horizontale strepen blauw/geel/groen)
dus
pi_45357391
@Caps: gave compositie! Erg leuk Jammer dat het halve gebouw in de schaduw zit.
dus
pi_45357460
Thx, vond die schaduw juist wel wat hebben, maar dat komt misschien deels omdat ik weet dat het een opkomende zon was en dat zie je er natuurlijk niet aan af ;-)
pi_45357507
Haha, voor niks zo vroeg opgestaan
dus
pi_45357659
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:20 schreef CaPS_ het volgende:
+ Mooie kleuren, t'was inderdaad mooie zon vandaag
- Hij had van mij best helemaal scherp gemogen (zie onderkant) en het boompje erachter vind ik 'storend'

[[url=http://farm1.static.flickr.com/145/356757140_a3a4a05d1e.jpg]afbeelding
]
[/url]
Ik vind 'm tof, maar ik zou net even bijsnijden boven dat bordje "te koop", dat doet imho wat af aan de compositie (het stoort een beetje) .
  zondag 14 januari 2007 @ 22:40:12 #223
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_45358140
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:05 schreef pirke het volgende:
[..]
- verbeteringen in mijn ogen: horizon iets rechter

[..]
[afbeelding]
En dan durf je zo'n foto te posten?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_45358327
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:40 schreef WurM het volgende:

[..]

En dan durf je zo'n foto te posten?
Haha

dus
  zondag 14 januari 2007 @ 23:15:43 #225
147091 janeway
live long and prosper
pi_45359361
Over de voorgaande foto..
+ ik vind hem wel gaaf zo die ramen - inderdaad jammer van het te koop bordje
Ps mijn eerste keer in mijn mooiste foto commentaar is niet mijn sterkste punt.
Hier mijn foto.
Ik weet het hij is niet scherp maar het is mijn mooiste foto van vandaag,,mijn dochter ze was zo blij daar..

pi_45373301
+ mooi opname van je kind
_ niet scherp

was op het strand met de honden, dus de vogels vlogen weg en leverde dit plaatje op
pi_45377182
+ de vogels zijn mooi duidelijk
- wat aan de donkere kant?

Wij zijn ook vandaag naar het strand geweest

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 15-01-2007 17:11:05 ]
pi_45377535
+ Mooi licht (altijd met die lage zon he)
- Jammer dat de horizon ontbreekt (of stond er iets heel lelijks?)

(edit: heb je nu de foto aangepast? vlgs mij stond er net een andere versie )

Mijn dochter met een muts die ik van mijn werkgever heb gekregen:
pi_45377620
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:

Mijn dochter met een muts die ik van mijn werkgever heb gekregen:
[afbeelding]
Mooie ogen heeft ze zeg
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45377715
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:13 schreef Arjan het volgende:

Ja, golfer heeft de foto even bewerkt Horizon stond er niet op idd, ik was gefocusd op onze schaduwen.
pi_45379593
+ Lekker scherp!
- Lijkt alleen eerder dat er niet op het gezicht is gefocust of wel?

Die van mij voor vandaag:
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_45385098
Robin:
Een fijn sfeerplaatje als plus
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)

Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_45386352
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:
Als min de lichte plekken rondom de persoon links, door je tegenlichtopname en die sterke witte randen om de personen aan de linkerkant lijken ze nu extra donker, dat terwijl het best helder weer was (zo te zien dan he..)

Mijn beste (niet van vandaag, wel van afgelopen zaterdag in een geimproviseerde studio met brakke spots van de achterkant en daglicht van de voorkant en een zwaar lastige achtergrond waar de compo die ik voor ogen had eigenlijk niet haalbaar was)
Voor insiders, probeerde een compo te maken zoals op de tekeningen van David Mann, choppertekenaar bij uitstek

[afbeelding]

CC.
Je opzet is goed gelukt denk ik.
Ik zou alleen graag net iets meer van het blok en het achterwiel willen zien denk ik.
En als je iets meer groothoek had gebruikt dan was te vertekening op het voorwiel nog extremer geweest en daardoor nog sterker geweest.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:32:00 #234
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45405476
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
Robin:

[afbeelding]

CC.
+ Gaaf idee, mooie machine, goede hoek.
- Zwart wit en grain (vermoed ik) kunnen een stoer effect hebben...maar op mij maakt het hier een wat fletse indruk. Misschien een idee om hem juist enorm fel neer te zetten?.

Kortom: Foto erg goed, bewerking naar mijn smaak jammer.

Deze foto gisteren uit de losse pols geschoten. Ik vond het licht/donker en lijnenwerk persoonlijk wel aardig...
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45406193
Je baalde gewoon dat haar kontje er te donker op stond
+ Het idee met de lijnen is leuk bedacht
- Ik vind het vcontrast te groot (en jammer dat-ie scheef staat).
pi_45408509
@ FritsBom: Vliegthuig spotters dek op schiphol?

Jammer van de contrast verhouding! voor de rest mooi invallend licht!
Canon*
pi_45408552
+idee is goed
_ te donker op sommige plaatsen

hij(of is het zij) bleef gewoon zitten terwijl de eenden gevoerd werden.
de foto had scherpergekund(denkik) maar wel leuk effect dat de achtergrond wazig is
watvinden jullie
pi_45411086
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef ikbenblij het volgende:
+idee is goed
_ te donker op sommige plaatsen
[afbeelding]

hij(of is het zij) bleef gewoon zitten terwijl de eenden gevoerd werden.
de foto had scherpergekund(denkik) maar wel leuk effect dat de achtergrond wazig is
watvinden jullie
Ik vind 'm vooral onscherp inderdaad (te onscherp) en het onderwerp staat wel erg in het midden. Als je bijvoorbeeld rechts en boven wat meer ruimte laat bij zo'n foto, krijg je al een interessanter beeld om naar te kijken doordat er meer compositie in zit.
De belichting is wel oke
pi_45412516
+ mooie dof
- onscherp, centraal in beeld
voor de rest ga ik met elefes mee, want aan twee keer de zelfde advies heb je ook niets toch

ffies gekloot met knijpers en een softbox, had de softbox naar het dak gericht en dus boven op dat witte schermpje de knijpers gelegd
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:19:55 #240
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45412794
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:11 schreef afraidtech het volgende:
+ mooie dof
- onscherp, centraal in beeld
voor de rest ga ik met elefes mee, want aan twee keer de zelfde advies heb je ook niets toch

[afbeelding]

ffies gekloot met knijpers en een softbox, had de softbox naar het dak gericht en dus boven op dat witte schermpje de knijpers gelegd
+origineel
- iets te wit
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')