abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45170973
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef Delnooz het volgende:
@Arjan. Op zich een heel mooie foto, maar hij komt een tikkeltje bewerkt over? Het lijkt alsof je iets met de kleuren hebt gedaan waardoor de wolken er opgeplakt lijken te zitten? Klopt dat of komt het echt helemaal puur door het licht? Verder vind ik het een mooie foto! Heb zelf niet veel van zulke luchten gezien de laatste tijd
Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.
Leuke foto van jou overigens, wel iets teveel eruit geknipt naar mijn mening
pi_45172655
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:29 schreef snakelady het volgende:
Vind het een hele mooi foto gose, lekkere boze sfeer alleen jammer van dat te samengetrokken mondje.

elefes
lekker bekkie heb ik he
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:49:55 #153
55396 Gose
doelloos
pi_45172810
aha het model...
pi_45173539
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:11 schreef Gose het volgende:
ik vind het niet echt een lekkere plaat.

-puntjes:
hij staat behoorlijk scheef?
verschil in muur achter en links met recht
de handvaten van de werkbank zien er behoorlijk geshopt uit, bijna HDR

+puntjes:
Je hebt je doel wel bereikt dat ie oud lijkt.
hijs goed scherp
dat rommelige op de werkbank maakt het wel geloofwaardig
Ja het is echt een oude werkbank dus ietwat scheef maar ook het gebouw zelf is aardig scheef. Oud gebouw. Ik moet zeggen dat de foto wat donkerder over komt dan bij mij zelf op de pc. Het enige wat ik gedaan heb is de kleur, temp, balans etc wat aangepast. Wat is HDR?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:27:40 #155
55396 Gose
doelloos
pi_45173743
hdr is een foto die bestaat uit 3 of meer foto's die allemaal verschillen qua belichting. Bijvoorbeeld 1 foto 1 stop onderbelicht 1 foto goed belicht en 1 foto 1 stop overbelicht. door deze 3 met photoshop samen te voegen krijg je een hele aparte foto. Je ziet de details van de donkere delen (door de overbelichte foto) maar ziet ook de details van de te lichte delen (door de onderbelichte foto). Vaak zie je dan ook zo'n glans ontstaan als ik ook op de handvaten van jou werkbank zie.
pi_45174040
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:23 schreef Arjan het volgende:

[..]

Ik heb hem alleen wat scherper gemaakt. Wellicht dat het komt doordat ik recht tegen de zon in heb geklikt.
Leuke foto van jou overigens, wel iets teveel eruit geknipt naar mijn mening
[offtopic]
dank. Als ik m nu terugkijk ben ik het eigenlijk wel met je eens. hij is nu iets te druk. Nogal een contrast met jou foto[/offtopic]
pi_45174373
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef Gose het volgende:
hdr is een foto die bestaat uit 3 of meer foto's die allemaal verschillen qua belichting. Bijvoorbeeld 1 foto 1 stop onderbelicht 1 foto goed belicht en 1 foto 1 stop overbelicht. door deze 3 met photoshop samen te voegen krijg je een hele aparte foto. Je ziet de details van de donkere delen (door de overbelichte foto) maar ziet ook de details van de te lichte delen (door de onderbelichte foto). Vaak zie je dan ook zo'n glans ontstaan als ik ook op de handvaten van jou werkbank zie.
Aha juist..zo goed ben ik nog niet met photoshop dus dat is geheel per toeval ontstaan. Bedankt voor de uitleg. Ga het wel een keer proberen.
pi_45175092
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 02:15 schreef LS-Drop het volgende:
+ mooie uitdrukking en goed contract
- vind de positie niet zo - zou misschien mooier zijn als ze rechtop zit/staat

[afbeelding]

Vind zelf de lantaarnpaal een beetje jammer en de achtergrond wat licht maar de compositie en contrast van de muur wel erg mooi.

origineel
+ het lijnenspel/perspectief zit er wel in
- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren

En de mijne, toevallig net als de OP ook voor Dpchallenge.com.
Het thema/de titel is Move along.

pi_45175460
Karp, ik vind het een erg mooie foto. Alleen vind die 2 schimmen boven aan de lift wat minder. Misschien dat het bij het thema hoort. Maar ik persoonlijk zou de personen weggelaten hebben. En die schim links onder in de hoek wat is dat? Volgens mij ook mensen klopt dat?
pi_45176398
Die schimmen was de hele bedoeling denk ik Hele lange sluitertijd en mensen die de roltrap op (en eigenlijk ook af) gaan
dus
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:11:34 #161
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45178187
even een vraagje hoe krijg je met zo'n lange sluitertijd dat je geen overbelichte foto krijgt?
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_45179223
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:11 schreef compier het volgende:
even een vraagje hoe krijg je met zo'n lange sluitertijd dat je geen overbelichte foto krijgt?
Zorgen dat er weinig licht is (wat jij aan roltrappen in stations enzo wel vaker hebt), een lage ISO waarde en een klein diafragma.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:03:04 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_45179942
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:

[..]

- maar dat is ook alles? De achtergrond stoort me en op de voorgrond gebeurt verder weinig om dat te compenseren

[afbeelding]
ik zie geen challenge met dat thema?

wel mooie foto
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_45183240
@IkVind: De schimmen leken me juist wel toepasselijk voor het thema Move along. Doordat die schimmen er op 2 plekken in zitten onstaat er een soort looppad en beweging.

@compier: zoals Het-Gele-Teken al zegt, en mijn camera heeft een ingebouwd ND4-filter. Dit zorgt er voor dat er minder licht je camera binnen komt.

@puckzzz: Song Titles, 2006
All-American Rejects - Move Along staat in de lijst van mogelijke titels.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:51:59 #165
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_45183789
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:20 schreef Karp het volgende:

[..]

[afbeelding]
+ heel mooi gedaan met die schimmen
- onderaan misschien iets teveel schimmen - als hij daar iets minder wazig zou zijn zou hij nog brillianter zijn

<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_45184487
+ gave actiefoto! mooi donker ook, op het vuur en gezicht na
- jammer dat heel veel vuur heel fel wit is

Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).

dus
pi_45193383
Voor jullie stelt het misschien niet veel voor, maar ik vind dit toch wel mooi gemaakt met m'n Nokia camera
linkje naar de foto

Alleen jammer van de weerspiegeling.

edit Xilantof: linkje gemaakt van de foto

[ Bericht 15% gewijzigd door Xilantof op 09-01-2007 22:06:09 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45194038
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:

Vandaag een HDR testje gedaan uit het dakraam, ik zat nog te twijfelen of ik m moest croppen of niet, uiteindelijk gewoon gelaten zoals hij was. Ter info: 3x een raw foto op auto belichting, twee zijn 2 stops over-/onderbelicht (bracketing).

[afbeelding]
Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
pi_45194066
Sorry, hier wat commentaar:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef pirke het volgende:

[afbeelding]
+ Mooie zonsondergang, leuk kader er omheen.
- ?

Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 januari 2007 @ 22:04:51 #170
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45194133
Crossover:
Wil je voortaan je foto's iets resizen? 1280px breed is wel overdreven. Daarom even een linkje van gemaakt.

Wil je ook nog even commentaar geven op de voorgaande foto. Een aantal plus en min punten.
Dit zodat die user wat feedback krijgt op z'n foto, en voor jou is het een manier om kritisch te gaan kijken naar andermans werk. En daar leer je zelf ook weer van.

edit: commentaar is al gegeven.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45194178
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Ik vind de kleuren erg mooi, waren dat de kleuren zoals het ook was in het weer?
Minder vind ik dat er voor mijn gevoel veel vervorming is, wat voor lens heb je gebruikt?
Ik heb er verder niks aan veranderd, ik verbaas me ook over de kleur van het gras.
Ik heb er deze telefoon voor gebruikt, 1.3 megapixel, verder weet ik het ook niet.
Betreffende foto:
pi_45199960
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:03 schreef ..zapper het volgende:

[..]

De kleuren zijn zoals ze in het echte weer ook waren (mooie geel/oranje zon), alleen door de mega felle zon kon ik het zelf moeilijk zien, ik verbaasde me dan ook enorm over het detail dat ik eruit kreeg met 2 stops onderbelichten en raw formaat (zoals ik al zei, mijn eerste hdr)

De lens is een Canon 17-40/F4 L. De foto is gemaakt op 17mm met F22 en resp 1/4, 1/15 en 1/60 seconde. Ik vond hem zelf aan de randen ook vrij veel vervormd, in het vervolg als er rechte lijnen op de randen komen misschien een klein beetje inzoomen (20mm) en de meeste vervormingen zijn weg. Ken je lens
dus
pi_45207127
http://members.home.nl/mwieringa/PoesjeMauw.jpg

Standaard Powershot A80. Beetje bewerkt met CS2
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_45207523
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef _Fonz het volgende:
http://members.home.nl/mwieringa/PoesjeMauw.jpg

Standaard Powershot A80. Beetje bewerkt met CS2
Lees de OP
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_45209760
+Goed scherp en goeie diepte
-Kopje staat er niet helemaal op

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')