abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44630803
Harry Potter and the Deathly Hallows.
pi_44631048
Lekker interessant, ik wil 't boek
  donderdag 21 december 2006 @ 20:18:51 #4
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_44637869
Ik dacht je hebt Galgje gedaan...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 21 december 2006 @ 20:30:16 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44638259
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:18 schreef Patch het volgende:
Ik dacht je hebt Galgje gedaan...
Da's gallows toch?

Oh, lamaar. Ik snap hem

Vind het maar een rare titel trouwens...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 december 2006 @ 20:34:48 #6
22457 Patch
pi_44638415
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Da's gallows toch?
ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te raden
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 21 december 2006 @ 20:40:14 #7
71919 wonderer
pi_44638603
quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:34 schreef Patch het volgende:

[..]

ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te raden
Yeah, na wat rondneuzen op mugglenet kreeg ik dat ook door

Ik begrijp niet goed wat de betekenis van de titel is, trouwens. Deathly is een rare spelling en hallows is volgens mij een werkwoord.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 21 december 2006 @ 22:17:30 #8
22457 Patch
pi_44641933
Waarschijnlijk dat Hallows gewoon staat voor Hallows Eve / Halloween?
pi_44642404
quote:
LONDEN - Schrijfster J.K Rowling heeft de titel van het zevende en laatste boek over Harry Potter onthuld. Het boek gaat 'Harry Potter and the deathly hallows' heten, wat 'Harry Potter en de dodelijke heiligen' betekent.
de dodelijke heiligen dus.

ofzo
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_44642567
Of de fatale heiligen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 21 december 2006 @ 22:39:59 #11
71919 wonderer
pi_44642658
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:31 schreef Asmodean het volgende:

[..]

de dodelijke heiligen dus.

ofzo
Ik vind die vertaling wel erg simpel hoor... deathly is wel wat anders dan deadly.
pi_44642717
Is er al enig zicht op wanneer het gepubliceerd wordt?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_44642847
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
ze hielden het dacht ik laatst nog op 2007
pi_44643592
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
Half 2007 geloof ik.
pi_44644544
Ik zit in m'n maag met die Hallows. Als je het opzoekt komt er zoveel uit als heilig. Dit, in combinatie met Deathly... Geen idee wat ik er van moet maken, als ik een first guess mag maken, zou ik de volgende gok maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  donderdag 21 december 2006 @ 23:32:00 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44644570
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:36 schreef Syrena het volgende:
Of de fatale heiligen
Hallows is inderdaad 'gewoon ouderwets' Engels voor heiligen. Waarom 'fataal', en wat is het verschil met dodelijk? Kan 'deathly' ook iets als 'dood-achtig' zijn? Hoe dan ook, bijzondere titel.

Die opmerking hierboven vind ik ook een goede trouwens, dat het naar een plek zou verwijzen in plaats van naar 'echte' heiligen. Het klinkt ook wel een beetje als de naam van een oud-engelse pub. De confrontatie wordt gewoon een barfight!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 21 december 2006 @ 23:42:00 #17
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44644948
Shiiit, zou dit betekenen dat Harry dood gaat en samen met Voldemort in een soort rustplaats komt met grote wereldredders? Perkamentus? Sirius? Captain Planet? Dit zegt Edward Champion erover:
quote:
The latest Harry Potter book will be called Harry Potter and the Deathly Hallows. How long did it take for them to whip this up? Three minutes? ?Hallow? is more commonly used as a verb and the juxtaposition of ?death? before ?hallows? suggests that any mass killing of major characters (as suggested in other reports) will be less than reverential.
Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.

.
pi_44651441
quote:
Op donderdag 21 december 2006 23:42 schreef MeneerTim het volgende:
Shiiit, zou dit betekenen dat Harry dood gaat en samen met Voldemort in een soort rustplaats komt met grote wereldredders? Perkamentus? Sirius? Captain Planet? Dit zegt Edward Champion erover:
[..]

Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.

.
Wiiiiiiiiiiiiiiiiii YES

Laatste titel bekent kan niet wachten tot boek uitkomt echt goeie titel denk ik zo voorspelt veel goeds en zou wel lachu zijn als de theorie van 7-7-7 ook nog zou kloppen

Btw ik denk wel dat het iets te maken heeft met Godric Hallow de plaatst waar Harry's ouders woonde
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:46:41 #19
22457 Patch
pi_44652299
die plaatst heet Godrics Hollow, niet Hallow
pi_44652447
deathly. pffffffffffft. wat een wqoord. .
pi_44652568
Wazige titel inderdaad... Nu maar hopen dat het snel verschijnt.
We sure are cute for two ugly people.
pi_44652914
Om er nog maar verder over door te gaan. De bevestigde geruchten van Mugglenet:
quote:
Character Information
We will find out something "incredibly important" about Lily Potter
We will find out who R.A.B. is
We will discover more about Dumbledore's past
We will discover where Snape's loyalties lie.
Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib
Viktor Krum will return (World Book Day, 2004 interview)
We will see a reappearance of Dolores Umbridge - "It's too much fun to torture her not to have another little bit more before I finish." (MuggleNet/Leaky Interview)
JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."

Plot Information
Harry will face Voldemort for the final time
Harry will be attempting to find and destroy Voldemort’s remaining Horcruxes
Harry will return to the Dursleys' during the school vacation, but the magical protection Dumbledore arranged will expire on his 17th birthday when he comes of age
Harry will visit Godric's Hollow
There will be a reappearance of the two-way mirror
We will see the wedding of Fleur and Bill Weasley
The fact that Harry "has his mother's eyes" will prove to be an important plot point
At least one character will die

Other
The last word is expected to be "scar," but may change
We will finally learn the full reason why some people become ghosts when they die and others don't
The final chapter, which has already been written, will detail what happens to the characters that survive
There will be no more Quidditch matches
pi_44653199
Vage naam hoor.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_44653356
Mooi, ik heb wel zin in het boek.
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:40:34 #25
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_44655144
'Harry Potter and the Deathly Hallows' wordt de titel van het zevende en laatste deel over Harry Potter. J.K.Rowling heeft dat gisteren door middel van een soort speurpuzzel op haar website bekend gemaakt. Harry Potter Fans over de hele wereld zijn inmiddels druk bezig de boeken en interviews met J.K.Rowling na te pluizen om tot een verklaring te komen voor deze mysterieuze, gevaarlijke naam.

Rowling vertelde dat ze al een hele tijd met drie verschillende titels in haar hoofd rondliep. Gisteren heeft ze de knoop doorgehakt. Wat betekent 'Hallow'? Het is een Oud-Engels woord voor Holy, heilig. Nu kennen we het nog in Halloween, de avond voor Allerheiligen. De jonge Harry Potter-kenner Lizo Mzimba zegt dat Hallow ook heilige plaats kan betekenen of attribuut van een heilig persoon. In het eerste geval zou de beslissende strijd tussen Harry en Voldemort zich op deze plaats kunnen afspelen en in het tweede geval zou het kunnen staan voor "Horcrux" van een van de oprichters van Zweinstein. Lizo geeft ook nog als mogelijkheid dat het iets te maken heeft met de begraafplaats van Zweinstein.

Wat staat ons te wachten in deel 7?

1. Er zal een beslissend gevecht zijn tussen Harry en Voldemort
2. Harry wordt 17 jaar
3. Het laatste woord van deel 7 zal "litteken" zijn. (Maar dit kan natuurlijk nog veranderen)
4. Normaal gesproken zou Harry naar het zevende jaar van Zweinstein gaan na de zomervakantie, maar we weten eigenlijk niet eens of Zweinstein weer opengaat.
5. Harry, Ron en Hermelien gaan met z'n drieën naar het huwelijk van Bill en Fleur
6. Harry gaat weer naar oom Herman, tante Petunia en Dirk Duffeling
7. In het zevende jaar krijgt Harry toestemming om ook buiten Zweinstein toverkunst te gebruiken.
8. De kleur van Harry's ogen en die van zijn moeder Lily zal belangrijk zijn voor het verhaal.

28 juni 2006 - In het zevende en laatste deel van de Harry Potter-serie gaan twee hoofdpersonen in het laatste hoofdstuk dood. Dat heeft de schrijfster J.K. Rowling verklapt in een tv-interview op Channel 4, zo meldt de Volkskrant

Rowling weigert te zeggen om welke personages het gaat. Gaat Harry zelf dood, zodat zijn personage nooit meer een nieuw bestaan kan leiden?

De schrijfster bekende dat ze het laatste hoofdstuk heeft herschreven. Toen ze in 1990 met de serie begon, wist ze al dat er zeven delen zouden verschijnen. Ze had toen het laatste hoofdstuk al geschreven. 'Ik moet zeggen dat er twee doodgaan van wie het helemaal mijn intentie niet was ze te laten overlijden,' zei Rowling op de tv. Op de vraag of ze het jammer vond twee geliefde karakters te moeten laten sterven, antwoordde de succesauteur: 'Er moet een prijs worden betaald. We hebben hier te maken met echte slechtheid.'

Ze bekende dat ze meevoelde met detectiveschrijfster Agatha Christie, die in haar laatste boek de beroemde Belgische speurder Hercule Poirot liet sterven. 'Ik kan mij verplaatsen in een schijrver die denkt: ik zal hem dood laten gaan zodat niemand er ooit mee vandoor kan gaan. Zo eindigt het bij mij, en als ik zelf dood ben, is niemand meer in staat het karakter terug te brengen.'

Het zevende deel van Harry Potter verschijnt volgend jaar. (Boekblad.nl)

Bron: Kinderboekenwinkel.net
pi_44655569
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:06 schreef Wouser het volgende:
Btw ik denk wel dat het iets te maken heeft met Godric Hallow de plaatst waar Harry's ouders woonde
It's Godric's HOllow.
Some say in ice
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:54:22 #27
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_44657160
Ik las dit ook net op wikipedia toen ik wat informatie voor mijn site probeerde te vinden omtrent JK Rowling. Misschien moet ik toch maar eens verder gaan met lezen. Was gestopt na deel 4 omdat ik leukere boeken tegenkwam.

Maargoed voor een ieder die nu nieuwschierig is naar mijn site, hij staat in mijn sig
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:13:01 #28
71919 wonderer
pi_44660877
Ik kon overigens bij Borders het boek reserveren voor 7/7/07, dus dan zal ie wel uitkomen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:16:18 #29
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44660955
Hopelijk is het ook meteen het dikste boek van allemaal
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:27:11 #30
88233 Steve
Still the best.
pi_44661213
Ik kan niet wachten tot het boek uitkomt. .

Rowling heeft drie titels bedacht voor dat laatste boek, ben wel benieuwd naar de andere twee...
"Atb is lief, groetjes Peri."
  FOK!fotograaf vrijdag 22 december 2006 @ 17:03:11 #31
159915 -Menn0-
MNO
pi_44661964
Ik heb gemengde gevoelens over de titel..... Maar ik kan niet wachten om em te lezen
,,/
pi_44666880
In het engels klinkt de titel nog wel redelijk Ik kan niet wachten in ieder geval!
pi_44678151
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44678246
Gelukkig is het bijna 2007..kan haast niet wachten tot het 7e boek uitkomt.
niet dat ik nieuwsgierig ben hoor
pi_44685865
Nederlandse titel is btw bekend:

Harry Potter en het Fatale Heiligdom

http://www.harrypotter.nl
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
ik ook
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:47:20 #36
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_44685978
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef Wouser het volgende:
Nederlandse titel is btw bekend:

http://www.harrypotter.nl
[..]

ik ook
Hmm er staat wel dat het de werktitel is. 'Hallow' heeft meerdere betekenissen en de vertalers kunnen natuurlijk nog niet weten welke ze moeten gebruiken.
pi_44686021
I know maar evengoed het is al een eerste officele titel
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:22:30 #38
22457 Patch
pi_44686899
Als het goed is, is "Godric's Hallow" toch ook al ergens vertaald?
(weet alleen niet welk boek meer)
Daaruit zou je kunnen afleiden wat wellicht ook een Nederlandse titel zou kunnen zijn....
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:23:18 #39
88233 Steve
Still the best.
pi_44686918
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:22 schreef Patch het volgende:
Als het goed is, is "Godric's Hallow" toch ook al ergens vertaald?
(weet alleen niet welk boek meer)
Daaruit zou je kunnen afleiden wat wellicht ook een Nederlandse titel zou kunnen zijn....
Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.

edit: maar dat zei je zelf hierboven ook al. .
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:31:02 #40
22457 Patch
pi_44687163
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:23 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.

edit: maar dat zei je zelf hierboven ook al. .
ben er even niet bij..
pi_44687441
Zou tante Petunia dan toch magische krachten hebben? .
quote:
Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib

JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
Oh mên, ik kan niet wachten.
pi_44687557
Rare verwijzing naar A. Christie, tis algemeen bekend (toch?) dat die Poirot heeft laten doodgaan omdat ze hem irritant vond .

Ik wil de nieuwe Harry lezen met Kerst
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:55:42 #43
88233 Steve
Still the best.
pi_44687693
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Zou tante Petunia dan toch magische krachten hebben? .
[..]

Oh mên, ik kan niet wachten.
jkrowling.com:
quote:
Aunt Petunia will start exhibiting magical tendencies
No, she won't. Aunt Petunia has never performed magic, nor will she ever be able to do so.
jkrowling.com:
quote:
Is Aunt Petunia a Squib?
Good question. No, she is not, but—[Laughter]. No, she is not a Squib. She is a Muggle, but—[Laughter]. You will have to read the other books. You might have got the impression that there is a little bit more to Aunt Petunia than meets the eye, and you will find out what it is. She is not a squib, although that is a very good guess.
pi_44688459
Weet iemand wat voor kleur ogen Petunia heeft? Misschien is het dat Lily Petunia een manier heeft geleerd om Harry te helpen mocht dat écht écht écht nodig zijn.

Ik wil het boeeehoeeek.
pi_44688464
En thanks voor het opzoeken trouwens.
pi_44688503
Wat is een squib in het Nederlands?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44688559
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een squib in het Nederlands?
Ventje met tover-ouders die zelf niet kan toveren. (weet het nederlandse woord ook even niet)
Edit: even opgezocht: een snul.

[ Bericht 6% gewijzigd door MWP op 23-12-2006 19:41:48 ]
pi_44688771
Squib... Goede vraag, dacht Snol. Moment terwijl ik de boeken hier achter me induik.

-edit- "Ik ben een Snul, zoals Levenius maar al te goed weet." (Hoofdstuk 2, Arabella Vaals, pagina 20, 1e gebonden editie.)

Snul dus.
Some say in ice
pi_44688827
Snul
pi_44688861
Hoe ik aan Snol kom is een andere vraag, maar zal wel iets met FIlch en het oetlul-gehalte te maken hebben.

Oh, en Godric's Hollow is vertaald als de Halvemaanstraat, dacht ik. Een van de mindere vertalingen IMO.
Some say in ice
pi_44688890
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:40 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Squib... Goede vraag, dacht Snol. Moment terwijl ik de boeken hier achter me induik.

-edit- "Ik ben een Snul, zoals Levenius maar al te goed weet." (Hoofdstuk 2, Arabella Vaals, pagina 20, 1e gebonden editie.)

Snul dus.
Dan bedoel je een snul. Een tovenaar die niet kan toveren, zoals de concierge van Zweinstein.

edit: Waar je nu zelf al achter bent
  zondag 24 december 2006 @ 13:01:24 #52
88233 Steve
Still the best.
pi_44703831
quote:
Two other titles registered with Deathly Hallows
HarryLatino has uncovered some interesting details concerning recent trademarks filed by a company named Field Fisher Waterhouse. Along with registering Deathly Hallows on December 5th, they also registered two more titles: Heart of Ravenclaw and Deadly Veil.

It's easy assume that these could possibly be the two other titles Jo was considering for Book 7. However, we believe it's more likely that they registered two other titles in addition to the real one to throw off anyone who could have uncovered these trademarks.

In other news, Deathly Hallows has already hit the #1 spot on Amazon.co.uk's Hot 100 Books list. The book has only been listed for pre-order on Amazon for the past two days.
Mugglenet
pi_44709060
Overgens denk ik niet dat ze harry dood laat gaan. Het blijft toch een beetje een kinderverhaal en het is de hoofdpersoon enzo (happy ending, je weet). Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat als ze hem laat leven, de vraag naar het schrijven van een 8e (of als het aan mij ligt een 27e) zo gigantisch zal worden (dit is al door andere prominenten gezegd) Dus wat is een geschikte oplossing?
pi_44709442
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.

Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
De film van OotP komt 7/13/07 uit, you do the math. Marketingtechnisch zou het echt superdom zijn om een boek uit te brengen en 6 dagen later een film in premiere te laten gaan.
pi_44710770
Waarom zou dat dom zijn?
pi_44710773
Het gaat (ook) over tieners/adolescenten en het opgroeien. De hoofdpersoon is 11 t/m 17. Ik vind het daarom een 'kinderverhaal'. Uiteraard een kanttekening. Er zijn weet ik hoeveel volwassenen die het ook lezen en leuk vinden en dat is denk ik ook zo speciaal aan de serie. (ik denk dat ik het over 20 jaar ook nog steeds vet vind)
pi_44711392
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.
Dumbledore is zo niet dood
  zondag 24 december 2006 @ 16:40:39 #58
88233 Steve
Still the best.
pi_44711491
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:36 schreef ChrisJX het volgende:
Dumbledore is zo niet dood
.
pi_44711522
Ja, het gaat er niet om of wij denken dat hij echt dood is of niet, in het boek zijn ze tot nu toe allemaal overtuigd van het feit dat hij er niet meer is.
Harry verliest mensen om zich heen en ziet ze voor zijn ogen dood gaan (Dumbledore is voor z'n ogen gestorven, Sirius viel door het gordijn voor zijn ogen, Carlo kreeg een Avada Kedavra vol in z'n face voor Harry's ogen, etc).

En het lijkt me gewoon niet logisch dat je een boek en een film zo vlak na elkaar uitbrengt. Sowieso omdat Rowling het met 1 van de 2 altijd al druk genoeg heeft...
  zondag 24 december 2006 @ 16:44:43 #60
88233 Steve
Still the best.
pi_44711600
SPOILER: Zoals Rowling zelf zegt:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet zorgt ze voor een verrassing. .
  Redactie Frontpage zondag 24 december 2006 @ 16:48:37 #61
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_44711704
to pull a gandalf
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 24 december 2006 @ 17:05:42 #62
71919 wonderer
pi_44712104
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
Ik kan bij Borders het boek pre-orderen voor 7 juli...
  zondag 24 december 2006 @ 19:37:49 #63
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44716112
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.

Bah.
pi_44722703
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.

Bah.
Of dat Harry en Hermione elkaar het jawoord geven bij het graf van Ron
pi_44723558
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Wittgenstein
pi_44723736
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
pi_44723761
quote:
Op maandag 25 december 2006 01:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
Dat is óók mijn theorie.

(Je kent me nog. .)
Wittgenstein
pi_44723847
quote:
Op maandag 25 december 2006 01:05 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat is óók mijn theorie.

(Je kent me nog. .)
Nog? Ik ken. . Zwaar is het.
pi_44726748
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:

Bah.
Nee joh, 11 eindes is cool!!

Zonder gekkigheid, was het niet zo dat Rowling het laatste hoofdstuk al een eeuw afhad?
Some say in ice
  maandag 25 december 2006 @ 13:57:00 #70
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44730842
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu? Ik ben mijn eigen theorie reeds verloren. Het enige dat ik nog weet is dat Perkamentus dood moest om iemand te beschermen, en iets met de broer van Sirius.
pi_44731128
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:57 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu?
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:

1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.

Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
Wittgenstein
  maandag 25 december 2006 @ 14:15:25 #72
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44731356
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:07 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:

1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.

Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
Je maakt er toch weer wiskunde van. Je hebt een bepaald aantal gebeurtenissen: Gebeurtenis 1, gebeurtenis 2, gebeurtenis 3 etc. Die spelen zich af in een bepaalde volgorde en je moet ze allemaal kennen om het plot (de slotformule) geheel te begrijpen. Rowling zou dan het hele verhaal al compleet hebben gehad bij boek 1 en ons steeds weer een deeltje van het plot hebben gegeven. Met een beetje extrapolatie zou je dan op 6/7 van het plot het einde moeten voorspellen. Dat kan niet volgens jou, omdat je een elementaire gebeurtenis nog niet kent. Een deel van de formule ontbreekt dus nog. Maar goed, het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.

Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
pi_44731608
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:15 schreef MeneerTim het volgende:
het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.
It's a gift... and a curse.

Het is vooral ook achterdochtig, denk ik, meer dan wetenschappelijk.
quote:
Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
Volgens mij gaat het extreem significant worden dat Snape zo'n goede occlumens én legilimens is. Waar zijn loyaliteiten ook liggen, welk complex spel hij ook speelt, hij kán het spelen. Het wordt meer dan eens gesuggereerd dat Snape op sommige vlakken een betere tovenaar is dan Dumbledore, bijvoorbeeld op het gebied van de dark arts, potions en occlumency. Vergeef mijn onwetendheid van de Nederlandse vertalingen.
Wat Sirius betreft: absoluut, die is niet definitief morsdood. Daar gaan we zeker nog meer van horen. Maar hoe? En wat voor rol gaat Fawkes nog spelen? En krijgt Luna Lovegood eindelijk een nieuwe bril in deel 7? Vragen, vragen...
Wittgenstein
pi_44738712
ik ben erg benieuwd naar het zevende boek maar ik hoop toch dat het nog wel een jaar duurt voor hij komt....

want daarna is het gewoon over Nooit meer in spanning wachten hoe het verder gaat
I had a signature once. It was awful.
pi_44738757
Ik heb er vet zin in !
pi_44740890
Ik denk dat het toch een beetje een deceptie wordt. (komt sowieso ook omdat het eindigt. alle dingen eindigen slecht anders zoude ze niet eindigen ofzo) Ik denk dat het verhaal begint met de trouwerij van Bill/Fleur dan gewoon een jaar school. (met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn. En uiteindelijk het verslaan van het kwade. Dit heeft me eigenlijk na boek 4 al een beetje gestoord. Ik vond deel 1 en 2 een beetje vergelijkbare boeken. De intro van de magische wereld alleen een verschillend probleem. Deel 3 een iets ander uitgangspunt. En vier stond het toernooi centraal. Vanaf deel 5 had ik het idee dat het nu ECHT ging beginnen. De oorlog tegen het kwade en dat er veel meer buiten school zou gebeuren. In 5/6 speelt het grootste gedeelte toch nog in school af en met de minder belangrijke (maar niet minder leuke) dingen daar omheen. Ik denk dat deel 7 toch weer een beetje vergelijkbaar wordt als 5/6. Ik had zo graag een verhaallijn van de kids meegemaakt na hun schooltijd en dan met z'n allen tegen voldie enz. Jk heeft echter al een keer gezegd dat het boek sowieso niet langer dan deel 5 gaat worden. Wat mij betreft een cliffhanger en dan weer een nieuwe reeks van 7 met het leven na school.
  maandag 25 december 2006 @ 23:27:25 #77
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_44741019
Harry had aan het eind van 6 wel gezegd dat hij niet terug naar school ging omdat hij de horcruxen wilde zoeken.
pi_44741413
En Joanne heeft gezegd dat er geen Quidditch zou zijn in deel 7...

Ik heb alleen geen idee of Harry zich aan z'n woord zal houden wat betreft het niet terugkeren naar Hogwarts...

Trouwens, ik denk dat de Pensive van Dumbledore nog wel een belangrijke rol zal gaan spelen. Ik heb het idee dat Harry nog lang niet alles weet wat van belang voor zijn strijd tegen Voldemort zou kunnen zijn, en wat Dumbledore (en anderen) dus wel weten..
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:03:16 #79
88233 Steve
Still the best.
pi_44741450
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
pi_44742113
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Idd ik had het er vanavond nog met iemand over, het is bijna traditie geworden....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44745761
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:20 schreef poon het volgende:
(met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn.
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
pi_44745766
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 08:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
Ja okee dit is het slechtste woord ooit
  dinsdag 26 december 2006 @ 10:59:13 #83
22457 Patch
pi_44746480
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
pi_44746502
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
We hebben de vakantie nog! Rowling is er nooit vies van geweest die uitgebreid te beschrijven, dus dan kan er best wel een trip naar Godric's Hollow ingepropt worden
Maar goed, het kan zoveel kanten op gaan, het zal uiteindelijk toch wel weer een grote verrassing worden.
pi_44746537
Iedereen die hoopt op juli... ik denk niet dat dat gaat lukken. Het mansucript moet nog ingeleverd worden, dan moet het nog nagekeken worden, en dan moet er nog gedrukt worden. Ik geloof dat er de vorige keer ook een half jaar is gedrukt. Verder zou een release midden in de vakantie niet echt logisch zijn.
pi_44747325
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:59 schreef Patch het volgende:
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
Meh, ik zou het 't leukst vinden als Snape gewoon zo'n loner blijkt te zijn, niet met Voldie of met Harry affiliated.
Some say in ice
pi_44749654
Misschien dat sneep/snape een loner/einzelganger/opzichzelfstaander is, maar ik denk dat ie meer bij het goeie hoort. En dat perkamentus/dumbledore dood is maar wel via z'n lijst de bom uit kan/gaat hangen. (waarom dat met sirius niet het geval is?)

ps ik leest dan wel ned. boeken, ik kijk ook de films. Is trouwens de engelse versie aan te raden? Ik heb de boeken geleend om te lezen, maar wil ze wel hebben en kan ze in het engels in zo'n set kopen. (scheelt ook aanzienlijk in het geld)
pi_44750579
Engels is goed te doen! De (britse) humor komt beter tot z'n recht en de personages hebben naar mijn mening toffere namen in het Engels.
Ik twijfelde eerst ook of ik het nou wel zou doen in het Engels, omdat ik Engelse boeken best traag lees, maar Rowlings taalgebruik is heel goed te volgen (kon van iemand 1 t/m 5 overnemen voor een erg leuk bedrag, dus toen heb ik het toch maar gedaan. En ik kon niet wachten op de Nederlandse versie van the Halfblood Prince ).

Heb ze nu alle 6 in het Nederlands en in het Engels
pi_44750714
Ik heb alle audioboeken ook
  dinsdag 26 december 2006 @ 17:12:13 #90
22457 Patch
pi_44750795
Dan ga ik erover heen, ik heb ook nog eens alle Duitse versies
pi_44750881
Ik heb alle audioboeken in het engels en amerikaans
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:19:38 #92
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44754151
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
pi_44754503
We hebben een winnaar.
Wittgenstein
pi_44756680
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:19 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
'

pi_44758463
Ik vind ze in het Engels ook prima te doen, ik heb zelf deel 1 t/m 3 in het Engels en de delen 4 en 5 in het Nederlands, 6 moet ik nog kopen. Misschien koop ik nog eens wat boeken bij zodat ik ze allemaal in het Nederlands en Engels heb. Ik vind vooral ook de humor in de Engelse boeken beter en de namen zijn veel toffer.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44764158
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 08:56 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja okee dit is het slechtste woord ooit
Ik vind het anders best goed gevonden, het is niet eenvoudig om het goed te vertalen en Gruzielementen vind ik best origineel....
  woensdag 27 december 2006 @ 12:19:22 #97
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_44765487
ik kan niet wachten ! ben super benieuwd...
ik vind het een aparte titel... Helaas is het hierna wel afgelopen met speculeren en vol spanning wachten op de volgende ....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 27 december 2006 @ 18:31:13 #98
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44769843
Ik zag net op televisie dat je in Engeland kan wedden wie Harry dood maakt.
Burnt to the core but not broken
  Donald Duck held woensdag 27 december 2006 @ 18:35:37 #99
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44769974
Voldy natuurlijk!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 27 december 2006 @ 18:39:31 #100
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44770089
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
  woensdag 27 december 2006 @ 18:51:34 #102
71919 wonderer
pi_44770480
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
pi_44771089
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef PPL het volgende:
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black
In life you achieve what you thínk you deserve
  woensdag 27 december 2006 @ 19:17:24 #104
88233 Steve
Still the best.
pi_44771362
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:09 schreef Torio het volgende:

[..]

was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black
Daar komen we pas achter in boek 7.
pi_44782607
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
pi_44783867
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef wonderer het volgende:
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
Daar tekenen we voor.
Some say in ice
pi_44784559
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Daar tekenen we voor.
Neville gaat vast een aardige rol spelen. Underdog enzo, daarnaast kon de prophecy ook over hem gaan.
  Donald Duck held donderdag 28 december 2006 @ 01:53:24 #108
46149 __Saviour__
pi_44784621
maar de voorspelling ging toch over harry op het moment dat voldemort besloot om voor harry te gaan?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_44788117
De prophecy kon idd over óf Neville óf Harry gaan. Beide aan het einde van juli geboren. (30 v.s. 31), beide ouders die 3x Voldie hebben weerstaan. (Kennelijk.). Maar de prophecy gaat idd waarschijnlijk over Harry. (99% zekerheid.), omdat de Dark Lord hem heeft gemarked.
Some say in ice
pi_44788584
quote:
Op donderdag 28 december 2006 00:26 schreef poon het volgende:
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
Ik vond een bepaalde theorie ook wel grappig. NL. dat de A van RAB geen A is maar een slechtgeschreven H.
RHB zou dan staan voor Rubeus Hagrid Black

Enne Dumbledore doet misschien geen Gandalf, maar we hebben altijd nog het hoofdmeesterportret in de kamer van de hoofdmeesters. En misschien heeft ie van zichzelf ook wel een portret in het huis van Harry opgehangen. Kan ie mooi heen en weer hoppen om Harry bij te staan.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_44788627
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
pi_44788652
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Goed opgemerkt!

Er zullen misschien wel meer van dit soort dingen in de eerdere boeken zitten.
Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!
pi_44788670
In boek 7 gaat het de hele tijd lijken alsof Snape aan de darkside zit en op het einde maakt hij Voldemort koud. Daar teken ik voor.

Harry kan Voldemort natuurlijk nooit aanpakken, zou wel heel ongeloofwaardig zijn
pi_44788721
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:

Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
pi_44788809
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
pi_44795366
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef dmace het volgende:

Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
Oh, dat. Ik heb deel 6 pas 1 of 2 keer gelezen en deel 1 inmiddels wel 10 keer. Dus die ken ik iets beter
pi_44796096
Idd goed opgemerkt van dat 'jaren later'. Zit zeker wat in. Verder denk ik idd ook. dat snape goed is. Even iets anders. Ik zie/hoor eigenlijk alleen maar teleurstelling over het feit dat het hierna klaar is. Zijn jullie allemaal van mening dat ze door moet gaan met schrijven? En zo ja, waar moet het dan over gaan en hoeveel boeken moeten er nog komen? Hoe lang zou ze dit vol kunnen houden zonder 'de magie' te verliezen. Zou harry potter 14 nog steeds leuk zijn?
pi_44796361
Sue Crafton werkt het hele alfabet af, dus HP8 t/m 14 moet ook wel lukken

Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:20:31 #119
13250 Lod
Sapere aude!
pi_44796841
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:06 schreef dmace het volgende:
Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
Ik meende dat ze aan heeft gegeven dat ze doorgaat met schrijven, maar niet met Harry in de hoofdrol. Ik hoop ook niet dat ze hierna nog Harry Potter boeken uit gaat brengen. Dat zou m.i. afbreuk doen aan de huidige reeks.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 28 december 2006 @ 16:22:07 #120
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44796892
Als Harry doodgaat kan ze zich aan die belofte houden en toch de serie vervolgen.
Zonder Harry zijn het per definitie geen HP-boeken meer, ook al doen andere personages die we uit de boeken kennen wel mee.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:30:00 #121
71919 wonderer
pi_44797140
Ze moet alleen doorgaan als ze ook echt iets te vertellen en niet omdat het niet afgelopen mag zijn van de lezertjes.
pi_44797224
Ik denk dat de kans groot is dat ze met iets anders doorgaat uit dezelfde fictieve wereld.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:34:05 #123
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_44797268
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 28 december 2006 @ 16:37:38 #124
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44797361
De tovenaarswereld is natuurlijk veel groter dan alleen Engeland.
Hoe zit het met de draken in Egypte, de scholen in Frankrijk en Bulgarije, de reuzen ?

Neem eens een Tolkien (om maar eens een naam er tegenaan te gooien )
Die heeft ook meer over Middle-Earth geschreven dan alleen Lord of the Rings.
pi_44797764
Hoewel de HP-geweldig is, hoeft het van mij niet door te gaan na deel 7. Dan heb ik het ook wel weer gehad. Rowling kan natuurlijk doorgaan met andere personages (of bijv. eerdere zoals de schooltijd van Harry's ouders), maar ik denk niet dat die zo geweldig zullen zijn. Het beste aan HP vind ik namelijk dat de lezer helemaal mee kan leven en denken met Harry. Alles wat voor de lezer nieuw is, is ook voor Harry nieuw en andersom.
pi_44798150
quote:

Dat is een hele goede inderdaad!
pi_44799839
We zullen het allemaal Juli 2007 weten.
pi_44805668
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.

En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
pi_44805971
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
pi_44806049
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Wat jij wil
pi_44806226
quote:

[..]

Spoiler!
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:06:59 #132
242 Pinball
Electric Monk
pi_44818395
Wat een heisa om die titel nu al.

Ik wil het boek, geen titel!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_44833732
quote:

[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:56:33 #134
88233 Steve
Still the best.
pi_44833953
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:

[..]

Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 29-12-2006 22:25:01 ]
pi_44841195
Enne, je kunt alles bestellen waar een bedrijf een releasedatum aan hangt. Dat zegt nl. helemaal niets.
Is het zo, dan hebben ze mazzel, is het niet zo, dan krijgen alle bestellers een mailtje dat het nog wat langer duurt.

Uitgaan van een reservering dat iets dan-en-dan op de markt komt is wel een heel onbetrouwbare bron.
pi_44842189
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?

Overigens lijkt het mij geweldig als er na HP nog een encyclopedie uitkomt. JKR heeft gezegd dat ze van allerlei objecten en personages compleet uitgeschreven biografieën heeft liggen, omschrijvingen, geschiedenissen... Het lijkt me súper om die over enkele jaren ook nog eens in boekvorm te kunnen kopen!!
pi_44850703
quote:

Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.
pi_44850713
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.
pi_44854251
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
quote:
In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
Some say in ice
pi_44854386
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.
Dus dat is ook geen aanwijzing dat Harry overleeft.
pi_44855518
Ik weet niet hoe 'In years to come' in het Engels geïnterpreteerd moet worden. Mss als 'in de daaropvolgende jaren', maar wellicht ook wel als 'jaren later'. Mijn sensitiviteit wat betreft het anglicaans taalgebruik is daarvoor niet voldoende ontwikkeld
pi_44856469
Ik zou het zo ook niet weten, maar het wekt bij mij de indruk op als 'de daaropvolgende jaren', en inderdaad niet zozeer 'toen harry net zo'n lange baard had als dumbledore'....
pi_44860824
Het betekent eigenlijk meer "In de komende jaren". Aangezien het boek 1 betreft kan het dus best 6 jaar later zijn. Het sluit dus (misschien helaas) niets uit
pi_45219065
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?

Dus een wederopstanding in deel 7? . Der Himmel lacht! Die Erde jubilieret!
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:00:07 #145
71919 wonderer
pi_45219129
Mijn vent kwam met de opmerking dat Snape wel moest... hij had immers die eed gezworen. En hij vond zijn eigen leven waarschijnlijk belangrijker dan die van Dumbledore.
pi_45219138
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Some say in ice
pi_45219583
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:17:04 #148
71919 wonderer
pi_45219683
Overigens had ik ergens gelezen dat Rowling op die site reageerde met iets van "nope, sorry".
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:26:21 #149
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45219993
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.
Dus geen wederopstanding van Dumbledore, die is gedood en begraven.
GNU Terry Pratchett
pi_45220651
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Some say in ice
pi_45220766
quote:
J.K.
"(...) Umm, I really can't answer that question because the answer is in book seven but, you shouldn't expect Dumbledore to do a Gandalf. Let me just put it that way. I'm sorry."

Mr. Rushdie then asked:

(...) Our theory is that Snape is in fact, still a good guy, from which it follows that Dumbledore can't really be dead and that the death is a ruse cooked up between Dumbledore (...)

J.K. cautiously replied:

Well, Salman, your opinion, I would say is, right. But I see that I need to be a little more explicit and say that Dumbledore is definitely dead. And I do know - I do know that there is an entire website out there that says - that's name is DumbledoreIsNotDead.com so umm, I'd imagine they're not pretty happy right now. But I think I need - you need - all of you need to move through the five stages of grief and I'm just helping you get past denial.
Bron

Okee. Dood. Maar toch. Het zou mij niets verbazen als Dumbledore op één of andere manier toch terugkeert. Desnoods als zombie ofzo. .
pi_45220814
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat. .
pi_45224050
In 6 wordt toch ook al beschreven dat er een lijst van hem is. (alle oude schoolhoofden in de hangen in de kamer van de headmaster)
pi_45224123
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:52 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat. .
Wat ik bedoel is dat de dood niet echt een einde is. Zoals Dumbledore al zei: "To the exercised mind, death is but the next great adventure.". En door die portretten zijn ze niet echt weg.
Some say in ice
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:11:27 #155
71919 wonderer
pi_45224260
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:23:10 #156
88233 Steve
Still the best.
pi_45224794
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:11 schreef wonderer het volgende:
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
Die werd automatisch gemaakt nadat Dumbledore dood was. Staat in HBP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:31:55 #157
71919 wonderer
pi_45225203
OKee. Is alweer een tijdje geleden dat ik het boek heb gelezen
pi_45226839
Dumbledore is gewoon niet dood
pi_45226881
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:11 schreef ChrisJX het volgende:
Dumbledore is gewoon niet dood
*Noteert* Ontkenningsfase, boos bij noemen van naam van onderwerp.. Ach so...
Some say in ice
pi_45229564
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:41:47 #161
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45230855
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
Waarom zou je je dat afvragen? Een kenmerk van een hype is dat het van voorbijgaande aard is. Wat blijft zijn een zevental goede boeken waar nog heel veel mensen jarenlang plezier aan zullen beleven.
GNU Terry Pratchett
pi_45230857
Gezien de definitie van het woord hype, ik gok dath et dan niet meer een hype is. Wat je echter niet weg kan nemen is dat het gewoon wel een following zal hebben.
Some say in ice
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:43:58 #163
88233 Steve
Still the best.
pi_45230939
Als je met hype wilt zeggen dat het dan nog gelezen wordt: ik denk dat ook kinderen die nu nog niet kunnen lezen later de Harry Potterboeken zullen lezen. Zelfs kinderen die nu nog niet bestaan.
  Donald Duck held woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:15 #164
46149 __Saviour__
pi_45231035
De boeken zullen zeker gelezen blijven worden. Ook nog over heel veel jaren. Door de magische fantasiewereld waarin het zich afspeelt, zijn de boeken enorm tijdloos.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45239383
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Ja, dan verschijnen de Special Extended Edition dvd boxen en de extra luxe nieuwe uitgaven van alle boeken

Uiteraard verdwijnt de hype als het laatste boek en de laatste film zijn verschenen. Daarvoor is het ook een hype. Tegen die tijd is er vast wel weer iets anders dat een dergelijke aandacht zal hebben.
  Redactie Frontpage donderdag 11 januari 2007 @ 10:31:52 #166
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45240816
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijen maar dat telt denk ik niet
With four other people
And aliens
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:35:18 #167
46149 __Saviour__
pi_45240914
Maar tegen die schilderijen kun je praten en ze weten dingen enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage donderdag 11 januari 2007 @ 10:43:50 #168
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45241131
maar ze kunnen alleen maar praten, Harry zal het echt zelf moeten doen, een schilderij van dumbledore zie ik er niet zo snel naast huppelen en toveren
With four other people
And aliens
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:21:03 #169
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_45257238
Ik denk dat Harry nog leeft.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:01 #170
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_45258494
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef MeneerTim het volgende:
Ik denk dat Harry nog leeft.
tussen spoilertags wil je!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_45258949
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:31 schreef Etcetera het volgende:
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijen maar dat telt denk ik niet
"Dood is dood" is niet echt waar, de hele reeks draait om de dood en staat vol met voorbeelden van het schemergebied tussen leven en dood: Harry die een dodelijke spreuk heeft overleefd. Voldemort (what's in a name) die eigenlijk dood zou moeten zijn, maar nog leeft omdat hij zijn geest heeft opgedeeld. De Philosopher's Stone die een eeuwig leven mogelijk kan moeten maken. Alle spoken die rondzwerven in Hogwarts. En in Goblet of Fire helpen (!) Harry's ouders hem om te ontsnappen.

Ik denk niet dat Dumbledore als normaal mens aan de zijde van Harry zal terugkeren. Maar het lijkt mij aannamelijk dat er in boek 7 een Pinksteren-achtig iets zal zijn. Dus dat Dumbledore verschijnt aan Harry (op één of andere manier) om zijn geestelijke kracht aan Harry over te dragen. En als Fawkes dan op het hoofd van Harry gaat zitten is de bijbelse analogie met Pinksteren compleet.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:11:46 #172
71919 wonderer
pi_45259124
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
pi_45259347
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.

Wat gezegd wordt, klopt wel: dood is dood in de boeken. Je leeft niet meer. Maar dat neemt niet weg dat je nog wel in een spook kunt zijn of vanuit de dood dingen kunt doen. Dood is niet weg. Je wordt alleen niet meer levend.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:18:19 #174
71919 wonderer
pi_45259410
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:16 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:18:51 #175
88233 Steve
Still the best.
pi_45259429
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
pi_45259445
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:20:05 #177
71919 wonderer
pi_45259474
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
Nee, Rowling weet wel beter dan zo'n grote hint alvast weg te geven
pi_45259483
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.
pi_45276306
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.

Alleen de tovenaars die bang zijn voor de dood en het liefste in het land der levenden willen blijven worden geesten. Daarom zal Dumbledore geen geest worden: hij zag de dood als een nieuw avontuur voor de geordende geest.

Ik las de nieuwe titel in de krant, net voordat ik op vakantie ging. Twee weken lang heb ik gedacht dat er een spelfout in de titel stond omdat het naar mijn idee "The Deadly Hallows" moest zijn. Gelukkig weet ik nu beter
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:24:16 #180
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45295329
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig
pi_45296658
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:24 schreef supkaa het volgende:
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten

Heb één keer het Engelse boek gelezen omdat ik niet kon wachten, maar dat was niet fijn. Ik kende de helft van de namen niet en had het idee dat ik daardoor best wel wat dingen miste.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:36:41 #182
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45299908
Ik heb ook alles in het nederlands gelezen dus dat is inderdaad nog wel ff wachten
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 22:41:04 #183
46149 __Saviour__
pi_45300055
Ik lees ook gewoon de Nederlandse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan Engels vind ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45300518
Ik ga het wel gewoon eerst in het Engels lezen want het internet zal vol staan met berichtjes over hoe het afgelopen is door grappige nerds. En dan lees ik het boek liever snel eerst even.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 22:55:43 #185
46149 __Saviour__
pi_45300572
Hela, kerst is alweer een tijdje afgelopen he!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:06:56 #186
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301012
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!
pi_45301102
Ik had de boeken geleend (nederlands). Nu maar de boeken besteld want ik wilde ze toch wel hebben. Gelijk maar in het engels gedaan want dat was a - goedkoper en b - de genoemde reden. Het is wel even wennen, maar omdat je de verhalen kent ga je er nog redelijk makkelijk doorheen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:12:15 #188
71919 wonderer
pi_45301218
Ik zit te wachten op de luxe box met alle zeven boeken (de britse versie)... We hebben alleen deel 6 hier liggen, en we kopen denk ik de zevende voor mijn schoonmoeder, die we dan eerst zelf lezen

Ja, slecht, maar ik ben een bibliofiel, ik wil alle boeken mooi bij elkaar passend...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:13:33 #189
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301265
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 23:14:28 #190
46149 __Saviour__
pi_45301296
Maar eerst komen er natuurlijk nog de extended editions.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 23:15:03 #191
46149 __Saviour__
pi_45301318
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Wel in esperanto
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:17:11 #192
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301398
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wel in esperanto
pi_45307341
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef supkaa het volgende:
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!

Ik heb alles altijd weten te vermijden. Geen radio over HP, geen tv over HP, geen krantenberichten over HP, geen gesprekken over HP. Tot nu toe succesvol
pi_45307470
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
pi_45307547
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees gewoon de Engelse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan in het Nederlands vind ik.
Fixed.
Some say in ice
pi_45313102
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wel in esperanto
Echt?
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2007 @ 16:10:47 #197
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45315648
ik heb alle boeken in het engels en nederlands
engels een beetje bij elkaar gezocht (verschillende pocketsizes, hardcover) maar de NL versie allemaal heel netjes hardcover

het maakt mij ook niet uit welke taal ik eerst lees
With four other people
And aliens
pi_45315897
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
Maar eerder was het altijd zo dat vertalers pas mochten beginnen als de Engelse versie al uitwas, om uitlekken van de inhoud te voorkomen...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:41:22 #199
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_45316404
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

lijkt me erg sterk... Daarmee wordt de Engels release maanden vertraagd, en wordt de kans op uitlekken enorm vergroot. Dat klinkt niet echt als iets wat Rowling zou doen.
pi_45317082
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Ik heb het eerste deel in het Latijn.
pi_45318396
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:36:42 #202
71919 wonderer
pi_45320487
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb alles altijd weten te vermijden. Geen radio over HP, geen tv over HP, geen krantenberichten over HP, geen gesprekken over HP. Tot nu toe succesvol
Ik heb het boek in het Engels op de dag van de release gelezen, dus ik had nergens last van. Ga ik bij boek 7 ook weer proberen. Dat wordt vechten met manlief
pi_45320618
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb het boek in het Engels op de dag van de release gelezen, dus ik had nergens last van. Ga ik bij boek 7 ook weer proberen. Dat wordt vechten met manlief
Dat is ook mijn tactiek geweest bij de laatste twee boeken en prima gelukt.
pi_45338522
Ik las in boek vijf iets interessants. In het begin van het boek zijn ze op het Grimboudplein 12 aan het opruimen.
Dan gaan ze vitrines schoonmaken en vinden ze (blz 96) een groot medaillon, dat niemand open kon krijgen. Ze gooien de spullen weg, maar Knijster probeert alles weer in te pikken.

Ik vermoed dat dat de Horcrux is van R.A.B., aangenomen dat het Regulus, de broer van Sirius is.
Die wilde eigenlijk terug krabbelen uit de organisatie van Voldemort (blz 92/93), en is toen zo'n vijftien jaar geleden vermoord.

Nu heb ik net een theorie gelezen dat het Sneep is die in die tijd het medaillon gevonden heeft.
Met als redenen dat het stom zou zijn om je eigen initialen achter te laten voor Voldemort en dat Sneep wist dat Voldie Regulus al wilde vermoorden. Misschien heeft Sneep hem wel vermoord?
En natuurlijk dat je wel een heel goede tovenaar moet zijn om die Horcrux te pakken te kunnen krijgen. En dat is Sneep natuurlijk wel, dat zie je wel als je de aantekeningen van de Halfbloed Prins leest.

Maar ja, dan zou het niet logisch zijn dat het medaillon nog in Grimbauldplein 12 is. Want dan is het dus ook niet vernietigd.

pi_45338613
interessante gedachte, biancavia! (even offtopic, mag jij ook biancaaf genoemd worden? )
pi_45338868
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef zoeperzazke het volgende:
interessante gedachte, biancavia! (even offtopic, mag jij ook biancaaf genoemd worden? )
(Nou, vooruit maar. )

Ik bedenk me net, dat het natuurlijk wel pleit voor de Sneep-is-goed-theorie.
Misschien heeft Sneep wel Regulus meegenomen om dat medaillon te pakken te krijgen en is Regulus daardoor gestorven. En wist Sneep dat als je dat spul zou drinken, dat je dan niet meer te redden zou zijn en dat hij daarom Perkamentus maar heeft vermoord, omdat hij anders toch wel dood zou gaan.

Wat wel vreemd is dat Perkie er dan niets van zou weten dat Sneep die Horcrux gevonden had.

Hm.
pi_45341057
Dit staat op bol.com:
quote:
(Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 24.11.2007
Auteur: J.K. Rowling
Paperback | 2007
bol.com prijs: ¤ 23,00

Beschrijving:
Het laatste deel in de Harry Potter-serie verschijnt in 2007. Je kunt het boek nu reserveren, maar de prijs is onder voorbehoud en hetzelfde geldt voor de verschijningsdatum.
Tja.
pi_45349788
Ik denk nog een keer de hele reeks te lezen voordat ie uitkomt!
pi_45349896
Zucht... kan ook niet wachten totdat ie komt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45352067
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:15 schreef BazP het volgende:
Ik denk nog een keer de hele reeks te lezen voordat ie uitkomt!
Ja, ik ook.
Ik heb net de Engelse boeken die ik nog niet heb, besteld. Ik kan ze binnen twee weken afhalen. Dan ga ik de hele reeks nog eens in het Engels lezen.
  Donald Duck held zondag 14 januari 2007 @ 19:29:09 #211
46149 __Saviour__
pi_45352105
ik heb de luisterboeken in het nederlands van de eerste delen. da's ook best gaaf. gewoon opzetten en lekker liggen luisteren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage zondag 14 januari 2007 @ 19:30:25 #212
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45352150
die zijn zo reteduur toch? lijkt me wel heel gaaf om te hebben
With four other people
And aliens
pi_45354487
Daar heb ik er ook drie van. Erg vet !

Moet maar is kijken of ik die andere niet ergens kan downloaden..
  zondag 14 januari 2007 @ 20:33:24 #214
148174 Kantar
TV junkie.
pi_45354508
Ik heb deel 1 en 2 zelfs in het Turks.. Ik zag ze een paar jaar geleden op vakantie in een winkeltje liggen en dacht dat het wel leuk zou zijn om aan m'n ''collectie'' toe te voegen. Ik ben nog wel van plan om de rest ook nog een keer te kopen, dan heb ik alle uitgebrachte delen in drie talen.
pi_45354649
Ik had ook een deel in het Russisch gekocht .

Toch maar niet echt begonnen aan die HP verzameling
pi_45361733
Ik denk dat het laatste deel veel grimmiger zal zijn dan alle voorgaande delen. Nu moet er toch echt worden afgerekend met het kwaad, en dat zal heel wat hoofdstukken in beslag gaan nemen.
Ik heb er wel veel zin in! Het zal weer een slapeloze nacht of twee opleveren om dat boek uit te lezen, maar dat heb ik er wel voor over.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_45364534
Ik had ook de boeken in het engels besteld.
Ben nu met boek 4 bezig.
Boek 6 had ik gelijk na uitgave al gekocht in het engels omdat ik niet kon wachten op de nederlandse versie.
Ik denk dat ik ze allemaal wel gelezen heb (in het engels) voordat 't laatste boek uitkomt.
Ik was trouwens wel net te vroeg met het kopen van de engelse versies...een paar weken later was de hele serie in de aanbieding.
  maandag 15 januari 2007 @ 09:15:39 #218
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45364645
quote:
Op maandag 15 januari 2007 09:07 schreef Smittend het volgende:
.een paar weken later was de hele serie in de aanbieding.
De hele serie -1
GNU Terry Pratchett
pi_45364816
Ook spannend, Dumbledore en Snape worden door toedoen van Voldemort necroten en Harry moet tegen hen vechten
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  maandag 15 januari 2007 @ 11:12:57 #220
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45367032
Ik zou het wel behoorlijk sneu vinden als Harry inderdaad dood gaat in Deel 7. Dat je een serie wil doen ophouden ok, maar om er zo definitief een punt achter te zetten... behoorlijk flauw zeg maar.

Verder denk ik ook dat Dumbledore via portretten met Harry gaat communiceren, zoals alle vorige headmasters doen, wat dus betekend dat Harry nog een keer terug komt naar Hogwarts, of Dumbledore moet idd ergens anders nog een schilderij hebben hangen.

Ik vind de theorie van Snape en een loner wel erg gaaf. Eentje die geen partij kiest maar wel beide partijen "uitschakeld". Misschien gaat Harry wel niet dood maar word ie krankzinnig gemarteld net als de ouders van Neville... ach speculeren speculeren, toch maar wachten tot het boek uit komt
Ik houd van leuke hobby's, lekker eten en leuke dingen doen.
  maandag 15 januari 2007 @ 11:18:22 #221
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45367157
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef Nollem het volgende:
Misschien gaat Harry wel niet dood maar word ie krankzinnig gemarteld net als de ouders van Neville...
Dan kan hij beter dood gaan
GNU Terry Pratchett
  maandag 15 januari 2007 @ 11:19:59 #222
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45367202
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:18 schreef Lod het volgende:

[..]

Dan kan hij beter dood gaan
Dat is waar, maar het is wel een lekker duister einde
pi_45367291
quote:
Op maandag 15 januari 2007 09:15 schreef Lod het volgende:

[..]

De hele serie -1
Jaha..de hele serie min 1
  Redactie Frontpage maandag 15 januari 2007 @ 12:06:07 #224
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45368396
ik ga de dvd's wel in 1x als box kopen, heb je tenminste dezelfe versies

en 2 talen aan boeken vind ik al genoeg (al moet ik daar ook nog een keer allemaal dezelfde versies van kopen )
With four other people
And aliens
  maandag 15 januari 2007 @ 17:08:52 #225
71919 wonderer
pi_45377401
Zou wel grappig zijn als Harry zijn toverkracht kwijtraakt op het einde of zo. Als dat uberhaupt kan
pi_45377688
Heel even een tvp'tje.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:38:21 #227
148174 Kantar
TV junkie.
pi_45380268
Een echte mega-über-anti-climax zou zijn: ''En toen schrok Harry wakker. Het bleek allemaal slechts een droom te zijn!'' Maar ik denk dat we er toch wel van uit mogen gaan dat het einde toch ietsjes origineler gaat worden dan dat.
pi_45384264
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:38 schreef Kantar het volgende:
Een echte mega-über-anti-climax zou zijn: ''En toen schrok Harry wakker. Het bleek allemaal slechts een droom te zijn!''
En hij was 18 jaar en leefde nog lang en ongelukkig bij z'n oom en tante
pi_45386923
Wel heb ik ergens gelezen dat het laatste woord scar/litteken is. Verzin de laatste zin? ...a normal boy with a scar (al een keer op fok gelezen). Ik zou verder even niets weten
  maandag 15 januari 2007 @ 21:29:58 #230
148174 Kantar
TV junkie.
pi_45387369
''All he had left was his scar.''
  maandag 15 januari 2007 @ 21:56:47 #231
88233 Steve
Still the best.
pi_45388379
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:19 schreef poon het volgende:
Wel heb ik ergens gelezen dat het laatste woord scar/litteken is. Verzin de laatste zin? ...a normal boy with a scar (al een keer op fok gelezen). Ik zou verder even niets weten
Ik denk juist dat-ie op het laatst merkt dat zijn litteken weg is. Of dat we juist niet te weten komen wat er met z'n litteken aan de hand is.
pi_45390010
Ik begin nu te vermoeden dat Regulus A. Zwarts stiekem nog in leven is.
pi_45397874
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:41 schreef Biancavia het volgende:
Ik begin nu te vermoeden dat Regulus A. Zwarts stiekem nog in leven is.
Dat zou niet moeten kunnen, dan had de huiself van de Zwartsen niet aan Harry moeten gehoorzamen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:44:43 #234
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45398058
Daar heeft Allan24 wel weer gelijk in.

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat er achter dat wapperende doek zit in "The Department of Misteries"
In The Order... komen daar stemmen vandaan en Harry voelt zich er enorm door aangetrokken....
Zouden we daar ook nog achter komen ?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:57:08 #235
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45398285
Precies...is hier al eens de theorie langs gekomen dat Snape Dumbledore op diens eigen verzoek heeft vermoord? De gesprekken die in deel 6 tussen Snape en Dumbledore worden gevoerd, wijzen daar wel op. In het jezelf opofferen ligt een grote magische kracht, kijk maar naar hoe Harry als baby de aanval van Voldemort overleefde!

Iets anders, Peter Pettigrew staat nog steeds in de schuld bij harry, omdat hij hem niet liet vermoorden. Hoe gaat dat dingen beinvloeden?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45398587
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iets anders, Peter Pettigrew staat nog steeds in de schuld bij harry, omdat hij hem niet liet vermoorden. Hoe gaat dat dingen beinvloeden?
Ik geloof nooit dat die zich daar iets van aantrekt. Zo'n rat is het dan ook wel weer
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:11:03 #237
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45398605
Mischien heeft hij geen keus...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:23:12 #238
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45398865
Ja er stond in de boeken dat een schuld een magische band creeërt... Dat was ook tussen Snape en James Potter.... Ik denk dat het ook zo zal gaan tussen Pettigrew en Harry Potter
pi_45399996
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:34 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Dat zou niet moeten kunnen, dan had de huiself van de Zwartsen niet aan Harry moeten gehoorzamen?
Ja, da's ook wel weer zo.
pi_45400249
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:13 schreef Biancavia het volgende:
Ik las in boek vijf iets interessants. In het begin van het boek zijn ze op het Grimboudplein 12 aan het opruimen.
Dan gaan ze vitrines schoonmaken en vinden ze (blz 96) een groot medaillon, dat niemand open kon krijgen. Ze gooien de spullen weg, maar Knijster probeert alles weer in te pikken.

Ik vermoed dat dat de Horcrux is van R.A.B., aangenomen dat het Regulus, de broer van Sirius is.
Die wilde eigenlijk terug krabbelen uit de organisatie van Voldemort (blz 92/93), en is toen zo'n vijftien jaar geleden vermoord.

Levenius Lorrebos heeft spullen uit het huis verkocht aan de barman van Zwijnskop (van wie de geruchten gaan dat het de broer van Perkamentus is)!
pi_45401987
Ik snap er niks van met die nederlandse namen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_45407417
ga straks weer opnieuw de boeken lezen!!!
pi_45407829
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:23 schreef Nollem het volgende:
Ja er stond in de boeken dat een schuld een magische band creeërt... Dat was ook tussen Snape en James Potter.... Ik denk dat het ook zo zal gaan tussen Pettigrew en Harry Potter
Ja, maar ja, uiteindelijk heeft Snape de Potters ook verraden aan Voldemort. Tenminste, het gesprek dat Dumbledore en Trelawny hadden in the Hogshead heeft hij gehoord en hij heeft die informatie doorgespeeld aan Voldie.
pi_45408174
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik snap er niks van met die nederlandse namen. .
Nederlandse HP's lezen is dan ook suf.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:56:06 #245
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45408224
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:43 schreef parselmouth het volgende:
Ja, maar ja, uiteindelijk heeft Snape de Potters ook verraden aan Voldemort. Tenminste, het gesprek dat Dumbledore en Trelawny hadden in the Hogshead heeft hij gehoord en hij heeft die informatie doorgespeeld aan Voldie.
Volgens mij heeft hij de voorspelling toen gehoord, iedereen gaat ervan uit dat hij het verraden heeft.
GNU Terry Pratchett
pi_45409889
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:56 schreef Lod het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij de voorspelling toen gehoord, iedereen gaat ervan uit dat hij het verraden heeft.
Hij is toen ontdekt en ontsnapt en heeft Voldemort ingelicht staat zowat letterlijk in het boek dus dit is echt onzin wat je nu staat te verkondigen...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:53:07 #247
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45409945
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:51 schreef Wouser het volgende:

[..]

Hij is toen ontdekt en ontsnapt en heeft Voldemort ingelicht staat zowat letterlijk in het boek dus dit is echt onzin wat je nu staat te verkondigen...
Ja klopt want Snape had aan Dumbledore verteld dat hij een grote fout had begaan....
pi_45410191
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:34 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Misschien heeft Zwarts hem dat bevolen? Da's wel wat vergezocht, maar het is mogelijk, toch?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:40:36 #249
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45411418
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:51 schreef Wouser het volgende:
Ik zei toch al "volgens mij" . Weet je hoelang het geleden is dat ik dat boek gelezen heb, denk je nu echt dat ik alle details nog weet
GNU Terry Pratchett
pi_45422099
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik snap er niks van met die engelse namen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')