Da's gallows toch?quote:
ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te radenquote:
Yeah, na wat rondneuzen op mugglenet kreeg ik dat ook doorquote:Op donderdag 21 december 2006 20:34 schreef Patch het volgende:
[..]
ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te raden
de dodelijke heiligen dus.quote:LONDEN - Schrijfster J.K Rowling heeft de titel van het zevende en laatste boek over Harry Potter onthuld. Het boek gaat 'Harry Potter and the deathly hallows' heten, wat 'Harry Potter en de dodelijke heiligen' betekent.
Ik vind die vertaling wel erg simpel hoor... deathly is wel wat anders dan deadly.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:31 schreef Asmodean het volgende:
[..]
de dodelijke heiligen dus.
ofzo
ze hielden het dacht ik laatst nog op 2007quote:Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
Is er al enig zicht op wanneer het gepubliceerd wordt?
Half 2007 geloof ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
Is er al enig zicht op wanneer het gepubliceerd wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
Hallows is inderdaad 'gewoon ouderwets' Engels voor heiligen. Waarom 'fataal', en wat is het verschil met dodelijk? Kan 'deathly' ook iets als 'dood-achtig' zijn? Hoe dan ook, bijzondere titel.quote:
Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.quote:The latest Harry Potter book will be called Harry Potter and the Deathly Hallows. How long did it take for them to whip this up? Three minutes? ?Hallow? is more commonly used as a verb and the juxtaposition of ?death? before ?hallows? suggests that any mass killing of major characters (as suggested in other reports) will be less than reverential.
Wiiiiiiiiiiiiiiiiii YESquote:Op donderdag 21 december 2006 23:42 schreef MeneerTim het volgende:
Shiiit, zou dit betekenen dat Harry dood gaat en samen met Voldemort in een soort rustplaats komt met grote wereldredders? Perkamentus? Sirius? Captain Planet? Dit zegt Edward Champion erover:
[..]
Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.
.
quote:Character Information
We will find out something "incredibly important" about Lily Potter
We will find out who R.A.B. is
We will discover more about Dumbledore's past
We will discover where Snape's loyalties lie.
Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib
Viktor Krum will return (World Book Day, 2004 interview)
We will see a reappearance of Dolores Umbridge - "It's too much fun to torture her not to have another little bit more before I finish." (MuggleNet/Leaky Interview)
JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
Plot Information
Harry will face Voldemort for the final time
Harry will be attempting to find and destroy Voldemort’s remaining Horcruxes
Harry will return to the Dursleys' during the school vacation, but the magical protection Dumbledore arranged will expire on his 17th birthday when he comes of age
Harry will visit Godric's Hollow
There will be a reappearance of the two-way mirror
We will see the wedding of Fleur and Bill Weasley
The fact that Harry "has his mother's eyes" will prove to be an important plot point
At least one character will die
Other
The last word is expected to be "scar," but may change
We will finally learn the full reason why some people become ghosts when they die and others don't
The final chapter, which has already been written, will detail what happens to the characters that survive
There will be no more Quidditch matches
It's Godric's HOllow.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:06 schreef Wouser het volgende:
Btw ik denk wel dat het iets te maken heeft met Godric Hallowde plaatst waar Harry's ouders woonde
![]()
ik ookquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
Hmm er staat wel dat het de werktitel is. 'Hallow' heeft meerdere betekenissen en de vertalers kunnen natuurlijk nog niet weten welke ze moeten gebruiken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef Wouser het volgende:
Nederlandse titel is btw bekend:
Harry Potter en het Fatale Heiligdom
http://www.harrypotter.nl
[..]
ik ook
Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:22 schreef Patch het volgende:
Als het goed is, is "Godric's Hallow" toch ook al ergens vertaald?
(weet alleen niet welk boek meer)
Daaruit zou je kunnen afleiden wat wellicht ook een Nederlandse titel zou kunnen zijn....
ben er even niet bij..quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:23 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.
edit: maar dat zei je zelf hierboven ook al..
Oh mên, ik kan niet wachten.quote:Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib
JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
jkrowling.com:quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Zou tante Petunia dan toch magische krachten hebben?.
[..]
Oh mên, ik kan niet wachten.
jkrowling.com:quote:Aunt Petunia will start exhibiting magical tendencies
No, she won't. Aunt Petunia has never performed magic, nor will she ever be able to do so.
quote:Is Aunt Petunia a Squib?
Good question. No, she is not, but—[Laughter]. No, she is not a Squib. She is a Muggle, but—[Laughter]. You will have to read the other books. You might have got the impression that there is a little bit more to Aunt Petunia than meets the eye, and you will find out what it is. She is not a squib, although that is a very good guess.
Ventje met tover-ouders die zelf niet kan toveren. (weet het nederlandse woord ook even niet)quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een squib in het Nederlands?
Dan bedoel je een snul. Een tovenaar die niet kan toveren, zoals de concierge van Zweinstein.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:40 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Squib... Goede vraag, dacht Snol. Moment terwijl ik de boeken hier achter me induik.
-edit- "Ik ben een Snul, zoals Levenius maar al te goed weet." (Hoofdstuk 2, Arabella Vaals, pagina 20, 1e gebonden editie.)
Snul dus.
quote:Two other titles registered with Deathly Hallows
HarryLatino has uncovered some interesting details concerning recent trademarks filed by a company named Field Fisher Waterhouse. Along with registering Deathly Hallows on December 5th, they also registered two more titles: Heart of Ravenclaw and Deadly Veil.
It's easy assume that these could possibly be the two other titles Jo was considering for Book 7. However, we believe it's more likely that they registered two other titles in addition to the real one to throw off anyone who could have uncovered these trademarks.
In other news, Deathly Hallows has already hit the #1 spot on Amazon.co.uk's Hot 100 Books list. The book has only been listed for pre-order on Amazon for the past two days.
Mugglenet
Dumbledore is zo niet doodquote:Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.
SPOILER: Zoals Rowling zelf zegt:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weet zorgt ze voor een verrassing..
"Atb is lief, groetjes Peri."
Ik kan bij Borders het boek pre-orderen voor 7 juli...quote:Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
Of dat Harry en Hermione elkaar het jawoord geven bij het graf van Ronquote:Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.
Bah.
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?quote:Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Dat is óók mijn theorie.quote:Op maandag 25 december 2006 01:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
Nog? Ik ken.quote:Op maandag 25 december 2006 01:05 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Dat is óók mijn theorie.
(Je kent me nog..)
Nee joh, 11 eindes is cool!!quote:Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.
Bah.
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu? Ik ben mijn eigen theorie reeds verloren. Het enige dat ik nog weet is dat Perkamentus dood moest om iemand te beschermen, en iets met de broer van Sirius.quote:Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:quote:Op maandag 25 december 2006 13:57 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu?
Je maakt er toch weer wiskunde van. Je hebt een bepaald aantal gebeurtenissen: Gebeurtenis 1, gebeurtenis 2, gebeurtenis 3 etc. Die spelen zich af in een bepaalde volgorde en je moet ze allemaal kennen om het plot (de slotformule) geheel te begrijpen. Rowling zou dan het hele verhaal al compleet hebben gehad bij boek 1 en ons steeds weer een deeltje van het plot hebben gegeven. Met een beetje extrapolatie zou je dan op 6/7 van het plot het einde moeten voorspellen. Dat kan niet volgens jou, omdat je een elementaire gebeurtenis nog niet kent. Een deel van de formule ontbreekt dus nog. Maar goed, het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.quote:Op maandag 25 december 2006 14:07 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:
1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.
Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
It's a gift... and a curse.quote:Op maandag 25 december 2006 14:15 schreef MeneerTim het volgende:
het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.quote:Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
Iddquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggenquote:Op maandag 25 december 2006 23:20 schreef poon het volgende:
(met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn.
Ja okee dit is het slechtste woord ooitquote:Op dinsdag 26 december 2006 08:55 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
We hebben de vakantie nog! Rowling is er nooit vies van geweest die uitgebreid te beschrijven, dus dan kan er best wel een trip naar Godric's Hollow ingepropt wordenquote:Op dinsdag 26 december 2006 00:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
Meh, ik zou het 't leukst vinden als Snape gewoon zo'n loner blijkt te zijn, niet met Voldie of met Harry affiliated.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:59 schreef Patch het volgende:
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
'quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:19 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
Ik vind het anders best goed gevonden, het is niet eenvoudig om het goed te vertalen en Gruzielementen vind ik best origineel....quote:Op dinsdag 26 december 2006 08:56 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja okee dit is het slechtste woord ooit
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Blackquote:Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef PPL het volgende:
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
Daar komen we pas achter in boek 7.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:09 schreef Torio het volgende:
[..]
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black![]()
Daar tekenen we voor.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef wonderer het volgende:
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
Neville gaat vast een aardige rol spelen. Underdog enzo, daarnaast kon de prophecy ook over hem gaan.quote:Op donderdag 28 december 2006 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar tekenen we voor.
Ik vond een bepaalde theorie ook wel grappig. NL. dat de A van RAB geen A is maar een slechtgeschreven H.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:26 schreef poon het volgende:
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
Goed opgemerkt!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij nietsquote:Op donderdag 28 december 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!![]()
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
Oh, dat. Ik heb deel 6 pas 1 of 2 keer gelezen en deel 1 inmiddels wel 10 keer. Dus die ken ik iets beterquote:Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef dmace het volgende:
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
Ik meende dat ze aan heeft gegeven dat ze doorgaat met schrijven, maar niet met Harry in de hoofdrol. Ik hoop ook niet dat ze hierna nog Harry Potter boeken uit gaat brengen. Dat zou m.i. afbreuk doen aan de huidige reeks.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:06 schreef dmace het volgende:
Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
Dat is een hele goede inderdaad!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Wat jij wilquote:Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Spoiler!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:
[..]
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
quote:In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?quote:Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Bronquote:J.K.
"(...) Umm, I really can't answer that question because the answer is in book seven but, you shouldn't expect Dumbledore to do a Gandalf. Let me just put it that way. I'm sorry."
Mr. Rushdie then asked:
(...) Our theory is that Snape is in fact, still a good guy, from which it follows that Dumbledore can't really be dead and that the death is a ruse cooked up between Dumbledore (...)
J.K. cautiously replied:
Well, Salman, your opinion, I would say is, right. But I see that I need to be a little more explicit and say that Dumbledore is definitely dead. And I do know - I do know that there is an entire website out there that says - that's name is DumbledoreIsNotDead.com so umm, I'd imagine they're not pretty happy right now. But I think I need - you need - all of you need to move through the five stages of grief and I'm just helping you get past denial.
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Wat ik bedoel is dat de dood niet echt een einde is. Zoals Dumbledore al zei: "To the exercised mind, death is but the next great adventure.". En door die portretten zijn ze niet echt weg.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:52 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat..
Die werd automatisch gemaakt nadat Dumbledore dood was. Staat in HBP.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:11 schreef wonderer het volgende:
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
*Noteert* Ontkenningsfase, boos bij noemen van naam van onderwerp.. Ach so...quote:
Waarom zou je je dat afvragen? Een kenmerk van een hype is dat het van voorbijgaande aard is. Wat blijft zijn een zevental goede boeken waar nog heel veel mensen jarenlang plezier aan zullen beleven.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
Ja, dan verschijnen de Special Extended Edition dvd boxen en de extra luxe nieuwe uitgaven van alle boekenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
tussen spoilertags wil je!quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef MeneerTim het volgende:
Ik denk dat Harry nog leeft.
"Dood is dood" is niet echt waar, de hele reeks draait om de dood en staat vol met voorbeelden van het schemergebied tussen leven en dood: Harry die een dodelijke spreuk heeft overleefd. Voldemort (what's in a name) die eigenlijk dood zou moeten zijn, maar nog leeft omdat hij zijn geest heeft opgedeeld. De Philosopher's Stone die een eeuwig leven mogelijk kan moeten maken. Alle spoken die rondzwerven in Hogwarts. En in Goblet of Fire helpen (!) Harry's ouders hem om te ontsnappen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:31 schreef Etcetera het volgende:
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijenmaar dat telt denk ik niet
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
Nee, Rowling weet wel beter dan zo'n grote hint alvast weg te gevenquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachtenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:24 schreef supkaa het volgende:
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig![]()
Wel in esperantoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef supkaa het volgende:
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!![]()
![]()
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten
Fixed.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees gewoon de Engelse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan in het Nederlands vind ik.
Maar eerder was het altijd zo dat vertalers pas mochten beginnen als de Engelse versie al uitwas, om uitlekken van de inhoud te voorkomen...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
lijkt me erg sterk... Daarmee wordt de Engels release maanden vertraagd, en wordt de kans op uitlekken enorm vergroot. Dat klinkt niet echt als iets wat Rowling zou doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
Ik heb het eerste deel in het Latijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..![]()
Ik heb het boek in het Engels op de dag van de release gelezen, dus ik had nergens last van. Ga ik bij boek 7 ook weer proberen. Dat wordt vechten met manliefquote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb alles altijd weten te vermijden. Geen radio over HP, geen tv over HP, geen krantenberichten over HP, geen gesprekken over HP. Tot nu toe succesvol
Dat is ook mijn tactiek geweest bij de laatste twee boeken en prima gelukt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb het boek in het Engels op de dag van de release gelezen, dus ik had nergens last van. Ga ik bij boek 7 ook weer proberen. Dat wordt vechten met manlief
(Nou, vooruit maar.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef zoeperzazke het volgende:
interessante gedachte, biancavia! (even offtopic, mag jij ook biancaaf genoemd worden?)
Tja.quote:Harry Potter en het Fatale Heiligdom
(Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 24.11.2007
Auteur: J.K. Rowling
Paperback | 2007
bol.com prijs: ¤ 23,00
Beschrijving:
Het laatste deel in de Harry Potter-serie verschijnt in 2007. Je kunt het boek nu reserveren, maar de prijs is onder voorbehoud en hetzelfde geldt voor de verschijningsdatum.
Ja, ik ook.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:15 schreef BazP het volgende:
Ik denk nog een keer de hele reeks te lezen voordat ie uitkomt!
De hele serie -1quote:Op maandag 15 januari 2007 09:07 schreef Smittend het volgende:
.een paar weken later was de hele serie in de aanbieding.![]()
Dan kan hij beter dood gaanquote:Op maandag 15 januari 2007 11:12 schreef Nollem het volgende:
Misschien gaat Harry wel niet dood maar word ie krankzinnig gemarteldnet als de ouders van Neville...
Dat is waar, maar het is wel een lekker duister eindequote:
En hij was 18 jaar en leefde nog lang en ongelukkig bij z'n oom en tantequote:Op maandag 15 januari 2007 18:38 schreef Kantar het volgende:
Een echte mega-über-anti-climax zou zijn: ''En toen schrok Harry wakker. Het bleek allemaal slechts een droom te zijn!''![]()
Ik denk juist dat-ie op het laatst merkt dat zijn litteken weg is. Of dat we juist niet te weten komen wat er met z'n litteken aan de hand is.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:19 schreef poon het volgende:
Wel heb ik ergens gelezen dat het laatste woord scar/litteken is. Verzin de laatste zin? ...a normal boy with a scar (al een keer op fok gelezen). Ik zou verder even niets weten
Dat zou niet moeten kunnen, dan had de huiself van de Zwartsen niet aan Harry moeten gehoorzamen?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:41 schreef Biancavia het volgende:
Ik begin nu te vermoeden dat Regulus A. Zwarts stiekem nog in leven is.
Ik geloof nooit dat die zich daar iets van aantrekt. Zo'n rat is het dan ook wel weerquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iets anders, Peter Pettigrew staat nog steeds in de schuld bij harry, omdat hij hem niet liet vermoorden. Hoe gaat dat dingen beinvloeden?
Ja, da's ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:34 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kunnen, dan had de huiself van de Zwartsen niet aan Harry moeten gehoorzamen?
Levenius Lorrebos heeft spullen uit het huis verkocht aan de barman van Zwijnskop (van wie de geruchten gaan dat het de broer van Perkamentus is)!quote:Op zondag 14 januari 2007 12:13 schreef Biancavia het volgende:
Ik las in boek vijf iets interessants. In het begin van het boek zijn ze op het Grimboudplein 12 aan het opruimen.
Dan gaan ze vitrines schoonmaken en vinden ze (blz 96) een groot medaillon, dat niemand open kon krijgen. Ze gooien de spullen weg, maar Knijster probeert alles weer in te pikken.
Ik vermoed dat dat de Horcrux is van R.A.B., aangenomen dat het Regulus, de broer van Sirius is.
Die wilde eigenlijk terug krabbelen uit de organisatie van Voldemort (blz 92/93), en is toen zo'n vijftien jaar geleden vermoord.
![]()
Ja, maar ja, uiteindelijk heeft Snape de Potters ook verraden aan Voldemort. Tenminste, het gesprek dat Dumbledore en Trelawny hadden in the Hogshead heeft hij gehoord en hij heeft die informatie doorgespeeld aan Voldie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:23 schreef Nollem het volgende:
Ja er stond in de boeken dat een schuld een magische band creeërt... Dat was ook tussen Snape en James Potter.... Ik denk dat het ook zo zal gaan tussen Pettigrew en Harry Potter
Nederlandse HP's lezen is dan ook suf.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik snap er niks van met die nederlandse namen..
Volgens mij heeft hij de voorspelling toen gehoord, iedereen gaat ervan uit dat hij het verraden heeft.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:43 schreef parselmouth het volgende:
Ja, maar ja, uiteindelijk heeft Snape de Potters ook verraden aan Voldemort. Tenminste, het gesprek dat Dumbledore en Trelawny hadden in the Hogshead heeft hij gehoord en hij heeft die informatie doorgespeeld aan Voldie.
Hij is toen ontdekt en ontsnapt en heeft Voldemort ingelicht staat zowat letterlijk in het boek dus dit is echt onzin wat je nu staat te verkondigen...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:56 schreef Lod het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij de voorspelling toen gehoord, iedereen gaat ervan uit dat hij het verraden heeft.
Ja klopt want Snape had aan Dumbledore verteld dat hij een grote fout had begaan....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:51 schreef Wouser het volgende:
[..]
Hij is toen ontdekt en ontsnapt en heeft Voldemort ingelicht staat zowat letterlijk in het boek dus dit is echt onzin wat je nu staat te verkondigen...
Misschien heeft Zwarts hem dat bevolen? Da's wel wat vergezocht, maar het is mogelijk, toch?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:34 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kunnen, dan had de huiself van de Zwartsen niet aan Harry moeten gehoorzamen?
Ik zei toch al "volgens mij"quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:51 schreef Wouser het volgende:
Hij is toen ontdekt en ontsnapt en heeft Voldemort ingelicht staat zowat letterlijk in het boek dus dit is echt onzin wat je nu staat te verkondigen...
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik snap er niks van met die engelse namen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |