was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Blackquote:Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef PPL het volgende:
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
Daar komen we pas achter in boek 7.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:09 schreef Torio het volgende:
[..]
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black![]()
Daar tekenen we voor.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef wonderer het volgende:
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
Neville gaat vast een aardige rol spelen. Underdog enzo, daarnaast kon de prophecy ook over hem gaan.quote:Op donderdag 28 december 2006 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar tekenen we voor.
Ik vond een bepaalde theorie ook wel grappig. NL. dat de A van RAB geen A is maar een slechtgeschreven H.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:26 schreef poon het volgende:
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
Goed opgemerkt!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij nietsquote:Op donderdag 28 december 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!![]()
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
Oh, dat. Ik heb deel 6 pas 1 of 2 keer gelezen en deel 1 inmiddels wel 10 keer. Dus die ken ik iets beterquote:Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef dmace het volgende:
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
Ik meende dat ze aan heeft gegeven dat ze doorgaat met schrijven, maar niet met Harry in de hoofdrol. Ik hoop ook niet dat ze hierna nog Harry Potter boeken uit gaat brengen. Dat zou m.i. afbreuk doen aan de huidige reeks.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:06 schreef dmace het volgende:
Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
Dat is een hele goede inderdaad!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Wat jij wilquote:Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Spoiler!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:
[..]
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
quote:In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?quote:Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Bronquote:J.K.
"(...) Umm, I really can't answer that question because the answer is in book seven but, you shouldn't expect Dumbledore to do a Gandalf. Let me just put it that way. I'm sorry."
Mr. Rushdie then asked:
(...) Our theory is that Snape is in fact, still a good guy, from which it follows that Dumbledore can't really be dead and that the death is a ruse cooked up between Dumbledore (...)
J.K. cautiously replied:
Well, Salman, your opinion, I would say is, right. But I see that I need to be a little more explicit and say that Dumbledore is definitely dead. And I do know - I do know that there is an entire website out there that says - that's name is DumbledoreIsNotDead.com so umm, I'd imagine they're not pretty happy right now. But I think I need - you need - all of you need to move through the five stages of grief and I'm just helping you get past denial.
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Wat ik bedoel is dat de dood niet echt een einde is. Zoals Dumbledore al zei: "To the exercised mind, death is but the next great adventure.". En door die portretten zijn ze niet echt weg.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:52 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat..
Die werd automatisch gemaakt nadat Dumbledore dood was. Staat in HBP.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:11 schreef wonderer het volgende:
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
*Noteert* Ontkenningsfase, boos bij noemen van naam van onderwerp.. Ach so...quote:
Waarom zou je je dat afvragen? Een kenmerk van een hype is dat het van voorbijgaande aard is. Wat blijft zijn een zevental goede boeken waar nog heel veel mensen jarenlang plezier aan zullen beleven.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
Ja, dan verschijnen de Special Extended Edition dvd boxen en de extra luxe nieuwe uitgaven van alle boekenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
tussen spoilertags wil je!quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef MeneerTim het volgende:
Ik denk dat Harry nog leeft.
"Dood is dood" is niet echt waar, de hele reeks draait om de dood en staat vol met voorbeelden van het schemergebied tussen leven en dood: Harry die een dodelijke spreuk heeft overleefd. Voldemort (what's in a name) die eigenlijk dood zou moeten zijn, maar nog leeft omdat hij zijn geest heeft opgedeeld. De Philosopher's Stone die een eeuwig leven mogelijk kan moeten maken. Alle spoken die rondzwerven in Hogwarts. En in Goblet of Fire helpen (!) Harry's ouders hem om te ontsnappen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:31 schreef Etcetera het volgende:
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijenmaar dat telt denk ik niet
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaanquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
Nee, Rowling weet wel beter dan zo'n grote hint alvast weg te gevenquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachtenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:24 schreef supkaa het volgende:
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig![]()
Wel in esperantoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef supkaa het volgende:
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!![]()
![]()
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten
Fixed.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees gewoon de Engelse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan in het Nederlands vind ik.
Maar eerder was het altijd zo dat vertalers pas mochten beginnen als de Engelse versie al uitwas, om uitlekken van de inhoud te voorkomen...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
lijkt me erg sterk... Daarmee wordt de Engels release maanden vertraagd, en wordt de kans op uitlekken enorm vergroot. Dat klinkt niet echt als iets wat Rowling zou doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
Ik heb het eerste deel in het Latijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |