abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2006 @ 18:51:34 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44770480
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_44771089
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef PPL het volgende:
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black
In life you achieve what you thínk you deserve
  woensdag 27 december 2006 @ 19:17:24 #104
88233 Steve
Still the best.
pi_44771362
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:09 schreef Torio het volgende:

[..]

was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black
Daar komen we pas achter in boek 7.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_44782607
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
pi_44783867
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef wonderer het volgende:
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
Daar tekenen we voor.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_44784559
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Daar tekenen we voor.
Neville gaat vast een aardige rol spelen. Underdog enzo, daarnaast kon de prophecy ook over hem gaan.
  Donald Duck held donderdag 28 december 2006 @ 01:53:24 #108
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44784621
maar de voorspelling ging toch over harry op het moment dat voldemort besloot om voor harry te gaan?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44788117
De prophecy kon idd over óf Neville óf Harry gaan. Beide aan het einde van juli geboren. (30 v.s. 31), beide ouders die 3x Voldie hebben weerstaan. (Kennelijk.). Maar de prophecy gaat idd waarschijnlijk over Harry. (99% zekerheid.), omdat de Dark Lord hem heeft gemarked.
Some say in ice
pi_44788584
quote:
Op donderdag 28 december 2006 00:26 schreef poon het volgende:
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
Ik vond een bepaalde theorie ook wel grappig. NL. dat de A van RAB geen A is maar een slechtgeschreven H.
RHB zou dan staan voor Rubeus Hagrid Black

Enne Dumbledore doet misschien geen Gandalf, maar we hebben altijd nog het hoofdmeesterportret in de kamer van de hoofdmeesters. En misschien heeft ie van zichzelf ook wel een portret in het huis van Harry opgehangen. Kan ie mooi heen en weer hoppen om Harry bij te staan.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_44788627
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
pi_44788652
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."

Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Goed opgemerkt!

Er zullen misschien wel meer van dit soort dingen in de eerdere boeken zitten.
Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_44788670
In boek 7 gaat het de hele tijd lijken alsof Snape aan de darkside zit en op het einde maakt hij Voldemort koud. Daar teken ik voor.

Harry kan Voldemort natuurlijk nooit aanpakken, zou wel heel ongeloofwaardig zijn
pi_44788721
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:

Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
pi_44788809
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
pi_44795366
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef dmace het volgende:

Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
Oh, dat. Ik heb deel 6 pas 1 of 2 keer gelezen en deel 1 inmiddels wel 10 keer. Dus die ken ik iets beter
pi_44796096
Idd goed opgemerkt van dat 'jaren later'. Zit zeker wat in. Verder denk ik idd ook. dat snape goed is. Even iets anders. Ik zie/hoor eigenlijk alleen maar teleurstelling over het feit dat het hierna klaar is. Zijn jullie allemaal van mening dat ze door moet gaan met schrijven? En zo ja, waar moet het dan over gaan en hoeveel boeken moeten er nog komen? Hoe lang zou ze dit vol kunnen houden zonder 'de magie' te verliezen. Zou harry potter 14 nog steeds leuk zijn?
pi_44796361
Sue Crafton werkt het hele alfabet af, dus HP8 t/m 14 moet ook wel lukken

Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:20:31 #119
13250 Lod
Sapere aude!
pi_44796841
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:06 schreef dmace het volgende:
Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
Ik meende dat ze aan heeft gegeven dat ze doorgaat met schrijven, maar niet met Harry in de hoofdrol. Ik hoop ook niet dat ze hierna nog Harry Potter boeken uit gaat brengen. Dat zou m.i. afbreuk doen aan de huidige reeks.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 28 december 2006 @ 16:22:07 #120
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44796892
Als Harry doodgaat kan ze zich aan die belofte houden en toch de serie vervolgen.
Zonder Harry zijn het per definitie geen HP-boeken meer, ook al doen andere personages die we uit de boeken kennen wel mee.
Burnt to the core but not broken
  donderdag 28 december 2006 @ 16:30:00 #121
71919 wonderer
pi_44797140
Ze moet alleen doorgaan als ze ook echt iets te vertellen en niet omdat het niet afgelopen mag zijn van de lezertjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_44797224
Ik denk dat de kans groot is dat ze met iets anders doorgaat uit dezelfde fictieve wereld.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:34:05 #123
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_44797268
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 28 december 2006 @ 16:37:38 #124
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44797361
De tovenaarswereld is natuurlijk veel groter dan alleen Engeland.
Hoe zit het met de draken in Egypte, de scholen in Frankrijk en Bulgarije, de reuzen ?

Neem eens een Tolkien (om maar eens een naam er tegenaan te gooien )
Die heeft ook meer over Middle-Earth geschreven dan alleen Lord of the Rings.
Burnt to the core but not broken
pi_44797764
Hoewel de HP-geweldig is, hoeft het van mij niet door te gaan na deel 7. Dan heb ik het ook wel weer gehad. Rowling kan natuurlijk doorgaan met andere personages (of bijv. eerdere zoals de schooltijd van Harry's ouders), maar ik denk niet dat die zo geweldig zullen zijn. Het beste aan HP vind ik namelijk dat de lezer helemaal mee kan leven en denken met Harry. Alles wat voor de lezer nieuw is, is ook voor Harry nieuw en andersom.
pi_44798150
quote:

Dat is een hele goede inderdaad!
pi_44799839
We zullen het allemaal Juli 2007 weten.
pi_44805668
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.

En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
pi_44805971
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
pi_44806049
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Wat jij wil
pi_44806226
quote:

[..]

Spoiler!
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:06:59 #132
242 Pinball
Electric Monk
pi_44818395
Wat een heisa om die titel nu al.

Ik wil het boek, geen titel!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_44833732
quote:

[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:56:33 #134
88233 Steve
Still the best.
pi_44833953
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:

[..]

Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 29-12-2006 22:25:01 ]
pi_44841195
Enne, je kunt alles bestellen waar een bedrijf een releasedatum aan hangt. Dat zegt nl. helemaal niets.
Is het zo, dan hebben ze mazzel, is het niet zo, dan krijgen alle bestellers een mailtje dat het nog wat langer duurt.

Uitgaan van een reservering dat iets dan-en-dan op de markt komt is wel een heel onbetrouwbare bron.
pi_44842189
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?

Overigens lijkt het mij geweldig als er na HP nog een encyclopedie uitkomt. JKR heeft gezegd dat ze van allerlei objecten en personages compleet uitgeschreven biografieën heeft liggen, omschrijvingen, geschiedenissen... Het lijkt me súper om die over enkele jaren ook nog eens in boekvorm te kunnen kopen!!
I had a signature once. It was awful.
pi_44850703
quote:

Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.
pi_44850713
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.
pi_44854251
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
quote:
In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
Some say in ice
pi_44854386
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.
Dus dat is ook geen aanwijzing dat Harry overleeft.
pi_44855518
Ik weet niet hoe 'In years to come' in het Engels geïnterpreteerd moet worden. Mss als 'in de daaropvolgende jaren', maar wellicht ook wel als 'jaren later'. Mijn sensitiviteit wat betreft het anglicaans taalgebruik is daarvoor niet voldoende ontwikkeld
pi_44856469
Ik zou het zo ook niet weten, maar het wekt bij mij de indruk op als 'de daaropvolgende jaren', en inderdaad niet zozeer 'toen harry net zo'n lange baard had als dumbledore'....
I had a signature once. It was awful.
pi_44860824
Het betekent eigenlijk meer "In de komende jaren". Aangezien het boek 1 betreft kan het dus best 6 jaar later zijn. Het sluit dus (misschien helaas) niets uit
pi_45219065
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?

Dus een wederopstanding in deel 7? . Der Himmel lacht! Die Erde jubilieret!
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:00:07 #145
71919 wonderer
pi_45219129
Mijn vent kwam met de opmerking dat Snape wel moest... hij had immers die eed gezworen. En hij vond zijn eigen leven waarschijnlijk belangrijker dan die van Dumbledore.
pi_45219138
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Some say in ice
pi_45219583
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:17:04 #148
71919 wonderer
pi_45219683
Overigens had ik ergens gelezen dat Rowling op die site reageerde met iets van "nope, sorry".
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:26:21 #149
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45219993
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.
Dus geen wederopstanding van Dumbledore, die is gedood en begraven.
GNU Terry Pratchett
pi_45220651
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Some say in ice
pi_45220766
quote:
J.K.
"(...) Umm, I really can't answer that question because the answer is in book seven but, you shouldn't expect Dumbledore to do a Gandalf. Let me just put it that way. I'm sorry."

Mr. Rushdie then asked:

(...) Our theory is that Snape is in fact, still a good guy, from which it follows that Dumbledore can't really be dead and that the death is a ruse cooked up between Dumbledore (...)

J.K. cautiously replied:

Well, Salman, your opinion, I would say is, right. But I see that I need to be a little more explicit and say that Dumbledore is definitely dead. And I do know - I do know that there is an entire website out there that says - that's name is DumbledoreIsNotDead.com so umm, I'd imagine they're not pretty happy right now. But I think I need - you need - all of you need to move through the five stages of grief and I'm just helping you get past denial.
Bron

Okee. Dood. Maar toch. Het zou mij niets verbazen als Dumbledore op één of andere manier toch terugkeert. Desnoods als zombie ofzo. .
pi_45220814
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nu is dood wel relatief in de HP boeken met die schilderijen en geesten, maar dat is een andere discussie.
Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat. .
pi_45224050
In 6 wordt toch ook al beschreven dat er een lijst van hem is. (alle oude schoolhoofden in de hangen in de kamer van de headmaster)
pi_45224123
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:52 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik dus nou juist van niet, volgens mij is dat precies waar het hier om gaat. .
Wat ik bedoel is dat de dood niet echt een einde is. Zoals Dumbledore al zei: "To the exercised mind, death is but the next great adventure.". En door die portretten zijn ze niet echt weg.
Some say in ice
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:11:27 #155
71919 wonderer
pi_45224260
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:23:10 #156
88233 Steve
Still the best.
pi_45224794
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:11 schreef wonderer het volgende:
Kan zo'n schilderij wel gemaakt worden van een dode?
Die werd automatisch gemaakt nadat Dumbledore dood was. Staat in HBP.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:31:55 #157
71919 wonderer
pi_45225203
OKee. Is alweer een tijdje geleden dat ik het boek heb gelezen
pi_45226839
Dumbledore is gewoon niet dood
pi_45226881
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:11 schreef ChrisJX het volgende:
Dumbledore is gewoon niet dood
*Noteert* Ontkenningsfase, boos bij noemen van naam van onderwerp.. Ach so...
Some say in ice
pi_45229564
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:41:47 #161
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45230855
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Joepie, het einde lijkt in zicht. Ik vraag me af of harry potter over 5 jaar nog zo hype zal zijn...
Waarom zou je je dat afvragen? Een kenmerk van een hype is dat het van voorbijgaande aard is. Wat blijft zijn een zevental goede boeken waar nog heel veel mensen jarenlang plezier aan zullen beleven.
GNU Terry Pratchett
pi_45230857
Gezien de definitie van het woord hype, ik gok dath et dan niet meer een hype is. Wat je echter niet weg kan nemen is dat het gewoon wel een following zal hebben.
Some say in ice
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:43:58 #163
88233 Steve
Still the best.
pi_45230939
Als je met hype wilt zeggen dat het dan nog gelezen wordt: ik denk dat ook kinderen die nu nog niet kunnen lezen later de Harry Potterboeken zullen lezen. Zelfs kinderen die nu nog niet bestaan.
  Donald Duck held woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:15 #164
46149 __Saviour__
pi_45231035
De boeken zullen zeker gelezen blijven worden. Ook nog over heel veel jaren. Door de magische fantasiewereld waarin het zich afspeelt, zijn de boeken enorm tijdloos.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45239383
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Skya het volgende:
Ja, dan verschijnen de Special Extended Edition dvd boxen en de extra luxe nieuwe uitgaven van alle boeken

Uiteraard verdwijnt de hype als het laatste boek en de laatste film zijn verschenen. Daarvoor is het ook een hype. Tegen die tijd is er vast wel weer iets anders dat een dergelijke aandacht zal hebben.
We sure are cute for two ugly people.
  Redactie Frontpage donderdag 11 januari 2007 @ 10:31:52 #166
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45240816
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijen maar dat telt denk ik niet
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Donald Duck held donderdag 11 januari 2007 @ 10:35:18 #167
46149 __Saviour__
pi_45240914
Maar tegen die schilderijen kun je praten en ze weten dingen enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage donderdag 11 januari 2007 @ 10:43:50 #168
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45241131
maar ze kunnen alleen maar praten, Harry zal het echt zelf moeten doen, een schilderij van dumbledore zie ik er niet zo snel naast huppelen en toveren
With four other people
And aliens
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:21:03 #169
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_45257238
Ik denk dat Harry nog leeft.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:57:01 #170
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_45258494
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef MeneerTim het volgende:
Ik denk dat Harry nog leeft.
tussen spoilertags wil je!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_45258949
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:31 schreef Etcetera het volgende:
Rowling heeft altijd gezegd: dood is dood, er komt niemand weer uit terug
behalve dan idd die schilderijen maar dat telt denk ik niet
"Dood is dood" is niet echt waar, de hele reeks draait om de dood en staat vol met voorbeelden van het schemergebied tussen leven en dood: Harry die een dodelijke spreuk heeft overleefd. Voldemort (what's in a name) die eigenlijk dood zou moeten zijn, maar nog leeft omdat hij zijn geest heeft opgedeeld. De Philosopher's Stone die een eeuwig leven mogelijk kan moeten maken. Alle spoken die rondzwerven in Hogwarts. En in Goblet of Fire helpen (!) Harry's ouders hem om te ontsnappen.

Ik denk niet dat Dumbledore als normaal mens aan de zijde van Harry zal terugkeren. Maar het lijkt mij aannamelijk dat er in boek 7 een Pinksteren-achtig iets zal zijn. Dus dat Dumbledore verschijnt aan Harry (op één of andere manier) om zijn geestelijke kracht aan Harry over te dragen. En als Fawkes dan op het hoofd van Harry gaat zitten is de bijbelse analogie met Pinksteren compleet.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:11:46 #172
71919 wonderer
pi_45259124
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
pi_45259347
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:
Over spoken gesproken... Dumbie kan natuurlijk ook als spook terugkeren. Want een bevestigd gerucht gaat over dat we veel meer te weten komen over de spoken.
Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.

Wat gezegd wordt, klopt wel: dood is dood in de boeken. Je leeft niet meer. Maar dat neemt niet weg dat je nog wel in een spook kunt zijn of vanuit de dood dingen kunt doen. Dood is niet weg. Je wordt alleen niet meer levend.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:18:19 #174
71919 wonderer
pi_45259410
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:16 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Geesten zijn zielen die zich niet hebben durven overgeven aan de dood. Beetje laf eik. Dus dat zie ik Dumbledore nog in geen 1000 jaar doen.
Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:18:51 #175
88233 Steve
Still the best.
pi_45259429
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
pi_45259445
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

Als ie denkt dat hij op die manier harry kan helpen, zal hij het wel even uitstellen, toch?
Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:20:05 #177
71919 wonderer
pi_45259474
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je dood niet uitstellen wat dat betreft. Of je gaat echt helemaal 100% dood, of je wordt een spook. En als je een spook bent, blijf je een spook. Ik heb iig niks gelezen over spoken die doodgaan
Nee, Rowling weet wel beter dan zo'n grote hint alvast weg te geven
pi_45259483
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Neuh...alleen ongelukkig mensen werden toch spoken?
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.
pi_45276306
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb de boeken niet bij de hand, maar volgens mij staat het uitgelegd in Boek 5, als Sirius dood is. Harry wil dan niet geloven dat hij echt dood is en oppert het geest-idee.

Alleen de tovenaars die bang zijn voor de dood en het liefste in het land der levenden willen blijven worden geesten. Daarom zal Dumbledore geen geest worden: hij zag de dood als een nieuw avontuur voor de geordende geest.

Ik las de nieuwe titel in de krant, net voordat ik op vakantie ging. Twee weken lang heb ik gedacht dat er een spelfout in de titel stond omdat het naar mijn idee "The Deadly Hallows" moest zijn. Gelukkig weet ik nu beter
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:24:16 #180
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45295329
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig
pi_45296658
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:24 schreef supkaa het volgende:
Ik wil niet meer wachten op het boek, ik ben te ongeduldig
Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten

Heb één keer het Engelse boek gelezen omdat ik niet kon wachten, maar dat was niet fijn. Ik kende de helft van de namen niet en had het idee dat ik daardoor best wel wat dingen miste.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:36:41 #182
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45299908
Ik heb ook alles in het nederlands gelezen dus dat is inderdaad nog wel ff wachten
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 22:41:04 #183
46149 __Saviour__
pi_45300055
Ik lees ook gewoon de Nederlandse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan Engels vind ik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45300518
Ik ga het wel gewoon eerst in het Engels lezen want het internet zal vol staan met berichtjes over hoe het afgelopen is door grappige nerds. En dan lees ik het boek liever snel eerst even.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 22:55:43 #185
46149 __Saviour__
pi_45300572
Hela, kerst is alweer een tijdje afgelopen he!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:06:56 #186
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301012
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!
pi_45301102
Ik had de boeken geleend (nederlands). Nu maar de boeken besteld want ik wilde ze toch wel hebben. Gelijk maar in het engels gedaan want dat was a - goedkoper en b - de genoemde reden. Het is wel even wennen, maar omdat je de verhalen kent ga je er nog redelijk makkelijk doorheen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:12:15 #188
71919 wonderer
pi_45301218
Ik zit te wachten op de luxe box met alle zeven boeken (de britse versie)... We hebben alleen deel 6 hier liggen, en we kopen denk ik de zevende voor mijn schoonmoeder, die we dan eerst zelf lezen

Ja, slecht, maar ik ben een bibliofiel, ik wil alle boeken mooi bij elkaar passend...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:13:33 #189
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301265
Heeft hier niemand de boeken in het latijn?
Ik had hem bijna gekocht maar op dat moment niet genoeg geld..
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 23:14:28 #190
46149 __Saviour__
pi_45301296
Maar eerst komen er natuurlijk nog de extended editions.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held vrijdag 12 januari 2007 @ 23:15:03 #191
46149 __Saviour__
pi_45301318
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Wel in esperanto
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:17:11 #192
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_45301398
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wel in esperanto
pi_45307341
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef supkaa het volgende:
Bij het vorige deel had een of andere idioot 't einde in z'n msn naam staan!

Ik heb alles altijd weten te vermijden. Geen radio over HP, geen tv over HP, geen krantenberichten over HP, geen gesprekken over HP. Tot nu toe succesvol
pi_45307470
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb alles in het Nederlands gelezen, dus dat wordt op de vertaling wachten
Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
We sure are cute for two ugly people.
pi_45307547
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik lees gewoon de Engelse. Dat leest gewoon prettiger en natuurlijker dan in het Nederlands vind ik.
Fixed.
Some say in ice
pi_45313102
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wel in esperanto
Echt?
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2007 @ 16:10:47 #197
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45315648
ik heb alle boeken in het engels en nederlands
engels een beetje bij elkaar gezocht (verschillende pocketsizes, hardcover) maar de NL versie allemaal heel netjes hardcover

het maakt mij ook niet uit welke taal ik eerst lees
With four other people
And aliens
pi_45315897
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat Rowling wilde dat het boek in alle talen tegelijk verscheen. Dat lijkt me echter schier onmogelijk, maar wie weet ish et boek al klaar en zijn de vertalers druk bezig...
Maar eerder was het altijd zo dat vertalers pas mochten beginnen als de Engelse versie al uitwas, om uitlekken van de inhoud te voorkomen...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:41:22 #199
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_45316404
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:52 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

lijkt me erg sterk... Daarmee wordt de Engels release maanden vertraagd, en wordt de kans op uitlekken enorm vergroot. Dat klinkt niet echt als iets wat Rowling zou doen.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_45317082
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:13 schreef supkaa het volgende:
Ik heb het eerste deel in het Latijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')