abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44688890
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:40 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Squib... Goede vraag, dacht Snol. Moment terwijl ik de boeken hier achter me induik.

-edit- "Ik ben een Snul, zoals Levenius maar al te goed weet." (Hoofdstuk 2, Arabella Vaals, pagina 20, 1e gebonden editie.)

Snul dus.
Dan bedoel je een snul. Een tovenaar die niet kan toveren, zoals de concierge van Zweinstein.

edit: Waar je nu zelf al achter bent
  zondag 24 december 2006 @ 13:01:24 #52
88233 Steve
Still the best.
pi_44703831
quote:
Two other titles registered with Deathly Hallows
HarryLatino has uncovered some interesting details concerning recent trademarks filed by a company named Field Fisher Waterhouse. Along with registering Deathly Hallows on December 5th, they also registered two more titles: Heart of Ravenclaw and Deadly Veil.

It's easy assume that these could possibly be the two other titles Jo was considering for Book 7. However, we believe it's more likely that they registered two other titles in addition to the real one to throw off anyone who could have uncovered these trademarks.

In other news, Deathly Hallows has already hit the #1 spot on Amazon.co.uk's Hot 100 Books list. The book has only been listed for pre-order on Amazon for the past two days.
Mugglenet
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_44709060
Overgens denk ik niet dat ze harry dood laat gaan. Het blijft toch een beetje een kinderverhaal en het is de hoofdpersoon enzo (happy ending, je weet). Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat als ze hem laat leven, de vraag naar het schrijven van een 8e (of als het aan mij ligt een 27e) zo gigantisch zal worden (dit is al door andere prominenten gezegd) Dus wat is een geschikte oplossing?
pi_44709442
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.

Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
De film van OotP komt 7/13/07 uit, you do the math. Marketingtechnisch zou het echt superdom zijn om een boek uit te brengen en 6 dagen later een film in premiere te laten gaan.
pi_44710770
Waarom zou dat dom zijn?
pi_44710773
Het gaat (ook) over tieners/adolescenten en het opgroeien. De hoofdpersoon is 11 t/m 17. Ik vind het daarom een 'kinderverhaal'. Uiteraard een kanttekening. Er zijn weet ik hoeveel volwassenen die het ook lezen en leuk vinden en dat is denk ik ook zo speciaal aan de serie. (ik denk dat ik het over 20 jaar ook nog steeds vet vind)
pi_44711392
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.
Dumbledore is zo niet dood
  zondag 24 december 2006 @ 16:40:39 #58
88233 Steve
Still the best.
pi_44711491
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:36 schreef ChrisJX het volgende:
Dumbledore is zo niet dood
.
pi_44711522
Ja, het gaat er niet om of wij denken dat hij echt dood is of niet, in het boek zijn ze tot nu toe allemaal overtuigd van het feit dat hij er niet meer is.
Harry verliest mensen om zich heen en ziet ze voor zijn ogen dood gaan (Dumbledore is voor z'n ogen gestorven, Sirius viel door het gordijn voor zijn ogen, Carlo kreeg een Avada Kedavra vol in z'n face voor Harry's ogen, etc).

En het lijkt me gewoon niet logisch dat je een boek en een film zo vlak na elkaar uitbrengt. Sowieso omdat Rowling het met 1 van de 2 altijd al druk genoeg heeft...
  zondag 24 december 2006 @ 16:44:43 #60
88233 Steve
Still the best.
pi_44711600
SPOILER: Zoals Rowling zelf zegt:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet zorgt ze voor een verrassing. .
  Redactie Frontpage zondag 24 december 2006 @ 16:48:37 #61
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_44711704
to pull a gandalf
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 24 december 2006 @ 17:05:42 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44712104
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
Ik kan bij Borders het boek pre-orderen voor 7 juli...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 december 2006 @ 19:37:49 #63
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44716112
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.

Bah.
pi_44722703
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.

Bah.
Of dat Harry en Hermione elkaar het jawoord geven bij het graf van Ron
We sure are cute for two ugly people.
pi_44723558
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Wittgenstein
pi_44723736
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
pi_44723761
quote:
Op maandag 25 december 2006 01:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
Dat is óók mijn theorie.

(Je kent me nog. .)
Wittgenstein
pi_44723847
quote:
Op maandag 25 december 2006 01:05 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat is óók mijn theorie.

(Je kent me nog. .)
Nog? Ik ken. . Zwaar is het.
pi_44726748
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:

Bah.
Nee joh, 11 eindes is cool!!

Zonder gekkigheid, was het niet zo dat Rowling het laatste hoofdstuk al een eeuw afhad?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 25 december 2006 @ 13:57:00 #70
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44730842
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu? Ik ben mijn eigen theorie reeds verloren. Het enige dat ik nog weet is dat Perkamentus dood moest om iemand te beschermen, en iets met de broer van Sirius.
pi_44731128
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:57 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu?
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:

1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.

Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
Wittgenstein
  maandag 25 december 2006 @ 14:15:25 #72
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44731356
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:07 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:

1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.

Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
Je maakt er toch weer wiskunde van. Je hebt een bepaald aantal gebeurtenissen: Gebeurtenis 1, gebeurtenis 2, gebeurtenis 3 etc. Die spelen zich af in een bepaalde volgorde en je moet ze allemaal kennen om het plot (de slotformule) geheel te begrijpen. Rowling zou dan het hele verhaal al compleet hebben gehad bij boek 1 en ons steeds weer een deeltje van het plot hebben gegeven. Met een beetje extrapolatie zou je dan op 6/7 van het plot het einde moeten voorspellen. Dat kan niet volgens jou, omdat je een elementaire gebeurtenis nog niet kent. Een deel van de formule ontbreekt dus nog. Maar goed, het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.

Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
pi_44731608
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:15 schreef MeneerTim het volgende:
het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.
It's a gift... and a curse.

Het is vooral ook achterdochtig, denk ik, meer dan wetenschappelijk.
quote:
Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
Volgens mij gaat het extreem significant worden dat Snape zo'n goede occlumens én legilimens is. Waar zijn loyaliteiten ook liggen, welk complex spel hij ook speelt, hij kán het spelen. Het wordt meer dan eens gesuggereerd dat Snape op sommige vlakken een betere tovenaar is dan Dumbledore, bijvoorbeeld op het gebied van de dark arts, potions en occlumency. Vergeef mijn onwetendheid van de Nederlandse vertalingen.
Wat Sirius betreft: absoluut, die is niet definitief morsdood. Daar gaan we zeker nog meer van horen. Maar hoe? En wat voor rol gaat Fawkes nog spelen? En krijgt Luna Lovegood eindelijk een nieuwe bril in deel 7? Vragen, vragen...
Wittgenstein
pi_44738712
ik ben erg benieuwd naar het zevende boek maar ik hoop toch dat het nog wel een jaar duurt voor hij komt....

want daarna is het gewoon over Nooit meer in spanning wachten hoe het verder gaat
I had a signature once. It was awful.
pi_44738757
Ik heb er vet zin in !
pi_44740890
Ik denk dat het toch een beetje een deceptie wordt. (komt sowieso ook omdat het eindigt. alle dingen eindigen slecht anders zoude ze niet eindigen ofzo) Ik denk dat het verhaal begint met de trouwerij van Bill/Fleur dan gewoon een jaar school. (met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn. En uiteindelijk het verslaan van het kwade. Dit heeft me eigenlijk na boek 4 al een beetje gestoord. Ik vond deel 1 en 2 een beetje vergelijkbare boeken. De intro van de magische wereld alleen een verschillend probleem. Deel 3 een iets ander uitgangspunt. En vier stond het toernooi centraal. Vanaf deel 5 had ik het idee dat het nu ECHT ging beginnen. De oorlog tegen het kwade en dat er veel meer buiten school zou gebeuren. In 5/6 speelt het grootste gedeelte toch nog in school af en met de minder belangrijke (maar niet minder leuke) dingen daar omheen. Ik denk dat deel 7 toch weer een beetje vergelijkbaar wordt als 5/6. Ik had zo graag een verhaallijn van de kids meegemaakt na hun schooltijd en dan met z'n allen tegen voldie enz. Jk heeft echter al een keer gezegd dat het boek sowieso niet langer dan deel 5 gaat worden. Wat mij betreft een cliffhanger en dan weer een nieuwe reeks van 7 met het leven na school.
  maandag 25 december 2006 @ 23:27:25 #77
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_44741019
Harry had aan het eind van 6 wel gezegd dat hij niet terug naar school ging omdat hij de horcruxen wilde zoeken.
pi_44741413
En Joanne heeft gezegd dat er geen Quidditch zou zijn in deel 7...

Ik heb alleen geen idee of Harry zich aan z'n woord zal houden wat betreft het niet terugkeren naar Hogwarts...

Trouwens, ik denk dat de Pensive van Dumbledore nog wel een belangrijke rol zal gaan spelen. Ik heb het idee dat Harry nog lang niet alles weet wat van belang voor zijn strijd tegen Voldemort zou kunnen zijn, en wat Dumbledore (en anderen) dus wel weten..
  dinsdag 26 december 2006 @ 00:03:16 #79
88233 Steve
Still the best.
pi_44741450
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
pi_44742113
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
Idd ik had het er vanavond nog met iemand over, het is bijna traditie geworden....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44745761
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:20 schreef poon het volgende:
(met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn.
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
pi_44745766
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 08:55 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
Ja okee dit is het slechtste woord ooit
  dinsdag 26 december 2006 @ 10:59:13 #83
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_44746480
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_44746502
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
We hebben de vakantie nog! Rowling is er nooit vies van geweest die uitgebreid te beschrijven, dus dan kan er best wel een trip naar Godric's Hollow ingepropt worden
Maar goed, het kan zoveel kanten op gaan, het zal uiteindelijk toch wel weer een grote verrassing worden.
pi_44746537
Iedereen die hoopt op juli... ik denk niet dat dat gaat lukken. Het mansucript moet nog ingeleverd worden, dan moet het nog nagekeken worden, en dan moet er nog gedrukt worden. Ik geloof dat er de vorige keer ook een half jaar is gedrukt. Verder zou een release midden in de vakantie niet echt logisch zijn.
pi_44747325
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:59 schreef Patch het volgende:
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
Meh, ik zou het 't leukst vinden als Snape gewoon zo'n loner blijkt te zijn, niet met Voldie of met Harry affiliated.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_44749654
Misschien dat sneep/snape een loner/einzelganger/opzichzelfstaander is, maar ik denk dat ie meer bij het goeie hoort. En dat perkamentus/dumbledore dood is maar wel via z'n lijst de bom uit kan/gaat hangen. (waarom dat met sirius niet het geval is?)

ps ik leest dan wel ned. boeken, ik kijk ook de films. Is trouwens de engelse versie aan te raden? Ik heb de boeken geleend om te lezen, maar wil ze wel hebben en kan ze in het engels in zo'n set kopen. (scheelt ook aanzienlijk in het geld)
pi_44750579
Engels is goed te doen! De (britse) humor komt beter tot z'n recht en de personages hebben naar mijn mening toffere namen in het Engels.
Ik twijfelde eerst ook of ik het nou wel zou doen in het Engels, omdat ik Engelse boeken best traag lees, maar Rowlings taalgebruik is heel goed te volgen (kon van iemand 1 t/m 5 overnemen voor een erg leuk bedrag, dus toen heb ik het toch maar gedaan. En ik kon niet wachten op de Nederlandse versie van the Halfblood Prince ).

Heb ze nu alle 6 in het Nederlands en in het Engels
pi_44750714
Ik heb alle audioboeken ook
  dinsdag 26 december 2006 @ 17:12:13 #90
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_44750795
Dan ga ik erover heen, ik heb ook nog eens alle Duitse versies
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_44750881
Ik heb alle audioboeken in het engels en amerikaans
  dinsdag 26 december 2006 @ 21:19:38 #92
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44754151
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
pi_44754503
We hebben een winnaar.
Wittgenstein
pi_44756680
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 21:19 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
'

pi_44758463
Ik vind ze in het Engels ook prima te doen, ik heb zelf deel 1 t/m 3 in het Engels en de delen 4 en 5 in het Nederlands, 6 moet ik nog kopen. Misschien koop ik nog eens wat boeken bij zodat ik ze allemaal in het Nederlands en Engels heb. Ik vind vooral ook de humor in de Engelse boeken beter en de namen zijn veel toffer.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44764158
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 08:56 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja okee dit is het slechtste woord ooit
Ik vind het anders best goed gevonden, het is niet eenvoudig om het goed te vertalen en Gruzielementen vind ik best origineel....
  woensdag 27 december 2006 @ 12:19:22 #97
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_44765487
ik kan niet wachten ! ben super benieuwd...
ik vind het een aparte titel... Helaas is het hierna wel afgelopen met speculeren en vol spanning wachten op de volgende ....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 27 december 2006 @ 18:31:13 #98
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44769843
Ik zag net op televisie dat je in Engeland kan wedden wie Harry dood maakt.
Burnt to the core but not broken
  Donald Duck held woensdag 27 december 2006 @ 18:35:37 #99
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44769974
Voldy natuurlijk!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 27 december 2006 @ 18:39:31 #100
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44770089
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
Burnt to the core but not broken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')