was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Blackquote:Op woensdag 27 december 2006 18:39 schreef PPL het volgende:
Want?
Waarom niet Snape of Draco.
..of desnoods R.A.B. (wie dat dan ook moge zijn)
Daar komen we pas achter in boek 7.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:09 schreef Torio het volgende:
[..]
was R.A.B. niet Regulus A. Black, die broer van Sirius Black![]()
Daar tekenen we voor.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:51 schreef wonderer het volgende:
Neville maakt een stomme fout en doodt zowel Voldemort al Harry
Neville gaat vast een aardige rol spelen. Underdog enzo, daarnaast kon de prophecy ook over hem gaan.quote:Op donderdag 28 december 2006 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar tekenen we voor.
Ik vond een bepaalde theorie ook wel grappig. NL. dat de A van RAB geen A is maar een slechtgeschreven H.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:26 schreef poon het volgende:
Hmm, ik ga een klein gokje wagen. RAB is de broer van. En of ie dood is vraag ik me ten zeerste af.
Goed opgemerkt!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij nietsquote:Op donderdag 28 december 2006 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Toch nog maar eens een keer weer alles gaan herlezen!![]()
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik moet deel 6 maar weer eens een keer gaan lezen. Dat hele R.A.B. gedoe zegt mij niets
Oh, dat. Ik heb deel 6 pas 1 of 2 keer gelezen en deel 1 inmiddels wel 10 keer. Dus die ken ik iets beterquote:Op donderdag 28 december 2006 12:01 schreef dmace het volgende:
Laatste bladzijden zijn voldoende. RAB is de signature op het briefje in het medaljon dat Harry met Perkamentus uit de grot heeft gehaald.
Ik meende dat ze aan heeft gegeven dat ze doorgaat met schrijven, maar niet met Harry in de hoofdrol. Ik hoop ook niet dat ze hierna nog Harry Potter boeken uit gaat brengen. Dat zou m.i. afbreuk doen aan de huidige reeks.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:06 schreef dmace het volgende:
Overigens heeft JK al eens aangegeven dat het niet over hoeft te zijn na deel 7. Alleen dit verhaal is dan af.
Dat is een hele goede inderdaad!quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb gisteren deel 1 maar weer eens gelezen en heb geconcludeerd dat Harry niet dood kan gaan in deel 7. Een van de laatste hoofdstukken begint met de zin "Jaren later kon Harry zich niet herinneren hoe hij de examens was doorgekomen."
Dat klinkt meer dan een jaar of vijf, meer alsof hij het zich niet kon herinneren toen hij volwassen was
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:34 schreef kruimel_20 het volgende:
dan krijg je van die spin-offs... lijkt me niet echt leuk. Hoewel, als ze net zo spannend zijn als de HP boeken , komt ze er misschien wel mee weg
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Wat jij wilquote:Op donderdag 28 december 2006 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat is geen spin-off, dat is een soortement fan-fiction.
Spoiler!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
Ach, die zijn er al, en best aardig. Anna Grayson is zo'n spin-off, en geschreven door een inmiddels gestorven jongedame.
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:59 schreef dmace het volgende:
[..]
En of we het in Juli zullen weten? Volgens mij is ook dat slechts nog maar een roddel...
Zolang Rowling en/of Bloomsbury de definitieve datum nog niet bekend hebben gemaakt is alles nog een roddel. Als een verkoper wil gokken op 7-7-7 moet-ie dat zelf weten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Smittend het volgende:
[..]
Je kan het boek toch al reserveren voor 7-7-2007..dus ik denk dat dat geen roddel is.
Hmm..ik zal eens in de engelse versie zoeken of dat daar ook zo staat.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij gaat het om Hoofdstuk 16.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
hoe staat dat 'jaren later' in deel 1 eigenlijk in het originele boek, dus in het engels? Staat er dan ook jaren later?
quote:In years to come, Harry would never quite remember how he had managed to get through his exams when he half expected Voldemort to come bursting through the door at any moment. Yet the days crept by and there could be no doubt that Fluffy was still alive and well behind the locked door.
In years to come....dat is volgens mij niet jaaaaaren later...da's meer in de komende jaren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Philosopher's Stone, blz 283, hoofdstuk 16: Through the Trapdoor:
[..]
En wat denk je dan van de Dumbledore-is-not-dead theorie?quote:Op maandag 25 december 2006 14:24 schreef Koekepan het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Moment, Rowling heeft ergens gezegd dat Dumbledore dood is, maar moet binnen nu en 2 minuten eten en kan het ff niet opzoeken...
Rowling heeft, bij monde van Dumbledore in één van de boeken, duidelijk aangegeven dat dood dood is, en dat zelfs magie daar niks aan kan veranderen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:14 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wederopstanding hè, dus een terugkeer uit de dood. Dan kan Mrs Rowling inderdaad met een gerust hart zeggen dat Dumbledore dood is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |