Da's gallows toch?quote:
ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te radenquote:
Yeah, na wat rondneuzen op mugglenet kreeg ik dat ook doorquote:Op donderdag 21 december 2006 20:34 schreef Patch het volgende:
[..]
ja, maar ik doelde meer op het galgje-spel op jkrowling.com dat je moet spelen om de titel te raden
de dodelijke heiligen dus.quote:LONDEN - Schrijfster J.K Rowling heeft de titel van het zevende en laatste boek over Harry Potter onthuld. Het boek gaat 'Harry Potter and the deathly hallows' heten, wat 'Harry Potter en de dodelijke heiligen' betekent.
Ik vind die vertaling wel erg simpel hoor... deathly is wel wat anders dan deadly.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:31 schreef Asmodean het volgende:
[..]
de dodelijke heiligen dus.
ofzo
ze hielden het dacht ik laatst nog op 2007quote:Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
Is er al enig zicht op wanneer het gepubliceerd wordt?
Half 2007 geloof ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:42 schreef Misstique het volgende:
Is er al enig zicht op wanneer het gepubliceerd wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
Hallows is inderdaad 'gewoon ouderwets' Engels voor heiligen. Waarom 'fataal', en wat is het verschil met dodelijk? Kan 'deathly' ook iets als 'dood-achtig' zijn? Hoe dan ook, bijzondere titel.quote:
Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.quote:The latest Harry Potter book will be called Harry Potter and the Deathly Hallows. How long did it take for them to whip this up? Three minutes? ?Hallow? is more commonly used as a verb and the juxtaposition of ?death? before ?hallows? suggests that any mass killing of major characters (as suggested in other reports) will be less than reverential.
Wiiiiiiiiiiiiiiiiii YESquote:Op donderdag 21 december 2006 23:42 schreef MeneerTim het volgende:
Shiiit, zou dit betekenen dat Harry dood gaat en samen met Voldemort in een soort rustplaats komt met grote wereldredders? Perkamentus? Sirius? Captain Planet? Dit zegt Edward Champion erover:
[..]
Overigens hopen we nog steeds dat de releasedatum 7-7-7 zal zijn natuurlijk.
.
quote:Character Information
We will find out something "incredibly important" about Lily Potter
We will find out who R.A.B. is
We will discover more about Dumbledore's past
We will discover where Snape's loyalties lie.
Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib
Viktor Krum will return (World Book Day, 2004 interview)
We will see a reappearance of Dolores Umbridge - "It's too much fun to torture her not to have another little bit more before I finish." (MuggleNet/Leaky Interview)
JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
Plot Information
Harry will face Voldemort for the final time
Harry will be attempting to find and destroy Voldemort’s remaining Horcruxes
Harry will return to the Dursleys' during the school vacation, but the magical protection Dumbledore arranged will expire on his 17th birthday when he comes of age
Harry will visit Godric's Hollow
There will be a reappearance of the two-way mirror
We will see the wedding of Fleur and Bill Weasley
The fact that Harry "has his mother's eyes" will prove to be an important plot point
At least one character will die
Other
The last word is expected to be "scar," but may change
We will finally learn the full reason why some people become ghosts when they die and others don't
The final chapter, which has already been written, will detail what happens to the characters that survive
There will be no more Quidditch matches
It's Godric's HOllow.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:06 schreef Wouser het volgende:
Btw ik denk wel dat het iets te maken heeft met Godric Hallowde plaatst waar Harry's ouders woonde
![]()
ik ookquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
Hmm er staat wel dat het de werktitel is. 'Hallow' heeft meerdere betekenissen en de vertalers kunnen natuurlijk nog niet weten welke ze moeten gebruiken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:42 schreef Wouser het volgende:
Nederlandse titel is btw bekend:
Harry Potter en het Fatale Heiligdom
http://www.harrypotter.nl
[..]
ik ook
Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:22 schreef Patch het volgende:
Als het goed is, is "Godric's Hallow" toch ook al ergens vertaald?
(weet alleen niet welk boek meer)
Daaruit zou je kunnen afleiden wat wellicht ook een Nederlandse titel zou kunnen zijn....
ben er even niet bij..quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:23 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat is Godric's Hollow, niet Hallow.
edit: maar dat zei je zelf hierboven ook al..
Oh mên, ik kan niet wachten.quote:Something will be revealed about Petunia Dursley, although it will not be that she is a Squib
JKR has said, "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
jkrowling.com:quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Zou tante Petunia dan toch magische krachten hebben?.
[..]
Oh mên, ik kan niet wachten.
jkrowling.com:quote:Aunt Petunia will start exhibiting magical tendencies
No, she won't. Aunt Petunia has never performed magic, nor will she ever be able to do so.
quote:Is Aunt Petunia a Squib?
Good question. No, she is not, but—[Laughter]. No, she is not a Squib. She is a Muggle, but—[Laughter]. You will have to read the other books. You might have got the impression that there is a little bit more to Aunt Petunia than meets the eye, and you will find out what it is. She is not a squib, although that is a very good guess.
Ventje met tover-ouders die zelf niet kan toveren. (weet het nederlandse woord ook even niet)quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat is een squib in het Nederlands?
Dan bedoel je een snul. Een tovenaar die niet kan toveren, zoals de concierge van Zweinstein.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:40 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Squib... Goede vraag, dacht Snol. Moment terwijl ik de boeken hier achter me induik.
-edit- "Ik ben een Snul, zoals Levenius maar al te goed weet." (Hoofdstuk 2, Arabella Vaals, pagina 20, 1e gebonden editie.)
Snul dus.
quote:Two other titles registered with Deathly Hallows
HarryLatino has uncovered some interesting details concerning recent trademarks filed by a company named Field Fisher Waterhouse. Along with registering Deathly Hallows on December 5th, they also registered two more titles: Heart of Ravenclaw and Deadly Veil.
It's easy assume that these could possibly be the two other titles Jo was considering for Book 7. However, we believe it's more likely that they registered two other titles in addition to the real one to throw off anyone who could have uncovered these trademarks.
In other news, Deathly Hallows has already hit the #1 spot on Amazon.co.uk's Hot 100 Books list. The book has only been listed for pre-order on Amazon for the past two days.
Mugglenet
Dumbledore is zo niet doodquote:Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Kinderverhaal? Da's het al sinds The Prisoner of Azkaban niet meer.
En ik denk ook dat 'kinderverhaal' niet de reden zal zijn om Harry, zeker niet als je weet dat Sirius en Dumbledore ook dood zijn gegaan en dat er nog twee belangrijke personen in het verhaal zullen overlijden in deel 7.
SPOILER: Zoals Rowling zelf zegt:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie weet zorgt ze voor een verrassing..
"Atb is lief, groetjes Peri."
Ik kan bij Borders het boek pre-orderen voor 7 juli...quote:Op zondag 24 december 2006 15:33 schreef parselmouth het volgende:
Ik zeg het bijna in elk topic, maar ik geloof niet in de 7/7/07 releasedatum.
Of dat Harry en Hermione elkaar het jawoord geven bij het graf van Ronquote:Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.
Bah.
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?quote:Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Dat is óók mijn theorie.quote:Op maandag 25 december 2006 01:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
In dat boek is er een jongen, die is heel lief, en hij krijgt heel veel cd's van Bach van een klein jongetje. De lieve jongen zegt: Nu hoeft het niet meer. Of is dat niet je theorie?
Nog? Ik ken.quote:Op maandag 25 december 2006 01:05 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Dat is óók mijn theorie.
(Je kent me nog..)
Nee joh, 11 eindes is cool!!quote:Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef MeneerTim het volgende:
Ik hoop niet dat het een sentimenteel boek wordt waarin iedereen dood gaat en we pagina's lang afscheid gaan nemen van alles en iedereen, zoals in Lord of the Rings.
Bah.
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu? Ik ben mijn eigen theorie reeds verloren. Het enige dat ik nog weet is dat Perkamentus dood moest om iemand te beschermen, en iets met de broer van Sirius.quote:Op maandag 25 december 2006 00:54 schreef Koekepan het volgende:
De titel klopt aardig met de theorie die ik heb voor boek 7. Ik kan niet wachten tot-ie uitkomt!
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:quote:Op maandag 25 december 2006 13:57 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
We hebben er ooit over gepraat, maar waarschijnlijk valt ook jouw theorie ten prooi aan een soort evolutie. Wat is jouw theorie nu?
Je maakt er toch weer wiskunde van. Je hebt een bepaald aantal gebeurtenissen: Gebeurtenis 1, gebeurtenis 2, gebeurtenis 3 etc. Die spelen zich af in een bepaalde volgorde en je moet ze allemaal kennen om het plot (de slotformule) geheel te begrijpen. Rowling zou dan het hele verhaal al compleet hebben gehad bij boek 1 en ons steeds weer een deeltje van het plot hebben gegeven. Met een beetje extrapolatie zou je dan op 6/7 van het plot het einde moeten voorspellen. Dat kan niet volgens jou, omdat je een elementaire gebeurtenis nog niet kent. Een deel van de formule ontbreekt dus nog. Maar goed, het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.quote:Op maandag 25 december 2006 14:07 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Mijn theorie was dat het wel interessant zou staan als ik bovenstaande bewering zou doen. De enige twee vastomlijnde gedachten die ik heb over deel 7 waren en zijn:
1. Er gaat een aantal nieuwe begrippen worden geïntroduceerd die absoluut niet te voorspellen zijn op basis van boeken 1-6. Dit omdat Rowling er absoluut zeker van wil zijn dat er op al haar tientallen miljoenen lezers geen eentje is die de plot-twists/uitkomst kan voorspellen. Zie de horcruxen: het wordt in boek 6 als een volkomen nieuw verhaalelement gebracht, dat niettemin goed aansluit bij wat we al wisten. Dat houdt de serie onvoorspelbaar. Je kunt echt niet hebben dat het geheel opgezet wordt als een detective waarvan je, als je alles goed in de gaten houdt, delen van de eindoplossing kunt voorzien.
2. Het slotduel tussen Harry en Voldemort kan geen duel zijn zoals we die tot nog toe hebben gezien, omdat Harry daar eenvoudigweg niet goed genoeg voor is, en omdat het saai zou zijn. Hét duel dat alle andere duels overbodig maakt hebben we immers al in deel 5 gezien: Dumbledore tegen Voldemort. Dus ik zat me af te vragen: wat kan het duel anders/bijzonderder maken? Harry zal misschien op zoek moeten naar enkele magische objecten of een zekere magische bescherming moeten verwerven. Maar het lijkt me ook dat het duel zich op een significante plek afspeelt, een plek waar duistere en krachtige magie heerst. Misschien in de buurt van Hogwarts, of anders Godric's Hollow.
Dus sorry, ik heb niet echt een opwindende theorie. Salman Rushdie scheen meer te weten, misschien moet je hem ff mailen.
It's a gift... and a curse.quote:Op maandag 25 december 2006 14:15 schreef MeneerTim het volgende:
het lijkt me dat je gelijk hebt, maar het is wel een erg wetenschappelijk benadering van een verhaal over een tovenaar.
Ja, dat ben ik met je eens, maar daar speelt Rowling ook wel een beetje mee. Ze heeft ons allemaal lekker in de Dumbledore-is-zo-geniaal-watten gelegd, en dus gaan we allemaal denken dat Dumbledore vanuit het graf de boel wel even zal regisseren. Ik hou de mogelijkheid open dat-ie gewoon te goed van vertrouwen was, of dat hij één of andere fatale zwakte had, die Snape kon exploiteren.quote:Het lijkt mij niet in de lijn van het verhaal liggen als Dumbledore zomaar is doodgegaan zonder enige betekenis. Hoewel, Sirius is ook vrij nutteloos dood gegaan. Er zal dus bij beide moorden meer aan de hand zijn, of Rowling is gewoon slecht in het afvoeren van personages. Ik denk persoonlijk dat Sirius niet gewoon huis-tuin en keuken de pijp uit is gegaan en Dumbledore wel dood is, maar om iemand te beschermen, want hij heeft tot nu toe voor alles wat er gebeurt een reden.
Iddquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgend jaar dus alweer de laatste...
Ik zal het uitkomen van nieuwe HP-boeken gaan missen.
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggenquote:Op maandag 25 december 2006 23:20 schreef poon het volgende:
(met de gebruikelijke shit, nieuwe leraar vtzk, zwerkbal -ik lees de ned. versie- enz enz) Ondertussen worden de horcruxen gevonden of iig waar ze te vinden zijn.
Ja okee dit is het slechtste woord ooitquote:Op dinsdag 26 december 2006 08:55 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je de nederlandse versie leest moet je ook Gruzielementen zeggen
We hebben de vakantie nog! Rowling is er nooit vies van geweest die uitgebreid te beschrijven, dus dan kan er best wel een trip naar Godric's Hollow ingepropt wordenquote:Op dinsdag 26 december 2006 00:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb ook het idee dat het verhaal zich voor een groot deel afspeelt in en rond Hogwarts. Ik hoop het in ieder geval. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat hij weer voltijd student wordt.
Meh, ik zou het 't leukst vinden als Snape gewoon zo'n loner blijkt te zijn, niet met Voldie of met Harry affiliated.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:59 schreef Patch het volgende:
Ik hoop dat Dumbledore dood is en Snape gewoon slecht.
Iedere andere uitkomst zou een teleurstelling zijn...
'quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:19 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb een Hermione Granger opblaaspop.
Ik vind het anders best goed gevonden, het is niet eenvoudig om het goed te vertalen en Gruzielementen vind ik best origineel....quote:Op dinsdag 26 december 2006 08:56 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja okee dit is het slechtste woord ooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |