Films op tvquote:Op donderdag 14 december 2006 15:51 schreef saaw het volgende:
oh en op tv natuurlijk wel duizend in films. maar die zijn ofwel nep, ofwel niet dood
eerst je handen wassen, je ruikt naar lijkquote:Op donderdag 14 december 2006 15:57 schreef Gelderland het volgende:
ja, ik heb er zelfs 1tje 'verplaatst' (mijn oma). ze lag thuis opgebaard en we hebben haar met de familie heel mooi in de kist gelegd..... (gewoon met normale kleren aan)![]()
wil je me nu aanraken?![]()
![]()
films op tv ja, nooit van gehoord?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Films op tv![]()
![]()
die leech je
en bij Reportage enzo wil je wel es lijken zien trouwens :p
neequote:Op donderdag 14 december 2006 15:59 schreef saaw het volgende:
[..]
films op tv ja, nooit van gehoord?![]()
dus?quote:
quote:Op donderdag 14 december 2006 15:58 schreef cohen het volgende:
[..]
eerst je handen wassen, je ruikt naar lijk
ik vond hem leuk. ik ben ook meer van het kaliber grappen van: hitler, verkrachten en negers in de fik zetten.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:02 schreef Gelderland het volgende:
[..]HAHAHAHAHA die had ik niet verwacht
![]()
OMG hoe triest ben je om zo'n opmerking alsnog in te koppen
![]()
![]()
Oeeffffquote:Op donderdag 14 december 2006 16:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Behalve de nodige opgebaarde familieleden en kennisen uiteraard heb ik toen ik 18 was mijn moeder dood in bed gevonden.
Idem. En heb er ook zelf in gesneden, érg interessant is datquote:Op donderdag 14 december 2006 19:10 schreef Nuna het volgende:
Ja, op de snijzaal voor mijn studie.
Ben je bang dat ze je gaan bijten?quote:Op donderdag 14 december 2006 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Te veel waaronder ook mijn vader een bijna 3 jarig nichtje.
Alleen heb ik nog nooit een dood persoon aangeraakt, dat heb ik nog nooit gedurft, dat lijkt me echt eng?!
Weet je dat het best meevalt, ik vond het doodeng tevoren, maar toen ik mijn schoonzusje 'opgeknapt' had voelde ik mezelf er toch fijn bij...quote:Op donderdag 14 december 2006 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Alleen heb ik nog nooit een dood persoon aangeraakt, dat heb ik nog nooit gedurft, dat lijkt me echt eng?!
Ik durfde het bij mijn oma in eerste instantie ook niet hoor.. maar ik was toch heel benieuwd hoe dat nou voelde.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Bij oudere mensen zie je dat vrij vaak dat : ingevallen enzoquote:Op donderdag 14 december 2006 21:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik durfde het bij mijn oma in eerste instantie ook niet hoor.. maar ik was toch heel benieuwd hoe dat nou voelde.
Ik heb meerdere malen mijn hand op haar hoofd gelegd, haar handen aangeraakt en aan haar wangen gevoeld.
Het voelde heel koud, maar heel zacht. De huid was nog best soepel. Heb ook nog haar bekken gevoeld.... mijnmoeder had eerst haar handen op haar bekken gelegd en zei toen dat het helemaal ingevallen was... Dat was wel vreemd.
En elke dag dat ik bij haar was heb ik haar een zoen op haar hoofd gegeven... Het leek ook net of ze lag te slapen.
quote:Op donderdag 14 december 2006 22:25 schreef Ulreazj het volgende:
Ja
Opa
Nichtje
Oma
Tante
Kennis
Kennis
Beste vriend
wat is dat voor rare en achterlijke boerentaal? zeg gewoon opa en omaquote:Op donderdag 14 december 2006 20:19 schreef sararaats het volgende:
m'n doopmeter en doop-peter
toen heb ik hard gejankt vooral bij moemoe (de moeder van m'n papa) omdat het zo onverwacht was. bij vava (de vader van mama) was het niet zo onverwacht. hij was ziek
bij de vader van m'n papa was ik nog jong en ben ik niet mee gaan kijken
Ik hoop dat er toch vrede mee hebt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:39 schreef kree het volgende:
En met name dan me vader, omdat het overlijden onverwachts en snel was (kanker)
Zal wel verschillend zijn bij iedereen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:14 schreef weasel85 het volgende:
mijn 2 opa's en 1 oma
Ben wel benieuwd hoe het is om bij iemand te zijn, wie op bed ligt, en waar jij bij staat komt te overlijden? Komt er een laaste duidelijk hoorbare adem of...echt iets van gekreun?
Mijn oma zat onder de morfine plijsters en die ging steeds lanzamer ademhalen en toen we dacht dat het gebeurd was begon ze weer ineens... heel onvoorspelbaar is hetquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:14 schreef weasel85 het volgende:
mijn 2 opa's en 1 oma
Ben wel benieuwd hoe het is om bij iemand te zijn, wie op bed ligt, en waar jij bij staat komt te overlijden? Komt er een laaste duidelijk hoorbare adem of...echt iets van gekreun?
die smiley er ook zo achterquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Mijn oma zat onder de morfine plijsters en die ging steeds lanzamer ademhalen en toen we dacht dat het gebeurd was begon ze weer ineens... heel onvoorspelbaar is het![]()
Op het moment zelf natuurlijk niet, maar ik denk dat het een veel voorkomend iets is.. .zwarte humor rondom de dood, vooral in de verplegingquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:03 schreef Sh0g het volgende:
[..]
die smiley er ook zo achter
alsof je met je familie een spelletje zit te spelen aan het sterfbed, zo van: ja nu! nee, wacht, NU!! ...
en eigenlijk is het helemaal niet grappig natuurlijk![]()
Bij mijn vader niet. We kwamen binnen, ik aaide hem over zijn hoofd en zei dat we bij hem waren, ik pakte een stoel, ging naast hem zitten, pakte zijn hand en toen voelde ik zijn polsslag niet meer (hij had een shunt voor de dialyse, daar voelde je altijd het bloed heel krachtig in stromen). Hij heeft echt gewacht tot we er warenquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:14 schreef weasel85 het volgende:
mijn 2 opa's en 1 oma
Je kunt de dood dus zelf regelen?quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Bij mijn vader niet. We kwamen binnen, ik aaide hem over zijn hoofd en zei dat we bij hem waren, ik pakte een stoel, ging naast hem zitten, pakte zijn hand en toen voelde ik zijn polsslag niet meer (hij had een shunt voor de dialyse, daar voelde je altijd het bloed heel krachtig in stromen). Hij heeft echt gewacht tot we er waren![]()
quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:17 schreef cupiditas het volgende:
Ja, mijn ouders![]()
Moeder 5 jaar geleden en m'n vader vorige maand![]()
Vriendin van m'n moeder had kanker, wou perse 50 worden en is op haar 50ste verjaardag gestorven.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:26 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Je kunt de dood dus zelf regelen?![]()
ik zie nu pas je nickname ineens staanquote:Op vrijdag 15 december 2006 09:25 schreef opgebaarde het volgende:
Één keer en dat waren er meteen drie. We reden in Italië op de snelweg en vlak voor ons was een groot ongeluk gebeurd, we moesten erdoor heen slalommen, daar ben ik wel even dizzy van geweest
Het lijkt er soms wel opquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:26 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Je kunt de dood dus zelf regelen?![]()
Kennelijk kun je zo sterk van iemand houden dat je wacht met sterven tot diegene bij je is. Je hoort ook van mensen die juist wachten tot iedereen even de kamer uit is.quote:
Na 8 jaar in de verpleging...quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Op het moment zelf natuurlijk niet, maar ik denk dat het een veel voorkomend iets is.. .zwarte humor rondom de dood, vooral in de verpleging![]()
Onze moeder lag thuis opgebaard. Zat je te ontbijten met die kist achter je en dan sprong ineens die koeling aan. Mijn broertje: "Lijkt wel een vliegtuigmotor, ik had me die hemelvaart toch heel anders voorgesteld!" Echt jan-ken van het lachen om zo'n stomme grap.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:52 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]
Na 8 jaar in de verpleging...Jah zwarte humor is redelijk gebruikelijk bij overledenen.
En toen gaven ze je de kans om hem te zien?quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:09 schreef AffenStrudel het volgende:
Oma, en ik had de kans gehad een oom te zien.
Aleen, die oom was in een depressieve bui voor de trein gesprongenen en gehalveerd. En een half persoon... nee laat maar.
Nou, gezien het aantal bezoekers aan shocksites als Rotten e.d....quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:25 schreef Nesle het volgende:
[..]
En toen gaven ze je de kans om hem te zien?
Wie wil dat nou zien![]()
quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Onze moeder lag thuis opgebaard. Zat je te ontbijten met die kist achter je en dan sprong ineens die koeling aan. Mijn broertje: "Lijkt wel een vliegtuigmotor, ik had me die hemelvaart toch heel anders voorgesteld!" Echt jan-ken van het lachen om zo'n stomme grap.
En later kwam de hele familie etc. afscheid nemen, koffie, cake etc., werd echt keigezellig (kun je het je voorstellen, met een lijk in je huiskamer? ik nu wel...)
En bij de begrafenis van mijn stiefoma zat een zwaar gehandicapte nicht de hele tijd te loeien en "Daahaag omaatje!" te roepen tijdens de kerkdienst. Daar blijk je dan ook om te kunnen lachen, dat zij met haar beperking zo afscheid kan nemen, zo lomp en ontwapenend.
Waarom vond je het naar?quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:31 schreef teamlead het volgende:meer dan me lief is.. jaar in een ziekenhuis gewerkt. de nodige lijken afgelegd. De reden waarom ik niet in de zorg kon blijven werken
Nou, zo'n onverwachte dood. Mischien hebben sommige mensen dat echt nodig voor afscheid.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:25 schreef Nesle het volgende:
En toen gaven ze je de kans om hem te zien?
Wie wil dat nou zien![]()
Ja oke, als het bovenlichaam er nog fatsoenlijk uitziet kan ik het begrijpen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:33 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Nou, zo'n onverwachte dood. Mischien hebben sommige mensen dat echt nodig voor afscheid.
En ook omdat zijn bovenlichaam nog "goed' was volgens mijn pa.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:33 schreef Isegrim het volgende:
Waarom vond je het naar?
Is goedquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:36 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]Ik kan heel beeldend vertellen...
Zal ik wat voorbeelden geven?
quote:
Dooie musquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:48 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]Dat is nou het verschil tussen grof leedvermaak en de zwarte humor in de verpleegkunde. De zwarte humor in de verpleegkunde word zonder aanziens des persoon keurig achter gesloten deuren afgehandeld.
En wat jij wiltvalt onder grof leedvermaak voor nabestaanden
quote:
Mwah niet helemaal " The whole thing " maarjaquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:40 schreef Shira het volgende:
ben naar die voorstelling "bodies the exhibition" geweest in april, neem aan dat dat meetelt, dat zijn dan de enige die ik gezien heb (gelukkig)
quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:23 schreef intoxicated het volgende:
Genoeg om de tel te zijn kwijtgeraakt.
quote:Op donderdag 14 december 2006 16:01 schreef saaw het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens iemand dood zien gaan, dat is best eng
Post die maar op ogrishquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:50 schreef alsem het volgende:
hehe wekelijks.. schietpartijen en verkeersongelukken etc.
ik heb nog wel wat pics op me mobiel van de hersens van een duitser die was gecrashed, ik zal binnekort wel eff posten.
ook weleens snowboard/skiongelukken etc. gezien in de alpen.
en het verhaal hierachter?quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:17 schreef alsem het volgende:
ik heb ook weleens iemand moeten vermoorden.. je merkt niks bijzonders na de daad..
quote:Op donderdag 14 december 2006 15:20 schreef Rewimo het volgende:
Ja, mijn vader. Van tevoren had ik gedacht dat ik het eng zou vinden maar ik was erbij toen hij stierf en dat ging heel rustig. Hij heeft gewacht tot ik bij hem was en dat vind ik nog steeds heel bijzonder.
Dat is wel heel jammer maar ik denk niet dat je dat jezelf moet verwijten. Als je 7 bent is doodgaan heel eng (als je 43 bent ook hoor, ik vond het idee heel erg eng, gelukkig was het dat uiteindelijk niet).quote:Op zondag 17 december 2006 12:08 schreef Robin__ het volgende:
Heb ik dus niet gedaan.. durfde echt niet
Nog steeds grote spijt van (was toen 7)
later lichaam nog wel gezien.. en sindsdien nog een stuk of 5 begravenissen gehad in de familie
quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:20 schreef Domai het volgende:
Overgrootmoeder, 2 mensen in een ziekenhuis toen ik daar werkte (ik was 13 of 14, bijbaantje), verkeersslachtoffer.
Kheb ook iemand zien sterven, dus na t gebeuren was dat een lijk. Was een gast met een ODLekker als je zelf paddo's op hebt en vrolijk wilt zijn zeg.
![]()
5 dan.
Ik denk dat het verschillend isquote:Op vrijdag 15 december 2006 15:14 schreef weasel85 het volgende:
mijn 2 opa's en 1 oma
cheyne stokes ademhaling heet dat. Dat is een aparte manier van ademhalen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:14 schreef weasel85 het volgende:
Ik open ook wel eens topics waar ik verder niets mee wil bereiken... Een kook blunders topic in CUL bijvoorbeeld... Puur voor de geinquote:Op dinsdag 19 december 2006 20:21 schreef Danaa het volgende:
Ik heb er ook genoeg gezien, teveel voor mijn leeftijd!
Maar waarom wou de topicstarter dit eigenlijk weten?
Aha, ja nou ben er evengoed nogsteeds benieuwd naar!quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik open ook wel eens topics waar ik verder niets mee wil bereiken... Een kook blunders topic in CUL bijvoorbeeld... Puur voor de gein![]()
Als het familie of bekenden zijn niet nee, maar als ik iemand zie die ik persoonlijk niet goed gekend heb word ik er echt niet anders van. Je moet er tegen kunnen en de een kan dat de andere juist helemaal nietquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:43 schreef PAA-053 het volgende:
Meerdere ja.
Als je er nog nooit een hebt gezien: prijs je gelukkig. Je wordt er niet vrolijk van.
Daar heb je wel gelijk in. Laatst echter de moeder van een vriend van me gezien, als lijk dus. Die was voor de trein gesprongen. Dat blijft je bijquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als het familie of bekenden zijn niet nee, maar als ik iemand zie die ik persoonlijk niet goed gekend heb word ik er echt niet anders van. Je moet er tegen kunnen en de een kan dat de andere juist helemaal niet![]()
Als het geen bekende is, dan wordt ik er om heel eerlijk te zijn niet warm of koud van, de eerste keer is een beetje raar, maar daarna went het snel.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:43 schreef PAA-053 het volgende:
Meerdere ja.
Als je er nog nooit een hebt gezien: prijs je gelukkig. Je wordt er niet vrolijk van.
Na, ik ben er nog vrij nuchter (figuurlijk danquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:23 schreef Robocock het volgende:
[..]Fijne trip gehad?
Wat voor OD was het?
Doe je goedquote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef Barbossa het volgende:
1 treinspringer
1 hartstilstand op een festival
1 fietser overreden door vrachtwagen (nog benaderd door slachtofferhulp)
1 epileptisch patiënt die door de hitte de pijp uit ging
1 gozer die hijgend het water uit kwam kruipen en niet verder dan 2 meter van de waterkant kwam.
1 oma
Alles in één jaar, en ik werk niet in de zorg, bij de brandweer/politie of andere hulpdiensten.
En ja, na de 3e dode in 5 weken begin je aardig te flippen:P
Tsja.. leuk is anders.quote:
want??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:14 schreef Rosbief het volgende:
Kinderlijk topic.
want?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:25 schreef BazzieK het volgende:
Een aantal familieleden, kenissen en vrienden op begrafenissen, buiten begrafenissen nog niet hoewel dat binnenkort wss wel gaat veranderen![]()
+1quote:Op donderdag 14 december 2006 16:03 schreef tonks het volgende:
[..]
Probeer eens niet zo grappig te zijn man.
Ontopic:
nooit
Dat heb je dan ook snel veranderdquote:
Ik heb de politie inmiddels al even gewaarschuwd op Meld Misdaad Anoniem...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:25 schreef BazzieK het volgende:
hoewel dat binnenkort wss wel gaat veranderen![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:25 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Ik heb de politie inmiddels al even gewaarschuwd op Meld Misdaad Anoniem...
Weer zo'n R&P figuur die denkt dat ie verhalen moet verzinnen zodat ie WEL interessant gevonden wordtquote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef Barbossa het volgende:
1 treinspringer
1 hartstilstand op een festival
1 fietser overreden door vrachtwagen (nog benaderd door slachtofferhulp)
1 epileptisch patiënt die door de hitte de pijp uit ging
1 gozer die hijgend het water uit kwam kruipen en niet verder dan 2 meter van de waterkant kwam.
1 oma
Alles in één jaar, en ik werk niet in de zorg, bij de brandweer/politie of andere hulpdiensten waarbij je dit soort gevallen opzoekt, en alles daadwerkelijk zijn gebeuren.
En ja, na de 3e dode in 5 weken begin je aardig te flippenJe gaat een beetje denken dat je een soort GrimReaper bent
![]()
of iemand die houd van lijken kijken.. ik heb vaker meegemaakt dat iemand onder me trein kwam of dat ik een trein stil zag staan met stukjes gehakt eraan, maar ik fiets dan gewoon door, voor lijken ga ik wel naar ogrisch.comquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Weer zo'n R&P figuur die denkt dat ie verhalen moet verzinnen zodat ie WEL interessant gevonden wordt
Jaquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Weer zo'n R&P figuur die denkt dat ie verhalen moet verzinnen zodat ie WEL interessant gevonden wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |