hehe ik vind 'm wel grappig. Maar goed als je in Belgie woont is het een ander verhaal natuurlijk. Wel bijzonder dat de Walen een debat uitlokken terwijl het normaalgesproken voornamelijk de Vlamingen zijn die van Wallonie afwillen (voor zover ik er van op de hoogte ben).quote:***************************************
België woest over Waalse tv-grap
` De Franstalige Belgische zender RTBF
heeft gisteren het programma voor een
extra journaal onderbroken.Bij wijze
van grap werd gemeld dat Vlaanderen
zich onafhankelijk had verklaard en dat
koning Albert uit onvrede daarover het
land had verlaten.
Enkele politici zaten in het complot en
gaven een interview.Na een half uur
werd gemeld dat het bericht vals was en
dat het was bedoeld om een debat uit te
lokken over de toekomst van België.
Volgend jaar zijn er verkiezingen en de
relatie tussen Vlaanderen en Wallonië
is één van de hoofdthema's.De Belgische
politiek is laaiend over het voorval.
En wie zegt dat ik nederlander ben?quote:Op donderdag 14 december 2006 05:11 schreef PLAE@ het volgende:
duh, ik denk dat je verdacht weinig Nederlanders gaat vinden waarbij de voorkeur voor de Walen ligt.
je bent een Belg of weet ik veel wat met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zegquote:Op donderdag 14 december 2006 05:12 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik nederlander ben?
Hahaha, probeer maar eens te mailen naar dat @home adres, bestaat al de nodige jaren niet meerquote:Op donderdag 14 december 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
je bent een Belg met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zeg![]()
Klopt, best aparte situatie (zacht uitgedrukt) maar ik geloof dat in Spanje het erger is met het gebied waar Barcelona in ligt.quote:Op donderdag 14 december 2006 05:20 schreef PLAE@ het volgende:
Van Vlamingen hoor ik dezelfde verhalen al jarenlang en dan nog een stukje erger en meer in detail. Ze hebben er in ieder geval flink de brui in.
Eigenlijk is het een rare situatie daar, waar ik bijna nooit stil bij sta.
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:34 schreef Tinuva het volgende:
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.
De populariteit van het Vlaams Belang heeft vrij weinig met Vlaams Nationalisme te maken, dat komt toch ergens anders vandaan, de echte flaminganten zullen wel NVA stemmen of zoiets (en die halen nauwelijks stemmen, al zorgen ze daar zelf ook voor met de ene farce na de andere).quote:Op donderdag 14 december 2006 14:10 schreef dVTB het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is hoe lang de Vlamingen en Walen elkaar nog blijven wijsmaken dat ze goed met elkaar af zijn binnen één land. Het is al jaren haat en nijd, in de taalgrensstreken woedt een bijna oorlog-achtige taalstrijd en het Vlaams-Nationalisme rukt onder het Vlaams Belang steeds verder op. De laaiende reacties op deze tv-grap bewijzen andermaal hoe weinig verdraagzaam Vlamingen en Walen ten opzichte van elkaar zijn.
Het was ook gewoon heel professioneel gemaakt hoor, met normale, doodserieuze nieuwslezers en journalisten. Met authentieke reacties van echte politici etcetera. Op zich is het echt niet verbazingwekkend dat zoveel mensen er in lopen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hahahaha, wat een sukkels..............................
De naam die Belgen hebben maken ze waar ook doordat hele volkstammen in deze mop trappen.
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoorquote:Op donderdag 14 december 2006 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De doorsnee Vlaming ligt volgens mij niet echt wakker van een onafhankelijk Vlaanderen, het is geen hot issue, eerder een discussie onder politici. Ik vermoed wel dat een grote meerderheid tegen zou zijn indien een splitsing ook een aansluiting bij Nederland zou inhouden. We hebben niets met Walen, maar ik denk dat de meeste Vlamingen ze wel prefereren t.o.v. Nederlanders.
Heb je even tijd?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoor![]()
Vooroordelen waarschijnlijk. De domme, onderdanige Vlamingen houden niet van de luidruchtige, arrogante Nederlanders. Dat wil niet zeggen dat ik dat zelf ook vind, maar het lijkt wel de algemene mening van de kudde, we hebben meer met die kruiperige Walen.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoor![]()
Youtube:quote:Op donderdag 14 december 2006 05:13 schreef popolon het volgende:
Is dit ergens online te bekijken?
Zo op het eerste gezicht is het wel een ludieke actie en zou ik het wel eens willen zien hoe dit op televisie gegaan is.
Oh en hup Vlaanderen natuurlijk.
quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Belgenhumorquote:Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen
http://www.ad.nl/buitenland/article906409.ece
Franstalige Belgische televisiezender RTBF heeft woensdag een flink aantal Belgen laten schrikken.
De zender onderbrak de programmering voor een speciale nieuwsuitzending waarin werd gemeld dat Vlaanderen zich onafhankelijk had verklaard.
Ook werd gesteld dat koning Albert II het land uit onvrede zou hebben verlaten. Na ongeveer een half uur meldde de RTBF dat het nieuws niet waar was.
Een aantal Belgische politici zat in het complot en liet zich interviewen. Onder hen de voorzitters van het Belgische parlement en van het Waalse parlement. Maar anderen, onder wie premier Guy Verhofstadt, de minister van Defensie en de premier van Wallonië spraken schande van de uitzending.
De woordvoerder van premier Verhofstadt noemde de uitzending ,,een misplaatste grap die getuigt van slechte smaak''. Hij was al gebeld door buitenlandse media. Het Amerikaanse CNBC zou het nieuws zelfs al hebben overgenomen, aldus de woordvoerder van Verhofstadt.
Minister van Defensie André Flahaut noemde de grap ,,weerzinwekkend, niet te tolereren en schandalig''. De minister-president van Wallonië, Elio di Rupo, noemde de uitzending ,,meer dan betwijfelbaar''.
De staatkundige toekomst van België is een belangrijk thema in de aanloop naar de parlementsverkiezingen in België, volgend voorjaar. Veel Vlamingen willen onafhankelijker zijn van Wallonië.
RTBF wilde met de nepuitzending het belang van de toekomst van België aantonen, aldus het hoofd informatie van de zender.
Belgische meisjes zijn schattig, ze maken beter bier dan wij en de friet is er beter...quote:Op donderdag 14 december 2006 10:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?
Is dit nou leuk?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:42 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=o4hIotCD9R0
+ de Vlaamse omroep:
http://www.youtube.com/watch?v=mbyvLSv8ieI
Ach die Vlamingen moet ook niet zo huilen die hebben ook 100 jaar lang op de Walen geteerdquote:Op donderdag 14 december 2006 16:53 schreef Napalm het volgende:
Langer stuk in het AD
[..]
Belgenhumor![]()
En stiekem wel een goed idee.
Goed zo, je kunt al tot drie tellen.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Drie Dubbel?
België woest over Waalse tv-grap
Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen !!!
Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen !!!
Het past eigenlijk toch ook o zo goed in de oer-Belgische surrealistische traditiequote:Op donderdag 14 december 2006 19:44 schreef Keios het volgende:
Ik vind het schitterend. We hebben ons eigen 'war of the worlds'.
Ik zou graag de ganse uitzending zien. Kijken of ik er ook in zou trappen...
Wordt de uitzending misschien nog een keer in z'n geheel met Nederlandse ondertiteling herhaald op de VRT? Ik heb net wel even zitten kijken naar Terzake waar enkele fragmenten inzaten. Die Vlaamse politici draaien er ook wel omheen. Neen, we willen geen onafhankelijkheid. Ja, we we willen zo snel mogelijk zo veel mogelijk zelf regen: onderwijs, justitie, kinderbijslag... Waarom dan nog één land?!quote:Op donderdag 14 december 2006 19:44 schreef Keios het volgende:
Ik vind het schitterend. We hebben ons eigen 'war of the worlds'.
Ik zou graag de ganse uitzending zien. Kijken of ik er ook in zou trappen...
Er is en WAS nooit geen geldstroom van Walonie naar Vlaanderen geweest.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die Vlamingen moet ook niet zo huilen die hebben ook 100 jaar lang op de Walen geteerd.
Bron :http://lvb.net/item/442quote:"Hannes: "Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen".
Ahum. De vlamingen zelf zijn niet zo kapot van de 'ollanders. Ik zie 't eerder gebeuren dat brabant en limburg zich afscheiden van nederland en zich bij vlaanderen voegenquote:Op donderdag 14 december 2006 09:34 schreef Tinuva het volgende:
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.
Haha, ik ben het nu aan het bekijken... onvoorstelbaar dat zoveel mensen hier ingetrapt zijn!quote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef Heero87 het volgende:
De hele reportage staat op vrtnieuws.net, maar ik vrees dat je hem enkel vanuit Belgë kan bekijken.![]()
In de FAQ van de site staat trouwens dat je het vanuit het buitenland wel degelijk kan bekijken, maar dan krijg je de smalbandversie en niet de breedbandversie.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef Heero87 het volgende:
De hele reportage staat op vrtnieuws.net, maar ik vrees dat je hem enkel vanuit Belgë kan bekijken.![]()
Ik kan 'm niet zien nee.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:14 schreef Heero87 het volgende:
Daar zou je in Limburg en Noord-Brabant aardig wat ondersteuning voor kunnen krijgen.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Ahum. De vlamingen zelf zijn niet zo kapot van de 'ollanders. Ik zie 't eerder gebeuren dat brabant en limburg zich afscheiden van nederland en zich bij vlaanderen voegenOm 'n idee te geven
Oorspronkelijk wilden Limburg en Brabant zich ook mee met België afscheiden van "Holland", maar het Hollandse leger kon dat destijds nog net beletten.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar zou je in Limburg en Noord-Brabant aardig wat ondersteuning voor kunnen krijgen.
Vooral in noord-brabant, denk ik. 'Waarom moeten wij meebetalen aan problemen die in den haag/de randstad bedacht zijn?'.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar zou je in Limburg en Noord-Brabant aardig wat ondersteuning voor kunnen krijgen.
Ja, ik merk nu dat ik die FAQ een beetje te snel gelezen heb. Het is een beetje onduidelijk geschreven, ik concludeerde eruit dat men enkel vanuit België de breedbandoptie kon kiezen. Maar zowel de breedband- als de smalbandoptie zijn enkel voor België bedoeld. Hopelijk komt het ergens op youtube terecht, maar ik vrees dat dat niet zo zal zijn.quote:
Dan wel erg nipt. Alleen de vesting Maastricht, de citadel van Antwerpen en de Luxemburg-stad bleven in Hollandse handen. En Noord-Brabant. De rest van Limburg was gewoon Belgisch. Nog altijd staat het monument voor generaal Dibbets in Maastricht achter meerdere hekken en rollen prikkeldraad.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Oorspronkelijk wilden Limburg en Brabant zich ook mee met België afscheiden van "Holland", maar het Hollandse leger kon dat destijds nog net beletten.
Neem trouwens maar van mij aan, ze kennen Leterme en De Decker ook niet eens. Of het moet al om mensen gaan die héél politiek geinteresseert zijn. Men deed onlangs nog een test, meer dan 85 % van de Walen kan de Vlaamse Minister-President Leterme niet op een foto herkennen.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:50 schreef misteriks het volgende:
het is schokkend dat 90% vl Walen hierin trapt.. Ik had al langer de indruk dat , als ik met Walen over dit onderwerp praat, ze een volledig andere kijk op de zaak hebben. Dit bizarre RTBFexperiment is daar nogmaals het bewijs van.. De enige 3 Vlamingen die franstaligen in politiek Belgie kennen zijn De Winter , Leterme en De Decker;
Walen hadden al de zweetangst van een 20% VL BL, en nu zien ze de staatsgevaarlijke en hyperseperatist Leterme opkomen... De berichtgeving bij de rtbf is al even rot, of zelfs nog rotter dan in vlaanderen. De slechte (openbare) media is nog méér dan de extreme politieke bewegingen de oorzaak van de gestoorde communicatie tussen VL en Walen..
Een gescheiden Belgie zou nog geen 10% van z'n inwoners plezieren; maar heel waarschijnlijk een duidelijke meerderheid heel veel pijn doen...
Ondanks het communitaire gezwets; leve dit surrealistische Belgie ! ! Deze toestanden kunnen alleen in Belgie voorvallen; en welja;ik ben daar trots op :p
Ik herinner me vaag dat er ook een gemeente uit Zeeuws-Vlaanderen zich bij België wilde aansluiten? En ook in Noord-Brabant is dat eens voorgevallen, dacht ik.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Vooral in noord-brabant, denk ik. 'Waarom moeten wij meebetalen aan problemen die in den haag/de randstad bedacht zijn?'.
Hoeveel geld gaat er eigenlijk van vlaanderen naar walonie. Ik weet dat het miljarden ¤ 's zijn. Er was eens een rel omdat een zakenman namaakgeld had laten drukken en er enkele wagens vol van nodig waren om te laten zien om hoeveel geld het eigenlijk ging.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze kennen Dehaene nog , en Verhofstadt , omdat die premier waren/zijn. Maar daar houdt het op. Walen weten hoegenaamd vrijwel niks over Vlaanderen. Een Waal kijkt méér richting Parijs dan richting Vlaanderen.
* Via de federale begroting:quote:Op donderdag 14 december 2006 23:20 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hoeveel geld gaat er eigenlijk van vlaanderen naar walonie. Ik weet dat het miljarden ¤ 's zijn. Er was eens een rel omdat een zakenman namaakgeld had laten drukken en er enkele wagens vol van nodig waren om te laten zien om hoeveel geld het eigenlijk ging.
Hoe denk jij over afscheiding van wallonie ?quote:Op donderdag 14 december 2006 23:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
* Via de federale begroting:
Vlaanderen staat met een bevolkingsaandeel van 58 % in voor 64,3 % van de federale inkomsten. Vlaanderen betaalde daarmee in 2003 1,52 miljard euro meer aan de federale staat dan ze ervan terugkreeg. Dit bedrag vertegenwoordigt 23,6 % van de totale stroom vanuit Vlaanderen naar Wallonië en Brussel.
* Via de financiering van de deelstaten:
19,9 % van de transfers is het gevolg van de financieringswet. In 2003 droeg Vlaanderen op deze manier 1,32 miljard euro over aan Wallonië.
* Via de sociale zekerheid:
Veruit het grootste aandeel van de transfers (56,6 %) verloopt via de sociale zekerheid. Deze stroom is goed voor 3,74 miljard euro. Sinds 2000 nam de transfer jaarlijks gemiddeld met 0,13 miljard euro toe.
De nieuwe studie wijst dus uit dat Vlaanderen via de sociale zekerheid, via de financiering van de deelstaten en via de federale begroting in totaal 6,6 miljard euro per jaar afdraagt.
[afbeelding]
En dan heb je hiernaast ook nog het probleem van de gelijke verdeelsleutels. Voor elke Euro aan bv infrastructuurwerken die naar Vlaanderen gaat , moet er een euro naar Wallonië gaan. Ook al is die euro er helemaal niet nodig op dat moment.
Ik vind het onzin, werk 's wat meer samen als één land, dit lijkt meer op wederzijdse alimentatie waarbij Wallonië minder krijgt doordat ze economisch er minder goed voor staat dan Vlaanderen.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:38 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hoe denk jij over afscheiding van wallonie ?
Ik vind dat als Vlaanderen onafhankelijkheid wil zijn, dat moet kunnen. Ze worden imo als melkkoe gebruikt voor wallonie waar bijna iedereen ambtenaar of werkloos schijnt te zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:
Zeer gevaarlijke actie. Er zou maar in de staat van verwarring in dat half uur een burgerstrijd zijn uit gebroken. Stel je voor dat het leger actie had ondernomen in het schijnbaar ontstane machtsvacuum.
Ik heb het over wel of niet wenselijk zijn. Ik heb het over deze stunt. Zoiets is gevaarlijk;quote:Op donderdag 14 december 2006 23:42 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik vind dat als Vlaanderen onafhankelijkheid wil zijn, dat moet kunnen. Ze worden imo als melkkoe gebruikt voor wallonie waar bijna iedereen ambtenaar of werkloos schijnt te zijn.
quote:Staatsveiligheid niet ingelicht over nepuitzending
De Staatsveiligheid werd niet op voorhand ingelicht over de RTBF-nepuitzending over de onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen. "Het bestuur van de Veiligheid van de Staat werd op geen enkel ogenblik en op geen enkele wijze op de hoogte gebracht van deze uitzending, noch van haar inhoud", zo luidt het in een persbericht. De Staatsveiligheid "betreurt de lichtzinnigheid waarvan sommige journalisten blijk hebben gegeven door, naar aanleiding van een 'fictie-reportage', fictieve inlichtingen te bevestigen en/of over te nemen", klinkt het nog. (belga/hln)
Ik zou er niet het leven voor laten ofzo, maar ik zou het wel ongelooflijk jammer vinden.quote:Hoe denk jij over afscheiding van wallonie ?
Lees ik hier het Belgisch leger en actie ondernemen in één zin ?quote:Op donderdag 14 december 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:
Zeer gevaarlijke actie. Er zou maar in de staat van verwarring in dat half uur een burgerstrijd zijn uit gebroken. Stel je voor dat het leger actie had ondernomen in het schijnbaar ontstane machtsvacuüm.
Puur als voorbeeld van zaken die kunnen gebeuren als je zulke stunts uitvoert. In diverse landen in het verleden en het heden is het zo gegaan dat na een plotselinge verandering in de staatsstructuur, vluchten van machthebbers een oproer of erger een burgeroorlog uitbrak.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik zie trouwens niet in waarom het leger actie zou gaan ondernemen, eigenlijk.
Ik ben als Vlaams nationalist daar voorstander van. Maar met een Belgische unie met daarin een héél verregaande autonomie voor beide landen kan ik ook leven hoor.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:38 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hoe denk jij over afscheiding van wallonie ?
Een burgeroorlog in Belgie, lijkt me onzin. De walen zullen hooguit proberen via de EU gefinancierd te worden.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:48 schreef _The_General_ het volgende:
Puur als voorbeeld van zaken die kunnen gebeuren als je zulke stunts uitvoert. In diverse landen in het verleden en het heden is het zo gegaan dat na een plotselinge verandering in de staatsstructuur, vluchten van machthebbers een oproer of erger een burgeroorlog uitbrak.
Ja, een burgeroorlog in België ...quote:Op donderdag 14 december 2006 23:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Puur als voorbeeld van zaken die kunnen gebeuren als je zulke stunts uitvoert. In diverse landen in het verleden en het heden is het zo gegaan dat na een plotselinge verandering in de staatsstructuur, vluchten van machthebbers een oproer of erger een burgeroorlog uitbrak.
Ik ben bang dat het de walen vooral om de vlaamse miljarden te doen is.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik ben als Vlaams nationalist daar voorstander van. Maar met een Belgische unie met daarin een héél verregaande autonomie voor beide landen kan ik ook leven hoor.
Vroeger was Vlaanderen arm en Wallonië rijk, nu andersom..quote:Op donderdag 14 december 2006 23:53 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het de walen vooral om de vlaamse miljarden te doen is.
Dat is natuurlijk gewoon zo.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:53 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het de walen vooral om de vlaamse miljarden te doen is.
Bij de politici misschien, maar bij de gewone man speelt dat toch niet zo'n grote rol. Alsof de gemiddelde Waalse huisvrouw of arbeider ervan wakker ligt dat de Vlaamse geldstroom zou kunnen stoppen...quote:Op donderdag 14 december 2006 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon zo.
Ja tuurlijk, stel Groningen/Friesland/Drenthe liep economisch ver achter op de rest van Nederland dan zouden ze ook echt niet willen afscheiden. Vlaanderen gaat het economisch goed en zou het nog veel beter gaan wanneer ze geen geld meer in de pot voor Wallonië zouden moeten stoppen. Het is meer kapitalistisch eigenbelang dan taalstrijd denk ik..quote:Op donderdag 14 december 2006 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon zo.
Ja, de Vlamingen hebben gewoon last van een psychisch trauma van plusminus 70jaar onderdrukking van hun eigen volkstaal en dat botvieren door seperatiequote:Op donderdag 14 december 2006 23:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bij de politici misschien, maar bij de gewone man speelt dat toch niet zo'n grote rol. Alsof de gemiddelde Waalse huisvrouw of arbeider ervan wakker ligt dat de Vlaamse geldstroom zou kunnen stoppen...
In Wallonië leeft gewoon het "België"-gevoel veel meer, voor hen is België heilig. Dat uit zich onder andere ook in grote sympathie voor het Koningshuis, veel meer dan in Vlaanderen.
Dat kan alleen als je zo'n stunt uitvoert in een situatie die al ontvlambaar IS. Dan heet dat "propaganda".quote:Op donderdag 14 december 2006 23:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat Wallonië net door die ongelijke verdeelsleutels een heel stuk boven hun stand kan leven. En dat is zelfs gewoon nefast voor Wallonie zelf , denk ik.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:00 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, stel Groningen/Friesland/Drenthe liep economisch ver achter op de rest van Nederland dan zouden ze ook echt niet willen afscheiden. Vlaanderen gaat het economisch goed en zou het nog veel beter gaan wanneer ze geen geld meer in de pot voor Wallonië zouden moeten stoppen. Het is meer kapitalistisch eigenbelang dan taalstrijd denk ik..
86% geloofde de berichtgeving in de éérste minuten van de uitzending. Dus toen het allemaal nog vrij "mogelijk" bleef.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:03 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je zo'n stunt uitvoert in een situatie die al ontvlambaar IS. Dan heet dat "propaganda".
Maar in de huidige omstandigheden zijn er helemaal geen vijandelijkheden tussen Vlamingen en Walen, dus iedereen met een beetje verstand van zaken zou toch na een minuut of tien moeten doorhebben dat dit "journaal" nep was.
Ik bedoel maar: in die "docu-fictie" gaan politie-agenten aan de taalgrens, midden in de nacht, met een verrekijker de horizon afspeuren op zoek naar vijandelijke troepenbewegingen??? De POLITIE???![]()
En ook dat bv. de Brusselse regering zich ondergronds had verscholen in een geheime extra bol van het Atomium in Brussel...![]()
En 86 procent, ja je leest het goed, volgens de poll van RTBF geloofde 86 PROCENT van de Walen de berichtgeving.![]()
Sorry, maar Wallonië heeft ettelijke keren GEWEIGERD om de verouderde staalindustrie af te bouwen en om te schakelen naar high-tech bedrijven. Dit onder druk van de almachtige vakbonden en onder leiding van de PS.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:56 schreef Ludger het volgende:
[..]
Vroeger was Vlaanderen arm en Wallonië rijk, nu andersom..
Ik vraag me af of België wel genoeg investeert in de industriële hervorming van Wallonië nu de mijnen zijn gesloten.
Ik kan me niet voorstellen dat men in Wallonië expres uitkeringstrekker is... Misschien komt dat doordat men daar wat socialistisch is.. Logisch.. uit economische onvrede..
Ja, OK, daar heb je wel gelijk in.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:06 schreef Heero87 het volgende:
[..]
86% geloofde de berichtgeving in de éérste minuten van de uitzending. Dus toen het allemaal nog vrij "mogelijk" bleef.
De stukjes met de grenspolitie en de geheime extra bol kwamen pas veel later. En uit cijfers van de RTBf blijkt ook dat tijdens die stukjes het percentage flink daalde tot 5 à 10%...
Wie trouwens zelfs maar een beetje van de politiek kent weet dat men nooit aan de vereiste 3/4de meerderheid in het parlement zou kunnen raken om dat uit te roepen. Laat staan dat niemand op de hoogte zou zijn van zo'n wetsvoorstel , en dan vergeet men nog het idiote feit dat zo rond 21h 's avonds nu ook niet meteen de activiteit in het Vlaamse Parlement erg hoog is. of het moet in de bar ervan zijn ...quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:12 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, OK, daar heb je wel gelijk in.
Maar ik heb die docu nu bekeken, en al vanaf de eerste vijf of tien minuten zou ik echt geen snars geloven. Vlaanderen is zogezegd onafhankelijk geworden en we krijgen hooguit tien (ingehuurde) mensen te zien die op de achtergrond met wat Vlaamse vlaggen staan te zwaaien, en vijf minuten later zien we een volgepakt Sportpaleis met Vlaamse vlaggen zwaaien???
Dus zes miljoen Vlamingen waren allemaal betrokken in een of andere grote conspiracy waar 4 miljoen Walen helemaal niks van wisten?![]()
Als je zelfs maar de eerste 10 minuten van die docu gelooft, dan ben je gewoon niet op de hoogte van de politiek in België.
Dat was wat zo'n vlaamse knakker bij DWDD ook al vertelde. Hij kon ook niet geloven dat mensen er langer dan een paar minuten in zouden trappenquote:Op vrijdag 15 december 2006 01:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, zelfs de beginminuten van die uitzending ... Je ziet de nieuwsanker in de studio een TELEFOON ! die belt grijpen en het nieuws vertellen. Ik heb de laatste vijftien jaar nog nooit een telefoon in een nieuwsstudio gezien, en ik zou zelfs niet weten waarom men een nieuwsanker telefonisch op de hoogte zou brengen. Dan al zou men moeten weten dat er stront aan de knikker is ... Die uitzending op zich was zooo verschrikkelijk amateuristisch gemaakt, dat je je eigenlijk niet kunt voorstellen dat er mensen dat geloofden.
Ik vond de hele uitzending énorm amateuristisch gemaakt. Maar dat is de Waalse openbare omroep eigenlijk ook , die loopt 15 jaar achter op de VRT en de meeste Europese omroepen , maar in die uitzending kon je met het blote oog op de beelden zien dat het zo fake was. Nieuwsankers die totaal niet geloofwaardig lezen , een telefoon grijpen, zelfs op de "live-beelden" kon je zien dat de reporters voor een blue-screen staan. (want ze gebruikten een technologie uit het jaar stilletjes blijkbaar)quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat was wat zo'n vlaamse knakker bij DWDD ook al vertelde. Hij kon ook niet geloven dat mensen er langer dan een paar minuten in zouden trappen.
Nee, die mensen waren DEEL van de uitzending.quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:57 schreef rubbereend het volgende:mensen die naar het paleis gingen na de uitzending om voor de eenheid van België te betogen
en er daar achter komen dat het nep was
![]()
![]()
Niet helemaal hoor, er waren mensen die tijdens de uitzending voor het koninklijk paleis kwamen met Belgische vlaggen ed , een vijftig tot honderdtal. En die waren er gewoon ingetrapt ...quote:Op vrijdag 15 december 2006 02:54 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, die mensen waren DEEL van de uitzending.
Met andere woorden: het waren acteurs.
Dat geloof ik dan weer niet. Volgens mij waren ze net zo goed deel van de "hoax" als de mensen die met Vlaamse vlaggen stonden te zwaaien...quote:Op vrijdag 15 december 2006 03:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet helemaal hoor, er waren mensen die tijdens de uitzending voor het koninklijk paleis kwamen met Belgische vlaggen ed , een vijftig tot honderdtal. En die waren er gewoon ingetrapt ...![]()
Ach zo'n aantal heb je ook altijd dat in 1 aprilgrappen trapt. Sommige mensen laten zich graag voor de gek houdenquote:Op vrijdag 15 december 2006 03:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet helemaal hoor, er waren mensen die tijdens de uitzending voor het koninklijk paleis kwamen met Belgische vlaggen ed , een vijftig tot honderdtal. En die waren er gewoon ingetrapt ...![]()
Wie zijn wij om dat niet te willen?quote:Vlaanderen een van de rijkste EU-landen
Een onafhankelijk Vlaanderen zou het op drie na welvarendste land van de EU worden.
Het gros van de Belgische economische slagkracht is geconcentreerd in Vlaanderen. Een opsplitsing van het land in twee onafhankelijke staten zou dat onevenwicht sterk benadrukken. Dat blijkt uit de publicatie ,,Manifest voor een zelfstandig Vlaanderen in Europa'', dat de denkgroep In de Warande ruim een jaar geleden publiceerde. Dat manifest analyseerde onder meer wat een opsplitsing in economische zin zou betekenen.
Met een bruto binnenlands product per hoofd van de bevolking van 28.220 euro zou een onafhankelijk Vlaanderen een stuk rijker worden dan een onafhankelijk Wallonië, dat op 21.970 euro zou uitkomen. Vlaanderen zou na Luxemburg, Ierland en Denemarken de welvarendste lidstaat worden van de EU, die in dat geval 26 lidstaten zou tellen. Wallonië zou op de veertiende plaats uitkomen, iets na Spanje en net voor Cyprus.
Met een bruto binnenlands product van 154 miljard euro zou Vlaanderen qua economisch gewicht op de twaalfde plaats komen, terwijl Wallonië met 64 miljard euro zich op de achttiende stek zou nestelen. Qua buitenlandse handel is het overwicht van Vlaanderen nog extremer: met een export van 145 miljard euro weegt Vlaanderen ruim vijf maal zo zwaar als Wallonië, dat jaarlijks voor 28 miljard euro exporteert. Vlaanderen zou de op vijf na belangrijkste Europese exportnatie worden, Wallonië zou de zeventiende plaats innemen.
In die optiek is het logisch dat Vlaanderen ook het gros van de overheidsschuld op zich zou nemen. Op basis van draagkracht zou Vlaanderen 173 miljard euro schuld overnemen en Wallonië 75 miljard. Uitgedrukt als percentage van het bruto binnenlands product van de twee ,,staten'', zou dat een schuldratio van respectievelijk 112 en 117 procent geven. De denkgroep heeft ook uitgerekend wat een splitsing van de sociale zekerheid en de nu nog federale overheidsbevoegdheden voor de begroting zou betekenen. Die oefening leert dat Vlaanderen op een begrotingsoverschot van 10,3 procent zou uitkomen, dat Wallonië een tekort van 3 procent zou moeten financieren en dat Brussel een evenwicht kan optekenen.
(rmg)
Omdat sommigen nu eenmaal gevoelsmatig gehecht zijn aan het principe België. Omdat ze niet zozeer geven om dat klein beetje extra welvaart, maar eerder om het gevoel Belg te zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:37 schreef Frederic het volgende:
Ik snap al mijn langenoten hier niet die Belgie willen behouden (zelfs de "vlaams nationalist!). Kijk: Belgie wordt langs twee kanten uitgekleed: enerzijds gaan er steeds meer bevoegdheden naar de deelstaten (Vlaanderen, Wallonie, Bxl) en anderzijds gaan er meer bevoegdheden naar de EU.
Wat blijft er dan nog over voor Belgie? Niks!
Belgie is een COMPLEET OVERBODIG bestuursniveau geworden: alles kan perfect verdeeld worden tussen Vlaanderen en de EU. Dus waarom -in godsnaam- Belgie nog willen behouden als een soort van lege doos???? Waarom toch? Waarom, o waarom?
Vandaag staat trouwens in De Standaard dat een onafhankelijk Vlaanderen, na Luxemburg en Denemarken het rijkste en meest welvarende land van Europa zou zijn. Wie zijn wij om dat niet te willen?![]()
Zucht.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:42 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Omdat sommigen nu eenmaal gevoelsmatig gehecht zijn aan het principe België. Omdat ze niet zozeer geven om dat klein beetje extra welvaart, maar eerder om het gevoel Belg te zijn.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat mijn gemeente (Aartselaar) ook een stuk welvarender zou zijn dan de rest van België, zelfs dan de rest van Vlaanderen, maar daarvoor gaan we ook nog niet ons loskoppelen.
Zowat elk politiek dossier heeft ook partijen binnen Vlaanderen die er anders over denken. Daarom is het ook politiek. In de politiek is er ALTIJD oneenigheid en discussie. Dat is net het mooie van democratie.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:47 schreef Frederic het volgende:
[..]
Zucht.
Volg jij de politiek eigenlijk wel? Zie jij dan ook niet dat in zo goed als ELK politiek dossier de Vlamingen en Walen anders denken en het anders willen aanpakken? Hierdoor worden gewoon géén of slechte beslissingen genomen! Een onafhankelijk Vlaanderen is een pure noodzaak voor een beter bestuur. Punt.
Trouwens, als je dan toch zo gehecht bent aan Belgie, kijk jij dan regelmatig naar de RTBF? RTL? Lees jij Le Soir? Ken jij BW's? (Bekende Walen) Hoeveel Waalse muziekgroepen ken je? Enz... Belgie bestaat enkel nog op papier...
Dat leek mij ook. Die vlaggen zagen er ook allemaal té nieuw en hetzelfde uit, alsof ze die speciaal voor deze gelegenheid bij de groothandel hadden gehaald. Stelletje figuranten ingehuurd... Hoppa!quote:Op vrijdag 15 december 2006 03:29 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat geloof ik dan weer niet. Volgens mij waren ze net zo goed deel van de "hoax" als de mensen die met Vlaamse vlaggen stonden te zwaaien...
En ook bij Pauw en Witteman zit een Belgische politicus. Jean-Marie Dedecker ofzo, maar ik ken m verder niet.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:22 schreef Arcee het volgende:
Zometeen in Nova ook hier iets over.
Hehe, mooie timing.quote:Vlaamse plaats verliest Franse naam
` De Vlaamse regering heeft besloten om
alle Franstalige namen op wegwijzers en
borden te schrappen.Ook in officiële
stukken zal alleen de Nederlandse naam
van Vlaamse gemeenten worden genoemd.
Er zijn zo'n veertig gemeenten die twee
officiële namen hebben:een Nederlandse
en een Franse.Antwerpen heet voortaan
alleen nog Antwerpen,en niet Anvers.Het
besluit komt op een gevoelig moment,na
de grap van een Waalse zender over de
afscheiding van Vlaanderen.
De regering van Vlaanderen spreekt van
een ongelukkig toeval;het parlement had
de regering in een motie gevraagd om de
Franse namen te schrappen.
Ach, die Vlaams-Waalse taalstrijd zit gewoon ZO diep in onze hele samenleving ingebakken dat je er als Vlaming zelfs niet meer op let.quote:
Vrij nihil eigenlijk. Maar als Brussel niet midden Vlaanderen lag was het allicht allang gebeurt ...quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hoe groot is nu de kans dat België eenzijdig barst? Bijvoorbeeld dat de Vlamingen er eenzijdig de stekker uittrekken.
hoera! je hebt een post gemaakt die niet over de islam gaat!quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hoe groot is nu de kans dat België eenzijdig barst? Bijvoorbeeld dat de Vlamingen er eenzijdig de stekker uittrekken.
Dat denk ik toch niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:52 schreef gronk het volgende:
Ik zie 't eerder gebeuren dat brabant en limburg zich afscheiden van nederland en zich bij vlaanderen voegen![]()
nou.. wie weet komt er nog een verbandquote:Op zaterdag 16 december 2006 07:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
hoera! je hebt een post gemaakt die niet over de islam gaat!
Nooit mag een onafhankelijk Vlaanderen bestaan, wie gaat anders de armlastige Maghreb-stad Brussel financieren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nou.. wie weet komt er nog een verband
De EU, natuurlijkquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:37 schreef dancemacabre het volgende:
Nooit mag een onafhankelijk Vlaanderen bestaan, wie gaat anders de armlastige Maghreb-stad Brussel financieren.
is dat waar werkte belgie dan niet staats ondermijnend aan NL.quote:Op zaterdag 16 december 2006 07:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet.
Belgie heeft na WO-I actief campagne gevoerd om in zuid Nederland steun te krijgen om die delen bij Belgie te voegen. Maar daar bleek zelfs in Limburg bijna niemand wat voor te voelen, dus toen zijn ze er maar mee opgehouden.
Maar wel omdat jij tutsi bent genoemd en je buurman hutuquote:Op zondag 17 december 2006 19:37 schreef gronk het volgende:
Maar wie gaat er nou oorlog voeren om limburg
Tsja, die zwartjes zijn ook niet zo slimquote:Op zondag 17 december 2006 20:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar wel omdat jij tutsi bent genoemd en je buurman hutu![]()
Dat had iets te maken met de "neutrale positie" van Nederland in die oorlog in elk geval. België verdacht hen toen van steun aan Duitsland en wilde een oorlogsbuit terug daarvoor. (of zoiets in elk geval)quote:Op zondag 17 december 2006 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is dat waar werkte belgie dan niet staats ondermijnend aan NL.
Er zijn voor mindere redenen oorlog gevoerd.
http://www.nu.nl/news/919(...)_splitsing_land.htmlquote:Op zondag 17 december 2006 13:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nationale betoging "voor België" in Brussel : 300 man kwam opdagen. En iedereen die aan het woord kwam voor de camera's had een Frans accent.![]()
quote:Op zondag 17 december 2006 22:59 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/919(...)_splitsing_land.html
Ik vraag me af wat dit nu voor 'n soort mensen zijn. Blijkbaar dus Walen. Maar zijn dit juist rechtse of linkse mensen? Of juist monarchisten of misschien bomenknuffelaars?
Dat zijn volgens mij voornamelijk Vlamingen uit de bourgeoisie en de vroegere adel. Die was en is vaak nog steeds Franstalig in Vlaanderen. Je hebt sommige "rijke" buurten in grote steden zoals Antwerpen maar men thuis nog steeds Frans spreekt, maar dat is dus "aangeleerd" Frans. Die mensen beschouwen Frans nog steeds als een statussymbool maar zijn eigenlijk Vlamingen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:59 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dit nu voor 'n soort mensen zijn. Blijkbaar dus Walen. Maar zijn dit juist rechtse of linkse mensen? Of juist monarchisten of misschien bomenknuffelaars?
Er is hier zo'n piepklein politiek partijtje zonder zetels (of hier en daar in Wallonie eentje in een provincieraad hoogstens) , de BUB (Belgische Unie / Union Belge) die zich vaak luid laat horen , ook op politieke fora enzo. Vooral mensen uit die hoek waren dat denk ik. (het was ook de BUB die al dagen opriep om te betogen)quote:Op zondag 17 december 2006 22:59 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Je zou ze eens moeten vragen of "belgicisme" dan geen vorm van "nationalisme" is!quote:Op zondag 17 december 2006 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
De belgicisten in Wallonië zijn traditioneel meer conservatief-katholiek getint. Traditioneel is de PS meer Waals gericht, voor zover er in het verleden een Waalse beweging bestond zat die vooral binnen de PS.
En verder zijn er nog wat extreem-marxistische partijen die fel anti-nationalistisch en dus belgicistisch zijn. Overigens hoogst diskutabel als je de marxistische theoretici volledig leest.
Heel goed gezien.quote:Op zondag 17 december 2006 23:16 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je zou ze eens moeten vragen of "belgicisme" dan geen vorm van "nationalisme" is!![]()
De PS is vooral "behoudsgezind" en dan vooral over hun machtspositie bedoeld. We evolueren van een Belgische staat waar de PS bijna anderhalve eeuw lang alle touwtjes in handen heeft gehad door hun overwicht aan Waalse kant (en daar een systeem ontwikkelde door de jaren heen wat hen enorm corrupteerde) maar de laatste kwarteeuw beetje per beetje door de staatshervormingen hun greep op het land ziet verdwijnen. En door de ontwikkelingen aan Vlaamse kant, ook de strijd tegen corruptie bv , hun machtspositie aan Waalse zijde ziet afbrokkelen. Een paar jaar terug was het ontdekken van een schandaal zoals in Charleroi nog gewoon ondenkbaar. Dat nu zelfs in Wallonië door de door Vlaanderen min of meer opgelegde poltie en justitie hervormingen onderzoek gedaan wordt naar besturen, dat steekt bij de PS hoor ...quote:Op zondag 17 december 2006 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
De belgicisten in Wallonië zijn traditioneel meer conservatief-katholiek getint. Traditioneel is de PS meer Waals gericht, voor zover er in het verleden een Waalse beweging bestond zat die vooral binnen de PS.
En verder zijn er nog wat extreem-marxistische partijen die fel anti-nationalistisch en dus belgicistisch zijn. Overigens hoogst diskutabel als je de marxistische theoretici volledig leest.
Tja, dat is ook de kracht van het democratische systeem hé. Hoe groter en invloedrijker zo'n "zweeppartij" als het Vlaams Belang in Vlaanderen wordt, hoe meer de PS onder druk komt te staan in Wallonië. Niet dat ik veel heb met het Vlaams Belang, maar je ziet toch dat politiek oppositie voeren wel degelijk effect sorteert.quote:Op zondag 17 december 2006 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De PS is vooral "behoudsgezind" en dan vooral over hun machtspositie bedoeld. We evolueren van een Belgische staat waar de PS bijna anderhalve eeuw lang alle touwtjes in handen heeft gehad door hun overwicht aan Waalse kant (en daar een systeem ontwikkelde door de jaren heen wat hen enorm corrupteerde) maar de laatste kwarteeuw beetje per beetje door de staatshervormingen hun greep op het land ziet verdwijnen. En door de ontwikkelingen aan Vlaamse kant, ook de strijd tegen corruptie bv , hun machtspositie aan Waalse zijde ziet afbrokkelen. Een paar jaar terug was het ontdekken van een schandaal zoals in Charleroi nog gewoon ondenkbaar. Dat nu zelfs in Wallonië door de door Vlaanderen min of meer opgelegde poltie en justitie hervormingen onderzoek gedaan wordt naar besturen, dat steekt bij de PS hoor ...
Uiteraard, dat zie je zelfs doodgewoon in de evolutie van de Christendemocraten in Vlaanderen. Van de oer-Belgicistische CVP van +50 jaar terug zijn ze geëvolueerd naar het "Vlaams Kartel" CD&V/N-VA dat na de volgende verkiezingen nog een verdere staatshervorming wil doorvoeren ...quote:Op zondag 17 december 2006 23:33 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Tja, dat is ook de kracht van het democratische systeem hé. Hoe groter en invloedrijker zo'n "zweeppartij" als het Vlaams Belang in Vlaanderen wordt, hoe meer de PS onder druk komt te staan in Wallonië. Niet dat ik veel heb met het Vlaams Belang, maar je ziet toch dat politiek oppositie voeren wel degelijk effect sorteert.
Alleen zit België drie maal zo ingewikkeld in elkaar als andere landen, en dus duurt het allemaal veel langer.
Dat zie je in nederland ook: na 2002 is alles een stuk meer naar rechts opgeschoven.quote:Op zondag 17 december 2006 23:33 schreef Clourhide het volgende:
Niet dat ik veel heb met het Vlaams Belang, maar je ziet toch dat politiek oppositie voeren wel degelijk effect sorteert.
Ik zou zelfs durven zeggen dat een serieus stuk van de Nederlandse politiek zoals Verdonk en Wilders zelfs al een heel stuk rechts van wat het Vlaams Belang hier in haar programma durft zetten is opgeschoven ...quote:Op zondag 17 december 2006 23:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat zie je in nederland ook: na 2002 is alles een stuk meer naar rechts opgeschoven.
Dus binnenkort komt Filip deWinter bij ons asiel aanvragen?quote:Op zondag 17 december 2006 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou zelfs durven zeggen dat een serieus stuk van de Nederlandse politiek zoals Verdonk en Wilders zelfs al een heel stuk rechts van wat het Vlaams Belang hier in haar programma durft zetten is opgeschoven ...
top als NL aan 1 groep steun gaf dan was het wel de entente die hun geheim hoofdkwartier in rotterdam haddenquote:Op zondag 17 december 2006 21:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat had iets te maken met de "neutrale positie" van Nederland in die oorlog in elk geval. België verdacht hen toen van steun aan Duitsland en wilde een oorlogsbuit terug daarvoor. (of zoiets in elk geval)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |