hehe ik vind 'm wel grappig. Maar goed als je in Belgie woont is het een ander verhaal natuurlijk. Wel bijzonder dat de Walen een debat uitlokken terwijl het normaalgesproken voornamelijk de Vlamingen zijn die van Wallonie afwillen (voor zover ik er van op de hoogte ben).quote:***************************************
België woest over Waalse tv-grap
` De Franstalige Belgische zender RTBF
heeft gisteren het programma voor een
extra journaal onderbroken.Bij wijze
van grap werd gemeld dat Vlaanderen
zich onafhankelijk had verklaard en dat
koning Albert uit onvrede daarover het
land had verlaten.
Enkele politici zaten in het complot en
gaven een interview.Na een half uur
werd gemeld dat het bericht vals was en
dat het was bedoeld om een debat uit te
lokken over de toekomst van België.
Volgend jaar zijn er verkiezingen en de
relatie tussen Vlaanderen en Wallonië
is één van de hoofdthema's.De Belgische
politiek is laaiend over het voorval.
En wie zegt dat ik nederlander ben?quote:Op donderdag 14 december 2006 05:11 schreef PLAE@ het volgende:
duh, ik denk dat je verdacht weinig Nederlanders gaat vinden waarbij de voorkeur voor de Walen ligt.
je bent een Belg of weet ik veel wat met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zegquote:Op donderdag 14 december 2006 05:12 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik nederlander ben?
Hahaha, probeer maar eens te mailen naar dat @home adres, bestaat al de nodige jaren niet meerquote:Op donderdag 14 december 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
je bent een Belg met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zeg![]()
Klopt, best aparte situatie (zacht uitgedrukt) maar ik geloof dat in Spanje het erger is met het gebied waar Barcelona in ligt.quote:Op donderdag 14 december 2006 05:20 schreef PLAE@ het volgende:
Van Vlamingen hoor ik dezelfde verhalen al jarenlang en dan nog een stukje erger en meer in detail. Ze hebben er in ieder geval flink de brui in.
Eigenlijk is het een rare situatie daar, waar ik bijna nooit stil bij sta.
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:34 schreef Tinuva het volgende:
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |