abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 05:08:48 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44415709
quote:
België woest over Waalse tv-grap

` De Franstalige Belgische zender RTBF
heeft gisteren het programma voor een
extra journaal onderbroken.Bij wijze
van grap werd gemeld dat Vlaanderen
zich onafhankelijk had verklaard en dat
koning Albert uit onvrede daarover het
land had verlaten.

Enkele politici zaten in het complot en
gaven een interview.Na een half uur
werd gemeld dat het bericht vals was en
dat het was bedoeld om een debat uit te
lokken over de toekomst van België.

Volgend jaar zijn er verkiezingen en de
relatie tussen Vlaanderen en Wallonië
is één van de hoofdthema's.De Belgische
politiek is laaiend over het voorval.
hehe ik vind 'm wel grappig. Maar goed als je in Belgie woont is het een ander verhaal natuurlijk. Wel bijzonder dat de Walen een debat uitlokken terwijl het normaalgesproken voornamelijk de Vlamingen zijn die van Wallonie afwillen (voor zover ik er van op de hoogte ben).
pi_44415714
Het werkt 2 kanten op, ze willen van elkaar af. Mijn voorkeur ligt overigens bij de vlamingen..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  donderdag 14 december 2006 @ 05:11:44 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44415715
duh, ik denk dat je verdacht weinig Nederlanders gaat vinden waarbij de voorkeur voor de Walen ligt.
pi_44415717
quote:
Op donderdag 14 december 2006 05:11 schreef PLAE@ het volgende:

duh, ik denk dat je verdacht weinig Nederlanders gaat vinden waarbij de voorkeur voor de Walen ligt.
En wie zegt dat ik nederlander ben?
  donderdag 14 december 2006 @ 05:13:12 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44415720
Is dit ergens online te bekijken?

Zo op het eerste gezicht is het wel een ludieke actie en zou ik het wel eens willen zien hoe dit op televisie gegaan is.

Oh en hup Vlaanderen natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 14 december 2006 @ 05:14:02 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44415721
quote:
Op donderdag 14 december 2006 05:12 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En wie zegt dat ik nederlander ben?
je bent een Belg of weet ik veel wat met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zeg

Het zal vandaag vast wel ergens online komen, mag ik hopen
pi_44415724
quote:
Op donderdag 14 december 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

je bent een Belg met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zeg
Hahaha, probeer maar eens te mailen naar dat @home adres, bestaat al de nodige jaren niet meer

Nee, je hebt gelijk, ik ben nederlander, maar verblijf nu ruim 3 jaar in Belgie...

Mijn mening is puur gebaseerd op mijn ervaring. Werkeloosheid ligt een stuk hoger in Wallonie, daarbij zien de steden er gewoon niet uit (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en zijn de mensen een stuk minder sociaal aangepast
  donderdag 14 december 2006 @ 05:20:07 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44415730
Van Vlamingen hoor ik dezelfde verhalen al jarenlang en dan nog een stukje erger en meer in detail. Ze hebben er in ieder geval flink de brui in.

Eigenlijk is het een rare situatie daar, waar ik bijna nooit stil bij sta.
pi_44415737
quote:
Op donderdag 14 december 2006 05:20 schreef PLAE@ het volgende:

Van Vlamingen hoor ik dezelfde verhalen al jarenlang en dan nog een stukje erger en meer in detail. Ze hebben er in ieder geval flink de brui in.

Eigenlijk is het een rare situatie daar, waar ik bijna nooit stil bij sta.
Klopt, best aparte situatie (zacht uitgedrukt) maar ik geloof dat in Spanje het erger is met het gebied waar Barcelona in ligt.
pi_44415750
Wallonië schijnt minder racistisch te zijn dan Vlaanderen

Vind 'm goed, gesegregreerde kutvlamingen
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  donderdag 14 december 2006 @ 08:46:06 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44416562
Allemaal een beetje overdreven, vooral een hoop verontwaardigde politici en wat Waalse kijkers die in paniek raakten (ze dachten dat ze hun Vlaamse melkkoe kwijt waren). In Vlaanderen lijken de meeste mensen niet echt geïnteresseerd in het hele grapje, gevoelsmatig is Wallonië ook gewoon een ander land, Vlamingen en Walen hebben nauwelijks een band, het zijn 2 naast elkaar levende culturen (niet echt met elkaar levend).

Wat niet niet noodzakelijlk wil zeggen dat ze dan maar van elkaar af willen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 14 december 2006 @ 08:47:38 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44416584
Ik vind het een briljant uitgevoerde grap.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44416758
De meeste Vlamingen (inc me) willen er wel vanaf. maar in België weten we allemaal dat zoeist nog niet voor morgen zal zijn. veel te veel belangenvermenging en zwakke politici. om eerlijk te zijn met of zonder we doen het al bij al vrij goed in Europa. dus ik lig er niet van wakker.
  donderdag 14 december 2006 @ 09:02:28 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44416794
Het is niet verwonderlijk waarom die Franstaligen schokken. Al hun uitkeringen stonden op het spel.
pi_44417399
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.

Ik vind het wel goed dat ze op deze manier de discussie proberen uit te lokken. Aangezien zowel de walen als de vlamingen momenteel niet echt tevreden zijn ove rde huidige situatie mag er best een discussie worden geforceerd over de toekomst van het land.
I'm so fuckin'wasted!
  donderdag 14 december 2006 @ 09:39:35 #16
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_44417478
Nog een paar jaartjes en we kunnen de Vlamingen een status-aparte binnen ons Koninkrijk aanbieden... en dan is het zoals het altijd geweest had moeten zijn
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 14 december 2006 @ 10:12:26 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_44418070
quote:
Op donderdag 14 december 2006 09:34 schreef Tinuva het volgende:
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.
pi_44418309
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?
  donderdag 14 december 2006 @ 10:35:18 #19
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44418559
De doorsnee Vlaming ligt volgens mij niet echt wakker van een onafhankelijk Vlaanderen, het is geen hot issue, eerder een discussie onder politici. Ik vermoed wel dat een grote meerderheid tegen zou zijn indien een splitsing ook een aansluiting bij Nederland zou inhouden. We hebben niets met Walen, maar ik denk dat de meeste Vlamingen ze wel prefereren t.o.v. Nederlanders.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_44418920
Het was gewoon geniaal.

Plots een aantal mensen die me me het nieuws meldden op msn, en het dus ook echt geloofden.

Als ik goed heb, geloofden 96% van de kijkers het bericht in eerste instantie ook écht.
pi_44418961
De grap was inderdaad priceless gewoon gigantisch goed gedaan.
  donderdag 14 december 2006 @ 10:54:04 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44418963
Burgeroorlog.
pi_44424380
Echt ongelooflijk. De meeste politici zijn woedend op de RTBf. De baas en de televisiedirecteur van de RTBf werden al op het matje geroepen door de mediaminister. En dat voor zo'n geniale zet.
pi_44424615
CNBC zou de berichtgeving zelfs hebben overgenomen.

En aan het Koninklijk Paleis waren nog tijdens de uitzending mensen samengekomen met Belgische vlaggen in de hand, om hun steun aan de Koning te betuigen. Toen men hen vertelde dat het allemaal fake was, waren ze woedend.
pi_44424720
Wat ik me vooral afvraag is hoe lang de Vlamingen en Walen elkaar nog blijven wijsmaken dat ze goed met elkaar af zijn binnen één land. Het is al jaren haat en nijd, in de taalgrensstreken woedt een bijna oorlog-achtige taalstrijd en het Vlaams-Nationalisme rukt onder het Vlaams Belang steeds verder op. De laaiende reacties op deze tv-grap bewijzen andermaal hoe weinig verdraagzaam Vlamingen en Walen ten opzichte van elkaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')