hehe ik vind 'm wel grappig. Maar goed als je in Belgie woont is het een ander verhaal natuurlijk. Wel bijzonder dat de Walen een debat uitlokken terwijl het normaalgesproken voornamelijk de Vlamingen zijn die van Wallonie afwillen (voor zover ik er van op de hoogte ben).quote:***************************************
België woest over Waalse tv-grap
` De Franstalige Belgische zender RTBF
heeft gisteren het programma voor een
extra journaal onderbroken.Bij wijze
van grap werd gemeld dat Vlaanderen
zich onafhankelijk had verklaard en dat
koning Albert uit onvrede daarover het
land had verlaten.
Enkele politici zaten in het complot en
gaven een interview.Na een half uur
werd gemeld dat het bericht vals was en
dat het was bedoeld om een debat uit te
lokken over de toekomst van België.
Volgend jaar zijn er verkiezingen en de
relatie tussen Vlaanderen en Wallonië
is één van de hoofdthema's.De Belgische
politiek is laaiend over het voorval.
En wie zegt dat ik nederlander ben?quote:Op donderdag 14 december 2006 05:11 schreef PLAE@ het volgende:
duh, ik denk dat je verdacht weinig Nederlanders gaat vinden waarbij de voorkeur voor de Walen ligt.
je bent een Belg of weet ik veel wat met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zegquote:Op donderdag 14 december 2006 05:12 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik nederlander ben?
Hahaha, probeer maar eens te mailen naar dat @home adres, bestaat al de nodige jaren niet meerquote:Op donderdag 14 december 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
je bent een Belg met een @home.nl mail adres? wat ben je flauw bezig zeg![]()
Klopt, best aparte situatie (zacht uitgedrukt) maar ik geloof dat in Spanje het erger is met het gebied waar Barcelona in ligt.quote:Op donderdag 14 december 2006 05:20 schreef PLAE@ het volgende:
Van Vlamingen hoor ik dezelfde verhalen al jarenlang en dan nog een stukje erger en meer in detail. Ze hebben er in ieder geval flink de brui in.
Eigenlijk is het een rare situatie daar, waar ik bijna nooit stil bij sta.
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:34 schreef Tinuva het volgende:
België moeten ze opsplitsen! Wallonië bij Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland. Iedereen gelukkig.
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Vlamingen meer voelden voor een eigen land 'Vlaanderen', ipv een toevoeging aan het koninkrijk der Nederlanden.
De populariteit van het Vlaams Belang heeft vrij weinig met Vlaams Nationalisme te maken, dat komt toch ergens anders vandaan, de echte flaminganten zullen wel NVA stemmen of zoiets (en die halen nauwelijks stemmen, al zorgen ze daar zelf ook voor met de ene farce na de andere).quote:Op donderdag 14 december 2006 14:10 schreef dVTB het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is hoe lang de Vlamingen en Walen elkaar nog blijven wijsmaken dat ze goed met elkaar af zijn binnen één land. Het is al jaren haat en nijd, in de taalgrensstreken woedt een bijna oorlog-achtige taalstrijd en het Vlaams-Nationalisme rukt onder het Vlaams Belang steeds verder op. De laaiende reacties op deze tv-grap bewijzen andermaal hoe weinig verdraagzaam Vlamingen en Walen ten opzichte van elkaar zijn.
Het was ook gewoon heel professioneel gemaakt hoor, met normale, doodserieuze nieuwslezers en journalisten. Met authentieke reacties van echte politici etcetera. Op zich is het echt niet verbazingwekkend dat zoveel mensen er in lopen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hahahaha, wat een sukkels..............................
De naam die Belgen hebben maken ze waar ook doordat hele volkstammen in deze mop trappen.
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoorquote:Op donderdag 14 december 2006 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De doorsnee Vlaming ligt volgens mij niet echt wakker van een onafhankelijk Vlaanderen, het is geen hot issue, eerder een discussie onder politici. Ik vermoed wel dat een grote meerderheid tegen zou zijn indien een splitsing ook een aansluiting bij Nederland zou inhouden. We hebben niets met Walen, maar ik denk dat de meeste Vlamingen ze wel prefereren t.o.v. Nederlanders.
Heb je even tijd?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoor![]()
Vooroordelen waarschijnlijk. De domme, onderdanige Vlamingen houden niet van de luidruchtige, arrogante Nederlanders. Dat wil niet zeggen dat ik dat zelf ook vind, maar het lijkt wel de algemene mening van de kudde, we hebben meer met die kruiperige Walen.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Waarom preferen ze de walloniers tov de Nederlanders? Gewoon interesse hoor![]()
Youtube:quote:Op donderdag 14 december 2006 05:13 schreef popolon het volgende:
Is dit ergens online te bekijken?
Zo op het eerste gezicht is het wel een ludieke actie en zou ik het wel eens willen zien hoe dit op televisie gegaan is.
Oh en hup Vlaanderen natuurlijk.
quote:Op donderdag 14 december 2006 15:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Belgenhumorquote:Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen
http://www.ad.nl/buitenland/article906409.ece
Franstalige Belgische televisiezender RTBF heeft woensdag een flink aantal Belgen laten schrikken.
De zender onderbrak de programmering voor een speciale nieuwsuitzending waarin werd gemeld dat Vlaanderen zich onafhankelijk had verklaard.
Ook werd gesteld dat koning Albert II het land uit onvrede zou hebben verlaten. Na ongeveer een half uur meldde de RTBF dat het nieuws niet waar was.
Een aantal Belgische politici zat in het complot en liet zich interviewen. Onder hen de voorzitters van het Belgische parlement en van het Waalse parlement. Maar anderen, onder wie premier Guy Verhofstadt, de minister van Defensie en de premier van Wallonië spraken schande van de uitzending.
De woordvoerder van premier Verhofstadt noemde de uitzending ,,een misplaatste grap die getuigt van slechte smaak''. Hij was al gebeld door buitenlandse media. Het Amerikaanse CNBC zou het nieuws zelfs al hebben overgenomen, aldus de woordvoerder van Verhofstadt.
Minister van Defensie André Flahaut noemde de grap ,,weerzinwekkend, niet te tolereren en schandalig''. De minister-president van Wallonië, Elio di Rupo, noemde de uitzending ,,meer dan betwijfelbaar''.
De staatkundige toekomst van België is een belangrijk thema in de aanloop naar de parlementsverkiezingen in België, volgend voorjaar. Veel Vlamingen willen onafhankelijker zijn van Wallonië.
RTBF wilde met de nepuitzending het belang van de toekomst van België aantonen, aldus het hoofd informatie van de zender.
Belgische meisjes zijn schattig, ze maken beter bier dan wij en de friet is er beter...quote:Op donderdag 14 december 2006 10:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En wat denk je dat de gemiddelde Nederlander ervan zal vinden als er ineens meer zuiderlijke zuiderlingen bijkomen?
Is dit nou leuk?quote:Op donderdag 14 december 2006 15:42 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=o4hIotCD9R0
+ de Vlaamse omroep:
http://www.youtube.com/watch?v=mbyvLSv8ieI
Ach die Vlamingen moet ook niet zo huilen die hebben ook 100 jaar lang op de Walen geteerdquote:Op donderdag 14 december 2006 16:53 schreef Napalm het volgende:
Langer stuk in het AD
[..]
Belgenhumor![]()
En stiekem wel een goed idee.
Goed zo, je kunt al tot drie tellen.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Drie Dubbel?
België woest over Waalse tv-grap
Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen !!!
Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen !!!
Het past eigenlijk toch ook o zo goed in de oer-Belgische surrealistische traditiequote:Op donderdag 14 december 2006 19:44 schreef Keios het volgende:
Ik vind het schitterend. We hebben ons eigen 'war of the worlds'.
Ik zou graag de ganse uitzending zien. Kijken of ik er ook in zou trappen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |