abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44401605

• Het live topic van het debat over de pardonregeling.
    quote:
    De motie van de kamer waar het allemaal mee begon!

De Kamer, gehoord de beraadslaging,
    overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
    Vorige topics...
    [live topic] Debat over de pardonregeling!!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #2
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #3
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #4
    [live topic] Debat over de pardonregeling!! #5
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#6 Rita survives!
    [live topic] Debat over de pardonregeling!#7 Rita survives!

Teletekst nieuws van de afgelopen uren...

Live Streams
    Het debat is live te volgen via Politiek 24
    Of via deze stream.

Wat nu? Blijft Verdonk toch gewoon zitten? nog meer moties? of stappen ze allemaal op?

Game on!

[ Bericht 1% gewijzigd door venomsnake op 13-12-2006 20:13:00 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44401639
    als verdonk idd aftreedt dan is ze binnen mum van tijd bij geert en vervolgens krijgen we herverkiezingen maybe ? ?
    pi_44401684
    Wie? Wat? Hoe? Waar? Zit Rita al op het vliegtuig?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ludacriss op 13-12-2006 19:51:02 ]
    pi_44401780
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:21 schreef Disorder het volgende:

[..]

Eigenlijk is het geen Verdonk show als het steeds met name de linkse partijen zijn die met Verdonk zelf problemen hebben en daardoor van alles proberen om haar onderuit te trappen.
    Komop verdonk heeft een ego van hier tot tokio

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_44401791
    quote:
    CDA-ministers willen Kamer tegemoet komen
    DEN HAAG (ANP) - De CDA-ministers zijn bereid de Tweede Kamer tegemoet te komen in het conflict over de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tijdens een schorsing van het crisisberaad van het kabinet.
    Volgens deze bronnen zullen de CDA-ministers hoe dan ook aanblijven. Maar de kans bestaat wel dat VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) het CDA-compromis niet voor haar rekening kan nemen en aftreedt. In dat geval zouden de andere VVD-ministers haar kunnen volgen.

Een Kamermeerderheid, bestaande uit de linkse oppositiepartijen en de ChristenUnie, wil dat het kabinet geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzet tot de kwestie in de kabinetsformatie is geregeld. Toen Verdonk dinsdag aankondigde door te willen gaan met uitzettingen, kreeg ze een motie van afkeuring aan haar broek. VVD-leider Mark Rutte dreigde daarop alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken.

Inhoudelijke beleidswijziging

Inmiddels zinnen de CDA-bewindslieden op een ,,inhoudelijke beleidswijziging'' om de Kamer tegemoet te komen, aldus een ingewijde. Waaruit die bestaat is onduidelijk. Het CDA streeft ernaar de relatie met de Kamer te herstellen.

De sfeer in het kabinet was volgens bronnen niet te best. .,,Er zijn wel eens gezelliger ministerraden geweest'', zei een betrokkene woensdag tijdens de schorsing.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 13 december 2006 @ 19:30:26 #6
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_44401856
    quote:
    De sfeer in het kabinet was volgens bronnen niet te best. .,,Er zijn wel eens gezelliger ministerraden geweest'', zei een betrokkene woensdag tijdens de schorsing.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_44401857
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:28 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Mooi en laten ze daarnaast maar eens opschieten met het vormen van een nieuw kabinet. Lijkt me het handigst voor Nederland als ie er maar snel komt.
    pi_44401967
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:22 schreef Bagheera het volgende:

[..]

-NRC
    -Volkskrant
    -Trouw
    -Tweede Kamer-debatten met ministers
    -Nova
    -Netwerk
    -EenVandaag

Het is algemeen bekend dat Balkenende een buitengewoon zwak premier is. iig is het bekend bij politicologen, commentatoren, staatskundigen, parlementair geschiedkundigen, partij-prominenten (ook van het CDA zelf) en andere politieke dieren. De populariteit van Balkenende is velen een raadsel (mij ook).

Hij steunde tijdens Tweede Kamerdebatten vaak op andere ministers; Zalm en Donner met name.
    Nog even reageren op deze reactie. Allereerst: dat zijn geen bronnen, want ik kan ze niet controleren. Geef me concrete linkjes met objectieve informatie over de premier en de gezagsverhoudingen en ik zal ze doornemen. Nu ben je echter een speelbal van de media.

En het is niet algemeen bekend dat Balkenende een buitengewoon zwak premier is. Zeker niet onder politicologen. Regelmatig met mijn linkse docenten het erover gehad en die ondersteunen je overtrokken mening niet. Verder is de populariteit onder velen ook geen raadsel.
    Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 19:34:12 #9
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44401971
    Frits Wester: "Er is een totale politieke chaos ontstaan"
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_44402052
    Ik had er ook al 1 open
    pi_44402060
    Maar deze OP is beter
      woensdag 13 december 2006 @ 19:38:01 #12
    65151 ArtyShock
    Lurker extraordinaire
    pi_44402090
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:25 schreef Ludacriss het volgende:
    Wie? Wat? Hoe? Waar? Zit Rita al op de vliegtuig?
    De vliegtuig? Ik begrijp opeens waarom je Verdonk graag ziet gaan.
    Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
    pi_44402108
    Nog steeds geen antwoord van de ministerraad
    pi_44402121
    Zie Politiek 24 http://player.omroep.nl/?aflid=3539741 ze gaan gewoon weer schorsen gok ik...
    pi_44402125
    Beeld op politiek 24
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44402136
    Jammer van dit spelletje over de asielzoekers heen.

(zal er desondanks niet om malen als Rita/VVD hier gezichtsverlies lijdt)
    pi_44402139
    Wilders stelt morgen ochtend verder gaan voor!
      woensdag 13 december 2006 @ 19:40:50 #18
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_44402189
    Ik denk dat Wouter en Jan zich gigantisch in hun voet hebben geschoten met hun ge-etter. CDA zal zich wel twee keer bedenken om met beide of 1 van hun in een kabinet te stappen.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_44402197
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Rens_Wilders het volgende:
    Halsema wil vanavond om 22.00 kijken hoe de situatie ervoor staat..
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 19:41:07 #20
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44402199
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef venomsnake het volgende:
    Beeld op politiek 24
    Ja, van gisteren.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_44402213
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, van gisteren.
    niettus
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:36 schreef addie het volgende:
    Ik had er ook al 1 open
    Ow...
    Sorry niet gezien, ik had al een OP klaar..
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 19:41:54 #22
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44402223
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Rens_Wilders het volgende:
    pi_44402244
    Ze gaan om 10 uur verder
    pi_44402247
    Om 10.00 verder
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 19:42:33 #25
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44402249
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:41 schreef venomsnake het volgende:
    niettus
    Klopt, ik zag Femke.
    pi_44402258
    Vanavond 22.00 uur gaan we weer verder... (of eerder meneer Van der Kamp )
    pi_44402278
    Femke wil Balkenende laten schopen door de Kamerlengo
    pi_44402309
    Go Van Wilder!
    pi_44402330
    Microfoon bij de voorzitter staat nog aan haha
    pi_44402334
    OMG, hoort iemand dat op Politiek 24?!
    Check die griet met die rok!
      woensdag 13 december 2006 @ 19:48:02 #31
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_44402433
    Wat hebben ze nou uiteindelijk besloten dan? Stapt Verdonk op of niet? Of gaan ze er weer een paar dagen over slapen ?
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_44402474
    Het kabinet krijgt voorlopig tot 10 uur vanavond de tijd door te vergaderen, maar het staat niet vast dat ze dan met een standpunt moet komen. Het zou dus kunnen dat ze nog de hele nacht door blijven gaan.
    pi_44402495
    quote:
    Kabinet vergadert tot laat in de avond
    (Novum) - Het spoedberaad van het kabinet over de motie van afkeuring tegen minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) duurt waarschijnlijk tot laat in de avond. Dat melden bronnen rond het kabinet. Het demissionaire kabinet overlegt sinds het begin van de middag over de motie van afkeuring tegen Verdonk.
    Na afloop van de extra ministerraad stuurt de regering een brief naar de Tweede Kamer met daarin een reactie. Afhankelijk van de duur van het beraad debatteert de Kamer woensdagavond of donderdag met het kabinet over de brief.

De Tweede Kamer nam dinsdagavond een motie van afkeuring tegen de bewindsvrouw aan. Verdonk weigerde te stoppen met het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen.
    pi_44402512
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:38 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

De vliegtuig? Ik begrijp opeens waarom je Verdonk graag ziet gaan.
    Wat zeik je man. Iedereen maakt wel eens typefouten.
    pi_44402562
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 19:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Zal Pechtold leuk vinden na half 1
    pi_44402649
    Ik verwacht dat de kamer vanavond enorm fel zal gaan debatteren, ze hebben de hele dag gehad om zich op te laden. Kan niet wachten op Pechtold
    pi_44402867
    Als reactie op iemand anders in het vorige topic: Nee, het is nog steeds de Grote Rita Verdonk-Show en niet de Grote Linkse Show. Het gaat Verdonk volgens mij niet eens om beleid of regels of dat het zogenaamd oneerlijk zou zijn voor andere asielzoekers (kom op zeg, ), nee, het gaat om Rita Verdonk. Zoals de kwestie-Ayaan ook om Rita Verdonk ging.
    pi_44403101
    "Inmiddels zinnen de CDA-bewindslieden op een ,,inhoudelijke beleidswijziging'' om de Kamer tegemoet te komen, aldus een ingewijde. Waaruit die bestaat is onduidelijk. Het CDA streeft ernaar de relatie met de Kamer te herstellen."

Hirsch Ballin maakt zich druk, want hecht wel aan een nette relatie kamer-regering, wat staatsraden hebben bezorgd gebeld waar JP mee bezig is en Tjeenk-Willink had dringende boodschappen namens de majesteit?
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      woensdag 13 december 2006 @ 20:17:21 #39
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_44403333
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:01 schreef Monidique het volgende:
    Als reactie op iemand anders in het vorige topic: Nee, het is nog steeds de Grote Rita Verdonk-Show en niet de Grote Linkse Show. Het gaat Verdonk volgens mij niet eens om beleid of regels of dat het zogenaamd oneerlijk zou zijn voor andere asielzoekers (kom op zeg, ), nee, het gaat om Rita Verdonk. Zoals de kwestie-Ayaan ook om Rita Verdonk ging.
    Eens is.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_44403398
    Ik zou het erg slap en telleurstellend vinden als de CDA ministers de motie wel uit zouden voeren.
    pi_44403590
    quote:
    'CDA-ministers bereid tot concessie'
    woensdag 13 december 2006 19:58

Het kabinet is verdeeld over het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers. De CDA-ministers zouden bereid zijn de Tweede Kamer tegemoet te komen, maar de VVD-ministers voelen daar niets voor.

Tegemoetkoming
    Het is onduidelijk waaruit die tegemoetkoming precies zou bestaan. De ministers van het CDA zouden volgens deze bronnen ‘hoe dan ook aanblijven’.

De ministers zijn al sinds vanmiddag 12.30 uur in de Haagse Trêveszaal in crisisberaad over de uitzetkwestie. De sfeer zou ijzig zijn. Nu eens overleggen de ministers van de twee partijen samen, dan weer zijn er aparte overleggen tussen de CDA-ministers en VVD-ministers onderling. Het is onbekend hoe lang het overleg nog duurt.

Als het kabinet vanavond nog tot een besluit komt, moet premier Jan Peter Balkenende dat komen toelichten in de Tweede Kamer, zo heeft de Kamer aan het begin van de avond duidelijk gemaakt.

Steun
    De crisis ontstond gisteren toen een nipte linkse meerderheid in de Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) aannam. Reden is dat zij, met steun van CDA-premier Jan Peter Balkenende, weigert de opschorting van het uitzetbeleid te verlengen. De linkse partijen willen dat Verdonk, in afwachting van een pardonregeling, geen uitgeprocedeerde asielzoekers die nog onder de oude Vreemdelingenwet vallen uitzet.

VVD-fractievoorzitter Mark Rutte dreigde gisteravond al dat als Verdonk aftreedt, de andere VVD-ministers zullen volgen. Ook VVD-minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst zei voor aanvang van het kabinetsberaad het ‘niet waarschijnlijk’ te vinden dat andere VVD-ministers aanblijven als Verdonk opstapt. In dat geval zou het CDA als enige partij overblijven in een demissionair rompkabinet.
    bron
    pi_44403816
    Het zal me serieus niet verbazen als het weer tot na middernacht zal gaan duren.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:36:26 #43
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_44403986
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:31 schreef Ludacriss het volgende:
    Het zal me serieus niet verbazen als het weer tot na middernacht zal gaan duren.
    Mij ook niet. Politiek is tenslotte toch een nachtberoep .

't is trouwens maar goed (of jammer!) dat ze geen drank gebruiken tussen de bedrijven door. Dan zouden ze helemaal tot laat doorgaan, en dan waren de besluiten om 6:30 's morgens *echt* totaal niet meer te volgen
    ('menjeerdefoorsittter, ik'')
      woensdag 13 december 2006 @ 20:37:27 #44
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44404012
    Ik ga t zeker volgen vanavond/vannacht.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_44404028
    "DEN HAAG - Een Kamermeerderheid heeft premier Jan Peter Balkenende verzocht om uiterlijk 22.00 uur met een verklaring te komen over de crisis rond VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).

De Tweede Kamer begint haar geduld te verliezen met het kabinet, dat al bijna een volledige werkdag een antwoord zoekt op de impasse waarin het is beland. Daarin moet hij aangeven hoe het kabinet omgaat met de motie van afkeuring tegen minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken).

'We moeten het signaal geven dat het lang genoeg heeft geduurd', aldus fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks tijdens een korte bijeenkomst van het parlement. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet zei toe die boodschap over te brengen aan het kabinet. De Kamer komt woensdagavond om 22.00 uur opnieuw bijeen. "
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 20:38:18 #46
    862 Arcee
    Look closer
    pi_44404046
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:37 schreef arneaux het volgende:
    Ik ga t zeker volgen vanavond/vannacht.
    Zal wel morgenvroeg worden, denk ik.
    pi_44404065
    En anders?
    pi_44404068
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Mij ook niet. Politiek is tenslotte toch een nachtberoep .

't is trouwens maar goed (of jammer!) dat ze geen drank gebruiken tussen de bedrijven door. Dan zouden ze helemaal tot laat doorgaan, en dan waren de besluiten om 6:30 's morgens *echt* totaal niet meer te volgen
    ('menjeerdefoorsittter, ik'')
    Nou, de nacht van Wiegel zijn er heel wat jenevertjes gepasseerd hoor!
    pi_44404106
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:37 schreef multatuli het volgende:
    "DEN HAAG - Een Kamermeerderheid heeft premier Jan Peter Balkenende verzocht om uiterlijk 22.00 uur met een verklaring te komen over de crisis rond VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).

De Tweede Kamer begint haar geduld te verliezen met het kabinet, dat al bijna een volledige werkdag een antwoord zoekt op de impasse waarin het is beland. Daarin moet hij aangeven hoe het kabinet omgaat met de motie van afkeuring tegen minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken).

'We moeten het signaal geven dat het lang genoeg heeft geduurd', aldus fractievoorzitter Femke Halsema van GroenLinks tijdens een korte bijeenkomst van het parlement. Kamervoorzitter Gerdi Verbeet zei toe die boodschap over te brengen aan het kabinet. De Kamer komt woensdagavond om 22.00 uur opnieuw bijeen. "
    Het duurt inderdaad allemaal wel erg lang. Zal me niks verbazen als de kabinet tegen elkaar zit te schreeuwen tijdens de vergadering.
      woensdag 13 december 2006 @ 20:41:53 #50
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_44404181
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 20:39 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Het duurt inderdaad allemaal wel erg lang. Zal me niks verbazen als de kabinet tegen elkaar zit te schreeuwen tijdens de vergadering.
    Waarbij Zalm weer eens hele erge dingen zegt over verdonk, waar ie dan weer z'n excuus over moet maken.

(en dat pleit voor 'm hoor!)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')