Vorige topics...quote:De motie van de kamer waar het allemaal mee begon!
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
Komop verdonk heeft een ego van hier tot tokioquote:Op woensdag 13 december 2006 19:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eigenlijk is het geen Verdonk show als het steeds met name de linkse partijen zijn die met Verdonk zelf problemen hebben en daardoor van alles proberen om haar onderuit te trappen.
quote:CDA-ministers willen Kamer tegemoet komen
DEN HAAG (ANP) - De CDA-ministers zijn bereid de Tweede Kamer tegemoet te komen in het conflict over de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tijdens een schorsing van het crisisberaad van het kabinet.
Volgens deze bronnen zullen de CDA-ministers hoe dan ook aanblijven. Maar de kans bestaat wel dat VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) het CDA-compromis niet voor haar rekening kan nemen en aftreedt. In dat geval zouden de andere VVD-ministers haar kunnen volgen.
Een Kamermeerderheid, bestaande uit de linkse oppositiepartijen en de ChristenUnie, wil dat het kabinet geen uitgeprocedeerde asielzoekers meer uitzet tot de kwestie in de kabinetsformatie is geregeld. Toen Verdonk dinsdag aankondigde door te willen gaan met uitzettingen, kreeg ze een motie van afkeuring aan haar broek. VVD-leider Mark Rutte dreigde daarop alle VVD-ministers uit het kabinet terug te trekken.
Inhoudelijke beleidswijziging
Inmiddels zinnen de CDA-bewindslieden op een ,,inhoudelijke beleidswijziging'' om de Kamer tegemoet te komen, aldus een ingewijde. Waaruit die bestaat is onduidelijk. Het CDA streeft ernaar de relatie met de Kamer te herstellen.
De sfeer in het kabinet was volgens bronnen niet te best. .,,Er zijn wel eens gezelliger ministerraden geweest'', zei een betrokkene woensdag tijdens de schorsing.
quote:De sfeer in het kabinet was volgens bronnen niet te best. .,,Er zijn wel eens gezelliger ministerraden geweest'', zei een betrokkene woensdag tijdens de schorsing.
Mooi en laten ze daarnaast maar eens opschieten met het vormen van een nieuw kabinet. Lijkt me het handigst voor Nederland als ie er maar snel komt.quote:
Nog even reageren op deze reactie. Allereerst: dat zijn geen bronnen, want ik kan ze niet controleren. Geef me concrete linkjes met objectieve informatie over de premier en de gezagsverhoudingen en ik zal ze doornemen. Nu ben je echter een speelbal van de media.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:22 schreef Bagheera het volgende:
[..]
-NRC
-Volkskrant
-Trouw
-Tweede Kamer-debatten met ministers
-Nova
-Netwerk
-EenVandaag
Het is algemeen bekend dat Balkenende een buitengewoon zwak premier is. iig is het bekend bij politicologen, commentatoren, staatskundigen, parlementair geschiedkundigen, partij-prominenten (ook van het CDA zelf) en andere politieke dieren. De populariteit van Balkenende is velen een raadsel (mij ook).
Hij steunde tijdens Tweede Kamerdebatten vaak op andere ministers; Zalm en Donner met name.
De vliegtuig? Ik begrijp opeens waarom je Verdonk graag ziet gaan.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:25 schreef Ludacriss het volgende:
Wie? Wat? Hoe? Waar? Zit Rita al op de vliegtuig?
Halsema wil vanavond om 22.00 kijken hoe de situatie ervoor staat..quote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wilders stelt morgen ochtend verder gaan voor!
Ja, van gisteren.quote:
niettusquote:
Ow...quote:
quote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wilders stelt morgen ochtend verder gaan voor!
Klopt, ik zag Femke.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |