quote:De motie van de kamer
De Kamer, gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden; overwegende dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid; van mening dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen; spreekt als haar mening uit dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten; verzoekt de regering, in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen, en gaat over tot de orde van de dag. De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door de leden Bos, De Wit, Halsema, Rouvoet, Pechtold en Thieme. Zij krijgt nr. 19637 (1106).
Ja, die stream is kut. Je moet deze hebben.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef multatuli het volgende:
Ik zit met een vreselijk hakkelende stream. Wat zei de VVD over het SGP voorstel?
Ze waren het er mee eens.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef multatuli het volgende:
Ik zit met een vreselijk hakkelende stream. Wat zei de VVD over het SGP voorstel?
Ze hadden prima aan het begin van die debat een motie van wantrouwen in kunnen dienen. Ik vind dat de kamer haar spierballen moet laten zien als ze zichzelf zo belangrijk acht.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef sigme het volgende:
Pardon? Ze hebben het debat uitgesteld omdat Verdonk's moeder plotseling ernstig ziek werd.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef sigme het volgende:
Ik vind Wilders bijna aan aanwinst voor de kamer.
Als gezegd, dat zou buitengewoon eigenaardig zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hadden prima aan het begin van die debat een motie van wantrouwen in kunnen dienen. Ik vind dat de kamer haar spierballen moet laten zien als ze zichzelf zo belangrijk acht.
Deze stream van Politiek 24 doet het hier prima: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/wmlive?nospolitiek24-bb.asxquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:52 schreef knowall het volgende:
Poffedikkie zit ik me aan die pauperstream van politiek24 te ergeren, terwijl er gewoon een veel betere is.![]()
Fleur is er nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef Kozzmic het volgende:
Er zijn wel een paar lege zetels.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef gday het volgende:
Deze stream van Politiek 24 doet het hier prima: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/wmlive?nospolitiek24-bb.asx
Maar goed, ik heb Politiek 24 ook op TV, en nu ben ik zelfs overgestapt op Ned2 omdat de kleuren daar beter zijn dan op Politiek 24.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:49 schreef Arcee het volgende:
Ja, die stream is kut. Je moet deze hebben.
Ik hoorde Balkenende niet stemmen. Iets gemist?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef Kozzmic het volgende:
Logisch als er ministers ook in de Kamer zitten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef Kozzmic het volgende:
weet niet...quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik hoorde Balkenende niet stemmen. Iets gemist?
Motie om pas op de plaats te blijven maken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik schakel net in, waar stemmen ze nou over?
Oh als het daarvan komt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Logisch als er ministers ook in de Kamer zitten.
Moet nog komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je de hoop opgegeven dat je je daar maar vast over aan het verkneukelen bent?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:54 schreef venomsnake het volgende:
Verdonk zit inmiddels ook op haar gewone stoeltje, kan ze er alvast aan wennen..![]()
quote:
Ik gebruik die al en woon in het buitenland dus heb geen NL tv. Dus wie wil me vertellen of de VVD ook het SGP voorstel steunde?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, die stream is kut. Je moet deze hebben.
Balkenende is, net als Verdonk, gekozen als lid van de nieuwe kamer. Dubbelfunctie dus.quote:
Blijkbaar toch iets later...vreemde volgorde.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hij is aan het sms'en!quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef Rens_Wilders het volgende:
Balkenende gearriveerd...
Fout geteld, enkele stemmen onhoorbaarquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef DJKoster het volgende:
73 - 74 ?
Tja ze zijn ook in de huidige kamer gekozen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef Nielsch het volgende:
Hebben ministers op dit moment een soort dubbelpositie, dat ze zowel in de kamer zitten als in de raad?
Heb je hier iets aan?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik gebruik die al en woon in het buitenland dus heb geen NL tv. Dus wie wil me vertellen of de VVD ook het SGP voorstel steunde?
Zag ik zo gauw niemand van naar voren stappen, maar heb er ook niet opgelet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef multatuli het volgende:
Ik gebruik die al en woon in het buitenland dus heb geen NL tv. Dus wie wil me vertellen of de VVD ook het SGP voorstel steunde?
Ik snap het nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Balkenende is, net als Verdonk, gekozen als lid van de nieuwe kamer. Dubbelfunctie dus.
Ja, werd ook door de VVD gesteund.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:57 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dus wie wil me vertellen of de VVD ook het SGP voorstel steunde?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:58 schreef Bruce117 het volgende:
Wat gebeurde er nu ?
Hm?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:58 schreef Aoristus het volgende:
wat een dierentuinWat zitten Verhagen en Balkenende nou uit te dagen ?
Ja.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap het nietDe MP is ook tweede kamerlid?
75 is meer dan 72. En ook nog eens de meerderheid van de 147 aanwezige Kamerleden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:00 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
75-72, is dat niet de weinig? 150/2+1 is toch een meerderheid...
ze gooiden volgens mij met propjes naar de linkerzijdequote:
Ojee, haantjesgevecht om wie de motie van wantrouwen mag indienen!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:01 schreef Arcee het volgende:
Marijnissen gaat motie van wantrouwen tegen Verdonk indienen, zo klinkt het uit zijn mond.
wtfquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ze gooiden volgens mij met propjes naar de linkerzijde
Ik heb nog een stapeltje liggenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:01 schreef SCH het volgende:
Wordt weer een kort nachtje - als ik nog eens oververmoeid raak, gaat de rekening naar Rita
Dat is volgens mij echt onzin.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ze gooiden volgens mij met propjes naar de linkerzijde
Alvast gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
Wat een verjaardags kado![]()
![]()
psies om 24.00 ook
quote:
Nee, het hakkelen van de stream ligt aan mijn heel slechte internet verbinding.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan?
http://www.allekanalen.nl/live/tweede-kamer-2001.html
Gefeliciteerd man.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
![]()
psies om 24.00 ook
VVD was het er mee eens.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:05 schreef multatuli het volgende:
[..]
Nee, het hakkelen van de stream ligt aan mijn heel slechte internet verbinding.
Ik hoorde de meeste partijen instemmen met het SGP voorstel om NU te stemmen en het kabinet vanavond een oordeel te vragen, maar weet niet wat de VVD er van vond.
Dat is wel een mooie iddquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
![]()
psies om 24.00 ook
hehe inderdaadquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
![]()
psies om 24.00 ook
Dat móét opnieuw zoenen worden met Wouter en Femke.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
![]()
psies om 24.00 ook
Hoe bedoel je: "politiek is soap voor hoogopgeleiden"....quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat móét opnieuw zoenen worden met Wouter en Femke.![]()
Kijken via Nederland 2, kun je ze allemaal ook zienquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Is dit niet live te horen op radio 1? Die stream neemt niet veel kb in.
Zou hij net zo stipt zijn met cijfertjes als wijquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:11 schreef Arcee het volgende:
Ferry: "Als het kabinet morgen verdeeld zou zijn"
Hoezo morgen? Of bedoelt-ie 0:00 uur met morgen?
Hij haalt de immigratieproblematiek en de asielproblematiek bewust door elkaar. Beetje misselijk makend, ook als je je bedenkt dat Fortuyn zich destijds uitsprak voor een generaal pardon.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:11 schreef gday het volgende:
Pardon Rutte? Begin je nu over Fortuyn? Was Fortuyn ook niet degene die genoeg had van de sorry-cultuur in de overheid? En is Verdonk niet degene die keer op keer sorry zei en daar keer op keer mee weg kwam?
Het boegbeeld van objectieve en vooral niet linkse journalistiek.quote:
Vorige keer ze hij ook nog eens toen D66 Tweede Kamer-fractie de motie van afkeuring van een tijdje terug steunde: "Nou, als dit dualisme is, dan mag dat wat mij betreft een stuk minder."quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:13 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hij haalt de immigratieproblematiek en de asielproblematiek bewust door elkaar. Beetje misselijk makend, ook als je je bedenkt dat Fortuyn zich destijds uitsprak voor een generaal pardon.
En dat was me nog ontschotenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:13 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hij haalt de immigratieproblematiek en de asielproblematiek bewust door elkaar. Beetje misselijk makend, ook als je je bedenkt dat Fortuyn zich destijds uitsprak voor een generaal pardon.
Ja, toen was er ook al een meerderheid voor een GP, maar het kwam er niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:14 schreef SCH het volgende:
Fortuyn was notabe voor een GP
Jee nog een fanquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het boegbeeld van objectieve en vooral niet linkse journalistiek.![]()
Ferry maakt politiek cool.![]()
Ja, in tegenstelling tot Paul Witteman met z'n uitgestreken rooie VARA-smoel.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:14 schreef koningdavid het volgende:
Het boegbeeld van objectieve en vooral niet linkse journalistiek.![]()
Ferry maakt politiek cool.![]()
Fortuyn zat niet in de Kamer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, toen was er ook al een meerderheid voor een GP, maar het kwam er niet.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Het blijft natuurlijk boeiend dat dit hele debat overbodig was geweest als de PvdA een paar jaar geleden anders had gestemd.
Goed puntquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Het blijft natuurlijk boeiend dat dit hele debat overbodig was geweest als de PvdA een paar jaar geleden anders had gestemd.
Witteman.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, in tegenstelling tot Paul Witteman met z'n uitgestreken rooie VARA-smoel.
En daar gaan we weerquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goed puntMensen lijken nogal eens te vergeten dat de PvdA een zwabberpartij is...
Beter nog dus.quote:
Misschien blijft Verdonk gewoon zitten, aangezien ze blijkbaar geen moties aanneemtquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef multatuli het volgende:
Dank voor de antwoorden.
Is het stappenplan nu:
Verdonk overlegt met kabinet, verdonk keert terug met kabinetsstandpunt, kamer neemt motie van wantrouwen aan (gesteld dat kabinet voet bij stuk houdt) en dan meldt de VVD uit het kabinet te stappen of is de verwachting dat de kamer gepasseerd wordt en de VVD dat nu sowieso doet op basis van de liggende motie?
Een paar jaar geleden is de kwestie van een generaal pardon ook al aan de orde geweest in de kamer. Toen stemde de PvdA tegen en ging het feestje niet door.quote:
Nopes, toen lag het totaal anders, dat weet je toch wel?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Het blijft natuurlijk boeiend dat dit hele debat overbodig was geweest als de PvdA een paar jaar geleden anders had gestemd
Jij vindt het niet raar dat een partij op zo'n essentieel punt in een paar jaar van mening verandert? Echt standvastig kun je ze qua punten in ieder geval niet noemen...quote:
Leg het allemaal maar eens uit, deskundige.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nopes, toen lag het totaal anders, dat weet je toch wel?
Leuk en aardig, maar de Kamer kan eigenlijk weinig anders op het moment dat Verdonk weigert de motie uit te voeren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toch legt Mingelen uit waarom de motie vreemd is.
ja, joh?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toch legt Mingelen uit waarom de motie vreemd is.
Gaat nie gebeuren..quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:20 schreef Genverbrander het volgende:
ChristenUnie laat ons nu niet in de steek... please....![]()
De CU is tamelijk anti-Verdonk, Huizinga al helemaal. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze tegen gaan stemmen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Genverbrander het volgende:
CHRISTENUNIE PLEASSEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
ik BID tot god!
Man, dat is al 60 x aan de orde geweest in deze topicreeks. Als je die situatie met deze vergelijkt, dan is Wilders de beste vriend van Femke zekerquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Leg het allemaal maar eens uit, deskundige.
Je vergeet dat dit het linkse bolwerk is op Fok op dit moment. Ze smullen met zijn allen nu ze eindelijk de enige sterke vertegenwoordiging van rechts hebben weten neer te halen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij vindt het niet raar dat een partij op zo'n essentieel punt in een paar jaar van mening verandert? Echt standvastig kun je ze qua punten in ieder geval niet noemen...
Ik verwacht dat ChristenUnie een motie van wantrouwen steunt. Hun afkeer van Verdonk is vooralsnog groter dan hun respect voor staatsrechtelijke aangelegenheden. Als ze de motie niet zullen steunen dan heeft CU voor mij helemaal afgedaan, dan bestaat er officieel geen sociaal christelijke partij meer in Nederland...quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
![]()
ik BID tot god!
Ik weet niet meer precies hoe het destijds zat, maar ik vind het erg kort door de bocht om dit generaal pardon gelijk te stellen aan het generaal pardon van destijds. Omdat ik niet (meer) weet hoe het destijds in elkaar zat durf ik er verder ook geen waardeoordeel over te geven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij vindt het niet raar dat een partij op zo'n essentieel punt in een paar jaar van mening verandert? Echt standvastig kun je ze qua punten in ieder geval niet noemen...
Geen kadootje voor je, ben ik bang.quote:
Vreemdelingenwet was net ingegaan. Regering wilde afwachten of de wet zou werken. VVD in Paars wilde sowieso niet. Kok wilde op dit punt geen val van Paars II. Melkert sloot zich aan bij Kok en de PvdA-fractie zat onder de plak van Melkert.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Leg het allemaal maar eens uit, deskundige.
Ah, de gebruikelijke argumentatie: leeg!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, over 2 jaar weer verkiezingen omdat links er een puinhoop van gaat maken, een schrale troost, maar het volk krijgt wat het toekomt.
Doe maar niet bidden tot god, het siert je totaal niet namelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:19 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
![]()
ik BID tot god!
Dat is nog allemaal te bezien. De conclusie na 4 jaar rechts is een record aan aftredende ministers.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat dit het linkse bolwerk is op Fok op dit moment. Ze smullen met zijn allen nu ze eindelijk de enige sterke vertegenwoordiging van rechts hebben weten neer te halen.
Ach, over 2 jaar weer verkiezingen omdat links er een puinhoop van gaat maken, een schrale troost, maar het volk krijgt wat het toekomt.
CU steunt die motie toch wel. Dat hebben ze eerder ook al gedaan. Zelfs SGP steunde de motie de vorige keer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ChristenUnie een motie van wantrouwen steunt. Hun afkeer van Verdonk is vooralsnog groter dan hun respect voor staatsrechtelijke aangelegenheden. Als ze de motie niet zullen steunen dan heeft CU voor mij helemaal afgedaan, dan bestaat er officieel geen sociaal christelijke partij meer in Nederland...
Natuurlijk mien jong. Ga jij nu maar weer verschuilen achter je "ik weet het niet precies" geheugenverlies act.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef gday het volgende:
[..]
Ah, de gebruikelijke argumentatie: leeg!
Nog zo'n sterk argument.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk mien jong. Ga jij nu maar weer verschuilen achter je "ik weet het niet precies" geheugenverlies act.
We zullen zien, maar net zoals links de afgelopen tijd heeft gedaan ga ik dus de komende tijd mijn hart vasthoudenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat is nog allemaal te bezien. De conclusie na 4 jaar rechts is een record aan aftredende ministers.
Ik snap serieus niet hoe mensen die PvdA stemmen zich links kunnen noemenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat dit het linkse bolwerk is op Fok op dit moment. Ze smullen met zijn allen nu ze eindelijk de enige sterke vertegenwoordiging van rechts hebben weten neer te halen.
Prima wat mij betreft. Jammer dat de SP uit de onderhandelingen is anders hadden ze even vies op hun bek mogen gaanquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Met de afgelopen paar kabinetten links ervan te beschuldigen een puinhoop te maken is wel erg sneu natuurlijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk mien jong. Ga jij nu maar weer verschuilen achter je "ik weet het niet precies" geheugenverlies act.
Owja, en natuurlijk je onelinersquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef gday het volgende:
[..]
Nog zo'n sterk argument.
Ik moet dus liegen van jou.
Ik beschuldig nog niks. Ik hou gewoon mijn hart vast. Noem je dat sneu? Dan ben je zelf net zo sneu bezig geweest de afgelopen tijd. Its your callquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met de afgelopen paar kabinetten links ervan te beschuldigen een puinhoop te maken is wel erg sneu natuurlijk.
Kan het zijn dat ik me destijds nauwelijks met politiek bezighield?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Owja, en natuurlijk je oneliners
Nee hoor, maar vindt je zelf niet dat je het nu een beetje.......raar brengt? "Ow daar weet ik niet zoveel meer van, dus ik ga er niet over oordelen". Het zou je sieren als je dan tenminste nog de moeite neemt om het je te herrinneren![]()
Maar ach, vechten tegen de bierkaai hiero.
Ik heb net gezien dat je wel inhoudelijk kunt reageren. Maar dit is natuurlijk altijd het makkelijkst. Een 'grappige' vergelijking en een smillie en dan maar hopen dat mensen denken dat jij weet hoe het zit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Man, dat is al 60 x aan de orde geweest in deze topicreeks. Als je die situatie met deze vergelijkt, dan is Wilders de beste vriend van Femke zeker![]()
![]()
Dus je weet eigenlijk weinig van de historie van partijen, alleen waar ze nu voor staan? Oke, dan weten we dat ook weer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:28 schreef gday het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ik me destijds nauwelijks met politiek bezighield?Sorry hoor, maar dat is best kortzichtig.
Net zoals ik niet oordeel over de vergelijking tussen de huidige situatie en de situatie waar jij naar refereert, zou het jou sieren als je niet zou oordelen over wat ik heb meegekregen van partijstandpunten van jaren geleden.
Kozzmic heeft het net weer goed uitgelegd, die heeft het beter in zijn hoofd dan ik, maar hij heeft dat dan ook pas 15 x gepost ofzoquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:29 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb net gezien dat je wel inhoudelijk kunt reageren. Maar dit is natuurlijk altijd het makkelijkst. Een 'grappige' vergelijking en een smillie en dan maar hopen dat mensen denken dat jij weet hoe het zit.
Je stelt van tevoren al dat links er een puinhoop van gaat maken. Had de hele wereld jouw inzicht maar, of op z'n minst de intentie om jouw profetie aan te hangen, of niet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik beschuldig nog niks. Ik hou gewoon mijn hart vast. Noem je dat sneu? Dan ben je zelf net zo sneu bezig geweest de afgelopen tijd. Its your call![]()
Herhaling van zetten. Laat maar verder. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Kozzmic heeft het net weer goed uitgelegd, die heeft het beter in zijn hoofd dan ik, maar hij heeft dat dan ook pas 15 x gepost ofzo
Reageer er verdomme dan eens inhoudelijk op manquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:32 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Herhaling van zetten. Laat maar verder. Je weet niet waar je het over hebt.
Ik stel niks mien jong, ik spreek mijn verwachting uit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:31 schreef gday het volgende:
[..]
Je stelt van tevoren al dat links er een puinhoop van gaat maken. Had de hele wereld jouw inzicht maar, of op z'n minst de intentie om jouw profetie aan te hangen, of niet?
Stoer hoorquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef Gimmick het volgende:
Rutte trekt alle ministers terug als motie van wantrouwen gesteund wordt (ook radio 1).
Hij zei sterkte, niet succes. Toch wat anders heh.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:32 schreef Ericr het volgende:
Witteman![]()
'Veel succes bij het steunen van een motie van wantrouwen'
Ik ben zelf ook voor zo'n motie, maar die Witteman moet gewoon zijn muil houden.
Jammer dat je weer met een nutteloze one-liner komt, want als je echt zo deskundig en op de hoogte bent als je insinueert dat je bent, zou je best een nuttige bijdrage kunnen leveren aan dit soort topics.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Reageer er verdomme dan eens inhoudelijk op man
Pot... ketel... je beschuldigde mij daarvoor al, vrind. En dat jij niet de eerste was die de vergelijking maakt, betekent niet dat jij de vergelijking niet maakte of wel?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je weet eigenlijk weinig van de historie van partijen, alleen waar ze nu voor staan? Oke, dan weten we dat ook weer.
Daarnaast moet je nog even heel goed lezen wie de eerste vergelijking maakte. Dat was ik namelijk niet![]()
Verder oordeel ik nergens over, ik constanteer dat jij gewoon geen moeite hebt gedaan om die situatie uit het verleden wel te begrijpen en te lezen.
En kap eens met dat beschuldigende vingertje, dat is niet netjes in dit topic![]()
Ben benieuwd wat Hirsch Ballin dan zou doen.. het is dan immers zijn portefeuille.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef Gimmick het volgende:
Rutte trekt alle ministers terug als motie van wantrouwen gesteund wordt (ook radio 1).
Dan moet je voortaan een andere woordkeuze gebruiken, mien jong:quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stel niks mien jong, ik spreek mijn verwachting uit.
Begrijpend lezen is een kunst. Daarnaast merk je totaal geen sarcasme op uit posts, is dat een sociaal handicap dat je vaker hebt of komt het gewoon niet over hier op het forum? Anders moet ik mijn manier van sarcasme tentoonspreiden maar eens aanpassen, misschien dat je het dan wel snapt.
Einde verhaal. Nu weer over tot het onderwerp van vandaag.quote:Ach, over 2 jaar weer verkiezingen omdat links er een puinhoop van gaat maken, een schrale troost, maar het volk krijgt wat het toekomt.
Ik heb de posting aangepast. De vorige was niet erg vriendelijk.quote:
Hear, hear.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:32 schreef Ericr het volgende:
Witteman![]()
'Veel succes bij het steunen van een motie van wantrouwen'
Ik ben zelf ook voor zo'n motie, maar die Witteman moet gewoon zijn muil houden.
Ben op de hoogte maar heb niet zo'n zin alles precies tot in detail op te zoeken. Kozzmic zijn post zou de mijne zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Jammer dat je weer met een nutteloze one-liner komt, want als je echt zo deskundig en op de hoogte bent als je insinueert dat je bent, zou je best een nuttige bijdrage kunnen leveren aan dit soort topics.
Het is allemaal een beetje tekenend voor de situatie in de politiek in Nederland op dit moment. Die is enorm confrontationeel. Deze drukte is volgens mij helemaal niet nodig, want het CDA wil het generaal pardon best bij de formatie regelen. Als de partijen een beetje doorwerken zijn in de tussentijd hooguit enkele tientallen uitzettingen geweest. Waarschijnlijk nog een stuk minder, want het huidige beleid is niet erg succesvol. Om voor die mensen een grote staatkundige crisis te scheppen is wat mij betreft niet erg geloofwaardig. Dat geldt overigens voor beide partijen. Een compromis in de traditie van de Nederlandse politiek zou dan ook een goede oplossing zijn, al zal dat wel weer worden uitgelegd als 'zwakte' voor de betrokkenen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:37 schreef Reya het volgende:
Hmmm, uiterst complexe situatie. In de situatie dat Verdonk wordt weggestuurd, zal de verantwoordelijkheid voor dit beleidsterrein waarschijnlijk doorschuiven naar Hirsch Ballin. De vraag is echter of Hirsch Ballin wel zomaar bereid is de al aangenomen motie-Dijsselbloem uit te voeren. Wanneer dat niet het geval blijkt te zijn krijg je een onwerkbare - en mijn insziens onwenselijke - situatie. Alles is er mijn inziens aangelegen een politiek compromis te bereiken, maar dat lijkt nu verder weg dan ooit.
Dit was een goed moment geweest voor een heldere analyse in vier zinnen van Willem Breedveld van Trouw.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:41 schreef Toad het volgende:
Ik heb nog niemand op TV gezien die een scherpe analyse kan maken van wat er nu gebeurd in Den Haag, jammer genoeg.
Ik ben het geheel met je eens dat de kamer dan niet per se bereikt wat ze wil, maar ik vermoed dat Hirsch Ballin wel zo verstandig is om die opschorting te accepteren. Hij had altijd al wat meer begrip van staatsrecht dan mevrouw Verdonk. Hij trad ook netjes af ten tijde van het IRT probleem terwijl het kabinet al demissionair was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:37 schreef Reya het volgende:
Hmmm, uiterst complexe situatie. In de situatie dat Verdonk wordt weggestuurd, zal de verantwoordelijkheid voor dit beleidsterrein waarschijnlijk doorschuiven naar Hirsch Ballin. De vraag is echter of Hirsch Ballin wel zomaar bereid is de al aangenomen motie-Dijsselbloem uit te voeren. Wanneer dat niet het geval blijkt te zijn krijg je een onwerkbare - en mijn insziens onwenselijke - situatie. Alles is er mijn inziens aangelegen een politiek compromis te bereiken, maar dat lijkt nu verder weg dan ooit.
Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken, hoe noemt Rutte het terugtrekken van de ministers dan vraag ik me af?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef Gimmick het volgende:
Wat een gotspe.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken
Voor een crisis zijn twee stijfkoppige partijen nodig. Het wordt zodadelijk nog spannend. Hirsch Ballin is inderdaad een vakman. Verdonk wordt door velen vervloekt, maar was vaktechnisch geen slechte minister. Ze beheerst echter het politieke vak onvoldoende. Een beetje hetzelfde als Winnie Sorgdrager vroeger. Die had heel vaak gelijk, maar kon dat politiek zelden waarmaken omdat ze te veel weerstand opriep.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens dat de kamer dan niet per se bereikt wat ze wil, maar ik vermoed dat Hirsch Ballin wel zo verstandig is om die opschorting te accepteren. Hij had altijd al wat meer begrip van staatsrecht dan mevrouw Verdonk. Hij trad ook netjes af ten tijde van het IRT probleem terwijl het kabinet al demissionair was.
Een politiek compromis zou natuurlijk veel beter zijn, maar dat is kennelijk niet aan de orde. Ik hoorde Verdonk tijdens het debat zeggen dat ze steun had van het kabinet in dat rechtlijnige idee dat ze vannacht nog ging uitzetten in afwachting van een kabinetsbesluit over een eventuele motie morgenochtend. Aannemend dat er geen twintig vliegtuigen klaar staan op Schiphol, ging dat dus echt om het 'rechte rug principe' en had ze daar een mandaat voor.
www.nos.nlquote:VVD-ministers weg bij motie
Rond middernacht wordt het Kamerdebat hervat over het al dan niet verlengen van de uitzetstop voor asielzoekers. Minister Verdonk komt terug naar de Kamer na beraad met het kabinet.
Als Verdonk blijft weigeren de motie uit te voeren waarin de Kamer vraagt om verlenging van de uitzetstop, volgt er waarschijnlijk een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Volgens VVD-leider Rutte treden dan alle VVD-ministers af.
Verdonk wil de uitzettingen direct na het debat hervatten. Dat kan betekenen dat vannacht mensen op het vliegtuig worden gezet. Of dat ook na het aftreden van Verdonk zo is, is onduidelijk.
Hoezo onbestuurbaar? Verdonk was toch een overbodige minister. Een goed vreemdelingenbeleid kan gewoon door een hoge ambtenaar bij Justitie worden uitgevoerd. Verdonk was 75% van haar tijd bezig met media-aandacht, excuses eisen en andere bombarie, een ambtenaar zou dat een stuk efficiënter doen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken, hoe noemt Rutte het terugtrekken van de ministers dan vraag ik me af?
Wat een klucht weer.
Op het gebied van integratie vind ik Verdonk vaktechnisch niet zo'n goede minister. Op het gebied van vreemdelingenbeleid had ze meer know how maar haar koppigheid en hooghartigheid spelen haar parten, ze is inderdaad niet erg bekwaam in het politieke vak. Het maakt haar bij het volk populair maar het aanzien van de Nederlandse politiek wordt er (ook internationaal) erg door beschadigd. Die affaire Hirsi Magan heeft ze echt ongelooflijk knullig afgehandeld. Dit van vanavond is een balorig en symbolisch politiek dansje.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor een crisis zijn twee stijfkoppige partijen nodig. Het wordt zodadelijk nog spannend. Hirsch Ballin is inderdaad een vakman. Verdonk wordt door velen vervloekt, maar was vaktechnisch geen slechte minister. Ze beheerst echter het politieke vak onvoldoende. Een beetje hetzelfde als Winnie Sorgdrager vroeger. Die had heel vaak gelijk, maar kon dat politiek zelden waarmaken omdat ze te veel weerstand opriep.
Ambtenaar en efficient in één zin. Dat moet dan inderdaad een wel een relatieve vergelijking zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo onbestuurbaar? Verdonk was toch een overbodige minister. Een goed vreemdelingenbeleid kan gewoon door een hoge ambtenaar bij Justitie worden uitgevoerd. Verdonk was 75% van haar tijd bezig met media-aandacht, excuses eisen en andere bombarie, een ambtenaar zou dat een stuk efficiënter doen.
Wijers?? De voormalige minister van D66???quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
Het is wel een goede manier om van Balkenende af te komen.
Op naar Wijers 1
Sorry, het is laatquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wijers?? De voormalige minister van D66???
En op tijd weer terugquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef gday het volgende:
shit break <-
De meerderheid van de Tweede Kamer vriend. Dat heet d e m o c r a t i equote:Op dinsdag 12 december 2006 23:54 schreef Boosoog het volgende:
Wat een walgelijke vertoning in ons parlement.
Links lijkt alleen te debateren om het debat en niet om de inhoud.
Ten eerste was de hele vergadering van vandaag volslagen overbodig.
In de tweede plaats is alles ter tafel gekomen ; ook de non argumenten van links.
De resultaten van de stemming zijn bekend en Verdonk heeft duidelijk gemaakt dat de anarchie ten einde is en de uitzettingen worden hervat.
Een normaal denkend mens zou zeggen : nu is er genoeg geouwehoerd , maar nee hoor : de debatgeile oppositie wil doorgaan en doorgaan en dóórgaan.
Goed; we zijn eraan gewend dat die linkse zooi voor de meest onbenullige zaken de kamer van reces terugroept, maar dit is toch echt om te huilen.[/
Ze is een exponent van de politieke cultuur in Nederland. Een paar jaar geleden werd onder meer door Jaap de Hoop Scheffer al gewaarschuwd dat de enorme omloopsnelheid van politici ervoor zorgt dat het politieke vak in Nederland uitsterft. Dat is voor een deel in het kabinet zo, maar zeker ook in de tweede kamer. De snelle fluctuaties in kamerzetels in verschillende elkaar redelijk snel opvolgende verkiezingen is daarbij ook een factor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Op het gebied van integratie vind ik Verdonk vaktechnisch niet zo'n goede minister. Op het gebied van vreemdelingenbeleid had ze meer know how maar haar koppigheid en hooghartigheid spelen haar parten, ze is inderdaad niet erg bekwaam in het politieke vak. Het maakt haar bij het volk populair maar het aanzien van de Nederlandse politiek wordt er (ook internationaal) erg door beschadigd. Die affaire Hirsi Magan heeft ze echt ongelooflijk knullig afgehandeld. Dit van vanavond is een balorig en symbolisch politiek dansje.
We worden het zowaar nog eens op deze mooie dinsdag!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ze is een exponent van de politieke cultuur in Nederland. Een paar jaar geleden werd onder meer door Jaap de Hoop Scheffer al gewaarschuwd dat de enorme omloopsnelheid van politici ervoor zorgt dat het politieke vak in Nederland uitsterft. Dat is voor een deel in het kabinet zo, maar zeker ook in de tweede kamer. De snelle fluctuaties in kamerzetels in verschillende elkaar redelijk snel opvolgende verkiezingen is daarbij ook een factor.
Ja precies.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:54 schreef Boosoog het volgende:
Links
links.
linkse zooi
Direct onbestuurbaar niet, maar het zou wel een heel groot effect hebben op de coalitie onderhandelingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef Reya het volgende:
Het land gaat sowieso niet onbestuurbaar worden; al met een stuk of vijf zittende ministers zouden de lopende zaken met gemak geregeld kunnen worden. Wel kan er sprake zijn van politieke fragmentatie, en dat kan uiteindelijk enig effect hebben op de politieke verhoudingen de komende jaren. Maar onbestuurbaar lijkt me absoluut niet het goede woord; wel geniet een politiek compromis mijn voorkeur, maar de kans daarop lijkt klein.
Tja, toch denk ik niet dat hij nu op bed ligt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Frans even blij dat ie pleite is![]()
Als Verdonk nu gewoon eens naar de meerderheid van de kamer had geluisterd was er niets aan de hand!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:54 schreef Boosoog het volgende:
In de tweede plaats is alles ter tafel gekomen ; ook de non argumenten van links.
De resultaten van de stemming zijn bekend en Verdonk heeft duidelijk gemaakt dat de anarchie ten einde is en de uitzettingen worden hervat.
Een normaal denkend mens zou zeggen : nu is er genoeg geouwehoerd , maar nee hoor : de debatgeile oppositie wil doorgaan en doorgaan en dóórgaan.
Goed; we zijn eraan gewend dat die linkse zooi voor de meest onbenullige zaken de kamer van reces terugroept, maar dit is toch echt om te huilen.[/
quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:54 schreef Boosoog het volgende:
Nu heeft Verdonk een verbazingwekkend talent om haar tegenstanders bij elkaar te brengen, dus dat verbaast me niet echtquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
We worden het zowaar nog eens op deze mooie dinsdag!
Misschien moet zij de formatie gaan doen dan.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu heeft Verdonk een verbazingwekkend talent om haar tegenstanders bij elkaar te brengen, dus dat verbaast me niet echt.
Zo zie je maar weer. Zolang je dit principe ook maar toepast op personen en partijen die jou goed liggen. De oppositie handelt ook lang niet altijd even handig. Het feit dat confrontatie-partijen als LPF en SP de afgelopen jaren veel gewonnen hebben, draagt ook bij aan die cultuur waarbij politiek steeds vaker conflict zoeken is geworden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
We worden het zowaar nog eens op deze mooie dinsdag!
Volgens mij is d e m o c r a t i e dat de gekozen volksvertegenwoordiging beslist. Toch? Vriend?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
De meerderheid van de Tweede Kamer vriend. Dat heet d e m o c r a t i e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |