Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken, hoe noemt Rutte het terugtrekken van de ministers dan vraag ik me af?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef Gimmick het volgende:
Rutte trekt alle ministers terug als motie van wantrouwen gesteund wordt (ook radio 1).
Wat een gotspe.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken
Voor een crisis zijn twee stijfkoppige partijen nodig. Het wordt zodadelijk nog spannend. Hirsch Ballin is inderdaad een vakman. Verdonk wordt door velen vervloekt, maar was vaktechnisch geen slechte minister. Ze beheerst echter het politieke vak onvoldoende. Een beetje hetzelfde als Winnie Sorgdrager vroeger. Die had heel vaak gelijk, maar kon dat politiek zelden waarmaken omdat ze te veel weerstand opriep.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens dat de kamer dan niet per se bereikt wat ze wil, maar ik vermoed dat Hirsch Ballin wel zo verstandig is om die opschorting te accepteren. Hij had altijd al wat meer begrip van staatsrecht dan mevrouw Verdonk. Hij trad ook netjes af ten tijde van het IRT probleem terwijl het kabinet al demissionair was.
Een politiek compromis zou natuurlijk veel beter zijn, maar dat is kennelijk niet aan de orde. Ik hoorde Verdonk tijdens het debat zeggen dat ze steun had van het kabinet in dat rechtlijnige idee dat ze vannacht nog ging uitzetten in afwachting van een kabinetsbesluit over een eventuele motie morgenochtend. Aannemend dat er geen twintig vliegtuigen klaar staan op Schiphol, ging dat dus echt om het 'rechte rug principe' en had ze daar een mandaat voor.
www.nos.nlquote:VVD-ministers weg bij motie
Rond middernacht wordt het Kamerdebat hervat over het al dan niet verlengen van de uitzetstop voor asielzoekers. Minister Verdonk komt terug naar de Kamer na beraad met het kabinet.
Als Verdonk blijft weigeren de motie uit te voeren waarin de Kamer vraagt om verlenging van de uitzetstop, volgt er waarschijnlijk een motie van wantrouwen tegen Verdonk. Volgens VVD-leider Rutte treden dan alle VVD-ministers af.
Verdonk wil de uitzettingen direct na het debat hervatten. Dat kan betekenen dat vannacht mensen op het vliegtuig worden gezet. Of dat ook na het aftreden van Verdonk zo is, is onduidelijk.
Hoezo onbestuurbaar? Verdonk was toch een overbodige minister. Een goed vreemdelingenbeleid kan gewoon door een hoge ambtenaar bij Justitie worden uitgevoerd. Verdonk was 75% van haar tijd bezig met media-aandacht, excuses eisen en andere bombarie, een ambtenaar zou dat een stuk efficiënter doen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoorde Rutte net op TV zeggen dat de partijen die eventueel de motie van wantrouwen gaan steunen het land onbestuurbaar maken, hoe noemt Rutte het terugtrekken van de ministers dan vraag ik me af?
Wat een klucht weer.
Op het gebied van integratie vind ik Verdonk vaktechnisch niet zo'n goede minister. Op het gebied van vreemdelingenbeleid had ze meer know how maar haar koppigheid en hooghartigheid spelen haar parten, ze is inderdaad niet erg bekwaam in het politieke vak. Het maakt haar bij het volk populair maar het aanzien van de Nederlandse politiek wordt er (ook internationaal) erg door beschadigd. Die affaire Hirsi Magan heeft ze echt ongelooflijk knullig afgehandeld. Dit van vanavond is een balorig en symbolisch politiek dansje.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor een crisis zijn twee stijfkoppige partijen nodig. Het wordt zodadelijk nog spannend. Hirsch Ballin is inderdaad een vakman. Verdonk wordt door velen vervloekt, maar was vaktechnisch geen slechte minister. Ze beheerst echter het politieke vak onvoldoende. Een beetje hetzelfde als Winnie Sorgdrager vroeger. Die had heel vaak gelijk, maar kon dat politiek zelden waarmaken omdat ze te veel weerstand opriep.
Ambtenaar en efficient in één zin. Dat moet dan inderdaad een wel een relatieve vergelijking zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo onbestuurbaar? Verdonk was toch een overbodige minister. Een goed vreemdelingenbeleid kan gewoon door een hoge ambtenaar bij Justitie worden uitgevoerd. Verdonk was 75% van haar tijd bezig met media-aandacht, excuses eisen en andere bombarie, een ambtenaar zou dat een stuk efficiënter doen.
Wijers?? De voormalige minister van D66???quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
Het is wel een goede manier om van Balkenende af te komen.
Op naar Wijers 1
Sorry, het is laatquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wijers?? De voormalige minister van D66???
En op tijd weer terugquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef gday het volgende:
shit break <-
De meerderheid van de Tweede Kamer vriend. Dat heet d e m o c r a t i equote:Op dinsdag 12 december 2006 23:54 schreef Boosoog het volgende:
Wat een walgelijke vertoning in ons parlement.
Links lijkt alleen te debateren om het debat en niet om de inhoud.
Ten eerste was de hele vergadering van vandaag volslagen overbodig.
In de tweede plaats is alles ter tafel gekomen ; ook de non argumenten van links.
De resultaten van de stemming zijn bekend en Verdonk heeft duidelijk gemaakt dat de anarchie ten einde is en de uitzettingen worden hervat.
Een normaal denkend mens zou zeggen : nu is er genoeg geouwehoerd , maar nee hoor : de debatgeile oppositie wil doorgaan en doorgaan en dóórgaan.
Goed; we zijn eraan gewend dat die linkse zooi voor de meest onbenullige zaken de kamer van reces terugroept, maar dit is toch echt om te huilen.[/
Ze is een exponent van de politieke cultuur in Nederland. Een paar jaar geleden werd onder meer door Jaap de Hoop Scheffer al gewaarschuwd dat de enorme omloopsnelheid van politici ervoor zorgt dat het politieke vak in Nederland uitsterft. Dat is voor een deel in het kabinet zo, maar zeker ook in de tweede kamer. De snelle fluctuaties in kamerzetels in verschillende elkaar redelijk snel opvolgende verkiezingen is daarbij ook een factor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Op het gebied van integratie vind ik Verdonk vaktechnisch niet zo'n goede minister. Op het gebied van vreemdelingenbeleid had ze meer know how maar haar koppigheid en hooghartigheid spelen haar parten, ze is inderdaad niet erg bekwaam in het politieke vak. Het maakt haar bij het volk populair maar het aanzien van de Nederlandse politiek wordt er (ook internationaal) erg door beschadigd. Die affaire Hirsi Magan heeft ze echt ongelooflijk knullig afgehandeld. Dit van vanavond is een balorig en symbolisch politiek dansje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |