En hoe moet die motie dan luiden? Verwijzing naar een feit dat niet heeft plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:33 schreef Ericr het volgende:
Gewoon nu motie van wantrouwen, Verdonk wijkt toch niet.
Nahja, ze kan politiek gezien ook weinig anders dan voet bij stuk houden. Het was wellicht anders geweest als dit twee jaar geleden had gedreigd, dus op een moment dat het kabinet niet demissionair is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:31 schreef SCH het volgende:
Ze wil gewoon weggestuurd worden, laat haar nu maar lekker sudderen en gaar koken
Er is een 'toevallige' meerderheid om bepaalde moties aan te nemen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom kan de Kamer dit doen eigenlijk. Het is toch een controlerend orgaan?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En hoe moet die motie dan luiden? Verwijzing naar een feit dat niet heeft plaatsgevonden?
Je weet toch dat ijzeren Rita van ijzer is?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:35 schreef alors het volgende:
Oh mijn god, ze deugt echt niet he. Tis dat het om mensen gaat, anders zou ik lachen.
Ja, het is vandaag of anders morgen. kan niet meer uitblijven..quote:
De Kamer is tevens (mede-)wetgever en natuurlijk de vertegenwoordiging van de bevolking. Ze kan gewoon het initiatief nemen om beleid aan te passen of om zaken af te dwingen van het kabinet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja maar dat is toch niet controlerend? Waarom onderhandelen in formaties als de Kamer zelf beleid aanneemt?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er is een 'toevallige' meerderheid om bepaalde moties aan te nemen.
Het is ook een wetgevend orgaan. Onder andere.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dan stem je dus zomaar een minister naar huis? Dat zou belachelijk zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:36 schreef sigme het volgende:
![]()
Een motie van wantrouwen hoeft niet bewezen te worden of zo.
Zomaar? Er is geen vertrouwen in de kamer, dat is niet zomaar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan stem je dus zomaar een minister naar huis? Dat zou belachelijk zijn.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Helaas voor hem dat ie niet zo fel was voor de verkiezingen. Hij begint nu aardig op stoom te komen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:38 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik ben het vrijwel nooit met Pechtold eens maar hij kan wel heerlijk fel zijn!
Het is al bijna morgenquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, het is vandaag of anders morgen. kan niet meer uitblijven..
Doe morgen maar, mooi verjaardags kado..![]()
Natuurlijk is het zomaar, ineens is er geen vertrouwen. Floeps het is ineens weg, sorry hoor maar dat kan dus echt niet. Eerst moet Verdonk daadwerkelijk blijk geven dat ze een aangenomen motie niet uitvoert, dan pas heb je een feit naar aanleiding waarvan je een motie van wantrouwen kan indienen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:38 schreef Ericr het volgende:
Zomaar? Er is geen vertrouwen in de kamer, dat is niet zomaar.
Ze zegt gewoon: Ik ga gewoon door met het beleid zoals die is, omdat het kabinet demissionair is en dus geen nieuw beleid aan kan nemen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Gaat rita nog antwoord geven of blijft ze de vraag van pechtold ontwijken?
Thanks..quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het is al bijna morgen![]()
Alvast gefeliciteerd![]()
![]()
Een minister die aangeeft kamermeerheden te zullen negeren?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In het geval Verdonk is het niet zomaar, dat suddert al tijden. Dit is ook politiek, afrekenen als er een mogelijkheid is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het zomaar, ineens is er geen vertrouwen. Floeps het is ineens weg, sorry hoor maar dat kan dus echt niet. Er moet Verdonk daadwerkelijk blijk geven dat ze een aangenomen motie niet uitvoert.
Ja, ze gaat er wel uit denk ik.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
In het geval Verdonk is het niet zomaar, dat suddert al tijden. Dit is ook politiek, afrekenen als er een mogelijkheid is.
Maar dat is dus echt flauwekul. Er wordt continu besloten tot nieuw beleid, ook met de huidige demissionaire status. Daarbij is hetgeen dat de Kamer in dit debat vraagt feitelijk geen nieuw beleid, maar opschorting van beleid.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ze zegt gewoon: Ik ga gewoon door met het beleid zoals die is, omdat het kabinet demissionair is en dus geen nieuw beleid aan kan nemen.
Politiek is niet voor haantjes die gelijk willen krijgen, politiek is een zakelijke aangelegenheid, anders vind ik dat de kamer zich nogal belachelijk maakt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:40 schreef Ericr het volgende:
In het geval Verdonk is het niet zomaar, dat suddert al tijden. Dit is ook politiek, afrekenen als er een mogelijkheid is.
Eeh.. in de vergadering tellen notulen als een feit hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het zomaar, ineens is er geen vertrouwen. Floeps het is ineens weg, sorry hoor maar dat kan dus echt niet. Eerst moet Verdonk daadwerkelijk blijk geven dat ze een aangenomen motie niet uitvoert, dan pas heb je een feit naar aanleiding waarvan je een motie van wantrouwen kan indienen.
Wat Verdonk nu doet is ook belachelijk. Er om heen blijven draaien en pas na tien keer dezelfde vraag antwoord geven. Deze minister heeft het vertrouwen verloren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Politiek is niet voor haantjes die gelijk willen krijgen, politiek is een zakelijke aangelegenheid, anders vind ik dat de kamer zich nogal belachelijk maakt.
Nee, ze heeft toegezegd de uitkomst van de motie voor te leggen in de ministerraad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:40 schreef sigme het volgende:
Een minister die aangeeft kamermeerheden te zullen negeren?
Ze legt haar eigen kop, opzettelijk, op het hakblok. Ze wil geslachtofferd worden.
Politiek 24 eveneens, voor wie het kan ontvangen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:42 schreef Arcee het volgende:
Het is nu ook live op Nederland 2, by the way.
Maar dat wisten jullie vast al.
Inderdaad, ze gaat die motie niet uitvoeren, dus waarom er mee naar 't kabinet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:42 schreef Solidius het volgende:
Wat een geweldige poppenkast is het toch weer.
Kan ze nog even wat mensen uitzetten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ze gaat die motie niet uitvoeren, dus waarom er mee naar 't kabinet?
Dan hadden ze ook wel gelijk een motie van wantrouwen kunnen indienen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:42 schreef sigme het volgende:
en er is al een aangenomen motie verworpen, als je daar zo aan hecht.
He psst, er is vorige week een motie aangenomen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ze heeft toegezegd de uitkomst van de motie voor te leggen in de ministerraad.
Dat kan ze ook als de ministerraad vanavond nog besluit de motie niet aan te nemen. Ik neem aan dat het daar op uit zal draaien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef Ericr het volgende:
Kan ze nog even wat mensen uitzetten.
Voor zover dat nog niet zo wasquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef SCH het volgende:
Nederland is echt het lachertje van Europa aan het worden op deze manier.
Omdat Verdonk over van alles liegt. Daar heeft ze een handje van.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:43 schreef SCH het volgende:
Waarom liegt ze over die 200.000?
En de kamer heeft het vervolgens maar weer laten waaien anders hadden we nu dit debat niet gehad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef sigme het volgende:
[..]
He psst, er is vorige week een motie aangenomen.
Die zit nu mompelend voor de tv: 'G*dverdomme, kan ik weer naar dat kutbinnenhof'quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef Toad het volgende:
Jan Peter kan z'n bedje uitkomen.
Jan Peter is er gewoon als het goed is, want hij moet als Kamerlid zo meteen stemmen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef Toad het volgende:
Had gekund, maar zou niet netjes zijn geweest.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan hadden ze ook wel gelijk een motie van wantrouwen kunnen indienen.
er komt 100% een motie van wantrouwen nu...quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:46 schreef Momitsu het volgende:
Belooft nog een spannend en lang avondje te worden
Want als het letterlijk zou zijn... zou je niet veel zien.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:46 schreef SCH het volgende:
Nu moet Jan Peter gewoon een keer zijn ballen tonen!
Figuurlijk dan.
Vandaag stemmen en een reactie van het kabinet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik was er wat later, wat staat in het voorstel van de SGP?
Vanavond afronden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik was er wat later, wat staat in het voorstel van de SGP?
Ach, zoals in Italie of Wit-Rusland is het nog bij lange na niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef SCH het volgende:
Nederland is echt het lachertje van Europa aan het worden op deze manier.
Pardon? Ze hebben het debat uitgesteld omdat Verdonk's moeder plotseling ernstig ziek werd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En de kamer heeft het vervolgens maar weer laten waaien anders hadden we nu dit debat niet gehad.
Pyjamatje uit, net pak aan, haartjes kammen en tanden poetsen. Kopje warme melk met honing, kus van mama en vergeet je broodtrommeltje niet op weg naar Den Haag.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:45 schreef Toad het volgende:
Ned. 2? Of anders Business News Radioquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef multatuli het volgende:
Ik zit met een vreselijk hakkelende stream. Wat zei de VVD over het SGP voorstel?
Same here... maar dit is veels te leuk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:48 schreef Rens_Wilders het volgende:
En ik zou nog wel vroeg naar bed gaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |