Een debat is toch om van mening te kunnen veranderen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:25 schreef Kozzmic het volgende:
Zolang er alleen maar gedebatteerd wordt en niet gestemd, heeft het voor de meeste Kamerleden weinig zin om erbij te zitten.
Welnee joh, alleen om anderen je eigen mening op te dringen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een debat is toch om van mening te kunnen veranderen?
Dat is echt veel te voorbarig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:29 schreef venomsnake het volgende:
Motie van wantrouwen aub..
Overleggen met de andere ministers.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:29 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat wil ze dan als ze de motie terugneemt.
Nou... Ik zie weinig andere opties. Verdonk "neemt de motie mee naar de ministerraad", om vervolgens morgenochtend nogmaals te zeggen dat ze 'm niet uitvoert.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is echt veel te voorbarig.
De regering werd gesteund door een meerderheid. Die meerderheid was niet in alle partijen vertegenwoordigd in de coalitie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:22 schreef Tirion het volgende:
[..]
Nee?Wat was het dan, het is waarschijnlijk een definitieverschil of niet?
Weet ik wel - maar geneuzel over details is bij dit soort debatten juist waar het om gaat.quote:[..]
Niet zo precies! Je hebt wel gelijk hoor, maar dat is ook wat ik bedoelde.
Helemaal niet, ze wil vannacht nog gaan uitzetten terwijl er morgen weer een debat volgt..quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is echt veel te voorbarig.
Als dat dan blijkt is dat het moment een motie van wantrouwen in te dienen, niet eerder.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:31 schreef TNA het volgende:
Nou... Ik zie weinig andere opties. Verdonk "neemt de motie mee naar de ministerraad", om vervolgens morgenochtend nogmaals te zeggen dat ze 'm niet uitvoert.
nope, ze zouden gewoon hun beleid blijven uitvoeren alleen geen plotselinge wendingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Tot die conclusie kwam ik weer een paar posts later. Maar was ditzelfde kabinet nou niet voornemens om rustig aan te doen met nieuw beleid. Ook voor de verkiezingen?
Het debat wordt dan ook waarschijnlijk in de werkkamers wel gevolgd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een debat is toch om van mening te kunnen veranderen?
Er is nog niet eens een stemming gehouden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:31 schreef venomsnake het volgende:
Helemaal niet, ze wil vannacht nog gaan uitzetten terwijl er morgen weer een debat volgt..
En hoe moet die motie dan luiden? Verwijzing naar een feit dat niet heeft plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:33 schreef Ericr het volgende:
Gewoon nu motie van wantrouwen, Verdonk wijkt toch niet.
Nahja, ze kan politiek gezien ook weinig anders dan voet bij stuk houden. Het was wellicht anders geweest als dit twee jaar geleden had gedreigd, dus op een moment dat het kabinet niet demissionair is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:31 schreef SCH het volgende:
Ze wil gewoon weggestuurd worden, laat haar nu maar lekker sudderen en gaar koken
Er is een 'toevallige' meerderheid om bepaalde moties aan te nemen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom kan de Kamer dit doen eigenlijk. Het is toch een controlerend orgaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |