abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44363976
Sinds ik zo'n 4 maanden een vriendin (18jaar) heb bestaan er problemen tussen mij en haar ouders.
Ze mag om te beginnen niet bij mij slapen, dat vind ik op zich al belachelijk aangezien ik haar al dik 6 jaar ken. Maar ik mag met haar ook niet op haar kamer zijn. Wel heel even, maar niet de hele avond daar doorbrengen. Vooral de vader is erg streng. Hij maakt ook zeer weinig contact met mij als ik daar ben.
Overigens heeft ze wel al een aantal keer bij mij geslapen, door een smoesje te gebruiken.
Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan, ik voel me ook vaak niet op m'n gemak als ik bij haar ben. Moet ik er maar mee leren leven? Ik vind eigenlijk dat het in een relatie net zo belangrijk is om het goed te kunnen vinden met familie/ouders dan met de partner.

Zelf ben ik 19 en ik heb geen beperkingen mbt ouders. Ik ben altijd heel vrij opgevoed. Zou het daardoor komen, dat verschil in opvoeding? Haar ouders zijn Indonesisch.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Trouwens, dit is een kloon maar wel serieus bedoeld.
Maar ik zag haar eerst, op de kermis in Boekel!
pi_44364014
Achttien. Zo zou ik mijn kind niet eens behandelen als ze veertien is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44364047
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:08 schreef heiden6 het volgende:
Ja zo denk ik er ook over
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:12:19 #4
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44364108
Mmmm ik ben precies zo opgevoed, bij elkaar slapen werd pas geaccepteerd na het huwelijk.
Gelukkig was mijn (nu) schoonmoeder niet zo.

Tja, ik denk dat je er niets aan kunt varanderen, maar wat vind je vriendin hier precies van?
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_44364239
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Sinds ik zo'n 4 maanden een vriendin (18jaar) heb bestaan er problemen tussen mij en haar ouders.
Ze mag om te beginnen niet bij mij slapen, dat vind ik op zich al belachelijk aangezien ik haar al dik 6 jaar ken. Maar ik mag met haar ook niet op haar kamer zijn. Wel heel even, maar niet de hele avond daar doorbrengen. Vooral de vader is erg streng. Hij maakt ook zeer weinig contact met mij als ik daar ben.
Overigens heeft ze wel al een aantal keer bij mij geslapen, door een smoesje te gebruiken.
Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan, ik voel me ook vaak niet op m'n gemak als ik bij haar ben. Moet ik er maar mee leren leven? Ik vind eigenlijk dat het in een relatie net zo belangrijk is om het goed te kunnen vinden met familie/ouders dan met de partner.

Zelf ben ik 19 en ik heb geen beperkingen mbt ouders. Ik ben altijd heel vrij opgevoed. Zou het daardoor komen, dat verschil in opvoeding? Haar ouders zijn Indonesisch.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee?
Je moet je schoonouders altijd meteen bevrienden, altijd supervriendelijk doen (maar niet slijmen), gewoon lekker charmant bezig zijn. Je moet proberen de huissleutel te krijgen man.
Maar als dit niet lukt kan het best jouw vriendin met haar ouders praten.
pi_44364269
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:12 schreef Fjolle het volgende:
Mmmm ik ben precies zo opgevoed, bij elkaar slapen werd pas geaccepteerd na het huwelijk.
Gelukkig was mijn (nu) schoonmoeder niet zo.

Tja, ik denk dat je er niets aan kunt varanderen, maar wat vind je vriendin hier precies van?
Ze vindt het ook vervelend, maar zij heeft er mee leven. Ik ben dit niet gewend dus ik zit hier erg mee.
Want ik snap echt niet waarom ze zoiets doen, als we seks willen hebben kan dat ook in de avond, ze is vaak tot een uur of 23.00 bij mij. Ik zie het als een gemis in vertrouwen. Niks zo kut om na een avond lekker samen op bed liggen nog eens twee keer 20 minuten fietsen om haar weg te brengen
pi_44364302
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:17 schreef honderd het volgende:

[..]

Je moet je schoonouders altijd meteen bevrienden, altijd supervriendelijk doen (maar niet slijmen), gewoon lekker charmant bezig zijn. Je moet proberen de huissleutel te krijgen man.
Maar als dit niet lukt kan het best jouw vriendin met haar ouders praten.
Daar ben ik dus ook niet zo goed in.. maar ik kan er iig wel beter mee opschieten dan 4 maanden geleden, het is alleen zeer langzaam gegaan omdat ik niet vaak daar was en zij geen contact maakten met mij.
En ze heeft al met d'r oudres gepraat, daarop zeiden ze dat ze nooit bij een jongen zal mogen slapen
Ongelooflijk dat er nog zulke mensen bestaan
pi_44364340
Die ouders zijn waarschijnlijk veteranen-kinderen en die zijn vaak niet al te vrij opgevoed (understatement) nee...
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44364465
God damnz m8.
Probeer vertrouwen van ouders op een subtiele manier te winnen,..
anders geef k je weinig kans.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:27:34 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_44364492
Als ze op zichzelf gaat wonen ben je er vanaf.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_44364551
ik zou tegen de'r ouders zeggen: "ik naai er toch wel, desnoods buiten in de sneeuw."
pi_44364598
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:27 schreef Kogando het volgende:
Als ze op zichzelf gaat wonen ben je er vanaf.
Mja maar dat zit er helaas (nog) niet in.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:30 schreef nightfall het volgende:
ik zou tegen de'r ouders zeggen: "ik naai er toch wel, desnoods buiten in de sneeuw."
Zoiets bewaar ik wel als ik niks meer te verliezen heb.
pi_44364606
quote:

Dan zit ze binnen er wordt ze uitgehuwelijkt.
heb je der ook geen reet meer aan.

Maar even serieus .. Waarom laat je haar niet met haar ouders praten? Tis niet alleen jou probleem tog?!

Laat haar maar tegen haar ouders ingaan! Kan ze stukken beter als jou waarschijnlijk, en jij hebt er geen gezeik mee.
pi_44364721
of je verdraaid het: "vorige keer schreeuwde ze de hele buurt bij elkaar toen ik er hiet achter het schooltje een beurt gaf, de buren kwamen zelfs kijken wat er aan de hand was.... als we binnen hadden gelegen had dit een stuk minder lawaai gegeven.."
pi_44364762
Je moet de ouders paaien om de dochter te mogen naaien

Tip van me pa van een tijdje terug
pi_44364797
quote:
Of in de nonnentuin, hé Henk!!!

OT: suc6 ermee, ik heb geen idee wat je hiermee moet...
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_44364817
Gewoon een keer 'bij haar boven' op het kamertje zitten en dan ineens vrij luidruchtig de douche aanzetten en bij het trapgat lachen als die vader naar boven komt stormen!
pi_44364918
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:32 schreef Koentje3 het volgende:
gewoon eventjes duidelijk zeggen tegen die pa dat je geen nacht nodig hebt om zijn dochter flink te palen.

Maar even serieus .. Waarom laat je haar niet met haar ouders praten? Tis niet alleen jou probleem tog?!

Laat haar maar tegen haar ouders ingaan! Kan ze stukken beter als jou waarschijnlijk, en jij hebt er geen gezeik mee.
Tja dan krijgt ze weer ruzie.. en ik vrees dat d'r ouders de poot behoorlijk stijf houden. Maar ze heeft het er al over gehad een tijd geleden. Zal het verstandig zijn om dat nog een keer te proberen? Misschien als ze de goede vragen stelt..

Man het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n regime te leven.. Dit heeft toch ook helemaal geen zin..
Als je een kind een zak winegums geeft, maar zegt dat hij absoluut GEEN rode mag eten kan ik je garanderen dat die als eerste op zijn.
Bij wijze van spreken
reactie op de overige posts:
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:46:52 #20
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_44365035
ik heb het ook gehad, zei het iets minder (ze was 16-17, ik ook zo iets) maar dat gebrek aan vertrouwen van haar ouders werkt wel degelijk door in je relatie. haar ouders waren wat minder rigoreus, als er een goede reden was (kerst, verjaardag) mocht ze blijven slapen, maar je merkt dat de angst van haar moeder om haar dochter uit huis te zien gaan doorwerkt in je relatie. En eerlijk gezecht heb ik daar als vriendje niets mee te maken... ik heb me daar goed aan geërgerd toen, vooral omdat het erger leek te worden naarmate de relatie vorderde, en dan stop je op een gegeven moment gewoon.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
pi_44365348
Hoe bedoel je, dat de angst van de moeder/ouders doorwerkt in de relatie?
pi_44365541
Ik denk dat alles heeft te maken met respect. Respect voor de regels in hun huis, maar ook het resect voor hun dochter. Dat zij dat al heeft beschaamd door met een leugentje bij jou te komen slapen is al een minpuntje. Ik denk dat je het voorlopig gewoon moet afwachten en niet te veel pushen. Je vriendin wordt tussen twee kampen heen en weer getrokken en het is maar de vraag voor wie ze zal kiezen als je het op de spits drijft. Ga gewoon regelmatig op bezoek bij haar ouders en zorg dat je je daar van je allerbest kant laat zien. Vertrouwen moet verdiend worden en groeit met de tijd.
Het is en blijft hun kleine dochtertje (en niet een volwassen jonge vrouw) en jij bent de vent die aan haar kan zitten en haar integeriteit bezoedelen en misschien haar pijn doen. Mocht je later zelf kinderen krijgen (lees dochters) dan moet je waarschijnlijk ook drie keer slikken als ze met haar eerste vriendje thuiskomt.
pi_44365554
Vermoedelijk ligt het totaal niet aan jou, maar zijn haar ouders nog niet toe aan seks.

En ja dat klinkt als onzin maar dat is het niet
Wie dit leest is gek
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:07:05 #24
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_44365717
Gewoon zeggen dat je dr al geneukt hebt
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_44365734
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vermoedelijk ligt het totaal niet aan jou, maar zijn haar ouders nog niet toe aan seks.

En ja dat klinkt als onzin maar dat is het niet
Jij bedoelt te zeggen dat haar ouders het nog niet zo zien zitten dat hun lieve kleine meisje keihard gepaald gaat worden door een of andere kaaskop.
Klinkt niet onbekend. Dit geluid hoor ik wel meer van ouders.
pi_44366030
Zo streng was het ook bij mij thuis, de enige oplossing is dat je vriendin met haar ouders gaat praten en het erover heeft. Het gaat nl om vertrouwen, natuurlijk vinden de ouders het niet leuk als hun dochter boven loopt te flikfooien met een jongen, in hun ogen is ze nog 12 jaar ofzo.
Zij moet duidelijk maken dat haar ouders haar moeten vertrouwen, want als ze wilt kan ze het op elke hoek doen. Tja en anders moet ze uit huis gaan, een stuk meer vrijheid en voor de rest geen gezeik met de ouders!
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:18:04 #27
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_44366090
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:07 schreef beerten het volgende:

[..]

Jij bedoelt te zeggen dat haar ouders het nog niet zo zien zitten dat hun lieve kleine meisje keihard gepaald gaat worden door een of andere kaaskop.
Dat is het gewoon. Op zich niet onbegrijpelijk dat die ouders hun kind niet graag laten palen door de een of andere kraterige puistenkop van 18 Youp van 't Hek
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:18:29 #28
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_44366098
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:16 schreef Michellee het volgende:
Zo streng was het ook bij mij thuis, de enige oplossing is dat je vriendin met haar ouders gaat praten en het erover heeft. Het gaat nl om vertrouwen, natuurlijk vinden de ouders het niet leuk als hun dochter boven loopt te flikfooien met een jongen, in hun ogen is ze nog 12 jaar ofzo.
Zij moet duidelijk maken dat haar ouders haar moeten vertrouwen, want als ze wilt kan ze het op elke hoek doen. Tja en anders moet ze uit huis gaan, een stuk meer vrijheid en voor de rest geen gezeik met de ouders!
ff offtopic, hoe kijk je daar nou op terug? ben je er een beter mens van geworden, of kijk je terug op een (deels) verziekte jeugd?
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_44366180
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:07 schreef beerten het volgende:

[..]

Dan moeten ze toch eens wakker worden uit dat naïve, kortzichtige sprookje.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:02 schreef gargamel het volgende:
Ik denk dat alles heeft te maken met respect. Respect voor de regels in hun huis, maar ook het resect voor hun dochter. Dat zij dat al heeft beschaamd door met een leugentje bij jou te komen slapen is al een minpuntje. Ik denk dat je het voorlopig gewoon moet afwachten en niet te veel pushen. Je vriendin wordt tussen twee kampen heen en weer getrokken en het is maar de vraag voor wie ze zal kiezen als je het op de spits drijft. Ga gewoon regelmatig op bezoek bij haar ouders en zorg dat je je daar van je allerbest kant laat zien. Vertrouwen moet verdiend worden en groeit met de tijd.
Het is en blijft hun kleine dochtertje (en niet een volwassen jonge vrouw) en jij bent de vent die aan haar kan zitten en haar integeriteit bezoedelen en misschien haar pijn doen. Mocht je later zelf kinderen krijgen (lees dochters) dan moet je waarschijnlijk ook drie keer slikken als ze met haar eerste vriendje thuiskomt.
Ja dat zou heel goed kunnen dat ze er zo over denken. Maar ik hoop niet dat dat de enige oplossing is. Zal het verstandig zijn om haar het erover te laten hebben, of zouden haar ouders me dan nog minder gaan vertrouwen?
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:16 schreef Michellee het volgende:
Tja en anders moet ze uit huis gaan, een stuk meer vrijheid en voor de rest geen gezeik met de ouders!
Ik zou niets liever willen, maar ik denk dat ze dan toch in de problemen komt. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar zonder (financiele) hulp lijkt het me erg zwaar.
pi_44366519
Briefjes op de koelkast hangen van "we neuken toch wel".

Of condooms tussen de joghurt en andijvie zetten op het boodschappenlijstje.
pi_44366564
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:18 schreef Asics het volgende:

[..]

ff offtopic, hoe kijk je daar nou op terug? ben je er een beter mens van geworden, of kijk je terug op een (deels) verziekte jeugd?
Nou een verziekte jeugd wil ik het niet noemen, maar doordat je zo beschermd ben omgegroeid, heb ik toen ik uit huis ging een inhaalslag moeten maken.
Daarnaast ben ik nu nog steeds niet open over relaties met mijn ouders(en ik ben allang uit huis), puur doordat ik ben gewend, dat je "stiekem" moest doen als je een vriendje had...
pi_44366599
Het slaapverhaal vind ik op zich niet vreemd. Bij thuis wonen horen bepaalde regels, en als dat toevallig een huisregel is... Soms is het vertrouwen dat moet groeien, en door te liegen heb je alleen maar meer kans op problemen, maar goed.

Niet blijven slapen hoeft niks met de partner te maken te hebben. Mijn ouders waren en zijn gek op mijn lief, maar de eerste tijd was blijven slapen best een probleem (ik was destijds ook 18, hij 19). Voornamelijk omdat mijn ouders geen zin hadden in hun dochter die continu in en uit vloog, dan wel elke keer een ander gezicht aan de ontbijttafel (met vier wispelturige dochters loopt je dat risico...).

Alleen op een kamer zijn was echter geen probleem. Seks hebben ook niet, trouwens, daar ben ik altijd duidelijk in geweest, dat is mijn keuze. Dat was niet aan hen om te bepalen. Daarin gaan haar ouders dus ook te ver, vind ik. Huisregels om het gezellig en leuk voor iedereen te houden, best. Maar een meerderjarig kind heeft recht op privacy, en als je als ouders goed hebt opgevoed (en ik denk dat ouders dat altijd wel vinden van zichzelf vinden), dan is je kind op een bepaald punt best in staat zelf te beslissen waar het aan toe is als het op relaties en seks aan komt.

Beste truc is rustig en rationeel met ze praten. Door puberaal te doen, te liegen, te draaien en bedriegen bevestig je ze alleen maar in hun beeld dat ze nog een kind is, en zul je geen millimeter speelruimte krijgen.
pi_44366617
quote:
Ik zou niets liever willen, maar ik denk dat ze dan toch in de problemen komt. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar zonder (financiele) hulp lijkt het me erg zwaar.
Ze is 18, krijgt ze studiefinanciering? Of werkt ze? Ze zou een kamertje kunnen huren, het hoeft niet groot te zijn, maar dan heeft ze in ieder geval de vrijheid.
pi_44366868
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:31 schreef Michellee het volgende:
Nou een verziekte jeugd wil ik het niet noemen, maar doordat je zo beschermd ben omgegroeid, heb ik toen ik uit huis ging een inhaalslag moeten maken.
Daarnaast ben ik nu nog steeds niet open over relaties met mijn ouders(en ik ben allang uit huis), puur doordat ik ben gewend, dat je "stiekem" moest doen als je een vriendje had...
Ik heb dat dus juist niet. Herken me deels in het verhaal, net als jij. Voor mij het "blijven slapen" deel, dus.

Maar die inhaalslag hoef ik niet te maken. Heb verder wel altijd gedaan wat ik wilde. Kom op zeg, wat heb ik nou helemaal gemist... Opgevouwen samen in een eenpersoonsbedje liggen, je ergeren omdat je niet kunt slapen, en de volgende morgen gebroken wakker worden. Ik had niet meer seks op die manier ofzo, dus daar hoefde ik het ook niet voor te doen, dat deed ik toch wel.

Overigens zijn mijn ouders inmiddels los met bij elkaar slapen (ben dan ook 21 nu), maar vriendlief en ik houden nog steeds één a twee keer per maand aan, dat vinden we wel weer genoeg. Zo boeiend is het nou ook weer niet, dat kunnen we nog 50 jaar doen...

Over relaties en seks praat ik heel open: mijn moeder weet dat ik een soatest heb gedaan, als ik iets op internet tegen kom praat ik er gewoon over etc... Kan mij wat schelen, ik ben geen huigelaar.
pi_44367018
Ik denk dat daar het verschil zit tussen ons, van jouw ouders mocht je wel een relatie aan, alleen hij mocht niet blijven slapen. Bij ons thuis was het zo dat zolang ik een opleiding volgde en nog geen diploma had (waarmee ik "wijs" de wereld in kon) mocht ik geen relatie hebben, omdat ze bang waren dat ik dan afgeleid zou zijn. Ik denk dat de situatie bij mij wat strenger was.
pi_44367061
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:31 schreef innovative het volgende:
Beste truc is rustig en rationeel met ze praten. Door puberaal te doen, te liegen, te draaien en bedriegen bevestig je ze alleen maar in hun beeld dat ze nog een kind is, en zul je geen millimeter speelruimte krijgen.
Ze heeft al gepraat, maar dat heeft geen zin. Maar je draait het nu om. Omdat haar ouders het verbieden om bij mij te slapen, terwijl ze minderjarig is en ik haar al erg lang ken, moet je je afvragen of WIJ degene zijn die kinderachtig doen?
Ze gaven ons al geen millimeter speelruimte, letterlijk en figuurlijk.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:32 schreef Michellee het volgende:

[..]

Ze is 18, krijgt ze studiefinanciering? Of werkt ze? Ze zou een kamertje kunnen huren, het hoeft niet groot te zijn, maar dan heeft ze in ieder geval de vrijheid.
Ze krijgt volgens mij wel studiefinanciering, en ze werkt in het weekend ook best veel. Maar omdat het nieuw voor mij (en haar) is lijkt het zo'n grote verandering, zeker zonder steun van haar ouders.
pi_44367133
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:32 schreef Michellee het volgende:

[..]

Echt de stomste oplossingen ooit voor zoiets.
Regels zijn er om te respecteren, oke iedereen breekt ze.
Maar draaft dit niet ene beetje door?
Der ouders zijn misschien wel heel ouderwets ingesteld. Kan je niks aan veranderen.
En door te "vluchten" maak je het alleen maar erger!!
Op dinsdag 12 december 2006 19:42 schreef Michellee het volgende:
Ik denk dat daar het verschil zit tussen ons, van jouw ouders mocht je wel een relatie aan, alleen hij mocht niet blijven slapen. Bij ons thuis was het zo dat zolang ik een opleiding volgde en nog geen diploma had (waarmee ik "wijs" de wereld in kon) mocht ik geen relatie hebben, omdat ze bang waren dat ik dan afgeleid zou zijn. Ik denk dat de situatie bij mij wat strenger was.
Dus als je iemand tegenkwam waar je smoorverliefd op werd mocht je alleen maar de hele dag van hem dromen? Nee dat leidt minder af!
pi_44367201
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:44 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Der ouders zijn misschien wel heel ouderwets ingesteld. Kan je niks aan veranderen.
Denk je dat? Je hebt dan toch geen last meer van die ouwe lui?
Je vlucht dan wel, maar je bent wel van het probleem af.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:45 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Dus als je iemand tegenkwam waar je smoorverliefd op werd mocht je alleen maar de hele dag van hem dromen? Nee dat leidt minder af!
Ja precies, de meeste verbiedingen werken alleen maar averechts en stiekem gedrag.
pi_44367250
Iets wat er ook mee te maken heeft dat ze uit een Indonesisch gezin komt. In zulke culturen zijn ze extra beschermend over de vrouwen uit het gezin. Waarschijnlijk zijn de ouders van de eerste genereatie, oftewel van de oude stempel, en hoogst waarschijnlijk zal je er niets aan kunnen veranderen. Zulke zaken versoepelen hoe jonger de generatie. Kijk maar naar je vriendin, hun dochter is tweede generatie, en zij heeft er al heel wat minder moeite mee. Maar helaas, je hebt er maar mee te leven. Los het gewoon op door haar bij jouw te laten slapen oid.

Overigens vind ik het geen rare regel dat je niet bij elkaar mag slapen onder het dak van de ouders. Het zijn de regels van de ouders. Bij de moeder (en stiefvader) van mijn vriendin mogen wij ook niet samen slapen, terwijl het bij haar vader (en stiefmoeder) wel weer mag. Bovendien weten zij allemaal dat ik zeer frequent bij haar in haar appartement/kamer slaap. Maar deze regels heb ik nou eenmaal te respecteren en dat doe ik ook.
pi_44367332
Wat wil je bereiken met vluchten?
De band met je ouders wordt daar echt niet beter op.
En ouders hebben het echt wel door als je ineens het huis uit gaat. en zijn heus nie gek.
En schiet dus voor beide partyen niks op.
Behalve voor jou dan misschien.
Op dinsdag 12 december 2006 19:44 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Hier ben ik het opzich wel mee eens! "Vluchten" is iets wat je doet als je moeder aan de drank is en je pa je mishandelt (ok, kutvoorbeeld). Niet voor een meningsverschil.

Je kunt ze er natuurlijk wel op wijzen. Stel dat ze op zich zelf zou gaan wonen. Dat kunnen ze haar niet verbieden. Maar komen ze dan iedere dag controleren of er niemand blijft slapen?
pi_44367350
Die vader mag jou denk ik niet zo
pi_44367442
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:45 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mijn ouders leven ook niet echt in deze tijd... Nee het resultaat werd dat ik eigenlijk alleen nog maar bij hem over de vloer kwam en bijna nooit thuis was...averechts werkt zoiets...!
pi_44367448
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Denk je dat? Je hebt dan toch geen last meer van die ouwe lui?
Je vlucht dan wel, maar je bent wel van het probleem af.
Als je er zo over denkt ben je wel héél egoistisch.
Die ouwe lui zijn wel haar ouders. En dat zijn ze de rest van haar leven, tot 1 van de partijen dood gaat. En op een dusdanige manier kun je haar hele familieband verpesten!
pi_44367651
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Die ouwe lui zijn wel haar ouders. En dat zijn ze de rest van haar leven, tot 1 van de partijen dood gaat. En op een dusdanige manier kun je haar hele familieband verpesten!
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:49 schreef het.ismij het volgende:
Wat wil je bereiken met vluchten?
De band met je ouders wordt daar echt niet beter op.
En ouders hebben het echt wel door als je ineens het huis uit gaat. en zijn heus nie gek.
En schiet dus voor beide partyen niks op.
Behalve voor jou dan misschien.
Dat is ook geen serieus idee, meer een gedachtenspinsel om het probleem proberen op te lossen.
Laat ik dat maar meteen uitsluiten dan.

Praten of laten praten is dus een verstandiger idee. Maar als ze dus bij hun standpunt blijven, vraag ik me af of ik daar op lange termijn wel mee kan leven.. ik vind gewoon dat logeren erbij hoort.
Maar van de andere kant.. als ik echt van haar houd, moet ik daar toch wel mee willen leven?

dinsdag 12 december 2006 @ 19:58:13 #47
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_44367732
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:43 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Tja dan krijgt ze weer ruzie.. en ik vrees dat d'r ouders de poot behoorlijk stijf houden. Maar ze heeft het er al over gehad een tijd geleden. Zal het verstandig zijn om dat nog een keer te proberen? Misschien als ze de goede vragen stelt..

Man het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n regime te leven.. Dit heeft toch ook helemaal geen zin..
Als je een kind een zak winegums geeft, maar zegt dat hij absoluut GEEN rode mag eten kan ik je garanderen dat die als eerste op zijn.
Bij wijze van spreken
reactie op de overige posts:
Gozer, jullie hebben net 4 maanden. Ik snap best dat die ouders het nog niet willen. Toen ik op mn 17e een vaste relatie kreeg mocht ik pas na een jaar bij haar slapen en zij bij mij. Overigens ging dat niet om sex want daar hadden mn ouders geen probleem mee. Zij vonden dat je niet meteen bij elkaar hoorde te slapen in een relatie zeker als je 17 bent.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:58:45 #48
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_44367748
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

de band verpesten, dat is precies waar die ouder nu mee bezig zijn.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_44367774
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Laat ik dat maar meteen uitsluiten dan.
Goed idee indd.
aangezien ze ongeveer altijd voor familie zal kiezen!!
Mits er echt slaande ruzies ontstaan, waar k niet van uit ga.
dit was geen hint bdw
quote:
Praten of laten praten is dus een verstandiger idee. Maar als ze dus bij hun standpunt blijven, vraag ik me af of ik daar op lange termijn wel mee kan leven.. ik vind gewoon dat logeren erbij hoort.
Maar van de andere kant.. als ik echt van haar houd, moet ik daar toch wel mee willen leven?

heb geduld, win vertrouwen. Thats all to it.
je hebt pas 4 maanden wat!!! das voor ouders echt niet veel hoor!!!!
Op dinsdag 12 december 2006 19:58 schreef Asics het volgende:

[..]

BS,
ze proberen op een voor hun goede manier hun dochter te "beschermen".

[..]

Het gaat er niet om dat je vlucht maar ook dat je een stuk vrijheid krijgt. Meestal krijg je een betere relatie met je ouders als je uit huis gaat, ze moet niet op slag en sprong haar tas pakken en weggaan, maar het gewoon bespreken met haar ouders en zeggen dat ze toe is aan een stuk vrijheid!
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:02:48 #52
88139 JoeyT
pi_44367894
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:59 schreef het.ismij het volgende:

[..]

[..]

heb geduld, win vertrouwen. Thats all to it.
je hebt pas 4 maanden wat!!! das voor ouders echt niet veel hoor!!!!
Inderdaad...
pi_44367923
Ze is pas 18!! heeft het niet slecht thuis! der ouders zijn beschermend! wat ik iig best kan snappen.
Sry hoor, maar van ik mag niet slapen bij haar naar goh ga op je zelf wonen! vindt ik nogal een groot verschil.

Heeft ze nog broers of zussen ofzo? en zo ja? jonger/ouder?
Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef Wojworshebn het volgende:
Die vader mag jou denk ik niet zo
pi_44367951
quote:

[..]

en over 2 maanden, als het uit is, waar moet -meisje in kwestie- dan naar toe?
pi_44367962
Zoals al gezegd: geduld hebben, en niet te eager overkomen.

Je niet thuis voelen bij je schoonouders is vrij kut, aangezien je met een beetje geluk/pech (hoe je het wilt zien) nog de nodige verjaardagen, kerstbrunches en paasetentjes met ze door moet brengen. Maar op een gegeven moment zal die vader écht wel inbinden, als hij ziet dat je niet uit bent op een vluggertje met zijn dochter.

Zie het als een bizarre test om zijn vertrouwen te winnen, het duurt even, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. Ofzo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:05:33 #57
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44367976
hmmzz... bij mijn eerste vriendinnetje mocht ik ook niet op har kamer blijven slapen, altijd op de computerkamer... tot na een 2 maand ze zo kwaad werdt op haar ouders dzt ze de matras en zooi gewoon naar haar kamer heeft verplaatst. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad (voor zolang de relatie nog duurde (ik was toen 16, zij 15.....)
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:08:22 #58
88139 JoeyT
pi_44368093
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef gateway het volgende:
hmmzz... bij mijn eerste vriendinnetje mocht ik ook niet op har kamer blijven slapen, altijd op de computerkamer... tot na een 2 maand ze zo kwaad werdt op haar ouders dzt ze de matras en zooi gewoon naar haar kamer heeft verplaatst. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad (voor zolang de relatie nog duurde (ik was toen 16, zij 15.....)
Het spijt me zeer maar mijn dochter gaat ook niet op dr 15e bij haar vriendje of in mijn huis slapen
pi_44368095
Mijn vriedin werdt weer te vrij gelaten vond ik zelf Mijn vriedin was destijds 15 (nu 17) ik ben 19 en we waren de hele zomervakantie samen in hun huis en ouders lekker op de camping lekker een week of 6 samen gewoont zonder gezeik.

Dus ligt aan de ouders maar ook aan het vertrouwen mischien als ze je beter leren kennen.
pi_44368195
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef het.ismij het volgende:
Heeft ze nog broers of zussen ofzo? en zo ja? jonger/ouder?
Ja, twee broers die in een eigen huis wonen en een zus die nog thuis woont. Zij is een jaar of 21, maar heeft niet veel ervaring met vriendjes. Het enige wat ik ervan weet is dat ze laatst een 'date' had in amsterdam, maar toch in de avond weer terug kwam.
Ik heb wel eens gevraagd of zij wel bij vriendjes mag blijven slapen, maar daar kreeg ik geen concreet antwoord op. Dit alles zou erop kunnen duiden dat zij ook niet mag logeren bij vriendjes.
(ik woon in brabant)
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef mcDavid het volgende:

[..]

en over 2 maanden, als het uit is, waar moet -meisje in kwestie- dan naar toe?
Mja.. op haarzelf gaan wonen kan alleen vanwege school/werk/stage in dit geval, vind ik. Niet vanwege mij.
pi_44368204
Ikben ook vroeg losgelaten (15e)
En kijk wat het heeft gebracht.
Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Nosh het volgende:
Zoals al gezegd: geduld hebben, en niet te eager overkomen.

Je niet thuis voelen bij je schoonouders is vrij kut, aangezien je met een beetje geluk/pech (hoe je het wilt zien) nog de nodige verjaardagen, kerstbrunches en paasetentjes met ze door moet brengen. Maar op een gegeven moment zal die vader écht wel inbinden, als hij ziet dat je niet uit bent op een vluggertje met zijn dochter.

Zie het als een bizarre test om zijn vertrouwen te winnen, het duurt even, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. Ofzo.
Ik ben er toevallig afgelopen zaterdag op een verjaardag geweest. HEEL de familie was er.
Toen heb ik lang zitten twijfelen, of ik ga pokeren met m'n maten of naar die verjaardag... Toch maar gegaan. Op die dag heeft d'r pa voor het eerst meer dan 2 woorden tegen mij gezegd.
pi_44368304
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:10 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Ja, twee broers die in een eigen huis wonen en een zus die nog thuis woont. Zij is een jaar of 21, maar heeft niet veel ervaring met vriendjes. Het enige wat ik ervan weet is dat ze laatst een 'date' had in amsterdam, maar toch in de avond weer terug kwam.
Ik heb wel eens gevraagd of zij wel bij vriendjes mag blijven slapen, maar daar kreeg ik geen concreet antwoord op. Dit alles zou erop kunnen duiden dat zij ook niet mag logeren bij vriendjes.
(ik woon in brabant)
Oke,
Ik denk dat ze gewoon heel beschermend worden opgevoed. (zoals eerder gezegd door cultuur).
Is niks mis mee. Zoals je net al zegt, goed dat je gegaan bent! Je moet laten zien dat je er ook echt voor haar bent!
Zodra je dat respecteerd, en ook gewoon je netjes gedraagd enzo, krijgen die ouders vanzelf vertrouwen in je.
Maar je moet er wel wat voor doen.
Nothing to it. play the folks, and you get waht you want.

Jullie wonen nou ook niet bepaald naast elkaar dus?
of begrijp k dat verkeerd?
Op dinsdag 12 december 2006 20:12 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Ik ben er toevallig afgelopen zaterdag op een verjaardag geweest. HEEL de familie was er.
Toen heb ik lang zitten twijfelen, of ik ga pokeren met m'n maten of naar die verjaardag... Toch maar gegaan. Op die dag heeft d'r pa voor het eerst meer dan 2 woorden tegen mij gezegd.
Haha het begin is er heh

Mischien kijkt hij eerst wel een beetje de kat uit de boom ofzo
pi_44368381
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:13 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Oke,
Ik denk dat ze gewoon heel beschermend worden opgevoed. (zoals eerder gezegd door cultuur).
Is niks mis mee. Zoals je net al zegt, goed dat je gegaan bent! Je moet laten zien dat je er ook echt voor haar bent!
Zodra je dat respecteerd, en ook gewoon je netjes gedraagd enzo, krijgen die ouders vanzelf vertrouwen in je.
Maar je moet er wel wat voor doen.
Nothing to it. play the folks, eand you get waht you want.

Jullie wonen nou ook niet bepaald naast elkaar dus?
of begrijp k dat verkeerd?
Nee niet echt, ik woon in een dorp en zij in een stad. Op zo'n 20 minuten fietsen.

En ik respecteer het ook wel, ik ben het er alleen zwaar mee oneens. Of is dat hetzelfde

Dit is overigens niet het beste moment om te stoppen met roken.
Ik ga ff peuken kopen en het laten bezinken.
pi_44368500
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:15 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Nee niet echt, ik woon in een dorp en zij in een stad. Op zo'n 20 minuten fietsen.
oke.
Dat valt nog wel mee
quote:
En ik respecteer het ook wel, ik ben het er alleen zwaar mee oneens. Of is dat hetzelfde
Niet helemaal goed nog, maar je kan er niks aan doen, dus accepteer het nou maar gewoon.
Echt waar. Have faith young jedi. Have faith in the force. and some day, you will understand it.
But before that day has come. CHILL!!
pi_44368553
oke iets overdone misschien.
Op dinsdag 12 december 2006 20:15 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Hoe heet ze?
Ik verdenk je van het klonen van een ex-relatie van mij!
pi_44370079
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:21 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Hoe heet ze?
Ik verdenk je van het klonen van een ex-relatie van mij!
Lijkt me niet als je in Delft woont

iig bedankt voor alle hulp tot zover iedereen, ik ga het er nog over hebben met haar. Ik houd jullie op de hoogte.
Scheelt wel om er over te praten..
pi_44370223
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:52 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Lijkt me niet als je in Delft woont

iig bedankt voor alle hulp tot zover iedereen, ik ga het er nog over hebben met haar. Ik houd jullie op de hoogte.
Scheelt wel om er over te praten..
Mijn ouders wonen in een dorp. Die meid in een stad, c.a. 20 minuten fietsen daarvandaan!
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:23:00 #72
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44376490
Oke, om het verhaal af te maken van eerder deze avond (ouders van mij wilde het niet en bij mijn schoonmoeder mocht het wel), zelfs toen wij al samenwoonden en in de weekenden thuis kwamen bleven we apart slapen. Iedereen met enige realiteitszin snapt dat er best een hoop gebeurde, maar samen slapen: niet onder hun dak. Dit was een keuze van mijn ouders en die hebben we gerespecteerd.

Uit het verhaal van TS begrijp ik dat de kans heel klein is dat het ooit mag, maar is dit nu werkelijk zo erg? Ik snap dat het fijner is om het wel te doen, maar de ouders een gevoel van respect te geven kan op lange termijn alleen maar beter zijn.

Succes en
pi_44377142
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:42 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Ze heeft al gepraat, maar dat heeft geen zin. Maar je draait het nu om. Omdat haar ouders het verbieden om bij mij te slapen, terwijl ze minderjarig is en ik haar al erg lang ken, moet je je afvragen of WIJ degene zijn die kinderachtig doen?
Ze gaven ons al geen millimeter speelruimte, letterlijk en figuurlijk.
Ten eerste is ze meerderjarig (want 18). Ten tweede heb ik niet de meest rechtvaardige optie gegeven, maar de optie die je de meeste kans biedt om daadwerkelijk resultaat te boeken. Door te liegen bevestig je haar ouders in hun (wellicht) belachelijke idee dat ze niet in staat is volwassen met regels etc. om te gaan.

Overigens vind ik blijven slapen sowieso niet iets om over te liegen. Daar mis je feitelijk vrij weinig aan, ook al moet je door de kou naar huis. Geen ruimte thuis is wat anders, en dat zal ze toch echt voornamelijk zelf moeten doen, door te bewijzen dat ze in staat is zelf te beslissen.

Argumenten als "ze mag autorijden, krijgt van de wetgever de verantwoordelijkheid voor mensenlevens. Waarom mag ze van jullie niet over haar eigen leven beslissen" en "ze heeft stemrecht, mag meebeslissen over zaken die zoveel mensen aan gaan. Waarom denken jullie dan dat ze niet in staat is om rationeel met haar eigen leven om te gaan" kunnen ouders nog weleens een nieuw perspectief bieden. En zet niet op alles tegelijk in, probeer het eerst bij een paar uur "samen zijn" te houden, en laat het dan even rusten.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef gateway het volgende:
Pffff, dat had hier heel simpel geweest: matras weer terug, vriendje een schop onder zijn kont, ga maar fijn thuis slapen. Ow, en even dat je het weet, het komende jaar sta je na 23:00 buiten.

Ouders waren niet onder de indruk van puberaal gestampvoet. Gelukkig niet!
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Mijn vriedin werdt weer te vrij gelaten vond ik zelf Mijn vriedin was destijds 15 (nu 17) ik ben 19 en we waren de hele zomervakantie samen in hun huis en ouders lekker op de camping lekker een week of 6 samen gewoont zonder gezeik.

Dus ligt aan de ouders maar ook aan het vertrouwen mischien als ze je beter leren kennen.
Als je zegt "te vrij", bedoel je dus dat het in haar nadeel werkt? Waarom ben jij dan niet de wijste en zeg je niet, meid, leuk idee, ik vind je geweldig, maar dit is niet verstandig? Of maak je er fijn gebruik van, wetende dat het eigenlijk slecht voor haar is, maar dat het voor jou een leuke bijkomstigheid is?

[ Bericht 17% gewijzigd door innovative op 12-12-2006 23:53:38 ]
pi_44377248
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef Fjolle het volgende:
Oke, om het verhaal af te maken van eerder deze avond (ouders van mij wilde het niet en bij mijn schoonmoeder mocht het wel), zelfs toen wij al samenwoonden en in de weekenden thuis kwamen bleven we apart slapen. Iedereen met enige realiteitszin snapt dat er best een hoop gebeurde, maar samen slapen: niet onder hun dak. Dit was een keuze van mijn ouders en die hebben we gerespecteerd.

Uit het verhaal van TS begrijp ik dat de kans heel klein is dat het ooit mag, maar is dit nu werkelijk zo erg? Ik snap dat het fijner is om het wel te doen, maar de ouders een gevoel van respect te geven kan op lange termijn alleen maar beter zijn.

Succes en
Als ik nou zeker zou weten dat dit het meisje was waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen, dan heb je helemaal gelijk.
Op de lange termijn?
Ik weet niet eens waar ik over 10 minuten ben!

Ik heb het er ondertussen met haar over gehad, ze denkt er hetzelfde over. Ik weet eigenlijk niet hoei k dit probleem op moet lossen, moet ik het nu bij mezelf zoeken of bij haar ouders?
  woensdag 13 december 2006 @ 00:37:34 #75
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_44378735
herkenbaar!!! verloren gevecht als je het mij vraagt..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_44379853
Ik begrijp "papa" wel. Het blijft immers zijn kleine meisje Het idee dat zo'n monkey als jij (no offense) aan haar zit...grrrrrr doetie.
ik zou zeggen, het word tijd dat jou vriendinnetje haar vleugeltjes laat wapperen en weg vliegt.
  woensdag 13 december 2006 @ 08:22:04 #77
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_44382207
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:49 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Als ik nou zeker zou weten dat dit het meisje was waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen, dan heb je helemaal gelijk.
Dat weet je nooit he, maar je gaat er wel van uit dat dit zo is in een relatie, mi.
quote:
Op de lange termijn?
Ik weet niet eens waar ik over 10 minuten ben!

Ik heb het er ondertussen met haar over gehad, ze denkt er hetzelfde over. Ik weet eigenlijk niet hoei k dit probleem op moet lossen, moet ik het nu bij mezelf zoeken of bij haar ouders?
Zij moet het bij haar ouders zoeken niet jij. Jij kunt alleen maar kwaad bloed zetten, daar, op dit onderwerp, maar als ze er niets mee bereikt dan kan je er waarschijnlijk beter aan wennen. Dan verandert er niets.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:52:56 #78
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44386811
zoals andere mensen ook zeggen, je moet het accepteren... haar ouders, hun thuis, hun regels, hoe kortzichtig jij ze misschien ook vindt.
En natuurlijk krijg je bij al deze jonge volwassenen hier steunbetuigingen en vindt iedereen het geweldig. Ik kan je vertellen, bij mij thuis ging het precies zo. En ik ben er ook niet (al te) verknipt door geworden.
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef HUG-LIFE het volgende:
Ik begrijp "papa" wel. Het blijft immers zijn kleine meisje Het idee dat zo'n monkey als jij (no offense) aan haar zit...grrrrrr doetie.
ik zou zeggen, het word tijd dat jou vriendinnetje haar vleugeltjes laat wapperen en weg vliegt.
Onzin... 18.. ze mag geen jongen op haar kamer, dus dan maar het huis uit?
Hoezo laten merken hoe kinderachtig je dan bent..?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 13 december 2006 @ 11:54:47 #79
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44386878
-dubbel-
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_44396812
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:52 schreef avotar het volgende:
[..]

Onzin... 18.. ze mag geen jongen op haar kamer, dus dan maar het huis uit?
Hoezo laten merken hoe kinderachtig je dan bent..?
Ik denk dat ik zoiets wel had gedaan hoor. Ik kan daar niet tegen, zoveel regels en beperkingen.
Sowieso wil ik wel op kamers omdat ik het hier wel heb gezien, maar da's weer een ander verhaal in een andere context.
pi_44397137
Je kan er niets tegen doen, hun huis dus hun regels. Zolang ze in hun huis woont heeft ze het maar te slikken.
pi_44401045
Maar eh... Zijn de zorgen van haar vader trouwens gegrond? Oftewel, neuk je haar?
pi_44402168
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:05 schreef 455H07E het volgende:
Maar eh... Zijn de zorgen van haar vader trouwens gegrond? Oftewel, neuk je haar?
Wat denk je nou zelf
pi_44402686
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:40 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf
Of ze tot dat moment nog maagd was is ook wel van belang, om de hele situatie beter te kunnen duiden zeg maar.
Wie dit leest is gek
  woensdag 13 december 2006 @ 20:06:29 #85
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_44403006
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Of ze tot dat moment nog maagd was is ook wel van belang, om de hele situatie beter te kunnen duiden zeg maar.
haha dus met andere woorden duidelijk maken dat ze geen maagd meer is en het is geen probleem meer
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_44403042
quote:
Nee ze lopen alleen hand in hand over het schoolplein! Als niemand het ziet!
pi_44411608
Denk idd dat het een kwestie is van geduld..
* Sport_Life is stiekem heel blij met zn schoonouders! (getuige een sinterklaasgedicht van haar ouders over klef doen, zoenen en vrijen )
pi_44411657
quote:
uit welke tijd kom jij..
pi_44412290
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

uit welke tijd kom jij..
Op woensdag 13 december 2006 19:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, ik was niet de eerste die bij haar aan de deur klopte
Ze heeft ook wel meer vriendjes gehad.
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:06 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

haha dus met andere woorden duidelijk maken dat ze geen maagd meer is en het is geen probleem meer
Het is wel heel naïve om dat als ouder nog te denken.. maarja mijn norm is nogal wat verschillend.
pi_44413196
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:28 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Het is wel heel naïve om dat als ouder nog te denken.. maarja mijn norm is nogal wat verschillend.
och, uit wat ik uit je reacties opmaak, zijn ze sowieso niet helemaal van deze tijd, en hebben ze bovendien niet echt door wat er in hun dochter omgaat!
Dus je weet het maar nooit!
  donderdag 14 december 2006 @ 00:39:22 #92
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44413413
quote:

Haar vader vertrouwt jou duidelijk niet. Hij weet maar al te goed wat er gaat gebeuren als je een jongen en meisje te
lang op kamer laat. of samen in bed laat gaan.
Ga met haar een middagje weg naar een andere stad en boek een motel
(Dat is wat de rest van Vreemndgaan-Nederland doet)
quote:
WTF? Jouw dochter moet ik hebben (als ze lekker is)
If I had a Hammer...
  donderdag 14 december 2006 @ 08:56:13 #93
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44416700
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:49 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zoiets wel had gedaan hoor. Ik kan daar niet tegen, zoveel regels en beperkingen.
Sowieso wil ik wel op kamers omdat ik het hier wel heb gezien, maar da's weer een ander verhaal in een andere context.
tuurlijk wel.. maar haar ouders... haar regels.. ze zal het gewend zijn...
Ik vraag me af dat als ze dan op kamers gaat, waarom dat is...
  maandag 18 december 2006 @ 13:14:25 #94
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_44534728
quote:
Jij zou een kind van 14 maar met jan en alleman het bed in laten duiken

Verder geef ik die ouders groot gelijk.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_44534898
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:14 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Jij zou een kind van 14 maar met jan en alleman het bed in laten duiken
I dont see the problem? najah 15 dan.
  maandag 18 december 2006 @ 13:22:20 #96
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_44534941
mijn ouders waren ook zo alleen was ik toen 16

veeeeeel praten van mijn kant uit, dat hoeft mn vriend echt niet te doen heeft erg geholpen
en misschien moet je toch wat vaker daar langs gaan. al ga je dan beneden naast die ouders zitten. een beetje vertrouwen kweken

bij mijn ouders heeft het ook heel erg geholpen om ze gewoon straal te negeren. als hij kwam slapen maakten ze de logeerkamer voor hem klaar. en kwam hij alsnog op mijn kamer slapen
ouders natuurlijk woedend als de volgende ochtend dat andere bed onbeslapen is

is misschien niet de subtielste manier, maar ik denk dat altijd maar ja en amen tegen je ouders zeggen ook niets helpt in zo'n geval als dit
an urge to help mankind overcomes me
pi_44535171
Ik denk dat je er teveel van verwacht nu. Jullie zijn nog maar 4 maanden samen.. wat verwacht je dan van haar ouders? Ik had het eerder gek gevonden als ze het wel zouden 'toestaan'. Geduld is een schone zaak. Het zal heus wel loslopen!
  maandag 18 december 2006 @ 13:29:57 #98
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_44535188
dit komt voort uit de "geen sex voor het huwelijk' regel.
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_44535977
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:29 schreef Masta-t het volgende:
dit komt voort uit de "geen sex voor het huwelijk' regel.
Bedankt voor uw bevrijdende visie op dit vraagstuk.
pi_44540848
met je tengels van dat lieve meisje afblijven, smeerpijp.
pi_44540863
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:21 schreef Nessy-Max het volgende:
gewoon erop los gaan.
  maandag 18 december 2006 @ 17:51:11 #102
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_44544242
Die vader heeft heus wel in de gaten dat jij maar op 1 ding uit bent hoor.
Hij is zelf ook jong geweest.
pi_44545427
Misschien moet je dr gewoon een keer keihard neuken op de keukentafel, als je weet dat haar ouders ieder moment thuis kunnen komen.

pi_44547541
Het gevoel wat bij meeste ouders de kop op steekt is vrijwel altijd de bezorgdheid om hun kind. Vaak laten ouders dat gevoel ook erg doorlopen in hun handelen, wat opzich helemaal niet verkeerd is, maar je kan er wel mee in valkuilen trappen. Wat ik vaak zie is dat juist ouders die machtspositie gaan misbruiken: ze willen die complete zekerheid dat hun kindje ongedeerd blijft, niet misbruikt wordt, niet ongewenst zwanger wordt enzovoort enzovoort. Bezorgheid is oké, maar claimend, beperkend en controlerend gedrag gaan me een paar stappen te ver, en dat is juist datgene waar het in dit geval ook weer op uitloopt.

Vraag je maar eens af: waarom willen ouders dat hun kinderen zich altijd 'melden' wanneer ze thuiskomen van het uitgaan? Compleet rationeel gezien maakt het geen bal uit of ze nu de volgende morgen horen of dat haar iets overkomen is, of juist die nacht zelf. Maar toch laten ouders zich begeleiden door hun gevoel, dat gevoel van onmacht ten aanzien van hun kinderen kunnen zij niet verdragen. Waar het misloopt is het punt dat men zich laat leiden door gevoel, net als bij jaloezie. Je moet een keer onder ogen zien dat je niet constant kan toegeven aan dat gevoel en iemand willen claimen, diegene is ook uiteindelijk maar een persoon dat ook maar fouten maakt, net als jij.

Nee, dat beschermende en egoistische opvoeden geniet mijn voorkeur niet. Veel ouders zeggen wel zo mooi "Maar het gaat niet om mij! Het gaat om het welzijn van mijn kinderen!" maar dat vind ik bullshit. Het gaat daar niet om, het gaat om jouw gevoel van onmacht en schuld dat je niet kan beheersen.
pi_44547725
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:22 schreef saaw het volgende:
bij mijn ouders heeft het ook heel erg geholpen om ze gewoon straal te negeren. als hij kwam slapen maakten ze de logeerkamer voor hem klaar. en kwam hij alsnog op mijn kamer slapen
ouders natuurlijk woedend als de volgende ochtend dat andere bed onbeslapen is
Nogmaals, dat ligt ook aan je ouders. Ik vind 't nogal een teken van zwakte als ouders dat je je zestienjarige dochter dat laat doen. Klaarblijkelijk is er dan al veel eerder iets fout gegaan in de opvoeding.

Als ik het had geprobeerd, was vriendlief er niet meer ingekomen en had ik echt 3 maanden huisarrest gehad. En als ik niet uit mezelf thuis kwam, kwamen ze me halen. Dat maakt echt geen bal uit.
pi_44547845
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:29 schreef Friek_ het volgende:
Het gevoel wat bij meeste ouders de kop op steekt is vrijwel altijd de bezorgdheid om hun kind. Vaak laten ouders dat gevoel ook erg doorlopen in hun handelen, wat opzich helemaal niet verkeerd is, maar je kan er wel mee in valkuilen trappen. Wat ik vaak zie is dat juist ouders die machtspositie gaan misbruiken: ze willen die complete zekerheid dat hun kindje ongedeerd blijft, niet misbruikt wordt, niet ongewenst zwanger wordt enzovoort enzovoort. Bezorgheid is oké, maar claimend, beperkend en controlerend gedrag gaan me een paar stappen te ver, en dat is juist datgene waar het in dit geval ook weer op uitloopt.

Vraag je maar eens af: waarom willen ouders dat hun kinderen zich altijd 'melden' wanneer ze thuiskomen van het uitgaan? Compleet rationeel gezien maakt het geen bal uit of ze nu de volgende morgen horen of dat haar iets overkomen is, of juist die nacht zelf. Maar toch laten ouders zich begeleiden door hun gevoel, dat gevoel van onmacht ten aanzien van hun kinderen kunnen zij niet verdragen. Waar het misloopt is het punt dat men zich laat leiden door gevoel, net als bij jaloezie. Je moet een keer onder ogen zien dat je niet constant kan toegeven aan dat gevoel en iemand willen claimen, diegene is ook uiteindelijk maar een persoon dat ook maar fouten maakt, net als jij.

Nee, dat beschermende en egoistische opvoeden geniet mijn voorkeur niet. Veel ouders zeggen wel zo mooi "Maar het gaat niet om mij! Het gaat om het welzijn van mijn kinderen!" maar dat vind ik bullshit. Het gaat daar niet om, het gaat om jouw gevoel van onmacht en schuld dat je niet kan beheersen.
Antwoord op al je gezwets: Regels en beperkingen zijn goed voor kinderen en pubers. Kunnen ze lekker tegenaan schoppen (hebben ze ook nodig!) en het geeft ze een stukje zekerheid in een tijd die verder een grote emotionele achtbaan is.

Heeft niks met egoisme te maken, maar is wel degelijk het beste met je kind voorhebben. Het is juist totaal niet te vergelijken met jaloezie. Ouders die zich extreem door gevoel laten leiden, zijn nagenoeg altijd bang het verkeerd te doen, bang hun kind kwijt te raken en extreem toegeeflijk. Die willen liever vriendjes zijn dan ouders. Regels stellen is iets wat rationeel gebeurt - althans, da's wel mijn ervaring.
pi_44548165
quote:
Antwoord op al je gezwets: Regels en beperkingen zijn goed voor kinderen en pubers. Kunnen ze lekker tegenaan schoppen (hebben ze ook nodig!) en het geeft ze een stukje zekerheid in een tijd die verder een grote emotionele achtbaan is.
Ik maak liever regels die passen bij het kind zelf. Als ik later een breezertje weet te fabriceren dat het liefst met zo min mogelijk kleding uitgaat: ja, dan zal ik inderdaad nog eens over die regels nadenken. Maar wanneer ik een volledig verstandige, intelligente en inzichtrijke dochter heb, wie ben ik dan nog om als ouder haar dingen te verbieden? De regels die gesteld worden zijn altijd in verhouding met de intelligentie (breed begrip, watch it): hoe hoger de intelligentie, hoe meer verantwoordelijkheid je kan afstaan.

En het heeft naar mijn mening zeker weten te maken met egoisme. Zodra een ouder eens toegeeft dat het om hemzelf of haarzelf draait (in plaats van het kind dus), dan ga ik wel weer eens luisteren. Regels die gesteld worden komen voor uit een bepaalde ethiek, een bepaald moraal. Maar dat ethische wordt vaak niet gevormd door sterke rationele argumenten, maar juist door een heleboel onderbuikgevoelens die papa heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2006 20:09:27 ]
pi_44550065
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:45 schreef Friek_ het volgende:
Ik maak liever regels die passen bij het kind zelf. Als ik later een breezertje weet te fabriceren dat het liefst met zo min mogelijk kleding uitgaat: ja, dan zal ik inderdaad nog eens over die regels nadenken. Maar wanneer ik een volledig verstandige, intelligente en inzichtrijke dochter heb, wie ben ik dan nog om als ouder haar dingen te verbieden? De regels die gesteld worden zijn altijd in verhouding met de intelligentie (breed begrip, watch it): hoe hoger de intelligentie, hoe meer verantwoordelijkheid je kan afstaan.
Dan ben je haar vader, punt.

Overigens, tip: als je meerdere kinderen hebt, maak geen regels per kind. Als je wíl dat de pleures uit breekt thuis, moet je dat doen.
quote:
En het heeft naar mijn mening zeker weten te maken met egoisme. Zodra een ouder eens toegeeft dat het om hemzelf of haarzelf draait (in plaats van het kind dus), dan ga ik wel weer eens luisteren. Regels die gesteld worden komen voor uit een bepaalde ethiek, een bepaald moraal. Maar dat ethische wordt vaak niet gevormd door sterke rationele argumenten, maar juist door een heleboel onderbuikgevoelens die papa heeft.
En ergens vind ik je reageren alsof je óf nog steeds gepikeerd bent dat je een keertje niet naar de disco mocht toen je 16 was, óf alsof je je puberteit nog steeds niet voorbij bent. En dat soort volwassenen zijn helemaal storend, als ze kinderen op moeten voeden.
  maandag 18 december 2006 @ 20:37:31 #109
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_44550278
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:19 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook niet zo goed in.. maar ik kan er iig wel beter mee opschieten dan 4 maanden geleden, het is alleen zeer langzaam gegaan omdat ik niet vaak daar was en zij geen contact maakten met mij.
En ze heeft al met d'r oudres gepraat, daarop zeiden ze dat ze nooit bij een jongen zal mogen slapen
haha ze mag nooit bij een jongen slapen.
Nou suc6 jongen. Daar krijg je nog een zware dobber aan.
pi_44550363
quote:
Dan ben je haar vader, punt.

Overigens, tip: als je meerdere kinderen hebt, maak geen regels per kind. Als je wíl dat de pleures uit breekt thuis, moet je dat doen.
Dat gaat nog moeilijker worden dan je denkt. Je kan niet echt dezelfde regels opstellen voor een jongen van 16 en een meisje van 12, maar toch zal de laatstgenoemde zich altijd gediscrimineerd voelen. Lullig, maar ja. Ik zou er natuurlijk naar streven om ze allebei gelijkwaardige 'rechten' te geven, maar dat zal vast niet altijd lukken.
quote:
Je was 18, he?
Om eerlijk te zijn post ik dit niet uit persoonlijke ervaring, ik heb tot nu toe alleen maar oudere vriendinnen gehad. Maar ik zie wel wat er gebeurd bij vrienden van me. Er heerst bijna een regime daar bij die schoonouders en er worden niet meer regels gesteld die voortkomen uit redelijkheid en compromissen. Op je 18de mag je toch wel eens kunnen discussieren met je ouders denk ik zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2006 20:42:29 ]
  maandag 18 december 2006 @ 20:47:53 #111
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_44550701
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:39 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat gaat nog moeilijker worden dan je denkt. Je kan niet echt dezelfde regels opstellen voor een jongen van 16 en een meisje van 12, maar toch zal de laatstgenoemde zich altijd gediscrimineerd voelen. Lullig, maar ja. Ik zou er natuurlijk naar streven om ze allebei gelijkwaardige 'rechten' te geven, maar dat zal vast niet altijd lukken.
[..]

Om eerlijk te zijn post ik dit niet uit persoonlijke ervaring, ik heb tot nu toe alleen maar oudere vriendinnen gehad. Maar ik zie wel wat er gebeurd bij vrienden van me. Er heerst bijna een regime daar bij die schoonouders en er worden niet meer regels gesteld die voortkomen uit redelijkheid en compromissen. Op je 18de mag je toch wel eens kunnen discussieren met je ouders denk ik zo.
Ach de meeste vaders zijn toch wel enigzins beschermend voor hun dochtertjes. Die zien natuurlijk liever niet dat 1 of andere slungel op een brommer hun dochter voor een romantisch bezoekje aan de macdonnalds meeneemt.

Beetje begrip voor de ouders is ook niet misplaats. Je moet toch met ze door 1 deur kunnen.
Maar goed ik neem aan dat Pa en Ma ook niet achterlijk zijn en wel snappen dat hun prinsessje al lang en breed keihard is genomen.
pi_44550704
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:39 schreef Friek_ het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar heb je bijv. drie dochters en schelen ze onderling een paar jaar, zeg dan "op je zestiende mag je dit, punt". Het werkt niet om tegen de een te zeggen "ja, dat mag", en een paar jaar later tegen de ander te zeggen "dat mag niet". Andersom is ook al not done.
quote:
Tja, ik heb ook weleens schoonouderissues. Het gekke is, ik ben degene uit het strenge regime. Mocht niet bij vriendjes slapen, had een avondklok, moest een bepaald deel van mijn zakgeld sparen etc. Mijn vriend mocht eigenlijk alles. Die mocht uitgaan tot zo laat hij wilde, feesten, drinken, zijn ex sliep elke week bij hem etc. En nu ben juist ík degene die tegen een muur loopt bij hem. Heb ik het idee dat juist ík meer keuzevrijheid heb, meer zelf kan bepalen wat ik wil met mijn leven.

Dat heb ik overigens al eerder gehad met een vriendje. Hij vond dat ik heel strak werd gehouden, ik vond juist dat hij totaal geen ruimte kreeg zichzelf te ontplooien, en dan vooral wie hij echt wás. Wie je bent is niet tot hoe laat je uit mag, of dat je vriend(innet)je bij je mag slapen. Wie je bent is meningsvorming, is het hebben van een droom, zeker als je nog jong bent.

Een discussie betekent niet dat je als ouders maar toe moet geven. Je kunt ook eigen argumenten aandragen en zeggen, "volgend jaar mag je dit en dat wel", etc. Werkt prima, kind het idee dat ze iets mag, ouders kunnen bij hun standpunt blijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door innovative op 18-12-2006 22:22:33 ]
  maandag 18 december 2006 @ 23:44:45 #113
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_44557266
Ik zou maar oppassen hoor knaap. Condooms zijn ook niet altijd 100% betrouwbaar.
En gezien haar ouders zal ze waarschijnlijk ook nog niet aan de pil zijn.
Voor je het weet is ze zwanger.
pi_44558428
quote:
Dat zeg ik ook niet. Maar heb je bijv. drie dochters en schelen ze onderling een paar jaar, zeg dan "op je zestiende mag je dit, punt". Het werkt niet om tegen de een te zeggen "ja, dat mag", en een paar jaar later tegen de ander te zeggen "dat mag niet". Andersom is ook al not done.
Als je inderdaad zegt dat je op je 16de uit mag, dan kun je iedereen daar goed aan houden, inderdaad. Soort van norm stellen, zoiets kan makkelijk. Klinkt voor mij ook redelijke norm. Dan ben je immers ook pas toegestaan om zwak-alcoholische drank te nuttigen (goede reden, goed argument dus).
quote:
Dat heb ik overigens al eerder gehad met een vriendje. Hij vond dat ik heel strak werd gehouden, ik vond juist dat hij totaal geen ruimte kreeg zichzelf te ontplooien, en dan vooral wie hij echt wás. Wie je bent is niet tot hoe laat je uit mag, of dat je vriend(innet)je bij je mag slapen. Wie je bent is meningsvorming, is het hebben van een droom, zeker als je nog jong bent.
Allebei is wie je bent. Dat die 'intellectuele' kant die jij bedoelt ook belangrijk is, dat zeker. Ik zie ook graag dat mijn kinderen zich verdiepen in zaken die ze interesseren, maar zeker ook dat ze de vrijheid hebben om uit te kunnen gaan en zich op seksueel gebied kunnen ontwikkelen.
quote:
Een discussie betekent niet dat je als ouders maar toe moet geven. Je kunt ook eigen argumenten aandragen en zeggen, "volgend jaar mag je dit en dat wel", etc. Werkt prima, kind het idee dat ze iets mag, ouders kunnen bij hun standpunt blijven.
Natuurlijk! Dat is juist ook iets dat ik probeer te stimuleren: de communicatie tussen ouder en kind. Vaak merk ik juist dat er zo'n regime hangt dat geen tegenspraak duldt, terwijl er juist openheid over dergelijke zaken dient te zijn. Ik zeg ook niet dat je kinderen maar volledig hun zin elke keer moet geven, maar dat je als ouder je niet zomaar kan toegeven aan alle bezorgdheidgevoelens en daarmee onredelijk worden t.o.v. je kinderen.
pi_44684166
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:21 schreef Nessy-Max het volgende:
Rot op uit mijn topic, kadaver.
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:51 schreef Henny_Huisman het volgende:
Die vader heeft heus wel in de gaten dat jij maar op 1 ding uit bent hoor.
Hij is zelf ook jong geweest.
Jij snapt ook wel dat ik niet op 1 ding uit ben.
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:47 schreef innovative het volgende:

quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:19 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

pi_44684227
tvp
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_44684606
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:47 schreef innovative het volgende:
Waarom zou je geen ruimte hebben om jezelf te ontwikkelen als je geen restricties krijgt opgelegd en mag doen en laten wat je wil? Ik denk juist dat je dan meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgt en daar mee om leert gaan.
pi_44685596
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:51 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Waarom zou je geen ruimte hebben om jezelf te ontwikkelen als je geen restricties krijgt opgelegd en mag doen en laten wat je wil? Ik denk juist dat je dan meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgt en daar mee om leert gaan.
Mwah... Als ik bijv. bij mijn vriend kijk: hij mocht uit, iedereen mocht bij hem slapen... Maar als hij een keer kritiek heeft op de gang van zaken thuis (kritiek die elk kind in mijn ogen heeft op zijn/haar ouders), dan is de boodschap meteen "dattie maar het huis uit moet dan". Al is het maar zoiets simpels als vragen iets vaker groenten te eten (nota bene met reden, want hij was te zwaar).

Bij mijn ex gold dat nog véél, véél sterker. Ja, hij mocht uit, en ja, er mochten meisjes bij hem slapen, en ja, zijn pa kon er best om lachen als hij een beetje kattenkwaad uithaalde. Anderzijds was hij al van jongs af aan zo geïndoctrineerd met de mening van zijn pa, dat hij die onbewust in alles napraatte en zonder dat zijn vader ook maar íets hoefde te zeggen, al precies deed wat hij wilde. Die was zo gewend aan het feit dat zijn pa gelijk had in sociale, culturele, economische en religieuze debatten dat hij niet eens het lef had zelf na te denken.

Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving met een zogenaamd "vrije" opvoeding dan merk ik dat ze allemaal voornamelijk verongelijkt zijn als "de maatschappij" dan wel de baas een keer niet aan hen kant staat. Als ze niet per direct een hypotheek krijgen, niet zomaar extra studiefinanciering etc. Hand in eigen boezem steken, nadenken over de gevolgen van je daden of keuzes, dat kan ik maar bij héél weinig mensen bespeuren.
pi_44687439
Ik vat je punt niet, vaag verhaal zeg. Of ik ben er gewoon niet bij met m'n kop.
pi_44687899
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:43 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Ik vat je punt niet, vaag verhaal zeg. Of ik ben er gewoon niet bij met m'n kop.
Dat teveel vrijheid verwend maakt.
pi_44687956
Die vader, dat is de sleutel.
Hij bewaakt de kloppende, kierende, kwijlende liefdespoort van z'n dochter.
En, be honest, you can't blame him. Hij is gewoon zuinig op haar...
Als je zelf ooit dochters krijgt, zul je begrijpen wat hij nu meemaakt.

Zorg dat je goeie maatjes wordt met pa.
Ga poepen als hij staat te douchen en knoop een gesprekje aan.
Vraag of hij een hijsje wil van je jonko als je zit te smoren.
Lach vooral hard om z'n grappen en sla hem hierbij hard en mannelijk op de schouders.
Ga naast hem zitten op de bank, leg je hand op z'n knie, kijk hem aan en vraag:" Dat truukje met haar tong, heeft ze dat van haar moeder?"
Laat gerust harde winden in zijn bijzijn en knipoog naar hem als hij naar je kijkt als je een stoot darmlucht langs je sluitspier perst. Vraag of hij ruiken kan wat je gisteren gegeten hebt.
Leen hem je pr0n-DVD's.

Gewoon, die kleine dingen die zijn vertrouwen winnen.
Male-bonding.
Je weet wel.

Succes !!!

En laat weten hoe het afloopt?

[ Bericht 7% gewijzigd door R34L-SIcK op 23-12-2006 19:16:58 ]
pi_44700828
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:06 schreef mcDavid het volgende:
Dat teveel vrijheid verwend maakt.
Inderdaad. En dat de samenleving je die vrijheid níét geeft. Daar moet je gewoon werken, gewoon solliciteren en kun je dus ook afgewezen worden. Je moet je aan verkeersregels houden en als je dan te hard rijdt en je krijgt een boete, mag je de agent geen kankerlijer noemen.

En daar gaat het fout bij de mensen die ik ken, die heel vrij zijn opgevoed. Die kunnen niet omgaan met die beperkingen, met het feit dat in het leven niet alles kán en mág.
  zondag 24 december 2006 @ 15:02:59 #123
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44708409
Misschien een taak voor je vriendin om gewoon praktisch tegen dr ouders in te gaan?
Want ze is oud en wijs genoeg om dr eigen keuzes te maken lijkt me; en moet zich niet te veel laten remmen door nogal achterlijk overkomende standpunten van die ouders.
Min of meer hetzelfde meegemaakt, maar dan veel minder erg. Mijn vriendin woonden allebei op kamers toen we wat kregen; en sliepen na een tijdje ook gewoon met elkaar. We mochten alleen van dr ouders (vrijgemaakte mensen) niet bij elkaar slapen als we bij haar ouders sliepen; terwijl die ouders heel goed wisten dat we dat normaliter wel deden.
Toen heb ik na twee keer daar slapen min of meer gezegd dat ik geen zin meer had in dat hypocriete gedoe en vanaf dat moment geweigerd om nog bij dr ouders te slapen als we daar een keer waren.
Ook toen we een weekje met die ouders naar DUitsland gingen heb ik gezegd dat ik niet mee zou gaan als we aparte bedden zouden krijgen. Dat heeft prima gewerkt. Nu slapen we daar gewoon bij elkaar; hoewel dat zeker nu we samenwonen (waar ze ook op tegen waren) amper nog gebeurt. Ik ben blij dat mijn vriendin haar eigen keuzes maakt en zich niet laat leiden door dr conservatieve ouders.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 24 december 2006 @ 16:36:12 #124
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_44711371
Ach ja, wat had je dan gedacht TS? Ze is Indonesisch.
Het moge duidelijk zijn dat de cultuurverschillen toch voor problemen zullen gaan zorgen.
In jouw geval zijn die er dus al snel.
Wat verwacht je als het aan komt om trouwen of kinderen en de opvoeding?
  zondag 24 december 2006 @ 17:35:10 #125
162317 HenkvandenTillaart
Mengvoeders United
pi_44712977
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:09 schreef R34L-SIcK het volgende:
...
Ga naast hem zitten op de bank, leg je hand op z'n knie, kijk hem aan en vraag:" Dat truukje met haar tong, heeft ze dat van haar moeder?"
Laat gerust harde winden in zijn bijzijn en knipoog naar hem als hij naar je kijkt als je een stoot darmlucht langs je sluitspier perst. Vraag of hij ruiken kan wat je gisteren gegeten hebt.
...
quote:
Op zondag 24 december 2006 10:40 schreef innovative het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat de samenleving je die vrijheid níét geeft. Daar moet je gewoon werken, gewoon solliciteren en kun je dus ook afgewezen worden. Je moet je aan verkeersregels houden en als je dan te hard rijdt en je krijgt een boete, mag je de agent geen kankerlijer noemen.

En daar gaat het fout bij de mensen die ik ken, die heel vrij zijn opgevoed. Die kunnen niet omgaan met die beperkingen, met het feit dat in het leven niet alles kán en mág.
Wat is jouw definitie van een vrije opvoeding dan? Ik heb wel wat regels gehad, maar op het moment dat ik 18 werd zijn die allemaal komen te vervallen.
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:36 schreef Henny_Huisman het volgende:
Wat verwacht je als het aan komt om trouwen of kinderen en de opvoeding?
Ik wil d'r niks van weten
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:02 schreef descendent1 het volgende:
Misschien een taak voor je vriendin om gewoon praktisch tegen dr ouders in te gaan?
Haar ouders geven geen centimeter rek, ik denk niet dat ze daar zo blij mee zouden zijn. Veranderen zie ik ze al helemaal niet doen op korte termijn.
pi_44715397
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:35 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Wat is jouw definitie van een vrije opvoeding dan? Ik heb wel wat regels gehad, maar op het moment dat ik 18 werd zijn die allemaal komen te vervallen.
Zal ik eens vertellen van Icarus en Daedalus, die niet te laag mochten vliegen vanwege de golven, maar ook niet te hoog i.v.m. de hitte van de zon? ze moesten de middenweg nemen, dat was de enige goede optie.
  zondag 24 december 2006 @ 19:48:25 #127
Mengvoeders United
pi_44716335
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Zal ik eens vertellen van Icarus en Daedalus, die niet te laag mochten vliegen vanwege de golven, maar ook niet te hoog i.v.m. de hitte van de zon? ze moesten de middenweg nemen, dat was de enige goede optie.
Wat is de analogie daarin, ik moet haar vragen om een tussenweg te verzinnen met haar ouders?
Denk niet dat het lukt.. maar dat moet iig wachten tot na kerst, ik moet er morgen nog gaan eten ;')
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:37:54 #128
Mengvoeders United
pi_45027909
Als ze vraagt waarom ze niet bij mij mag slapen zeggen haar ouders:
"Dat wil je vader gewoon nie hebben, dat zijn de regels hier in huis gewoon dus daar moet je je gewoon aan houden"
Of iets in die richting. Hoe kan hier nou het beste mee om gegaan worden?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:52:29 #129
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_45028219
quote:
GROOT GELIJK HEEFT DE BESTE MAN!

Om Youp van 't Hek te quoten:

Je wilt het als vader toch niet meemaken dat je de krant zit te lezen en dat ineens de lamp begint te wiebelen en dat je zegt: "Nou, ze zijn begonnen hoor..". HOU TOCH OP! Je wilt toch niet weten dat je dochter daarboven genomen wordt door één of andere kraterige puistenkop van 18!
Dan ga je toch naar boven die pak je bij z'n blote reet en die flikker je toch je huis uit!
GA OP DE HOER OEFENEN JIJ! Zo ben ik ook begonnen..

Waarop je vrouw zegt: "Ik dacht dat ik de eerste was.."

Nou dat zeg ik toch.. huppa!
Doe dit stukje maar even na morgen op de zaak...

Legendarisch natuurlijk en bovenal: waar...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_45031124
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:37 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Als ze vraagt waarom ze niet bij mij mag slapen zeggen haar ouders:
"Dat wil je vader gewoon nie hebben, dat zijn de regels hier in huis gewoon dus daar moet je je gewoon aan houden"
Of iets in die richting. Hoe kan hier nou het beste mee om gegaan worden?
Da's simpel, dat is geen uitgangspunt voor onderhandelingen, dat zijn de regels.

Het heeft niets met bezorgdheid te maken.
Ouders kennen hun kind al vanaf de geboorte. Voor hen is het altijd hun kind.
Dan wil je dus NIET dat ze boven de kama sutra ligt door te nemen. Niet jouw lieve onschuldige dochter.

Mogelijk dat jullie wel een beetje flexibiliteit kunnen losweken: Als je een weekje met een grote vriendenclub op vakantie gaat bijvoorbeeld. Of na het uitgaan bij een vriend blijven slapen. Zodat de ouders zichzelf een beetje in slaap kunnen sussen omdat er iemand bij is.

Maar ze zullen er nooit echt blij worden van het idee dat hun bloedeigen dochter als ze 's ochtends beneden komt al ontbijt heeft gehad, zeg maar. Ze hoeven dat dus ook niet te faciliteren dwz ze hebben niet de plicht om hun eigen huis beschikbaar te stellen zodat jij je lusten kunt botvieren op hun dochter.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:12:01 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45031527
Gewoon zeggen dat ze toch al ontmaagd is en dat het allemaal niet meer boeit
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:45:06 #132
Mengvoeders United
pi_45035771
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:47 schreef mgerben het volgende:

[..]

Da's simpel, dat is geen uitgangspunt voor onderhandelingen, dat zijn de regels.

Het heeft niets met bezorgdheid te maken.
Ouders kennen hun kind al vanaf de geboorte. Voor hen is het altijd hun kind.
Dan wil je dus NIET dat ze boven de kama sutra ligt door te nemen. Niet jouw lieve onschuldige dochter.

Mogelijk dat jullie wel een beetje flexibiliteit kunnen losweken: Als je een weekje met een grote vriendenclub op vakantie gaat bijvoorbeeld. Of na het uitgaan bij een vriend blijven slapen. Zodat de ouders zichzelf een beetje in slaap kunnen sussen omdat er iemand bij is.
Dat vraag ik me af, of ik wel samen met haar bij een vriendin mag slapen..
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:52 schreef tommie_b het volgende:

[..]

GROOT GELIJK HEEFT DE BESTE MAN!
[.....]
Ja hier heb ik niks aan, optiefen graag.
pi_45036308
Damn dit lijkt wel een replica van mijn verhaal

Mijn vriendin (17) en ik (18) zijn nu zo'n 13 maanden bij elkaar...en haar vader is heel streng. Ik kreeg van mijn vader na 2 maanden toestemming om bij mn vriendin te slapen. Van haar vader niet. Ik ben van de zomervakantie naar Spanje geweest voor 2 weken, en wonder boven wonder gaf haar vader toestemming om haar 1 week naar Spanje te laten komen. Dit is overigens de enige keer dat we bij elkaar hebben geslapen. Voor de kerst kregen we nog steeds geen toestemming om bij elkaar (in huis) te slapen. Aangezien de feestdagen eraan kwamen zijn we rond de tafel gaan zitten om te vragen wat het probleem was. Kwam erop neer dat hij "het gewoon niet wilde hebben" en dat het pas mag wanneer ze 18 wordt... dat is pas in september dus als we straks 21 maanden hebben mogen we bij elkaar slapen, bijna 2 jaar!

We wonen zo'n dik kwartier uit elkaar, op oudejaarsavond kon ik om half 2 naar huis rijden, en stond de volgende ochtend weer bij haar voor de deur om haar op te halen.. ik zie het probleem niet zo, maar goed. Hij zegt dat hij weet dat we seks overal/wanneer dan ook kunnen hebben, dus daar is hij niet bang voor. Misschien ben ik ook wel verwend door mijn ouders dat ik veel meer mag maar ik zie er het negatieve niet van in. Uitzitten tot september dan maar
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:09:44 #134
Mengvoeders United
pi_45036628
Hebben jullie dan ook nooit bij elkaar geslapen met een smoesje?
Hebben wij nu een stuk of 3 of 4 keer gedaan, als het niet op de gemakkelijke weg dan moet het maar zo.
pi_45037935
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:09 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Hebben jullie dan ook nooit bij elkaar geslapen met een smoesje?
Hebben wij nu een stuk of 3 of 4 keer gedaan, als het niet op de gemakkelijke weg dan moet het maar zo.
Wat voor smoesje als ik vragen mag? Mijn vriendin slaapt nooit bij andere vriendinnen en zou best verdacht zijn als ze, na de weigering van haar vader, ineens bij vriendinnen ging slapen... ik ben wel eens op een ochtend rond 7 uur bij haar thuis "binnen gedrongen" ( ) en bij haar in bed gekropen, maar niet echt 's avonds tot 's ochtends bij haar geslapen...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:04:25 #136
Mengvoeders United
pi_45038578
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wat voor smoesje als ik vragen mag? Mijn vriendin slaapt nooit bij andere vriendinnen en zou best verdacht zijn als ze, na de weigering van haar vader, ineens bij vriendinnen ging slapen... ik ben wel eens op een ochtend rond 7 uur bij haar thuis "binnen gedrongen" ( ) en bij haar in bed gekropen, maar niet echt 's avonds tot 's ochtends bij haar geslapen...
Dat ze bij iemand anders blijft slapen.. vandaag hebben we bijvoorbeeld een feestje bij een vriendin (bij mij in het dorp), nu heeft ze gezegd dat ze daar blijft slapen
pi_45038654
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Dat ze bij iemand anders blijft slapen.. vandaag hebben we bijvoorbeeld een feestje bij een vriendin (bij mij in het dorp), nu heeft ze gezegd dat ze daar blijft slapen
Niet slim gozert, mochten haar ouders erachter komen ben je flink de sjaak, dan kan je het 'legaal' blijven slapen helemaal vergeten en misschien mag je haar nog minder zien ook ivm huisarrest ofzo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:10:24 #138
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_45060843
Misschien moet je eens meer je best doen bij die vader...
Dat ie je aardig begint te vinden ofzo? Misschien denkt die vader nu: "Wat een lul is die gast!"

Je zou kunnen beginnen met een hand geven met 100 euro erin..
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:43:07 #139
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_45069894
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:07 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Niet slim gozert, mochten haar ouders erachter komen ben je flink de sjaak, dan kan je het 'legaal' blijven slapen helemaal vergeten en misschien mag je haar nog minder zien ook ivm huisarrest ofzo
Huisarrest OMG BBQ! Bestaat dat nog sinds de middeleeuwen Hoe triest.
Je woont toch bij je vader en moeder, niet bij 2 politieagenten
pi_45101999
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:43 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Huisarrest OMG BBQ! Bestaat dat nog sinds de middeleeuwen Hoe triest.
Je woont toch bij je vader en moeder, niet bij 2 politieagenten
Dude anders lees je het topic even door, haar ouders zijn zo streng dat ik van huisarrest echt niet op kijk hoor...
  zondag 7 januari 2007 @ 19:04:46 #141
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_45116944
quote:
Op zondag 7 januari 2007 09:25 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dude anders lees je het topic even door, haar ouders zijn zo streng dat ik van huisarrest echt niet op kijk hoor...
Dude als een meisje zulke ouders heeft dan maak je het toch uit.
Leuke grietjes genoeg die wel normale ouders hebben.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:31:06 #142
Mengvoeders United
pi_45117946
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:04 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Dude als een meisje zulke ouders heeft dan maak je het toch uit.
Leuke grietjes genoeg die wel normale ouders hebben.
Dat zou je denken, maar zoals eerder geschreven:
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

Maar als haar ouders dus bij hun standpunt blijven, vraag ik me af of ik daar op lange termijn wel mee kan leven.. ik vind gewoon dat logeren erbij hoort.
pi_45277741
@TS

Ik ken het. Zelf precies hetzelfde mee gemaakt.Ik was 18, mijn vriendin 17. En het was de oudste (en dus eerste) kind thuis. Op 1 of anderemanier zijn ze dan altijd voorzichtig. Verder had ze nog nooit een vriendje gehad, dus ik was de eerste. Laat ik nou net het "geluk" hebben dat ik heel vrij ben opgevoed (over sex praten we gewoon aan tafel, in de famlie zijn we heel vrij, als iemand verkering heeft, hoort de partner meteen bij de familie, wordt ze meteen overal uitgenodigd etc). En laat het de pech zijn dat het daar juist het tegenover gestelde is.....

Ook daar was het blijven slapen bij een ander taboe, en toen het na 6 maanden mocht, belden ze eerst met mijn ouders dat we gescheiden moesten slapen. Warop mijn vader en moeder gewoon ja zeiden, en 5 min later het matras van mijn vriendin gewoon op mijn slaapkamer legde...

Je kunt je voorstellen, dat de band met mijn schoonouders, en toendertijd vooral met mijn schoonvader, niet erg goed was. Voelde me net als jou ongemakkelijk daar etc.

Nu zijn we 5,5 jaar verder, en het is alleen maar beter geworden. Als ze in de gaten krijgen dat het serieus is, draaien ze vanzelf bij, het is een beetje aanpassen aan beide kanten.

Tegenwoordig zie ik mijn schoonouders als echt mijn 2de ouders als het ware. Band is heel goed, en kunnen nu heel goed met elkaar opschieten, ga mijn schoonvader zelfs regelmatig helpen in de tuin etc.

Dus al met al. HEB GEDULD, dit loopt allemaal los. Er zijn gewoon nog mensen van de oude stempel die de kat uit de boom willen kijken. Behandel ze met respect en respecteer hun houding, dan komt alles goed. TRUST ME!
pi_45278686
Wow echt "goed" om te lezen dat ik niet de enige ben... en @ Henny_Huisman, ik weet niet hoe oud jij bent, maar om het uit te maken omdat haar ouders je niet aanstaan vind ik wel erg stom. So what als er meiden zijn met makkelijke ouders, die je wel laten slapen, uitnodigen voor vakanties en weet ik het wat... ik heb voor mijn vriendin gekozen en dat haar ouders niet mee willen werken is geen reden om het stop te zetten.

Hoe zou jij het vinden als je vriendin het uit zou maken omdat jou ouders alles tegen werken... ?
pi_45278755
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:23 schreef Thrilled het volgende:
Wow echt "goed" om te lezen dat ik niet de enige ben... en @ Henny_Huisman, ik weet niet hoe oud jij bent, maar om het uit te maken omdat haar ouders je niet aanstaan vind ik wel erg stom. So what als er meiden zijn met makkelijke ouders, die je wel laten slapen, uitnodigen voor vakanties en weet ik het wat... ik heb voor mijn vriendin gekozen en dat haar ouders niet mee willen werken is geen reden om het stop te zetten.

Hoe zou jij het vinden als je vriendin het uit zou maken omdat jou ouders alles tegen werken... ?
Wijze uitspraak. Het spreekwoord zeg niet voor niks:
"Vriendinnen heb je voor het uitzoeken, je schoonfamilie niet....."

Je hebt een relatie met je vriendin, en niet met haar ouders. Dat is wat telt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:38:46 #146
138259 nzw
incl fotoboek
pi_45298061
tvp...

In mijn (17) geval zijn mijn ouders het er niet mee eens. Haar(16) moeder is er wat makkelijker in. We zijn allebei de jongste dus, aan oudste ligt het niet. Ik heb gelukkig al 1 keer bij haar geslape na dik 4 maanden verkering. Dit was met Oud en Nieuw. Dit omdat ik niet om half 5 's nachts heen en weer ga rijden dus eerst van het feest gebeure 20 minute naar haar en dan weer een kwartier naar huis. Gelukkig begrepen mijn ouders(moeder me vader is niet zo moeilijk) dit. Maar mijn moeder zei wel dat dit een uit zondering is en het hier bij blijft...

We laten het nu weer ff rusten, het begin is er teminste .
tjaaaaaaaa... daar moet je boven staan!
pi_45306331
Zo eh! Waarom doen sommigen hier alsof ouders heilig zijn? Het zijn ook maar mensen! Er zijn er echt bij die denken dat ze goden zijn Ik op ouders die dingen zeggen als "gewoon omdat ik het niet wil hebben!". Dat is echt zo'n laffe egoistische misbruik van een machtspositie!
Ouders die op die manier geen respect aan hun kinderen tonen, hoeven dat ook niet terug te verwachten.

Regels mogen ze opstellen ja, maar dan wel met beargumentering.
Het wordt vaak genoeg uitgelegd door opvoedkundingen; Een kind straffen zonder te zeggen waarom heeft GEEN ENKELE zin.

Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen die zo ontzettend geindoctrineerd zijn door hun ouders.... die zijn 20+ en mogen nog steeds niet zelf bepalen hoe laat ze thuis komen, of wat ze met hun geld doen
Twee daarvan zijn inmiddels het huis uitgevlucht en op kamers gegaan, omdat het constant ruzie in huis was.

Ik ben zelf gelukkig heel vrij opgevoed
pi_45311720
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:48 schreef Sieg het volgende:
Zo eh! Waarom doen sommigen hier alsof ouders heilig zijn? Het zijn ook maar mensen! Er zijn er echt bij die denken dat ze goden zijn Ik op ouders die dingen zeggen als "gewoon omdat ik het niet wil hebben!". Dat is echt zo'n laffe egoistische misbruik van een machtspositie!
Ouders die op die manier geen respect aan hun kinderen tonen, hoeven dat ook niet terug te verwachten.

Het wordt vaak genoeg uitgelegd door opvoedkundingen; Een kind straffen zonder te zeggen waarom heeft GEEN ENKELE zin.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind anderzijds dat hier ook mensen zijn die totaal geen respect hebben voor ouders, zelfs als die ouders wel redenen hebben. Zelfs als het niet hun eigen ouders zijn, ook. Dat ik niet wekelijks mijn vriend hier thuis mag laten slapen, is iets waar ik soms echt behoorlijk commentaar op heb gekregen in de zin van "dan doe je dat toch gewoon, wat hebben zij daarmee te maken?" Maar het is hún huis, en ze hebben er hún redenen voor. Zint dat me niet, ben ik 21 en kan ik best op mezelf gaan wonen.
quote:
Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen die zo ontzettend geindoctrineerd zijn door hun ouders.... die zijn 20+ en mogen nog steeds niet zelf bepalen hoe laat ze thuis komen, of wat ze met hun geld doen
Twee daarvan zijn inmiddels het huis uitgevlucht en op kamers gegaan, omdat het constant ruzie in huis was.

Tja, ik ben streng opgevoed, maar in tegenstelling tot vrienden met een vrijere opvoeding heb ik nu geen pappa en mamma nodig om financieel rond te komen, om mijn boekhoudkundige zaakjes te regelen, de huur voor een huis rond te krijgen of gewoon een heerlijk maatschappij-kritische discussie aan te gaan met mijn ouders. Vreemd vind ik dat vaak, dat juist degenen met een "vrije" opvoeding in mijn omgeving zo lang afhankelijk blijven van hun ouders, zowel in praktische zin als in ideevorming.
pi_45316020
Interessant topic, herken het ook.. TVPtje
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_45391336
Hey man,

ik weet precies waar je het over hebt, bijna elke regel die je hebt geschreven in dit topic komt me bekend voor. Ik heb precies hetzelde gehad met de ouders van mijn vriendin, en de situatie, tot in de door jou beschreven details. Hoe 'moeilijk' het af en toe ook was (niet tussen mij en mijn vriendin, maar gewoon de situatie), we hebben wel volgehouden, waren en zijn nogsteeds gek van elkaar.

We hebben vanalles geprobeerd, praten, verdedigen, proberen te overtuigen, alles, maar niets hielp, tot... Ineens, na anderhalf jaar, haar ouders het los lijken te laten... Nog steeds niet zo makkelijk als ik het zelf zou willen, maar wel makkelijk genoeg om goed mee 'te kunnen leven'.

Ik ben bang, uit ervaring dus, dat je de ouders niet zomaar verandert. Je kan je best doen, maar er zal pas echt wat veranderen als haar ouders er zelf klaar voor zijn, bereid zijn haar 'los te laten' voor je. En tja, in mijn geval duurde dat dus anderhalf jaar...

Hoe dan ook: Heel veel sterkte!
  maandag 15 januari 2007 @ 23:19:06 #151
Mengvoeders United
pi_45391471
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef wietse.cc het volgende:
Hey man,

ik weet precies waar je het over hebt, bijna elke regel die je hebt geschreven in dit topic komt me bekend voor. Ik heb precies hetzelde gehad met de ouders van mijn vriendin, en de situatie, tot in de door jou beschreven details. Hoe 'moeilijk' het af en toe ook was (niet tussen mij en mijn vriendin, maar gewoon de situatie), we hebben wel volgehouden, waren en zijn nogsteeds gek van elkaar.

We hebben vanalles geprobeerd, praten, verdedigen, proberen te overtuigen, alles, maar niets hielp, tot... Ineens, na anderhalf jaar, haar ouders het los lijken te laten... Nog steeds niet zo makkelijk als ik het zelf zou willen, maar wel makkelijk genoeg om goed mee 'te kunnen leven'.

Ik ben bang, uit ervaring dus, dat je de ouders niet zomaar verandert. Je kan je best doen, maar er zal pas echt wat veranderen als haar ouders er zelf klaar voor zijn, bereid zijn haar 'los te laten' voor je. En tja, in mijn geval duurde dat dus anderhalf jaar...

Hoe dan ook: Heel veel sterkte!
Thanks
Ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik zie dat stiekeme gedoe steeds minder zitten. Sowieso ben ik niet graag bij haar, erg jammer
  dinsdag 16 januari 2007 @ 07:57:14 #152
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45396684
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:48 schreef Sieg het volgende:

Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.
pi_45397004
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:19 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Thanks
Ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik zie dat stiekeme gedoe steeds minder zitten. Sowieso ben ik niet graag bij haar, erg jammer
niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:25:22 #154
Mengvoeders United
pi_45398910
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 07:57 schreef avotar het volgende:

[..]

Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.
Ik denk niet dat zoiets echt opvoedingsgebonden is, wel voor een deel natuurlijk. Mijn ouders hebben me ook in veel dingen vrij gelaten, niet compleet, maar wel meer dan gemiddeld. En om te zeggen dat ik geen relatie vast kan houden of geen gevoel heb voor diplomatiek...nou nee.
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?
Ik ben niet bij haar thuis.
pi_46597771
Update:
Gister was ze bij mij. Op een gegeven moment was het half 3 en lagen we op bed, ik had geen zin meer om haar naar huis te brengen dus heeft ze d'r zus gesmst dat ze zou blijven slapen. Verder nog geen preek gehad ofzo van haar moeder, maar haar vader heeft ze nog niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')