Hier ben ik het opzich wel mee eens! "Vluchten" is iets wat je doet als je moeder aan de drank is en je pa je mishandelt (ok, kutvoorbeeld). Niet voor een meningsverschil.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:44 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Echt de stomste oplossingen ooit voor zoiets.
Regels zijn er om te respecteren, oke iedereen breekt ze.
Maar draaft dit niet ene beetje door?
Der ouders zijn misschien wel heel ouderwets ingesteld. Kan je niks aan veranderen.
En door te "vluchten" maak je het alleen maar erger!!
Mijn ouders leven ook niet echt in deze tijd...quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:45 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dus als je iemand tegenkwam waar je smoorverliefd op werd mocht je alleen maar de hele dag van hem dromen? Nee dat leidt minder af!
Als je er zo over denkt ben je wel héél egoistisch.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Denk je dat? Je hebt dan toch geen last meer van die ouwe lui?
Je vlucht dan wel, maar je bent wel van het probleem af.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt ben je wel héél egoistisch.
Die ouwe lui zijn wel haar ouders. En dat zijn ze de rest van haar leven, tot 1 van de partijen dood gaat. En op een dusdanige manier kun je haar hele familieband verpesten!
Dat is ook geen serieus idee, meer een gedachtenspinsel om het probleem proberen op te lossen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:49 schreef het.ismij het volgende:
Wat wil je bereiken met vluchten?
De band met je ouders wordt daar echt niet beter op.
En ouders hebben het echt wel door als je ineens het huis uit gaat. en zijn heus nie gek.
En schiet dus voor beide partyen niks op.
Behalve voor jou dan misschien.
Gozer, jullie hebben net 4 maanden. Ik snap best dat die ouders het nog niet willen. Toen ik op mn 17e een vaste relatie kreeg mocht ik pas na een jaar bij haar slapen en zij bij mij. Overigens ging dat niet om sex want daar hadden mn ouders geen probleem mee. Zij vonden dat je niet meteen bij elkaar hoorde te slapen in een relatie zeker als je 17 bent.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:43 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Tja dan krijgt ze weer ruzie.. en ik vrees dat d'r ouders de poot behoorlijk stijf houden. Maar ze heeft het er al over gehad een tijd geleden. Zal het verstandig zijn om dat nog een keer te proberen? Misschien als ze de goede vragen stelt..
Man het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n regime te leven.. Dit heeft toch ook helemaal geen zin..
Als je een kind een zak winegums geeft, maar zegt dat hij absoluut GEEN rode mag eten kan ik je garanderen dat die als eerste op zijn.
Bij wijze van spreken
reactie op de overige posts:![]()
![]()
de band verpesten, dat is precies waar die ouder nu mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt ben je wel héél egoistisch.
Die ouwe lui zijn wel haar ouders. En dat zijn ze de rest van haar leven, tot 1 van de partijen dood gaat. En op een dusdanige manier kun je haar hele familieband verpesten!
Goed idee indd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Laat ik dat maar meteen uitsluiten dan.
heb geduld, win vertrouwen. Thats all to it.quote:Praten of laten praten is dus een verstandiger idee. Maar als ze dus bij hun standpunt blijven, vraag ik me af of ik daar op lange termijn wel mee kan leven.. ik vind gewoon dat logeren erbij hoort.
Maar van de andere kant.. als ik echt van haar houd, moet ik daar toch wel mee willen leven?
BS,quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:58 schreef Asics het volgende:
[..]
de band verpesten, dat is precies waar die ouder nu mee bezig zijn.
Het gaat er niet om dat je vlucht maar ook dat je een stuk vrijheid krijgt. Meestal krijg je een betere relatie met je ouders als je uit huis gaat, ze moet niet op slag en sprong haar tas pakken en weggaan, maar het gewoon bespreken met haar ouders en zeggen dat ze toe is aan een stuk vrijheid!quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:58 schreef Asics het volgende:
[..]
Inderdaad...quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:59 schreef het.ismij het volgende:
[..]
[..]
heb geduld, win vertrouwen. Thats all to it.
je hebt pas 4 maanden wat!!! das voor ouders echt niet veel hoor!!!!
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:50 schreef Wojworshebn het volgende:
Die vader mag jou denk ik niet zo![]()
en over 2 maanden, als het uit is, waar moet -meisje in kwestie- dan naar toe?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:58 schreef Asics het volgende:
[..]
Het spijt me zeer maar mijn dochter gaat ook niet op dr 15e bij haar vriendje of in mijn huis slapenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef gateway het volgende:
hmmzz... bij mijn eerste vriendinnetje mocht ik ook niet op har kamer blijven slapen, altijd op de computerkamer... tot na een 2 maand ze zo kwaad werdt op haar ouders dzt ze de matras en zooi gewoon naar haar kamer heeft verplaatst. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad (voor zolang de relatie nog duurde(ik was toen 16, zij 15.....)
Ja, twee broers die in een eigen huis wonen en een zus die nog thuis woont. Zij is een jaar of 21, maar heeft niet veel ervaring met vriendjes. Het enige wat ik ervan weet is dat ze laatst een 'date' had in amsterdam, maar toch in de avond weer terug kwam.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef het.ismij het volgende:
Heeft ze nog broers of zussen ofzo? en zo ja? jonger/ouder?
Mja.. op haarzelf gaan wonen kan alleen vanwege school/werk/stage in dit geval, vind ik. Niet vanwege mij.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
en over 2 maanden, als het uit is, waar moet -meisje in kwestie- dan naar toe?
Ik ben er toevallig afgelopen zaterdag op een verjaardag geweest. HEEL de familie was er.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Nosh het volgende:
Zoals al gezegd: geduld hebben, en niet te eager overkomen.
Je niet thuis voelen bij je schoonouders is vrij kut, aangezien je met een beetje geluk/pech (hoe je het wilt zien) nog de nodige verjaardagen, kerstbrunches en paasetentjes met ze door moet brengen. Maar op een gegeven moment zal die vader écht wel inbinden, als hij ziet dat je niet uit bent op een vluggertje met zijn dochter.
Zie het als een bizarre test om zijn vertrouwen te winnen, het duurt even, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. Ofzo.
Oke,quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:10 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Ja, twee broers die in een eigen huis wonen en een zus die nog thuis woont. Zij is een jaar of 21, maar heeft niet veel ervaring met vriendjes. Het enige wat ik ervan weet is dat ze laatst een 'date' had in amsterdam, maar toch in de avond weer terug kwam.
Ik heb wel eens gevraagd of zij wel bij vriendjes mag blijven slapen, maar daar kreeg ik geen concreet antwoord op. Dit alles zou erop kunnen duiden dat zij ook niet mag logeren bij vriendjes.
(ik woon in brabant)
Haha het begin is er hehquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:12 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Ik ben er toevallig afgelopen zaterdag op een verjaardag geweest. HEEL de familie was er.
Toen heb ik lang zitten twijfelen, of ik ga pokeren met m'n maten of naar die verjaardag... Toch maar gegaan. Op die dag heeft d'r pa voor het eerst meer dan 2 woorden tegen mij gezegd.
Nee niet echt, ik woon in een dorp en zij in een stad. Op zo'n 20 minuten fietsen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:13 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Oke,
Ik denk dat ze gewoon heel beschermend worden opgevoed. (zoals eerder gezegd door cultuur).
Is niks mis mee. Zoals je net al zegt, goed dat je gegaan bent! Je moet laten zien dat je er ook echt voor haar bent!
Zodra je dat respecteerd, en ook gewoon je netjes gedraagd enzo, krijgen die ouders vanzelf vertrouwen in je.
Maar je moet er wel wat voor doen.
Nothing to it. play the folks, eand you get waht you want.
Jullie wonen nou ook niet bepaald naast elkaar dus?
of begrijp k dat verkeerd?
oke.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:15 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik woon in een dorp en zij in een stad. Op zo'n 20 minuten fietsen.
Niet helemaal goed nog, maar je kan er niks aan doen, dus accepteer het nou maar gewoon.quote:En ik respecteer het ook wel, ik ben het er alleen zwaar mee oneens. Of is dat hetzelfde
Hoe heet ze?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:15 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik woon in een dorp en zij in een stad. Op zo'n 20 minuten fietsen.
En ik respecteer het ook wel, ik ben het er alleen zwaar mee oneens. Of is dat hetzelfde
Lijkt me niet als je in Delft woontquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe heet ze?
Ik verdenk je van het klonen van een ex-relatie van mij!
Mijn ouders wonen in een dorp. Die meid in een stad, c.a. 20 minuten fietsen daarvandaan!quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:52 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Lijkt me niet als je in Delft woont
iig bedankt voor alle hulp tot zover iedereen, ik ga het er nog over hebben met haar. Ik houd jullie op de hoogte.
Scheelt wel om er over te praten..
Ten eerste is ze meerderjarig (want 18). Ten tweede heb ik niet de meest rechtvaardige optie gegeven, maar de optie die je de meeste kans biedt om daadwerkelijk resultaat te boeken. Door te liegen bevestig je haar ouders in hun (wellicht) belachelijke idee dat ze niet in staat is volwassen met regels etc. om te gaan.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:42 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Ze heeft al gepraat, maar dat heeft geen zin. Maar je draait het nu om. Omdat haar ouders het verbieden om bij mij te slapen, terwijl ze minderjarig is en ik haar al erg lang ken, moet je je afvragen of WIJ degene zijn die kinderachtig doen?
Ze gaven ons al geen millimeter speelruimte, letterlijk en figuurlijk.
Pffff, dat had hier heel simpel geweest: matras weer terug, vriendje een schop onder zijn kont, ga maar fijn thuis slapen. Ow, en even dat je het weet, het komende jaar sta je na 23:00 buiten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef gateway het volgende:
hmmzz... bij mijn eerste vriendinnetje mocht ik ook niet op har kamer blijven slapen, altijd op de computerkamer... tot na een 2 maand ze zo kwaad werdt op haar ouders dzt ze de matras en zooi gewoon naar haar kamer heeft verplaatst. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad (voor zolang de relatie nog duurde(ik was toen 16, zij 15.....)
Als je zegt "te vrij", bedoel je dus dat het in haar nadeel werkt? Waarom ben jij dan niet de wijste en zeg je niet, meid, leuk idee, ik vind je geweldig, maar dit is niet verstandig? Of maak je er fijn gebruik van, wetende dat het eigenlijk slecht voor haar is, maar dat het voor jou een leuke bijkomstigheid is?quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Mijn vriedin werdt weer te vrij gelaten vond ik zelf Mijn vriedin was destijds 15 (nu 17) ik ben 19 en we waren de hele zomervakantie samen in hun huis en ouders lekker op de camping lekker een week of 6 samen gewoont zonder gezeik.
Dus ligt aan de ouders maar ook aan het vertrouwen mischien als ze je beter leren kennen.
Als ik nou zeker zou weten dat dit het meisje was waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:23 schreef Fjolle het volgende:
Oke, om het verhaal af te maken van eerder deze avond (ouders van mij wilde het niet en bij mijn schoonmoeder mocht het wel), zelfs toen wij al samenwoonden en in de weekenden thuis kwamen bleven we apart slapen. Iedereen met enige realiteitszin snapt dat er best een hoop gebeurde, maar samen slapen: niet onder hun dak. Dit was een keuze van mijn ouders en die hebben we gerespecteerd.
Uit het verhaal van TS begrijp ik dat de kans heel klein is dat het ooit mag, maar is dit nu werkelijk zo erg? Ik snap dat het fijner is om het wel te doen, maar de ouders een gevoel van respect te geven kan op lange termijn alleen maar beter zijn.
Succes en
Dat weet je nooit he, maar je gaat er wel van uit dat dit zo is in een relatie, mi.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:49 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Als ik nou zeker zou weten dat dit het meisje was waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen, dan heb je helemaal gelijk.
Zij moet het bij haar ouders zoeken niet jij. Jij kunt alleen maar kwaad bloed zetten, daar, op dit onderwerp, maar als ze er niets mee bereikt dan kan je er waarschijnlijk beter aan wennen. Dan verandert er niets.quote:Op de lange termijn?
Ik weet niet eens waar ik over 10 minuten ben!
Ik heb het er ondertussen met haar over gehad, ze denkt er hetzelfde over. Ik weet eigenlijk niet hoei k dit probleem op moet lossen, moet ik het nu bij mezelf zoeken of bij haar ouders?
Onzin... 18.. ze mag geen jongen op haar kamer, dus dan maar het huis uit?quote:Op woensdag 13 december 2006 01:20 schreef HUG-LIFE het volgende:
Ik begrijp "papa" wel. Het blijft immers zijn kleine meisje Het idee dat zo'n monkey als jij (no offense) aan haar zit...grrrrrr doetie.
ik zou zeggen, het word tijd dat jou vriendinnetje haar vleugeltjes laat wapperen en weg vliegt.
Ik denk dat ik zoiets wel had gedaan hoor. Ik kan daar niet tegen, zoveel regels en beperkingen.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:52 schreef avotar het volgende:
[..]
Onzin... 18.. ze mag geen jongen op haar kamer, dus dan maar het huis uit?
Hoezo laten merken hoe kinderachtig je dan bent..?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |