abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 januari 2007 @ 23:19:06 #151
162317 HenkvandenTillaart
Mengvoeders United
pi_45391471
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef wietse.cc het volgende:
Hey man,

ik weet precies waar je het over hebt, bijna elke regel die je hebt geschreven in dit topic komt me bekend voor. Ik heb precies hetzelde gehad met de ouders van mijn vriendin, en de situatie, tot in de door jou beschreven details. Hoe 'moeilijk' het af en toe ook was (niet tussen mij en mijn vriendin, maar gewoon de situatie), we hebben wel volgehouden, waren en zijn nogsteeds gek van elkaar.

We hebben vanalles geprobeerd, praten, verdedigen, proberen te overtuigen, alles, maar niets hielp, tot... Ineens, na anderhalf jaar, haar ouders het los lijken te laten... Nog steeds niet zo makkelijk als ik het zelf zou willen, maar wel makkelijk genoeg om goed mee 'te kunnen leven'.

Ik ben bang, uit ervaring dus, dat je de ouders niet zomaar verandert. Je kan je best doen, maar er zal pas echt wat veranderen als haar ouders er zelf klaar voor zijn, bereid zijn haar 'los te laten' voor je. En tja, in mijn geval duurde dat dus anderhalf jaar...

Hoe dan ook: Heel veel sterkte!
Thanks
Ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik zie dat stiekeme gedoe steeds minder zitten. Sowieso ben ik niet graag bij haar, erg jammer
Maar ik zag haar eerst, op de kermis in Boekel!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 07:57:14 #152
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45396684
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 02:48 schreef Sieg het volgende:
Zo eh! Waarom doen sommigen hier alsof ouders heilig zijn? Het zijn ook maar mensen! Er zijn er echt bij die denken dat ze goden zijn Ik op ouders die dingen zeggen als "gewoon omdat ik het niet wil hebben!". Dat is echt zo'n laffe egoistische misbruik van een machtspositie!
Ouders die op die manier geen respect aan hun kinderen tonen, hoeven dat ook niet terug te verwachten.

Regels mogen ze opstellen ja, maar dan wel met beargumentering.
Het wordt vaak genoeg uitgelegd door opvoedkundingen; Een kind straffen zonder te zeggen waarom heeft GEEN ENKELE zin.

Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen die zo ontzettend geindoctrineerd zijn door hun ouders.... die zijn 20+ en mogen nog steeds niet zelf bepalen hoe laat ze thuis komen, of wat ze met hun geld doen
Twee daarvan zijn inmiddels het huis uitgevlucht en op kamers gegaan, omdat het constant ruzie in huis was.

Ik ben zelf gelukkig heel vrij opgevoed
Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_45397004
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:19 schreef HenkvandenTillaart het volgende:

[..]

Thanks
Ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik zie dat stiekeme gedoe steeds minder zitten. Sowieso ben ik niet graag bij haar, erg jammer
niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:25:22 #154
162317 HenkvandenTillaart
Mengvoeders United
pi_45398910
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 07:57 schreef avotar het volgende:

[..]

Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.
Ik denk niet dat zoiets echt opvoedingsgebonden is, wel voor een deel natuurlijk. Mijn ouders hebben me ook in veel dingen vrij gelaten, niet compleet, maar wel meer dan gemiddeld. En om te zeggen dat ik geen relatie vast kan houden of geen gevoel heb voor diplomatiek...nou nee.
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:33 schreef Thrilled het volgende:

[..]

niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?
Ik ben niet bij haar thuis.
pi_46597771
Update:
Gister was ze bij mij. Op een gegeven moment was het half 3 en lagen we op bed, ik had geen zin meer om haar naar huis te brengen dus heeft ze d'r zus gesmst dat ze zou blijven slapen. Verder nog geen preek gehad ofzo van haar moeder, maar haar vader heeft ze nog niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')