Inderdaad. En dat de samenleving je die vrijheid níét geeft. Daar moet je gewoon werken, gewoon solliciteren en kun je dus ook afgewezen worden. Je moet je aan verkeersregels houden en als je dan te hard rijdt en je krijgt een boete, mag je de agent geen kankerlijer noemen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:06 schreef mcDavid het volgende:
Dat teveel vrijheid verwend maakt.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:09 schreef R34L-SIcK het volgende:
...
Ga naast hem zitten op de bank, leg je hand op z'n knie, kijk hem aan en vraag:" Dat truukje met haar tong, heeft ze dat van haar moeder?"
Laat gerust harde winden in zijn bijzijn en knipoog naar hem als hij naar je kijkt als je een stoot darmlucht langs je sluitspier perst. Vraag of hij ruiken kan wat je gisteren gegeten hebt.
...
Wat is jouw definitie van een vrije opvoeding dan? Ik heb wel wat regels gehad, maar op het moment dat ik 18 werd zijn die allemaal komen te vervallen.quote:Op zondag 24 december 2006 10:40 schreef innovative het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat de samenleving je die vrijheid níét geeft. Daar moet je gewoon werken, gewoon solliciteren en kun je dus ook afgewezen worden. Je moet je aan verkeersregels houden en als je dan te hard rijdt en je krijgt een boete, mag je de agent geen kankerlijer noemen.
En daar gaat het fout bij de mensen die ik ken, die heel vrij zijn opgevoed. Die kunnen niet omgaan met die beperkingen, met het feit dat in het leven niet alles kán en mág.
Ik wil d'r niks van wetenquote:Op zondag 24 december 2006 16:36 schreef Henny_Huisman het volgende:
Wat verwacht je als het aan komt om trouwen of kinderen en de opvoeding?
Haar ouders geven geen centimeter rek, ik denk niet dat ze daar zo blij mee zouden zijn. Veranderen zie ik ze al helemaal niet doen op korte termijn.quote:Op zondag 24 december 2006 15:02 schreef descendent1 het volgende:
Misschien een taak voor je vriendin om gewoon praktisch tegen dr ouders in te gaan?
Zal ik eens vertellen van Icarus en Daedalus, die niet te laag mochten vliegen vanwege de golven, maar ook niet te hoog i.v.m. de hitte van de zon? ze moesten de middenweg nemen, dat was de enige goede optie.quote:Op zondag 24 december 2006 17:35 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Wat is jouw definitie van een vrije opvoeding dan? Ik heb wel wat regels gehad, maar op het moment dat ik 18 werd zijn die allemaal komen te vervallen.
Wat is de analogie daarin, ik moet haar vragen om een tussenweg te verzinnen met haar ouders?quote:Op zondag 24 december 2006 19:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Zal ik eens vertellen van Icarus en Daedalus, die niet te laag mochten vliegen vanwege de golven, maar ook niet te hoog i.v.m. de hitte van de zon? ze moesten de middenweg nemen, dat was de enige goede optie.
GROOT GELIJK HEEFT DE BESTE MAN!quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Sinds ik zo'n 4 maanden een vriendin (18jaar) heb bestaan er problemen tussen mij en haar ouders.
Ze mag om te beginnen niet bij mij slapen, dat vind ik op zich al belachelijk aangezien ik haar al dik 6 jaar ken. Maar ik mag met haar ook niet op haar kamer zijn. Wel heel even, maar niet de hele avond daar doorbrengen. Vooral de vader is erg streng. Hij maakt ook zeer weinig contact met mij als ik daar ben.
Da's simpel, dat is geen uitgangspunt voor onderhandelingen, dat zijn de regels.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:37 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Als ze vraagt waarom ze niet bij mij mag slapen zeggen haar ouders:
"Dat wil je vader gewoon nie hebben, dat zijn de regels hier in huis gewoon dus daar moet je je gewoon aan houden"
Of iets in die richting. Hoe kan hier nou het beste mee om gegaan worden?
Dat vraag ik me af, of ik wel samen met haar bij een vriendin mag slapen..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Da's simpel, dat is geen uitgangspunt voor onderhandelingen, dat zijn de regels.
Het heeft niets met bezorgdheid te maken.
Ouders kennen hun kind al vanaf de geboorte. Voor hen is het altijd hun kind.
Dan wil je dus NIET dat ze boven de kama sutra ligt door te nemen. Niet jouw lieve onschuldige dochter.
Mogelijk dat jullie wel een beetje flexibiliteit kunnen losweken: Als je een weekje met een grote vriendenclub op vakantie gaat bijvoorbeeld. Of na het uitgaan bij een vriend blijven slapen. Zodat de ouders zichzelf een beetje in slaap kunnen sussen omdat er iemand bij is.
Ja hier heb ik niks aan, optiefen graag.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:52 schreef tommie_b het volgende:
[..]
GROOT GELIJK HEEFT DE BESTE MAN!
[.....]
Wat voor smoesje als ik vragen mag? Mijn vriendin slaapt nooit bij andere vriendinnen en zou best verdacht zijn als ze, na de weigering van haar vader, ineens bij vriendinnen ging slapen... ik ben wel eens op een ochtend rond 7 uur bij haar thuis "binnen gedrongen" (quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:09 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Hebben jullie dan ook nooit bij elkaar geslapen met een smoesje?
Hebben wij nu een stuk of 3 of 4 keer gedaan, als het niet op de gemakkelijke weg dan moet het maar zo.
Dat ze bij iemand anders blijft slapen.. vandaag hebben we bijvoorbeeld een feestje bij een vriendin (bij mij in het dorp), nu heeft ze gezegd dat ze daar blijft slapenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Wat voor smoesje als ik vragen mag? Mijn vriendin slaapt nooit bij andere vriendinnen en zou best verdacht zijn als ze, na de weigering van haar vader, ineens bij vriendinnen ging slapen... ik ben wel eens op een ochtend rond 7 uur bij haar thuis "binnen gedrongen" () en bij haar in bed gekropen, maar niet echt 's avonds tot 's ochtends bij haar geslapen...
Niet slim gozert, mochten haar ouders erachter komen ben je flink de sjaak, dan kan je het 'legaal' blijven slapen helemaal vergeten en misschien mag je haar nog minder zien ook ivm huisarrest ofzoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:04 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Dat ze bij iemand anders blijft slapen.. vandaag hebben we bijvoorbeeld een feestje bij een vriendin (bij mij in het dorp), nu heeft ze gezegd dat ze daar blijft slapen
Huisarrest OMG BBQ!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:07 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Niet slim gozert, mochten haar ouders erachter komen ben je flink de sjaak, dan kan je het 'legaal' blijven slapen helemaal vergeten en misschien mag je haar nog minder zien ook ivm huisarrest ofzo
Dude anders lees je het topic even door, haar ouders zijn zo streng dat ik van huisarrest echt niet op kijk hoor...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:43 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Huisarrest OMG BBQ!Bestaat dat nog sinds de middeleeuwen
Hoe triest.
Je woont toch bij je vader en moeder, niet bij 2 politieagenten![]()
Dude als een meisje zulke ouders heeft dan maak je het toch uit.quote:Op zondag 7 januari 2007 09:25 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Dude anders lees je het topic even door, haar ouders zijn zo streng dat ik van huisarrest echt niet op kijk hoor...
Dat zou je denken, maar zoals eerder geschreven:quote:Op zondag 7 januari 2007 19:04 schreef Henny_Huisman het volgende:
[..]
Dude als een meisje zulke ouders heeft dan maak je het toch uit.
Leuke grietjes genoeg die wel normale ouders hebben.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
Maar als haar ouders dus bij hun standpunt blijven, vraag ik me af of ik daar op lange termijn wel mee kan leven.. ik vind gewoon dat logeren erbij hoort.
Maar van de andere kant.. als ik echt van haar houd, moet ik daar toch wel mee willen leven?
Wijze uitspraak. Het spreekwoord zeg niet voor niks:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:23 schreef Thrilled het volgende:
Wow echt "goed" om te lezen dat ik niet de enige ben... en @ Henny_Huisman, ik weet niet hoe oud jij bent, maar om het uit te maken omdat haar ouders je niet aanstaan vind ik wel erg stom. So what als er meiden zijn met makkelijke ouders, die je wel laten slapen, uitnodigen voor vakanties en weet ik het wat... ik heb voor mijn vriendin gekozen en dat haar ouders niet mee willen werken is geen reden om het stop te zetten.
Hoe zou jij het vinden als je vriendin het uit zou maken omdat jou ouders alles tegen werken... ?
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind anderzijds dat hier ook mensen zijn die totaal geen respect hebben voor ouders, zelfs als die ouders wel redenen hebben. Zelfs als het niet hun eigen ouders zijn, ook. Dat ik niet wekelijks mijn vriend hier thuis mag laten slapen, is iets waar ik soms echt behoorlijk commentaar op heb gekregen in de zin van "dan doe je dat toch gewoon, wat hebben zij daarmee te maken?" Maar het is hún huis, en ze hebben er hún redenen voor. Zint dat me niet, ben ik 21 en kan ik best op mezelf gaan wonen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:48 schreef Sieg het volgende:
Zo eh! Waarom doen sommigen hier alsof ouders heilig zijn? Het zijn ook maar mensen! Er zijn er echt bij die denken dat ze goden zijnIk
op ouders die dingen zeggen als "gewoon omdat ik het niet wil hebben!". Dat is echt zo'n laffe egoistische misbruik van een machtspositie!
Ouders die op die manier geen respect aan hun kinderen tonen, hoeven dat ook niet terug te verwachten.
Regels mogen ze opstellen ja, maar dan wel met beargumentering.
Het wordt vaak genoeg uitgelegd door opvoedkundingen; Een kind straffen zonder te zeggen waarom heeft GEEN ENKELE zin.
Tja, ik ben streng opgevoed, maar in tegenstelling tot vrienden met een vrijere opvoeding heb ik nu geen pappa en mamma nodig om financieel rond te komen, om mijn boekhoudkundige zaakjes te regelen, de huur voor een huis rond te krijgen of gewoon een heerlijk maatschappij-kritische discussie aan te gaan met mijn ouders. Vreemd vind ik dat vaak, dat juist degenen met een "vrije" opvoeding in mijn omgeving zo lang afhankelijk blijven van hun ouders, zowel in praktische zin als in ideevorming.quote:Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen die zo ontzettend geindoctrineerd zijn door hun ouders.... die zijn 20+ en mogen nog steeds niet zelf bepalen hoe laat ze thuis komen, of wat ze met hun geld doen
Twee daarvan zijn inmiddels het huis uitgevlucht en op kamers gegaan, omdat het constant ruzie in huis was.
Ik ben zelf gelukkig heel vrij opgevoed
Thanksquote:Op maandag 15 januari 2007 23:15 schreef wietse.cc het volgende:
Hey man,
ik weet precies waar je het over hebt, bijna elke regel die je hebt geschreven in dit topic komt me bekend voor. Ik heb precies hetzelde gehad met de ouders van mijn vriendin, en de situatie, tot in de door jou beschreven details. Hoe 'moeilijk' het af en toe ook was (niet tussen mij en mijn vriendin, maar gewoon de situatie), we hebben wel volgehouden, waren en zijn nogsteeds gek van elkaar.
We hebben vanalles geprobeerd, praten, verdedigen, proberen te overtuigen, alles, maar niets hielp, tot... Ineens, na anderhalf jaar, haar ouders het los lijken te laten... Nog steeds niet zo makkelijk als ik het zelf zou willen, maar wel makkelijk genoeg om goed mee 'te kunnen leven'.
Ik ben bang, uit ervaring dus, dat je de ouders niet zomaar verandert. Je kan je best doen, maar er zal pas echt wat veranderen als haar ouders er zelf klaar voor zijn, bereid zijn haar 'los te laten' voor je. En tja, in mijn geval duurde dat dus anderhalf jaar...
Hoe dan ook: Heel veel sterkte!
Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 02:48 schreef Sieg het volgende:
Zo eh! Waarom doen sommigen hier alsof ouders heilig zijn? Het zijn ook maar mensen! Er zijn er echt bij die denken dat ze goden zijnIk
op ouders die dingen zeggen als "gewoon omdat ik het niet wil hebben!". Dat is echt zo'n laffe egoistische misbruik van een machtspositie!
Ouders die op die manier geen respect aan hun kinderen tonen, hoeven dat ook niet terug te verwachten.
Regels mogen ze opstellen ja, maar dan wel met beargumentering.
Het wordt vaak genoeg uitgelegd door opvoedkundingen; Een kind straffen zonder te zeggen waarom heeft GEEN ENKELE zin.
Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen die zo ontzettend geindoctrineerd zijn door hun ouders.... die zijn 20+ en mogen nog steeds niet zelf bepalen hoe laat ze thuis komen, of wat ze met hun geld doen
Twee daarvan zijn inmiddels het huis uitgevlucht en op kamers gegaan, omdat het constant ruzie in huis was.
Ik ben zelf gelukkig heel vrij opgevoed
niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:19 schreef HenkvandenTillaart het volgende:
[..]
Thanks
Ik hoop niet dat het zo lang duurt, ik zie dat stiekeme gedoe steeds minder zitten. Sowieso ben ik niet graag bij haar, erg jammer
Ik denk niet dat zoiets echt opvoedingsgebonden is, wel voor een deel natuurlijk. Mijn ouders hebben me ook in veel dingen vrij gelaten, niet compleet, maar wel meer dan gemiddeld. En om te zeggen dat ik geen relatie vast kan houden of geen gevoel heb voor diplomatiek...nou nee.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:57 schreef avotar het volgende:
[..]
Mijn ouders waren ook zo... ik denk dat ik er een hele goede opvoeding aan overgehouden heb... zeker als ik het vergelijk met een vriend die ook heel vrij was opgevoed. Waar ik goede normen en waarden en een goed plichtsbesef heb, is hij achterbaks, kan geen relatie vasthouden en heeft geen gevoel voor diplomatiek.
Ik ben niet bij haar thuis.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
niet graag bij haar of niet graag bij haar thuis?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |