Ja wel lekker, de twee belangrijkste caterpooiers willen me overlijven.quote:Op maandag 11 december 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
DoG!!!. Hoe gaat het met je caterhoerzaken?
Dit is inderdaad een van de drogredenaties die gebruikt worden door de zogenaamde "sceptici". Overduidelijk tamelijk eenvoudig te verwerpen.quote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Godslasteraar het volgende:
tja, het KNMI kan al nauwelijks drie dagen in de toekomst het weer voorspellen. 50 jaar is dan, laten we zeggen; "moedig"![]()
Een van de mooiste drogredeneringen die er isquote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Godslasteraar het volgende:
tja, het KNMI kan al nauwelijks drie dagen in de toekomst het weer voorspellen. 50 jaar is dan, laten we zeggen; "moedig"![]()
Mwah. Misschien toch nog eens de theorie van Asimov over voorspelling van menselijk gedrag nalezen (uit de foundation serie). Voor een grotere groep en een landere tijd zijn accurater voorspellingen te doen dan over details op korte termijn. Zoiets geldt natuurlijk ook voor het klimaat - de grote lijnen zijn veel beter voorspelbaar dan het weer morgen. Zo weten we al sinds mensenheugnis wanneer het winter gaat zijn, moessons gaan vallen, orkaanseizoen aanbreekt etcera.quote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Godslasteraar het volgende:
Idd een mooie drogredenering.quote:Op maandag 11 december 2006 13:37 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, en morgen gaat de zon weer op, en over zo'n miljoen jaar vermoedelijk ook. Beetje appels met peren vergelijken. Het gaat hier om zogenaamde klimaatsveranderingen, waarbij de voorspelbaarheid nu juist verdwijnt.quote:Op maandag 11 december 2006 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Mwah. Misschien toch nog eens de theorie van Asimov over voorspelling van menselijk gedrag nalezen (uit de foundation serie). Voor een grotere groep en een landere tijd zijn accurater voorspellingen te doen dan over details op korte termijn. Zoiets geldt natuurlijk ook voor het klimaat - de grote lijnen zijn veel beter voorspelbaar dan het weer morgen. Zo weten we al sinds mensenheugnis wanneer het winter gaat zijn, moessons gaan vallen, orkaanseizoen aanbreekt etcera.
Proef bij jou eerder gebrek aan scepticisme over door de olietoko's gesponsorde contraonderzoekjes. ook zo'n vertrouwen in de Groene Rekenkamer?quote:Op maandag 11 december 2006 13:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik bespeur "gleichschaltung", en gebrek aan scepticisme![]()
Nee, het gaat om trends. Grote trends (wereldwijd, lage duur) zijn beter meetbaar en beter voorspelbaar dan kleine tijdelijke lokale trendbreukjes (want dat zijn weerdetails).quote:Op maandag 11 december 2006 13:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tja, en morgen gaat de zon weer op, en over zo'n miljoen jaar vermoedelijk ook. Beetje appels met peren vergelijken. Het gaat hier om zogenaamde klimaatsveranderingen, waarbij de voorspelbaarheid nu juist verdwijnt.
quote:Op maandag 11 december 2006 13:53 schreef Autodidact het volgende:
Paar topics geleden vond je nog dat we laat reageren op het feit klimaatverandering. Is de wereld ineens veranderd?
edit..
Onderzoekjes? En de "onderzoekjes" van zo'n Al Gore zou dan wél objectief zijn, vrij van belangen? Dat is nu juist mijn bezwaar. Het is duidelijk dat de mens invloed heeft op zijn omgeving, en met nu zo'n 6,7 miljard hoogstwaarschijnlijk ook op het wereldklimaat. Het zou me in ieder geval verbazen als dat niet het geval zou zijn. De vraag is alleen wel in welke mate, en wat de consequenties zullen zijn.quote:Op maandag 11 december 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Proef bij jou eerder gebrek aan scepticisme over door de olietoko's gesponsorde contraonderzoekjes. ook zo'n vertrouwen in de Groene Rekenkamer?
Hij moet gewoon zo snel mogelijk op televisie komen, dan heeft het veel meer effect.quote:Op maandag 11 december 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
Al gore heeft een film gemaakt met redelijk wat impact. Maar dat lijkt me inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek.
zo nu en dan onvermijdelijkquote:Op maandag 11 december 2006 15:23 schreef Monidique het volgende:
Geweldig, ja. Jammer dat Godslasteraar trouwens nu net weg is...
Dat zijn vage veronderstellingen en verdachtmakingen en een vorm van logica waarmee je uitkomt op een zen-boedddhistische vorm van wetenschap.quote:Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
zo nu en dan onvermijdelijk![]()
"aantoonbare belangen", wat dacht je van ................... "ambitie en eerherstel"?
He GL ga PMB en Echtgaaf eens van hun geloof afbrengen. Die jongens geloven nog in de onbevlekte ontvangenis gok ikquote:Op maandag 11 december 2006 15:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
zo nu en dan onvermijdelijk![]()
"aantoonbare belangen", wat dacht je van ................... "ambitie en eerherstel"?
WOII-toestanden!!!!!!quote:Op maandag 11 december 2006 15:41 schreef du_ke het volgende:
Moet er nou echt in POL nog een discussie gevoerd worden over abortus.
Straks nemen de conservatieven het hier helemaal over.
quote:Op maandag 11 december 2006 08:29 schreef sigme het volgende:
En mag je dan om 11 uur een glaasje sherry, Rock?
kijk, ik ben er helemaal niet op uit om de veronderstelde klimaatveranderingen van de hand te wijzen. Dit is zo'n onderwerp waar wetenschap bij uitstek geschikt voor is.quote:Op maandag 11 december 2006 15:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zijn vage veronderstellingen en verdachtmakingen en een vorm van logica waarmee je uitkomt op een zen-boedddhistische vorm van wetenschap.
Dat was toch voorbehouden aan MrX?quote:Op maandag 11 december 2006 16:21 schreef Autodidact het volgende:
Ik krijg het idee dat je "tegen" (wat dan ook) bent omdat GroenLinks voor (wat dan ook) is...
Ik draai hier op AVG en op een andere pc Avast.quote:Op maandag 11 december 2006 16:26 schreef Autodidact het volgende:
Dag Kaspersky, welkom McAfee.
Ken ik niet....Kaspersky heeft ervoor gezorgd dat alle relatief iets minder legale versies zichzelf niet meer kunnen updaten.quote:Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik draai hier op AVG en op een andere pc Avast.
Ietsjes maarquote:Op maandag 11 december 2006 16:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij hem is het haast dwangneurotisch.
AVG en Avast zijn gratis en stukken lichter dan Mcafee (lees: sneller en minder resources).quote:Op maandag 11 december 2006 16:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ken ik niet....Kaspersky heeft ervoor gezorgd dat alle relatief iets minder legale versies zichzelf niet meer kunnen updaten.
quote:Vrouwen leven langer maar zijn niet gezonder
Rotterdam, 11 dec. Vrouwen in Nederland worden weliswaar gemiddeld 4,4 jaar ouder dan mannen, het aantal jaren dat zij in goede gezondheid doorbrengen is vrijwel gelijk aan dat van mannen. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vanochtend bekendgemaakt.
De gemiddelde levensverwachting bij geboorte bedroeg in 2005 bij vrouwen 81,6 jaar en bij mannen 77,2 jaar (een gemiddelde van 78,9 jaar). Maar de jaren dat vrouwen langer leven, „zijn veelal ongezonde jaren”, constateert het CBS. De gemiddelde levensverwachting „in goed ervaren gezondheid” bedraagt bij vrouwen 60,8 jaar en bij mannen 61,8 jaar. Het CBS baseert deze vaststelling op een enquête over de periode 2001-2005.
Mannen leven meer jaren zonder chronische ziekten dan vrouwen vrouwen (47,3 tegen 41,1 jaar). Volgens het CBS is dit verschil onder meer te verklaren doordat aandoeningen als maagdarmstoornissen, migraine, gewrichtslijtage en reuma bij vrouwen bijna twee keer zo vaak voorkomen.
Wie zijn die mooie exotische vrouwen in jouw avatar?quote:Op maandag 11 december 2006 16:38 schreef Autodidact het volgende:
blabla
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |