abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44324903
Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
quote:
Abortus om hazenlip komt voor
Onderzoeken of echo’s leiden tot meer zwangerschapsafbrekingen
Van onze verslaggever
Lezersreacties op dit artikel (29) geef uw reactie
Nederlandse ziekenhuizen hebben de afgelopen jaren zeker drie abortussen uitgevoerd omdat het vooruitzicht van een baby met een kleine en behandelbare afwijking voor de ouders onverdraaglijk was.
Het AMC in Amsterdam voerde twee keer een abortus uit vanwege een hazenlip. Ook het Academisch Medisch Centrum Maastricht aborteerde vanwege een kleine afwijking.

Dit meldt de EO vandaag in het Radio 1-programma ’De Ochtenden’. Katia Bilardo, gynaecoloog in het AMC, vertelt in de radio-uitzending over een paar dat zich bij haar meldde na een echo waaruit bleek dat het kind een hazenlip had. Hoewel het niet om een ernstige afwijking ging, konden de ouders niet accepteren dat het kind zou komen. De ouders bleven bij hun besluit, ook na gesprekken met maatschappelijk werksters, psychologen, een kinderchirurg en een plastisch chirurg. Bilardo: „Uiteindelijk hebben we in teamverband besloten dit verzoek te honoreren. Ik realiseer me dat zo’n kind geaccepteerd moet worden, en het feit dat bij zo’n waardevolle zwangerschap die acceptatie ontbrak, heb ik geïnterpreteerd als een goed overwogen beslissing.”

Bilardo begeleidde ook een tweede abortus, bij een vrouw die al een kind met een hazenlip had. Het kind dat zij verwachtte had weer een hazenlip. Ook in het Academisch Centrum in Maastricht is een abortus uitgevoerd, omdat de foetus een kleine afwijking had. Welke wil het ziekenhuis niet prijsgeven om privacy-redenen. Gynaecoloog Philip Stoutenberg van het Universitair Medisch Centrum Utrecht zegt jaarlijks twee tot drie abortusverzoeken te krijgen vanwege kleine afwijkingen. Dat ziekenhuis honoreert dergelijke verzoeken niet. Volgens Stoutenberg zijn de abortussen uiteindelijk uitgevoerd in abortusklinieken, „want tot 24 weken mag een zwangerschap worden afgebroken ook als er niets met het kind aan de hand is”.

Staatssecretaris Ross van volksgezondheid heeft in een reactie aan ’De Ochtenden’ laten weten dat de noodsituatie van de vrouw, niet de lichte of behandelbare afwijking op zich, reden kan zijn een zwangerschap af te breken. Ross gaat een werkgroep instellen om te onderzoeken of de formulieren voor abortusregistratie moeten worden aangepast. De reden is dat zwangere vrouwen tegenwoordig bij twintig weken vrijwel standaard een echo krijgen aangeboden. Ross wil weten of de toegenomen mogelijkheden voor prenatale diagnostiek leiden tot een groter aantal abortussen.

bron
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......

Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........

Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.

Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.

Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......

En nu al abortus voor een hazelip.....

Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
pi_44325106
Haha, wat een ouders
pi_44325144
Dag Jan Jaap.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_44325162
Soit.

Als de abortus vrijwillig is, vind ik het best.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 11 december 2006 @ 13:32:43 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44325182
Wat is hier nou zo erg aan dan? Leg me dat eens precies uit, voordat je weer met creatieve doodsverwensingen gaat strooien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 11 december 2006 @ 13:38:41 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44325323
Moreel zit het mij ook niet lekker, ik vind het zelf dus ook verwerpelijk dat ouders dit doen. Wat dat betreft ben ik het met de TS eens. Maar wat mij betreft hebben de ouders wel de vrijheid om dit soort foute keuzes te maken, mits het binnen de 24 weken termijn is. Ik vind dus niet dat de regels veranderd moeten worden.
pi_44325373
Wat is het verschil met een abortus omdat je er niet aan toe bent? Is dat dan niet net zo verwerpelijk?
  maandag 11 december 2006 @ 13:44:12 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44325414
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:41 schreef Chewie het volgende:
Wat is het verschil met een abortus omdat je er niet aan toe bent? Is dat dan niet net zo verwerpelijk?
Wat is er dan verwerpelijk aan abortus, behalve geloofsargumenten?
  maandag 11 december 2006 @ 13:44:43 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_44325430
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeer schokkend bericht vandaag in de Trouw
[..]

Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......

Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........

Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.

Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.

Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......

En nu al abortus voor een hazelip.....

Hoe ziek kan een samenleving zijn/worden.....
Tuurlijk, we gaan 1 negatief bericht over abortus als absoluut bewijs aannemen voor "de glijdende schaal" en vergeten dan maar even gewoon dat er talloze mensenlevens zijn gered door abortus of dit nou puur medische redenen of persoonlijke redenen waren.

Abortus om de reden die in het bovenstaande bericht staan zijn imho ook volkomen belachelijk althans ik zou het persoonlijk nooit om zulke redenen overwegen, zeker niet als ik bewust eerst voor een kind zou kiezen, maar aan de andere kant ken ik gewoon niet de gehele situatie En ergens vraag ik me heel erg sterk af of de verslaggever dat wel weet dus om nou meteen die mensen te veroordelen....neuh...gaat te ver.

Tja en verder ben ik gewoon "Pro-choice".
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_44325442
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er dan verwerpelijk aan abortus, behalve geloofsargumenten?
Dat is dus mijn vraag
pi_44325484
Tja ik denk niet dat de staat zich erg te bemoeien heeft met abortussen. (ja wat wettelijke regelingen over bedenktijd en die maximaal 24 weken). Als ouders besluiten dat ze een kind niet willen dan moet dat kunnen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44325603
Wat is het verschil inderdaad met een abortus omdat je er niet aan toe bent? In praktijk gebeurt er dan gewoon precies hetzelfde, toch? Tis wel 'n bizarre reden inderdaad, maar om daar nou grenzen op te leggen is ook niet goed mogelijk.
pi_44326243
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is dus mijn vraag
Simpel: het is moord.
  maandag 11 december 2006 @ 14:53:07 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44326275
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oh, jij bent er zo eentje .
  maandag 11 december 2006 @ 14:54:14 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44326288
Volgens mij is TS een Astrarijdende haselip.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 11 december 2006 @ 14:56:49 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_44326327
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:31 schreef sigme het volgende:
Soit.

Vrijwillig van de foetus?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_44326379
quote:

[..]

Ok, jij vind dus dat abortus helemaal niet moet kunnen, vanwaar dan je ophef over dit bericht?
pi_44326394
quote:

[..]

Wat vermoord je dan?
  maandag 11 december 2006 @ 15:07:14 #19
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44326451
kunnen deze mensen ook post-nataal nog geaborteerd worden?

lijkt me minstens terecht
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 11 december 2006 @ 15:09:42 #20
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44326484
quote:
Op maandag 11 december 2006 13:31 schreef sigme het volgende:
Soit.

dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.

wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik. Dat noemen we moord.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_44326529
quote:

[..]

En wat maakt een hazelip d'r erger aan dan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 11 december 2006 @ 15:14:31 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44326543
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dat is nu juist het punt: degene voor wie het WERKELIJK gevolgen heeft krijgt niks te zeggen.

wat is het verschil tussen een leven 5 seconden VOOR geboorten en 5 seconden NA geboorten?
wmb vrij weinig
Deze redenering kun je helemaal terug tot conceptie doorvoeren wat er simpelweg op neer komt dat het kapot maken van een ontstaan leven in de buik hetzelfde is het kapot maken van datzelfde leven buiten de buik. Dat noemen we moord.
Na 24 mag sowieso niet meer geaborteerd worden, dus je lult uit je nek.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2006 @ 15:15:44 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44326560
quote:

wmb vrij weinig
Er is nogal een verschil tussen 24 weken en pakweg 40 weken.
quote:
Ja, tot de conceptie? Gaan we alle masturberende mannen dan ook opsluiten voor moord? Het is de helft van potentieel leven.

Abortus plegen omdat het kind een hazenlip heeft verdient niet echt de schoonheidsprijs, maar tot 24 weken mogen de ouders zelf bepalen of ze het kind wel of niet willen hebben, dus ik zie er niet echt iets verkeerds in.
Carpe Libertatem
pi_44326626
quote:

[..]

wmb vrij weinig
Op basis van welk criterium voer je dit helemaal door tot de conceptie en waarom stop je daar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_44326685
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op basis van welk criterium voer je dit helemaal door tot de conceptie en waarom stop je daar?
Masturbation is murder.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')