beledig je nu niet het werk van Allah?quote:Op maandag 11 december 2006 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een lelijk beest.
Gaaf!quote:
een beetje Nederlander doet dat met plezier.quote:Op maandag 11 december 2006 10:46 schreef du_ke het volgende:
Moet zo door de regen richting college fietsen.
Nee, ik geef slechts mijn mening.quote:Op maandag 11 december 2006 10:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
beledig je nu niet het werk van Allah?
Ben al verkouden aan het wordenquote:Op maandag 11 december 2006 10:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
een beetje Nederlander doet dat met plezier.
was overigens niet spottend bedoelt, ik vroeg mij af of het bekritiseren van 'de schepping' getolereerd wordt binnen religies.quote:Op maandag 11 december 2006 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik geef slechts mijn mening.
Bekritiseren van iets wat je niet kan veranderen is sowieso een beetje vreemd. Alle organismen zitten zeer complex in elkaar, we weten nauwelijks wat over ons eigen lichaam bijvoorbeeld. Tuurlijk kan je je mening geven over bepaalde zaken, maar echt verstand hebben wij er als mens niet van. Een vis kan je mooi of lelijk vinden, maar dat zijn geen feiten.quote:Op maandag 11 december 2006 10:55 schreef problematiQue het volgende:
[..]
was overigens niet spottend bedoelt, ik vroeg mij af of het bekritiseren van 'de schepping' getolereerd wordt binnen religies.
Joh, het is maar motregen.quote:Op maandag 11 december 2006 10:46 schreef du_ke het volgende:
Moet zo door de regen richting college fietsen.
maar is het niet een beetje een verkapte 'ik vind het werk van Allah maar lelijk'?quote:Op maandag 11 december 2006 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bekritiseren van iets wat je niet kan veranderen is sowieso een beetje vreemd. Alle organismen zitten zeer complex in elkaar, we weten nauwelijks wat over ons eigen lichaam bijvoorbeeld. Tuurlijk kan je je mening geven over bepaalde zaken, maar echt verstand hebben wij er als mens niet van. Een vis kan je mooi of lelijk vinden, maar dat zijn geen feiten.
Zo zou je het kunnen zien, maar dat is natuurlijk niet zoals ik het bedoel. Onze geestelijke vermogens zijn zo beperkt qua visie, dat wij er als mens een soort van hokjesdenken op nahouden. We classifiseren (dont mind the spelling) dingen op basis van mooiheid bijv. Als we zeggen, we vinden dat lelijk, vergelijken we het met iets anders dat mooier is (althans in onze ogen).quote:Op maandag 11 december 2006 10:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
maar is het niet een beetje een verkapte 'ik vind het werk van Allah maar lelijk'?
als je di aan je haakje doet kan je vast een heule grote vis vangen...quote:
Volgens mij heeft in het christendom de discussie wel op deze manier gespeeld: Darwinisme is principieel onjuist omdat het kritiek op de onfeilbaarheid van de schepping inhoudt (beesten die uitsterven zijn niet perfect -> onperfecte schepping -> godslastering).quote:Op maandag 11 december 2006 10:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
maar is het niet een beetje een verkapte 'ik vind het werk van Allah maar lelijk'?
Ja, deze:quote:Op maandag 11 december 2006 11:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
als je di aan je haakje doet kan je vast een heule grote vis vangen...
is wel creatief om tegenstanders af te branden puur omdat ze tegenstanders zijn, en het dan ook nog zo mooi te verwoorden dat het een beetje logisch klinkt.quote:Op maandag 11 december 2006 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij heeft in het christendom de discussie wel op deze manier gespeeld: Darwinisme is principieel onjuist omdat het kritiek op de onfeilbaarheid van de schepping inhoudt (beesten die uitsterven zijn niet perfect -> onperfecte schepping -> godslastering).
waren alle gelovigen (en ongelovigen overigens ook) maar zo nederigquote:Op maandag 11 december 2006 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien, maar dat is natuurlijk niet zoals ik het bedoel. Onze geestelijke vermogens zijn zo beperkt qua visie, dat wij er als mens een soort van hokjesdenken op nahouden. We classifiseren (dont mind the spelling) dingen op basis van mooiheid bijv. Als we zeggen, we vinden dat lelijk, vergelijken we het met iets anders dat mooier is (althans in onze ogen).
quote:
De grap van waarlijk en oprecht geloof is dat het logisch is, binnen het geloofde stelsel. De kunst is, als niet-gelovige, de logica te herkennen.quote:Op maandag 11 december 2006 11:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
is wel creatief om tegenstanders af te branden puur omdat ze tegenstanders zijn, en het dan ook nog zo mooi te verwoorden dat het een beetje logisch klinkt.
is nooit in mij opgekomen dat logica ook afhankelijk is van paradigma's.quote:Op maandag 11 december 2006 11:24 schreef sigme het volgende:
[..]
De grap van waarlijk en oprecht geloof is dat het logisch is, binnen het geloofde stelsel. De kunst is, als niet-gelovige, de logica te herkennen.
Visserslatijnquote:Op maandag 11 december 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
![]()
daar had ik er vorige week nog 3 van.
of nou ja, eigenlijk wel, maar nog nooit zo abstract.quote:Op maandag 11 december 2006 11:36 schreef problematiQue het volgende:
[..]
is nooit in mij opgekomen dat logica ook afhankelijk is van paradigma's.
Ik vind dat het makkelijker aanknopingspunten biedt als je van andermans standpunt éérst de logica probeert te vinden, en daarna pas de kritiek daarop. Omdat je dan de kritiek ook binnen de uitgangspunten van die ander kunt houden, met als gevolg dat het begrijpelijk blijft, en je zelfs enige kans maakt de ander iets te laten inzien.quote:Op maandag 11 december 2006 11:44 schreef problematiQue het volgende:
[..]
of nou ja, eigenlijk wel, maar nog nooit zo abstract.
ooit wel is die versie van 'roots bloody roots' met Pavarotti gehoord? hilarisch.quote:Op maandag 11 december 2006 12:12 schreef Monidique het volgende:
Sepultura - Territory (Live).
Ik zal eens kijken.quote:Op maandag 11 december 2006 12:28 schreef sigme het volgende:
He M., jij luisterde toch wel eens naar 16 Horsepower?
Misschien vind je Calexico ook wel wat dan (en dat zijn in ieder geval leukere lui).
http://youtube.com/watch?v=lo_JupTPKgY ?quote:Op maandag 11 december 2006 12:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ooit wel is die versie van 'roots bloody roots' met Pavarotti gehoord? hilarisch.
Multatuli is besmettelijk?quote:Op maandag 11 december 2006 12:26 schreef Monidique het volgende:
Folderen tegen marktwerking in openbaar vervoer
Ik blijf maar 'folteren' lezen.
ik denk dat youtube iets te geavanceerd is voor deze computer want ik hoor namelijk niks, maar ik gok van wel.quote:Op maandag 11 december 2006 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=lo_JupTPKgY ?
http://download.gameland.(...)bloody_roots.mp3?get
Mja...
quote:Op zondag 10 december 2006 21:36 schreef multatuli het volgende:
"Folderen tegen marktwerking in openbaar vervoer »" aan een extra pageview helpen omdat je abusievelijk folteren leest is zeker vrij dom?
quote:Op maandag 11 december 2006 12:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=lo_JupTPKgY ?
http://download.gameland.(...)bloody_roots.mp3?get
Mja...
Ja moest naar Zernike en daar eenmaal aangekomen bleek dat het college niet doorging omdat de docent ziek isquote:Op maandag 11 december 2006 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, het is maar motregen.
Moet je naar Zernike?
Du_ke, leg je erbij neer, het is een verloren, mislukte, grauwe en mottige rot-maandag.quote:Op maandag 11 december 2006 13:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja moest naar Zernike en daar eenmaal aangekomen bleek dat het college niet doorging omdat de docent ziek is.
Och kwam er net achter dat in een tentamen heb gehaaldquote:Op maandag 11 december 2006 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Du_ke, leg je erbij neer, het is een verloren, mislukte, grauwe en mottige rot-maandag.
Het zijn ook altijd dezelfdenquote:Op maandag 11 december 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me.
du_kequote:
Je kan niet met iedereen rekening houden. Maak je om mij voorlopig niet sappel - ik zit weer eens niet thuis en verplaats me dus per auto.quote:Op maandag 11 december 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |