abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:16:28 #201
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45078965
Ik laat je bannen
pi_45079189
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:16 schreef JelleS het volgende:
Ik laat je bannen
pi_45079425
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:15 schreef -Dries- het volgende:
...
en zeker wel het beste album van het jaar tot nu toe
...
En het is al 6 januari.
Aldus.
pi_45079664
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:28 schreef Z het volgende:

[..]

En het is al 6 januari.
Ja, dat was de grap.
pi_45079732
Dat ook.
Aldus.
pi_45080007
Dus je pikte mijn grap?
pi_45080064
Aldus.
pi_45080102
Henrik Schwarz - DJ-Kicks is een enorme aanrader overigens. Even tussen de slowchat door.
Aldus.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:36:52 #209
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45091881
Geen grappen dames en heren, alleen verantwoorde Indie-slowchat met onbekende en onmogelijke bandnamen aub.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:38:26 #210
71333 BUG80
Stop making sense
pi_45096016
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:36 schreef bigshadow het volgende:
Geen grappen dames en heren, alleen verantwoorde Indie-slowchat met onbekende en onmogelijke bandnamen aub.
Ostzonensuppenwürfelmachenkrebs
  zondag 7 januari 2007 @ 00:42:58 #211
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_45096171
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:36 schreef bigshadow het volgende:
I'm from Barcelona

Misschien niet onmogelijk, misschien ook niet onbekend, maar wel heel erg gaaf
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  zondag 7 januari 2007 @ 11:18:25 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45102887
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:42 schreef Jesse- het volgende:

[..]

I'm from Barcelona

Misschien niet onmogelijk, misschien ook niet onbekend, maar wel heel erg gaaf
Zeker niet onbekend, wel leuk
pi_45104261

Het blijft jammer van die hoes
  zondag 7 januari 2007 @ 13:02:42 #214
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45105277
De pm is al naar de admins, Dries zien we hier nooit meer terug.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:09:37 #215
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45105433
Dit is wel een beetje de tubgirl van de indiegeneratie, inderdaad... Ik ga even mijn ogen uitspoelen met wasbenzine.
pi_45105436
Zaterdag ga ik naar The Sunshine underground. Iemand vroeg mij en een nummertje van hun klonk wel aardig. Kennen meer mensen deze band

Het is trouwens in rotown voor 7.50
  zondag 7 januari 2007 @ 13:16:55 #217
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45105628
Die zijn wel aardig, inderdaad. Put you in your place is wel een van de leukere danspunknummers van het afgelopen jaar.
pi_45105644
Die hoes

Ik doe nu een poging 'm binnen te halen. Ik zie dat Magpie erop staat, daar vind ik in de live versie iig geen klap aan. Mij benieuwen wat ie er op het album van gemaakt heeft.
pi_45106188
Wat een hilarische hoes!
Aldus.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:37:32 #220
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45108263
Ik kan dit soort "humor" wel waarderen!
pi_45122648
Ik zie nu pas de combinatie tussen die hoes en de titel van het album
pi_45123261
Heb je em al thaleia?
pi_45123492
Ja, en ik weet nooit zo snel wat ik ervan vind, dus dat weet ik nu ook nog niet, maar ik vind het iig wel leuk dat ie weer wat meer de beukende electrokant op is gegaan. En met de albumversie van Magpie kan ik goed leven, vanwege vooral de stem van degene die daarop meezingt (wie is dat?)
pi_45125059
Volgens google Marianne Faithfull, dat maakt mij wel nieuwsgierig naar de plaat.
Aldus.
pi_45125198
Ah dank, nu je het zegt vraag ik me af waarom ik 'r niet gewoon herkende! Ze zingt overigens alleen maar op dat nr mee.
pi_45125374
Ik luister ongeveer 2 dagen lang non stop de title track.
  maandag 8 januari 2007 @ 00:30:54 #227
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45130949
Ik heb die plaat van Joan as Police Woman nu al tig kansen gegeven trouwens, maar ik vrees dat het toch niks voor mij zal zijn. Er staan een paar prachtige nummers op (Christobel met name), maar er staan toch te veel van die kazig gearrangeerde monsters op die me toch iets te Sky Radio zijn om er echt van te kunnen genieten. Niet aan mij besteed, uiteindelijk.
  maandag 8 januari 2007 @ 09:08:19 #228
71333 BUG80
Stop making sense
pi_45135042
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:30 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb die plaat van Joan as Police Woman nu al tig kansen gegeven trouwens, maar ik vrees dat het toch niks voor mij zal zijn. Er staan een paar prachtige nummers op (Christobel met name), maar er staan toch te veel van die kazig gearrangeerde monsters op die me toch iets te Sky Radio zijn om er echt van te kunnen genieten. Niet aan mij besteed, uiteindelijk.
Dat meen je niet

edit: (laat ik het even onderbouwen) Ik hoor hier tenminste echte soul in, ambachtelijk, itt wat er op Sky Radio voorbij komt. Zo'n song als Anyone klinkt misschien "kazig" op het eerste gehoor, maar als je goed luistert hoor je dat het uit het hart komt.

[Henk-Jan Smits modus]Haar geloof ik tenminste[/Henk-Jan Smits modus]

[ Bericht 24% gewijzigd door BUG80 op 08-01-2007 09:13:48 ]
  maandag 8 januari 2007 @ 09:19:26 #230
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45135210
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:08 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat meen je niet

edit: (laat ik het even onderbouwen) Ik hoor hier tenminste echte soul in, ambachtelijk, itt wat er op Sky Radio voorbij komt. Zo'n song als Anyone klinkt misschien "kazig" op het eerste gehoor, maar als je goed luistert hoor je dat het uit het hart komt.

[Henk-Jan Smits modus]Haar geloof ik tenminste[/Henk-Jan Smits modus]
Ik hoor die oprechtheid ook wel terug in haar stemgeluid, maar de muzikale omlijsting is vaak zo goedkoop, wat het voor mij echt lastig maakt om er van te kunnen genieten - het is allemaal zo middle of the road, en de nummers zijn vaak gewoon niet interessant genoeg om de hype te rechtvaardigen. Vooral dat duet met Anthony (I Defy) vind ik echt volledig de plank misslaan (een nummer wat ongetwijfeld een hoogtepunt is voor vele anderen hier). Kwestie van smaak denk ik, maar ik heb deze plaat nu genoeg kansen gegeven uiteindelijk.
  maandag 8 januari 2007 @ 09:27:52 #231
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45135335
Ik deel het gevoel enigzins met je Grobbel, ik heb spijt van het feit dat ik de plaat heb aangeschaft. Niet omdat hij slecht is, maar omdat hij simpelweg niet zo goed is als men mij heeft laten vermoeden. Vind Christobel en Eternal Flame de uitschieters, de rest klinkt al snel als albumvulling voor mij.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:56:30 #232
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45149754
Ben het ook wel met beide eens, op het eerste gehoor vond ik het best goed, vooral Christobel is geweldig. Maar een week later was ik het al zat.
pi_45150009
Voor mij schiet The Ride eruit.
pi_45152496
De hele plaat is gewoon top, als je er tenminste van houdt. Staat geen misser op en is veel doorleefder dan welk Sky Radio-zangeresje ooit zal beleven. Tenzij ze misschien een keer goed verlaten worden door James Blunt, dat zou helpen. Prachtige combinatie van muzikaliteit, fantastische zang, oprechte emoties en teksten.

Maar goed, het helpt wel als je een muzikale voorliefde voor vreemde meisjes (CocoRosie, Joanna Newsom, Regina Spektor, Kimya Dawson) of vrouwen die het leven kennen (Lucinda Williams, Martha Wainwright, Sandy Dillon, Joan Wasser, Neko Case) hebt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 8 januari 2007 @ 19:19:08 #235
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45152627
Al die namen vind ik geweldig, onze eindlijstjes kwamen redelijk overeen, en toch heb ik een totaal andere mening over Joan hoor
pi_45153301
Tja, dat zijn dat net die verschillen in de eindejaarslijst. Ik troost me in de wetenschap in BUG80 een hele fijne medestander te hebben. Om over PP van Velvet Dordt maar te zwijgen. Dat zijn toch de mensen die er verstand van hebben.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 8 januari 2007 @ 22:35:30 #237
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45162152
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:16 schreef methodmich het volgende:
De hele plaat is gewoon top, als je er tenminste van houdt. Staat geen misser op en is veel doorleefder dan welk Sky Radio-zangeresje ooit zal beleven. Tenzij ze misschien een keer goed verlaten worden door James Blunt, dat zou helpen. Prachtige combinatie van muzikaliteit, fantastische zang, oprechte emoties en teksten.

Maar goed, het helpt wel als je een muzikale voorliefde voor vreemde meisjes (CocoRosie, Joanna Newsom, Regina Spektor, Kimya Dawson) of vrouwen die het leven kennen (Lucinda Williams, Martha Wainwright, Sandy Dillon, Joan Wasser, Neko Case) hebt.
Nou ja, was ze juist maar wat vreemder, zoals ik eigenlijk al aangaf hierboven. CocoRosie, Joanna Newsom en Regina Spektor kan ik prima hebben, en een aantal van die andere artiesten ook wel (voor zover ik ze ken); maar een deel van de nummers van Joan Wasser prikkelen me gewoon op totaal de verkeerde manier; een jammerlijk goedkope manier (hoorde I Defy 10 minuten geleden nog op mijn mp3-speler, maar krijg echt jeuk van die vreselijke samenzang met Anthony. De blazers tegen het einde zijn wel weer lekker, maar de rest van het nummer klinkt zo... Candlelight meets My First Sony. Sorry, kan dat gevoel echt niet onderdrukken, alhoewel ik weet dat het echt heel respectloos klinkt naar mensen die het wel kunnen waarderen - zo bedoel ik het in ieder geval niet, is een smaakding).
Maar goed, ik luister sowieso veel meer naar de muziek dan naar de teksten, dus dat zal ook wel een rol meespelen.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:36:47 #238
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45162218
Jouw fetisj voor vreemde/doorleefde zangeressen maakt je gewoon blind voor de waarheid MM
pi_45163800
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:26 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vind je dat niet na een paar keer draaien een oervervelende gimmick worden??
Nee, de plaat is beter dan de eerste. Veel betere muziek, en veel en veel pakkender. Zelfs opzienbarend dat zo iets simpels zo leuk kan zijn.
pi_45169761
Er is toch niets vreemds aan Joan, behalve haar naam? Ik vind het een erg prettige plaat voor bij het eten of als er gasten zijn oid. En ik heb haar zien spelen op LL en dat was een erg goed optreden.
Aldus.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:21:42 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45176851
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:35 schreef methodmich het volgende:
Tja, dat zijn dat net die verschillen in de eindejaarslijst. Ik troost me in de wetenschap in BUG80 een hele fijne medestander te hebben. Om over PP van Velvet Dordt maar te zwijgen. Dat zijn toch de mensen die er verstand van hebben.
Over saaie muziek gesproken, de nieuwe Lucky Jim vandaag gekocht en móói dat 'tie weer is! Over de hele lijn zeker beter dan Our Troubles.. al mist vooralsnog een My Soul Is On Fire. Maar echt, ik ben weer verkocht.
pi_45177169
Kijk eens aan waarmee één van onze geliefde indie-websites, Stylus, nu uitpakt: Een eindejaarslijstje van "Singles Jukebox coordinator" William B. Swygart waarin Nederland op een erg onverwachte manier vertegenwoordigd is (net als België trouwens).
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:40:39 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45177326
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:34 schreef de_man_in_beige het volgende:
Kijk eens aan waarmee één van onze geliefde indie-websites, Stylus, nu uitpakt: Een eindejaarslijstje van "Singles Jukebox coordinator" William B. Swygart waarin Nederland op een erg onverwachte manier vertegenwoordigd is (net als België trouwens).
!
Die gaat op de ignore-list.
pi_45185943
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nou ja, was ze juist maar wat vreemder, zoals ik eigenlijk al aangaf hierboven. CocoRosie, Joanna Newsom en Regina Spektor kan ik prima hebben, en een aantal van die andere artiesten ook wel (voor zover ik ze ken); maar een deel van de nummers van Joan Wasser prikkelen me gewoon op totaal de verkeerde manier; een jammerlijk goedkope manier (hoorde I Defy 10 minuten geleden nog op mijn mp3-speler, maar krijg echt jeuk van die vreselijke samenzang met Anthony. De blazers tegen het einde zijn wel weer lekker, maar de rest van het nummer klinkt zo... Candlelight meets My First Sony. Sorry, kan dat gevoel echt niet onderdrukken, alhoewel ik weet dat het echt heel respectloos klinkt naar mensen die het wel kunnen waarderen - zo bedoel ik het in ieder geval niet, is een smaakding).
Maar goed, ik luister sowieso veel meer naar de muziek dan naar de teksten, dus dat zal ook wel een rol meespelen.
Joan viel in de categorie vrouwen die het leven kennen. Hoewel, ze is vreemder dan je buurvrouw hoor. Hoop ik dan voor je. Of ergens weer niet, als die buurvrouw een instrument bespeelt. Of zingt. Of beide.

En niks is respectloos. Gewoon zeggen wat je van de plaat en band denkt, dat is juist leuk. Interessanter dan "ik vind er niet zo veel aan." Kan je tenminste nog iets van discussie krijgen.

Zoals met fans van Editors die hopen dat de band geen Razorlight of Killers spinoff gaat worden. Dat is natuurlijk een hele leuke.
www.thuisuiteten.nl
pi_45185973
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Over saaie muziek gesproken, de nieuwe Lucky Jim vandaag gekocht en móói dat 'tie weer is! Over de hele lijn zeker beter dan Our Troubles.. al mist vooralsnog een My Soul Is On Fire. Maar echt, ik ben weer verkocht.
Vind jij hem echt beter? Ik vind hem te gladgeschuurd eigenlijk. Op de eerste plaat voelde ik meer warmte en was er nog verrassing. Nu is het een herhaling van zetten met meer middelen, maar minder resultaat wat mij betreft.
www.thuisuiteten.nl
pi_45186007
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef bigshadow het volgende:
Jouw fetisj voor vreemde/doorleefde zangeressen maakt je gewoon blind voor de waarheid MM
Ja, lekker om te horen uit de mond van een fan van een Zweed die valt op vrouwen die aan bestialiteit doen of in ieder geval hun hond wil zijn.....

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:08:33 #247
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45186505
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vind jij hem echt beter? Ik vind hem te gladgeschuurd eigenlijk. Op de eerste plaat voelde ik meer warmte en was er nog verrassing. Nu is het een herhaling van zetten met meer middelen, maar minder resultaat wat mij betreft.
Ik heb 'm nog maar sinds vanmiddag natuurlijk, dan wil de euforie nog wel eens overheersen.
Maar vooralsnog voelt deze plaat als geheel lekkerder aan dan de vorige. Meer uptempo-nummers, en de drums zijn ook beter/prominenter. Maar zoals ik al zei ontbreken op het eerste gehoor wel de échte pareltjes.
pi_45186755
Dat idee heb ik dus ook. Luistert allemaal fijn weg, maar ik ging nergens naar het puntje van mijn stoel. Had ik bij die eerste plaat wel, met name in de eerste nummers.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:24:22 #249
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45199647
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, lekker om te horen uit de mond van een fan van een Zweed die valt op vrouwen die aan bestialiteit doen of in ieder geval hun hond wil zijn.....

Ha! Over geleefd gesproken
pi_45248004
vandaag begint eurosonic
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:00:19 #251
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45255805
Nope. Ben erg benieuwd, dat wel!
Aldus.
pi_45256274
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

!
Die gaat op de ignore-list.
Marco Borsato
Rood

“Rood” is maximalist power balladry melodrama triumphal march brilliance. In Dutch, admittedly, but never mind. The really brilliant thing is just how daring it is. It opens with Marco Borsato, a popular but apparently mediocre Dutch crooner (he followed this with a duet with Lucie Silvas, so I can believe that), alone with a piano, and some strings playing very, very slowly. He’s sounding a bit lachrymose. Actually, worse than that, he’s sounding like Johnny Hallyday. Until he turns round: “Aan mee!”

At which point the strings suddenly go all “Eloise” (Barry Ryan version) and begin whirling up like the approach to Castle Dracula. Then Marco quivers quietly for a bit, until out of nowhere—KORG! Or Roland. I don’t know the actual make, but it’s some full-on trance DJ grinning like a berk while Marco bursts into life: “Vandaag is rood!” And the beat kicks in, and Marco’s proper reborn, and everything charges along, and you don’t know what he’s singing about but by god it’s good, he sings the chorus, and then…

Aaron Fucking Copland comes in! Yes, kids, it’s Marco’s big trancey hoedown and he’s swinging off the arm of every person in the building! You’ve stopped keeping track, you just want to know where the man’s going to go next, and as it turns out he’s going to stop the hoedown and whip out a fucking cathedral organ. Just for a bit, cos it’s a bridge, and here comes the big fuck off trance again, and this is more than one twat with a keyboard, it’s a thousand of the bastards, and here’s the strings as well! What does the translated lyrics site say?
Pluk the day, because it can be zometeen the last
Today red love between you and me is simply
Today resists red for the love between you and me
And I guessed that, somehow. Not the red bit, but the “it can be zometeen the last” part. “Rood” is all about the moment and stuffing just as much as you can into it, because truly, my friends—there is no tomorrow!

'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_45260442
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:00 schreef pfaf het volgende:
Heeft Z Friend Opportunity al gehoord? En wat vindt hij er van?
Het nummer +81 kende ik wel al, erg leuk nummer.
Aldus.
pi_45285107
Joakim - Monsters & Silly Songs

Techno producer goes indie rock. Aanrader!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:10:05 #256
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45286558
Had iemand hier nog The Hold Steady - Boys And Girls In America in zijn of haar eindlijstje staan. Komt binnekort in NL uit en ben nu bezig met de recensie, maar weet niet zo goed wat ik er nu van moet vinden. Tekstueel geweldig (daar zal de 9,3 van PF em wel in zitten), maar muzikaal is het niet echt interessant. Ligt dat aan mij, of hadden anderen dat ook?
pi_45292720
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:10 schreef JelleS het volgende:
Had iemand hier nog The Hold Steady - Boys And Girls In America in zijn of haar eindlijstje staan. Komt binnekort in NL uit en ben nu bezig met de recensie, maar weet niet zo goed wat ik er nu van moet vinden. Tekstueel geweldig (daar zal de 9,3 van PF em wel in zitten), maar muzikaal is het niet echt interessant. Ligt dat aan mij, of hadden anderen dat ook?
Ik had 'm op #1 , maar ik begrijp je twijfel. Ik weet niet wat het is met die plaat maar ik vind 'm fantastisch. Het is een beetje Springsteen-achtig (ik hou niet heel erg van Springsteen), qua productie (alle registers open) en ook wel een beetje qua muziek. En de nonchelante manier van zingen en het feit dat het een totaal pretentieloze plaat is spreken mij ook aan. Ik denk dat de plaat het in Nederland ook goed gaat doen, wellicht onder een wat ouder publiek. En ze staan binnenkort in de Paradiso.
Aldus.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 16:11:21 #258
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45315656
Heb het na je reactie nog maar eens een kans gegeven, maar verder dan 3 sterren kom ik niet. Stuck Between Stations vind ik geweldig, net als First Night en Citrus, maar wanneer de piano ontbreekt vind ik het toch te eentonig, te gewoontjes, en inderdaad te veel Springsteen (ik hou helemaal niet van Springsteen).

Ik dacht eerst dat het weer een typische Pitchfork gehype was, maar dat valt wel mee. Gelukkig ben ik ook niet helemaal alleen, de recensent van Kindamuzik is het met me eens.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:57:02 #259
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45327707
Rob Crow van Pinback brengt binnenkort nog maar weer eens een soloalbum uit, Living Well geheten. Dit keer duikt ie terug richting Nirvana, zo te horen aan de eerste single daarvan waarvan de videoclip hier te zien is:

http://wormwoodfilms.com/movies/i_hate_you_rob_crow_4.mov
pi_45343068
Ik geloof dat er van hier niemand naar Noorderslag was he? We hoeven in elk geval niet te balen dat we het concert van Patrick Wolf aldaar hebben gemist
  zondag 14 januari 2007 @ 15:18:54 #261
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_45343763
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef thaleia het volgende:
Ik geloof dat er van hier niemand naar Noorderslag was he? We hoeven in elk geval niet te balen dat we het concert van Patrick Wolf aldaar hebben gemist
Ik heb er tevergeefs in de rij gestaan
Optreden daarvoor in dezelfde zaal was wel echt puik, dus afschrijven op de zaal is wat te simpel.
pi_45345998
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef thaleia het volgende:
Ai, maar zo te lezen kon hij er zelf ook niet zoveel aan doen.
pi_45369908
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:00 schreef pfaf het volgende:
Heeft Z Friend Opportunity al gehoord? En wat vindt hij er van?
Ik vind het een top plaat, hij swingt.

Is pitchfork gestopt met de Track-Reviews?
Aldus.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:40:45 #264
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45370953
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:59 schreef Z het volgende:

Is pitchfork gestopt met de Track-Reviews?
Vervangen door de "Forkcast", zo te zien:
http://www.pitchforkmedia.com/page/forkcast
quote:
Intro: Pitchfork: Welcome to Forkcast

Here at Pitchfork, we love changing our site around and confusing people. But today, there's actually a point: We've gone and launched Forkcast, our first new section in more than three years. Really just an update of the track reviews section (which has been ruthlessly squashed, along with that bullshit "free downloads" thing), Forkcast exists purely to deliver our favorite new tracks, videos, and advance music.

So let's look back fondly on those bygone days when you'd have to fly to an undisclosed location in Berlin just to get your hands on a 12-inch of a blistering five-starred electro-house anthem. Or when we'd knock out a rave review of a b-side off an obscure limited edition 7-inch that'd already sold out its 500-run pressing. Or when we'd lose our minds over some Radiohead track that hadn't even leaked yet. Now you can finally download all that, straight off the Fork-- and yup, it's all legal and legit, like you worry about that.

Naturally, not every single post will be strictly downloadable. We'll also fill out the section with lots of videos, and, for those cases where we can't lock down an MP3 but still imagine you'll wanna hear the song-- even if it sounds like it's coming through between AM stations-- there'll be the occasional streaming audio track.

To sum up, if you see it in this section, you can assume it's either a track we love, or, in the case of advance music and premieres, something we're at least really psyched to check out. We're gonna go roll out the spare hard drives now-- we've got a lot of music to get through.
pi_45370991
Ah. Gelukkig maar.
Aldus.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:50:27 #266
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45371205
quote:
“Rood” is maximalist power balladry melodrama triumphal march brilliance.
Hehe. Mooie zin.
Zyggie.
pi_45414129
Hey indie liefhebbers! Ik ben nu een beetje het genre aan het ondekken.. Aantal bands gevonden... Arctic Monkeys ten eerste - totaal gecommercialiseerd maar dat maakt niet uit blijft briljant, The Kooks - totaal verslaafd echt perfecte muziek, Razorlight - nét ondekt en pareltjes op hun CD, nog tips en bandjes waarvan ik móet weten als beginnende indie-lover?

Alvast bedankt en (waarschijnlijk) tot ziens.
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:08:23 #268
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45482895
The Killers wellicht? Ik ben helaas niet zo heel bekend met het genre wat jou lijkt te bekoren.

De nieuwe Menomena krijgt een 8,5 van Pitchfork. Ik heb 'm 1 luisterbeurt gegeven en het klinkt wel goed. Maar nog even laten bezinken natuurlijk.
http://www.pitchforkmedia(...)omena_Friend_and_Foe

Deerhoof begint ook steeds meer te groeien trouwens.
pi_45483338
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:59 schreef Ventilator het volgende:
Hey indie liefhebbers! Ik ben nu een beetje het genre aan het ondekken.. Aantal bands gevonden... Arctic Monkeys ten eerste - totaal gecommercialiseerd maar dat maakt niet uit blijft briljant, The Kooks - totaal verslaafd echt perfecte muziek, Razorlight - nét ondekt en pareltjes op hun CD, nog tips en bandjes waarvan ik móet weten als beginnende indie-lover?

Alvast bedankt en (waarschijnlijk) tot ziens.
Neem eens een kijkje in het topic I Bet Indie Sound Good On The Dancefloor! Ik ben ook nooit zo op de hoogte van de échte (veelal onuitspreekbare, vage, totaal onbekende) indie, maar 'commerciële, bekendere nep-indie' kan ik nog wel bijhouden. In dat topic vallen die namen wat meer.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:52:46 #270
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45484761
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:08 schreef pfaf het volgende:
The Killers wellicht? Ik ben helaas niet zo heel bekend met het genre wat jou lijkt te bekoren.

De nieuwe Menomena krijgt een 8,5 van Pitchfork. Ik heb 'm 1 luisterbeurt gegeven en het klinkt wel goed. Maar nog even laten bezinken natuurlijk.
http://www.pitchforkmedia(...)omena_Friend_and_Foe

Deerhoof begint ook steeds meer te groeien trouwens.
Dat zijn allebei fantastische platen, inderdaad. Goed dat je me eraan helpt herinneren dat PF hun recensie heeft geplaatst, dan weet ik dat die CD van Menomena eindelijk officieel uit is (was al in september of zo gelekt). Meteen maar even bestellen.
pi_45563398
Iemand van hier nog aanwezig bij The Frames, de 15e in Paradiso?

Ik wel, en ik ben eigenlijk niet eens zo'n fan. Bestelde de kaartjes in een opwelling, maar lees over een erg goede live-reputatie dus ondanks mijn niet-zo'n-fan-zijn zal het toch wel de moeite waard worden denk ik
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 16:00:05 #272
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45599224
Onder het motto 'waarom de ene wel en de andere niet' wilde ik jullie nog even wijzen op Larrikin Love, voor redelijke Britse gitaarrock.

Ook een beetje ska en Levellers eigenlijk.

[ Bericht 25% gewijzigd door belsen op 23-01-2007 16:11:39 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_45632161
Nieuwe oogst van vandaag bevat The Shins, The Good, The Bad & The Queen, Do-The-Undo, Coparck en Henny Vrienten.

Waardeoordeel volgt spoedig, vermoedelijk in reviewvorm.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:47:01 #274
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45632409
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:39 schreef methodmich het volgende:
Nieuwe oogst van vandaag bevat The Shins, The Good, The Bad & The Queen, Do-The-Undo, Coparck en Henny Vrienten.

Waardeoordeel volgt spoedig, vermoedelijk in reviewvorm.
Henny Vrientens samenwerking met Tom Barman, die een paar maanden terug al op single in België is uitgekomen, is in ieder geval erg mooi!

En Larrikin Love is wel okay. Wel heel erg wisselvallige band qua output, al is Happy as Annie een erg fijn nummer.
pi_45632476
Sowieso heeft Vrienten enkele opmerkelijke namen gestrikt om mee samen te werken: Thé Lau, Henk Hofstede, Pieter Both, Def P, Boudewijn de Groot, Herman Finkers, Jan Rot en Solex ook nog bijvoorbeeld, naast Tom Barman. Ook drummer Stéphane Misseghers van dEUS drumt in een nummer mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_45634114
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:48 schreef methodmich het volgende:
Sowieso heeft Vrienten enkele opmerkelijke namen gestrikt om mee samen te werken: Thé Lau, Henk Hofstede, Pieter Both, Def P, Boudewijn de Groot, Herman Finkers, Jan Rot en Solex ook nog bijvoorbeeld, naast Tom Barman. Ook drummer Stéphane Misseghers van dEUS drumt in een nummer mee.
Daar had ik wat over gelezen, elk nummer opgenomen in 1 dag toch?
Aldus.
  Moderator woensdag 24 januari 2007 @ 16:56:06 #277
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_45634967
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:48 schreef methodmich het volgende:
Het is een mooie CD, hoor. Ergens tussen de pop en de dub, sommige samenwerkingen zijn beter dan andere natuurlijk, maar overall gezien een pluim.

Ik schaam mij trouwens een beetje dat ik The Good, The Bad & The Queen niet heb gekocht, als zijnde Blur- en Clash-fanaat, maar ik vond hem op het eerste gehoor nog niet overtuigend genoeg...

Daarnaast heb ik ook nog een aantal dingen hier liggen om eens goed te luisteren, dus ik vond het ook wel weer even mooi geweest.

Howel ik waarschijnlijk de (te dure) Boudewijn de Groot had kunnen laten liggen...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_45635972
Absoluut een mooie plaat.

En belsen, je kunt TG, TB & TQ altijd nog aanschaffen natuurlijk!!!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:29:53 #279
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45636009
Vrijdag naar Coparck en Sukilove, hopelijk evenveel tijd voor beide bands.

Heb het album van Larsson, weet niet meer precies wie hier nou preces er zo naar uitkeek, maar zal binnekort eens een oordeel geven.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:36:35 #280
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45636228
Het wordt voor mij ook maar eens tijd om The Shins aan te schaffen dan. Verder nog tips als ik toch de platenboer bezoek?
pi_45636587
Ja, Do-The-Undo en Coparck.

Of uit 2006 nog Sandy Dillon.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:51:28 #282
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45636656
Coparck is aardig, maar gaat me te snel vervelen, Do-the-Undo vind ik überhaupt niet veel aan.

Sandy zal ik even checken!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:53:40 #283
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45636734
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:36 schreef pfaf het volgende:
Het wordt voor mij ook maar eens tijd om The Shins aan te schaffen dan. Verder nog tips als ik toch de platenboer bezoek?
De nieuwe Deerhoof en Menomena, natuurlijk! Al weet ik nog niet of die uberhaupt al in Nederland zijn uitgekomen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:56:25 #284
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45636819
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:53 schreef Grobbel het volgende:

[..]

De nieuwe Deerhoof en Menomena, natuurlijk! Al weet ik nog niet of die uberhaupt al in Nederland zijn uitgekomen.

Die spreken voor zich!
pi_45636850
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:51 schreef pfaf het volgende:
Coparck is aardig, maar gaat me te snel vervelen, Do-the-Undo vind ik überhaupt niet veel aan.

Sandy zal ik even checken!
Dan The Good, The Bad & The Queen en Henny Vrienten.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:57:44 #286
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45636862
We komen trouwens weer tegen het einde van het topic aan. Iemand nog suggesties voor een nieuwe titel? "A Weekend Indie City" of zo?
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:02:38 #287
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45637024
Volgens bol.com (whehe! ) is Deerhoof vanaf volgende week en Menomena vanaf morgen te krijgen.

A weekend indie city is wel leuk, wel een hoog ik wil indierock gehalte.
Ik kom niet verder dan Indie Oppurtunity en We Were Indie Before the Ship Even Sank.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:05:32 #288
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45637092
Die Modest Mouse titel is inderdaad een stuk beter! Nu maar hopen dat ie past... Ik zal alvast een nieuw topic klaarzetten.

Jammer trouwens dat DaisyDuke er niet meer is om de concertagenda te updaten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:07:56 #289
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45637175
Alleen als er geen spatie tussen sank en (Indie komt.

Ik las vanmiddag de OP van dit topic nog eens door:
quote:
En dit is alweer het zevende deel in deze reeks!
Die zin wordt ook niet echt meer bijgehouden hè.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:10:28 #290
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45637246
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:07 schreef pfaf het volgende:
Alleen als er geen spatie tussen sank en (Indie komt.

Ik las vanmiddag de OP van dit topic nog eens door:
[..]

Die zin wordt ook niet echt meer bijgehouden hè.
Ik heb de spatie tussen "Indie" en "Central" weggehaald, ziet er wat netter uit dan bovenstaande voorstel.

En die zin gaat op de schop! Was me uberhaupt nooit echt opgevallen dat er midden in de OP nog ergens een teller stond.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:13:41 #291
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45637356
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:10 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb de spatie tussen "Indie" en "Central" weggehaald, ziet er wat netter uit dan bovenstaande voorstel.

En die zin gaat op de schop! Was me uberhaupt nooit echt opgevallen dat er midden in de OP nog ergens een teller stond.
Indiecentral is inderdaad een elegantere manier.

Drinkt Pollard nog wel Miller Light, nu we toch bezig zijn?
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:16:24 #292
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45637435
Volgens mij drinkt ie alleen maar Red Bull, gezien zijn productiviteit.
Hadden we trouwens ook een officieel "hypes van 2007"-topic dit jaar? En misschien dat we ook linkjes naar jouw jaarlijstjestopics erin kunnen plaatsen. Niet 100% indie, maar gezien de samenstelling van het grootste deel van de lijstjes kunnen we die ons best toe eigenen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:23:44 #293
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45637639
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:16 schreef Grobbel het volgende:
Volgens mij drinkt ie alleen maar Red Bull, gezien zijn productiviteit.
Hadden we trouwens ook een officieel "hypes van 2007"-topic dit jaar? En misschien dat we ook linkjes naar jouw jaarlijstjestopics erin kunnen plaatsen. Niet 100% indie, maar gezien de samenstelling van het grootste deel van de lijstjes kunnen we die ons best toe eigenen.
Zoeken op hypes levert alleen het 2006-topic op:
De Hypes van 2006

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!

Cd-releases:
CD Releases 2007

En is DD weer op vakantie? Ik mis de concertagenda...
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:27:46 #294
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45637737
Ik mis de concertagenda ook... Ik heb er wel eentje in grote lijnen van de regio Arnhem/Nijmegen, maar het geduld om de agenda's van alle andere zalen in Nederland langs te gaan heb ik weer niet.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:28:12 #295
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45637749
Ik heb de jaarlijstjes ook aan de nieuwe OP toegevoegd, trouwens.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:25:12 #296
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45639600
Nieuwe topic staat klaar!
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)

Wie helpt er even om deze vol te krijgen?
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:26:24 #297
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45639647
De nieuwe plaat van Low is ook al weer gelekt, trouwens. Drums and Guns heet ie, ben benieuwd of ze verder gaan op de rocktour of dat ze weer terug keren naar hun vertrouwde lowcoregeluid.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:26:43 #298
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45639659
Ik zal me opofferen voor de algemene gezondheid van de indiecommunity.
Zyggie.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:27:49 #299
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45639704
Veel indie-platen zijn toch wel erg makkelijk te vinden op het grote net.
Zyggie.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:28:52 #300
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45639746
Heerlijk toch? Dat maakt het alleen maar makkelijker om nieuwe muziek te ontdekken. Mijn koopgedrag wordt er zeker niet minder door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')