Dat meen je nietquote:Op maandag 8 januari 2007 00:30 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb die plaat van Joan as Police Woman nu al tig kansen gegeven trouwens, maar ik vrees dat het toch niks voor mij zal zijn. Er staan een paar prachtige nummers op (Christobel met name), maar er staan toch te veel van die kazig gearrangeerde monsters op die me toch iets te Sky Radio zijn om er echt van te kunnen genieten. Niet aan mij besteed, uiteindelijk.
Ik hoor die oprechtheid ook wel terug in haar stemgeluid, maar de muzikale omlijsting is vaak zo goedkoop, wat het voor mij echt lastig maakt om er van te kunnen genieten - het is allemaal zo middle of the road, en de nummers zijn vaak gewoon niet interessant genoeg om de hype te rechtvaardigen. Vooral dat duet met Anthony (I Defy) vind ik echt volledig de plank misslaan (een nummer wat ongetwijfeld een hoogtepunt is voor vele anderen hier). Kwestie van smaak denk ik, maar ik heb deze plaat nu genoeg kansen gegeven uiteindelijk.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:08 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
edit: (laat ik het even onderbouwen) Ik hoor hier tenminste echte soul in, ambachtelijk, itt wat er op Sky Radio voorbij komt. Zo'n song als Anyone klinkt misschien "kazig" op het eerste gehoor, maar als je goed luistert hoor je dat het uit het hart komt.
[Henk-Jan Smits modus]Haar geloof ik tenminste[/Henk-Jan Smits modus]![]()
Nou ja, was ze juist maar wat vreemder, zoals ik eigenlijk al aangaf hierboven. CocoRosie, Joanna Newsom en Regina Spektor kan ik prima hebben, en een aantal van die andere artiesten ook wel (voor zover ik ze ken); maar een deel van de nummers van Joan Wasser prikkelen me gewoon op totaal de verkeerde manier; een jammerlijk goedkope manier (hoorde I Defy 10 minuten geleden nog op mijn mp3-speler, maar krijg echt jeuk van die vreselijke samenzang met Anthony. De blazers tegen het einde zijn wel weer lekker, maar de rest van het nummer klinkt zo... Candlelight meets My First Sony. Sorry, kan dat gevoel echt niet onderdrukken, alhoewel ik weet dat het echt heel respectloos klinkt naar mensen die het wel kunnen waarderen - zo bedoel ik het in ieder geval niet, is een smaakding).quote:Op maandag 8 januari 2007 19:16 schreef methodmich het volgende:
De hele plaat is gewoon top, als je er tenminste van houdt. Staat geen misser op en is veel doorleefder dan welk Sky Radio-zangeresje ooit zal beleven. Tenzij ze misschien een keer goed verlaten worden door James Blunt, dat zou helpen. Prachtige combinatie van muzikaliteit, fantastische zang, oprechte emoties en teksten.
Maar goed, het helpt wel als je een muzikale voorliefde voor vreemde meisjes (CocoRosie, Joanna Newsom, Regina Spektor, Kimya Dawson) of vrouwen die het leven kennen (Lucinda Williams, Martha Wainwright, Sandy Dillon, Joan Wasser, Neko Case) hebt.
Nee, de plaat is beter dan de eerste. Veel betere muziek, en veel en veel pakkender. Zelfs opzienbarend dat zo iets simpels zo leuk kan zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vind je dat niet na een paar keer draaien een oervervelende gimmick worden??
Over saaie muziek gesproken, de nieuwe Lucky Jim vandaag gekocht en móói dat 'tie weer is! Over de hele lijn zeker beter dan Our Troubles.. al mist vooralsnog een My Soul Is On Fire. Maar echt, ik ben weer verkocht.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:35 schreef methodmich het volgende:
Tja, dat zijn dat net die verschillen in de eindejaarslijst. Ik troost me in de wetenschap in BUG80 een hele fijne medestander te hebben. Om over PP van Velvet Dordt maar te zwijgen. Dat zijn toch de mensen die er verstand van hebben.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:34 schreef de_man_in_beige het volgende:
Kijk eens aan waarmee één van onze geliefde indie-websites, Stylus, nu uitpakt: Een eindejaarslijstje van "Singles Jukebox coordinator" William B. Swygart waarin Nederland op een erg onverwachte manier vertegenwoordigd is (net als België trouwens).![]()
Joan viel in de categorie vrouwen die het leven kennen. Hoewel, ze is vreemder dan je buurvrouw hoor. Hoop ik dan voor je. Of ergens weer niet, als die buurvrouw een instrument bespeelt. Of zingt. Of beide.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nou ja, was ze juist maar wat vreemder, zoals ik eigenlijk al aangaf hierboven. CocoRosie, Joanna Newsom en Regina Spektor kan ik prima hebben, en een aantal van die andere artiesten ook wel (voor zover ik ze ken); maar een deel van de nummers van Joan Wasser prikkelen me gewoon op totaal de verkeerde manier; een jammerlijk goedkope manier (hoorde I Defy 10 minuten geleden nog op mijn mp3-speler, maar krijg echt jeuk van die vreselijke samenzang met Anthony. De blazers tegen het einde zijn wel weer lekker, maar de rest van het nummer klinkt zo... Candlelight meets My First Sony. Sorry, kan dat gevoel echt niet onderdrukken, alhoewel ik weet dat het echt heel respectloos klinkt naar mensen die het wel kunnen waarderen - zo bedoel ik het in ieder geval niet, is een smaakding).
Maar goed, ik luister sowieso veel meer naar de muziek dan naar de teksten, dus dat zal ook wel een rol meespelen.
Vind jij hem echt beter? Ik vind hem te gladgeschuurd eigenlijk. Op de eerste plaat voelde ik meer warmte en was er nog verrassing. Nu is het een herhaling van zetten met meer middelen, maar minder resultaat wat mij betreft.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over saaie muziek gesproken, de nieuwe Lucky Jim vandaag gekocht en móói dat 'tie weer is! Over de hele lijn zeker beter dan Our Troubles.. al mist vooralsnog een My Soul Is On Fire. Maar echt, ik ben weer verkocht.
Ja, lekker om te horen uit de mond van een fan van een Zweed die valt op vrouwen die aan bestialiteit doen of in ieder geval hun hond wil zijn.....quote:Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef bigshadow het volgende:
Jouw fetisj voor vreemde/doorleefde zangeressen maakt je gewoon blind voor de waarheid MM
Ik heb 'm nog maar sinds vanmiddag natuurlijk, dan wil de euforie nog wel eens overheersen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vind jij hem echt beter? Ik vind hem te gladgeschuurd eigenlijk. Op de eerste plaat voelde ik meer warmte en was er nog verrassing. Nu is het een herhaling van zetten met meer middelen, maar minder resultaat wat mij betreft.
Ha! Over geleefd gesprokenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, lekker om te horen uit de mond van een fan van een Zweed die valt op vrouwen die aan bestialiteit doen of in ieder geval hun hond wil zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |