Ach het is de provinciale politiek. Er zal best een en ander achter zitten maar reken niet op een goed doorwrochte analyse als basis.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze zullen toch niet zomaar even *verzinnen* dat ze de oosterschelde willen verplaatsen zonder daar ook maar even goed over na te denken. Is een beetje als stellen dat de bijstand naar 3x modaal moet, en dan pas kijken wat de gevolgen zijn.
aha! maar na 1001 jaar maak je dus puuuuure winst.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:44 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Onzin, aangezien er door andere afsluitingen dieper in het land niet genoeg stoming is zal de verzanding gewoon door blijven gaan, het patroon ervan zal waarschijnlijk iets veranderen maar het maakt geen wezenlijk verschil. Bovendien is een project van deze groote op geen enklele manier te verantwoorden ter voorkoming van verzanding. Voor de kosten die je maakt kan je de hele Oosterschelde 1000 jaar lang uitbaggeren.
Verdiep je eens wat meer in de plannen waar politici soms mee naar buiten komen, daar zitten er genoeg bij die onder de kop: "totale bulshit" vallen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze zullen toch niet zomaar even *verzinnen* dat ze de oosterschelde willen verplaatsen zonder daar ook maar even goed over na te denken. Is een beetje als stellen dat de bijstand naar 3x modaal moet, en dan pas kijken wat de gevolgen zijn.
Ik neem het niet zo letterlijkt, dit plan is gewoon op geen enkele manier verdedigbaar.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:46 schreef problematiQue het volgende:
[..]
aha! maar na 1001 jaar maak je dus puuuuure winst.
ik blijf niet met nieuwe voorbeelden aankomen hoor, als je ze zo letterlijk blijft nemen![]()
alles is op ten minste één manier te verdedigen. Dat is wat ik de hele tijd probeer te zeggen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:47 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik neem het niet zo letterlijkt, dit plan is gewoon op geen enkele manier verdedigbaar.
Het is heel simpel, Groenlinks wil meer ruimte voor de natuur, een open Oosterscheld = meer natuur. Vervolgens komen ze met een mogelijkheid die, zou het geld onbeperkt zijn, een oplossing kan bieden. In realiteit is hun plan niet uitvoerbaar maar ze krijgen er wel aandacht mee en hebben de discussie aangewakkerd ----> doel bereiktquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:44 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik zou u graag willen wijzen op de nuance tussen 'in een dronken bui besluiten dat we de oosterschelde willen verplaatsen', 'een redelijk vermoeden gebaseerd op ten minste enig onderzoek hebben dat dit plan een goed plan is' en 'een uitgewerkt en doorgerekend plan hebben'.
De enige discussie die wordt aangewakkerd is de vraag of Femke nu helemaal doorgeflipt is en/of het drugsgebruik binnen de partij omlaag moet.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:51 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is heel simpel, Groenlinks wil meer ruimte voor de natuur, een open Oosterscheld = meer natuur. Vervolgens komen ze met een mogelijkheid die, zou het geld onbeperkt zijn, een oplossing kan bieden. In realiteit is hun plan niet uitvoerbaar maar ze krijgen er wel aandacht mee en hebben de discussie aangewakkerd ----> doel bereikt![]()
JSF dumpen en dammen bouwen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:37 schreef Yildiz het volgende:
Terecht, goede investering in de eigen economie, en wat ethischer te verdedigen dan een oorlog.
Tuurlijk, wat dacht je dan?quote:
Idd, en als dat plan was uitgevoerd hadden we nu deze discussie niet gehad en was er een natuurgebied minder geweest. Maar moeten nu vanwege het voortschreidend inzich dat ding gaan verplaatsen? Nee tochquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:57 schreef du_ke het volgende:
dat is een belangrijk punt inderdaad.
De aanleg van de Stormvloedkering was ook al een gevalletje voortschrijdend inzicht. De oorspronkelijke ideeën gingen daar ook uit van een geheel dichte dijk.
weet je hoeveel andere dingen we daarmee kunnen doen? bijvoorde de AOW betaalbaar houden en de staatsschuld verminderen. Maar het lijkt wel als of bij links een hoop geld op moet aan dit soort kapitaalvernietigingquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:01 schreef Againzender het volgende:
En wat is 10 miljard... we hebben nu nog aardgas, nu hebben we nog geld voor leuke dingen, over 30 jaar hebben wij die luxe niet meer.
Ja, het lijkt er wel op dat GL meer ruimte voor de natuur wil zonder zich te bekomeren om de veiligheid van de mensen die in Zeeland wonen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:51 schreef Pony-Lover het volgende:
Het is heel simpel, Groenlinks wil meer ruimte voor de natuur, een open Oosterscheld = meer natuur. Vervolgens komen ze met een mogelijkheid die, zou het geld onbeperkt zijn, een oplossing kan bieden. In realiteit is hun plan niet uitvoerbaar maar ze krijgen er wel aandacht mee en hebben de discussie aangewakkerd ----> doel bereikt![]()
Dat zeg ik ook nergens. Wel lijkt he mij verstandig na te denken over de toekomst.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd, en als dat plan was uitgevoerd hadden we nu deze discussie niet gehad en was er een natuurgebied minder geweest. Maar moeten nu vanwege het voortschreidend inzich dat ding gaan verplaatsen? Nee toch![]()
[..]
Ehm nog niet gelezen waar ik je op wees?quote:Ja, het lijkt er wel op dat GL meer ruimte voor de natuur wil zonder zich te bekomeren om de veiligheid van de mensen die in Zeeland wonen.
Volgens mij is dit plannetje zo duur omdat de veiligheid van de bewoners gegarandeerd moet wordenquote:Op woensdag 6 december 2006 21:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, het lijkt er wel op dat GL meer ruimte voor de natuur wil zonder zich te bekomeren om de veiligheid van de mensen die in Zeeland wonen.
Maar die JSF is keihard nodig om stomme landen aan te vallen!quote:
Ach ja, men leest 'Links' en dan haalt men heel selectief wat zinnetjes uit het verhaal om het plan te ridiculiseren.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:39 schreef rubbereend het volgende:
3/4 van dit topic bestaat uit mensen die het artikel nauwelijks lezen. De TT is ook al verkeerd. Zo wordt dit topic nooit iets
Oh ja, wacht.. Volgens mij kunnen ze in Irak nog wel wat hulp gebruikenquote:Op donderdag 7 december 2006 00:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar die JSF is keihard nodig om stomme landen aan te vallen!
ik moest lachenquote:Op woensdag 6 december 2006 07:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De enige discussie die wordt aangewakkerd is de vraag of Femke nu helemaal doorgeflipt is en/of het drugsgebruik binnen de partij omlaag moet.
Ettelijke tientallen miljarden. Maar dat soort figuren snapt niet wat geld is, laat staan hoe een economie werkt. Dat drukt de overheid toch gewoon bij?quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Kost zoiets niet belachelijk veel geld?
Nu mischien omdat die deltawerken miljarden hebben gekost en het een reden heeft waarom hij op die plek staat.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
Maar ze willen toch op een andere plek een nieuwe bouwen en dit verhelpt ook de 'zandhonger', ik zie het probleem niet
Zelfs de Telegraaf gelooft daar niet meer in gezien een stukje wat ze gisteren schreven. Meer wegen hebben een aanzuigende werking. In het begin zal het minder druk lijken maar daarna raakt het weer verstopt. Het is een bodemloze put en het probleem is niet op te lossen zonder grootsscheepse verhuizingen van bedrijven uit de randstad. Maar dat is natuurlijk onmogelijk.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:14 schreef draaijer het volgende:
We kunnen beter dat geld uitgeven aan het verbreden van de wegen.. Minder file's en lekker doorrijden
Dat valt op zich wel mee. De Chinezen willen het waarschijnlijk zelfs laten inpakken. Anders de Amerikanen wel, als schaalmodel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, het zou belachelijk duur worden en een kapitaalvernieteging van jewelste zijn.
Hoe kom jij, figuur dat iets snapt van geld en economie, op het bedrag van ettelijke tientallen miljarden?quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ettelijke tientallen miljarden. Maar dat soort figuren snapt niet wat geld is, laat staan hoe een economie werkt. Dat drukt de overheid toch gewoon bij?
Tuurlijk het is een links plan en het gaat over kaptiaalvernietigingquote:
Zijn er dan zoveel files in Zeelandquote:Op zaterdag 9 december 2006 14:14 schreef draaijer het volgende:
We kunnen beter dat geld uitgeven aan het verbreden van de wegen.. Minder file's en lekker doorrijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |