Leven op andermans geld is een teken dat je in het hoogste stadium van verlichting bent belandquote:Op maandag 4 december 2006 16:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En ondertussen leef je op het geld van Knut?
Goed standpunt.quote:Op maandag 4 december 2006 16:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Leven op andermans geld is een teken dat je in het hoogste stadium van verlichting bent beland![]()
Nou ja... ik had er in ieder geval voldoende aan. Voor vakken als "Marketing" of" Strategisch Management" haalde ik wel negens "op goed geluk" zeg maar. Toch was ik één van de... ik geloof drie, die zonder een extra jaar alles af hebben kunnen ronden. Dit ligt overigens vooral aan hun onkunde.quote:Op maandag 4 december 2006 16:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Meen je dat.Ik wil hierna nog 2 jaar politicologie gaan doen, richting bestuurskunde.
Misschien moet ik toch maar Internationale Betrekkingen gaan doen.
quote:Op maandag 4 december 2006 16:52 schreef Floripas het volgende:
Getrouwd in gemeenschap van goederen?
Ik wil geen management doen eigenlijk, maar ik wil wel gaan werken als "hogere" ambtenaar. Beleidszaken etc. Ik weet niet of er een verschil is tussen bestuurskunde en politicologie richting bestuurskunde.quote:Op maandag 4 december 2006 16:52 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou ja... ik had er in ieder geval voldoende aan. Voor vakken als "Marketing" of" Strategisch Management" haalde ik wel negens "op goed geluk" zeg maar. Toch was ik één van de... ik geloof drie, die zonder een extra jaar alles af hebben kunnen ronden. Dit ligt overigens voral aan hun onkunde.
Als het je enigszins interesseert kun je er vast wel wat van opsteken. Ik denk dat ik dat onbewust ook wel heb gedaan, al had ik er veel meer van verwacht. Vooral qua uitdaging.
Geld verdiend door Knut, ook goed.quote:Op maandag 4 december 2006 16:50 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Uhm... Nou eigenlijk wel. Nu althans, ik hoop volgend jaar een betaalde stage te regelen en mijn masters wil ik parttime gaan doen, dus met lesgeven er gewoon bij.
Trouwens, geld van Knut, we zijn getrouwd hoor.
quote:Op maandag 4 december 2006 16:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Leven op andermans geld is een teken dat je in het hoogste stadium van verlichting bent beland![]()
Als hij er problemen mee heeft, hoor ik het vanzelf wel.quote:Op maandag 4 december 2006 16:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Geld verdiend door Knut, ook goed.
Jij laat je ook niet makkelijk op stang jagen.quote:Op maandag 4 december 2006 16:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als hij er problemen mee heeft, hoor ik het vanzelf wel.
Klinkt als pedagogiek.quote:Op maandag 4 december 2006 16:54 schreef Reya het volgende:
Managementvakken bestaan voor het grootste deel uit complete onzin, en voor het andere deel uit nutteloze wollige termen. Maar met wat creativiteit haal je er met gemalk hoge cijfers voor.
Ik ben getrouwd met Knut.quote:Op maandag 4 december 2006 16:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij laat je ook niet makkelijk op stang jagen.![]()
De opleiding heet(te) Bestuurskunde/Overheidsmanagement en je zou hiermee zowel bij de overheid als in het bedrijfsleven terecht kunnen. De wat meer op de overheid geöriënteerde vakken waren over het algemeen wel wat zwaarder en de docenten wat beter.quote:Op maandag 4 december 2006 16:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik wil geen management doen eigenlijk, maar ik wil wel gaan werken als "hogere" ambtenaar. Beleidszaken etc. Ik weet niet of er een verschil is tussen bestuurskunde en politicologie richting bestuurskunde.
Tja aan wat voor richting denk je? Of beter nog wat wil je absoluut niet?quote:Op maandag 4 december 2006 17:01 schreef Monidique het volgende:
Alleen ik heb nog niet echt een idee welke opleiding ik dan wil, moet en kan doen...
Zolang ik met mijn arm niet in een paard hoef te zitten, vind ik het wel best.quote:Op maandag 4 december 2006 17:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja aan wat voor richting denk je? Of beter nog wat wil je absoluut niet?
Als je even wacht tot de gratis modulen van de verschillende OU-studies beschikbaar worden kun je ze gewoon allemaal doen, zodoende wat certificaten meepikken en kijken of er iets bij zit wat je enigszins interesseert. Dat ben ik in ieder geval van plan.quote:Op maandag 4 december 2006 17:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zolang ik met mijn arm niet in een paard hoef te zitten, vind ik het wel best.
Ik wil ook wel wat certificaten halen. Ben toch elke woensdag vrij; altijd interessant.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als je even wacht tot de gratis modulen van de verschillende OU-studies beschikbaar worden kun je ze gewoon allemaal doen, zodoende wat certificaten meepikken en kijken of er iets bij zit wat je enigszins interesseert. Dat ben ik in ieder geval van plan..
Waarom geen geschiedenis? Of heb je dat al geprobeerd?quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gewoon geen idee. Iets economisch? Iets technisch? Iets anders? Ik weet het niet.
http://www.ou.nl/eCache/DEF/1/12/345.htmlquote:Eerste gratis cursussen 5 december beschikbaar
Eerste gratis cursussen 5 december beschikbaar De Open Universiteit Nederland begint dinsdag 5 december 2006, niet helemaal toevallig op de dag van Sinterklaas, met het gratis ter beschikking stellen van zelfstudiemateriaal via internet. Door dit initiatief kan een breed publiek kennis maken met hoger onderwijs en eenvoudig (gratis en via internet) leerervaringen opdoen.
Het zelfstudiemateriaal kan men vluchtig bekijken, maar ook intensief lezen of zelfs systematisch bestuderen. Wie de smaak te pakken heeft gekregen, kan verder studeren, bij de Open Universiteit of een andere instelling.
Zelfstudiemateriaal
Vlak voor de zomer werd bekend gemaakt dat de Open Universiteit zou starten met dit experimentele project (zie nieuwsbericht 28 juni) en sindsdien is het nodige werk verzet. Nu de techniek op poten is gezet, wordt aan de inhoud gewerkt. Vanaf 5 december kan iedereen het eerste zelfstudiemateriaal uitproberen. Er wordt begonnen met twee compacte cursussen, 'Starten met programmeren. Een introductie in Java' en 'Duurzame ontwikkeling: ver weg of dichtbij?' en een snelle introductie rechten. Vervolgens zullen in de eerste helft van 2007 één voor één nieuwe compacte cursussen beschikbaar worden gemaakt. Uiteindelijk zal elke faculteit minstens twee gratis cursussen aanbieden. Te zijner tijd zal men bij een aantal cursussen (met een studielast van ongeveer 25 uur) de leerinspanningen kunnen verzilveren door een officiële toets. De cursussen zijn vanaf 5 december via de homepage van de Open Universiteit toegankelijk.
Hilarisch. Nee, ik wil niet aan de universiteit studeren en zeker geen geschiedenis.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom geen geschiedenis? Of heb je dat al geprobeerd?
Oh, pardon. Ik legde de link civilization -> geschiedenis. Zo ging dat bij mij namelijk ook.quote:Op maandag 4 december 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hilarisch. Nee, ik wil niet aan de universiteit studeren en zeker geen geschiedenis.
Jammer dat de introductie rechten en duurzaamheid nogal inkoppers zijn.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
http://www.ou.nl/eCache/DEF/1/12/345.html
Ik sta nog ingeschreven bij de studie Geschiedenis.quote:Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, pardon. Ik legde de link civilization -> geschiedenis. Zo ging dat bij mij namelijk ook.
Ach, dat academische, dat individuele, het abstracte, dat is waarschijnlijk gewoon niets voor mij. Ik ben ook maar zwak. En daarnaast walg ik van studenten, maar dat is niet zo'n primair probleem.quote:Waarom niet aan de universiteit?
Ik vond het in ieder geval een leuk initiatief.quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jammer dat de introductie rechten en duurzaamheid nogal inkoppers zijn.
Hopelijk komen er snel nog meer.
Oh, dat ging niet al te best, dus.quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik sta nog ingeschreven bij de studie Geschiedenis.
[..]
Je hebt ook universitaire opleidingen die zo zijn.quote:Ach, dat academische, dat individuele, het abstracte, dat is waarschijnlijk gewoon niets voor mij. Ik ben ook maar zwak. En daarnaast walg ik van studenten, maar dat is niet zo'n primair probleem.
Ah iets lekker breeds dusquote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gewoon geen idee. Iets economisch? Iets technisch? Iets anders? Ik weet het niet.
Ik ook! Misschien ga ik wel duurzaamheid nader bestuderen. Maar aan de andere kant, als je het wetenschappelijk katern bijhoudt aangevuld met wat ik tijdens mijn studie heb gehad, dan is dit niet veel nieuws....quote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vond het in ieder geval een leuk initiatief.
Dat komt natuurlijk allemaal door het gebrek aan eenduidigheid. Er is niet 1 waarheid, waardoor wollige verhalen, mits logisch opgebouwd, tot aardige cijfers leiden.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef Reya het volgende:
Mijn studie is vooral geschikt voor mensen die ee kutmentaliteit hebben en die het liefst verhalen schrijven die mooi klinken, maar nergens over gaan. De hele studie gaat overigens nergens over, het vergt dan ook niet bijzonder veel om hoge cijfers te halen, laat staan voldoendes.
15.quote:Op maandag 4 december 2006 16:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik zit nu terug te rekenen en het is voor mij alweer bijna 9 jaar terug. Ik voel mij plots heel oud.
Oooooouuuuuuddddddddquote:
Dan mag hij bij mij op het instituut op de koffie komen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:44 schreef sigme het volgende:
M: Je zou, maar nog niet nu, niet nu, je eens moeten orienteren op studeren aan de UvH. Daar zou je goed tot je recht komen, denk ik.
Waarom?quote:Op maandag 4 december 2006 17:44 schreef sigme het volgende:
M: Je zou, maar nog niet nu, niet nu, je eens moeten orienteren op studeren aan de UvH. Daar zou je goed tot je recht komen, denk ik.
He godslasteraar! Wil ik downloaden, is het nummer weg. Zet eens weer aan?quote:Op maandag 4 december 2006 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:
http://www.godslasteraar.(...)_the_snowman-utb.zip
Oh ik dacht dat ie Hendrik Matje heettequote:Op maandag 4 december 2006 17:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Driemaal is scheepsrecht, Hendrik Muller gaat weer gewoon door het leven als Hendrik M. Tijd voor een goed boek...
[afbeelding]
![]()
Dat is op het moment een vraag die ik niet kan beantwoorden.quote:Op maandag 4 december 2006 17:12 schreef Floripas het volgende:
Waar schep je het meeste plezier in in het leven?
Dan heb je, niet om lullig te doen, misschien meer aan een psycholoog dan aan een studie.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is op het moment een vraag die ik niet kan beantwoorden.
Humanistiek.quote:Op maandag 4 december 2006 17:47 schreef Monidique het volgende:
Ik weet trouwens niet wat de UvH is.
Ik ga sowieso niet naar een psycholoog.quote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heb je, niet om lullig te doen, misschien meer aan een psycholoog dan aan een studie.
Luister anders naar:quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is op het moment een vraag die ik niet kan beantwoorden.
Vooral omdat het zo kleinschalig is: je krijgt niet de gelegenheid te verzuipen in anonimiteit. En de helft van de studenten zijn jongelui die eruit zien of ze op de kunstacademie horen, de andere helft zijn echte volwassenen. Je zou er goed tussen passen.quote:
Klopt.quote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Vooral omdat het zo kleinschalig is: je krijgt niet de gelegenheid te verzuipen in anonimiteit. En de helft van de studenten zijn jongelui die eruit zien of ze op de kunstacademie horen, de andere helft zijn echte volwassenen. Je zou er goed tussen passen.
Het programma is algemeen genoeg om iemand met interesse in geschiedenis / politiek hantvatten te bieden.
Mja, ik weet het niet, hoor. Het klinkt niet als iets voor mij: "Humanistiek studeren is wikken en wegen, zoeken en vragen stellen. Tijdens de opleiding bestudeer je het menselijk bestaan in het licht van humanistische tradities. Vragen naar de zin van het leven en existentiële ervaringen staan daarbij centraal. Verschillende filosofische en wetenschappelijke disciplines vormen samen met (beroeps)praktijken de basis van de opleiding. Daarom kun je aan de Universiteit voor Humanistiek zowel theoretisch als praktisch aan de slag."quote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Vooral omdat het zo kleinschalig is: je krijgt niet de gelegenheid te verzuipen in anonimiteit. En de helft van de studenten zijn jongelui die eruit zien of ze op de kunstacademie horen, de andere helft zijn echte volwassenen. Je zou er goed tussen passen.
Het programma is algemeen genoeg om iemand met interesse in geschiedenis / politiek hantvatten te bieden.
Maar je klinkt nogal depressief als je nergens genoegen in schept.quote:Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet naar een psycholoog.
Nergens? Echt niet?quote:Op maandag 4 december 2006 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
Mwah depressief depressief... ik heb zelf ook nergens zin in, als ik het zo mag stellen. Maar of het depressiviteit is....
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/31873782/quote:Vanavond in Tegenlicht: Baghdad E.R.
Uitzending: maandag 4 december 21.00 uur, Nederland 2
In Tegenlicht het aangrijpende verslag van de gang van zaken in het belangrijkste Amerikaanse militair hospitaal in Irak. In de zwaarbewaakte groene zone in Baghdad worden dagelijks tientallen -zwaargewonde - Amerikaanse soldaten binnen gebracht. Artsen, verplegers en priesters proberen een voortdurende stroom van gewonde soldaten te behandelen, in leven te houden en bij te staan.
Maar er lijkt geen einde te komen aan het uitputtende gevecht van doktoren en verplegers tegen de horror van de oorlog. Veel van de ernstige verwondingen worden veroorzaakt door de talloze zelfgemaakte explosieven- IED's :improvised explosive devices- onder meer langs de kant van de 'gevaarlijkste weg ter wereld: Road Irish'.
In Baghdad ER een rauw en ongecensureerd beeld van de wérkelijke schade van de oorlog. Want zoals een verpleegkundige uit de operatiekamer in Baghdad zegt: "zelfs als je het geluk hebt om lichamelijk ongedeerd naar huis terug te gaan, als je niet leert omgaan met ál de aspecten van de oorlog, dan ga je uiteindelijk van binnen kapot.
Dat is geen nieuws.quote:Op maandag 4 december 2006 17:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je klinkt nogal depressief als je nergens genoegen in schept.
Mooie vrouwen? Politiek? Voetbal? Lekker weer? Een goed boek?quote:Op maandag 4 december 2006 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nah, niet echt. Kan nergens warm of koud van worden.
Propagandaquote:Op maandag 4 december 2006 17:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet, hoor. Het klinkt niet als iets voor mij: "Humanistiek studeren is wikken en wegen, zoeken en vragen stellen. Tijdens de opleiding bestudeer je het menselijk bestaan in het licht van humanistische tradities. Vragen naar de zin van het leven en existentiële ervaringen staan daarbij centraal. Verschillende filosofische en wetenschappelijke disciplines vormen samen met (beroeps)praktijken de basis van de opleiding. Daarom kun je aan de Universiteit voor Humanistiek zowel theoretisch als praktisch aan de slag."
Mooie vrouwen wel ja, maar dat is een soort van instinct die je niet uit kan schakelen. De rest kan mij geen reet schelen eigenlijk.quote:Op maandag 4 december 2006 17:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mooie vrouwen? Politiek? Voetbal? Lekker weer? Een goed boek?
Sorryquote:
quote:Op maandag 4 december 2006 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
He godslasteraar! Wil ik downloaden, is het nummer weg. Zet eens weer aan?
Het ligt gewoon aan het weer. Ik heb nu ook minder energie dan in de zomermaanden.quote:Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie vrouwen wel ja, maar dat is een soort van instinct die je niet uit kan schakelen. De rest kan mij geen reet schelen eigenlijk.
Weet ik wel, maar vroeg of laat kom je daarvan terug, en ik hoop dat je er dan aan denkt.quote:Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik wil juist niet iets academisch doen.
I know, dat is iets wat ik mij meer begin te realiseren.quote:Op maandag 4 december 2006 17:58 schreef sigme het volgende:
Word gewoon vrachtwagenchauffeur of zo. Je hoef niet te studeren om iets te worden, je bent al.
En.......... binnen. Dankquote:
Wat sneu. Ik word er bijna zelf verdrietig van.quote:Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie vrouwen wel ja, maar dat is een soort van instinct die je niet uit kan schakelen. De rest kan mij geen reet schelen eigenlijk.
Mwah, is niet sneu's aan. Het is gewoon een sleur van de dag, die sleur van het jaar word zegmaar.quote:Op maandag 4 december 2006 18:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat sneu. Ik word er bijna zelf verdrietig van.
Ik wil ook veel slapen maar dat komt vooral door mijn totaal verklote ritmequote:Op maandag 4 december 2006 17:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het ligt gewoon aan het weer. Ik heb nu ook minder energie dan in de zomermaanden.
Ik wil vooral veel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor een kerstliedje vind ik het niet heel slechtquote:
Zo is het. Als je af en toe een parlement mag kiezen, maar dat parlement heeft geen macht en kan niet verhinderen dat jij afgeslacht wordt omdat je een verkeerde voornaam hebt, dan is er geen sprake van democratie. Democratie is meer dan een idealistische instelling, het draait ook of juist om de praktijk.quote:Op maandag 4 december 2006 15:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
...als je niet wordt vermoord.
Belangrijkst voor een democratie, naast verkiezingen, is een stabiele rechtsstaat en vrije nieuwsgaring. Irak heeft beide niet. Dan functioneert een democratie dus ook niet.
ik begrijp er helemaal niets van. Maar hij heeft vermoedelijk geld nodig ofzo. Kan er ook geen satire laat staan sarcasme in ontdekken.quote:Op maandag 4 december 2006 18:07 schreef sigme het volgende:
Godslasteraar, ik heb geluisterd.
Hoe vreselijk is dit alles. Ik zou me bijna bij M en mutant aansluiting in de klaagzang. Maar ze zijn te jong voor me.
Alsof ze zo geïndoctrineerd zijn. 2 + 2 = 5. Irak is een democratie op de goede weg.quote:Op maandag 4 december 2006 13:43 schreef more het volgende:
[..]
Saddam Hoessein en zijn kliek doodde er inderdaad massaal op los in Irak, gelukkig heeft Nederland onderdeel uitgemaakt van de coalitie die deze, voor zijn plezier moordende dictator heeft verslagen. En is er In Irak, zei het zeer pril een democratie ontstaan die nog wel een lange weg te gaan heeft.
(Vooral het verzieken van het democratische proces door dictaturen als Syrië & Iran maken het er niet gemakkelijker op)
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=195085quote:Hmmmm...any nominations for what we could call the situation then...?
Politically poisoned.
I've heard all the claims about how bad it (allegedly) is over there, yet when I run all the available sets of numbers (many provided by ANTI-war activists, and therefore probably biased in favor of the conclusion that something's wrong) I can't find any evidence that anything is actually wrong.
Yeah, people are getting killed, but I can't find any numbers suggesting the death rate over there is any worse than in the United States.
It's like that gremlin in your fridge who runs and hides whenever you open the door. He's definitely there--says your six-year-old son--yet, curiously, only your six-year-old son can see the little bastard.
It's got me thinking that everybody's trying to spin Iraq for their own political purposes.
Iedereen heeft dat wel eens. Komt vast wel weer goedquote:Op maandag 4 december 2006 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is altijd de beste inslagquote:Op maandag 4 december 2006 18:34 schreef Napalm het volgende:
Fok it all
Ik woon nu even niet in Nederland, maar ik doe eind januari graag een potje met je. Heb je age of kings?quote:Op maandag 4 december 2006 18:41 schreef Monidique het volgende:
Als je eens niets te doen hebt, Floripas, ik heb AoE2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |