Je bent nooit te oud om nog te studerenquote:Op maandag 4 december 2006 16:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb mijn studie volgehouden tot en met de eerste tentamenweek. Genoeg gehaald om de stufi niet terug te hoeven betalen (dat was niet speciaal de opzet), daarna nooit weer terug geweest.
Niks geen spijt van, op zich, maar toch zou ik iedereen adviseren meer te profiteren van een universiteit dan ik gedaan heb.
O, dat weet ik. Later als ik groot ben..quote:Op maandag 4 december 2006 16:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om nog te studeren![]()
Het wordt alleen wel duurder zodra je de 30 passeert.quote:Op maandag 4 december 2006 16:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om nog te studeren![]()
Niet als je al ingeschreven stond, toch?quote:Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Het wordt alleen wel duurder zodra je de 30 passeert.
Dat weet ik niet zeker. Wel dat je meer kwijt bent als je 30 bent. Zou je even na kunnen kijken bij de ibg natuurlijk. Overigens is langer dan 4 jaar studeren ook een dure hobby daar je stufi ophoudt. Wel gek, van mbo --> hbo krijg je gewoon 4 nieuwe jaren maar van hbo --> wo krijg je geen 4 nieuwe jaren.quote:Op maandag 4 december 2006 16:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet als je al ingeschreven stond, toch?
Ja, maar dat kan ik niet meer terugdraaien.quote:Op maandag 4 december 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Het wordt alleen wel duurder zodra je de 30 passeert.
Poeh, niet als je zo lui bent als ik hoor.quote:Studeren is iets wat je goed parttime kunt doen of op latere leeftijd.Je kunt het combineren met een gezin, met werk en met een andere studie.
En de jeugd heeft geen manieren meerquote:Deze maatschappij hecht steeds meer aan diploma's.
Zijn er daar ook al Kamervragen over geweest?quote:Op maandag 4 december 2006 16:16 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Amen to that. Maar in de politiek geldt als stelregel "als het kalf verdronken is, gaan we eens kamervragen stellen en idiote non-oplossingen bedenken."
Ik heb nog wel een adresje.quote:Op maandag 4 december 2006 16:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan ik niet meer terugdraaien.
Zelfdiscipline is een heel mooi woord.quote:Poeh, niet als je zo lui bent als ik hoor.
Je werkt in de ITC he? Daar is ervaring veel belangrijker, maar in heel veel gebieden krijg je geen werk zonder dat papiertje, ongeacht je ervaring. In het onderwijs zijn ze bijvoorbeeld al veel voorzichtiger met onbevoegde voor de klas. Gek genoeg heeft men minder problemen met onbevoegde directeuren, timmermannen of cassières.quote:En de jeugd heeft geen manieren meer. Ik heb nog nooit iets anders gehoord of gelezen dan dat men steeds meer hecht aan diploma's.. Ik geloof er maar weinig van.
Ga maatschappijleer doen in Amsterdam. Mooie studiequote:Op maandag 4 december 2006 16:26 schreef Monidique het volgende:
Ik ga trouwens in ieder geval niet naar een universiteit meer dan. HBO-opleiding, ofzo.
EFA?quote:Op maandag 4 december 2006 16:28 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ga maatschappijleer doen in Amsterdam. Mooie studie
Over honderd jaar, als Jezus terug is, is alles beter.quote:Op maandag 4 december 2006 16:10 schreef multatuli het volgende:
[..]
Of denk je dat we over honderd jaar in het Walhalla leven?
daarom is succes ook keuze natuurlijkquote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Floripas het volgende:
Zelfdiscipline is een gek woord. Discipline is toch altijd zelf-?
Bestaat niet meer, het heet tegenwoordig EHvA. Ruzie met InHolland, gezeik met het bestuur.quote:
Jij hebt een studie nodig met structuur, denk ik. Opkomstplicht en gemeenschapszin enzo.quote:Op maandag 4 december 2006 16:26 schreef Monidique het volgende:
Ik ga trouwens in ieder geval niet naar een universiteit meer dan. HBO-opleiding, ofzo.
Kun je discipline niet krijgen in de vorm van gedisciplineerd worden. Dan is het niet vanuit jezelf.quote:Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Floripas het volgende:
Zelfdiscipline is een gek woord. Discipline is toch altijd zelf-?
Zoiets misschien, ik weet het niet precies.quote:Op maandag 4 december 2006 16:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij hebt een studie nodig met structuur, denk ik. Opkomstplicht en gemeenschapszin enzo.
Dat zou je best weleens kunnen motiveren.
Iets praktijkgerichts?
quote:Op maandag 4 december 2006 16:32 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik weet zeker dat ik dat niet wil, maar volgens mij mag ik daar ook geen opleiding meer volgen.
Dat hangt van je definitie van pedofilie af,quote:Op maandag 4 december 2006 16:33 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hoezo dat niet. Je bent toch geen pedofiel he.
En iets met vrienden. Dat helpt mij altijd heel erg, als ik dreig weg te zakken in lethargie.quote:Op maandag 4 december 2006 16:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij hebt een studie nodig met structuur, denk ik. Opkomstplicht en gemeenschapszin enzo.
Dat zou je best weleens kunnen motiveren.
Dat geldt alleen voor de studie zelf. BAS voor maatschappijleer sluit je niet uit van een andere studie buiten maatschappijleer. Maar goed dat is toch niets voor jou.quote:Op maandag 4 december 2006 16:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat hangt van je definitie van pedofilie af,. Maar BAS-gedoe, of iets dergelijks, geloof ik.
Wat is BAS-gedoe?quote:Op maandag 4 december 2006 16:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat hangt van je definitie van pedofilie af,. Maar BAS-gedoe, of iets dergelijks, geloof ik.
Precies, daar doel(de) ik ook een beetje op.quote:Op maandag 4 december 2006 16:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
En iets met vrienden. Dat helpt mij altijd heel erg, als ik dreig weg te zakken in lethargie.
Serieus, de hele dag met vrienden in de bieb studeren is maar een kwart zo vervelend als je er echt even doorheen zit, hoe leuk je je studie ook vindt.quote:Op maandag 4 december 2006 16:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Precies, daar doel(de) ik ook een beetje op.
Bindend Afwijzend Studieadvies. Kun je krijgen als je te weinig studiepunten haalt of niet bepaalde vakken niet.quote:
Vrienden, mooie meisjes die constant langslopen en een gezellige kantine voor de koffie.quote:Op maandag 4 december 2006 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Serieus, de hele dag met vrienden in de bieb studeren is maar een kwart zo vervelend als je er echt even doorheen zit, hoe leuk je je studie ook vindt.
quote:Op maandag 4 december 2006 16:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vrienden, mooie meisjes die constant langslopen en een gezellige kantine voor de koffie.
Jawel hoor.quote:Op maandag 4 december 2006 16:38 schreef Silmarwen het volgende:
maar als je niet gemotiveerd bent om de eindstreep te halen lukt het niet.
Nee, maar het is wel goed voor het humeur.quote:Op maandag 4 december 2006 16:39 schreef Silmarwen het volgende:
[..]Ga je daar harder van studeren.
Ik kan me niet herinneren ooit gemotiveerd ervoor te zijn geweest, maar desondanks heb ik mijn VWO wel gehaaldquote:Op maandag 4 december 2006 16:38 schreef Silmarwen het volgende:
maar als je niet gemotiveerd bent om de eindstreep te halen lukt het niet.
quote:Op maandag 4 december 2006 16:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit gemotiveerd ervoor te zijn geweest, maar desondanks heb ik mijn VWO wel gehaald![]()
quote:
Middelbare school is wat anders dan een vervolg studie denk ik. Ik was overigens daar ook niet gemotiveerd en heb het ook verlaten zonder diploma.quote:Op maandag 4 december 2006 16:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit gemotiveerd ervoor te zijn geweest, maar desondanks heb ik mijn VWO wel gehaald![]()
Blijkbaar ben je dus wel gemotiveerd genoeg geweest.quote:Op maandag 4 december 2006 16:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zit nu terug te rekenen en het is voor mij alweer bijna 9 jaar terug. Ik voel mij plots heel oud.quote:Op maandag 4 december 2006 16:45 schreef Monidique het volgende:
Middelbare school. De laatste keer dat ik daarop zat, dat is... niet zo lang geleden. Zeven jaar geleden ofzo.
Ik bedoelde het ook richting hem, niet jou. Naar jou steek ik mijn tong niet uit. Overigens telt mijn opleiding niet. HBO om toch "iets" gedaan te hebben en Bestuurskunde omdat ik dat een jaar sneller af kon ronden. Echt van die vakken waarbij je aan slechts een klein beetje inzicht en veel fantasie voldoende hebt.quote:
Meen je dat.quote:Op maandag 4 december 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook richting hem, niet jou. Naar jou steek ik mijn tong niet uit. Overigens telt mijn opleiding niet. HBO om toch "iets" gedaan te hebben en Bestuurskunde omdat ik dat een jaar sneller af kon ronden. Echt van die vakken waarbij je aan slechts een klein beetje inzicht en veel fantasie voldoende hebt.
Bestuurskundequote:Op maandag 4 december 2006 16:46 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook richting hem, niet jou. Naar jou steek ik mijn tong niet uit. Overigens telt mijn opleiding niet. HBO om toch "iets" gedaan te hebben en Bestuurskunde omdat ik dat een jaar sneller af kon ronden. Echt van die vakken waarbij je aan slechts een klein beetje inzicht en veel fantasie voldoende hebt.
Uhm... Nou eigenlijk wel. Nu althans, ik hoop volgend jaar een betaalde stage te regelen en mijn masters wil ik parttime gaan doen, dus met lesgeven er gewoon bij.quote:Op maandag 4 december 2006 16:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
En ondertussen leef je op het geld van Knut?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |