Ik wil ook wel wat certificaten halen. Ben toch elke woensdag vrij; altijd interessant.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als je even wacht tot de gratis modulen van de verschillende OU-studies beschikbaar worden kun je ze gewoon allemaal doen, zodoende wat certificaten meepikken en kijken of er iets bij zit wat je enigszins interesseert. Dat ben ik in ieder geval van plan..
Waarom geen geschiedenis? Of heb je dat al geprobeerd?quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gewoon geen idee. Iets economisch? Iets technisch? Iets anders? Ik weet het niet.
http://www.ou.nl/eCache/DEF/1/12/345.htmlquote:Eerste gratis cursussen 5 december beschikbaar
Eerste gratis cursussen 5 december beschikbaar De Open Universiteit Nederland begint dinsdag 5 december 2006, niet helemaal toevallig op de dag van Sinterklaas, met het gratis ter beschikking stellen van zelfstudiemateriaal via internet. Door dit initiatief kan een breed publiek kennis maken met hoger onderwijs en eenvoudig (gratis en via internet) leerervaringen opdoen.
Het zelfstudiemateriaal kan men vluchtig bekijken, maar ook intensief lezen of zelfs systematisch bestuderen. Wie de smaak te pakken heeft gekregen, kan verder studeren, bij de Open Universiteit of een andere instelling.
Zelfstudiemateriaal
Vlak voor de zomer werd bekend gemaakt dat de Open Universiteit zou starten met dit experimentele project (zie nieuwsbericht 28 juni) en sindsdien is het nodige werk verzet. Nu de techniek op poten is gezet, wordt aan de inhoud gewerkt. Vanaf 5 december kan iedereen het eerste zelfstudiemateriaal uitproberen. Er wordt begonnen met twee compacte cursussen, 'Starten met programmeren. Een introductie in Java' en 'Duurzame ontwikkeling: ver weg of dichtbij?' en een snelle introductie rechten. Vervolgens zullen in de eerste helft van 2007 één voor één nieuwe compacte cursussen beschikbaar worden gemaakt. Uiteindelijk zal elke faculteit minstens twee gratis cursussen aanbieden. Te zijner tijd zal men bij een aantal cursussen (met een studielast van ongeveer 25 uur) de leerinspanningen kunnen verzilveren door een officiële toets. De cursussen zijn vanaf 5 december via de homepage van de Open Universiteit toegankelijk.
Hilarisch. Nee, ik wil niet aan de universiteit studeren en zeker geen geschiedenis.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom geen geschiedenis? Of heb je dat al geprobeerd?
Oh, pardon. Ik legde de link civilization -> geschiedenis. Zo ging dat bij mij namelijk ook.quote:Op maandag 4 december 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hilarisch. Nee, ik wil niet aan de universiteit studeren en zeker geen geschiedenis.
Jammer dat de introductie rechten en duurzaamheid nogal inkoppers zijn.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
http://www.ou.nl/eCache/DEF/1/12/345.html
Ik sta nog ingeschreven bij de studie Geschiedenis.quote:Op maandag 4 december 2006 17:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, pardon. Ik legde de link civilization -> geschiedenis. Zo ging dat bij mij namelijk ook.
Ach, dat academische, dat individuele, het abstracte, dat is waarschijnlijk gewoon niets voor mij. Ik ben ook maar zwak. En daarnaast walg ik van studenten, maar dat is niet zo'n primair probleem.quote:Waarom niet aan de universiteit?
Ik vond het in ieder geval een leuk initiatief.quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jammer dat de introductie rechten en duurzaamheid nogal inkoppers zijn.
Hopelijk komen er snel nog meer.
Oh, dat ging niet al te best, dus.quote:Op maandag 4 december 2006 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik sta nog ingeschreven bij de studie Geschiedenis.
[..]
Je hebt ook universitaire opleidingen die zo zijn.quote:Ach, dat academische, dat individuele, het abstracte, dat is waarschijnlijk gewoon niets voor mij. Ik ben ook maar zwak. En daarnaast walg ik van studenten, maar dat is niet zo'n primair probleem.
Ah iets lekker breeds dusquote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gewoon geen idee. Iets economisch? Iets technisch? Iets anders? Ik weet het niet.
Ik ook! Misschien ga ik wel duurzaamheid nader bestuderen. Maar aan de andere kant, als je het wetenschappelijk katern bijhoudt aangevuld met wat ik tijdens mijn studie heb gehad, dan is dit niet veel nieuws....quote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vond het in ieder geval een leuk initiatief.
Dat komt natuurlijk allemaal door het gebrek aan eenduidigheid. Er is niet 1 waarheid, waardoor wollige verhalen, mits logisch opgebouwd, tot aardige cijfers leiden.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef Reya het volgende:
Mijn studie is vooral geschikt voor mensen die ee kutmentaliteit hebben en die het liefst verhalen schrijven die mooi klinken, maar nergens over gaan. De hele studie gaat overigens nergens over, het vergt dan ook niet bijzonder veel om hoge cijfers te halen, laat staan voldoendes.
15.quote:Op maandag 4 december 2006 16:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik zit nu terug te rekenen en het is voor mij alweer bijna 9 jaar terug. Ik voel mij plots heel oud.
Oooooouuuuuuddddddddquote:
Dan mag hij bij mij op het instituut op de koffie komen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:44 schreef sigme het volgende:
M: Je zou, maar nog niet nu, niet nu, je eens moeten orienteren op studeren aan de UvH. Daar zou je goed tot je recht komen, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |